Viasat tar över Premier League 2010-2011
433 svar till detta ämne
Postad 29 maj 2010 - 10:06
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Ska bli intressant med PL och Viasat! Kan säga att branschen ser oerhört ljus ut. Vi jobbar på och försäljningen har ökat markant i och med PL rättigheterna.
Intresset för Viasats förvärv av Premier League är enormt. Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om världens bästa fotbollsliga inför säsongen 2010/11.
Vi kommer att direktsända samtliga 380 matcher på våra betal-TV-kanaler, främst Viasat Fotboll och Viasat Sport men också Viasat Sport HD. Vi kommer dessutom att utveckla bevakningen av Premier league genom en helt ny kanal i HD-kvalité som enbart fokuserar på Premier League – Viasat Premier League HD. Denna kanal kommer att innehålla direktsända Premier League matcher, dagliga nyhetssändningar, dokumentärer och klassiska stormatcher från förr.
Men det här har ni väl redan koll på? 
Ni som har Fiber indraget via ett stadsnät kan få en grym kampanj på begränsad tid. 1 Augusti kommer en prishöjning inom hela TV-branschen. Jag kan ordna så att ni har prisgaranti under bindningtiden...
Skicka över ett PM vid intresse så ringer jag upp eller besvarar så fort jag kan!
Hälsningar!
Jag har fiber via stadsnät men eftersom det inte finns någon hd-box så missar man ju både Viasat Sport HD och nya PL HD så det är ju värdelöst. Jag fick min parabol för någon vecka sedan. Är än så länge nöjd men skulle gärna välja IPTV om det bara fanns en bra inspelningsbar hd box vilket det inte finns. Vad gäller dit påstående om prisgaranti så kommer ju alla avtal ingågna avtal innan 1 Aug att gälla under bindningstiden så jag förstår inte vad du kan erbjuda som inte alla redan får per automatik?
Redigerat av Unregisteredefc6cdc9, 29 maj 2010 - 10:06.
Postad 29 maj 2010 - 11:59
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Vilka är det som inte har HD box ?
Postad 29 maj 2010 - 12:03
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Vilka är det som inte har HD box ?
Viasat på IPTV-sidan.
Postad 29 maj 2010 - 19:04
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Hellre är jag utan PL än tar in viasat in i huset. Större rövare finns inte. Att betala 360:- + faktureringsavgift för ett kort som aldrig levererats och efter mycket tjafs med en inkompetent kundtjänst backade Viasat och skickade ett utbetalningskort på 280:- som det kostar 25:- - 50:- att lösa ut för att spara pengar.
Så löser Viasat problem och hoppas att kunden tröttnat på att ringa och klaga och givetvis fungerar taktiken, jag har ju tröttnat på att sitta timtal i telefonkö för att prata med sveriges sämsta kundtjänst alla kategorier.
Redigerat av Huddingebo, 29 maj 2010 - 19:05.
Postad 29 maj 2010 - 23:49
magi
-
magi
-
Forumräv
-
-
681 inlägg
Hellre är jag utan PL än tar in viasat in i huset. Större rövare finns inte. Att betala 360:- + faktureringsavgift för ett kort som aldrig levererats och efter mycket tjafs med en inkompetent kundtjänst backade Viasat och skickade ett utbetalningskort på 280:- som det kostar 25:- - 50:- att lösa ut för att spara pengar.
Så löser Viasat problem och hoppas att kunden tröttnat på att ringa och klaga och givetvis fungerar taktiken, jag har ju tröttnat på att sitta timtal i telefonkö för att prata med sveriges sämsta kundtjänst alla kategorier.
jo, Viasat är idioter utan tvekan, har själv haft problem för många år sedan, och vet andra som nyligen haft de. Men nu har jag nog inget val, sorgligt men sant.
Postad 30 maj 2010 - 19:40
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag har varit extremt anti till Viasat i alla år och precis som många andra har även jag tyckt att det tillsammans med Kabelvision varit ett av Sveriges sämsta företag alla kategorier. Jag har lyckligtvis inte haft med varken Viasat eller Kabelvision att göra på säkert 10-15 år nu och det var inte direkt de bästa känslorna när det stod klart att jag måste bli kund till Viasat för att få PL i HD.
Men jag måste säga att än så länge finns inget att klaga på. Grejerna kom snabbt efter beställning, installationen gick smärtfritt och HDTV fungerade kanon. Det enda smolket i glädjebägaren var att boxen lät lite väl mycket. Efter ett samtal till kundtjänst så skickade de en ny box som jag hade inom 2 dagar och den lät mycket bättre. De skickade med färdigfrankerad avi för att skicka tillbaka den gamla boxen.
Kan det vara så att Viasat lärt sig och vet hur man ska behandla kunder eller har jag än så länge bara haft tur? Det lär visa sig.. Jag återkommer om jag börjar känna att det är gamla Viasat som fortfarande finns kvar och skriver i så fall det här.
Postad 30 maj 2010 - 20:15
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Kabelvision heter numera Tele2 och har lyft sig ordentligt enligt mig sen digitaliseringen.
Saknas väl en del kanaler men i vörigt tycker jag Tele2 är bra med stor valfrihet med sina paketlösningar.
Är man bara intresserad av sport t.ex så behöver man bara ha sportpaketet man måste inte ha ett 10 tal andra kanaler utöver det.
Redigerat av Leatherface, 30 maj 2010 - 20:16.
Postad 31 maj 2010 - 10:13
promenad
-
promenad
-
Rookie
-
2 inlägg
Sista dagen med C+ då.
Någon mer info om kommande prisjusteringar från Viasat? Planen nu är väl att beställa så det drar igång 1/8.
Postad 31 maj 2010 - 18:26
Mordokaj
-
Mordokaj
-
Rookie
-
7 inlägg
Sista dagen med C+ då.
Någon mer info om kommande prisjusteringar från Viasat? Planen nu är väl att beställa så det drar igång 1/8.
Finns en artikel på Di.se där det står att en prishöjning är på gång i sommar. Har tyvärr ingen mer information.
Postad 31 maj 2010 - 22:20
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Sista dagen med C+ då.
Om nu Guld höjs med 40 kr så borde sportpaketet höjas med minst hälften, dvs 20 kr. Jag tror vi ska räkna med att sportpaketet går upp med 20-30 kr. De paketen som innehåller sport-delen idag kommer i så fall gå från 269 till 289 eller 299 och det som kostar 299 idag gå till 319 eller 329. Det är väl i sig överkomligt men lägger man på HD vilket man vill så är det 99 spänn till och då blir det billigaste alternativet med sportpaketet strax under 400 kr. Det är rätt mycket pengar som ska ut varje månad helt klart. Det egentligen sjukt hur man kan ta extra betalt för HD-versioner av kanaler som man redan betalar för. Hur länge kan det hålla i sig?
Redigerat av Unregisteredefc6cdc9, 31 maj 2010 - 22:21.
Postad 01 juni 2010 - 10:30
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Det går även dåligt för Canal+ när det gäller filmerna också: Lagom till hösten och filmkvällarnas förlovade tid bjuds du på ett riktigt filmfyrverkeri med Viasat Filmpaketet. TV1000 har nämligen två rykande färska filmavtal med legendariska hollywoodstudion Universal Studios och svenska SF. Det gör att du kommer att få ännu fler spännande filmnyheter i TV1000s sju renodlade filmkanaler. http://www.tele2.se/...sat-friman.html
Postad 01 juni 2010 - 10:59
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Vad hemskt
Postad 01 juni 2010 - 11:19
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Filmer... mmh... fast där brukar avtalet bara vara förstavisningsrätt. Dvs som det nu har varit, och alltid har varit, visar ena bolaget film A först medan andra visat film B först. En tid senare rullar film A på andra bolaget medan första visar film B. Gäller givetvis inte alla filmer men många. Får en dock att undra en gång till vart C+ är på väg. Ed: Hittar på deras finska sidor att C+ har primära avtal med Warner Bros, Fox, Universal, DreamWorks, MGM och Paramount Pictures. Nu förlorar de visst Universal. Eller har Universal tecknat avtal med båda? Inte omöjligt fast inte sannolikt.
Redigerat av Monshi, 01 juni 2010 - 11:23.
Postad 01 juni 2010 - 12:33
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Man får hoppas på ett delat avtal för vissa av serierna ex. House och 30 Rock distruberas via Universal. Så man får hoppas att dom har kvar ett avtal för serierna iaf, för om dessa serier försvinner från Canal+ så försvinner jag som kund hos dom. Mestadels serierna som håller mig kvar. Edit: Skickade ett mail för ett tag sen och frågade om hur det blir med filmerna och serierna och fick svar idag: Ni kommer fortfarande att kunna se House och 30 Rock här på Canal+, vi visar dem tills de läggs ner och då alltid först av alla kanaler.
Vi kommer dock inte ha avtal med Universal gällande nya filmer och serier efter september i år.
Redigerat av Mackan92, 13 juni 2010 - 13:52.
Postad 20 juni 2010 - 20:31
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Såg precis en reklam snutt...där man får 3 månaders gratis abonnemang på C+
-Trevligt, vad får lojala abonnenter som haft kanalen i över 10 år då?  -Jo just det; F-off!
Crap, det lutar allt mer åt viasat om inte tjejen kräver att få se tv serierna....
Postad 22 juni 2010 - 17:26
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Jaha, då fick man reda på kostnaden för EPL. 199:- för Viasat Sport ifrån Augusti.
Postad 22 juni 2010 - 18:55
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jaha, då fick man reda på kostnaden för EPL. 199:- för Viasat Sport ifrån Augusti.
Det var väl väntat,men fortfarande 60 kr billigare än c+sport.
Postad 22 juni 2010 - 21:30
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Jo, men det är fortfarande en prishöjning med 100% på ett år, plus att det var väl så lågt som 60 kronor för inte allt för länge sedan?
Postad 23 juni 2010 - 14:41
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Snorbilligt  Dessutom gjort mig av med Canal + o sänkt utgifterna med ca 250 kr.
Postad 23 juni 2010 - 14:44
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Det blir förhandlingar med tjejen om det här, lär förmodligen gå ner eller minska C+ paketet till 'small' eller nåt.
Jag menar också hur kul är det att mista Universal, som är nog det näst största filmbolaget i världen.
Postad 27 juni 2010 - 09:12
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Kommer kanalen [b]Viasat Premier League HD [/b ]att starta i augusti???
Postad 27 juni 2010 - 09:18
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Kommer kanalen [b]Viasat Premier League HD [/b ]att starta i augusti???
Kan inte tänka mig annat: http://www.viasatspo...-premier-league
Postad 27 juni 2010 - 12:46
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Härligt kommer bli så mycket bra sport,frågan är när man ska hinna se film.
Postad 27 juni 2010 - 12:52
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Härligt kommer bli så mycket bra sport,frågan är när man ska hinna se film. 
Frågan är väl: Hur skall man hinna med att jobba?
Postad 29 juni 2010 - 10:01
estrellos
-
estrellos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Lagom till hösten och filmkvällarnas förlovade tid bjuds du på ett riktigt filmfyrverkeri med Viasat Filmpaketet. TV1000 har nämligen två rykande färska filmavtal med legendariska hollywoodstudion Universal Studios och svenska SF
Betyder det att SF filmkanalen försvinner från Canal+ sport? Det skulle ju vara helt underbart, det är ju knappt någon sport på C+ Sport längre bara massa gamla svenska filmer.. En annan fråga, vilka serier/filmer sänder Universal på Canal plus?
Postad 29 juni 2010 - 18:46
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1 156 inlägg
Värdelöst! Totalt värdelöst! Dels avskyr jag Viasat, när det gäller kommentatorer, experter, ljud, bild slår C+ Viasat med hästlängder. Att anställa Erik Niva till att vara expert kommer knappast få mig att ändra min uppfattning. En sur norrländning som har den mest monotona rösten i världen, visst kan han fotboll, men man tappar ju tråden efter två sekunder när han pratar. Fy!
Lite jobbigt när man dessutom följer både PL och Allsvenskan. För att ha säsongskortet måste man väl ha C+?
Postad 29 juni 2010 - 18:54
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Värdelöst! Totalt värdelöst! Dels avskyr jag Viasat, när det gäller kommentatorer, experter, ljud, bild slår C+ Viasat med hästlängder. Att anställa Erik Niva till att vara expert kommer knappast få mig att ändra min uppfattning. En sur norrländning som har den mest monotona rösten i världen, visst kan han fotboll, men man tappar ju tråden efter två sekunder när han pratar. Fy!
Lite jobbigt när man dessutom följer både PL och Allsvenskan. För att ha säsongskortet måste man väl ha C+?
Skulle de inte ta bort säsongskortet? Allsvenskan vill jag gärna följa (framför allt i år med tanke på vilka som är i topp  ), men att ha C+ bara för Allsvenskan - Never! Finns andra sätt at se Allsvenskan
Postad 29 juni 2010 - 21:33
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1 156 inlägg
Skulle de inte ta bort säsongskortet? Allsvenskan vill jag gärna följa (framför allt i år med tanke på vilka som är i topp ), men att ha C+ bara för Allsvenskan - Never! Finns andra sätt at se Allsvenskan 
Jaså, är det tal om att ta bort säsongskortet? Vet du om de ska ta bort möjligheten att se på alla matcher, eller löser dem det på något annat vis? Och om det finns andra sätt att se allsvenskan får du gärna tipsa mig  (Kan jag skönja en ÖSK:are i bunten?  )
Postad 30 juni 2010 - 16:03
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Jaså, är det tal om att ta bort säsongskortet? Vet du om de ska ta bort möjligheten att se på alla matcher, eller löser dem det på något annat vis? Och om det finns andra sätt att se allsvenskan får du gärna tipsa mig 
(Kan jag skönja en ÖSK:are i bunten? )
Om jag kommer ihåg diskussionerna tror jag att det har talats om att ta bort säsongskortet nästa säsong. Tydligen skulle matcherna visas på TV 4 sport/Canal + Sport. Nä du skönjer ingen ÖSK:are - är HIF´are sedan födslen och det går inte ur. Inte ens efter 20 år i Stockholm o sålunda inte heller efter några år i Närke  HIF supporterklubben sänder hemmamatcherna på nätet o det kanske även ÖSK gör?
Postad 01 juli 2010 - 12:57
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1 156 inlägg
Om jag kommer ihåg diskussionerna tror jag att det har talats om att ta bort säsongskortet nästa säsong. Tydligen skulle matcherna visas på TV 4 sport/Canal + Sport. Nä du skönjer ingen ÖSK:are - är HIF´are sedan födslen och det går inte ur. Inte ens efter 20 år i Stockholm o sålunda inte heller efter några år i Närke HIF supporterklubben sänder hemmamatcherna på nätet o det kanske även ÖSK gör?
Talade precis lite med Telia och passade på att fråga om Säsongskortet. Hon jag pratade med sa att de inte hade fått någon information hur det skulle bli. Skulle vara gott OM de tog bort säsongskortet, men bara om det går att se ALLA matcher i alla fall. HIF, då står vi inför en intressant höst. För du vet lika väl som jag att HIF aldrig kommer hålla
Postad 01 juli 2010 - 14:18
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Citer muteme:
"HIF, då står vi inför en intressant höst. För du vet lika väl som jag att HIF aldrig kommer hålla"
Tio år sen sist - dax igen
Postad 01 juli 2010 - 21:00
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Jävligt goda nyheter för oss med Com Hem!!
`` Den nya Premier League-kanalen i HD kommer att finnas på Viasats parabolplattform från och med augusti och ligastarten. Denna kanal kommer också finnas tillgänglig i Com Hems HD-TV utbud.``
Postad 02 juli 2010 - 06:02
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Jävligt goda nyheter för oss med Com Hem!! `` Den nya Premier League-kanalen i HD kommer att finnas på Viasats parabolplattform från och med augusti och ligastarten. Denna kanal kommer också finnas tillgänglig i Com Hems HD-TV utbud.``
Så det räcker med att man har HD och inte behöver abbonnera på Viasat då?
Postad 02 juli 2010 - 08:30
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Hade inte förväntat mig annat. Att abonnera på Viasat i Comhems utbud + HD-kanaler = Viasat PL HD. I bästa fall utan extra kostnad  (I alla fall med mitt HD abonnemang)
Postad 02 juli 2010 - 09:19
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Informationen kommer från Viasats hemsida så Com Hem har inte gått ut med nyheten än. Men jag kan gissa att man måste någon av viasats kanal paket för att få kanalen
Postad 02 juli 2010 - 19:48
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 552 inlägg
Comhem verkar ha höjt priset till 239kr för Viasatsportpaket HD
Postad 02 juli 2010 - 19:52
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Comhem verkar ha höjt priset till 239kr för Viasatsportpaket HD
vilka svin! + att dom höjer priset och tar bort HD kanalen på det andra "paketet"
Redigerat av Majorglenn, 02 juli 2010 - 20:02.
Postad 02 juli 2010 - 20:25
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Tur att man har "rätt paket" från början. Synd om er som tvingas betala några tior till för denna höjdarhändelse
Postad 02 juli 2010 - 20:28
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Tur att man har "rätt paket" från början. Synd om er som tvingas betala några tior till för denna höjdarhändelse 
Men jag har "rätt paket" med hd och alla sport kanaler för 139 tom december iofs  men ändå svinigt
Postad 02 juli 2010 - 23:47
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Tur att jag skrev under 12-månaders abonnemang på Viasat Premium paket (Viasat Sport paket + TV 1000 paket) t.o.m Maj 2011, pris 199 kr/månad. Jag antar att prishöjningen inte drabbar de som har skrivit avtalet under andra "villkor". Vi kan förvänta oss att Viasat Premier League HD kommer igång snart!
Vilket är det "rätta" sportpaketet kan vi diskutera i evigheter. De som har Canal+ kritiserar Viasat Sport bara på grund av gammal vana att få se engelsk fotboll just på C+Sport. Det värsta är när de kritiserar kommentatörer från Viasat Sport som ska kommentera Premier League eller ännu värre när de kritiserar Premiere League studio hos Viasat som de inte ens sett! Canal+ får fokusera på Elitserien, La Liga och Serie A. Hoppas att de på Canal+ är tillräckligt smarta den kommande säsongen i Italien och direktsänder Serie A i HD-kvalité. Inget fusk! Skippa sparande! TACK! Avslutningsvis, så måste jag tacka Canal+ för NBA basket och hoppas att de satsar på 2 NBA matcher per vecka, annars är det meningslöst att direktsända NBA basket om det ska handla om en match, speciellt med tanke på att NBA spelas precis som NHL, varje natt! Mvh Brando
Postad 03 juli 2010 - 11:49
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tur att jag skrev under 12-månaders abonnemang på Viasat Premium paket (Viasat Sport paket + TV 1000 paket) t.o.m Maj 2011, pris 199 kr/månad. Jag antar att prishöjningen inte drabbar de som har skrivit avtalet under andra "villkor". Vi kan förvänta oss att Viasat Premier League HD kommer igång snart! Vilket är det "rätta" sportpaketet kan vi diskutera i evigheter. De som har Canal+ kritiserar Viasat Sport bara på grund av gammal vana att få se engelsk fotboll just på C+Sport. Det värsta är när de kritiserar kommentatörer från Viasat Sport som ska kommentera Premier League eller ännu värre när de kritiserar Premiere League studio hos Viasat som de inte ens sett! Canal+ får fokusera på Elitserien, La Liga och Serie A. Hoppas att de på Canal+ är tillräckligt smarta den kommande säsongen i Italien och direktsänder Serie A i HD-kvalité. Inget fusk! Skippa sparande! TACK! Avslutningsvis, så måste jag tacka Canal+ för NBA basket och hoppas att de satsar på 2 NBA matcher per vecka, annars är det meningslöst att direktsända NBA basket om det ska handla om en match, speciellt med tanke på att NBA spelas precis som NHL, varje natt! Mvh Brando
Du skia nog inte va för säker på att mer blir i hd kvalle i c+,jag menar nu under sommaren står det STILL på hd kanalen och dom har rättigheterna till wimbledon... vad gör dom jo sparar pengar o sänder i sd.Va fan har dom en HD kanal till grr
Redigerat av Unregistered40562de1, 03 juli 2010 - 11:50.
Postad 03 juli 2010 - 12:55
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1 156 inlägg
De som har Canal+ kritiserar Viasat Sport bara på grund av gammal vana att få se engelsk fotboll just på C+Sport. Det värsta är när de kritiserar kommentatörer från Viasat Sport som ska kommentera Premier League eller ännu värre när de kritiserar Premiere League studio hos Viasat som de inte ens sett!
Jag klagar efter vad jag sett under bl a Viasats CL sändingar. Inte mitt fel att de inte visat sig bättre än C+.
Postad 03 juli 2010 - 20:19
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Om nu jag som haft båda två i många år får ge mig in i debatten så är det rätt klart att C+ är mycket bättre. Dock har Viasat bättrat sig ordentligt de senaste åren. Det finns dock en hel del som fortfarande stör på Viasat, speciellt deras HD kanal där de sällan brytt sig om att köra studio över huvud taget.
Detta till trots, det är matchen man är intresserad av och den produceras till 99% av andra bolag och den kommer vara den samma (BBC/Sky i fallet EPL).
Postad 07 juli 2010 - 08:38
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
vilka svin!
+ att dom höjer priset och tar bort HD kanalen på det andra "paketet"
Skall bli intressant att se om det stannar här eller om Viasat Premier League HD kommer kosta ytterligare en slant utöver 239:- /månad...jag befarar att så blir fallet.
Redigerat av nobba, 07 juli 2010 - 08:39.
Postad 07 juli 2010 - 10:41
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Skall bli intressant att se om det stannar här eller om Viasat Premier League HD kommer kosta ytterligare en slant utöver 239:- /månad...jag befarar att så blir fallet.
Från Comhems kundservice: "Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Viasat kommer göra om sitt sportpaket till 2 olika paket. Ett som heter Viasat Sport HD som kommer innehålla Viasat Fotboll, Viasat Motor, Viasat Hockey, Viasat Sport, Viasat Sport HD, Premier Leauge HD, och ett Viasat Sportpaket SD som inte kommer ha HDkanalerna. Kunder som har Viasat Sportpaketet och en HDbox kommer få Viasat Sport HD. Dock är det inte klart huruvida Viasat Premier League HD kommer ingå från starten 2010-18-13." Comhem är sannolikt inte boven ifråga, utan det är mer troligt att det är Viasats sätt att finansiera kostnaden för PL. Lite orligt känns det dock när det gäller Viasat PL HD. Kommer den kanalen att vara exklusive för Viasats Parabolkunder?
Postad 07 juli 2010 - 16:46
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
När jag tänker på utfallet av VM 2010 så var Italien sämst, Argentina sämst, Brasilien, Portugal sämst men allra sämst var Frankrike och England!
Spanien, Holland, Tyskland håller åtminstne klass och då bör man väl även följa med på respektive lands ligor elller?
I det här fallet så har C+ den Holländska ligan som minst får en 2:a placering under VM och Spanska ligan, som tills idag är har minst en 4:e placering under VM har ingren koll på Uruguays poäng så här långt.
Kanske visste C+ var de gjorde när de tappade PL till viasat
Postad 16 juli 2010 - 07:54
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Nu har jag fått ett brev från ComHem angående prishöjningen för Viasat Sport mm. Där bekräftas att Viasat Premier League HD kommer till ComHem också (13:e augusti), men det står inget om vad den kommer att kosta eller om den kommer att ingå om man har Viasat Sport HD-paketet. Någon som vet hur det kommer att bli? edit: bläddrade en gång till i foldern från Viasat som kom med i brevet, och i en liten bildtext står faktiskt följande: "Premier League ser du från augusti 2010 på Viasat Fotboll, Viasat Sport, Viasat Sport HD, och den nya kanalen Viasat Premier League HD, som ingår i Viasat Premium HD och Viasat Sportpaketet HD.
Redigerat av distortion2, 16 juli 2010 - 07:56.
Postad 16 juli 2010 - 08:21
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
distortion2: Vad hamnade det nya priset på?
Postad 16 juli 2010 - 08:29
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
All information om Viasatpaketen hos Comhem finns på Comhems hemsida på föstasidan under rubriken Viasatguiden.
Kolla under Frågor och Svar vad som gäller just dig.
Postad 16 juli 2010 - 09:18
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Ah kollade precis på deras sida. Ringde även till dom o kollade vad priset vart om man bara hade digitalbox. Och priset höjs även där. De nya priset blir 199:- månaden.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|