Postad 18 februari 2011 - 20:53

Postad 18 februari 2011 - 21:51
Postad 18 februari 2011 - 23:11
Jag blev tvungen att betala 38kr för att få mitt ipenq att fungera ikväll....
Vad menar du, varför blev du tvungen att betala?
Postad 19 februari 2011 - 10:59
Postad 19 februari 2011 - 12:24
Precis samma sak som jag tänkt ibland när man glömmer sätta på datorn och drar fram duet kontrollen.
Köp en liten strömsnål dator och ställ i nån garderob någonstans så behöver ni aldrig stänga av den, har ni inget eget musikbibliotek som ni vill ha tillgång till? Räcker ju med att köpa nått billigt begagnat, polaren har en beg netbook som ligger i ett hörn, funkar bra för han iaf.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 februari 2011 - 12:27.
Postad 20 februari 2011 - 13:00

Spotify har släppt sitt API till ARM plattformen http://developer.spo...07-welcome-arm/
Triode har redan släppt ett antal alpha versioner och det verkar redan fungera på dom flesta NASar ivf QNAPs
Dom som inte kör Intel baserad server kan använda Spotify och då även köra på tex SB3, reciver, transporter
Ni kan börja läsa här för sen går utvecklingen fort http://forums.slimde...p...fy&page=203
Postad 20 februari 2011 - 13:27
Lite förvånad att ingen verkar rapporterat detta tidigare.
![]()
Spotify har släppt sitt API till ARM plattformen http://developer.spo...07-welcome-arm/
Triode har redan släppt ett antal alpha versioner och det verkar redan fungera på dom flesta NASar ivf QNAPs
Dom som inte kör Intel baserad server kan använda Spotify och då även köra på tex SB3, reciver, transporter
Ni kan börja läsa här för sen går utvecklingen fort http://forums.slimde...p...fy&page=203
Kanske kan funka på ReadyNasDou nu då!? Ska man vänta lite & se vad som händer eller är det någon som redan fått det att funka.
Postad 21 februari 2011 - 21:54
Postad 21 februari 2011 - 22:15
Kanske kan funka på ReadyNasDou nu då!? Ska man vänta lite & se vad som händer eller är det någon som redan fått det att funka.
Jag kan testa om en stund, har en redynas duo som står och skräpar här, ska bara hitta en disk att stoppa i den
Postad 22 februari 2011 - 18:01
Har idag Classic och kör med Triodes tredje parts plugin och det fungerar faktist kalasbra, men visst vore det smidigt att inte behöva ha MAC'n igång. Classic suger rätt hårt när det gäller att navigera mellan låtar m.m, nästan ett krav att köra via datorn. Byter låtar rätt enkelt via plugin på min Android-telefon men nackdelen med det programmet är att den visar inte vad låten heter utan Spotify-länken till låten =/
Postad 22 februari 2011 - 18:35
Postad 22 februari 2011 - 20:27
Är jag för snabb eller....!?
Postad 23 februari 2011 - 00:59
Edit: Testa också att starta om SBS en extra gång
Redigerat av Vtunabo, 23 februari 2011 - 01:02.
Postad 23 februari 2011 - 00:59
Nu har jag gjort ett försök! Installerade SBS 7.5.3 på min ReadyNasduo installerade Spotify´s tredje parts plugin & testade på både Boom´en & Duet´en men det funkar inte. Jag får bara:connect timed out:Transport endpoint is not connected
Är jag för snabb eller....!?
Fick samma resultat som du, när jag testa både igår och idag, när jag kör genom whs så är det ingen skillnad mot när jag spelar upp mina lokalt lagrade flac
Postad 23 februari 2011 - 08:36
Redigerat av erik h, 23 februari 2011 - 08:37.
Postad 23 februari 2011 - 17:04
Vad är fördelen att köra via Squeezebox jämfört med iPad ihop med en Airport Express?
Någon? Jag är kanske jättekorkad men jag förstår inte...
Jag vill kunna köra Spotify utan att vara beroende av att ha nån dator igång och jag har ändå en iPad...
Postad 23 februari 2011 - 17:39
Någon? Jag är kanske jättekorkad men jag förstår inte...
Jag vill kunna köra Spotify utan att vara beroende av att ha nån dator igång och jag har ändå en iPad...
Priset är nog den största faktorn gissar jag.
Men annars funkar det ju fint att plugga in padda i stereon och köra spotify det hållet.
Postad 23 februari 2011 - 21:19
Postad 23 februari 2011 - 21:39
På samma sida som du knackar in din Spotify user så ser du om helper appen snurrar, du kan även kolla loggen där och se om den säger nått vettigt.
Edit: Testa också att starta om SBS en extra gång
Har startat om sbs flera ggr utan resultat. Helper app is not running...
Postad 23 februari 2011 - 22:45
Har startat om sbs flera ggr utan resultat. Helper app is not running...
Detta funkar väl inte på SBS som körs på Netgears READYNAS DUO... Jag har också försökt i fall att...
Funkar enbart för Intel/Arm baserade procesorer, Readynas har Sparc vad jag har kunnat läsa mig till (Men jag har gärna fel i denna fråga då det är en sådan här lösning jag vill åt med min SB Classic). Lutar åt att köpa en SB Touch istället...
Se denna länk för mer info:
http://getsatisfacti...dynas_duo_users
Postad 23 februari 2011 - 22:57
Om det sitter en SPARC processor i den så funkar det inteHar startat om sbs flera ggr utan resultat. Helper app is not running...
Postad 23 februari 2011 - 23:02
Om det sitter en SPARC processor i den så funkar det inte
Det bör väl komma versioner även till den om du läser på förra sidan i den här tråden så har spotify släppt sitt api även tlll arc-plattformen, och utvecklarna verkar hänga på.
Postad 24 februari 2011 - 20:50
2. Hur gör man? Kollar jag 3rd party plugin-program så hittar jag bara Spotify för Intel-processorer.
/Ash
Postad 25 februari 2011 - 01:03
2.. Just nu så måste du lägga till Triodes test repository manuellt för att komma åt den
http://triodeplugins.googlecode.com/svn/trunk/testrepo.xml
Postad 28 februari 2011 - 19:28
/Ash
Postad 02 mars 2011 - 20:23
Postad 03 mars 2011 - 07:53
Verkar vara segt på ReadyNas Duo fronten...fortsätter att vänta. Förut funderasde jag på att byta ut squeezeboxarna men nu kanske man får byta Nas istället...väntar lite...kanske kommer (s)arc stöd...!?
Kolla på Vortexbox. Den är optimerad för b.l.a SB. Du kan tanka ner den gratis och installera på valfri burk eller köpa en färdig NAS.
Har kört den på en gammal HP burk bra länge och den har aldrig strulat.
Postad 03 mars 2011 - 11:13
Kolla på Vortexbox. Den är optimerad för b.l.a SB. Du kan tanka ner den gratis och installera på valfri burk eller köpa en färdig NAS.
Har kört den på en gammal HP burk bra länge och den har aldrig strulat.
Det får vi ta en titt på!!!
Tackar!
Postad 03 mars 2011 - 11:27
Det får vi ta en titt på!!!
Tackar!
Kanske borde nämna att Vortexbox raderar diskarna innan installationen.
Postad 03 mars 2011 - 12:57
Kanske borde nämna att Vortexbox raderar diskarna innan installationen.
Hmmmm....ja, jag har inte gjort något ännu...väntar så får vi väl se vad som händer!?
Postad 03 mars 2011 - 15:26
Går det? på något sätt app till ipod, genom att ha datorn igång?kan man köra spotify free på Squeezebox?
Postad 04 mars 2011 - 18:39
Postad 04 mars 2011 - 19:08
Nu har jag ett väldigt underligt problem med min ena Squeezebox. Jag har ett Spotify premiumkonto och kör den officiella Spotifyappen vilket det funkar bra i min Squeezebox Radio, MEN i min Squeezebox duet kommer det bara upp "couldn´t fin file..." varefter den hoppar över alla filer i albumet. Någon som kan hjälpa mig?
Den officiella appen funkar bara Radio och Touch. Triode:s app funkar för alla SB-modeller
http://forums.slimde...ead.php?t=79706
Postad 05 mars 2011 - 19:36
Postad 05 mars 2011 - 19:57
undrar fortfarande om spotify free går att använda på något sätt på squeezebox
Nej.
Alla plugins, officiella eller 3e parts kräver premium konto.
Postad 06 mars 2011 - 15:54
Sök på DSBridge och waveinput. Du kommer dock inte att kunna styra uppspelningen via din Squeezebox.undrar fortfarande om spotify free går att använda på något sätt på squeezebox
Postad 27 mars 2011 - 20:18
Postad 28 mars 2011 - 07:01
Har en Duet och två transporters.Sedan jag av misstag laddade ner betaversionen av mjukvaran 7.5.3 r9283 för att få den officiella spotify att fungera har jag haft ett varannadags****.Jag förstod ju fort att den officiella inte fungerar med duet, så jag återgick till thirdparty spotify, vilket inte fungerade. Någon som vet vilken programvara som fungerar bäst med third party, och hur man lägger in den.
Triode:s plugin har funkat kanon hemma hos mig (SB3 & SB2)
http://forums.slimde...ead.php?t=79706
Postad 08 april 2011 - 08:25
Jag har varken Touch eller Spotify Premium, men jag tycker det borde funka med SqueezePlay.hur kan jag styra spotify i tochen med datorn?
Finns att ladda ner från Logitech.
Postad 08 maj 2011 - 15:02
Postad 08 maj 2011 - 15:53
Den var aldrig tänkt att fungera med något annat än Touch eller Radio så jag tror inte de bryr sig så mycket. Att den inte funkar med SB3 beror främst på att den lösning Logitech fått tillåtelse att använda inte går att implementera på de äldre boxarna.Precis som nämnts tidigare verkar den bara fungera med radio och touch. Jag har skrivit till logitech och klagat. Inget svar än.
Postad 08 maj 2011 - 17:30
Den var aldrig tänkt att fungera med något annat än Touch eller Radio så jag tror inte de bryr sig så mycket. Att den inte funkar med SB3 beror främst på att den lösning Logitech fått tillåtelse att använda inte går att implementera på de äldre boxarna.
Ok, då får det gå som det gör med triods lösning vilket i sig inte gör något när det fungerar så bra. Inte tusan köper man en ny spelare när den man har fungerar bra.
Postad 15 maj 2011 - 21:58
Om datorn ändå måste vara igång för att kunna serva SB med Spotify så kan man lika gärna göra som jag gjort;
koppla datorn till stereon, installera Spotify och sedan via Androidappen Spotimote styra hela klabbet. Använd dina spellistor, sök eller ändra volym. Allt går via WIFI:n.
Men ni pratar ju Squeezebox så detta inlägg kan ni ignorera. :-)
Postad 21 maj 2011 - 21:52
Postad 23 maj 2011 - 09:51
Funkar smärtfritt för mig, men har förstått att brandväggen i Windows 7 ställer till det för en del. Om det inte gäller Spotify kanske du kan hitta en generell Squeezeboxtråd och beskriva problemet så får du säkert svar.jag får inte squeezeboxnen att fungera med 7.5.4 några tips eller funkar det bra för alla andra?!?
Postad 02 juni 2011 - 17:54
Postad 25 juni 2011 - 20:19
Kör sq2 och sq boom.
Någon som varit med eller hört ngt liknande?
Det löste sig, det var brandväggen som bråkade, case closed
Redigerat av Unregisteredc3c83da7, 25 juni 2011 - 20:42.
Postad 05 juli 2011 - 17:47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar