* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 19 september 2009 - 11:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tror ändå att N900 släpps i precis rätt tid...
Finns ju ingen som komkurerar nu och ingen telefon som utannonserats förutom kanske X3 men SE brukar ju ta ett år på sig innan dom släpper sina mobiler...Skulle gissa på långt efter nyår iaf...Och Htc har vad jag vet en vass mobil HTC Leo på g men förmodligen flera månader bort...kanske till jul men då är den knappast intressant för Maemo spekulanter
Edit
Då Leo kör WM 6.5
Redigerat av moparman, 19 september 2009 - 11:02.
Postad 19 september 2009 - 11:12
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Tror ändå att N900 släpps i precis rätt tid...
Finns ju ingen som komkurerar nu och ingen telefon som utannonserats förutom kanske X3 men SE brukar ju ta ett år på sig innan dom släpper sina mobiler...Skulle gissa på långt efter nyår iaf...Och Htc har vad jag vet en vass mobil HTC Leo på g men förmodligen flera månader bort...kanske till jul men då är den knappast intressant för Maemo spekulanter 
Edit Då Leo kör WM 6.5
Dock vore Leo en riktigt cool telefon. Haha shit sitter här och grunnar och grunnar. Hoppas på det bästa och väntar på en recension!
Postad 19 september 2009 - 11:17
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
MrPersson
Du verkar lite insatt,kan du fylla i lite om vad kommentarerna nedan handlar om
"This sounds 99% “I want one” but the fact that Maemo 6 will be Qt based really kills the deal for me, sorry"
"Of course the announced switch to Qt will mean saying good bye to lots of well known tools. But hey, it’s all Free software in the end."
"No way I can still justify spending time on Maemo as an app developer. The experience with the 770 already put me off, but even disregarding that – it’s difficult to spend time developing software for a platform that will be dumped in the release just after. It’s a shame really, because it’s a nice looking phone otherwise."
Gissar att det har nå att göra med utveckling av appz och att det blir svårare att ta med sig appz från Maemo 5?
Och har detta inverkan på antal appz som kommer att släppas nu ? Känns ju som att det kan det...
Nokia kommer gå över till QT-toolkitet i framtiden både för Maemo, S60 och deras windows applikationer, dels för att de köpte utvecklaren Trolltech och dels för att det helt enkelt är bättre än GTK+ som de använder nu. Han som skrev det där har missförstått en del. Maemo 6 kommer att ha QT som primärt toolkit men fortfarande ha GTK+ stöd så alla äldre apps kommer att funka. Med Maemo 5 är det tvärtom QT-stöd finns men GTK+ är fortfarande default. Slutsatsen är att ska man utveckla något idag så är det bättre att använda QT så slipper man porta det senare när GTK+ fasas ut helt(vilket det kanske aldrig kommer att göra, går ju att installera det om man vill).
Redigerat av Kemi, 19 september 2009 - 11:21.
Postad 19 september 2009 - 11:25
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Nu ska vi se. Angående android så har jag fått uppfattningen att man just nu håller på med att försöka porta det till nokia tablets(som kör tidigare versioner av maemo) så i dagsläget skulle jag inte köpa en n900 med tanken att installera android direkt, MEN jag kan ha missat något. Se Kemis post istället för det här stycket! Angående utvecklingen av apps och liknande så är maemo 6 ett mörk åskmoln vid horisonten. Ingen verkar riktigt veta om det kommer gå att köra på n900. Det sägs komma om ungefär ett år(av vad jag läst på 1 ställe) och ska använda qt som "utvecklningsmiljö" istället för det nuvarande(som jag inte kan namnet på). Så det man utvecklar till maemo 5 kanske inte rullar på maemo 6. Med allt detta sagt så finns det redan en hel del program portade(16k läste jag någonstans mer än här, men det tar vi med en nypa salt) och jag tvivlar på att folk kommer skippa att utveckla saker till maemo5 bara för att det kommer saker i framtiden, open source utveckling sker ju ofta för att folk tycker det är kul. Av det jag läst så verkar de flesta inte bry sig om detta framtida OS utan vill köra på.Dock reserverar jag mig för saker jag missuppfattat och blir gärna rättad(så jag förstår det hela bättre), jag började sätta mig in i hela konceptet för bara några veckor sen och har skjutit upp att förstå OSet tills jag faktiskt har mobilen och kan fippla själv. Jag har svårt att se att leo med 4,3 tums skärm känns smidig, jag anser ju egnetligen att en mobil ska vara så liten som möjligt  edit: ser att Kemi var mer insatt.
Redigerat av Unregistered291b33b4, 19 september 2009 - 11:30.
Postad 19 september 2009 - 11:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tackar så mycket för svaren
Fasen vad jag vill ha en NU *suckar*
4.3 tum känns nog faktiskt lite väl stort för att ha med sig ...Känns som 3.5 är rätt ultimat
Postad 19 september 2009 - 13:25
stoffen79
-
stoffen79
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
kommer google maps fungera, eller är det som med opera mini att det behövs java-stöd i maemo?
Postad 19 september 2009 - 14:49
Gilbss
-
Gilbss
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nåän som vet om man kommer kunna ha MSN på den?
Postad 19 september 2009 - 15:20
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag skulle också vilja veta detta...någon som har info?
Postad 19 september 2009 - 17:17
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
läste längre upp i tråden att det EJ finns mms.
Finns det någon annan lösning?
Använder faktiskt MMS väldigt ofta "tyvär".
Postad 19 september 2009 - 17:29
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
läste längre upp i tråden att det EJ finns mms. Finns det någon annan lösning?
Använder faktiskt MMS väldigt ofta "tyvär".
Det är ett helt öppet operativsystem, så vem som helst (med kunskap) kan fixa MMS stöd.. Hur lång tid det kommer ta är svårt att säga.. Använder själv MMS ofta och vill verkligen ha det. Hoppas själv också på att Nokias Sports Tracker kommer till Maemo. Om den kommer först vecka 44 till Sverige så kan man ju hoppas att den släpps tidigare på andra marknader så att utvecklingen hinner komma igång.. Undrar vad alla Nokia-fanboys säger om saknaden av MMS-stöd? Var ju sånt tjafs om Iphone när den saknade det..
Postad 19 september 2009 - 17:33
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Inte ur kartongen, men skall tydligen vara lätt att lägga till..
Postad 19 september 2009 - 18:03
callemed
-
callemed
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nokia kommer gå över till QT-toolkitet i framtiden både för Maemo, S60 och deras windows applikationer, dels för att de köpte utvecklaren Trolltech och dels för att det helt enkelt är bättre än GTK+ som de använder nu.
Han som skrev det där har missförstått en del. Maemo 6 kommer att ha QT som primärt toolkit men fortfarande ha GTK+ stöd så alla äldre apps kommer att funka. Med Maemo 5 är det tvärtom QT-stöd finns men GTK+ är fortfarande default. Slutsatsen är att ska man utveckla något idag så är det bättre att använda QT så slipper man porta det senare när GTK+ fasas ut helt(vilket det kanske aldrig kommer att göra, går ju att installera det om man vill).
Det låter ju bra. Då behöver man inte vara orolig över att utvecklare hoppar av innan det ens har börjat. Vad tror du kommer hända när Maemo 6 kommer? Kommer det gå att uppgradera sin n900?
Postad 19 september 2009 - 18:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tycker personligen att avsaknaden av mms är nästan lika dåligt som att de inte fanns hos Iphone...
det jag tycker är lite förmildrande är att det säkert kommer att gå att fixa till N900...
Dock gick de väl även till Iphone om man jailbreakade den men det tycker jag inte ska behövas...
För övrigt så ser ja hellre att alla har mail i sin mobil och anväder det istället för mms
Postad 19 september 2009 - 18:49
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Tycker personligen att avsaknaden av mms är nästan lika dåligt som att de inte fanns hos Iphone... det jag tycker är lite förmildrande är att det säkert kommer att gå att fixa till N900...
Dock gick de väl även till Iphone om man jailbreakade den men det tycker jag inte ska behövas...
För övrigt så ser ja hellre att alla har mail i sin mobil och anväder det istället för mms
Men det är ju fasen öppen källkod. Vem som som har lite kunskaper kommer lätt skapa en trejdeparts applikation som kan stödja det. Borde vara lätt att fixa inom en månad eller så efter release. Eftersom det är så många som stör sig på det så kommer det säkert fixas kvickt.
Postad 19 september 2009 - 19:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jaa...Det är ju det jag skriver :-)
Tycker ändå att en sån sak ska finnas redan från början...Lika självklart som att kunna skicka sms
Postad 19 september 2009 - 19:21
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Går det att ladda via usb & använda den via datorn samtidigt?
Eller det kanske inte har kommit fram nåt om det?
Redigerat av Toivanen, 19 september 2009 - 19:26.
Postad 19 september 2009 - 19:48
sniard
-
sniard
-
Rookie
-
5 inlägg
Har följt denna tråden enda sedan jag först hörde talas om N900. Haft samma telefon i 2,5 år nu och är nu på jakt efter en ny lur. N900 är väldigt intressant, verkar ha det jag söker efter.
Idag fick jag dock höra att telefondelen i den är begränsad. Tydligen begränsar uppkopplingen (om man är uppkopplad via 3g) möjligheterna för inkommande samtal. Det tutar tydligen upptaget om någon ringer under tiden som man aktivt surfar.
Detta tycker jag låter välidgt märkligt, då det (i mitt tycke) gör "telefonen" opålitlig och till viss del obrukbar.
Förvisso landeras N900 mer som en dator med telefondel än telefon med datordel. Men jag tycker det verkar otroligt dumt att begränsa telefonanvändningen på det viset. Om det visar sig vara så blir N900 genast mindre aktuell för min del.
Är det någon mer som har hört samma sak eller med säkerhet kan dementera påståendet?
Postad 19 september 2009 - 20:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Källa tack ..
inte hört nå om det ....Vore väldigt konstigt om det vore så...
Postad 19 september 2009 - 22:33
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Jag blev tvungen att surfa runt för att bekräfta/dementera detta men lyckades inte hitta något konkret mer än några svaga påstående från enskilda användare om att det inte skulle gå. Det finns dock en hel del som talar emot det, mobilen stöder hsdpa(data + voice) och det verkar ju dumt om de inte skulle använda det fullt ut, den har en kamera på framsidan som gissningsvis borde användas till videosamtal(dvs data + voice, på hemsidan står följande "Videosamtal: tillgänglighet meddelas senare" så det är nog en mjukvarufråga), men det som främsta talar emot det måste ju vara det faktum att det aldrig har nämnts(känns som något folk skulle vilja påskina starkt) sen så tror jag nokia inte är dumma i huvudet(det strider ju mot hela deras motto med always connected). Över till det som talar emot det, det har inte implementerat mms(idioti på en front) och så det svaga påståendet om videosamtal. Ligger det ändå till på det här sättet så kommer det inte fortsätta vara så länge.
Sen tror jag aldrig att surf skulle gå före samtal, då skulle det nog avbrytas.
Jag ska kolla vidare iaf, uppdaterar om jag hittar något.
Postad 19 september 2009 - 22:33
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Källa tack ..
inte hört nå om det ....Vore väldigt konstigt om det vore så...
Undrar det med, en källa?. Ingen av dom som testat eller utvecklat har nämnt det som jag sett iallafall.
Postad 19 september 2009 - 22:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Extremt osannolikt skulle jag nog säga....
"Videosamtal: tillgänglighet meddelas senare"
Angående det så kan det inte vara så att i vissa delar av världen eller med vissa operatörer så är inte videosamtal aktiverat..
Kan tänka mig att vissa operatörer i vissa länder inte har videosamtal tillgängligt ? Usa ?
Postad 19 september 2009 - 23:35
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Ryktet har blivit dementerat på talk.maemo.org iaf så det lägger vi åt sidan nu.
Postad 20 september 2009 - 10:32
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
MMS kommer i en uppdatering. Nokia har själva sagt att de inte hunnit fixa alla mjukvara ännu så det känns dumt att klaga. Alternativet är att vänta x antal månader för småfix...
Postad 20 september 2009 - 11:18
sniard
-
sniard
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag hörde det från någon som brukar ha belägg för sina uttalanden, men det är fullt möjligt att det rör sig om en enskild användares uttalande. Men om det dementeras på talk.maemo.org så spelar det mindre roll var han läst det någonstans. Annars kan jag återkomma med källa.
Jag tyckte också att det borde kommit på tal i olika tester och att Nokia inte kunde vara så klantiga, men blev ändå orolig. Tack för att ni fick den oron att försvinna, nu är N900 åter längst upp på listan
Postad 20 september 2009 - 11:24
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Har jag fattat det rätt att det bara är phoneappen som används stående å resten liggande ?
Inte för att det har nån större betydelse för egen del men...
Postad 20 september 2009 - 11:27
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Lite jobbigt att vara försökskanin med den här telefonen, tror jag hoppar den och kliver på till nästa generation Maemo. Fast en intressant lur verkar den va.
Postad 20 september 2009 - 11:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
äh..känner precis tvärtom :-)
faan va kul me nå nytt..
åhar man ändå ägt en SE P990 och WM mobil så är man van me att allt int funkar till 100% på en gång
Postad 20 september 2009 - 12:45
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Har jag fattat det rätt att det bara är phoneappen som används stående å resten liggande ?
Det är korrekt, men precis som allt annat så kan man utveckla program som används stående, en sms-funktion i portrait-mode skulle vara trevligt  Jag ser mig nog som en "early adopter" och tycker det ska bli kul att vara försökskanin.
Postad 20 september 2009 - 12:50
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Postad 20 september 2009 - 13:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Sjukt sugen jag blir
Känns som den är helt rätt för mig
Finns väl igentligen en grej som på allvar kommer att skrämma iväg en del användare och de är dom som ringer väldigt mycket från sin mobil...För det är inte lika enkelt utan åtminstånde 2 knappar för lur på och av...
just flashat en ny rom...Wm 6.5 där inte mms funkar och inte internet å bilden bli skum i widescreen
På ett lite seriösare plan så är det ju grynt bra med relativt öppet OS och ett bra community,både när man har problem eller för att få ut maximalt ur sin mobil ..
Postad 20 september 2009 - 13:29
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Sjukt sugen jag blir
Känns som den är helt rätt för mig
Finns väl igentligen en grej som på allvar kommer att skrämma iväg en del användare och de är dom som ringer väldigt mycket från sin mobil...För det är inte lika enkelt utan åtminstånde 2 knappar för lur på och av...
just flashat en ny rom...Wm 6.5 där inte mms funkar och inte internet å bilden bli skum i widescreen
På ett lite seriösare plan så är det ju grynt bra med relativt öppet OS och ett bra community,både när man har problem eller för att få ut maximalt ur sin mobil ..
Kommer bli grymt Död för WM? - http://www.idg.se/2....ows-i-telefoner
Redigerat av Mofaza, 20 september 2009 - 13:30.
Postad 20 september 2009 - 13:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Mm...Vi får väl se....
Personligen känns WM 6.5 redan nu föråldrat....
Som jag ser det är Android framtiden och förhoppningsvis Maemo :-)
Men mest av allt är det webbläsaren i N900 som får igång mig...
Surfar säkert 1-2 timmar varje kväll på min mobil och att kunna surfa runt på istort sett alla sidor är ju som en dröm
Postad 20 september 2009 - 13:54
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Som jag ser det är Android framtiden och förhoppningsvis Maemo :-) Men mest av allt är det webbläsaren i N900 som får igång mig... Surfar säkert 1-2 timmar varje kväll på min mobil och att kunna surfa runt på istort sett alla sidor är ju som en dröm
Jag ser det som att Android lätt är framtiden. Väntar bara något år på att bättre maskiner ska få in systemet. Det som får min uppmärksamhet är media spelaren. Ska bli kanon! Och såklart webbläsaren.
Postad 20 september 2009 - 18:38
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Angående mms så har jag läst nånstans (tyvärr hittar jag det inte nu) att linuxkärnan hittills inte har kunnat hantera anslutningar på rätt sätt som krävs för att mms ska funka. Men att det är på gång en uppdatering, eller om det kommit nyligen, som gör att det kommer fungera framöver.
Postad 20 september 2009 - 18:50
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
2 Videos
Fotade han samtidigt som han laddade ovi-maps? Det diggar jag, slipper man öppna kameran om det är nåt snabbt man vill fota. Angående mms så har jag läst nånstans (tyvärr hittar jag det inte nu) att linuxkärnan hittills inte har kunnat hantera anslutningar på rätt sätt som krävs för att mms ska funka. Men att det är på gång en uppdatering, eller om det kommit nyligen, som gör att det kommer fungera framöver.
Läste också något om det men det var många som ställde sig tveksamma till det påstående(ska se om jag kan hitta det senare), android har ju som sagt inga problem med det. Sen sa väl jussi(?) i nån video att de itne hade "orkat" mms än.
Redigerat av Unregistered291b33b4, 20 september 2009 - 18:52.
Postad 20 september 2009 - 19:28
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Något som kan vara värt att lägga i vågskålen är att N900 sannolikt kommer att få ett syskon - E900 Communicator. Anledningen till denna gissning är följande:
1. N900 kör Hildon - ett gränsnitt ursprungligen utvecklat för Communicators och som nyttjats i en prototyp-Commie som sedermera stoppades kort före lansering.
2. N-modeller brukar ha syskon inom E-serien - ett exempel är N95 som fick en bror i E90 (samma hårdvara i stort sett).
3. Hildon är en perfekt fortsättning på S80 i äldre Communicators (det är ju utvecklat för det från början).
Det jag skulle gissa blir skillnad mot N900 är att en E900 får stöd för E-serielösningar, tiltbar skärm à la N97 eller TP2 och ett bättre tangentbord (layout i stil med E90).
Känner man att N900s formfaktor är bra - bara köp. En E900 tror jag knappast vi får se förrän februari 2010 så det är bara att köpa N900.
Men har man inget akut behov just nu kan det vara värt att vänta.
Postad 21 september 2009 - 14:43
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Dailymobile.se har en egen maemo sektion. Där hittas man en hel del bilder och videos på N900. Edit: Dailymobile.se har skapat ett Maemo 5 forum för de som är intresserade av ett sådant.
Redigerat av crest, 21 september 2009 - 14:50.
Postad 21 september 2009 - 18:25
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Något nytt om mobilen? =P
Någon som vet något om hur priserna hamnar hos tre?
Tele2 visste inte ens om dom skulle ta in mobilen i dagsläget.
Postad 21 september 2009 - 19:24
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Det har kommit lite tråkiga nyheter om n900. Tidigare har det varit tal om att den ska stödja USB host mode(och ska därför fungera OTG), nu har det dock framkommit att detta inte är fallet. Detta innebär i praktiken att det inte grå att anslutna några enheter till mobilen via usb(mus, tgb, kamera, hdd mm), det fungerar dock, givetvis, att använda ansluta mobilen till datorn(förstår ni skillnaden?). Detta beror på att den aktuella usb-kontakten(micro-  och laddning via usb ska skapa problem, jag har inte förstått teorin bakom det riktigt än så nån annan får gärna utveckla - problemet kvarstår dock. En länk med mer info: http://talk.maemo.or...ead.php?t=31921
Redigerat av Unregistered291b33b4, 21 september 2009 - 19:40.
Postad 21 september 2009 - 20:52
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Det har kommit lite tråkiga nyheter om n900. Tidigare har det varit tal om att den ska stödja USB host mode(och ska därför fungera OTG), nu har det dock framkommit att detta inte är fallet. Detta innebär i praktiken att det inte grå att anslutna några enheter till mobilen via usb(mus, tgb, kamera, hdd mm), det fungerar dock, givetvis, att använda ansluta mobilen till datorn(förstår ni skillnaden?). Detta beror på att den aktuella usb-kontakten(micro- och laddning via usb ska skapa problem, jag har inte förstått teorin bakom det riktigt än så nån annan får gärna utveckla - problemet kvarstår dock.
En länk med mer info: http://talk.maemo.or...ead.php?t=31921
Är vi helt säkra på detta? Går inte det att lösa då? Vore ju topp om man kunde koppla dit olika saker.
Postad 21 september 2009 - 21:14
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Är vi helt säkra på detta? Går inte det att lösa då? Vore ju topp om man kunde koppla dit olika saker.
Ja. Det kanske kommer en workaround men inget jag skulle räkna med i dagsläget. Funkar dock fortfarande att koppla via bt.
Postad 21 september 2009 - 21:36
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Ja. Det kanske kommer en workaround men inget jag skulle räkna med i dagsläget. Funkar dock fortfarande att koppla via bt.
Är det ett hårdvaruproblem eller kan man ändra mjukvaran för att få det att fungera?
Postad 21 september 2009 - 22:40
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
 OpenOffice.
Postad 22 september 2009 - 07:45
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlägg
OpenOffice.
Oj ser helt okej ut
Postad 22 september 2009 - 11:17
addee
-
addee
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Någon som hört mera exakt när den kommer?
Postad 22 september 2009 - 19:20
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Någon som hört mera exakt när den kommer?
Preliminärt leveransdatum från nokia på hemsidan är v44, om det inte kommit nåt mer idag. Läste den 27(tror jag) okt nånstans i utlandet. oo såg bra ut om man bara kan få bort menyn på sidan(och byter fägerna  ).
Postad 22 september 2009 - 20:51
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Vet inte alls hur trovärdig denna butik är. Men dom har tydligen gått ut med priset 4995kr http://www.tellint.s...i...kr&Visn=Std
Postad 22 september 2009 - 20:59
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Vet inte alls hur trovärdig denna butik är. Men dom har tydligen gått ut med priset 4995kr
http://www.tellint.s...i...kr&Visn=Std
Ex moms...
Postad 22 september 2009 - 21:03
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
.......detaljer....
bah, tröttsamt och vara blind på kvällskvisten =)
Postad 23 september 2009 - 08:02
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
Användare
-
-
149 inlägg
Dagens metro sa 26okt, ta det med en nypa salt.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|