Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Transformers: Dark of the Moon -2011 (3D)

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 June 2011 - 22:48

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

inte nog med att man ska kasta pengar i sjön för att se den, dom vill att man ska betala mer för att få se den suga i 3d?

nejdu michael, jag har inte betalat en spänn för att se dina tidigare misshandlar (heter det så?), och jag tänker inte betala för denna heller. du borde ge MIG pengar!

Avskyr 3D, men tänkte gå och se den ändå då Royal (Malmö) sägs ha uppgraderat ljudsystemet. Ser dock nu att de ska ha 140:-... 3D ger inte bara en sämre upplevelse de tokhöjer priserna också.. nej här drar jag gränsen, varför betala extra för en mycket sämre upplevelse? Tyckte bio blev dyrt när de höjde till 70:- (10-15 år sen? :) ) Jag värdesätter film och musik högt (annars hade jag inte haft en anläggning för en kvarts miljon) men 140:-/pers för en film (dessutom i sunk 3D) kommer inte på tal. Synd att filmerna inte släpps på bluray samtidigt som de går upp på bio. I fortsättningen blir det bara bio när arbetsgivaren/leverantörerna bjuder, mina pengar ska då inte gynna sunk 3D.

Vill dock ha lite intryck från filmen, gillar ljudspåren på de andra två filmerna

Postad 28 June 2011 - 07:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Avskyr 3D, men tänkte gå och se den ändå då Royal (Malmö) sägs ha uppgraderat ljudsystemet. Ser dock nu att de ska ha 140:-... 3D ger inte bara en sämre upplevelse de tokhöjer priserna också.. nej här drar jag gränsen, varför betala extra för en mycket sämre upplevelse? Tyckte bio blev dyrt när de höjde till 70:- (10-15 år sen? :) ) Jag värdesätter film och musik högt (annars hade jag inte haft en anläggning för en kvarts miljon) men 140:-/pers för en film (dessutom i sunk 3D) kommer inte på tal. Synd att filmerna inte släpps på bluray samtidigt som de går upp på bio. I fortsättningen blir det bara bio när arbetsgivaren/leverantörerna bjuder, mina pengar ska då inte gynna sunk 3D.

Vill dock ha lite intryck från filmen, gillar ljudspåren på de andra två filmerna

Royal är asbra. Se till att inte sitta närmare än rad 8 dock. Rad 10 är perfekt tycker jag.
140 är normalpris för 3D. Gör man 3D ordentligt så blir upplevelsen fantastiskt mycket bättre än 2D.
Dock så är det få filmer som ens är i närheten av tex Avatar.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 June 2011 - 07:57.

Postad 28 June 2011 - 08:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Royal är asbra. Se till att inte sitta närmare än rad 8 dock. Rad 10 är perfekt tycker jag.
140 är normalpris för 3D. Gör man 3D ordentligt så blir upplevelsen fantastiskt mycket bättre än 2D.
Dock så är det få filmer som ens är i närheten av tex Avatar.

Gillar inte heller 3D men håller med dig radiozo. Gör man ordentlig 3D så KAN det faktiskt förhöja effekterna i vissa scener.
Tror att detta kommer vara en sådan film så jag kommer nog se den i 3D faktiskt.

Redigerat av BrittBastard, 28 June 2011 - 08:10.

Postad 28 June 2011 - 08:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Om det går en 3d version av filmen så ser jag hellre den före 2d. 2d är oftast suddigt som fan på bio.
Nu senast såg jag Super 8 och den var grymt suddig och dålig focus. Kan de inte skrota analogt helt på bio tack.

Postad 28 June 2011 - 09:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Om det går en 3d version av filmen så ser jag hellre den före 2d. 2d är oftast suddigt som fan på bio.
Nu senast såg jag Super 8 och den var grymt suddig och dålig focus. Kan de inte skrota analogt helt på bio tack.

Då ska du kliva ut och be personalen ställa fokusen på projektorn

Postad 28 June 2011 - 09:43

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Är inte Royal en digitalbio?

Postad 28 June 2011 - 10:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Är inte Royal en digitalbio?

De kör tydligen bägge då super 8 såg hemsk ut. Gick inte att läsa textremsan på Super 8 för det flimmrade otroligt mycket. Men jag vet inte filmen kanske ska se ut så. Den har överdrivet mycket film grain också så jag är osäker på hur det är tänkt filmen ska se ut eller så hade royal bara fått en usel kopia.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 June 2011 - 10:11.

Postad 28 June 2011 - 17:37

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

De kör tydligen bägge då super 8 såg hemsk ut. Gick inte att läsa textremsan på Super 8 för det flimmrade otroligt mycket. Men jag vet inte filmen kanske ska se ut så. Den har överdrivet mycket film grain också så jag är osäker på hur det är tänkt filmen ska se ut eller så hade royal bara fått en usel kopia.

Om det var digitalt 2K-material så är det inget fel på skärpan iallafall. Möjligt att linsen är smutsig eller att källmaterialet är kasst. Jag jobbar nämligen som biografmaskinist och vi har den allra äldsta digitalbioprojektorn från 2005 och den ställer skärpan automatiskt.

Postad 28 June 2011 - 18:04

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Jag SKA se denna fast det blir vid bluray-släppet. Går på bio en gång var tredje år o blir så besviken att jag väntar o hoppas tekniken o kunskapen ska komma till Östersund, nu har jag hoppats klart.
Var på Pirates i söndags, hade det inte varit för att min sambo o jag ville se filmen så hade vi gått efter 5min (min sambos ord).
Bildytan var större än duken med ca 20cm runt om (sånt man får leva med enl maskinisten), sjukt risig kvalité (som ett välanvänt VHS-band), en text som var ur fokus samt vibrerade under hela filmen. Vid ljusa scener flimrade & pulserade bilden så pass att jag var tvungen att blunda & min sambo fick ont i huvudet. Bio = nej tack här i Östersund

Sorry för off topic, ska avreagera mig mer i lokala blaskan senare när jag kan sammanfatta det sakligt :)

Postad 28 June 2011 - 19:15

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Gillar inte heller 3D men håller med dig radiozo. Gör man ordentlig 3D så KAN det faktiskt förhöja effekterna i vissa scener.
Tror att detta kommer vara en sådan film så jag kommer nog se den i 3D faktiskt.

Det är det som är problemet, det är bara några få scener per film där 3D faktiskt fungerar bra, säg 5min utav en 120min film. Men "Svensson" verkar gilla 3D, det är fräckt, precis som de gillar att lyssna på musik via sin mobil i ett par sketna lurar, det är så gryyym bas. Tyvärr anpassar dig industrin efter "Svensson" då de är fler. Synd att så få bryr sig om bild- och ljudkvaliten. Ska dock tilläggas att fler och fler vänner/arbetskollegor (Svenssons) faktiskt börjat tröttna på 3D, de tyckte det var fräckt i början men stör sig mer och mer på dess brister.

Transformers 3 är en "riktig" 3D film, men det var väl Avtar också och det var en riktigt dålig upplevelse (Royal). Förhoppningsvis blir 2D versionen på bluray bra

Postad 28 June 2011 - 19:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad bild

Postad 28 June 2011 - 21:09

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Det är det som är problemet, det är bara några få scener per film där 3D faktiskt fungerar bra, säg 5min utav en 120min film. Men "Svensson" verkar gilla 3D, det är fräckt, precis som de gillar att lyssna på musik via sin mobil i ett par sketna lurar, det är så gryyym bas. Tyvärr anpassar dig industrin efter "Svensson" då de är fler. Synd att så få bryr sig om bild- och ljudkvaliten. Ska dock tilläggas att fler och fler vänner/arbetskollegor (Svenssons) faktiskt börjat tröttna på 3D, de tyckte det var fräckt i början men stör sig mer och mer på dess brister.

Var snäll och likställ inte 3D vs 2D med att lyssna på musik i mobilen kontra hifi-snobberi (eller vad du nu menade). Det är liksom inte i samma kartaffär.

3D är en ball upplevelse (har jag förstått av andra eftersom jag inte kan se det själv), men den enorma nackdelen är ju att varje gång en 3D-effekt används så påminner den samtidigt tittaren att det är en film på en duk han tittar på. Snacka om att förstöra historien.

Postad 28 June 2011 - 23:13

Mlhero
  • Mlhero
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
var precis och såg denna på smygpremiären i stockholm, 3D såklart på rigoletto kungsgatan.
RIKTIGT bra var den! ettan svår att slå men denna var riktigt bra den också! kommer väll mera synpunkter imorgon då flera har sätt den.
5/5

Redigerat av Mlhero, 29 June 2011 - 12:38.

Postad 29 June 2011 - 07:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Om det var digitalt 2K-material så är det inget fel på skärpan iallafall. Möjligt att linsen är smutsig eller att källmaterialet är kasst. Jag jobbar nämligen som biografmaskinist och vi har den allra äldsta digitalbioprojektorn från 2005 och den ställer skärpan automatiskt.

Det kan omöjligt ha varit digitalt när det bara var skärpa i mitten av bilden och suddigt värre i kanterna. Texten flimmrade ngt oerhört och gick inte att läsa utan att få ont i ögonen.
Tyvärr så är det såhär nästan alltid när jag ser icke-3d på bio. Bilden är helt enkelt usel jämfört med vad man har hemma på bluray.
SF borde skriva ut om det är digitalvisning eller ej i programmet så man vet vilka filmer som är värda att betala för.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 June 2011 - 07:56.

Postad 29 June 2011 - 08:19

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
En 5a av en biobesökare. I Metro i morse fick den en 1a...
Det bästa är ju ändå att bilda en egen uppfattning. Vilket jag ska göra imorgon :P

Postad 29 June 2011 - 08:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det bästa är ju ändå att bilda en egen uppfattning. Vilket jag ska göra imorgon :P

Jepp ska också se den imorrn. De 2 första var väldigt underhållande iaf. Tror inte den här kommer vara sämre.

Postad 29 June 2011 - 11:51

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Var snäll och likställ inte 3D vs 2D med att lyssna på musik i mobilen kontra hifi-snobberi (eller vad du nu menade). Det är liksom inte i samma kartaffär.

3D är en ball upplevelse (har jag förstått av andra eftersom jag inte kan se det själv), men den enorma nackdelen är ju att varje gång en 3D-effekt används så påminner den samtidigt tittaren att det är en film på en duk han tittar på. Snacka om att förstöra historien.

Vad jag menade är att "Svensson" inte bryr sig om bild- och ljudkvaliten, de tycker 3D är fräckt fast det är helt förödande för bildkvaliten och de tycker det är så bra (enkelt) att lyssna på musik via sina mobiler med sunk-lurar trots att det är förödande för ljudkvaliten.

Postad 29 June 2011 - 12:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Självklart törs ingen recensent sätta ett bra betyg på Transformers 3.

Michael Bay
Robotar som lever
Del 3
Del 2 sög fattyballs

Det är 4 orsaker till betyget.
Själv hoppas jag filmer ligger som väntat, 3-3.5. Men ännu bättre vore ju kul.

Postad 29 June 2011 - 20:26

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0
Var och såg den igår. Betydligt bättre än tvåan, men hade de sparat in på alla meningslösa inzoomningar på modellbruttans röv och läskigt uppblåsta läppar hade den blivit både en halvtimme kortare och betydligt mer lättgillad.

De överdrivet långa hyperactionsekvenserna var, tvärtemot vad jag fruktat, lättare att hänga med i än de i tvåan, vet inte om det var tack vare eller trots 3dn. tyckte 3d-effekterna var betydlligt mer lättsmälta än någon annan film jag sett.
Mäktig, måste jag nog säga.

Postad 29 June 2011 - 21:50

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Var och såg den igår. Betydligt bättre än tvåan, men hade de sparat in på alla meningslösa inzoomningar på modellbruttans röv och läskigt uppblåsta läppar hade den blivit både en halvtimme kortare och betydligt mer lättgillad.

De överdrivet långa hyperactionsekvenserna var, tvärtemot vad jag fruktat, lättare att hänga med i än de i tvåan, vet inte om det var tack vare eller trots 3dn. tyckte 3d-effekterna var betydlligt mer lättsmälta än någon annan film jag sett.
Mäktig, måste jag nog säga.

Låter bra. Jag väntar nog dock på BD-släppet

Postad 30 June 2011 - 20:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Skit i BD-släppet. Inte värt pengarna
Såg den nyss på bio.

Om jag börjar med det som de gjorde bra så var det schyssta actionsekvenser och 3dn funkade riktigt bra. Bästa 3dn jag sett på bio sen Avatar.

Nu till det dåliga.

1. Urusel story. MYcket mycket sämre än de andra 2 filmerna
2. Duckface. Hon måste knullat alla producenterna ordentligt för sämre skådespeleri har jag nog aldrig sett i en sån här stor produktion. Jag har sett porrskådisar göra bättre prestationer.
Megan Fox är oscarsmaterial i jämförelse
3. Ingen kemi överhuvudtaget mellan Shia och Duckface. Det blev patetiskt när han hela tiden skulle rädda henne. Själv satt jag och hoppades på att hon skulle få sina lemmar avslitna av ett par deceptacons. Tyvärr blev det inte så.
4. Varför måste varenda actionsekvens gå i slow motion? Hade de kört hälften av actionscenerna i normal hastighet så hade filmen varit 20 minuter kortare.
5.Sa jag att storyn var horribel?

Summa sumarum. Överlägset sämst av de 3 filmerna. Gör för guds skull inte fler.
Den får 1 av 5 i betyg av mig pga 3dn fungerade bra och actionsekvenserna var välgjorda.

Sämsta filmen jag sett på bio på så länge jag kan komma ihåg.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 June 2011 - 20:11.

Postad 01 July 2011 - 07:44

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Såg den också igår och håller med radizo på de flesta punkter. Dålig story, fläskläppen känns helt felplacerad, väldigt dåligt manus, extremt amerikansk.
Det bra var actionscenerna och humorn.
2 av 5 i betyg.

Postad 01 July 2011 - 07:54

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Härligt, det låter riktigt underhållande :)

Postad 01 July 2011 - 08:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
låter precis som alla andra filmer. inget nytt i denna alltså?

Postad 01 July 2011 - 08:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

låter precis som alla andra filmer. inget nytt i denna alltså?

Nej inget nytt. Mer action och sämre story än de andra 2.
Finns ingen anledning att se den.

Postad 01 July 2011 - 09:33

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Ska se den ikväll ! Mer action och mindre story behöver verkligen inte vara till det sämre enligt MIG, inte i en film av denna typen i alla fall. Hellre då mindre försök till allehanda lustigheter, typ Knoll och Tott i tvåan (Skids & Mudflap) eller det bizarra tilltaget att ge robotar pungkulor... Nej, vräk på med vansinnesaction, 3D effekter som får en att ducka instinktivt i biosalongen samt en så fet ljudmatta att trumhinnorna pumpar öronvaxet ner på axlarna ! Då har JAG inget emot en lövtunn story som ren fredagsunderhållning efter en 67 timmars arbetsvecka. :)

Postad 01 July 2011 - 09:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Ska se den ikväll ! Mer action och mindre story behöver verkligen inte vara till det sämre enligt MIG, inte i en film av denna typen i alla fall. Hellre då mindre försök till allehanda lustigheter, typ Knoll och Tott i tvåan (Skids & Mudflap) eller det bizarra tilltaget att ge robotar pungkulor... Nej, vräk på med vansinnesaction, 3D effekter som får en att ducka instinktivt i biosalongen samt en så fet ljudmatta att trumhinnorna pumpar öronvaxet ner på axlarna ! Då har JAG inget emot en lövtunn story som ren fredagsunderhållning efter en 67 timmars arbetsvecka. :)

Agree, har inte förväntat mig nåt annat än action och bra effekter.

Postad 01 July 2011 - 09:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Humorn är ännu sämre i 3an än i tvåan så bered dig på massa trams mellan actionsekvenserna.
Det är inga ducka 3d-effekter heller. Bara extra djup i bilden.

Postad 01 July 2011 - 09:53

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Hmm... Du gör verkligen ditt bästa att ta ur mig min entusiasm, men som man så vackert säger: Hoppet är det sista som sviker !! :)

Postad 01 July 2011 - 13:10

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Såg den på smygpremiären i Tisdags på Rigoletto i 3D.

Alltså jag diggar ju 1:an väldigt mkt då jag tycker det var/är en "seriös" rulle. I 2:an gick allt utför när robotarna började skämta och anspela på sex samt att den var alldeles för lång. Hade förhoppningar om att 3:an nu skulle vara mer lik 1:an men så är tyvärr inte fallet.. Den är precis som 2an.. , fast kanske lite bättre.

Fine specialeffekterna håller högsta klass och den är väl rätt "underhållande" rakt igenom. Men som film var den inte bra. Inte någonstans.

2/5

Postad 01 July 2011 - 21:11

Unregistered0625e41c
  • Unregistered0625e41c
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
jag tycker denna placerar sig mellan någonstans mellan första och andra filmen. Mest pga att Shia´s flickvän inte höll måttet skådespelarmässigt. Dock gillar jag filmen i övrigt, med dom bästa effekter man sett efter Avatar, goa stridsscener och en hälsosam mängd humor i en actionrulle.

Sen så var det ju även ett par twists som gjorde sitt för att få publiken att tänka till ;)

Ger den en 4/5... 5/5 hade den fått om Sam haft en mer trovärdig flickvän (bättre skådis)

Postad 02 July 2011 - 09:13

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Helt klart bättre än 2:an. De har minskat på tramset och ökat explosionerna och effekterna. Sen bryr jag mig inte om att tösen inte kunde spela, hon har ju utseendet och det är allt som spelar roll här ;)

Man kommer ju bli vräkt från lägenheten så fort man införskaffat denna på blu-ray, thats for sure :)

Postad 02 July 2011 - 10:19

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Har nu sett den och kan säga att i alla fall jag blev positivt överraskad !! Lååång Javisst, men aldrig långsam ! Hade de skippat Sams föräldrar helt och inte haft med pinsamheterna Brains och Wheelie, samt fixat en annan donna till Sam så hade det blivit full pott till denna ! Nu ger jag den 3,5 av 5 möjliga !! Storyn vet jag verkligen inte vaför vissa hakat upp sig på, inte i denna typen av film i alla fall... Fullt ös medvetslös !!!!!

Postad 02 July 2011 - 11:16

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Undrar hur ofta Bay lånar scener från sina egna filmer..

Transformers 3 scene from The Island

Postad 02 July 2011 - 14:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Inget ovanligt att man 'tar scener' från andra filmer, så vitt jag vet har man gjort detta i över 70 år ;)

Postad 02 July 2011 - 19:26

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Inget ovanligt att man 'tar scener' från andra filmer, så vitt jag vet har man gjort detta i över 70 år :)

det är sant men jag tror inte jag nånsin känt igen en scen som använts i en annan film förr.. Har säkert sett nån utan att inse dock

Postad 03 July 2011 - 09:10

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
såg den igår och det är en helt okej action underhållning. Visst har han kunna gjort den bättre. 3/5

Postad 03 July 2011 - 23:36

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Precis hemkommen från Filmpalatset i Bromölla.

Gick in med inställningen om att detta var en film med mycket action, robot-fights och explosioner. Storyn hade jag inga som helst förhoppningar på.

4/5

Postad 04 July 2011 - 09:40

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Såg den igår kväll i 3D och blev inte alls besviken då jag fick precis vad jag förväntade mig.
Massa go action!!!!
Bara en sak som saknades MEGAN FOX!
Första gången jag var på en 3D film också och blev positivt överaskad.
Dock tyckte jag 3D effekterna liksom försvann allt efter som filmen gick.
Tyvärr var dom ******** glasögonen otroligt obekväma och man fick justera dom hela tiden.
4/5 får den av mig för jag fick precis vad jag ville.

Postad 04 July 2011 - 09:54

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Såg den igår kväll i 3D och blev inte alls besviken då jag fick precis vad jag förväntade mig.
Massa go action!!!!
Bara en sak som saknades MEGAN FOX!
Första gången jag var på en 3D film också och blev positivt överaskad.
Dock tyckte jag 3D effekterna liksom försvann allt efter som filmen gick.
Tyvärr var dom ******** glasögonen otroligt obekväma och man fick justera dom hela tiden.
4/5 får den av mig för jag fick precis vad jag ville.

Samma här! Såg den även igår och fick PRECIS det jag var ute efter.
Filmen beskriver jag som FET! Kraven är bio + 3D versionen.

Postad 04 July 2011 - 11:53

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Såg den här rullen i helgen på bio, med 3D.
Första 3D-filmen sedan Avatar jag direkt efter bion inte ifrågasatte varför dom hade gjort den i 3D - det var inte dåligt gjort helt enkelt.
Filmen är bättre än tvåan, men det säger egentligen ingenting. Tycker dock att väldigt lite av de tidigare rullarna var med i denna, kändes mer som en fristående del faktiskt. Som slav under tv-serier tycker jag om att få snygga återkopplingar till vad som hänt tidigare.

Ljudet var väldigt överväldigande - Mycket ljud
Bilden - 3D sög inte, vilket i sig blir ett gott betyg
Filmen - 2/5

Postad 04 July 2011 - 12:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Halvkassa recensioner hindra inte filmen att slå rekord borta i amerika, verkar vara en hyfsad popcorn rulle baserad på inläggen här, he he.

Postad 04 July 2011 - 12:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Den kommer säkert dra in massor av pengar.

Postad 05 July 2011 - 12:02

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Den kommer säkert dra in massor av pengar.

Det är ju skit bra så vi får en film till sen! :)

Så har alla analytiker här på forumet nått att klaga på sen! :)

Postad 05 July 2011 - 12:07

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Läste i Metro imorse att den redan har dragit in 2,3 miljarder kronor!

Postad 05 July 2011 - 12:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

ಠ_ಠ

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 05 July 2011 - 12:21.

Postad 05 July 2011 - 14:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så har alla analytiker här på forumet nått att klaga på sen! :)

Nästa gång kommer jag inte betala för att se den iaf :D

Postad 05 July 2011 - 14:15

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Recenion

Bättre än tvåan tack vare att den barnsliga humorn är borta. Men precis som den avslutades även denna för hastigt. Actionscenerna är knappt över innan eftertexterna rullar.

Postad 05 July 2011 - 17:56

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Recenion

Bättre än tvåan tack vare att den barnsliga humorn är borta. Men precis som den avslutades även denna för hastigt. Actionscenerna är knappt över innan eftertexterna rullar.

Är inte båda två och en halv timme eller mer tom? Skulle kunna klippa ner bägge två en hel del skulle jag tro..

Postad 05 July 2011 - 20:23

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Såg Transformers 3 för några dagar sedan och jag tycker att den var helt klart underhållande, flera snäpp bättre än 2an (vilket kanske inte är så svårt med tanke på hur usel den var). Och inte saknar jag Megan Fox heller, inte för att den nya tjejen tillförde något speciellt heller förutom att hon var fin att se på.

Tycker 3D fungerade mycket bra även fast det blir lite oskarpt vid sina tillfällen, men sådant kan man leva med. Ska bli kul att se den på BD sedan, kan tänka mig att subben kommer få jobba en hel del =)

Överlagt en klart godkänd popcornrulle!

3/5

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.