Pace TDS850NV 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 28 November 2009 - 16:56
Postad 28 November 2009 - 17:24
/Magnus
Postad 29 November 2009 - 10:29
Nej nu är det jag som ringer Viasat och kräver att få den nya boxen annars säger jag upp mitt månadsgamla abonemang. För andra gången på ett par veckor så kunde jag plötsligt inte byta kanal, få upp EPG eller någon annan meny varken via fjärren eller på boxen. Hjälpte inte att boota om så jag har fått göra boxen strömlös och efter det fungerar det men då tappar den programinfo på i stort sett alla kanaler. Och finns det ingen programinfo så kan man heller inte spela in ett program (såvida man inte programmerar boxen att spela in en viss tid).
Jag har precis fått min box utbytt till den nya 855 och allt bra till en början men sista 2 dygnen har den hängt sig en 5-7 gånger! Enda sättet att få den att fungera igen är att dra ut sladden och starta om boxen!
Så njaaaa den nya är väl inte direkt stabilare men den reagerar mkt bättre på fjärren,
Vad har ni som har 855 för mjukvaru nr i er box?
Och någon som vet hur den kommer mjukvaruuppdateras?
Postad 29 November 2009 - 20:19
Jag har precis fått min box utbytt till den nya 855 och allt bra till en början men sista 2 dygnen har den hängt sig en 5-7 gånger! Enda sättet att få den att fungera igen är att dra ut sladden och starta om boxen!
Så njaaaa den nya är väl inte direkt stabilare men den reagerar mkt bättre på fjärren,
Jag har version 101.
Enligt Viasat kommer mjukvaran att skjutas ut när Viasat tycker att den är färdig. Enligt Viasat så testkörs en ny version just nu och "släpps uppskattningsvis om någon månad".
Du kan manuellt påtvinga en nedladdning av mjukvara genom att på boxen göra följande:
- Dra ur nätsladden
- Håll höger pilknapp intryckt på frontpanelen
- Sätt tillbaka nätsladden och fortsätt att hålla ner höger pilknapp
- När nedladdningsskylten visas på tv:n kan du släppa höger pilknapp
Nedladdningen startar och en stapel visar händelseförloppet. Dra inte ur nätsladden under pågående nedladdning.
Redigerat av Daimen, 29 November 2009 - 20:21.
Postad 29 November 2009 - 23:21
Hade samma problem som du tills jag upptäckte att jag ställt in fel boxnummer på min andra box. Jag har ett parabolhuvud med bara en sladd. Min HD box har box nummer 1 och 2 och den andra boxen hade boxnummer 2. När jag ändrade den till 3 så funkade det fint.
Stort tack för tipset! Det verkar ha åtgärdat problemet.
Postad 30 November 2009 - 18:31
I grunden är det väl samma mjukvara? Bara lite anpassad till den nya hårdvaran. De buggar som finns i 850 lär ju därför också finnas i 855!Jag har precis fått min box utbytt till den nya 855 och allt bra till en början men sista 2 dygnen har den hängt sig en 5-7 gånger! Enda sättet att få den att fungera igen är att dra ut sladden och starta om boxen!
Postad 28 December 2009 - 21:45
Postad 28 December 2009 - 21:49
Dra ur strömsladden i fem sekunderNån som vet vilken mjukvara som är den senaste till 850? Jag kör 117 och tänkte tvinga fram en ny nedladdning, om nu nån vet hur man gör det? Funkade inte med pil höger eller vad det var som på 855:an.
Sätt tillbaka strömsladden
Rec och play-lampan lyser
Tryck standby, pil upp, pil ner, standby
http://www.viasat.se...loadpace850.swf
Postad 31 December 2009 - 14:05
På min box kan jag varken pausa eller "manuellt spela in" om inte EPG är tillgänglig. Det verkar helt sjukt! Ibland måste jag starta om boxen när den hängt sig (kanalbyte funkar inte) och då kan det ta upp till 1h innan ny EPG har laddats ner => under tiden kan jag alltså då varken pausa eller spela in.
Är detta en "normal" feature? Någon som vet var man bäst skickar in förslag till förbättningar/buggar i mjukvaran etc? (att skicka till viasats support verkar inte vara någon idé).
Postad 01 January 2010 - 19:11
Thomas....
Postad 01 January 2010 - 19:14
EPG - Tv-kanaler - FavoritlistaHejsan, Har jag blivit helt snurrig men varför klarar jag inte att fixa en favoritlista. Jag har gått in i setupen och valt vilka kanaler jag vill ha och sen har jag sorterat dom i den ordningen som jag vill ha dom men sen då? Hur ska jag få tillgång till min favoritlista? Jag har till och med läst manualen utan att det hjälpte.
Thomas....
Redigerat av ThomasL, 01 January 2010 - 19:15.
Postad 01 January 2010 - 23:28
Tack, ska kolla det lite senare ikväll.......
Thomas
Eller tryck på EPG två ggr.
Postad 07 January 2010 - 10:00
Får väl ta och slå en signal till Viasat, men chansen att få nån hjälp där är minimal. De säger väl att jag ska nollställa och formatera, inte en chans att jag tänker göra det. Hade ett problem tidigare också där de föreslog det men det behövdes givetvis inte utan det löste sig av sig själv...
Nån som också har detta problem, nu eller tidigare?
Postad 07 January 2010 - 10:36
Den enda gången som min box höll på så där var när det var dags för en uppdatering.Min box verkar ha fått fnatt. Igår kväll fick den för sig att starta om helt plötsligt. Nu när jag vaknar så lyser vissa av de gröna strecken, då har den alltså startat sig själv på natten. Drar jag ur sladden och startar igen verkar den hamna i nån loop där den gör en omstart och så händar samma sak igen, två gröna streck lyser, inte samma varje gång heller.
Får väl ta och slå en signal till Viasat, men chansen att få nån hjälp där är minimal. De säger väl att jag ska nollställa och formatera, inte en chans att jag tänker göra det. Hade ett problem tidigare också där de föreslog det men det behövdes givetvis inte utan det löste sig av sig själv...
Nån som också har detta problem, nu eller tidigare?
Postad 07 January 2010 - 11:01
Uppdateringen gick bra, men vid uppstarten efteråt så blir det samma fel ändå.Den enda gången som min box höll på så där var när det var dags för en uppdatering.
Postad 09 January 2010 - 10:46
Inspelning ska fungera som du beskriver. Fördelen mot CDs box är att du kan trycka Rec när som helst i ett program och du får HELA, även det som var innan du tryckte inspelat (udner förutsättning att den kanalen stod på).
viasats box fungerar på exakt samma sätt som du nu beskriver
Postad 12 January 2010 - 13:10
Vad menar du? Vadå "samma sätt"? Jag skriver ju att CDs och Viasats burkar funkar på helt olika sätt när det gäller direkt inspelning.viasats box fungerar på exakt samma sätt som du nu beskriver
Postad 13 January 2010 - 13:31
mvh johan
Postad 14 January 2010 - 08:40
117 är den senaste.någon som vet vilken mjukvara som är nyast på denna box , har själv 117...
Ringde kundtjänst igår och gnällde igen på att textningen släpar efter.Kommer snart en ny mjukvara. Ska börja provas nästa vecka....
Fick till svar att nästa version av mjukvaran skall släppas senast i mars.
Hon lät inte speciellt övertygande.
Tror att det var en ren gissning från hennes sida.
Postad 14 January 2010 - 08:43
Visserligen är det den till 855 boxen men tror det samma gäller för 850..
Men visst det kan ta lite tid ändå... det vill till att den som ska testas fungerar
Postad 14 January 2010 - 14:09
- text-tv slött
- fjärrkontollen kass
- bokning av serieinspelning försvinner
- textning släpar på tv1000
- programinfo försvinner
- kanalnavigeringen stular ibland
- viasatondemand VOD, helt uruselt utbud på SVT-Play
Tog upp mina problem med viasat idag och de föreslog följande åtgärder:
- ladda ner den nya mjukvaran
- gör en reset med formatering
- reset av fjärrkontroll
Angående VOD, i SVT-Play för TV'n så är det bara ett mycket begränsat utbud de erbjuder enligt kundtjänst.
Resultat:
Det tog mig en timme att ladda ner mjukvaran, fabriksåterställa, formater, reset av fjärrkontroll, ordna upp min favoritlista.
Mjukvaran som laddades ner visade sig vara samma som den jag hade innan: version 117
De problem som jag kunde kolla med än gång är alla kvar efter 1 timmes slit.
Och SVT-Play som jag sett fram emot är bara att glömma, det ända är väl nyheterna som är uppdaterade. Gick på reklamen och trodde att man fick hela SVT-Play men dum som man är så..
Ringde viasat igen.
Nu skall de skicka hem ett citat "prismatiskt filterklistermärke" som jag skall klistra över fjärr mottagaren på boxen. Detta magiska klistermärke skall nu göra att fjärrkontrollen fungerar.
Och för de resterande problemen jag har så har de ingen lösning, men de vill att jag ringer tillbaka om ett par dagar om problemen kvarstår så att en tekniker kan lösa dem åt mig :-)
Har inte mina problem löst sig snart så skall jag göra allt för att bli av med viasat och deras buggiga box.
// Jocke
Postad 15 January 2010 - 11:45
Det låter inte som om du har haft CD's box innan!Som många andra har jag problem med min 850NV.
- text-tv slött
- fjärrkontollen kass
- bokning av serieinspelning försvinner
- textning släpar på tv1000
- programinfo försvinner
- kanalnavigeringen stular ibland
- viasatondemand VOD, helt uruselt utbud på SVT-Play
Tog upp mina problem med viasat idag och de föreslog följande åtgärder:med detta skulle problemen vara slut.
- ladda ner den nya mjukvaran
- gör en reset med formatering
- reset av fjärrkontroll
Angående VOD, i SVT-Play för TV'n så är det bara ett mycket begränsat utbud de erbjuder enligt kundtjänst.
Resultat:
Det tog mig en timme att ladda ner mjukvaran, fabriksåterställa, formater, reset av fjärrkontroll, ordna upp min favoritlista.
Mjukvaran som laddades ner visade sig vara samma som den jag hade innan: version 117
De problem som jag kunde kolla med än gång är alla kvar efter 1 timmes slit.
Och SVT-Play som jag sett fram emot är bara att glömma, det ända är väl nyheterna som är uppdaterade. Gick på reklamen och trodde att man fick hela SVT-Play men dum som man är så..
Ringde viasat igen.
Nu skall de skicka hem ett citat "prismatiskt filterklistermärke" som jag skall klistra över fjärr mottagaren på boxen. Detta magiska klistermärke skall nu göra att fjärrkontrollen fungerar.
Och för de resterande problemen jag har så har de ingen lösning, men de vill att jag ringer tillbaka om ett par dagar om problemen kvarstår så att en tekniker kan lösa dem åt mig :-)
Har inte mina problem löst sig snart så skall jag göra allt för att bli av med viasat och deras buggiga box.
// Jocke
Jag upplever samma problem som du men är ändå nöjd efter att ha haft CDs box i 2 år.
Lite lustigt att du listar dåligt utbud på SVT Play under problem med boxen. Det är ju en avtalsfråga mellan Viasat och SVT.
TV1000HD Play är ju annars intressant om man har missat att spela in någon film.
Postad 15 January 2010 - 12:30
Trots vissa bekymmer känns denna viasat box är ljusår bättre än CD boxen!
Bit ihop för där är ny mjukvara på gång.... så får vi hoppas den rättar till en del saker..
Det jag upptäckt är att det handlar mkt om sakerna runt omkring.
Hängningarn för mig har varit
1. Dålig antennkabel (trots den var ny)Själva kablen var kass!! Vanligt tydligen enligt deras tekniker.
2. Min Gefen Hdmi switch som ställer till det för Viasat boxen... varför vet man inte idagsläget men de jobbar på det.
Nu är min väl fungerande (då jag kopplar runt Gefen boxen)och det enda jag har problem med är textningen.
Sägas bör väl att jag har855 boxen.
Har haft ett kanon bemöttande av Viasat!
Ett problem som gäller generellt oavsett är vilken kundtjänst man pratar med är att de får prata med alla sorters människor!
Det man bör göra är att se till att förklara för de att man inte är novis på detta och verkligen uttrycka att man behöver teknisk hjälp av någon som är insatt!
Jag fick så klart vid första samtalet de där fullständigt tokiga svaren men när personen i andra änden insåg att jag hade betydligt mer kunskap än honom så kopplades jag till en tekniker.
Och sedan var det inga problem utan blev verkligen tagen på allvar!
Postad 15 January 2010 - 14:55
agpath:
- helt riktigt, har inte haft CD-box. Och efter din kommentar så finns det inte i planeringen längre.
- tog upp play-kanalerna eftersom de marknadsförs med denna box.
Demon:
- Jag skall försöka bita ihop
- Hoppas uppdateringen kommer snart och att de inte övergivit 850'n framför 855'an.
Att play-kanalerna skall särbehandlas förstår jag inte. Köper jag till en vanlig tv-kanal antar man väl att hela den kanalens utbud följer med. Tänk att man utökar med "dokumentär" paketet och det sedan visar sig att det sänds bara 1 timme av varje kanal per dygn.
Under kategorin "Film och Drama", SVT Play så är det inte ens 1% av utbudet som viasat erbjuder.
Citat från viasat:
Viasat OnDemand är en tjänst som gör att du inte längre behöver anpassa dina tider efter TV-tablån. Istället kan du starta filmer och TV-program presic när du har tid och lust att titta. Nu kan du se allt direkt i din vanliga TV och startar enkelt programmen med din fjärrkontroll.
Viasat OnDemand tar SVTPlay, TV4Play, TV3Play, TV6Play med flera kanaler direkt till din TV och ger dig dessutom över 1000 filmer, dokumentärer och TV-serier att se på när det passar dig
Du bestämmer själv när och på vad du ska titta. Du väljer enkelt program eller film med din fjärrkontroll och kan börja titta direkt
// Jocke
Postad 15 January 2010 - 19:48
Jag fick något konstigt med mina fjärrkontroller, både orginal och hamoney one kontrollen ballade ur när jag satte på tvn och mottagaren. Dom fungerade inte på några minuter men sen gick dom igång och fungerade bra. Det konstiga var att det inte har varit så från början utan bara har börjat helt plötsligt och tiden som dom inte fungerade blev bara längre och längre. Jag kontaktade supporten och jag fick testa några saker som inte fungerade men enligt någon tekniker så är det mottagaren som har lite tokigt byggt ir fönster. Ir fönstret som ska ta emot signalen från fjärren är tydligen lite för stort och ta emot signaler från ett för brett perspektiv så någon sorts signal från tvn slog ut signalen från fjärren till mottagaren. varför det bara var så en liten stund har jag inte en aning om men dom skickade hem det här lilla prisma klisterlappen som jag klistrade över Ir fönstret och hokus pokus så fungerar båda mina fjärrkontroller som dom ska.
Viasats kundtjänst har verkligen hjäpt till så jag kan inte klaga på deras bemötande.
Thomas
Postad 18 January 2010 - 09:45
Intressant! En sådan klisterlapp borde de skicka till alla! Jag får ringa och beställa en.Ringde viasat igen.
Jag fick något konstigt med mina fjärrkontroller, både orginal och hamoney one kontrollen ballade ur när jag satte på tvn och mottagaren. Dom fungerade inte på några minuter men sen gick dom igång och fungerade bra. Det konstiga var att det inte har varit så från början utan bara har börjat helt plötsligt och tiden som dom inte fungerade blev bara längre och längre. Jag kontaktade supporten och jag fick testa några saker som inte fungerade men enligt någon tekniker så är det mottagaren som har lite tokigt byggt ir fönster. Ir fönstret som ska ta emot signalen från fjärren är tydligen lite för stort och ta emot signaler från ett för brett perspektiv så någon sorts signal från tvn slog ut signalen från fjärren till mottagaren. varför det bara var så en liten stund har jag inte en aning om men dom skickade hem det här lilla prisma klisterlappen som jag klistrade över Ir fönstret och hokus pokus så fungerar båda mina fjärrkontroller som dom ska.
Viasats kundtjänst har verkligen hjäpt till så jag kan inte klaga på deras bemötande.
Thomas
Postad 19 January 2010 - 08:34
Det finns kvar hos kundtjänst! 1 st klisterlapp är på väg med post till mig. Detta blir intressant. Jag använder ju bara Harmony och har inte lika stora problem som med orginalfjärren.Intressant! En sådan klisterlapp borde de skicka till alla! Jag får ringa och beställa en.
Postad 19 January 2010 - 08:43
Viasat själva vill ha 7995 kr om man köper den rakt av därifrån.
Nu handlar ju tråden om Pace TDS850NV, har hört om att det ska finnas en Pace TDS855NV, stämmer det?
Postad 19 January 2010 - 11:08
Nu handlar ju tråden om Pace TDS850NV, har hört om att det ska finnas en Pace TDS855NV, stämmer det?
Jepp den har jag...
Just nu fungerar den utan problem alls!
Textningen på TV1000 iofs fortfarande problem..
Postad 20 January 2010 - 00:16
De där netgeargrejerna för att ansluta till sitt nätverk. Det verkar, som jag kan se det, vara något som enbart viasat bifogar. När jag mailade fyndbörsen så sa de att inget sådant följer när man köper av dem.
Är det någon trådlös standardbrygga eller vad är det?
Postad 20 January 2010 - 08:13
Det låter dyrt! Ingår abbonnemang? Boxen kostar ju bara 2000 med abb i 2 år och då fick jag ett halvår gratis abbonemang för att de skulle lyckas lura över mig från CD.Eller, eftar att ha läst en del inlägg, vågar man köpa en 850 av en privatperson (tänkte på garantin)? Har letat upp ett komplett paket med parabol, lnb, sladd och lite sådant. Han begär 4500 kr. Men om den har så mycket fel kanske man ska köpa den på www.fynborsen.se istället för 5850 kr.
De där netgeargrejerna för att ansluta till sitt nätverk. Det verkar, som jag kan se det, vara något som enbart viasat bifogar. När jag mailade fyndbörsen så sa de att inget sådant följer när man köper av dem.
Är det någon trådlös standardbrygga eller vad är det?
Det är 2 st Netgear trådlösa accespunkter som man får. De är förkonfigurerade. Ej standardlösen så man kommer inte in som admin för att kunna använda något. Jag hade velat använda bara den ena, vid boxen och sedan ansluta den direkt med mot min trådlösa router, men det gick inte. Var tvungen att koppla in den andra med sladd till routern för att det skulle funka. Så nu har jag 2 liknande Netgear-burkar bredvid varandra i min garderob.
Redigerat av agpath, 20 January 2010 - 08:15.
Postad 20 January 2010 - 17:36
Det låter dyrt! Ingår abbonnemang? Boxen kostar ju bara 2000 med abb i 2 år och då fick jag ett halvår gratis abbonemang för att de skulle lyckas lura över mig från CD.
![]()
Det är 2 st Netgear trådlösa accespunkter som man får. De är förkonfigurerade. Ej standardlösen så man kommer inte in som admin för att kunna använda något. Jag hade velat använda bara den ena, vid boxen och sedan ansluta den direkt med mot min trådlösa router, men det gick inte. Var tvungen att koppla in den andra med sladd till routern för att det skulle funka. Så nu har jag 2 liknande Netgear-burkar bredvid varandra i min garderob.
Den kostar , vid beställning av abb första gången 1900 kr + (99krx24 mån) 2376 = 4276 kr. De 99 kr/månad är tydligen viasat on demand som man måste ha om man vill ha sitt abb från början med inspelningsbar box.
Ska du köpa den rakt av från viasat är det 7995 kr. då ingår dessa netgearpryttlar...
Så frågan är vad som finns hos datornasaren, som man kan ha istället för dessa netgear som följer den svindyra boxen.
Postad 20 January 2010 - 17:37
99:-/månad är för HD-kanalerna och VOD.Den kostar , vid beställning av abb första gången 1900 kr + (99krx24 mån) 2376 = 4276 kr. De 99 kr/månad är tydligen viasat on demand som man måste ha om man vill ha sitt abb från början med inspelningsbar box.
Postad 20 January 2010 - 18:33
99:-/månad är för HD-kanalerna och VOD.
Problemet för mig är att jag fick ut en s.k. hdbox, en liten skitbox med HDMI. Ska jag byta upp mig så blir det till fullpris. Detta eftersom jag trodde på idioten hos Viasat som sa att jag kunde göra detta bytet innan mina fria tre månader tog slut.
Ringde dem igår och då sa miffot(?) att det inte gick...
Postad 20 January 2010 - 19:50
Jag valde den PVR-box som ingick (ej HD) men blev så less på att kanalerna inte låg rätt och inga favoritlistor fanns så jag ringde och bad att få byta mot HD-PVR och det var inga som helst bekymmer. Fick en stor låda efter ett par dagar på posten och sen var det bara att returnera den första boxen.Problemet för mig är att jag fick ut en s.k. hdbox, en liten skitbox med HDMI. Ska jag byta upp mig så blir det till fullpris. Detta eftersom jag trodde på idioten hos Viasat som sa att jag kunde göra detta bytet innan mina fria tre månader tog slut.
Ringde dem igår och då sa miffot(?) att det inte gick...
Postad 21 January 2010 - 11:08
De 2 Netgear-burkarna får man gratis om man har HD-abonnemang med OnDemand.Den kostar , vid beställning av abb första gången 1900 kr + (99krx24 mån) 2376 = 4276 kr. De 99 kr/månad är tydligen viasat on demand som man måste ha om man vill ha sitt abb från början med inspelningsbar box.
Ska du köpa den rakt av från viasat är det 7995 kr. då ingår dessa netgearpryttlar...
Så frågan är vad som finns hos datornasaren, som man kan ha istället för dessa netgear som följer den svindyra boxen.
Postad 21 January 2010 - 11:15
Säker?De 2 Netgear-burkarna får man gratis om man har HD-abonnemang med OnDemand.
På Viasat.se står nämligen:
"Om du redan har ViasatPlusHD-boxen är priset 695:-"
Postad 21 January 2010 - 12:13
Säker?
På Viasat.se står nämligen:
"Om du redan har ViasatPlusHD-boxen är priset 695:-"
Du svarade väl själv på din fråga?
Så fattade jag den kassa infon jag fick av viaspratt...
Postad 21 January 2010 - 12:34
Märkligt att vi äldre kunder alltid ska åka dit på sånt här. Det är samma pris för HD-PVR som tidigare, men nu ingår dessutom netgear-boxarna? Undrar om man kan förhandla sig fram till dem eller om jag äntligen ska få för mig att dra färdigt nätverket...Du svarade väl själv på din fråga?
Vid nytt abb med hårddiskboxen ingår de, annars får man köpa till dem.
Redigerat av ThomasL, 21 January 2010 - 12:36.
Postad 21 January 2010 - 12:39
Tänkte inte ens på det eftersom det var ett nytt abb.Du svarade väl själv på din fråga?
Vid nytt abb med hårddiskboxen ingår de, annars får man köpa till dem.
Jag bara ringde och så skickade de grejorna. Snabbt gick det också.
Postad 22 January 2010 - 07:04
Ny mjukvara kom till viasat häromdagen, Ska bara testas av Viasat så den är helt ok innan den släpps.
Men som sagt det är på gång :-)
Ska lösa text problemen bla
För 855 boxen kommer den nästa vecka till Viasat
Postad 22 January 2010 - 08:54
Satte på denna lilla klisterlapp igår, kallad solglasögon av Viasat.Det finns kvar hos kundtjänst! 1 st klisterlapp är på väg med post till mig. Detta blir intressant. Jag använder ju bara Harmony och har inte lika stora problem som med orginalfjärren.
Hade inte några problem alls med fjärren, en Harmony One under hela kvällen!. Nu funkar mina "Favoriter", dvs ikoner med kanaler som har 2 siffror, klockrent att knappa in. Förut blev det oftast bara den första siffran som tog. Hoppas att det håller i sig.
Postad 22 January 2010 - 08:59
Eller finns den ute hos andra säljare?
Postad 22 January 2010 - 09:58
Satte på denna lilla klisterlapp igår, kallad solglasögon av Viasat.
![]()
Hade inte några problem alls med fjärren, en Harmony One under hela kvällen!. (snip)
hehe, jag tänker Hubble i lite mindre skala
Postad 23 January 2010 - 10:55
Hur funkar originalfjärren med klisterlappen?Satte på denna lilla klisterlapp igår, kallad solglasögon av Viasat.
Hade inte några problem alls med fjärren, en Harmony One under hela kvällen!. Nu funkar mina "Favoriter", dvs ikoner med kanaler som har 2 siffror, klockrent att knappa in. Förut blev det oftast bara den första siffran som tog. Hoppas att det håller i sig.
Postad 24 January 2010 - 09:59
855 hänger sig ett par ggr om dagen för mig nu och det kommer hem en tekniker som viasat beställt och ska kolla antennsladden, fast enligt teknikern så är det boxen och han undrade hur de kunde påstå något anat ens, med mina syptom på boxen.
Nåja viasat har väl pengar som de kan kosta på teknikern med och han ska ju ha sin lön så han kan ärna åka hem till mig och kolla sladden.
Detta är ju helt bedrövligt at inte viasat kan fixa fram en hd box som fungerar.
Det har ju funnits några år nu oh programvara borde ju inte vara några problem längre?
Postad 24 January 2010 - 12:39
Hur fungerar fjärren nu efter klisterlappen? Min fjärr kommer snart att slungas ut genom fasaden så att den krossas till atomer... Är så förbannat trött på att trycka 4-6 ggr på samma knapp för att byta kanal...
Postad 24 January 2010 - 13:38
Du / Ni som fick (eller har beställt) klistermärket till fjärren..
Hur fungerar fjärren nu efter klisterlappen? Min fjärr kommer snart att slungas ut genom fasaden så att den krossas till atomer... Är så förbannat trött på att trycka 4-6 ggr på samma knapp för att byta kanal...
Fungerar bra mycket bättre med klisterlappen så bara släng dig på telefonen och be dom skicka hem en lapp till dig. Skulle det inte bli bättre med klisterlappen så är det ju bara att riva bort den......
Thomas
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
34 bilder
415 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?