Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd AC - Ryan Playon *

389 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2011 - 17:28

Anderrrrrsson
  • Anderrrrrsson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta att torrent-klienten i Playon! HD funkar som den ska nu? Är ganska sugen på ett köp men vill gärna veta att den fungerar innan.

Postad 05 January 2011 - 20:33

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ok tack för informationen, då jag inte vet så mycket om Anynet+ heller får jag googla till mig lite information vid senare tillfälle. Men det låter som att det är möjligt(även om det inte är vanligt) att det kan bli någon konflikt, då detta inträffar när två elektroniska apparater försöker kommunicera med varandra.

Mvh
Mikael

Info om:
Anynet +
Anynet+ är ett AV-nätverkssystem för hantering av Samsungs audio-/videoenheter (AV). Du behöver inte använda separata fjärrkontroller för dina olika enheter. Med Anynet+ behöver du bara en fjärrkontroll för att ta kontrollen.

Jag har 3 HDMI ingångar med stöd för Anynet+
HDMI 1= SAMSUNG BlueRay
HDMI 2= Sagem RT90-160 HD 160GB
HDMI 3= PLAYON HD
När playonen är inkopplad (behöver ej var på) så fungerar inte Anynet+ dvs om jag startar dvdn så slår den inte automatiskt över till HDMI 1
eller att om jag väljer HDMi 1 på tvn så startar DVDn inte automatiskt. Men är kabel ur pluggad så fungerar det oklandrigt
iofs är detta inget problem eftersom jag har lagt bort alla kontroller och kör en Logitech harmony one med ett klick på vad jag vill se på. men ändå man stör sig lite på att vissa funktioner slås ut när man ansluter en annan enhet.

Har testat andra hdmi enheter på HDMI 3 utaget vissa slår ut Anynet+ och andra inte har även bytt mellan utagen med samma resultat
//NYDK

Redigerat av Unregistered3eef1ec0, 05 January 2011 - 20:38.

Postad 05 January 2011 - 21:31

fr-dr-k
  • fr-dr-k
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej,

Får väl en snyting nu, men vad menar du med ARC-funktionen? Vad är det som ställer till sig för mig som inte vet vad detta är? :P

Har inte hört om något liknande och svårt att testa då jag inte har tillgång till TV'n.

Mvh
Mikael

Hej!

Tänker inte dela ut några snytingar! :-)

ARC är Audio Return Channel som innebär att t.ex. en TV kan skicka ljud via HDMI tillbaka till t.ex. en reciver för att spelas upp via den. I mitt fall kan min DVD/Reciver spela upp allt ljud som kommer via TV:n t.ex. ljud från tv-sändningar eller från den dator som jag har kopplad till TV:n via HDMI. Allt detta utan några kablar utöver HDMI. Teoretiskt ska den alltså även kunna spela upp ljud från mediaspelaren...

Viera link funktionen störs också ut. Det är en funktion för att styra flera apparater med en och samma fjärrkontroll.

Allt detta fungerar alltså fint så länge jag inte har min AC Ryan mediaspelare inkopplad och detta helt oavsett om den är påslagen eller ej.

Mitt problem och hur jag fick hjälp att upptäcka vad felet var finns här:
https://www.minhembi...howtopic=275323

Vill du svänga förbi Eskilstuna så kan jag demonstrera det live! ;-)

/Fredrik

Postad 06 January 2011 - 00:12

Linkannr3
  • Linkannr3
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Hej Jonas,

Ifall det jag sa ovan inte hjälpte så blir nästa steg att dubbel kolla och göra om. Jag ger dig alla steg jag vet och ifall du gör alla ifrån början till slut och det fortfarande av någon anledning inte fungerar så ber jag dig att testa till en annan dator, och ifall det fungerar då, så har du något som stör i form av program/brandvägg i din nuvarande dator, och då får du börja leta i den änden vad som kan störa.

1. För att vara säker så ber jag dig att installera om r. 4824 med en USB-sticka som är formaterad till FAT32. Fast inte uppdatera med menyerna denna gång. Koppla in USB-stickan med r. 4824, och dra ur ström sladden till spelare. Håll sedan ner ström knappen på framsidan och koppla sedan in strömmen igen. Fortsätt att hålla ner ström knappen i ytterligare 15 sekunder och låt sedan spelaren uppdatera tills det är klart.

2. Sedan ser du till att du har 'NAS Mode' On och att du har en IP adress via trådat eller trådlöst nätverk, och stäng av Playon!.

3. Gå sedan till din dator och ta bort dina nuvarande delade mappar så att du inte delar ut något. Gör sedan denna guide med steg 1 och steg 2. -> http://www.acryan.co...php?f=41&t=2269 och efter guiden så starar du om din dator, och sedan delar ut dina kataloger igen.

4. Starta din playon! spelare och försök sedan komma åt din dator igen. Ifall du fortfarande får login frågor så är det med största sannolikhet något annat som stör som du måste leta fram, i form av brandvägg/antivirus etc.

Lycka till

Mvh
Mikael

Hej,

Angående .rar filer så är det något som inte kommer närmaste tiden till våra nuvarande spelare för att det helt enkelt inte är möjligt just nu. Hårdvaran skulle nog inte hantera det så bra med tanke vilken krävande process det är att läsa/packa upp stora .rar filer.

Mvh
Mikael

Jag vill börja med att tacka dig för att du tar dig verkligen tid och försöker hjälpa folk,en stor eloge för det:-) jag har gjort exakt som du skriver att man ska göra.Ifall jag går in på Network så hittar jag disken som jag delar,men det kommer fortfarande upp fråga om lösen så jag kommer inte in på den.Men går jag in på UPnP så hittar jag på min "användarmapp" då kan jag titta på foton och spela upp musik som jag har där,men lägger jag in en film i filmmappen så hittar den inte på det.Hoppas att du förstår hur jag menar.Och jag har stängt av alla brandväggar och virusprogram.
Mvh/Jonas

Postad 06 January 2011 - 17:59

maerklund
  • maerklund
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!
Har precis köpt en HD Mini och försöker hitta bästa sättet att utnyttja den för mina ändamål.
Installerade YAMJ och genererade ett bilbilotek för mina filmer som ligger i en mapp på en USB ansluten disk kopplad till HDMini. Så långt allt väl, jag hittade Jukebox mappen på USB disken från PC'n och kunde kika på index filen och all info om alla filer, ser jättebra ut!
Problemet är bara att när jag försöker hitta index filen från spelaren så fastnar den. Letar spelaren igenom precis hela hårddisken efter index-filer? Är det därför det tar sån tid? Min hårddisk innehåller nämligen allt möjligt och en ofantlig mängd mappar. provade att lägga index-filen och jukebox mappen i roten men det verkar ej hjälpa.
Testade att kopiera över index-fil och jukebox mapp till en nätverksdisk lite snabbt och då hittade spelaren den men vid inläsning/uppdatering så föll det på att det var skrivskyddat för spelaren...
Hur lösa problemet me att det tar sån tid att hitta igenom USB-disken? Jag har inte haft tålamod att låta den gå klart ännu, brutit efter ca 5 minuter, vill gärna ha lite input...?
Tack för en kanon tråd!
mvh
Peter

PS: Jag lät den tugga lite så kom den igenom och hittade index-filen till slut. Men det hade ju varit bättre tycker jag om man fick browsa sig ända fram till index filen och att spelaren sen kom ihåg var den ligger. DS

Redigerat av maerklund, 06 January 2011 - 18:15.

Postad 07 January 2011 - 13:04

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej ACRyan Mikael,

Har du någon aning om när PLAY!ON Mini 2 börjar levereras. Har just sålt min xtreamer så jag behöver en ny :)

Hej,

Jag har tyvärr inte datum när de skall levereras. Senaste jag hört är att det kommer mer information om detta under 'CES' veckan som pågår just nu i Las Vegas där vi presenterar och ger ut mer information om våra framtida produkter. Uppdateras nog på hemsidan när detta blir känt.

Kan man komma åt Playon!HD med sin PS3 över nätverket på ngt vis?

skulle vilja streama filmer till sovrummet via PS3an.. någonting som kommer ?

Sen får jag inte min jukebox att fungera, när jag ska gå in på en mapp som innehåler mina filmer står det: no htlm index found!

varför !?

Hej,

Då jag inte äger eller har haft någon PS3 så är jag lite osäker. Men kan säga att Playon!HD kan du använda UPnP samt Samba nätverks protokoll, så ifall PS3 har stöd för att bläddra i sådana nätverk och du har Setup>Network>Nas mode påslaget så skall det i teorin gå.

Angående jukebox så måste du först installera en klient på din PC och sedan ställa in allt via PC'n första gången. Du kan ladda ner YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) ifrån våran support sida, du har en direkt länk här -> http://www.acryan.co...taller1.0.2.zip och sedan följa denna steg för steg guide -> http://www.acryan.co..._User_Guide.pdf

Någon som kan bekräfta att torrent-klienten i Playon! HD funkar som den ska nu? Är ganska sugen på ett köp men vill gärna veta att den fungerar innan.

Hej,

Vi har släppt en tillfällig firmware fix med r. 4824. Den fungerar mycket bättre men verkar inte vara fallet för alla. Varför vet jag inte, men fungerar med alla spelare jag hunnit testa både hemma och på jobbet. Ifall du enbart vill köpa Playon!HD för torrent klienten så är det inte fixat till 100% som det ser ut just nu.

Mvh
Mikael

Postad 08 January 2011 - 13:20

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
vad finns det för mening med BT, när man endå inte kan packa upp eller se rar filer då 99% av alla torrents är nerpackade !?

Postad 08 January 2011 - 15:46

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

vad finns det för mening med BT, när man endå inte kan packa upp eller se rar filer då 99% av alla torrents är nerpackade !?

AC Ryan spelarna kommer inte ha stöd för nerpackade .rar-filer, då de är klenare än en dator.
Sen tar det knappt 5min för att packa upp .rar på en dator nu för tiden.
Att 99% av filer du laddar ner är nerpackade är lite väl överdrivet, mer runt 50%...

Postad 08 January 2011 - 16:12

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Att 99% av filer du laddar ner är nerpackade är lite väl överdrivet, mer runt 50%...

Vad vet du om det, du vet väl inte vad/var jag laddar ner mina filer !??

jag laddar ner 99% nerpackade filer.. JA!
det sker kanske på sin höjd att jag får ner en färdig uppackad fil 1 gång/6 mån.. vet inte var du laddar ner dina saker, men jag föredrar att ladda ner dem zippade... jag vet om att det finns "oseriösa" sidor som har många av sina upplagda saker uppackade.. dessa använder inte jag mig av.

känns meningslöst med BT klient i playon.. eftersom det inte finns stöd för RAR.

och eftersom jag kört all min media via XBMC förut, så har jag inte behövt packa upp någonting.. kommer ta timmar om inte dagar för mig att få dessa uppackade nu.. så jag valde att ta den lätta vägen ut.. jag köpte mig en ny 2tb hdd och stoppade in i playon modulen.. så får efterhand lägga över dem eller nya filmer en och en istället.

Redigerat av Janu4ri, 08 January 2011 - 16:17.

Postad 08 January 2011 - 16:15

zigo
  • zigo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Nu har jag lyckats så jag ser diskarna på mediaspelarn,men så fort jag ska gå in på en så vill den ha användarnamn och lösen.Jag läste på en annan tråd att ifall man inte använde det på datorn så skulle man inte behöva göra det på mediaspelarn heller.Är det någon som har en lösning på dettta?
Mvh/Jonas

Avistallera windows live essential,om du har det installerat,var likadant för mig innan jag tog bort det.

Postad 08 January 2011 - 16:21

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Avistallera windows live essential,om du har det installerat,var likadant för mig innan jag tog bort det.

behöver inte avinstallera det, räcker att du delar ut mapparna till alla med medägar behörighet!

du har väl en router som är wep skydad eller iaf låst för andra.. då kan du öppna upp hela ditt nätverk utan problem.. så länge routern hindrar obehöriga att koppla upp sig trådlöst så är det lugnt.. jag pillade väldigt länge med detta innan jag fick det att fungera oxå.. men efter några timmar har man lyckats få allt att fungera som de ska.. är lite meck med nya prylar ;)

Postad 08 January 2011 - 16:44

zigo
  • zigo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

behöver inte avinstallera det, räcker att du delar ut mapparna till alla med medägar behörighet!

du har väl en router som är wep skydad eller iaf låst för andra.. då kan du öppna upp hela ditt nätverk utan problem.. så länge routern hindrar obehöriga att koppla upp sig trådlöst så är det lugnt.. jag pillade väldigt länge med detta innan jag fick det att fungera oxå.. men efter några timmar har man lyckats få allt att fungera som de ska.. är lite meck med nya prylar ;)

Funkade inte hos mig fast jag hade gjort det. Är ju ett känt problem med windows live,står om det på ac ryans egna forum.

Postad 08 January 2011 - 18:42

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Funkade inte hos mig fast jag hade gjort det. Är ju ett känt problem med windows live,står om det på ac ryans egna forum.

okey, strulade för mig oxå, men fick det att fungera utan att avinstallera nått

Postad 08 January 2011 - 19:50

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga, men om jag avinstallerar windows live essential , kommer msn att funka då? Hur gör jag om jag vill att den ska fortsätta fungera?

Postad 08 January 2011 - 20:08

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Till janu4ri, läs detta:
https://www.minhembi...howtopic=183099

Tror popcorn klarar av det galant, lämna tillbaks ac ryan.

Postad 08 January 2011 - 22:14

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Till janu4ri, läs detta:
https://www.minhembi...howtopic=183099

Tror popcorn klarar av det galant, lämna tillbaks ac ryan.

Tack, men känns onödigt då den saknar intern Hdd, och jag har ju gått och köpt mig en 2tb hdd och stoppat in i min playon.. det är ju bara nu i början det är jobbigt att behöva packa upp alla filmer, men sen går det ju av sig själv när man väl har en film man vill spara.. ska man bara packa upp och föra över en film i taget.. är det ju ingen större huvudvärk.. mest nu eftersom det blir ju en del timmar som kommer springa iväg innan jag fått rätt på allt.

är för övrigt nöjd med prestandan hos playon. dock kunde media centret varit lite snyggare i stil med XBMC..men man kan väl inte få allt för den lilla peng man endå lagt ut

Postad 08 January 2011 - 22:41

Linkannr3
  • Linkannr3
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort det och det funka som du sa,jag kommer in på diskarna som jag delar.Jag ser alla filmer som jag har liggandes på diskarna men när jag går in på dom så ser man inte någe fil som man kan spela upp.Är det någe du vet mer om?Tack för hjälpen hitills:-)
Mvh

Postad 08 January 2011 - 23:09

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort det och det funka som du sa,jag kommer in på diskarna som jag delar.Jag ser alla filmer som jag har liggandes på diskarna men när jag går in på dom så ser man inte någe fil som man kan spela upp.Är det någe du vet mer om?Tack för hjälpen hitills:-)
Mvh

Är det ***.IMG filer så ändra till ***.iso så ser du de

Postad 08 January 2011 - 23:16

Linkannr3
  • Linkannr3
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Är det ***.IMG filer så ändra till ***.iso så ser du de

Nä det är iso filer och mkv.Och jag har gett användarn full behörighet.

Postad 08 January 2011 - 23:39

Linkannr3
  • Linkannr3
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Det är så jäkla konstigt.När jag går in på Network så kan jag välja mellan my shortcuts,my neighbors och workgroup.Går man in på workgroup så kan jag välja mellan Musta som är min användare och Playonhd.Går jag in på Musta så ser jag alla mina diskar som jag delar med mig av.Går jag in på den så ser jag alla filmer,trycker jag på en av fimerna så kommer jag bara in på en mapp som är tom.Alla filmer är av formatet iso eller mkv,så vad kan felet vara?Det börjar kännas som man har kommit ett steg närmare iallafall tack vare all eran hjälp.Så nu är det bara slutspurten som någon kanske har en lösning på?
Åter igen tack alla som hjälper till.
Mvh

Edit:Jag kan utan problem spela upp filmer som ligger på extern disk som är kopplad till playon från datorn.Hmmm jävligt konstigt.

Redigerat av Linkannr3, 09 January 2011 - 01:03.

Postad 09 January 2011 - 02:02

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Får hoppas att allt löser sig när den nya firmware kommer ut snart, beta versionen till essential har jag, men den dyker snart upp på hemsidan för alla.
Så fort folket kommer tillbaks från CES mässan i las vegas...

Postad 09 January 2011 - 14:56

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

• 698 inlägg
  • 0
ACRyan_Mikael,

Har nyligen köpt en Playon!HD men har problem med ryckig uppspelning av 23.976 FPS MKV-filer. Problemet är detsamma vid både uppspelning från den interna hårddisken och via trådat nätverk.

Jag har sökt efter en förklaring på AC Ryans officiella forum och funnit att spelaren med nuvarande firmware inte klarar att spela denna typ av källmaterial (23.976 FPS) korrekt.
Läs http://www.acryan.co...php?f=43&t=9343 för mer info.

Tyvärr verkar det som att teamet hos AC Ryan undviker att tala om detta problem och således inte svarar på frågor som rör ämnet.

Har du ACRyan_Mikael eller någon annan som läser denna tråd några kanaler för att kunna få ett yttrande från AC Ryans team om detta? Är det ett erkänt problem och i så fall hur ligger prioriteringen att lösa det?

Postad 09 January 2011 - 16:18

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

ACRyan_Mikael,

Har nyligen köpt en Playon!HD men har problem med ryckig uppspelning av 23.976 FPS MKV-filer. Problemet är detsamma vid både uppspelning från den interna hårddisken och via trådat nätverk.

Jag har sökt efter en förklaring på AC Ryans officiella forum och funnit att spelaren med nuvarande firmware inte klarar att spela denna typ av källmaterial (23.976 FPS) korrekt.

Tyvärr verkar det som att teamet hos AC Ryan undviker att tala om detta problem och således inte svarar på frågor som rör ämnet.

Har du ACRyan_Mikael eller någon annan som läser denna tråd några kanaler för att kunna få ett yttrande från AC Ryans team om detta? Är det ett erkänt problem och i så fall hur ligger prioriteringen att lösa det?

Har flera MKV filer i 23,976 FPS och jag har inte märkt att detta är något problem
kör både från server trådat, lokal HD och via USB disk. På en Playon HD 2Tb, och en Mini
med samma firmware "Firmware_PV73100_v7.3.4.r4368_European.zip"

//NYDK

Postad 09 January 2011 - 20:20

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

• 698 inlägg
  • 0
NYDK,

Menar du att Playon!HD med den firmware du nämner klarar att skicka en signal på 23,976 Hz eller att du inte sett att det hackar till ibland när den skickar 24 Hz?

Postad 09 January 2011 - 23:42

Unregistered3eef1ec0
  • Unregistered3eef1ec0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

NYDK,

Menar du att Playon!HD med den firmware du nämner klarar att skicka en signal på 23,976 Hz eller att du inte sett att det hackar till ibland när den skickar 24 Hz?

Har tittat på 2 olika filmer (Under kvällen för att se om jag ser det du påpekar) med 23,976 FPS i både på minin och playonHD och två olika TV, studerat i detalj jag kanske är blind men jag ser inte att det hackar iaf Okay min TV har bara 50Hz så det kanske beror på detta.

Detta har jag läst på andra forum kan förekomma på 100Hz bildfrekvens.
//NYDK

Redigerat av Unregistered3eef1ec0, 10 January 2011 - 11:26.

Postad 10 January 2011 - 02:18

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har tittat på 2 olika filmer med 23,976 FPS i både på minin och playonHD och två olika TV, studerat i detalj jag kanske är blind men jag ser inte att det hackar iaf Okay min TV har bara 50Hz så det kanske beror på detta.

Detta har jag läst på andra forum kan förekomma på 100Hz bildfrekvens.
//NYDK

Jag har sett 4st filmer i 23,976 FPS än sålänge sen jag köpte min POHD, och ingen av dem har hackat till, jag har en 200hz trumotion LCD tv ifrån LG (LH5000) och min POHD har FW 4824 och körs på 1080p 60hz

EDIT: Jag är kanon nöjd med bildvisningen från POHD än sålänge, även om menyerna/jukebox suger i jämnförelse med XBMC, ångrar inte mitt köp alls.. enda problemet jag haft var att den inte visare IMG filer, men det löste sig med att byta till ISO.. tog 30 sek att fixa.. visst har det varit lite pillande för att få allt att fungera.. men så är det väl med de flesta elektroniska prylar idag innan man får dem att fungera tillfredställande?

finns lite små buggar som förhoppningsvis ska fixas med nyare FW snart.. som bla. "<i>" undertext "</i>" .. som är lite störigt!

har du problem med din POHD att den hackar, bör du få den utbytt, för då är det uppenbart nått fel på ditt ex eller i din setup !?

Redigerat av Janu4ri, 10 January 2011 - 13:08.

Postad 10 January 2011 - 20:00

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Har med märkt av "hackandet" men byt till 1080p 60hz så kan det bli bättre. Det funkade bättre för mig förutom när jag körde filmer med DTS-HD MA för då funkade inte ljudet.

Postad 10 January 2011 - 21:31

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har med märkt av "hackandet" men byt till 1080p 60hz så kan det bli bättre. Det funkade bättre för mig förutom när jag körde filmer med DTS-HD MA för då funkade inte ljudet.

ljudet kör jag alltid på passtrough.. så slipper POHD boxen kämpa så mkt med konverteringar osv..

Postad 12 January 2011 - 10:57

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej ACRyan Mikael,

Har du någon aning om när PLAY!ON Mini 2 börjar levereras. Har just sålt min xtreamer så jag behöver en ny ;)

Hej,

Jag har hört Februari, men är lite tveksam ifall det går att hållas med tanke på att det är väldigt snart och jag har inte sett/testat dessa spelare ännu.

http://playonhd.wordpress.com/
http://www.acryan.com har du senaste informationen om detta.

Hej,

Jag antar för att spara energi/ström genom att ladda ner torrents med våran spelare istället för en dator som slukar ström. Är en funktion som många andra, man måste inte använda den :P

Vill bara säga att alla torrents jag laddar ner är 'upp packade' så det finns massor med sidor som inte har .torrent filer nedpackade. Jag vill även säga att du kanske inte skall ge tips till folk att lämna tillbaks deras spelare före de fått hjälp av någon som kanske har en lösning då det kanske är mjukvaru relaterat eller något annat som kan lösa en kunds problem.

Jag personligen ersätter inte min dator för detta ändamål då en dator har lite bättre 'multi tasking' möjligheter och hastigheter när man jämför en 400mhz + 128MB RAM (Playon!HD) till min Quad core 3ghz + 4GB RAM + 10k RPM diskar etc :lol:

Det är så jäkla konstigt.När jag går in på Network så kan jag välja mellan my shortcuts,my neighbors och workgroup.Går man in på workgroup så kan jag välja mellan Musta som är min användare och Playonhd.Går jag in på Musta så ser jag alla mina diskar som jag delar med mig av.Går jag in på den så ser jag alla filmer,trycker jag på en av fimerna så kommer jag bara in på en mapp som är tom.Alla filmer är av formatet iso eller mkv,så vad kan felet vara?Det börjar kännas som man har kommit ett steg närmare iallafall tack vare all eran hjälp.Så nu är det bara slutspurten som någon kanske har en lösning på?
Åter igen tack alla som hjälper till.
Mvh

Edit:Jag kan utan problem spela upp filmer som ligger på extern disk som är kopplad till playon från datorn.Hmmm jävligt konstigt.

Hej,

Jag har inte hört om något liknande hittills om jag skall vara ärlig. Ifall du kommer in i dina nätverks kataloger och även ser katalogerna men sedan kommer in i en tom katalog där dina filmer skall finnas? Är du säker på att du har 'ALL' markerat uppe i toppen? Så att du inte har 'Photos' eller något sådant markerat och i så fall bara ser dessa filer?

Jag har tidigare gett alla tips jag kan som har löst allas problem med att komma åt deras delade nätverks kataloger. Dubbel kolla denna guide helt enkelt -> http://www.acryan.co...php?f=41&t=2269

Ifall du fortfarande har strul måste du börja söka inställningar på din router/nätverk. Kanske testa annan hårdvara för att se ifall problemen återstår för att veta vart felet kan ligga. Testa komma åt en annan dator? Annan router ifall möjlighet finns?

Du kan även installera om r. 4824 som säkerhets åtgärd ifall dina 'extensions' inte installerades korrekt. Använd i så fall 'safe mode method' ->

1. Ladda ner och packa upp innehållet till en USB-sticka som är formaterad till FAT32.
2. Koppla USB-stickan till din Playon! och dra ur strömmen.
3. Håll in 'power' knappen och koppla sedan in strömmen igen.
4. Håll in knappen i 15 sekunder och släpp.

Se till att ha en IP adress och dra igång 'NAS Mode' i Setup>Network efter installationen och se ifall problem kvarstår.

Mvh
Mikael

Postad 12 January 2011 - 11:31

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

ACRyan_Mikael,

Hej Frallan,

Har inte undvikit att svara på den tråden. Men jag har helt enkelt inte sett den. Har inte haft tid att svara på forumet senaste tiden då jag haft alldeles för mycket att göra på andra håll.

Jag har själv en hel drös med liknande filer (oftast .mkv) som spelar utan video/audio ryck som beskrivs i tråden. Jag har dock inte tillgång till en TV som stödjer 24P mode just nu för att testa. Det jag vet är att inställningar du kan testa är -> Setup>Video>Video system -> 'HDMI auto' för att få TV'n inställningar. -> 1080p 50 eller 60hz kommer att ändra hastigheten i vissa fall samt 24p mode av/på för att se skillnaden.

Jag har även bett en utvecklare att kolla på tråden du skrev för att svara lite mer utförligt då jag inte har full koll på tekniken. Försökte läsa lite här för bättre förklaring -> http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine // http://en.wikipedia.org/wiki/24p

Det verkar som detta har att göra med kodningen av filerna i kombination med olika TV'n/länder har olika standard inställningar som i sin tur påverkar hastigheten en fil visas/spelas upp till din TV -> 50/60hz etc.

Mvh
Mikael

Postad 13 January 2011 - 06:40

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Läste precis om de nya burjarna AC Ryan Playon HD2 / Mini2

Kanske att man skall köpa en sådan nu då :)

Postad 14 January 2011 - 02:18

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Läste precis om de nya burjarna AC Ryan Playon HD2 / Mini2

Kanske att man skall köpa en sådan nu då :blink:

Ja, imorgon ska jag åka och lämna tbx min POHD.. och sen tänker jag vänta på FLUXXen eller HD2an.. för jag tycker POHDn är lite tråkig till utseendet i menyerna och onödigt krånglig vid knapptryckningarna för att komma fram till rätt film/mapp och riktigt slö vid fil överföringar.

hoppas GUI2.0 är bättre

Postad 14 January 2011 - 13:45

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
ALLA spelare kommer få GUI 2.0, det som skiljer version 2 mot de gamla är nyare chipset...

Postad 14 January 2011 - 22:51

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

ALLA spelare kommer få GUI 2.0, det som skiljer version 2 mot de gamla är nyare chipset...

inte helt sant.. då v2 har tex gigabit lan 10/100/1000... och det behövs verkligen, då det tog för lång tid att föra över filmer med 10/100.. nästa flaskhals blir hårddisken.. :)

frågan är ju om de gamla boxarna kommer klara av den nya gui2an.. utan att det drar med sig någon annan oönskad effekt.. blir säkert bra.. för menyerna behöver verkligen sig en spark i arslet om du frågar mig..

Postad 15 January 2011 - 11:57

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Lite mer info från "kraakie" (Community manager på AC Ryans forum):

Sneak preview av GUI 2.0 - s02e01
Sneak preview av GUI 2.0 - s02e02

Redigerat av Sambuccashake, 15 January 2011 - 11:59.

Postad 15 January 2011 - 12:16

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Tyvärr känns det ganska magert visst det är en beta, men så mkt snabbare lär de inte få upp den ändå.
tveksam till om AC Ryan kommer överleva

Postad 15 January 2011 - 16:42

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jag har Essential med GUI 2.0, tycker att de borde lägga upp "files manager" längst upp på listan,
går man in på movies, music eller photo så visas allt utan mappar osv.
Bara på files manager visas det mappar som man sorterat...

Postad 15 January 2011 - 18:22

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

ser ju onekeligen bättre ut.. hoppas verkligen att de blir dubbelt så snabbt.. för det där är ju riktigt segt att bläddra i den hastigheten som visas.

Postad 18 January 2011 - 20:08

Janu4ri
  • Janu4ri
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
någon som kan testa Fågelscenen på en AC ryan och säga om dn klara den eller ej, såg att ingen annan extender klarar av den, och jag har lämnat tbx min POHD i väntan på FLUXX/HD2

Postad 18 January 2011 - 20:53

zillen4
  • zillen4
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

någon som kan testa Fågelscenen på en AC ryan och säga om dn klara den eller ej, såg att ingen annan extender klarar av den, och jag har lämnat tbx min POHD i väntan på FLUXX/HD2

Frame too big!!! står det när jag försöker starta den :)
Men varför vill du köra med så hög upplösning?

Postad 18 January 2011 - 22:17

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Får fram bilden men sen fryser den, VLC på datorn.

Så jag tror ingen mediespelare klarar av det, då de bara har ca 4-500Mhz osv...

Postad 19 January 2011 - 22:28

Thxsen
  • Thxsen
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Hej Mikael.
Jag har en fråga om era återförsäljare.
Kommer ert sammarbete med netonet avlsutas?
Jag mailade dom och frågade om Mini2 spelaren och fick till svar att dom inte planerar att ta in den i sitt sortiment.
Jag antar att detta betyder att dom tänker sluta med ert sortiment.

Var bör man vända sig för att köpa spelaren?
Och när kan man räkna med att spelaren kommer ut i butik?

Postad 20 January 2011 - 08:54

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
^
Jag handlade min (Mini 1) på Webhallen så du kan fråga dem om de har för avsikt att även plocka in 2'an.

De verkar ha hela sortimentet av ACR-produkter.

Postad 20 January 2011 - 11:47

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tyvärr känns det ganska magert visst det är en beta, men så mkt snabbare lär de inte få upp den ändå.
tveksam till om AC Ryan kommer överleva

Hej,

Du baserar en amatör video som framställer en alpha version av en mjukvara genom att säga att företaget kanske går i konkurs? AC Ryan är ett ganska etablerat företag, och du kanske skall undersöka marknadsandelar i olika länder före du uttalar dig om liknande punkter utan att ha en blekaste aning. Brukar inte svara på tramsiga inlägg men kunde inte låta bli ;)

Jag har Essential med GUI 2.0, tycker att de borde lägga upp "files manager" längst upp på listan,
går man in på movies, music eller photo så visas allt utan mappar osv.
Bara på files manager visas det mappar som man sorterat...

Hej,

Det är så SDK4.0 plattformen som vi får ifrån Realtek är uppbyggt. Det går att ändra mycket, men tyvärr inte sådana massiva grund funktioner, är det inte så enkelt att ändra på. Majoriteten av essential användare kommer inte använda 'Files Manager' utan kommer att uppskatta enkelheten med att scanna av din hårddisk och sedan välja kategori därefter.

Bästa hade varit ifall man kunde flytta/ändra hur man ville, samt ha fler genvägar som går att konfigurera, det är dock inte möjligt av samma anledning som ovan.

Mvh
Mikael

Postad 20 January 2011 - 12:42

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej Mikael.
Jag har en fråga om era återförsäljare.
Kommer ert sammarbete med netonet avlsutas?
Jag mailade dom och frågade om Mini2 spelaren och fick till svar att dom inte planerar att ta in den i sitt sortiment.
Jag antar att detta betyder att dom tänker sluta med ert sortiment.

Var bör man vända sig för att köpa spelaren?
Och när kan man räkna med att spelaren kommer ut i butik?

Hej,

Jag kollade med min kollega som är ansvarig för kontakten med våra återförsäljare i Skandinavien, och han har inte hört något om att netonet skulle avbryta ett samarbete med oss. Nyheter för mig ifall så är fallet.

Du har en direkt länk till våra officiella återförsäljare i Sverige just nu -> http://www.playonhd....n/?upn=where#se Jag är inte rätt person att säga ifall denna lista är uppdaterad eller inte. Tycker annars att https://www.prisjakt.nu/ är bra att kolla alla produkter man är intresserad av för att se olika återförsäljare samt pris.

Mvh
Mikael

Postad 20 January 2011 - 17:34

ACRyan_Mikael
  • ACRyan_Mikael
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej,

Just den filen som du har som exempel har en väldigt hög bitrate på -> 101Mbps. Jag kunde inte spela den på min laptop som har en I3-330M processor + ATI HD5470 1GB DDR 3 + 4GB RAM.

Ifall du spelar filerna ifrån Playon!HD's interna hård disk så skall det gå att spela upp emot 90Mbps som är dubbla kvaliten ifrån en vanlig Bluray. Beror på lite andra inställningar också. Men för att ge ett ungefärligt exempel.

Mvh
Mikael

Postad 20 January 2011 - 20:07

Linkannr3
  • Linkannr3
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Nu håller jag fan på att bryta ihop.Jag har följt anvisningarna och gjort om det över 20ggr och får iallafall inte nätverket att funka riktigt.Så nu har jag lagt in Windows Vista Ultimate x64 istället. Och jag ser min dator men jag får fortfarande frågan om lösen och användarnamn.Jag har inte windows live essential installerat. Men jag har en mapp som heter public och i den kommer jag åt filmerna,men har man mkv filer med srt texter så får man inte texten att funka+ att public mappen är ju på systemdisken så där vill man ju inte fylla med massa grejjer.Snälla är det någon som har en lösning för snart kastar jag skiten:-(
Mvh

Postad 20 January 2011 - 20:46

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Nu håller jag fan på att bryta ihop.Jag har följt anvisningarna och gjort om det över 20ggr och får iallafall inte nätverket att funka riktigt.Så nu har jag lagt in Windows Vista Ultimate x64 istället. Och jag ser min dator men jag får fortfarande frågan om lösen och användarnamn.Jag har inte windows live essential installerat. Men jag har en mapp som heter public och i den kommer jag åt filmerna,men har man mkv filer med srt texter så får man inte texten att funka+ att public mappen är ju på systemdisken så där vill man ju inte fylla med massa grejjer.Snälla är det någon som har en lösning för snart kastar jag skiten:-(
Mvh

Du får säkert snabbare hjälp på ac ryans forum:
http://www.acryan.com/forums/index.php

Postad 21 January 2011 - 07:09

Linkannr3
  • Linkannr3
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA äntligen har jad fått det att funka.Jag gjorde ett till Admin konto med lösen,sen så var det bara att skriva in det användarnamnet och lösen:-) Tusen tack alla som försökt hjälpa mig:-)

Postad 22 January 2011 - 16:32

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

• 698 inlägg
  • 0

Hej Frallan,

Har inte undvikit att svara på den tråden. Men jag har helt enkelt inte sett den. Har inte haft tid att svara på forumet senaste tiden då jag haft alldeles för mycket att göra på andra håll.

Jag har själv en hel drös med liknande filer (oftast .mkv) som spelar utan video/audio ryck som beskrivs i tråden. Jag har dock inte tillgång till en TV som stödjer 24P mode just nu för att testa. Det jag vet är att inställningar du kan testa är -> Setup>Video>Video system -> 'HDMI auto' för att få TV'n inställningar. -> 1080p 50 eller 60hz kommer att ändra hastigheten i vissa fall samt 24p mode av/på för att se skillnaden.

Jag har även bett en utvecklare att kolla på tråden du skrev för att svara lite mer utförligt då jag inte har full koll på tekniken. Försökte läsa lite här för bättre förklaring -> http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine // http://en.wikipedia.org/wiki/24p

Det verkar som detta har att göra med kodningen av filerna i kombination med olika TV'n/länder har olika standard inställningar som i sin tur påverkar hastigheten en fil visas/spelas upp till din TV -> 50/60hz etc.

Mvh
Mikael

Till att börja med måste jag säga att det är trevligt med en representant från AC Ryan här på forumet och att jag har full förståelse för att dina svar kan dröja pga tidsbrist.

Det är inte förrän nu efter att ha köpt en Playon!HD och upptäckt problem med den som jag läst att nästan alla Realtek-baserade mediaspelare lider av det fundamentala felet att de inte kan spela upp källmaterial i 23,976 fps på ett korrekt sätt. En bra jämförelse skulle kunna vara en mediaspelare som gör om allt ljud till mono och skickar detta till alla högtalare i ett surroundsystem. Många användare skulle inte upptäcka problemet men de som gör det skulle tycka det är ett fundamentalt fel på spelaren.

Problemet ligger i att spelaren visar bilden i 24 Hz i stället för 23,976 Hz. I och med detta måste spelaren upprepa en bildruta ungefär var 42:a sekund, detta för att upprätthålla synkroniseringen mellan ljud och bild. Det synliga resultatet av detta blir att rörelser i bilden stannar upp i korta ögonblick och alltså får bildflödet att se ojämnt ut.

Att flera personer, bl.a. i den här tråden, säger att de inte har detta problem och att de kan spela upp denna typ av filmmaterial utan att det hackar, detta i både 50 och 60 Hz, beror antingen på att dessa personer inte vet hur det ser ut när det går jämnt eller helt enkelt att de inte uppfattar ett ojämnt bildflöde som ryckigt. Inget fel med det men likväl så kan man inte visa 23,976 fps i 50 eller 60 Hz utan att det hackar.

Tyvärr slutar det inte vid 24p utan även 720p60 och 1080p60 lider av exakt samma problem. Playon!HD visar dessa upplösningar i exakt 60 Hz i stället för 59,94 Hz vilket är brukligt. Detta får följden att man inte kan använda en videoprocessor och reverse pulldown för att återskapa de ursprungliga 23,976 bilderna per sekund.

Den enda möjligheten jag ser idag för att kunna använda spelaren till filmer i 23,976 fps är att korta ner speltiden på ljudspåret för att passa videons 24 fps vilket tyvärr kräver en re-encode och en resulterad kvalitetsförlust. Dessutom är det en dryg och tidsödande lösning.

Men är då detta en hårdvarubegränsning eller går det att lösa via firmware? Med tanke på att bl.a. mediaspelaren TViX N1 från DViCO har stöd för äkta 23,976 Hz, och så som jag har förstått det använder samma chipset som Playon!HD (Realtek RTD1073DD+), borde det inte vara en hårdvarubegränsning. DViCO släppte sin officiella firmware redan i september 2010.

Från Release Notes for Rev 2.0.5 (se TViX HD N1 (HD Cafe) Official Firmware 2.0.5)

2. Supports True Cinema Frame-Rate (23.976Hz)
- Supports exact 23.976Hz of frame-rate, so remove the un-natural artifact of frame insertion.
- Automatic detection of 24/ 23.976Hz.

Min fråga är att om nu DViCO lyckat komma förbi ett eventuellt fel i Realteks SDK och lyckats med att ge stöd för äkta 23,976 Hz i sina mediaspelare, kommer även AC Ryan att göra det? Eller anser de att det inte är ett problem som måste lösas?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.