Gladiator - Sapphire Series (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Gladiator - Limited Edition SteelBook (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(15)
|
Inga priser | |
Gladiator - Special Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 27 August 2009 - 21:12
Postad 27 August 2009 - 21:14
Postad 27 August 2009 - 21:15
Those filthy bastards
Redigerat av Svante Skoog, 27 August 2009 - 21:16.
Postad 27 August 2009 - 21:17
Postad 27 August 2009 - 21:22
Xtrem3: Hur uppfattar de EE'n och detaljer i tex närbilder på ansikten?
när bilden är bra så är bilden så bra du kan få med bluray typ när den skiftar till de sämre så är bilden som en uppskalad dvd då menar ju en bra dvd.man ser de grötar ihop sig och blir lite suddigare,och man märker de,och de vara typ i 2-5 sk oftast och kommer kanske var femte minut ca de varierar ju, vill man ha bra bild hela tiden kanske teatrical versionen funkar bra hehe inte testat,men vem vill se den om det är extended på skivan.man får hoppas dom släpper en ny snarast annars e det inget att göra,paramount/universal som bestämmer tyvärr,annars finns de några chanser kvar det är andra länder som släpper sina utgåvor har man tur kanske nån får en bra utgåva.
Postad 27 August 2009 - 21:23
Så här kul har det inte varit att läsa på forum som AVS sedan format kriget härjade som värst
Postad 27 August 2009 - 21:27
Fy fan vilket drag det är på forum som AVS och Blu-Ray.com just nu
Så här kul har det inte varit att läsa på forum som AVS sedan format kriget härjade som värsthahaha
Blu-Ray.com exploderar väl snart de kommer väl med en 5 star rescension vilken sek som helst.
Vilken jäkla tid det tar för DVD town och HDD mfl, de sitter kanske och gör ett hästjobb för en gångs skull.
Håller med längesen det va så kul sen när HD DVD blandas in i disskussionen som xtra bränsle på elden haha då jaevlar.
Postad 27 August 2009 - 21:32
Krigszon:
Offer 1 "Vad har hänt med dig då?"
Offer 2 "Jag förlorade mina ben och mina barn i kriget. Du då?"
Offer 1 "Jag köpte en Blu-Ray film som har en gammal master med DNR och EE problem!"
Offer 2 "Stackar sate!"
Postad 27 August 2009 - 21:32
när man ser de som är bra fantiserar jag om star wars saga alla sex filmerna i sån kvalite fyfaan vad grymt.
Postad 27 August 2009 - 21:33
"There is more. While this next part is more rumor and speculation, it is possible that some of those involved in the decision making process were still bitter from the nasty format war and made the decision to withhold the superior HD-DVD transfer based upon those emotions."
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 27 August 2009 - 21:38.
Postad 27 August 2009 - 21:34
Uppfattade jag det rätt från mailet att någon är förbannad för att HD-dvd inte fick leva och då beslutade att Blu-Ray minsann ska "drabbas" av dålig kvalitet....?!!!
Det där får man nog ta med några kg salt och var bara ett rykte. Den perfekta mastern kan lika gärna vart gjord innan HD DVD ens kom 2006.
Dock fattar jag inte varför man inte skulle lägga ner tid och pengar på att encoda den fina mastern till BD.n än att ta en redan encodad sämre master, och bara encoda nya mastern för några extended scenes. Men värre saker har hänt av lathet och ekonomiska skäl.
Redigerat av henke007, 27 August 2009 - 21:37.
Postad 27 August 2009 - 21:34
Uppfattade jag det rätt från mailet att någon är förbannad för att HD-dvd inte fick leva och då beslutade att Blu-Ray minsann ska "drabbas" av dålig kvalitet....?!!!
hehe ja vem vet jag ville hd dvd skulle vinna de var min favorit de var därför jag väntade tills bluray vann innan jag slutade med dvd.
Postad 27 August 2009 - 21:39
så vad tror ni grabbar kommer det en ny utgåva?
när man ser de som är bra fantiserar jag om star wars saga alla sex filmerna i sån kvalite fyfaan vad grymt.
Innan STAR WARS släpps på BD så har Lucas grå starr och kan inte urskilja om bolaget blåser honom.
Redigerat av henke007, 27 August 2009 - 21:39.
Postad 27 August 2009 - 21:54
En jäkla tur att de skötte detta släpp så illa så att de här metoderna lyfts fram i ljuset av entusiaster som bryr sig.
Postad 27 August 2009 - 21:56
Innan STAR WARS släpps på BD så har Lucas grå starr och kan inte urskilja om bolaget blåser honom.
Henke. Jag försöker hitta citatet från AVSforum. Vet du möjligen under vilket forum det postades i AVS?
Man kan ju tänka sig att det tagit hus i **** "over there"....kan bli intressant läsning om inte annat..
Ah! Hittade den!
Tråden växer....he he.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 27 August 2009 - 22:03.
Postad 27 August 2009 - 22:04
Henke. Jag försöker hitta citatet från AVSforum. Vet du möjligen under vilket forum det postades i AVS?
Man kan ju tänka sig att det tagit hus i **** "over there"....kan bli intressant läsning om inte annat..
I Gladiator HDTV and BD compare tråden i BD softwaredelen
Ja många tvivlar på det han påstår och fram o tillbaka och gästspelare från BD.com och vice versa gafflar
Det här är säkert en medveten strategi av vissa studios för att få oss att köpa flera släpp av filmen. Första släppet håller "sådär" kvalite, nästa släpp "bra" och sedan "referens"... Största anledningen att köpa BD är ju en uppgradering i PQ/AQ! Det ligger nog ett antal olika prima transfers som bara väntar på att dammas av i vissa studios valv på populära filmer. Släpper de "referensen" direkt har de förlorat ett starkt incitament för att få folk att köpa om filmen.
En jäkla tur att de skötte detta släpp så illa så att de här metoderna lyfts fram i ljuset av entusiaster som bryr sig.
Kan mkt väl ligga nåt i det du säger det fungerar ju så. Vi har ju blivit blåsta i alla år på DVD och nu först med HD så syns all skit tydligare.
Mainstream konsumenten vet ju inte ettt skit så denna skiten lär nog sälja som smör. Sen är det nog inte lika mkt fart på remaster och re relaser nu när kriget inte existerar längre med HD DVD.
Redigerat av henke007, 27 August 2009 - 22:01.
Postad 28 August 2009 - 04:31
hehe ja vem vet jag ville hd dvd skulle vinna de var min favorit de var därför jag väntade tills bluray vann innan jag slutade med dvd.
Jag höll också på HD DVD lägret. Jag har ännu inte köpt BD
Men det sket sig tydligen. Jag lär ej kunna hålla mig längre.
Men en sak är säker , monopol är inte alltid bra. Nu när BD är ensam på teppan, så skiter man i hur det ser ut på bild. Det blir hafsigt gjort , så ut med det.
Men hade HD DVD vunnit hade det blivit samma resultat. Varför lägga ner pengar mer än nödvändigt,om folk köper ändå? NU blir aktieägarna glada, när tillverkningpriset har sjunkit. Gud prisa DNR o EE!
Jag har alltid sagt, slarv är inte lönnt, det kommer alltid fram. Nu kom det fram rejält... tur det finns ineternet o forum
Postad 29 August 2009 - 00:08
Upon first glance, and as expected, the HD presentation quality of Gladiator isn't as bad as some online would have you believe. Color and contrast is fine at all times. The problem is with the level of detail. The vast majority of the film has a slightly digital-looking quality to it, and there's clear edge-enhancement "haloing" visible.
There's been some talk of DNR being so excessive that - for example - arrows and fireballs disappear from one frame to the next. This IS an issue, but the fact is that when you watch the image in full motion it's not something you really notice. The arrow or fireball is highly visible in one frame, less so in the next, more so in the third, etc. You still detect the object in motion, so you don't go, "Oh my god, that fireball just disappeared!" The image just looks generally digital and lacking in fine detail. Overall, I would grade the A/V quality of the Gladiator Blu-ray thusly:
Gladiator
Video: 15.5 (theatrical footage)/17 (extended scenes)
Audio: 18
Gladiator on Blu-ray is quite watchable - especially if you have a smaller screen.
So most Blu-ray fans are going to buy both discs, and be somewhat disappointed by Gladiator. Then they're going to pop in Braveheart. And they're going to forget all about Gladiator for a couple hours... then be doubly disappointed by it when they compare the two discs.
Having looked at both discs... I have no desire whatsoever to watch Gladiator. But I can't WAIT to watch Braveheart, from start to finish.
The uneven video quality of these two titles really damages the launch and reputation of Paramount's new Sapphire Series, and it should never have happened that way. But a "premium" label on the cover of a Blu-ray Disc means nothing if the disc doesn't deliver the quality it should. Somehow, Gladiator slipped through the cracks. Again, it's not terrible. But compared to Braveheart especially, it's utterly disappointing.
What I HOPE happens - what I STRONGLY encourage - is that the studio immediately runs a new HD transfer, and then either recalls the disc or makes it a running production change. Either way, they should arrange an exchange program for those fans who purchase the disc on Tuesday in the meantime. IF Paramount takes quick steps to correct the disc and make things right with fans who purchase it, that will go a very long way toward restoring confidence in the Sapphire line.
Så om man tycker att filmen är hyffsad, har en 32-tummare eller sitter 5-6 meter från sin TV och tycker att det är okej att en storfilm som Gladiator har lika bra bild som A Christmas Story så kan man köpa filmen.
Redigerat av Tomanista, 29 August 2009 - 01:31.
Postad 29 August 2009 - 04:14
Bill Hunt på The Bits har sett på Gladiator nu
Så om man tycker att filmen är hyffsad, har en 32-tummare eller sitter 5-6 meter från sin TV och tycker att det är okej att en storfilm som Gladiator har lika bra bild som A Christmas Story så kan man köpa filmen.
Det blir till hoppas "What I HOPE happens - what I STRONGLY encourage - is that the studio immediately runs a new HD transfer, and then either recalls the disc or makes it a running production change. Either way, they should arrange an exchange program for those fans who purchase the disc on Tuesday in the meantime. IF Paramount takes quick steps to correct the disc and make things right with fans who purchase it, that will go a very long way toward restoring confidence in the Sapphire line. "
Postad 29 August 2009 - 08:22
.Köper BD bara om den är film som jag inte har set.
He he...jag tänker precis tvärtom...skulle aldrig köpa en osedd film på BD!
Postad 29 August 2009 - 08:56
Förhoppningsvis inser Paramount snart sitt misstag och mastrar om HELA filmen till samma kvalité som extra scenerna snart.
Postad 29 August 2009 - 09:34
Blir lite rädd när jag ser att Fifth Element tog ett år extra, men Sony kanske inte börja jobba så snabbt med den nya?
Postad 29 August 2009 - 09:46
Gött att Bill Hunt var ärlig i sin recension och pekade ut problemen.
Förhoppningsvis inser Paramount snart sitt misstag och mastrar om HELA filmen till samma kvalité som extra scenerna snart.
Jag nöjer mig inte ens med den gamla mastern från 2005 som extended scenerna är tagna från, möjligen encodar dem den mastern vem vet. Tycker en ny 4K master skulle göras av dagens mått mätt.
Varför har inte Paramount skickat ut review discar tidigare?? man blir nästan paranoid i tron att de vill sälja så många ex de kan första veckan de asen.
Redigerat av henke007, 29 August 2009 - 09:46.
Postad 29 August 2009 - 10:10
Om man tänker sig att bolagen ger med sig om fixar en ny transfer, hur lång tid kan det tänkas ta för dom att få ut ett nytt släpp då?
Blir lite rädd när jag ser att Fifth Element tog ett år extra, men Sony kanske inte börja jobba så snabbt med den nya?
Jag tycker det för ta den tiden den tar, bara det blir bra denna gången. Jag har väntat 2 år på den. Vet den hade skjutits upp minst 2 gånger eller 3 gånger. Lång väntan så släpper de detta skit
Postad 29 August 2009 - 13:56
Postad 29 August 2009 - 14:51
Postad 29 August 2009 - 16:01
varför så bråttom alla har väl den på dvd och denna utgåva är betydligt bättre än bästa dvdn som finns ute,finns massa andra filmer man prioriterar långt före gladiator typ lotr trilogy extended alla 6 star wars bla för mig kan dom ta 5 år på sig,de gör mig inget faktiskt.
Prioriterar iofs Gladiator framför alla dem filmer du nämnde : )
Postad 29 August 2009 - 18:10
Varför har inte Paramount skickat ut review discar tidigare?? man blir nästan paranoid i tron att de vill sälja så många ex de kan första veckan de asen.
Det kan mycket väl stämma...Paramount är givetvis medvetna om att discen håller dålig kvalitet och då de vill få folk att double-dippa så vill de ju undvika all negativ kritik...
Har läst runt en hel del på de andra forumen och man undrar ju varför en del med alla medel försvarar den trots att discen har dålig kvalitet, hur ärliga är dessa "insiders" egentligen
Postad 01 September 2009 - 10:15
http://www.thedigita...083109.html#gla
Jo, digitalbits betygsystem skriker hej kom och hjälp mig men annars bra. Man kan ju fråga sig vad 15,5 va bra för just den där halva är ja nyfiken på?!!!
Redigerat av henke007, 01 September 2009 - 10:17.
Postad 01 September 2009 - 10:49
Postad 01 September 2009 - 11:36
Jo, digitalbits betygsystem skriker hej kom och hjälp mig men annars bra. Man kan ju fråga sig vad 15,5 va bra för just den där halva är ja nyfiken på?!!!
Det var nog ½ poäng för att man ser eldpilarna i varannan bildruta.
Postad 01 September 2009 - 23:37
Kul
Nån som har hittat fler recensioner på nätet än? Hidef digest har inte gjort någon än. Varför dröjer det så?
edit:
Fortsatte att läsa lite längre ner om Braveheart:
If you're a fan, the A/V presentation quality of Braveheart on Blu-ray is just COMPLETELY pleasing - so much so that you're likely have a strong emotional response to the quality as you watch. And that's EXACTLY as it should be.
Låter underbart, blir att köpa Braveheart men INTE Gladiator.
Redigerat av FiRREN, 01 September 2009 - 23:46.
Postad 02 September 2009 - 08:15
Redigerat av wesslan, 02 September 2009 - 08:18.
Postad 02 September 2009 - 08:24
Ja eller så kan den ju ha dött ut pga av diverse överdrivet spydiga och smått hysteriskt fanatiska inlägg och påhopp kanske?Ja denna tråden dog minsann ut, nu sitter alla smygköpare där som trotsar sunt förnuft med sina skitkopior och säger inte ett dyft
Själv väntar jag fortfarande på min "skitkopia" och väntar med att säga nåt tills den rullat framför mina egna ögon.
Ser fram emot att få se skiten!
Postad 02 September 2009 - 08:33
Det dröjer för att Paramount gjort en fuling och inte skickat ut recensionsexpemplar som de och övriga bolag brukar göra inför ett stort släpp. Tänker inte gissa varför men kan ju ana ugglor i mossen...speciellt då massa butiker fått sina exemplar som ska säljas för länge sen.
Att släppa Blu-Ray som man kallar Sapphire och sedan inte skicka dem för recension känns ju aningen skumt..hehe. Vill de inte ha beröm för hur bra dessa filmer kommer se ut?
Jag anar den allra största ugglan i mossen. HOHO!
Postad 02 September 2009 - 09:44
Vill de inte ha beröm för hur bra dessa filmer kommer se ut?
Nä dom skiter i vilket. Det gäller ju att kränga ut så många ex och tjäna så
mycket pengar som möjligt innan folk upptäcker vilket skit det är. Tyvärr
finns det personer som nöjer sig med skit utgåvor och t.om försvarar dem.
Postad 02 September 2009 - 09:51
Today on Blu-ray - September 1st
Posted September 1, 2009 12:19 PM by Josh Dreuth
There is a bit of controversy with one of today's releases, so I'm just going to get this out of the way as quickly as possible to avoid any further distraction. While not a horrible presentation, the Blu-ray release of ‘Gladiator' does not live up to the promise of Paramount's Sapphire Series to “present each cinematic gem in the highest quality.” The studio used a clearly outdated master for this release, a mistake that readers may recall from a few early Blu-ray releases (specifically, the initial release of ‘The Fifth Element'). One can only hope that the studio will recognize that mistake, and offer replacement discs to those who are purchasing the film today (again, similar to how Sony handled their TFE issue).
However flawed, the disc does represent an upgrade from the previous DVD release. The audio quality benefits greatly from the lossless encoding, and viewers will definitely notice increase fidelity and clarity. Even the video represents an upgrade, though not on the scale usually seen on Blu-ray releases. So while you may hesitate to pick up a copy today, you can make a purchase with the knowledge that the Blu-ray release represents the best home video presentation of ‘Gladiator'. Hopefully, Paramount will soon come out with an official statement announcing a trade-in program for owners, but that may take some time as they first have to figure out what went wrong.
Postad 02 September 2009 - 10:06
Tyvärr finns det personer som nöjer sig med skit utgåvor och t.om försvarar dem.
Jepp, vilket tyvärr leder till att bolaget får in sina pengar med följden att dom kan fortsätta att rövknulla oss på detta sätt även i framtiden
Postad 02 September 2009 - 10:12
Jepp, vilket tyvärr leder till att bolaget får in sina pengar med följden att dom kan fortsätta att rövknulla oss på detta sätt även i framtiden
Är så spänd på den officiella ursäkten och recallen av Gladiator tror knappast de kan smita från detta med ryktet i behåll. Å andra sidan finns det tillräckligt med naiva och ignoranta stolpskott för att få detta släpp att gå med vinst och med en axelryckning glömmas bort.
Postad 02 September 2009 - 10:16
Postad 02 September 2009 - 10:19
Precis, en bojkott skulle ge:Jepp, vilket tyvärr leder till att bolaget får in sina pengar med följden att dom kan fortsätta att rövknulla oss på detta sätt även i framtiden

Postad 02 September 2009 - 16:02
the disc does represent an upgrade from the previous DVD release
Wow, den är alltså bättre än DVDn! Borde inte det vara en självklarhet?
Postad 02 September 2009 - 19:32
Med tanke på en del omdömmen i den här tråden så kan man tro att bilden är i nivå på en sönderspelad vhs-film.Wow, den är alltså bättre än DVDn! Borde inte det vara en självklarhet?
Jag förstår mig inte riktigt på Paramount i det här fallet. De borde insett att en film av den här digniteten skulle granskas in absurdum och då släppa ett hafsverk är ovanligt korkat. Vi får bara hoppas att de drar tillbaka denna utgåvan och ersätter den med en bra version.
Postad 02 September 2009 - 19:38
Precis, en bojkott skulle ge:
Postad 03 September 2009 - 00:00
http://www.landofwhi...ions-gladiator/
Skandal Paramount/ Universal
Postad 03 September 2009 - 00:12
http://www.landofwhi...gladiator16.jpg
Vart är skärpan och detaljerna? Vilket skämt!
The fact is that films like Gladiator sell Blu-ray players. This is not some obscure, niche interest film that only a handful of people are going to buy. People are going to pick up copies of this disc with the expactation that it will look stellar. - Folk som ska in i blu-ray träsket för första gången kommer bli besvikna och tro att detta är allt blu-ray har att komma med..
Postad 03 September 2009 - 00:32
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 03 September 2009 - 00:33.
Postad 03 September 2009 - 00:42
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
2
"gladiator", hur gick det?
16 bilder
543 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler