Macman, skön uppsättning - hoppas du blir nöjd nu med din anläggning! Ser att audyssey kalibreringen kommer få jobba lite hos dig också. Härligt!
Integra DTR-70.1
(Förstärkare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Integra DTR-50.1
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Integra DHC-80.2
(Försteg)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Integra DTR-50.2
(Förstärkare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Integra DTR-80.2
(Förstärkare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Integra DTR-70.2
(Förstärkare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Integra DTR-80.1
(Förstärkare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Integra DTR-70.6
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Kommer ni att uppgradera till Dolby Atmos? (666 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp för dolby atmos setup (35 inlägg)
|
10 år sedan |
Uppgradera flerkanalsförsteget eller skaffa stereoförstärkare? (15 inlägg)
|
11 år sedan |
Problem Integra 70.2 (17 inlägg)
|
12 år sedan |
Integra DHC-80.2 (40.2) (63 inlägg)
|
13 år sedan |
Integra 70.2 (76 inlägg)
|
14 år sedan |
Bästa surroundförstärkaren för musik under 10.000 (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Marantz SR7005 vs. Integra DTR-50.2 (86 inlägg)
|
15 år sedan |
Integra 50.1 VS Onkyo TX-NR808 (25 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 January 2011 - 15:58
Macman, skön uppsättning - hoppas du blir nöjd nu med din anläggning! Ser att audyssey kalibreringen kommer få jobba lite hos dig också. Härligt!
Postad 28 January 2011 - 16:52
Har en fråga: Varför är det så att efter man gjort en audyssey kalibrering, och sedan stänger av audyssey så är ändå Lvl db värdena kvar, och man behöver gå in och ställa in dessa manuellt.
Stänger man av audyssey så tycker jag att alla värden ska återgå till "0" värden igen.
Mvh
Micke
Postad 28 January 2011 - 19:14
Fredag!
Har en fråga: Varför är det så att efter man gjort en audyssey kalibrering, och sedan stänger av audyssey så är ändå Lvl db värdena kvar, och man behöver gå in och ställa in dessa manuellt.
Stänger man av audyssey så tycker jag att alla värden ska återgå till "0" värden igen.
Mvh
Micke
Avstånd, storlek, nivå, delningsfrekvens berörs ju inte av audysseys filter, tror jag.
Dom vill jag behålla även om jag inte vill köra med audysseys filter.
Postad 28 January 2011 - 19:57
Det stämmer ..Avstånd, storlek, nivå, delningsfrekvens berörs ju inte av audysseys filter, tror jag.
Dom vill jag behålla även om jag inte vill köra med audysseys filter.
Audyssey tillåts inte sätta dessa värden, då varje tillverkare vill sätta sina egna värden
Tex har man olika syn på var gränsen skall gå för Large respektive Small
Därför kan man behålla vissa av dessa värden även då audyssey är off och tex i Directmode
Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 28 January 2011 - 19:58.
Postad 30 January 2011 - 16:51
Onkyo Mic Update
--------------------------------------------------------------------------------
We have been investigating further and have finally gotten to the (true) bottom of this issue. As some of you already said earlier, it did indeed turn out to be a misprinting of the mic model on the box!
Here are the facts:
Onkyo decided to use the Audyssey mic in late 2008. At that time Audyssey was switching from the ACM-1 to the ACM-1H.
But, the new mic manufacturer was printing ACM-1 for a few months even though the mics were the correct ACM-1H.
I have received about 10 mics from AVSForum users and they were all perfectly correct ACM-1H mics. This led to further digging and we finally got to the right person at the mic factory that confirmed the printing error.
As for the few hundred ACM-1 mics that Onkyo had for evaluation, we were told that they were destroyed and never shipped.
So in conclusion: if you have an Onkyo or Integra product with an Audyssey mic then it is an ACM-1H even if the box says ACM-1. It has a nickel plated (silver) mono minijack plug.
I know that some of you have been updating other forums and I would appreciate it if you could post this info there as well. We consider this issue closed. Except, of course, for the counterfeit mics that are still on eBay. They are easy to spot: stereo minijack. Stay clear of those.
Postad 30 January 2011 - 21:23
Har näst intill bestämt mig för att köpa ny receiver och kommit fram till att jag vill ha en Integra 50.2 eller en Denon 3311 (eller kanske kanske en Onkyo 1008). Några tips om vilken jag ska välja? Vet ju att Maverick precis bytt från Denon så han har kanske några väl valda ord?
Postad 30 January 2011 - 21:27
Postad 30 January 2011 - 22:00
Postad 30 January 2011 - 22:22
Postad 31 January 2011 - 16:38
Har du övervägt Marantz? Deras dyrare serier är riktigt stilrena.
Sen att Marantz SR7005/AV7005 presterar ytterst dåligt gentemot tex en Integra 70.2 gör ju sitt..
Postad 31 January 2011 - 17:29
Sen att Marantz SR7005/AV7005 presterar ytterst dåligt gentemot tex en Integra 70.2 gör ju sitt..
Dallan varför drar du in en ren processor i jämförelse mot en reciever.
Så du menar allvarligt om ja har Marantz AV7005 + 2 st Emotiva XPR-1 steget på 1000 watt Rms i 8 ohm
eller 2000 watt Rms i 4 ohm till frontarna + Emotiva XPR-5 till surround burkarna på
400 watt Rms i 8 ohm eller 800 watt Rms i 4 ohm så ska din Integra 70.2 utklassa denna kombo på film
och musik ??
Låter som en utmaning ja lätt skulle ta.
Kan nog koppla in bra mkt mer trögdrivna burkar till Marantz processorn + emotiva steg.
Postad 31 January 2011 - 17:42
Varför ha centerkanalen lägre ner.
Låter ju betydligt bättre i samma höjd och ser dessutom mycket bättre ut.
Eller har jag missat något?
Postad 31 January 2011 - 18:09
Varför ha centerkanalen lägre ner.
Låter ju betydligt bättre i samma höjd och ser dessutom mycket bättre ut.
Eller har jag missat något?
Tyckte det såg lite skumt ut jag också men gissar att det är för att den ska hamna under duken, när den rullas ned.
Postad 31 January 2011 - 18:46
Ja, saker som man tycker presterar ytterst dåligt ska man ju inte köpa.Sen att Marantz SR7005/AV7005 presterar ytterst dåligt gentemot tex en Integra 70.2 gör ju sitt..
Postad 31 January 2011 - 19:50
Tyckte det såg lite skumt ut jag också men gissar att det är för att den ska hamna under duken, när den rullas ned.
Det är rätt gissat, när motorduken åker ned så hamnar underkant duk i tv-ns underkant.
Centern är lite vinklad uppåt.
Jag har tyvärr ingen vägg i rummet som inte har dörrar eller fönster eller öppning.
Redigerat av macman, 31 January 2011 - 19:51.
Postad 31 January 2011 - 22:10
Dallan varför drar du in en ren processor i jämförelse mot en reciever.
Så du menar allvarligt om ja har Marantz AV7005 + 2 st Emotiva XPR-1 steget på 1000 watt Rms i 8 ohm
eller 2000 watt Rms i 4 ohm till frontarna + Emotiva XPR-5 till surround burkarna på
400 watt Rms i 8 ohm eller 800 watt Rms i 4 ohm så ska din Integra 70.2 utklassa denna kombo på film
och musik ??
Låter som en utmaning ja lätt skulle ta.
Kan nog koppla in bra mkt mer trögdrivna burkar till Marantz processorn + emotiva steg.
Givetvis så menar jag SR7005 gentemot Integra 70.2 och i Processorfallet AV7005 gentemot DHC 80.2.
Dock kostar ju Integra mer pengar, men jag vill påstå att pristillägget är ytterst befogat rent ljudkvalitetsmässigt.
Jag personligen tycker att Marantz senaste Reciver och processor inte alls håller måttet för vad dom kostar pengar, varken i fysisk byggkvalitet eller rent ljudmässigt.'
Integras nya serie däremot tycker jag håller högsta klass på både ljudkvalitet och byggkvalitet, även om du jämför mot "alla" andra Recivers i liknande prissegment på marknaden.
Detta är min åsikt, du är givetvis välkommen att tycka annat ..
Mvh
Micke
Postad 31 January 2011 - 22:43
Lyssna även på 7005 och tycker det var bra ljud i denna men det får man ta med en nypa salt då rummet var dåligt som den stod i .
Sen så undrar jag med vilket slutsteg du lyssnat på bägge dessa maskiner med ?
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 31 January 2011 - 22:44.
Postad 31 January 2011 - 23:55
Om den ena förstärkaren låter bättre eller sämre än den andre, kommer vi aldrig få veta.
Det är högst subjektivt och det får var och en avgöra själv.
När det gäller flerkanalare, så skall man först och främst gå på vilka funktioner man vill ha
Just nu är det antalet HDMI, 3D och Vilken typ av autokalibrering som är viktigast för de flesta
När dessa kravspecifikationer är uppfyllda så kan man få bra ljud ur de flesta om man kopplar på ett slutsteg
för 2 kanal och gärna ett för de andra. Hur bra ljud, är det både plånboken och var mans öra som avgör.
De flesta klarar sig med en enkel flerkanalare och är nöjda med det
Men sen finns det sådana som oss/jag som provat det mesta och just nu är det Integran som
växer mest med rätt slutsteg och rätt högtalare (helst 9:2) För mig är 80:2 vida överlägset
det mesta och jag blir mer och mer Impad av ljudet och inte minst i 2 kanal som jag trodde skulle
vara dess akileshäl.
Men som sagt .. det finns mycket där ute som låter bra och tex en Marantz SR eller AV med ett eller flera
emotivasteg, låter säkert kanon .. om vi bara pratar ljud.
Peace mina vänner
Maveric
relax.gif 1.17K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered1939, 31 January 2011 - 23:56.
Postad 01 February 2011 - 17:20
Jag har ägt både SR7005 och 70.2, och just själva byggkvaliteten mellan dessa maskiner skiljer sig STORT, till Integrans fördel, anslutningar, skruvar, chassi, knappar, passform, tjocklek, display osv osv, är bättre på Integra, detta är ngt man enkelt kan se med blotta ögat.
Edit: Och om man kollar in(uti) maskinerna så är uppbyggnaden avsevärt mer påkostad och komplex i en Integra 70.2 gentemot en SR7005.
Sen att du tycker den är ful och plottrig, kan jag till viss del instämma med, men hur snygg/ful en apparat är har inget att göra med bygg/ljudkvalitet ..
Redigerat av dallan1981, 01 February 2011 - 17:28.
Postad 03 February 2011 - 11:58
Har precis kopplat in min 70.1 (vet inte vad som skiljer mellan den och 70.2 mer än HDMI 1.4) och jag är positivt överaskad. Trodde aldrig att det kunde skilja så mycket mellan stärkare!
Har bara en Onkyo 607 sen tidigare som ja tyckte var "kanon" men efter test mot varandra så är det ju som en transistor-radio i jämförelse!
Sen kan jag bara instämma med föregående om att den är riktigt ful, men hela min bio bygger på att maskinerna ska vara undangömda så jag lider inte något av det
Redigerat av psycho_nr1, 03 February 2011 - 14:54.
Postad 03 February 2011 - 14:25
Hej.
Har precis kopplat in min 70.1 (vet inte vad som skiljer mellan den och 70.2 mer än HDMI 1.4) och jag är positivt överaskad. Trodde aldrig att det kunde skilja så mycket mellan stärkare!
Har bara en Onkyo 607 sen tidigare som ja tyckte var "kanon" men efter jämförelse så är det ju som en transistor-radio i jämförelse!
Sen kan jag bara instämma med föregående om att den är riktigt ful, men hela min bio bygger på att maskinerna ska vara undangömda så jag lider inte något av det
Postad 03 February 2011 - 16:16
/Ash
Postad 03 February 2011 - 17:21
Tyckte också Integran var ful tills jag lyssnade på den. Nu är det den finaste prylen i samlingen
.
/Ash
Postad 10 March 2011 - 15:00
Redigerat av Mikael_80, 10 March 2011 - 15:00.
Postad 18 March 2011 - 15:32
Gaahh!! Varför gick jag in i denna tråd?! Har precis spräckt min budget med råge och köpt nya högtalare som jag är fruktansvärt nöjd med, kunde inte vara nöjdare faktiskt. Men nu börjar man läsa om dessa pjäser som verkar galet bra! Dessutom demades mina nya högtalare på senaste High End mässan med en Integra och det lät ju riktigt bra, så nu börjar jag allvarligt fundera på att slå till på en ny receiver också. Någon som har koll på vad Integra 50.2 går på i nuläget? 15.000kr är nog absolut max vad jag kan tänka mig att betala i nuläget..
Jag har fått ett ca pris på 15.000:- från Pause i stockholm på Integra 50.2
Mvh Per
Postad 18 March 2011 - 16:02
Kanske glasklart för dom flesta, men ville ändå påpeka det.
Mvh
Michael
FREDAG!
Postad 19 March 2011 - 17:55
Postad 20 March 2011 - 09:56
I övrigt är skillnaden mellan DTR-70.x & DTR-80.x densamma - dvs genomgående högre kvalitet på alla invändiga komponenter. På pappret ser det inte ut att vara så mycket som skiljer, men jag kan intyga att ljudskillnaden är stor både i 2-kanal och 5.1 om man kliver upp på DTR-80.x
Max
------------------------
Reference audio i Stockholm
Götgatan 35
www.referenceaudio.se
Följ oss på Facebook!
Vad är skillnaderna mellan de lite äldre 70.1 och 80.1 jämfört med de nyare 70.2 och 80.2? Sen vad är det som skiljer en 70.1 och en 80.1? Nu blev det många siffror i detta inlägget
Redigerat av Reference audio, 20 March 2011 - 09:58.
Postad 20 March 2011 - 13:34
Sen har 80.2 bättre högtalarkontakter, några fler watt, USB-kontakt på baksidan?..
Mvh
Micke
Postad 20 March 2011 - 13:52
http://www.canseda.s...spx?content=312
Mvh
Postad 20 March 2011 - 18:43
Postad 21 March 2011 - 08:00
Vad för övrigt skiljer dem åt? Det är väl typ 7000kr emellan dom så priset måste ju vara motiverat..
Postad 21 March 2011 - 10:16
En fråga. Stämmer det att det är Canseda som har agenturen just nu?
![]()
http://www.canseda.s...spx?content=312
Mvh
Postad 22 March 2011 - 21:31
Har nu bestämt mig för att uppgradera även förstärkeriet, det blir med all sannolikhet ett Integra DHC 80.2 och ett 2-kanalsslutsteg till att börja med (Inte riktigt säker på vilket än, men troligtvis ett från Musical Fidelity)
Så nu är då min Integra 70.2 tillsalu, så bara att höra av sig om du känner dig sugen! (17tkr) Pedantvårdad.
Mvh
Michael
Postad 28 March 2011 - 12:19
Postad 28 March 2011 - 15:48
är det ingen integra ägare som kan skriva om ljudkaraktären, skulle vara intressant.Skulle någon kunna försöka beskriva ljudet/karaktären på en Integra....gärna i jämförelse med andra märken.
Postad 28 March 2011 - 20:50
Tidigare ägt Denon och de har ett ganska varmt/basigt ljud med mjuk diskantåtergivning minussidan tycker jag är att mellanregistret och röståtergivningen kunde varit bättre vilket jag hittade i Integran. Innan jag bestämde mig så testade jag Marantz SR7005 och NAD M15HD men det slutade med Integran vilken jag var absolut mest nöjd med ljudmässigt (både stereo/film)! Bra register/fördelning rakt igenom, högupplöst diskant utan att det blir vasst, mkt klart mellanregister och en tight skön bas som också kan ge ett kraftigt djup vid film (denna processor matar ljudet vidare till ett Primare 7-kanalsslutsteg vilket jag tycker är en superkombination), kanonrent ljud och kraft så att det räcker!
Neutralt är en mkt passande beskrivning av ljudet.
Redigerat av Unregistered95265801, 28 March 2011 - 20:55.
Postad 28 March 2011 - 21:27
Har haft min integra DHC 80.2 i 3v nu och är supernöjd!
Tidigare ägt Denon och de har ett ganska varmt/basigt ljud med mjuk diskantåtergivning minussidan tycker jag är att mellanregistret och röståtergivningen kunde varit bättre vilket jag hittade i Integran. Innan jag bestämde mig så testade jag Marantz SR7005 och NAD M15HD men det slutade med Integran vilken jag var absolut mest nöjd med ljudmässigt (både stereo/film)! Bra register/fördelning rakt igenom, högupplöst diskant utan att det blir vasst, mkt klart mellanregister och en tight skön bas som också kan ge ett kraftigt djup vid film (denna processor matar ljudet vidare till ett Primare 7-kanalsslutsteg vilket jag tycker är en superkombination), kanonrent ljud och kraft så att det räcker!
Det låter härligt det där..
Postad 05 April 2011 - 19:02
Har haft min integra DHC 80.2 i 3v nu och är supernöjd!
Tidigare ägt Denon och de har ett ganska varmt/basigt ljud med mjuk diskantåtergivning minussidan tycker jag är att mellanregistret och röståtergivningen kunde varit bättre vilket jag hittade i Integran. Innan jag bestämde mig så testade jag Marantz SR7005 och NAD M15HD men det slutade med Integran vilken jag var absolut mest nöjd med ljudmässigt (både stereo/film)!
Det är fantastiskt vad vi uppfattar saker och ting olika. Om man pratar Denon, så har modellerna fram till och med xx08 snudd på genomgående hyllats av LTS, vars ljudfilosofi är att komponenterna ska spela så neutralt, ofärgat, som möjligt. Om maskinen inte lägger till något eget ljud, en färgning, i ljudkedjan så är det optimalt.
Ryktet säger också att en av Marantz SR-förstärkare har testats mycket positivt i ett F/E-test, dock är det oklart om det är LTS som ligger bakom.
Postad 05 April 2011 - 19:53
Det är fantastiskt vad vi uppfattar saker och ting olika. Om man pratar Denon, så har modellerna fram till och med xx08 snudd på genomgående hyllats av LTS, vars ljudfilosofi är att komponenterna ska spela så neutralt, ofärgat, som möjligt. Om maskinen inte lägger till något eget ljud, en färgning, i ljudkedjan så är det optimalt.
Ryktet säger också att en av Marantz SR-förstärkare har testats mycket positivt i ett F/E-test, dock är det oklart om det är LTS som ligger bakom.
Tjenare Molle M!
Visst är det så att vi alla upplever saker olika. Jag säger absolut inte att Denon låter dåligt för det gör de inte, jag hade en AVR-2809 och den lät helt ok men Integran passade min uppsättning och mitt tycke bättre.
Jag poängterar att jag inte levererar sanningar utan mina intryck då grundade på mitt tycke o smak.
Marantzen (SR-7005) tyckte jag lät mkt bra, bättre än min ga Denon till mina grejer. Dock så tycker jag att Integran gjorde allt som Marantzen gjorde fast mkt mer o bättre (framförallt Audyssey hanteringen - vilket iofs skulle kunna bero på handhavandefel). Avseende NAD'en så gjorde mitt lån och test av den inte rättvisa då den egentligen kräver en Audyssey Pro kalibrering vilket jag inte hade någon tillgång till då den som sagt var på lån från en butik, det skall dock sägas att den inte lät dåligt på långa vägar. Det som föll mig, mitt rum och mina prylar på läppen var till slut Integran och jag kan således i lugn o ro avsluta mitt 1,5 års sökande.
Postad 06 April 2011 - 16:46
Tjenare Molle M!
Visst är det så att vi alla upplever saker olika. Jag säger absolut inte att Denon låter dåligt för det gör de inte, jag hade en AVR-2809 och den lät helt ok men Integran passade min uppsättning och mitt tycke bättre.
Jag poängterar att jag inte levererar sanningar utan mina intryck då grundade på mitt tycke o smak.
Marantzen (SR-7005) tyckte jag lät mkt bra, bättre än min ga Denon till mina grejer. Dock så tycker jag att Integran gjorde allt som Marantzen gjorde fast mkt mer o bättre (framförallt Audyssey hanteringen - vilket iofs skulle kunna bero på handhavandefel). Avseende NAD'en så gjorde mitt lån och test av den inte rättvisa då den egentligen kräver en Audyssey Pro kalibrering vilket jag inte hade någon tillgång till då den som sagt var på lån från en butik, det skall dock sägas att den inte lät dåligt på långa vägar. Det som föll mig, mitt rum och mina prylar på läppen var till slut Integran och jag kan således i lugn o ro avsluta mitt 1,5 års sökande.
Skönt att höra, jag har själv en 70.2 på ingång. Dessutom är det fler som tappat förtroendet för Denon. Det verkar som om chefsingenjören köpts över till någon annan tillverkare.
Många klagar på Audysseysystemet, att det förstör signalen vid seriöst lyssnande. Det ska bli intressant att testa själv, förhoppningsvis märker jag inte några allvarliga skillnader.
Postad 06 April 2011 - 18:03
Skönt att höra, jag har själv en 70.2 på ingång. Dessutom är det fler som tappat förtroendet för Denon. Det verkar som om chefsingenjören köpts över till någon annan tillverkare.
Många klagar på Audysseysystemet, att det förstör signalen vid seriöst lyssnande. Det ska bli intressant att testa själv, förhoppningsvis märker jag inte några allvarliga skillnader.
Hej,
Audyssey XT32 i Integran fungerar ytterst bra.. kalibrerat rätt så får du ett väldigt kompetent ljud, sammanhållning, upplösning, kanalseperation blir helt fenomenalt bra.
Jag personligen har alltid tidigare varit imot "sådana saker" men har det senaste året ändrat mig totalt.. och jag kan bara tänka mig att kalibrerings systemen bara kommer bli bättre och bättre, och även användas mer "öppet" i seriösa HiFi sammanhang framöver.
Mvh
Micke
Postad 06 April 2011 - 18:07
Hej Molle!
Grattis, jag hoppas du bli kanonnöjd! Kör du mest film (vilket du verkar vilja göra enligt dina bilder -snyggt och läckert by the way) så tror jag du kommer bli mer än nöjd med den maskinen.
Jag gillade Denonen rent hanteringsmässigt med menyer osv och den var helt ok för pengarna, dock så hade jag "bara" Audyssey XT i den burken och den kan inte på långa vägar mäta sig med Audyssey XT32 som du kommer få i 70.2:an. Jag har dock inte lyssnat på de nyare Denon maskinerna, man får ju ändå hoppas att de bättrat till vissa grejer på dem (trots att chefingenjören ibland verkar ha rökt hasch)
Till musiklyssnande har jag inte fått till det med Audyssey'n i Integran än utan jag tycker so far att det låter bättre med direct läget. Dock så verkar många andra tycka att med en rätta inställningar (vilket det då skall krävas eq-mässigt m.m.) och en bra Audyssey kalibrering så skall det tydligen låta bättre än med direct läget, dit har jag som sagt inte hunnit komma ännu (inte pillat så jätte mkt med den ännu).
Till film däremot så låter det sjukt bra med XT32! Helt fantastisk separation, klar dialog och supertight bas.
Mvh. ville_vonka
Ps. Såg att Dallan han säga ungefär detsamma undertiden jag skrev detta
Redigerat av Unregistered95265801, 06 April 2011 - 18:14.
Postad 08 April 2011 - 14:14
Postad 08 April 2011 - 20:07
40 - ca. 11-12.000 kr
30 - ?
Undrar om man kan ta in dessa från Tyskland eller England?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Kommer ni att uppgradera till Dolby Atmos?
107 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?