Svarar på alla Viasat och Comhem frågor.
Postad 09 September 2009 - 22:15
Postad 09 September 2009 - 22:54
Vi vill mer än gärna att alla operatörer (ink Tele2!) ska ha alla våra kanaler, gärna de i HD. Tyvärr kan vi inte påverka deras prioriteringar.
Men man kan ligga på
Postad 09 September 2009 - 23:31
På tal om kvalité, så undrar jag varför det fortfarande är så hårt komprimerade sändningar. Tycker att vanlig SD-sändning kan se helt ok ut även på en stor skärm, så länge den inte komprimeras sönder. Bl.a. fotboll är inte alls kul att se då. Comhem har sagt att de skickar sändningen som den kommer och att deras nät inte sätter några gränser för högre utnyttjande i alla fall. Så frågan är varför och var sitter flaskhalsen? Kan man hoppas på bättring?
Det finns olika flaskhalsar
Comhem kan ingen skylla för dålig bild på någon kanal förutom Tv4 som de förmodligen fortfarande
plockar från samma källa som boxer, pga att Tv4 inte har lokalsändningar från satellit
I övrigt sänder comhem allt som de får det.
Om vi nu bortser från vem som har bäst eller sämst bitrate ...
och istället ser till var de får sina program ifrån, så är det oftast källan som är boven.
En mycket bra produkt ser inte så illa ut hos varken den ena eller andra, men en dålig
produkt, blir såklart ännu sämre med en dålig distribution.
Nyproducerat material som spelats in i HD och som skickas hit oförstört ser i allmänhet
mycket bra ut även i SD. Men nu är det tyvärr inte så att allt är producerat i HD
Dock är det så illa att man från kanaler som Tv3, Tv5 och även Tv4 har tagit emot
i grunden HD material som är så komprimerat och kanske dessutom omgort till
4:3 format. Detta ser bara så illa ut. Ännu värre är det när det i grunden är SD.
Ett skräck exempel på detta är Canaldigitals ESPN America, där jag har sett samma
sändning från ESPN HD samtidigt och knappt trott att det är sant att de lyckas
sabba en sändning på detta vis.
Alla de där tonight shows som letterman , leno osv.. sänds i HD i staterna
Vi får hit dom som en liten fil som närmast kan jämföras med Youtubekvalite.
Det är kanalbolagens fel. Ingen annans.
Jo, så klart är det förjäkligt att de köper in skiten, men frågan är igentligen
hur de kan sälja ..
En förklaring till att vi får så mycket skit till sverige, är att det fortfarande
finns så många bolag i europa som sänder allt i 4:3 format. Det är den skiten
som tex tv3 och dess jämlikar köper in.
Så där har du svaret på din fråga ... tror jag
- Allt handlar om pengar och att hålla ner kostnaderna för att få så mycket
som möjligt i vinst till aktieägarna.
Är du fövånad ?
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 10 September 2009 - 00:05.
Postad 10 September 2009 - 13:23
Please help!
* Ska play för respektive kanal innehålla samma material som på webben? Jag hittar inte tex True blood på play på tvn nämligen, inte heller fotbollskväll m.m
* Vilka Play ingår redan nu om jag inte tecknar play abonnemang?
* Igår skulle jag kolla Idol från dagen innan på tv4 play, jag kunde inte spola framåt, utan kom åt en knapp som startade om programmet igen, då jag sett 20 min redan...blev inte så kul när jag inte kunde spola fram igen då..
Är det någon funktion som kommer att fungera om jag tecknar play abonnemanet?
* Jag skulle kolla idol precis efter det sändes på tv4, jag märkte att jag inte kunde starta om ett redan avslutat program, men trodde självklart det skulle fungera att se i play direkt efter som det gör på webben.
* Kan du säga något om framtida play, är tv6 eller kanal 5 inräknat att starta igång?
Jag är till en början väldigt förvirrad av on demand och något besviken måste jag säga. Just nu lovas det mycket, men det har inte levererats än. Men vad jag förstår så kommer det att utökas hela tiden?
Tack för hjälpen!
// Jonas
Postad 10 September 2009 - 14:36
Behöver jag en extra parabol eller kan man sätta ett extra huvud på befintlig parabol? Hur komer jag billigast undan?
Postad 11 September 2009 - 09:27
Om inte Sky har pairing så kan inte Viasat skylla på att det beror på krypteringsleverantören heller då Sky kör med Videoguard dom med...
Sent svar på denna, men för din info: Sky har pairing - det är ett krav från leverantören av kryptering precis som för oss.
Som jag skrev i mitt PM till dig - det vore utvecklande och intressant att träffas för att utbyta tankar kring detta område. Ser fram emot att du hör av dig!
Som jag sagt tidigare i tråden - vi kommer inte sluta med pairing. Det är ett krav från vår leverantör av kryptering (NDS) och det är något som krävs för att hindra pirateri så långt det går. Som jag skrev i PM till dig ser jag fram emot att du hör av dig så att vi (du, jag samt lite tekniker från oss) kan träffas och diskutera detta. Jag tror vi har en hel del att lära av varandra.Bättre hade varit att de släppte på pairingen, så att man kan använda en box som ger så bra bild
som möjligt för deras kanaler
Personligen kommer jag aldrig att köpa en box från varken viasat eller canaldigital
Den dagen jag måste det av tekniska skäl. ( dvs att jag inte kan gå runt pairingen på annat sätt )
kommer jag att säga upp mina abonnemang hos dem båda.
Hoppas den dagen aldrig kommer, utan att de istället ( främst viasat ) tar sitt förnuft till
fånga och ger upp sina ideér om att sälja hårdvara och istället koncenterar sig på att
leverera bra kanaler och bra kvalité
Maveric
Om du vill ber jag en kunnig kollega kontakta dig angående det. Skicka mig ett PM med dina kontaktuppgifter!Jag har canal digital med en parabol. Jag vill även ha viasat fotboll och viasat sport HD.
Behöver jag en extra parabol eller kan man sätta ett extra huvud på befintlig parabol? Hur komer jag billigast undan?
Postad 11 September 2009 - 09:52
Som jag skrev i mitt PM till dig - det vore utvecklande och intressant att träffas för att utbyta tankar kring detta område. Ser fram emot att du hör av dig!
Som jag sagt tidigare i tråden - vi kommer inte sluta med pairing. Det är ett krav från vår leverantör av kryptering (NDS) och det är något som krävs för att hindra pirateri så långt det går. Som jag skrev i PM till dig ser jag fram emot att du hör av dig så att vi (du, jag samt lite tekniker från oss) kan träffas och diskutera detta. Jag tror vi har en hel del att lära av varandra.
Viasat - ComHem 2-0.
Att erbjuda kunder, eller spekulanter som funderar på att bli kunder, personliga möten med kunniga tekniker för att diskutera tekniken och hur man ska kunna tillmötesgå både kundernas och leverantörernas önskemål är något jag nog aldrig har hört om tidigare.
Jag som vill att ComHem ska vinna... jag bor ju i ett ComHem-hus, och det hade bra mycket smidigare än att sätta upp en parabol. Kom igen nu ComHem och börja leverera HD-material OnDemand, så att man kan se det i efterhand!
Om det är krypteringsleverantören som ställer specifika krav, så kan ni väl alltid byta till en annan krypteringsleverantör? Lite spännande att krypteringsleverantören bryr sig om ifall någon piratar era program och minskar era marginaler.... "Gör ert jobb och leverera en krypteringslösning enligt våra specifikationer och låt oss ta hand om eventuella bekymmer eller komplikationer som det medför för vår del"?
Men det där får ni hantera, lät lite märkligt bara tyckte jag.
Om varje kort har ett unikt ID, och man ser till att bara de kort som någon betalar för kan ansluta sig, och att ett kort bara kan ha en samtidig anslutning ser jag inte riktigt hur det spelar roll vilken typ av box det sitter i? Det kräver iofs dubbelriktad kommunikation, men det kan väl inte vara någon omöjlighet nu när vi ändå måste ha boxen kopplad till bredbandsuttaget med OnDemand?
Men det kanske är min kunskap som brister, och att jag saknar detaljer kring hur systemet fungerar?
Postad 11 September 2009 - 10:27
När kommer denna box?Viasat släpper snart en ny Pace med större hårddisk
Pace TDS855NV 320GB HD PVR
Om man kollar på Pace hemsida verkar det som de även gör en HDTV box för Viasat utan PVR:
http://www.pace.com/...ID=DSAT-DS830NV
http://www.pace.com/...em.asp?id=10893
Kommer Viasat även att lansera denna?
Redigerat av Unregisteredcab460d8, 11 September 2009 - 10:35.
Postad 11 September 2009 - 10:33
Postad 11 September 2009 - 11:59
Det är inte så märkligt. Innehållsleverantörer ställer krav på säkra lösningar som inte kan dekrypteras, och det gör även vi. Den leverantör av kryptering vi har valt erbjuder säkra lösningar, och pairing är en av anledningarna till varför det är säkert.Viasat - ComHem 2-0.
Att erbjuda kunder, eller spekulanter som funderar på att bli kunder, personliga möten med kunniga tekniker för att diskutera tekniken och hur man ska kunna tillmötesgå både kundernas och leverantörernas önskemål är något jag nog aldrig har hört om tidigare.
Jag som vill att ComHem ska vinna... jag bor ju i ett ComHem-hus, och det hade bra mycket smidigare än att sätta upp en parabol. Kom igen nu ComHem och börja leverera HD-material OnDemand, så att man kan se det i efterhand!
Om det är krypteringsleverantören som ställer specifika krav, så kan ni väl alltid byta till en annan krypteringsleverantör? Lite spännande att krypteringsleverantören bryr sig om ifall någon piratar era program och minskar era marginaler.... "Gör ert jobb och leverera en krypteringslösning enligt våra specifikationer och låt oss ta hand om eventuella bekymmer eller komplikationer som det medför för vår del"?
Men det där får ni hantera, lät lite märkligt bara tyckte jag.
Om varje kort har ett unikt ID, och man ser till att bara de kort som någon betalar för kan ansluta sig, och att ett kort bara kan ha en samtidig anslutning ser jag inte riktigt hur det spelar roll vilken typ av box det sitter i? Det kräver iofs dubbelriktad kommunikation, men det kan väl inte vara någon omöjlighet nu när vi ändå måste ha boxen kopplad till bredbandsuttaget med OnDemand?
Men det kanske är min kunskap som brister, och att jag saknar detaljer kring hur systemet fungerar?
Postad 11 September 2009 - 12:06
Pratade med supporten och de sa att de fått in den nya 855 nv, men den skulle släppas först när de programmerat dem. Jag beställde häromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde så mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.
Ni som fått fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och så? Jag menar det kan ju ta ganska lång tid att installera snyggt.
/Mange
Postad 11 September 2009 - 12:06
Postad 11 September 2009 - 12:17
Det är inte så märkligt. Innehållsleverantörer ställer krav på säkra lösningar som inte kan dekrypteras, och det gör även vi. Den leverantör av kryptering vi har valt erbjuder säkra lösningar, och pairing är en av anledningarna till varför det är säkert.
Kan du utveckla ovanstående med en lite högre teknisk detaljnivå?
Postad 11 September 2009 - 12:41
En del klagomål finns om denna, först har vi designen som många verkar ogilla (men jag antar att man kan vänja sig med tiden).
Mer viktigt är dock storleken som uppfattas vara på tok för stor och iögonfallande, något som ytterligare förvärras av att den inte är transparent nog.
Så om Viasat kunde höra av sig i den tråden eller kanske ge en redogörelse i denna vore det onekligen trevligt.
Postad 11 September 2009 - 13:53
Nej, men det kan en av mina kollegor!Kan du utveckla ovanstående med en lite högre teknisk detaljnivå?
Hej!När vi ändå har en representant från Viasat på forumet skulle jag vilja påkalla uppmärksamhet till tråden om den nya loggan på TV3.
En del klagomål finns om denna, först har vi designen som många verkar ogilla (men jag antar att man kan vänja sig med tiden).
Mer viktigt är dock storleken som uppfattas vara på tok för stor och iögonfallande, något som ytterligare förvärras av att den inte är transparent nog.
Så om Viasat kunde höra av sig i den tråden eller kanske ge en redogörelse i denna vore det onekligen trevligt.
Jag ska tipsa kollegorna på TV3 om den tråden.
//Karin
Postad 11 September 2009 - 13:57
Spelar ingen roll om det är comhem, tele2, viasat, canal digital osv...
Jag kör i dagsläget kabel men skulle jag skaffa satellit så vill jag ha kanalerna från CD och Viasat och kanske ta in fria kanaler från andra satelliter i samma box...
Det går på vissa boxar i dagsläget men inte i någon godkänd box.... Vägrar sitta med flera boxar pga idioti med pairing...
Och många som har kabel vill se på kanalerna direkt i TV utan nån extern box och har en TV som tekniskt sett klarar det men pairingen sätter stopp för dom... idioti att tvinga på dom en extra box som tar ström och dessutom måste betala för fast dom inte vill ha boxen...
Och inte nog med det... man ska tvingas betala för kanalerna flera gånger om utöver det eftersom dom tycker man bara ska kunna se en kanal åt gången... När ska ni börja erbjuda abbonemang som gäller för hela hushållet precis som tv licens, bredband och mycket annat...
Personligen spelar jag in det mesta och klarar mig bra men jag tänker på alla familjer som behöver bild på 5 TV apparater... Jag är emot pirateri och allt sånt men jag tycker ni måste komma med en rimlig lösning när det gäller det...
Nu är inte det här bara riktat mot just Viasat utan mot dom flesta operatörer...
Det är vad majoriteten av svenskarna tycker...
Redigerat av Leatherface, 11 September 2009 - 23:33.
Postad 13 September 2009 - 17:05
Varför är du emot pairing när det gäller HD-kanaler???
Jag har HD-box från Comhem och allting fungerar utmärkt!
Man köper en HD-box Humax 1000-serien eller Humax 5000-serien och meddelar Comhem serienummer på HD-boxen. Sedan kopplar de in dina HD-kanaler. Jag ser inga problem där.
Vad vill du ha för HD-box då???? Är du så mycket emot pairing, då kan du satsa på att köpa en Dreambox 8000HD!
Postad 13 September 2009 - 17:52
Kommer Viasat att ta tag i det då, så vi kan använda valfri box?
Postad 13 September 2009 - 19:28
Problemet är att dom tvingar mig använda Humax boxar som jag inte vill använda...@Leatherface
Varför är du emot pairing när det gäller HD-kanaler???
Jag har HD-box från Comhem och allting fungerar utmärkt!
Man köper en HD-box Humax 1000-serien eller Humax 5000-serien och meddelar Comhem serienummer på HD-boxen. Sedan kopplar de in dina HD-kanaler. Jag ser inga problem där.
Sen om man nu gillar Humax boxar och tycker allt funkar perfekt så ser jag inget problem med det men kunden ska ha rätt att välja själv... Ingen ska säga åt mig vilken box jag ska använda...
Och varför ska man inte få använda den inbyggda DVB-C tunern med MPEG4 och tekniskt sett klarar av att ta emot HD kanaler? Många vill inte ha nån box överhuvudtaget...
Inte ens med TV som stöder CI+ är det möjligt i dagsläget då dom inte vill tillåta pairing till CA moduler...
DM8000 självklart då den klarar allting jag vill en box ska klara och har full mediacenter och dvd/bluray inspelare då med... Men det hjälper ju inte då den inte klarar av pairade kanaler...Vad vill du ha för HD-box då???? Är du så mycket emot pairing, då kan du satsa på att köpa en Dreambox 8000HD!
Det sägs iofs att norska rikstv är pairad och funkar i dm8000 med Conax pairing modul men dom kanske inte kör med CI+ ?
Problemet är att det kräver ny TV apparat och box också eftersom dom flesta TV och boxar idag bara klarar CA moduler för CI....NDS ska börja leverera till CI + tekniken nästa år
Kommer Viasat att ta tag i det då, så vi kan använda valfri box?
Redigerat av Leatherface, 13 September 2009 - 19:35.
Postad 16 September 2009 - 13:12
Vet Ni något om det? Jag är inte riktigt nöjd med filmer som visas på SILVER HD, den nya HD-kanalen hos Comhem.
Mvh Brando70
Postad 16 September 2009 - 20:10
Skaffade viasat sport via comhem idag. Skall det vara på det här viset kommer jag åberopa distansköplagen och säga upp skiten inom 14 dagar.
Postad 16 September 2009 - 20:25
Samma härJag har grava ljudproblem på viasat sport HD, Inter-Barcelona. Varför? Viasats eller comhems fel? Inga problem på någon annan HD- eller SD-kanal.
Skaffade viasat sport via comhem idag. Skall det vara på det här viset kommer jag åberopa distansköplagen och säga upp skiten inom 14 dagar.
Skaffade nyss viasat sport-paketet, så jag undrar om detta är normal viasatsport-kvalitet?
Har haft canal+ sport HD en längre tid och där har det aldrig varit några liknande problem.
Skaffade viasat mest för nhl-hockeyn som ska visas i hd, men blir det sån här skitkvalitet vill man ju ångra sej
Postad 16 September 2009 - 20:30
Samma här
Skaffade nyss viasat sport-paketet, så jag undrar om detta är normal viasatsport-kvalitet?
Har haft canal+ sport HD en längre tid och där har det aldrig varit några liknande problem.
Skaffade viasat mest för nhl-hockeyn som ska visas i hd, men blir det sån här skitkvalitet vill man ju ångra sej
Är det mest ljudet som spökar? Har du Comhem och vilken box har du isåfall?
Postad 16 September 2009 - 20:37
Kör med HD-PVR boxen fr comhem och har avaktiverat DD i menyn men det tar inte bort de 40db som ljudnivån går upp.
Postad 16 September 2009 - 20:39
Det är mest ljudhack, men bilden hackar också till ibland när det blir ljudhackÄr det mest ljudet som spökar? Har du Comhem och vilken box har du isåfall?
Har comhem
Boxen är HDPVR:en
Redigerat av Unregistered43975, 16 September 2009 - 20:46.
Postad 16 September 2009 - 21:50
Postad 16 September 2009 - 23:05
Men jag mätte bitraten
Allsvenska hockeymatchen 3.3 mbit
Barcelona matchen 4.6 mbit
Det är bedrövliga siffror för sport
Om jag satt i viasats kläder och har sådana dragplåster
som kan ge fler abonnenter, hade jag dragit på bitraten ordentligt
De som har lite större apparater 42" och uppåt lider pin med sådant skit
och de flesta apparater kryper dit upp idag.
Skärpning nu !
Maveric
Postad 17 September 2009 - 07:37
Postad 17 September 2009 - 09:28
Hej!
Jag skaffade igår viasat sport och TV1000 med en bindningstid om 12 månader. Syftet med detta var i stort sett endast att få tillgång till viasat sport HD.
Tyvärr visade det sig igår, på tre olika fotbollssändningar, att ljudet på denna kanal är undermåligt. Det hackar till den grad att det knappast blir underhållande att sevärt, trots den högre bildkvaliteten. Även bilden tenderar att hacka i samma ögonblick, om än i mindre omfattning och amplitud.
Undersökningar i forum (minhembio) visade att fler upplevde dessa problem samt att problemen inte är nya. Även andra ljudrelaterade problem verkar vara vardagsmat på denna kanal.
Frågan är om Ni avser att få ordning på dessa problem? Kan Ni inte garantera ljudet på era HD-sändningar från viasat sport kommer jag naturligtvis inte behålla det abbonemang jag beställt.
Jag skulle uppskatta ett svar som inte är "klippt och klistrat" från någon standardmall. Jag är dessutom inte ett dugg intresserad av att höra att kvalitetsproblemen beror på inkommande signal från viasat, att det ligger utaför er kontroll m.m. Jag köper denna tjänst av Er varför Ni ansvarar för kvaliteten i den.
Då jag för enkelhetens skull avser att åberopa distansköpslagen (om felet inte avhjälps) bör Ni inom 13 dagar övertygat mig att felet kommer att åtgärdas.
Postad 17 September 2009 - 10:26
Till saken hör att jag inte har uppgraderat med Comhems tre hål i väggen, dvs jag ska inte kunna få in HD-kanalerna överhuvudtaget men bilden är bra, inget hack eller nåt i bilden.
Jag får inte in Canal + HD eller TV4 HD men dom andra får jag in.
Postad 17 September 2009 - 11:37
Comhem vill bara ha monopol och dra in pengar från sina kunder!
Men ljudproblemet kvarstår på Viasat Sport HD precis när viktigaste matcher spelas!
Antingen får vi danska/norska kommentatorer (ibland blandning svenska/norska) eller hackigt ljud!!!
Det är bara Viasat Sport HD som har sådana ljudproblem. Jag tycker att felet ligger hos Viasat.
Det är Viasat som styr bild och ljud, ingen annan!
Men, Comhem borde meddela Viasat om att det finns missnöjda kunder!
Ljudet på Viasat Sport HD var bedrövligt under matchen Inter-Barsa och då valde jag att titta på Viasat Fotboll!
Jag har inte märkt några ljudproblem på andra HD-kanaler via Comhem, bara Viasat Sport HD.
Postad 17 September 2009 - 12:20
såg den matchen direkt på itv hd från 58 minuten till slutet inga ljud/bildproblem öht. c:a 11mbit, fantastiskt klar och bra bild(42")Efterhandssändningen av Liverpool-Debrecen har samma problem. Ljudhack med 12-15 sekunders mellanrum....skärpning viasat/comhem. De har 13 dagar att visa bättring, sen säger jag upp skiten.
testade inte ev 5.1 ljud, så det var inte problem med källan, vilket itv haft förut
Postad 17 September 2009 - 12:33
såg den matchen direkt på itv hd från 58 minuten till slutet inga ljud/bildproblem öht. c:a 11mbit, fantastiskt klar och bra bild(42")
testade inte ev 5.1 ljud, så det var inte problem med källan, vilket itv haft förut
Hur får du in ITV HD? Antar att det är en del av freesats paket för storbritanien?
Postad 17 September 2009 - 17:00
Redigerat av Phunky, 17 September 2009 - 17:03.
Postad 17 September 2009 - 17:36
Kvarstår ljudproblemet på Viasat sport HD eller var det bara under matchen igår? Jag märker nämligen inget här just nu... Känns ju VÄLDIGT misstänktsamt som utsändningsfel om det bara var på matchen igår. Svårt att anmäla nått till comhem om felet inte märks nu.
Såg tre fotbollssändningar igår plus reprisen idag. Ljudproblem på samtliga. Skall kolla lite ikväll också, har dock inga större förhoppningar...
Postad 17 September 2009 - 18:18
Postad 17 September 2009 - 21:38
Postad 18 September 2009 - 11:49
Kvarstår ljudproblemet på Viasat sport HD eller var det bara under matchen igår? Jag märker nämligen inget här just nu... Känns ju VÄLDIGT misstänktsamt som utsändningsfel om det bara var på matchen igår. Svårt att anmäla nått till comhem om felet inte märks nu.
Eftersom ljudet var lika dåligt på reprisen dagen efter är det väl inte så troligt att felet låg hos Comhem utan snarare i Viasats utsändning. De brode verkligen se över sina HD sändningar.
Och förresten, hur ser man om ett Viasatprogram (varlfi Viasat HD kanal) är äkta HD eller uppskalad SD? Euorport skriver ju NAtive HD. Vad gör Viasat?
Postad 18 September 2009 - 14:30
ligger på 11.428GHz Hor på Eurobird kanske kräver lite handpåläggning i sat mottagaren, tas lätt med en 70cm parabol i stora delar av sverige, googla vetjaHur får du in ITV HD? Antar att det är en del av freesats paket för storbritanien?
Postad 18 September 2009 - 20:46
Eftersom ljudet var lika dåligt på reprisen dagen efter är det väl inte så troligt att felet låg hos Comhem utan snarare i Viasats utsändning. De brode verkligen se över sina HD sändningar.
Och förresten, hur ser man om ett Viasatprogram (varlfi Viasat HD kanal) är äkta HD eller uppskalad SD? Euorport skriver ju NAtive HD. Vad gör Viasat?
Viasat sport HD är ju en blandning mellan de olika kanalerna och sänder bara ibland (ok, rätt ofta, men ändå) så sannolikt sänder de ingenting som är uppskalat, precis som C+ gör med sina båda kanaler.
Postad 20 September 2009 - 12:25
Postad 20 September 2009 - 15:54
Ringde comhems support,gjorde allt han sa utan någon skillnad.
av 203 kanaler är det BARA Viasat Hockey som inte funkar
Han skulle göra en felanmälan,skicka ut en tekniker men man vet ju inte hur lång tid det tar.
Till saken hör att jag fick in denna kanal när jag instalerade boxen,inga som helst problem. igår var det samma fel under dagen men kanalen kom tillbaka av sig själv på kvällen men nu funkar det som sagt inte.
Vad kan vara felet?
Postad 20 September 2009 - 18:40
Det går INTE!
Det enda jag får är en ruta som säger "the game continues after the break". den rutan har nu varit där i över 40 minuter och jag missar hela matchen. Det de egentligen borde säga är "vi har tekniska problem och klarar inte av att fixa det" för det torde vara det som egentligen är problemet!
Jag betalar 99:-/mån 12 månader om året bara för att få tillgång till NFL under ett par månader (även om svenska basketligan också är lite kul) så under de månaderna vill jag också att det ska fungera!
*irriterad*
Edit:
Nu verkar de ha fått ordning på det.
Redigerat av Unregistered188deb62, 20 September 2009 - 18:48.
Postad 20 September 2009 - 20:23
Det var samma sak igår, skulle se Björklöven - Sundsvall men då gick det inte heller att se V Hockey, den kanalen kom tillbaka senare på kvällen. Vad i **** kan vara problemet!!?!?!?!
Ska ringa imorrn igen till Combort support och höra vad dom säger, väntar mig en ersättning pga detta.
Postad 20 September 2009 - 22:20
Testa med en annan kabel om det blir bättre och om kabeln är lång så kan antennförstärkare kanske behövas...
Redigerat av Leatherface, 20 September 2009 - 22:21.
Postad 20 September 2009 - 22:27
Postad 21 September 2009 - 07:36
Att det skulle vara pga annan frekvens än dom andra Viasatkanalerna stämmer inte enligt Comborts support.
Mailade dom igår kväll, få se vad dom säger.
Postad 21 September 2009 - 14:16
Postad 21 September 2009 - 14:44
Nu menade jag att det kan vara dålig signal just på frekvensen som Viasat Hockey ligger på medans signalen är bättre på övriga kanaler du har...Leatherface: har testat med andra kortare kablar. Det måste ju vara nåt med signalen att det inte funkar och dessutom vid samma tid. Kanalen funkade utan problem ons-fre så kan ju inte vara nån annan frekvens tycker jag.
Att det skulle vara pga annan frekvens än dom andra Viasatkanalerna stämmer inte enligt Comborts support.
Mailade dom igår kväll, få se vad dom säger.
Kan ju vara så att du ligger just över gränsen att du får in kanalerna och är nån frekvens nåra db svagare så kan resultatet bli svart bild men det borde du kunna se i boxen då genom att du får en massa BER (Bitfel)
Redigerat av Leatherface, 21 September 2009 - 14:46.
Postad 23 September 2009 - 22:48
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?