Vad hände med Android 2.2?
HTC Wildfire
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(109)
|
Inga priser |
Postad 04 November 2010 - 21:40
Appbrain använder Android Market så apps som inte fungerar på Wildfire kommer inte att kunna installeras från Appbrain heller (man länkas till Android Market via Appbrain och stöder inte appen din mobil, står det att appen inte hittas)Funderar på att köpa en sådan här lur till tjejen men har lite frågor. Har själv en iPhone och noll erfarenhet av Androidmobiler.
Finns det något sätt att kringgå dessa spel/program som inte är gjorda för Wildfires upplösning och använda dem ändå? Läste något om AppBrain och FastWebInstaller, men hur funkar det? Är det att jämföra med typ "jailbreak" eller är det helt tillåtet? Går det att använda samtliga appar och spel då?
Undrar även vad som gäller med svenskt tangentbord, finns det möjlighet att använda svenskt tangentbord direkt eller måste man göra något speciellt för att få stöd för det? Och är det enkelt att växla mellan typ svensk och engelsk layout och ordbok?
Mycket tacksam för svar
Sen kan man ju alltid ladda hem appen i fråga till datorn, föra över till mobilen och installera med en filhanterare istället, ibland fungerar appen ändå, bara att utvecklaren slarvat med att kryssa för att den funkar på lowres-skärmar (typ).
För att få svenskt tangentbord laddar man ner Scandinavia Keyboard med tillhörande svensk ordlista. Via Market eller appbrain. Gratis. Finns även andra tangentbord med svenska tecken. Vissa är enklare än andra på att byta språk snabbt.
Postad 05 November 2010 - 15:33
Tackar, anledningen till att jag frågade om det första var för att jag såg denna kommentar: https://www.prisjakt...on.php?qid=1505Appbrain använder Android Market så apps som inte fungerar på Wildfire kommer inte att kunna installeras från Appbrain heller (man länkas till Android Market via Appbrain och stöder inte appen din mobil, står det att appen inte hittas)
Sen kan man ju alltid ladda hem appen i fråga till datorn, föra över till mobilen och installera med en filhanterare istället, ibland fungerar appen ändå, bara att utvecklaren slarvat med att kryssa för att den funkar på lowres-skärmar (typ).
För att få svenskt tangentbord laddar man ner Scandinavia Keyboard med tillhörande svensk ordlista. Via Market eller appbrain. Gratis. Finns även andra tangentbord med svenska tecken. Vissa är enklare än andra på att byta språk snabbt.
Kan ge svar själv nu också. Förstår ingen verkligen testat spelet då det inte ens går installera via Market, för att nån idiot kommit på att den här telefonen tydligen inte klarar nåt och därför ska allt spärras, trots att den enda begränsningen är QVGA-skärm vilket även X10 Mini har som utan problem kan installera Robo Defense.
Har dock kringgått detta genom apparna AppBrain med FastWebInstaller, för att sedan surfa in på appbrain.com, leta åt appen och installera därigenom. Kan även tillägga att det lilla jag provat av Robo Defense flyter på mycket bra, helt utan problem spelbart ifall någon skulle tveka på spelprestandan.
Såg även på någon Engelsk sida att någon nämnde att han laddat ned något Solitaire-spel på samma sätt. Jag hade haft betydligt mindre tvivel på att köpa den här telefonen om det är möjligt att använda alla program.
Postad 07 November 2010 - 22:49
Du lär inte behöva alla program, det finns gott om apps till Wildfire, och skulle favorit-appen inte fungera så finns det nästan alltid ett annat liknande som gör det.Jag hade haft betydligt mindre tvivel på att köpa den här telefonen om det är möjligt att använda alla program.
Postad 07 November 2010 - 23:49
Men "nästan" är inte detsamma som alltidDu lär inte behöva alla program, det finns gott om apps till Wildfire, och skulle favorit-appen inte fungera så finns det nästan alltid ett annat liknande som gör det.
Jag vill verkligen inte att hon ska känna att vissa appar/spel som andra använder inte funkar på den, därav skulle jag verkligen uppskatta kommentarer av någon som kollat upp appbrain med fastwebinstaller för att se om det är så att allt går att installera då eller om det bara är vissa nya appar/spel som öppnas upp.
Postad 12 November 2010 - 15:10
Men nu har den helt utan förvarning börjat vägra ringa upp och folk som ringer till mig hamnar i mobilsvar.
Någon som varit med om något liknande? Tyckte det var lugnt i telefonen ett tag tills jag började få arga mail av folk som inte kunde nå mig.
Använder den som jobbtelefon.
Postad 13 November 2010 - 01:49
Postad 13 November 2010 - 03:04
Använder också volume locker för att låsa volymen och volymknapparna så man inte råkar få på tyst läge av misstag
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 November 2010 - 03:06.
Postad 14 November 2010 - 23:01
Har dock en app som säger att den installeras i appstore. Har testat avinstallera appen men den ligger fortfarande och rullar som om den håller på att installeras!?
Buggigt värre!
Postad 18 November 2010 - 11:18
Postad 18 November 2010 - 11:32
Edit: Verkar funka... Någon som testat?
http://blogs.skype.c...on_htc_wil.html
Redigerat av jaQoB, 18 November 2010 - 11:33.
Postad 30 November 2010 - 12:49
Har fått ett erbjudande om att få köpa en HTC Wildfire för 1300kr, den är helt ny och köps isf direkt från åf.
Tycker ni det är en bra tele att slå till på för de pengarna?
Tacksam för svar.
Mvh
Postad 30 November 2010 - 20:21
Postad 30 November 2010 - 23:51
Jag köpte min wildfire för 2 månader sen ungefär och har varit supernöjd fram tills för 2 veckor sedan.
Då började den sluta att ta emot sms (de kom fram först dagen efter) och samtal kunde inte heller kopplas fram. Sen funkade det fint ett tag, sen upprepades det hela igen. Nu är det 4:e gången jag inte kan ta emot sms och samtal. Att skicka/ringa går däremot fint.
MMS-funktionen fungerade bra i början, men nu är den helt försvunnen, jag har försökt med de vanligaste sakerna (inget wi-fi osv) men det hjälper inte alls.
Finns det något jag kan göra för att fixa det eller är det bara att åka till butiken och hoppas att få byta in den eller så?
Postad 01 December 2010 - 10:04
Jag slog ihop trådarna.
Redigerat av BrittBastard, 01 December 2010 - 10:06.
Postad 01 December 2010 - 19:22
Mitt stora problem är att det inte går att svara i minst hälften av fallen när det ringer, det går helt enkelt inte att dra ner på touch-skärmen för att svara. Har bytt telefon men samma problem på den nya. Har fabriksåterställt och nollställt telefonapparna (enligt svar från HTC:s support) men inget hjälper.
Kör för tillfället med appen MyLock som gör att det går att svara med knappen längst ner men det funkar ändå inte alltid och man ser heller inte vem som ringer.
Programvaran i denna telefon är rena skräpet eftersom det inte går att svara! Har flera kollegor med exakt samma problem och man hittar många liknande trådar på nätet men ingen lösning?
Är detta ett generellt problem med Android 2.1 eller är det bara något som HTC orsakat?
MIn HTC Wildifire är en jobbtelefon som jag har för att bli nådd men den är helt värdelös för den uppgiften så ev. ska jag försöka byta till en Nokia.
Postad 09 December 2010 - 12:53
Postad 11 December 2010 - 15:23
Nån som hört något annat?
Postad 11 December 2010 - 15:42
Mm vill ha FroYo nu ... undrar hur länge vi måste vänta? Förmodligen till någon gång på andra sidan året.
Nån som hört något annat?
Till legenden så kom först en förberedande uppdatering 2-3 dagar senare släpptes froyo så om jag tolkar inläggen här rätt så bör den komma nu i helgen eller början på nästa vecka. Förutsatt att det är den förberedande uppdateringen som kom den 9:e
Postad 20 December 2010 - 10:36
För övrigt, är andriodmobiler lika korkade som iphone, att dom inte kan användas som usbminnen, utan bara synkas?
Postad 20 December 2010 - 10:39
Postad 20 December 2010 - 10:43
Jag kikar på en sån här fån men det verkar inte som man kan synka om man sitter på en Mac, stämmer detta? Kan man plugga in den i en mac och "synka" manuellt? Det är en klar nackdel för HTC om detta inte går alls.
För övrigt, är andriodmobiler lika korkade som iphone, att dom inte kan användas som usbminnen, utan bara synkas?
Du kan använda den som usbminne, när man ansluter usb såfår man en fråga om man vill enbart ladda, synca eller använda som masslagring. Väljer man masslagring så är det bara att kopiera över de filer man vill till sdkortet.
Finns en del syncprogram på market för att använda ihop med itunes, vet dock inte om något är bra.
Postad 20 December 2010 - 12:25
Du kan använda den som usbminne, när man ansluter usb såfår man en fråga om man vill enbart ladda, synca eller använda som masslagring. Väljer man masslagring så är det bara att kopiera över de filer man vill till sdkortet.
Finns en del syncprogram på market för att använda ihop med itunes, vet dock inte om något är bra.
frågade en säljare på mediamarkt och han sa att med lite meck så kan man använda isync för att synka kontakter och ical bl a. det räcker nästna för mig, musik kan jag lägga upp manuellt.
Postad 20 December 2010 - 17:43
Idag sa min Wildfire (olåst) att ny programvara finns tillgänglig för nedladdning, Android 2.2... ska bli intressant
Jepp uppdaterade jag med! Känns lite snabbar nu med 2.2
Postad 21 December 2010 - 18:55
Postad 21 December 2010 - 22:14
Postad 22 December 2010 - 11:44
Postad 22 December 2010 - 13:15
Den första uppdateringen innebar inga problem i min WF. Tror bara det var Legend som fick sms-buggen. För övrigt så måste du ta hem den innan du kan ta hem 2.2.. Sen är det väl tillverkaren, och inte operatören, som släpper uppdateringar..Någon som vet om telenor släppt 2.2:an ännu eller måste man ta hem den lilla uppdateringen först? Den på 17Mb som ställde tills det i meddelande ordningen bl a.?
Postad 22 December 2010 - 15:23
Postad 22 December 2010 - 19:47
Postad 22 December 2010 - 20:45
Fick ta hem den lilla uppdateringen först på min sedan gick det att ta hem 2.2 . Telenor som operatör!
Postad 22 December 2010 - 22:00
Tror 3 som vanligt ska lägga in en massa i sin uppdatering så den kommer men senare än andra.
Fick ta hem den lilla uppdateringen först på min sedan gick det att ta hem 2.2 . Telenor som operatör!
Okej. Är det alltså så att telefonen känner av och meddelar mig när den finns tillgänglig eller bör jag försöka uppdatera en gång per dag?
Postad 17 February 2011 - 08:13
Vet inte när det hände, men nu är ringsignalen borta. Och jag kan inte välja den om?
Den saknas i system. Ligger på SD kortet men går ej att aktivera som ringsignal?
Vad göra?
Edit Lyckades hitta info. Öppnade i musikspelaren och angett som ringsignal.
P.s. Inte nog med det. Lyckades alldrigt sparka igång HTC Sync (Win Vista).
Den kommer upp på datorskärmen men telefonen hittar inte den. Dock kan använda telefonen som diskenhet.
Tips?
Redigerat av Unregisteredd34f8594, 17 February 2011 - 09:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
2 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?