Det hela går liksom ut på att välja rätt yrke till rätt spawning. Det är helt olika spelstilar beroende på vilket yrke man väljer. Vill även tillägga att BC2 följer ett riktigt krig väldigt realistiskt.
- Väljer du Assault är ditt jobb att ta ut fienden bakom deras egna linje, planta, hålla kontrollplatser och faktiskt främst (vilket inte många tänker på) dela ut ammo.
- Väljer du Engineer är ditt jobb att ta hand om era fordon, och fiendens. Och att vara understöd till assaults.
- Väljer du Medic är ditt jobb att faktiskt vara en MEDIC. Som anfallande lag är detta extra viktigt för, för varje gubbe som du väcker till liv igen får erat lag tillbaks en death.
- Väljer du Recon är ditt jobb att ta ut fiender vid MGs, defusare, fiendens Recons, RPGs och på nära håll ta ut tanks.
Allt för många verkar jämföra BC2 med MW2...
Jämfört med MW2 är BC2's objectives lagbaserade, här måste man (nästan) alltid ta ta över en kontrollpunkt tillsammans med sitt lag eller squad. Jobbar man som en squad och enligt de uppgifter man själv tagit sig an så kommer det att gå vägen.
Vid spelande som anfallande lag gäller det liksom inte alltid att lyckas direkt, utan att hålla ett så konstant tryck mot fiendens kontrollpunkt(er) som möjligt. Tillsist ger det utdelning.
Nu har jag även förstått mig på BACK-knappen.
För att be om ammo/medic så håller man siktet mot en assault/medic.
Håller man siktet mot ett fordon så frågar man om man kan åka med.
Dock så förstår jag inte ett dugg ryska så förstår inte hur man ska kunna ha användning av detta som anfallande lag.
Redigerat av lenko, 22 February 2010 - 12:26.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Battlefield Bad Company 2-XBOX LIVE ID
22 bilder
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?