Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats nya HDbox 855

219 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace TDS855NV 320GB (Digitalboxar) 1 7,4 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 mars 2011 - 09:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har haft en 855 i 7-8månader och senaste månaden har boxen börjat bråka ordentligt.

1) Den hänger sig 2-3ggr per dag
2) Ett par gånger i veckan får man upp ett meddelande att man har nåt fel på kortet
3) Inspelningar blir inte gjorda. Antingen står det att de har avbrutits pga okänt fel eller pga stömavbrott.

Nån som har haft liknande problem?

Nej, men då har du väl fel på kortet och då går det inte att spela in. Be om ett nytt!

Postad 10 mars 2011 - 22:12

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jaha då var det dags för klassiska favoritlistebuggen då eftersom de flyttar rutn bland kanalerna. Har man en kanal i favoritlista som försvinner eller byter plats så buggar boxen ur helt om man försöker sortera den. Det enda man kan göra för att kunna fortsätta använda boxen är att resetta den och göra om alla inställningar från början.

Det är nu fjärde gången jag behöver göra det här. Varför släpper inte Viasat en fix för detta? Det är ju ingen liten bugg direkt.

Postad 11 mars 2011 - 08:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jaha då var det dags för klassiska favoritlistebuggen då eftersom de flyttar rutn bland kanalerna. Har man en kanal i favoritlista som försvinner eller byter plats så buggar boxen ur helt om man försöker sortera den. Det enda man kan göra för att kunna fortsätta använda boxen är att resetta den och göra om alla inställningar från början.

Det är nu fjärde gången jag behöver göra det här. Varför släpper inte Viasat en fix för detta? Det är ju ingen liten bugg direkt.

Precis därför som jag gav upp Favoriter när SVT1 HD kom på rätt plats "direkt". Sen har det ju bara fyllt på med 2 och 3 HD. Övriga "favoriter" använder jag Harmony Ones ikoner till och då spelar det ingen roll vilken plats de ligger på så länge fjärren är rätt programmerad. :)

Postad 12 mars 2011 - 19:21

ManjiSan
  • ManjiSan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har haft en 855 i 7-8månader och senaste månaden har boxen börjat bråka ordentligt.

1) Den hänger sig 2-3ggr per dag
2) Ett par gånger i veckan får man upp ett meddelande att man har nåt fel på kortet
3) Inspelningar blir inte gjorda. Antingen står det att de har avbrutits pga okänt fel eller pga stömavbrott.

Nån som har haft liknande problem?

Har du testat att dra ur strömsladden i några minuter ?

Hade liknande problem med att det kom upp meddelande med svart bild samt att det inte gick att spela in.

Testade till slut att dra ur strömmsladden och väntade en stund och satte in den igen och sen dess har det funkat igen .

Redigerat av ManjiSan, 12 mars 2011 - 19:23.

Postad 12 mars 2011 - 22:45

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Jag hade först Canal Digital och Viasat men bytte til Boxer för att få både TV3 och Kanal5.
Sedan bytte jag tillbaka till Canal Digital när även de fick TV3 och för deras stora HD utbud.

Men nu när Boxer har SVT2 HD, TV3 HD och Kanal 5 HD så är det lockande att gå tillbaka till Boxer.

Ni som har fler än en av dessa leverantörer vilken skulle ni rekommendera?
För och nackdelar?

Tacksam för svar!

Postad 28 mars 2011 - 22:28

Unregisteredf3753497
  • Unregisteredf3753497
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har en 855:a och varannan kanal blir svart och varannan fungerar. Detta händer ett par gånger om dagen och man måste dra ut strömsladden för att få det att fungera igen. Jag har testat alla kablar och splitter men det är inte de som är problemet eftersom jag får bild trots att jag byter kabel. Verkar vara Tuner 2 som slutar fungera. Jag fick idag en "ny" box 855:a och EXAKT samma fel uppstod nästan omedelbart. Någon annan som har detta problem? Verkar även som jag fick en begagnad box som utbytes eftersom man ser att tejpen som fungerar som plombering är ditsatt ovanför den annan tejp. Funderar på att kontakta KO om det inte blir ordning på detta. 448kr / månaden är det då inte värt att ständigt starta om och inte kunna spela in eftersom det blir svart titt som tätt....

[email protected]

Postad 29 mars 2011 - 10:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har en 855:a och varannan kanal blir svart och varannan fungerar. Detta händer ett par gånger om dagen och man måste dra ut strömsladden för att få det att fungera igen. Jag har testat alla kablar och splitter men det är inte de som är problemet eftersom jag får bild trots att jag byter kabel. Verkar vara Tuner 2 som slutar fungera. Jag fick idag en "ny" box 855:a och EXAKT samma fel uppstod nästan omedelbart. Någon annan som har detta problem? Verkar även som jag fick en begagnad box som utbytes eftersom man ser att tejpen som fungerar som plombering är ditsatt ovanför den annan tejp. Funderar på att kontakta KO om det inte blir ordning på detta. 448kr / månaden är det då inte värt att ständigt starta om och inte kunna spela in eftersom det blir svart titt som tätt....

[email protected]

Låter snarare som ett kabelproblem till den ena tunern. Kolla signalstyrkan.

Postad 29 mars 2011 - 15:47

Unregisteredf3753497
  • Unregisteredf3753497
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Inget fel på kablarna. Jag har switchat kablarna och får bild med båda.

Postad 30 mars 2011 - 07:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Inget fel på kablarna. Jag har switchat kablarna och får bild med båda.

På båda ingågarna? Kan ju vara glapp i den ena kontakten på boxen.

Postad 30 mars 2011 - 08:39

jonnytex
  • jonnytex
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

[email protected]

Jag har nästan samma problem, dök upp för knappt en månad sen.
Mina kanaler blir svarta när jag byter men väntar man 10-15 sekunder så dyker de upp.
Har full signalstyrka så det verkar inte vara problemet. Mäts signalstyrkan på båda ingångarna?

Postad 30 mars 2011 - 09:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har full signalstyrka så det verkar inte vara problemet. Mäts signalstyrkan på båda ingångarna?

Nej, bara en i taget. Det beror på vilken som tar in signalen för just den kanalen och det kan du inte veta vilken det är.

Postad 30 mars 2011 - 11:21

Unregisteredf3753497
  • Unregisteredf3753497
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Bytt box (ingen skillnad, skiftat kabel (båda fungerar) bara bild via tuner 2 och svart på tuner 1 trots att jag skifta kablarna. bytt LNB huvud (ingen skillnad)

Hoppar igång om jag drar ur strömmen men kommer tillbaka ganska snart igen.. kan ibland dröja lite längre men det återkommer alltid.

Skumt fel detta.....

Tekniker på väg...

Postad 31 mars 2011 - 22:25

Unregistered36e6bff7
  • Unregistered36e6bff7
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har som så många andra otroliga problem med min Pace 855.
Den låser sig och det går inte att byta kanal eller komma in i någon meny.
Den kanal som man tittade på rullar vidare med både bild och ljud.
Men man kan inte göra någonting, förrutom att dra ur strömsladden och starta om boxen (som tar längre tid än att start om dator).
Jag har precis fått bytt box till en annan 855:a och samma problem. Den låser sig ca: 2-3 ggr per vecka.

Jag har pratat ganska många gånger med Viasat Support och blivit väldigt vänligt bemött (förrutom nu sista gången idag faktiskt).
Men det är alltid samma sak.
- Gör en omstart.
- Gör en Systemåterställning (dra ur sladden och håll EPG intryckt).
- Sätt strömsladden direkt i eluttaget (precis som det skulle hjälpa).
- Byt HDMI kabel.
- Formatera om hårddisken.
Ja det kommer alltid något nytt man ska prova.
Verkar precis som Viasat vill dra ut på tiden så man tröttnar att ringa dem.
Jag har provat allt (utom att byta HDMI kabel, varför nu det skulle hjälpa)
Jag har senaste programvaran och bra signalkvalitet 98% 100%.

En jag pratade med på kundservice sa att nya 865 boxen VAR MYCKET BÄTTRE.
När jag sen sa varför skickar ni inte den då, så visste han inte det.
Idag när jag pratade med dem, så tyckte han på KS att jag kunde ju alltid köpa en 865:a för typ 5-6 tusen.
Jo säkert att jag skulle slänga ut ytterligare 5-6 tusen för en box som jag inte vet om den är något bättre.

Sen har vi ju alla andra problem med favoritlista osv. som andra bekrivit här tidigare.

Nä nu får Viasat skärpa sig ordentligt, byt ut 855 boxarna för de som har sådana problem som jag har mot de SÅ MYCKET BÄTTRE 865 boxar .
Eller uppdatera mjukvaran så man slipper starta om boxen flera gånger i veckan till följd att man missar inspelade program och allt annat strul.

Postad 01 april 2011 - 08:50

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt rätt nöjd med min 855. Jag behöver rätt sällan starta om och visst är den rätt långsam i epg och menyer men den fungerar. Gränssnittet är rätt fult och det finns ett par saker som absolut inte fungerar som det ska men bortsett från det är min faktiskt stabil.

De två saker som är sämst med boxen är två saker som faktiskt inte fungerar.
1. Usel implementering av favoritlista som gör att boxen totalbuggar och måste återställas om det sker en kanaländring på en kanal som finns i favoritlistan. Detta inträffar ungefär 1 gång/kvartalet.
2. Paus-funktionen fungerar inte stabilt om man stängt av kontinuerlig inspelning. Det går att pausa men tillförlitligheten är för dålig för att man ska våga använda den i någon större utsträckning eftersom man helt plötsligt under "chasing playback" kan få upp en dialog om att det avbrutits och man ska gå över till live tv.

Bortsett från dessa två funktioner som inte fungerar och det faktum att gränssnittet är rätt fult och väldigt långsamt så är jag nöjd med boxen. Sedan kan man diskutera om den är värd 5000-6000 kr.. Nej det är den inte. Jag skulle inte ge mer än max 2000 som den kostar ihop med ett abonnemang. En box där ovanstående punkter fungerar och med ett snyggare och framförallt snabbare gränssnitt och med störe disk skulle jag kunna tänka mig att betala 4000 för.

Postad 19 mars 2012 - 06:56

Runo
  • Runo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hur gör man om man vill föra över inspelningarna man har på boxen till t.ex en dator?

Postad 19 mars 2012 - 12:57

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Hur gör man om man vill föra över inspelningarna man har på boxen till t.ex en dator?

Det går inte.
Inga leverantörs boxar har denna funktionen,

Postad 10 mars 2014 - 19:15

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Har en Pace TDS855NV som jag köpa beg, ibland fungerar inte inspelning, (Inspelningen misslyckades av okänd anledning eller inspelningen sparades inte på hårdisken)

Försökte göra en manual uppdatering av mottagaren (unsupported signal check your device output)

Postad 05 december 2014 - 21:27

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Någon som vet varför den ofta spelar in mindre än tiden given i tablå, gjorde manuell inspelning senast på 240 min men ändå spelade den bara in 162 min, gick bra ändå mens känns som man ska missa något av hockeyn när bryter så nära efter matchens slut.

Postad 16 december 2014 - 19:56

Unregistered3d01f3ae
  • Unregistered3d01f3ae
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har ett problem när boxen ska byta från kanaler som tar emot signaler vertikal till horisontell å vise versa.
När jag väl har bild på en kanal så kollar jag signalstyrkan å kvalitén, 98% styrka och 100% kvalité.
Så jag borde väl inte behöva gå ut å rikta om parabolen?

Frågan är om det kan vara fel på boxen eller LNB på parabolen? Någon som har någon idé vad det kan vara?

En kort stund kan allt funka perfekt för att sen att vissa kanaler funkar bara.

Postad 22 juni 2015 - 19:00

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Någon som har bytt hårddisk i denna burken? Min hårdisk fungerar inte längre, den låter dåligt och den går inte att formattera.

Såg nån tråd på byte i 865:an men det kändes ju inte direkt klockrent.

Alla tips uppskattas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.