Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C7705

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2010 - 16:16

avbryt
  • avbryt
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Goddag!

Ytterligare en nöjd ägare av denna televisionsapparat. Har nu haft den sedan i somras och började kika runt lite gällande nätverksmöjligheterna.

tema nätverk

I de bästa av världar så vill man ju kunna streama film tex direkt från nätet vilket verkar vara möjligt i USA, http://support-us.sa...scheduleId=2389, via Netflix.

OK, näst bäst är kanske tex Voddler till dator kopplad till TVn för visning. Har inte provat men slungar ut frågan om hur pass verklighetsförankrad en sådan idé är... I såna fall kan ju en liten dator inhandlas för att ha inkopplad i tvn.

Att dela från datoren trådlöst ser jag relativt liten vinst med då det verkar uberkrångligt samt att det är enkelt att koppla in en hårddisk till tvn med filmerna på.

Vad pysslar ni andra ägare av denna tv med vad gäller nätverkslösningar? Film, musik, Voddler, Spotify,etc!! :)

Postad 18 oktober 2010 - 22:22

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

Ok lite inställningar då. Har testat med inställningar från Flatpanels, plasmatvbuyingguide och dennisthomsen.dk men blev inte helt nöjd. Tycker tex Varm2 ger för mycket gult på min PS50C7705. Dessa funkar för mig tills vidare.

Källa är ComHem SD/HD

Profile: Movie
Backlight 16
Contrast 75
Brightness 51
Sharpness 27
Color: 54
Tint: G50/R50

Advanced Settings
Black Tone: Off
Dynamic Contrast Off
Gamma +1
Color Space Auto
Flesh Tone 0
White Balance Standard
10p White balance Off
Edge Enhancement Off
xvYCC Off

Picture Options
Color Tone Warm1
Size Auto Wide
Screen Mode 16:9
Digital Noise Filter Off
MPEG Noise Filter Off
HDMI Black Level Low
Film mode Off
Motion Judder Canceller Off/Standard/Smooth beroende på vad som visas.

Du ska alltid har skärpan på 0 :)

Postad 19 oktober 2010 - 22:22

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Goddag!

Ytterligare en nöjd ägare av denna televisionsapparat. Har nu haft den sedan i somras och började kika runt lite gällande nätverksmöjligheterna.

tema nätverk

I de bästa av världar så vill man ju kunna streama film tex direkt från nätet vilket verkar vara möjligt i USA, http://support-us.sa...scheduleId=2389, via Netflix.

OK, näst bäst är kanske tex Voddler till dator kopplad till TVn för visning. Har inte provat men slungar ut frågan om hur pass verklighetsförankrad en sådan idé är... I såna fall kan ju en liten dator inhandlas för att ha inkopplad i tvn.

Att dela från datoren trådlöst ser jag relativt liten vinst med då det verkar uberkrångligt samt att det är enkelt att koppla in en hårddisk till tvn med filmerna på.

Vad pysslar ni andra ägare av denna tv med vad gäller nätverkslösningar? Film, musik, Voddler, Spotify,etc!! :D

Hej!

Jag sitter också och skulle vilja ha lite extra "apps" i internet@tv. En arbetskamrat påstod att hennes man köpt en Samsung LED för någon vecka sedan och i den ingick app för Spotify. Har inte sett något om det på något forum eller liknande och jag hittar inte heller appen på Samsung Apps så jag vet itne om det stämmer. Skulle verkligen gärna se en för voddler också.

Gällande att få se Netflix och andra av alla apparna som finns på Samsungs amerikanska Appstore tror jag är svårt. Det känns som att svenska Samsung bara släpper några få appar.

Den senaste appen jag fått är "Yahoo!". Enligt vad som står på infon ska den ge möjlighet att hantera widgets. Tyvärr hänger den sig så fort jag försöker starta den. Den stannar liksom vid "Connecting". Om det skulle vara något i stil med Yahoos widgets för PC så verkar det finnas massor att testa. Någon som testat den och fått den att funka?

Att koppla in TVn via nätverk till PC är inte alls svårt. Det är bara att installera PC Share manager. Peka ut en katalog som du vill att TVn ska ha tillgång till och aktivera den. Sedan är det bara att browsa runt efter filmer, foton och musik du har i den katalogen. Nackdelen är såklart om du vill ha trådlöst istället för nätverkssladd att du måste köpa en sådan där Wifi-adapter från samsung.

//mrnis

Postad 20 oktober 2010 - 20:20

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hej!

Är inne på denna tv nu sen Pannas 50 tums G20 modell floppade rejält med floating blacks.

Ni som köpt denna tv är ni nöjda med erat köp?

Samsung har ju haft problem tidigare år med surrade aparater (mer än standard för plasma) hur upplever ni surret?

:(

Postad 20 oktober 2010 - 20:46

SoWErA
  • SoWErA
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
jag fick mitt d-link dwa-140 nätverkskort att funka i samsung's c7705 tv smile.gif

fick köra manuella inställningar däremot gick ej med wps förstås tror inte det gick från min dator heller när jag använde nätverkskortet i den för länge sen.

Förresten nytt firmware uppe idag.

Postad 21 oktober 2010 - 08:53

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Den senaste appen jag fått är "Yahoo!". Enligt vad som står på infon ska den ge möjlighet att hantera widgets. Tyvärr hänger den sig så fort jag försöker starta den. Den stannar liksom vid "Connecting". Om det skulle vara något i stil med Yahoos widgets för PC så verkar det finnas massor att testa. Någon som testat den och fått den att funka?

//mrnis

Hej igen.

Jag har skickat fråga om Yahoo-appen till Samsung och fått följande svar:

"För närvarande fungerarinte denna applikation i något land. Vi är
medvetna om det och arbetarpå detta. Var vänlig testa lite senare för
att se om den börjar fungera."

//mrnis

Postad 21 oktober 2010 - 15:18

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hej Mr. Kräsen,

Jag har inte hört något surr alls från min TV! Den är helt tyst.

Hälsningar,
Indiana

Postad 21 oktober 2010 - 18:37

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0

Du ska alltid har skärpan på 0 :)

Testade med det i 2veckor faktiskt. Tycker bilden var för oskarp.

Postad 21 oktober 2010 - 21:40

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Hej Mr. Kräsen,

Jag har inte hört något surr alls från min TV! Den är helt tyst.

Hälsningar,
Indiana

Låter bra :rolleyes: Nöjd/missnöjd annars med tvn?

Postad 22 oktober 2010 - 19:54

Indiana
  • Indiana
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Det finns faktiskt ingenting som jag är missnöjd med, utom tvärt om: jag är otroligt nöjd med den här TV:n. Bilden är fantastisk, svärtan är fantastisk!

Dock måste jag erkänna att jag kanske inte är fackmannamässigt kvalificerad att avgöra om det här är en riktigt bra TV eller ej (förra TV:n var en Panna PV 60), men det finns det säkert många i det här forumet som kan hjälpa dig med...

Mycket är hänt sedan jag för 4 år sedan köpte en 42 tums Panna PV60. I jämförelse så har jag till denna Samsung satt in en CA-modul vilket innebär att kunde skrota digitalboxen och att jag nu bara behöver en fjärr. Kopplade även in en extern hårddisk för att kunna spela in program, och det funkar alldeles utmärkt. Allt funkade på en gång och lätt att komma igång med. Det är bar att gå in på "guiden" och välja vilka program du vill spela in. TV-mottagaren är rktigt bra (vilket har påpekats i vissa tester), och det var en av faktorerna som gjorde att jag valde denna TV.

I fjärren så är menyerna och inställningarna är lättfattliga och det är lätt att ställa in en TV-bild som passar dig. Även lätt att komma åt andra källor på TV:n.

Så, vad säger ni andra som har den här TV:n?

Postad 23 oktober 2010 - 00:21

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Men du kan inte se HD-kanaler med CA-modul eller har dom släppt pairingen på dessa?
Är enda anledningen till att jag har kvar min HD-box. Fattar inte att de inte kan släppa pairingen på HD-kanalerna så man slipper boxen!!

Redigerat av Z-man75, 23 oktober 2010 - 00:22.

Postad 23 oktober 2010 - 14:48

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Det finns faktiskt ingenting som jag är missnöjd med, utom tvärt om: jag är otroligt nöjd med den här TV:n. Bilden är fantastisk, svärtan är fantastisk!

Dock måste jag erkänna att jag kanske inte är fackmannamässigt kvalificerad att avgöra om det här är en riktigt bra TV eller ej (förra TV:n var en Panna PV 60), men det finns det säkert många i det här forumet som kan hjälpa dig med...

Mycket är hänt sedan jag för 4 år sedan köpte en 42 tums Panna PV60. I jämförelse så har jag till denna Samsung satt in en CA-modul vilket innebär att kunde skrota digitalboxen och att jag nu bara behöver en fjärr. Kopplade även in en extern hårddisk för att kunna spela in program, och det funkar alldeles utmärkt. Allt funkade på en gång och lätt att komma igång med. Det är bar att gå in på "guiden" och välja vilka program du vill spela in. TV-mottagaren är rktigt bra (vilket har påpekats i vissa tester), och det var en av faktorerna som gjorde att jag valde denna TV.

I fjärren så är menyerna och inställningarna är lättfattliga och det är lätt att ställa in en TV-bild som passar dig. Även lätt att komma åt andra källor på TV:n.

Tackar för svaret Indiana :)

Låter lovande!! Speciellt Sd visning som du nämner :)

Har själv ägt en Panna 42Pv60 vilket btw var och är fortfarande en grym tv! Dock för liten samt för flimmring vid panoreringar...men det är en old story!

Jag har nu full koll på denna skönhet (ink svärt försämringen under 50hertz 60 hertz buggen via bluray) dock har ja en sista fråga kvar innan den dimper ner här till veckan :o

Vet någon om skärmen speglar lika mycket som Lgs 350/550 modeller?

Postad 23 oktober 2010 - 16:13

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Kul att få höra lite omdömen om denna tv! Är själv lite sugen på den men Panna V20 verkar ju också fin...

Upplever du skillnad på svärtan mellan standardläge och "filmläge"?

Postad 23 oktober 2010 - 20:44

avbryt
  • avbryt
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hej igen.

Jag har skickat fråga om Yahoo-appen till Samsung och fått följande svar:

"För närvarande fungerarinte denna applikation i något land. Vi är
medvetna om det och arbetarpå detta. Var vänlig testa lite senare för
att se om den börjar fungera."

//mrnis

Intressant!

Själv hittar jag den inte på min meny, dyker väl upp via uppdatering :)
Widgets, mmm, innebär väl väldigt stora möjligheter. Kul.
Du skrev ju tidigare också om pc share managaer och där anser jag att det är enklare att använda extern hårddisk pga stabiliteten; OM INTE Voddler exempelvis kan användas via den förstås.

Postad 25 oktober 2010 - 09:19

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Intressant!

Själv hittar jag den inte på min meny, dyker väl upp via uppdatering :)
Widgets, mmm, innebär väl väldigt stora möjligheter. Kul.
Du skrev ju tidigare också om pc share managaer och där anser jag att det är enklare att använda extern hårddisk pga stabiliteten; OM INTE Voddler exempelvis kan användas via den förstås.

En dag efter att jag fick svaret från Samsung gällande Yahoo så avinstallerades den från Samsung Apps för mig. Det är säkert därför den inte syns för dig. Jag hoppas de fixar den så det blir lite fart på applikationsutvecklandet. :)

//mrnis

Postad 25 oktober 2010 - 17:53

Unregistered986e739b
  • Unregistered986e739b
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fundera på att köpa denna tv, men eftersom det kan bli min första plasma så jag jag lite frågor.

Hur kommer denna tv klara min dotters disneychannel tittande, risk för permanenta inbränningar?
Hur kommer den att klara frugan "glömma" dvdmenyn på i ungefär en timme
Efter dem magiska 200 timmarna, hur pass mycket ser ni av retention? Vid spelande / tvtittande etc
Hur pass snabb är Zappingen i den.
Är dem trådlösa funktionerna tillräckligt bra för att köra till Wifi-dongle.
 Jag har läst lite blandade åsikter om crosstalk på denna tv. åsikter om detta?

/tack på förhand

Postad 26 oktober 2010 - 06:44

Filledutten
  • Filledutten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla glada Samsung PS50C7705 ägare

Läste denna tråd innan jag köpte tven och det blev givetvis en PS50C7705 tv ;)
+ att jag köpte Samsungs egna 7.1 system kändes som jag ville ha enheter som passar med varandra och de synkar något fruktansvärt bra ihop.

Men jag har dock lite problem.. har Xbox 360 som jag spelar på tven med och när jag lirade Fifa 11 så delas bilden på mitten med ett rakt snitt och den ena halvan förskjuts... detta händer bara i några seckundér och återkommer var 5 min typ... någon annan med det problemet? Samt så har jag en Viasat box (HD) och när jag byter kanal så Surrar tven rätt så mycket men dock inte när jag tittar på en kanal... Jag har inte hunnit ställa in något än.

Jag spelade Fifa 11 med spelläget på. dock spela jag andra spel igår utan det läget och då hände inget skall dock kolla Fifa 11 idag om det inte blir när jag har spelläget av.

En konstigt sak är när jag tittar på Viasat så försvinner även ljudet i någon sekund blir bara tyst sen kommer det tillbaka.. mycket konstigt då det kommer när som helst och rätt ofta :) någon mer som har det problemet? Tror knappast det är tven...

Mvh Christoffer

Postad 26 oktober 2010 - 09:02

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Idag kommer tvn ;) En liten summering av mina intryck kommer ev under kvällen eller i morgon.

Postad 26 oktober 2010 - 20:39

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Här kommer några små korta intryck...

* Utseende & känsla? - Enormt snygg & tunn tv (endast två fingrar tjock). Gedigen i konstruktionen . Snygg fjärr med tungd i samt lyser i mörker. Tung & snygg fot som är vridbar.

* Bild out of the box? - nja, 95 i kontrast samt för mycke färg säger väl allt.

* Bild efter Dennisthomsen.dk tweaks på sin 63 tummare? - Mkt bra !!

* Hd test 1080p "Farsan" via dator? - Utmärkt bild !!

* Surrar tvn? - Jo lite, men absolute inte störande på 3-4 meter. Pannas G20 modell surrade betydligt mer !! (Förvånade mig)

* Svärtan? - Efter kaliberart lite så känns svärtan helt ok !

* Blänker skärmen? - Jo litegrann men 2 snäpp mindre än lgs 350/550 modeller dock så vinner Pannas G20 där.

Detta ser mycket lovande ut ;)

Nu blir det att hålla andan under inkörningsperioden...

More to come: blueray & spel test via ps3 slim, 3d mm mm

Iĺl be back!

ps...känns underbart att slippa "floating black" fenomenet !!

Redigerat av Mr.Kräsen, 26 oktober 2010 - 22:07.

Postad 26 oktober 2010 - 22:18

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Här kommer några små korta intryck...

* Utseende & känsla? - Enormt snygg & tunn tv (endast två fingrar tjock). Gedigen i konstruktionen . Snygg fjärr med tungd i samt lyser i mörker. Tung & snygg fot som är vridbar.

* Bild out of the box? - nja, 95 i kontrast samt för mycke färg säger väl allt.

* Bild efter Dennisthomsen.dk tweaks på sin 63 tummare? - Mkt bra !!

* Hd test 1080p "Farsan" via dator? - Utmärkt bild !!

* Surrar tvn? - Jo lite, men absolute inte störande på 3-4 meter. Pannas G20 modell surrade betydligt mer !! (Förvånade mig)

* Svärtan? - Efter kaliberart lite så känns svärtan helt ok !

* Blänker skärmen? - Jo litegrann men 2 snäpp mindre än lgs 350/550 modeller dock så vinner Pannas G20 där.

Detta ser mycket lovande ut ;)

Nu blir det att hålla andan under inkörningsperioden...

More to come: blueray & spel test via ps3 slim, 3d mm mm

Iĺl be back!

ps...känns underbart att slippa "floating black" fenomenet !!

Kul att du är nöjd! Har du testat 2d - 3d conversion? Hur upplever du bilden mot G20 bortsett från floating blacks? Hur är bilden på SD-material?

Postad 27 oktober 2010 - 06:06

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Kul att du är nöjd! Har du testat 2d - 3d conversion? Hur upplever du bilden mot G20 bortsett från floating blacks? Hur är bilden på SD-material?

Jo faktiskt, jag är jag rätt nöjd men jag jublar inte än förrens skärmen är inkörd.

Nej har inte testat testat 2d - 3d conversion mm mm. Det blir mer tester ef 200 timmar.

Sd-Bilden via den egna inbyggda boxen ( Cable DVB-C ) tycker jag är mkt bra.

Svärtan något sämre än G20n men de kan jag leva med.

Färgtonerna i ansikten via Sd känns mer naturliga än på G20n.

Efter kalibrering så känns vitt känns vitare än på G20n men det kan vara en inställningssak.

När det gäller inbränning så slår den Lgn 350n på fingrarna men där vinner G20 marginellt.

Linebleeding syntes en aning på Sammen men inget störande (Sd-bild/Pc bild). Lgn sämst där.

Sen slutligen så känns bilden en aning skarpare på G20n dock marginellt.

Som sagt har ägt Lg pk350n samt Panna G20 och nu denna...

Vem vinner, joo än så länge Sammen!

More to come...

Redigerat av Mr.Kräsen, 27 oktober 2010 - 06:09.

Postad 27 oktober 2010 - 22:41

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna TV, har dock en fråga till er som köpt den nyligen.

Får man med ett par glasögon i paketet eller måste man köpa det separat?

Verkar vara lite olika beroende vart man köper den från. Hos vissa står det att ett par är inkluderat medan på andra står det inget.

Postad 28 oktober 2010 - 10:24

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa denna TV, har dock en fråga till er som köpt den nyligen.

Får man med ett par glasögon i paketet eller måste man köpa det separat?

Verkar vara lite olika beroende vart man köper den från. Hos vissa står det att ett par är inkluderat medan på andra står det inget.

Japp ett par brillor ingår åtminstone ifrån HBB.

Postad 28 oktober 2010 - 22:20

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
En liten kort uppdatering av bilden efter tvn varit på ca 48 h: Börjar bli imponerad!

Test av Iphone Appen "Tv-Remote" - Funkar klockrent !!

Redigerat av Mr.Kräsen, 28 oktober 2010 - 22:28.

Postad 28 oktober 2010 - 23:31

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

En liten kort uppdatering av bilden efter tvn varit på ca 48 h: Börjar bli imponerad!

Låter bra det, hoppas min 63" levererar samma känsla till helgen!! :P

Postad 29 oktober 2010 - 00:47

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Låter bra det, hoppas min 63" levererar samma känsla till helgen!! :P

Aha 63 tummarn :P Avis..hoppas du blir nöjd!

Postad 29 oktober 2010 - 10:13

Midwinter
  • Midwinter
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Såg att några av er satt ganska nära er PS50C7705. Jag och tjejen bor i min lilla sketna etta just nu med ett avstånd på max 2-2,5 m om ens det mellan tv och soffa. Efter en hel del lirkande kanske jag kan komma undan med att ta hem denna tv (hon tycker 40" är för stort även på avstånd 4m.. ).

Hur funkar det för er med ett rätt nära avstånd till denna tv? Poängen är ju att köpet kommer vara långsiktigt så därför tycker jag själv 50" kan vara helt ok tills en ev. flytt sker.

Kommer visas väldigt lite SDTV, lite play kanaler men framförallt 1080p material från dator eller ps3.

Kanske någon som t.o.m har bilder på tv med väldigt nära avstånd till fåtölj / soffa?
mvh
andreas

Postad 29 oktober 2010 - 14:37

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Är avis :). Jag har en SonyEricsson Android-mobil och Samsung har gjort så att android-versionen av appen bara funkar till sina egna android-modeller, ej andra märken.

//mrnis

Postad 29 oktober 2010 - 15:57

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Såg att några av er satt ganska nära er PS50C7705. Jag och tjejen bor i min lilla sketna etta just nu med ett avstånd på max 2-2,5 m om ens det mellan tv och soffa. Efter en hel del lirkande kanske jag kan komma undan med att ta hem denna tv (hon tycker 40" är för stort även på avstånd 4m.. ).

Hur funkar det för er med ett rätt nära avstånd till denna tv? Poängen är ju att köpet kommer vara långsiktigt så därför tycker jag själv 50" kan vara helt ok tills en ev. flytt sker.

Kommer visas väldigt lite SDTV, lite play kanaler men framförallt 1080p material från dator eller ps3.

Kanske någon som t.o.m har bilder på tv med väldigt nära avstånd till fåtölj / soffa?
mvh
andreas

Jag sitter just nu på ca 1.5 meters avstånd pga ombyggnad av rummet och jag har inga som helst problem att se vad som händer. Min mor som har en 40" på ca 2-2.25m som jag tyckte såg ENORM ut när hon först fick hem den. Men nu tycker jag istället att den är väldigt mycket för liten. Så personligen har jag inga problem med att det är kort avstånd(3D blir mer inlevelse på kortare avstånd till TV'n har jag läst) men hur du själv/tjejen kommer uppleva det kan jag ju inte svara på.

Postad 01 november 2010 - 09:13

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Hej!
Har nu fått hem denna TV i torsdags och är generellt rätt nöjd med bilden. Har ställt in den efter dennisthompsen.dk (eller hur det nu stavas) och färgerna är riktigt fina och bra. Frågan är bara hur upplever ni svärtan? Jämför man med skärmen runt om så upplever vi de svarta banden uppe och nere på bilden som väldigt grå, närmast ljusgrå och detta gäller även när hela bilden är svart. I mörka scener så känns det väldigt blaskigt då man inte får den riktiga svärtan någonstans i bilden (ser ut som en sämre LCD). DEtta stämmer verkligen inte överens med de bilder man sett på forum innan köp.

Kör Bluray via PS3, den enda inställningen vi inte verkar få röra är bildalternativ >> HDMI-svärta som man tydligen ska ställa på låg enligt de flesta men för oss är den utgråad och står på normal. Kan detta ha någon inverkan?

Superbild annars, mycket flytsam och fin men tyvärr så stör detta otroligt mycket, skulle vara mycket tacksam om ni kan ge respons på hur ni upplever bilden! Kan även ta foton eventuellt i kväll för att visa hur det ser ut.

Postad 01 november 2010 - 10:44

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Kan för övrigt tillägga att vi kör i 60hz och med Cinema smooth avslaget.

Postad 01 november 2010 - 11:03

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Jag testade att ställa in min 63" med danskens inställningar, tyckte bilden blev totalt värdelös, men det är ju olika för olika personer och yttre förutsättningar.
Själv kör jag i filmläge, warm2, fast har ställt ner kontrast till 55, enda ändringen jag gjort hittills. Väntar med justera inställningarna tills tv:n gått ett par hundra timmar.
Svärtan är ju inte perfekt med de små justeringar jag gjort, men den blir mycket bättre om man justerar.
Min kompis som har en 50" som kalibrerats har otroligt fin bild med bra svärta, så jag är inte orolig!!

Postad 01 november 2010 - 11:43

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Okej tack för svar Z-man75 får se om vi hittar några andra inställningar att gå efter, man får väl söka på diverse forum. Någon på rak arm som har något tips eller som vet hur man justerar svärta får gärna dela med sig av detta.

Det man är rädd för är ju att man har nåt typ av måndagsexemplar men det är väl inte särskilt troligt trots allt utan det är korrekta inställningar som saknas.

Någon som vet vad en professionell kalibrering brukar kosta?

Postad 01 november 2010 - 11:52

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1 114 inlägg
  • 0

Okej tack för svar Z-man75 får se om vi hittar några andra inställningar att gå efter, man får väl söka på diverse forum. Någon på rak arm som har något tips eller som vet hur man justerar svärta får gärna dela med sig av detta.

Det man är rädd för är ju att man har nåt typ av måndagsexemplar men det är väl inte särskilt troligt trots allt utan det är korrekta inställningar som saknas.

Någon som vet vad en professionell kalibrering brukar kosta?

Allt från 2500 - 4500 kr.

Oftast billigare om butiken du köpt tv ifrån, är ISF-certifierade att avlägga en ISF kalibrering. Dvs om du köpt tvn från samma ställe du köper kalibrering, då blire billigare.

Tele-Hå, hembiobutiken etc erbjuder denna tjänst!

Postad 01 november 2010 - 22:47

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Bifogad fil  PB010354.jpg   235,4K   0 Antal nerladdningar

Här har ni ett exempel på hur bilden kan se ut, detta är inte alls det värsta exemplet, som ni ser så är det rätt stor skillnad mellan svärtan i ramen och den i bilden. Upplever ni också att det ser ut så här?

Redigerat av miss_peel, 01 november 2010 - 22:47.

Postad 02 november 2010 - 00:23

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Jag testade att ställa in min 63" med danskens inställningar, tyckte bilden blev totalt värdelös, men det är ju olika för olika personer och yttre förutsättningar.
Själv kör jag i filmläge, warm2, fast har ställt ner kontrast till 55, enda ändringen jag gjort hittills. Väntar med justera inställningarna tills tv:n gått ett par hundra timmar.
Svärtan är ju inte perfekt med de små justeringar jag gjort, men den blir mycket bättre om man justerar.
Min kompis som har en 50" som kalibrerats har otroligt fin bild med bra svärta, så jag är inte orolig!!

Mitt tips är att efter du kört in tvn testa danskens inställningar igen men ändra ljuset från 51 till ca 38-40. I ett mörkt rum får jag en betydlígt bättre svärta och utan att den krossar detaljer.

Redigerat av Mr.Kräsen, 02 november 2010 - 00:44.

Postad 02 november 2010 - 02:18

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Mitt tips är att efter du kört in tvn testa danskens inställningar igen men ändra ljuset från 51 till ca 38-40. I ett mörkt rum får jag en betydlígt bättre svärta och utan att den krossar detaljer.

Får testa detta, tack för tipset!!

Postad 02 november 2010 - 09:50

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ska testa det jag också, tack för konkret tips på hur man förhoppningsvis får ner svärtan!

Postad 03 november 2010 - 00:21

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
sugen på denna tv är jag!

hur funkar den med en ps3?
går det köra alla spel i 3d? eller är det bara vissa?

tacksam för svar

mvh

Postad 03 november 2010 - 05:33

mediavetare
  • mediavetare
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag har ju till och från hängt på detta forum och läst massa trådar om platt-tv och projektorer. Det har väl på ett sätt varit intressant men också ganska frustrerande för att man får motsägande argument. Men till slut så slog jag på en PS50C7705. Jag fick flirta lite med taxichauffören så han hjälpte mig bära upp den till lägenheten. Kartongen är ju monstruös. Har nu haft den i två dygn, ställde in den efter de råd som har funnits i denna tråd. Jag är så nöjd med tvn. Nu ska jag se en favoritfilm, State Of Play.

Postad 03 november 2010 - 06:53

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ingen annan som upplever dålig svärta alltså?

Postad 03 november 2010 - 12:45

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ny uppdatering igår: T-VALDEUC-3000.6

Hittar däremot inte vad den innehåller. Informationen på engelska sidan är gammal.

Mvh
mrnis

Postad 03 november 2010 - 14:09

wikings1
  • wikings1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej kollar lite efter plasmor
jag kör med en htpc och leta efter en tv som har pixelmappning via hdmi
och kryssar jag i det när jag söker på prisjakt så är det enda 50 tumms plasma som har pixelmappning via hdmi
stämmer detta
Mvh Wikings1

Postad 03 november 2010 - 17:43

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Hej kollar lite efter plasmor
jag kör med en htpc och leta efter en tv som har pixelmappning via hdmi
och kryssar jag i det när jag söker på prisjakt så är det enda 50 tumms plasma som har pixelmappning via hdmi
stämmer detta
Mvh Wikings1

Nej det stämmer inte! Vem som helst kan lägga in samt ändra specifikationer på produkter på prisjakts hemsida dock så har kanske inte så många lagt in information ang pixelmappning där. Du får helt enkelt fråga i forumtrådarna till respektive tv ;) Panasonics modeller har något som heter overscan i menyn som du enkelt bockar ur och vips så har du = 1:1,Samsung,Lg,Sony likaså fast andra namn.

Redigerat av Mr.Kräsen, 04 november 2010 - 00:40.

Postad 08 november 2010 - 12:53

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ny uppdatering igen, bara 3 dagar efter förra:

T-VALDEUC-3002.1

Fix the Latch-up problem when 3D Optimisation selected

//mrnis

Postad 08 november 2010 - 17:51

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ingen annan som upplever dålig svärta alltså?

Jo, verkligen! Har haft tv:n några dagar nu och svärtan känns verkligen som en LCD från -03. Är den inte bättre än så här? Väldigt blaskig bild, speciellt när det blir mörkt i rummet på kvällen. Känns som det måste vara något fel på min och miss_peel tv. Eller har du lämnat tillbaka din och det är den jag fått, miss_peel?

På kvällstid i ett vardagsrum med några svaga lampor på finns det ingen svärta alls. Även i scener med blandade ljusa och svarta partier kan man se hur det svara inte alls är svart. Hur kan ni andra vara så nöjda? Har jag för höga krav?

Tror ni man kan skicka tillbaka tv:n fast jag tagit bort plasten runt ramen på tv:n?

Postad 08 november 2010 - 18:23

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Jo, verkligen! Har haft tv:n några dagar nu och svärtan känns verkligen som en LCD från -03. Är den inte bättre än så här? Väldigt blaskig bild, speciellt när det blir mörkt i rummet på kvällen. Känns som det måste vara något fel på min och miss_peel tv. Eller har du lämnat tillbaka din och det är den jag fått, miss_peel?

På kvällstid i ett vardagsrum med några svaga lampor på finns det ingen svärta alls. Även i scener med blandade ljusa och svarta partier kan man se hur det svara inte alls är svart. Hur kan ni andra vara så nöjda? Har jag för höga krav?

Tror ni man kan skicka tillbaka tv:n fast jag tagit bort plasten runt ramen på tv:n?

Är det någon skillnad på svärtan beroende på vad du matar tv:n med? Tex mellan SD-sändningar och dvd/blu-ray? Känns ju lite konstigt att svärtan skulle vara så kass då den efter kalibrering endast ska vara marginellt sämre än de bästa, kör du tex med "filmläget" och alla bildförbättringar avslagna?

Postad 08 november 2010 - 18:33

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på svärtan beroende på vad du matar tv:n med? Tex mellan SD-sändningar och dvd/blu-ray? Känns ju lite konstigt att svärtan skulle vara så kass då den efter kalibrering endast ska vara marginellt sämre än de bästa, kör du tex med "filmläget" och alla bildförbättringar avslagna?

Ja, kör med filmläget mest, testat dom andra lägena med men dom verkar sämre.
Analoga SD-sändningar har lite sämre svärta än om jag kör från min Tvix N1 inställd på 60 hz (50 hz verkar ge ett lite sämre resultat). Har även testat med ps3 och spel ser verkligen inte bra ut. Är det så här det ska se ut ångrar jag att jag slängde ut min 28 tums tjock-tv.

Justja, uppgraderade till senaste firmware:et utan resultat.

Postad 08 november 2010 - 21:11

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Knepigt att samma modell får så varierande omdöme, samma sak med Panasonic G20 i en annan tråd just nu. Man kan ju spekulera i anledningarna:

1 Olika referensramar, dvs vad som är bra svärta/bild för en person behöver inte vara det för en annan.

2 Svärtan/bildkvalitet varierar mellan olika exemplar

3 Olika kalibrering och insignal till apparaterna

4 Allmän smutskastning/missnöje pga "måndagsex"

5 Ovilja att se brister i sin nya dyra TV

I detta fall vore det intressant att jämföra svärtan hos en nöjd Samsung-ägare med svärtan hos en missnöjd Samsung-ägare.

Postad 08 november 2010 - 21:15

diman
  • diman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har ni problem med att tanka ner firmware från samsungs hemsida?
Får väldigt ofta "Fel på sidan" meddelende.

http://www.samsung.c..._sub_class_cd=P

Mvh
AD

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.