Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

anysee E7 T2C

463 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nytt tv-kort från Anysee (66 medlem(mar) har röstat)

Intressant?

1. Ja (63 röster [95.45%])

Procent av omröstning: 95.45%

2. Nej (3 röster [4.55%])

Procent av omröstning: 4.55%

Rösta Gäster kan inte rösta
Anysee E7 T2C (TV-kort) 4 8.333332 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 June 2011 - 23:00

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om följande är möjligt?

Om jag har:
- 2st Anysee E7 men där bara en utav dem har CAM + kort i sig.

Går det då att se på två olika betalkanaler samtidigt?

Postad 02 June 2011 - 23:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om följande är möjligt?

Om jag har:
- 2st Anysee E7 men där bara en utav dem har CAM + kort i sig.

Går det då att se på två olika betalkanaler samtidigt?

Det ska det göra, och det verkar funka enligt vad som skrivits på tidigare sidor i tråden, även om de testade med ett E7 och ett äldre kort då.

Postad 02 June 2011 - 23:49

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det ska det göra, och det verkar funka enligt vad som skrivits på tidigare sidor i tråden, även om de testade med ett E7 och ett äldre kort då.

Vad bra men krävs det att båda tunerna är tillverkade av Anysee? Har testat med Anysee E7 + Hauppauge 290e och bara fått det att fungera med 1 betalkanal samtidigt. Det borde däremot fungera med 2 betalkanler om jag byter till 2st Anysee E7?

Postad 03 June 2011 - 09:00

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Vad bra men krävs det att båda tunerna är tillverkade av Anysee? Har testat med Anysee E7 + Hauppauge 290e och bara fått det att fungera med 1 betalkanal samtidigt. Det borde däremot fungera med 2 betalkanler om jag byter till 2st Anysee E7?

Självklart är detta en Anysee finess. Jag har två Anysee varav en E7 och en E30 och det fungerar att "se" (spela in) två olika kanaler. Men tyvärr bara två. Det borde gå med ytterligare flera men det är tydligen MC som sätter käppar i hjulet...

Postad 03 June 2011 - 10:35

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Ingen som fått denna att fungera med tvheadend? Finns ju lite dåligt om e30 nu för tiden att få tag på :(

Postad 03 June 2011 - 10:37

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Ingen som fått denna att fungera med tvheadend? Finns ju lite dåligt om e30 nu för tiden att få tag på :(

Finns ingen Linux driver ännu för E7 bara till E30. E30 kör jag med Tvheadend. Funkar klockrent.

Postad 04 June 2011 - 07:12

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Finns ingen Linux driver ännu för E7 bara till E30. E30 kör jag med Tvheadend. Funkar klockrent.

Jepp har ett sånt men skulle vilja utöka till fler

Postad 05 June 2011 - 11:17

Unregistered1004f393
  • Unregistered1004f393
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Tjenare! Jag har en fundering ang. Boxer. Jag har en Anysee E7 T2C samt Boxers CI+ modul som jag kör genom Windows MCE. Det skumma är att jag kan se SVT HD, MTV HD och National Geographic HD men inte TV3 HD, TV4HD och Kanal 5 HD. Nån som har nån aning om vad detta beror på?

Postad 05 June 2011 - 17:54

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Tjenare! Jag har en fundering ang. Boxer. Jag har en Anysee E7 T2C samt Boxers CI+ modul som jag kör genom Windows MCE. Det skumma är att jag kan se SVT HD, MTV HD och National Geographic HD men inte TV3 HD, TV4HD och Kanal 5 HD. Nån som har nån aning om vad detta beror på?

Jag kör samma hårdvara via DVBLink i MediaPortal och kan bekräfta att det beter sig likadant här. Från början fungerade alla kanaler, sedan la alla betalkanaler av och nu fungerar två av dom. Uppenbarligen Boxer som leker med krypteringen.

Postad 05 June 2011 - 18:29

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Jepp har ett sånt men skulle vilja utöka till fler

Visserligen fel tråd men ändå... Jag kör med en E30 och ett LiteOn USB med Tvheadend

Funkar kanon. Men nu släpper vi Tvheadend i den här tråden (om det inte gäller E7 förstås).

Tvheadendtråden finns här
https://www.minhembi...howtopic=257879

Postad 07 June 2011 - 19:43

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Från början fungerade alla kanaler, sedan la alla betalkanaler av och nu fungerar två av dom. Uppenbarligen Boxer som leker med krypteringen.

Boxer leker vidare verkar det som för nu fungerar inte heller MTV HD eller National Geographic HD. Båda kräver CI+ nu. Fasen också :D

Postad 08 June 2011 - 10:51

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Boxer har väl inte världens mest imponerande support men jag pratade nyss med någon där som verkade vettig och övertygande, och han sa dels att inget har ändrats med krypteringen de senaste månaderna, dels att om man har ett nytt abonnemang med icke Boxer-godkänd mottagare så kan DVB-T2-betalkanaler mm funka fint 14 dagar eftersom alla kanaler ingår 14 dagar men därefter kan de sluta funka (eftersom krypteringen aktiveras då).

Jag provade själv med ett kontantkort som funkade fint i 14 dagar för alla kanaler. Har funderat på att köpa ett "riktigt" abonnemang (eftersom man inte kan ha HD-tillägg till kontantkort) men efter vad jag läst här ska man nog satsa på satellit istället eller nåt. Canal Digital verkar vara de som ligger längst ifrån att införa CI+.

Finns det någon här som haft TV3/4/5 HD efter abonnemangets första 14 dagar med en Anysee? Annars så kan förklaringen till problemen kanske helt enkelt vara att det aldrig någonsin funkat med Anysee och krypterade DVB-T2-kanaler?

Postad 08 June 2011 - 11:00

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

...så kan DVB-T2-betalkanaler mm funka fint 14 dagar eftersom alla kanaler ingår 14 dagar men därefter kan de sluta funka (eftersom krypteringen aktiveras då).
...

Krypteringen är aktiverad hela tiden. Men de första 14 dagarna har man tillgång till alla nycklar för att man ska bli lite sugen och lägga till flera kanaler.

Om krypteringen inte var aktiv skulle alla kunna se kanalerna och det är ju inte meningen. De vill bara sälja in ytterligare kanaler till nya abonnenter.

Postad 08 June 2011 - 20:57

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Boxer leker vidare verkar det som för nu fungerar inte heller MTV HD eller National Geographic HD. Båda kräver CI+ nu. Fasen också :)

Här fungerar dom fortfarande, 3, 4 och 5 är dock fortsatt otillgängliga.

Postad 09 June 2011 - 08:22

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Poängen var: Kan någon säga emot hypotesen att ingen svensk användare av T2C lyckats se DVB-T2-HD-betalkanaler förutom de 14 första dagarna i ett nytt abonnemang (eller nyss uppgraderat abonnemang)?

Det där med att MYVHD och NGHD funkar hos vissa men inte andra tyder ju också på att det har att göra med abonnemanget, inte med Boxers utsändningar. Om man antar att Boxer sänder ut samma saker i hela landet och inte har en liten gubbe i varje stad som slår till och från HD-kanaler på kiv. Kanske slutar det funka även för RElofsson efter en viss tid och/eller så snart han varit urkopplad viss tid?

Jag letar efter förklaringar. Förste person som haft DVB-T2-HD mer än 14 dagar är välkommen att slå hål på denna teori.

Whome, finns det information att läsa nånstans om exakt hur CI+ funkar eller gissar du bara att de skickar ut alla nycklar i början? Såvitt jag vet är kunskapen om CI+ dålig utanför de som skapat det.

Postad 09 June 2011 - 08:47

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Whome, finns det information att läsa nånstans om exakt hur CI+ funkar eller gissar du bara att de skickar ut alla nycklar i början? Såvitt jag vet är kunskapen om CI+ dålig utanför de som skapat det.

Det har absolut ingenting med CI+ att göra. Att lämna tidsbegränsade nycklar är en mycket vanlig teknik. Hela shareware industrin bygger på detta.

Postad 09 June 2011 - 16:29

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Poängen var: Kan någon säga emot hypotesen att ingen svensk användare av T2C lyckats se DVB-T2-HD-betalkanaler förutom de 14 första dagarna i ett nytt abonnemang (eller nyss uppgraderat abonnemang)

Jag har haft HD sedan slutet på april. I början fungerade alla kanaler, sedan slutade betalkanalerna fungera för mig och många andra och nu fungerar två av dom igen. Det verkar alltså iknte ha något med 14-dagarsperioden på nya abb att göra.

Postad 10 June 2011 - 13:32

Falt84
  • Falt84
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Någon som har forsökt med Diablo Cam 2 eller Unicam? Skal tydligen funktionera med tyske HD+/CI+ kanaler.

Någon? Verkar ju lovande

Postad 10 June 2011 - 23:36

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Här fungerar dom fortfarande, 3, 4 och 5 är dock fortsatt otillgängliga.

Hmm hos mig slutade dom att fungera i början på veckan. Förvisso är det ett relativt nytt tvillingkort. Kan det vara så att tvillingkort också har tillgång till alla kanaler första veckorna? Jag ska testa med "huvudkortet" imorgon så får vi se.

Postad 15 June 2011 - 12:24

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Lite info om en Linux driver till Anysee E7 T2C. Anysee har donerat en E7 till Antti Palosaari som skrev drivern till E30. Han har lovat att han kommer att skriva en till E7 när han får tid. Det innebär väl några månader skulle jag tro. Så den som väntar på något gott... :)

Antti har skrivit många Linux drivers. Nyligen en till PCTV nanoStick T2 290e med stöd för DVB-T2. Den är dock bara för fria kanaler.
Här är en demo av Nanostick 290e på Android! Dock utan h264 hw decoding (men det är på gång på Pandaboard som demon körs på).
http://www.youtube.c...h?v=Wuwyuw0y1Fo

Här är Anttis sida
http://palosaari.fi/linux/

Så förhoppningsvis så kan vi snart köra Anysee E7 med Tvheadend!

Postad 15 June 2011 - 21:12

sljung
  • sljung
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis skaffat en Anysee E7 T2C. Fint med HD det vill man ju ha. Beställt Boxer HD paket (=nytt Smartcard) och CI+ CAM från NetOnNet. Nu skall väl allt fungera ... Nehej.. SVT HD Javisst men den är ju okrypterad. TV4 HD Icke samt inte heller TV3 och TV5 HD men National Geografic och MTV HD.. Här har vi en klassisk krypertings samt rättighetsproblem tror jag. Liknar lite Blu-Ray problemet som jag hade innan Total Media Theatre 5 kom. SUCK.

Ska prata med Robert på Boxer lite men tror inte dom bryr sig när man inte kör deras godkända tråk-boxar.

En annan lustig sak : För att få vanliga SD kanalerna (krypterade) att fungera måste jag sätta Smartcardet i den inbyggda kortplatsen.. :-)

Känns som vi är några med liknande problem iaf.

Hör av mig när jag vet mer.. Man ska inte ge sig så lätt :-)

Postad 15 June 2011 - 23:11

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Finns det någon här som haft TV3/4/5 HD efter abonnemangets första 14 dagar med en Anysee? Annars så kan förklaringen till problemen kanske helt enkelt vara att det aldrig någonsin funkat med Anysee och krypterade DVB-T2-kanaler?

Jag tror ni kan glömma att ci+ någonsin kommer att funka på en pc absolut inte med E7 eftersom den inte har stöd för ci+, om ni kollar denna tråd på ci+ forumet så verkar det som om någon hårdvarutillverkare försökt och gett upp... Det är möjligt att någon knäcker det via mjukvara/softcam framöver (hdcp skulle ju vara oknäckbart exempelvis), men det kommer troligtvis inte baseras på fysisk cam/ci-läsare, glöm e7 köp ett vanligt pctv dvb-t2 om ni vill få in de fria hd-kanalerna så spar ni pengar, kör med softcam istället för ci-läsare så låser ni inte upp kortet till endast en tuner (sd-betalkanaler), annars är mitt råd att skippa boxer för nån annan leverantör som inte kör med ci+...

Redigerat av beachman, 15 June 2011 - 23:22.

Postad 18 June 2011 - 13:12

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Om CI+ införts så är det troligen kört. Det enda man då kan hoppas på är väl en norsk tonåring eller nåt..

Men att påstå att problemet beror på CI+ innan man provat ordentligt är som den där historien om Petter och vargen. Det finns gott om möjliga problem som inte har med CI+ att göra.

Så ge inte upp Sljung! Och när du pratar med Boxer är mitt tips att säga att du har en TV med stöd för CAM, så måste de hjälpa dig. Om de frågar om vilken typ så säg att det är en Sony med Boxer-stöd men att du glömt modellnumret.

Postad 18 June 2011 - 15:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Tyvärr är det ju så att bla boxer ser en väldigt liten marknad för den här typen av produkter +att tv-bolagen anser att det bara används för att piratkopiera deras program och ställer krav på boxer att det ska vara krypterat och inte kunna användas hur som helst. Det finns heller ingen riktig motpart som ställer krav på att det ska tas fram lösningar för htpc. Tex microsoft promotar sitt mediacenter som navet för underhållning i huset, men man ställer inga krav på tex tv-leverantörer, man kan inte ens få en fungerande epg utan att man måste fixa själv.

Vet inte hur det är med hd-kanaler utomlands men när det gällde sd så var det inte så många länder som hade så hårt krypterat som sverige även om det fanns några så var det i många länder inte tillåtet att ta avgifter för reklamkanaler, tex i uk mfl fanns det massor med fta-kanaler och behovet för kortläsare var då betydligt mindre.

Det som skulle behövas är att boxer ser en möjlighet att tjäna pengar och är villiga att godkänna produkter som tvkort.
Att nån tillverkare av kort är villig att betala de ev licenspengar och att följa eventuella regler som finns runt det.
Ytterliggare ett problem som finns är att till skillnad från en traditionell box så är det mycket som kan strula som inte har direkt med tvmottagaren så de har svårt att ge support mm och därför minskar intresset från tex boxer, cd, viasat.

Postad 21 June 2011 - 23:05

la damit
  • la damit
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har fått ett jävligt irriterande problem med mitt Anysee E7 den senaste veckan.
Min E7a slutar fungera över natten. HTPCn är en WMC 7 ultimate 64bit.
Symptomet är att LEDen i E7an blinkar och WMCn säger att det inte finns någon mottagare i datan.
Rycker man strömmen på den och sätter tillbaka i E7an lyser LEDen konstant och det börjar omedelbart fungera.

Eftersom den slutar fungera då och då missar jag en massa avsnitt den skulle ha spelat in, klart irriterande.

Någon som vet hur man fixar det?

Gissar att det har något att göra med att datorn somnar el dyl. Har pillat på "turn sleep mode off while in WMC" settingen i E7ans config - men fungerade inte.

Postad 22 June 2011 - 13:27

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Efter att Windows har uppdaterats så brukar jag få problem liknande (inte exakt samma) som du beskriver. Felet brukar visa sig som att jag får ett felmeddelande typ "det finns ingen mottagare som kan visa programmet" (eller nåt åt det hållet). Det brukar lösa sig genom att jag raderar och söker om alla kanaler. Struligt men det är Windows...

Dock tror jag att burken överlevde den senaste uppdateringen som kom här om dagen.

Ska bli skönt att gå över till Linux när drivisarna blir klara. Den som väntar på något gott :)

Postad 28 June 2011 - 06:42

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Boxer har kommit med ett intressant svar, läst här. Låter alltså som att det finns hopp att det ska fixas efter sommaren:

Hej,

Vi har vidarebefodrat din fråga till vår tekniska support och fått nedanstående svar.

Vi har identifierat ett fel på Boxer TV-Module CI+. Vi arbetar med att rätta felet och spela ut en ny mjukvara i luften för uppgradering. Detta kommer vi tyvärr inte att kunna göra innan sommaren, vi återkommer med mer information.

Vänliga Hälsningar
Linn Karlsson
Boxer Kundservice

Postad 03 July 2011 - 08:52

Unregistered814f3eb6
  • Unregistered814f3eb6
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Boxer har kommit med ett intressant svar, läst här. Låter alltså som att det finns hopp att det ska fixas efter sommaren

Låter som underbara nyheter!

Postad 18 July 2011 - 15:05

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på vilka fysiska yttermått denna produkt har? Längd, djup och höjd, alltså.
Det verkar stört omöjligt att hitta några uppgifter om detta någonstans.

Edit: Vad finns det för anledning att välja E7 T2C framför tex TerraTec H7 för 2/3 av priset? Någon som har koll?

Mvh Henke

Redigerat av henke s, 18 July 2011 - 16:13.

Postad 18 July 2011 - 18:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på vilka fysiska yttermått denna produkt har? Längd, djup och höjd, alltså.
Det verkar stört omöjligt att hitta några uppgifter om detta någonstans.

Edit: Vad finns det för anledning att välja E7 T2C framför tex TerraTec H7 för 2/3 av priset? Någon som har koll?

Mvh Henke

Vad jag vet har terratec h7 inte möjlighet till dvb-t2 vilket anysee e7 t2c har, dvs du kan inte se boxers hd-utbud med terratec. Även om det inte verkar funka så bra med krypterade kanaler just nu så kan man iaf se de båda fria hd-kanalerna, och förhoppningsvis löser det sig med resten av betalkanalerna också snart. Sd-betalkanaler kan du se med båda korten.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 18 July 2011 - 18:37.

Postad 18 July 2011 - 20:59

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Tack Goldstar,

Du är lika trevlig och hjälpsam som vanligt. Gillart! :D

Om man bortser från dvb-t2, är det någon av dessa som är "strulig". Jag tänker på problem med att få in kanaler, tapp av kanaler, problem med dvb-t eller dvb-c, värdelös mjukvara/drivrutiner, sega kanalbyten etc, eller är båda ok? Blir kanske lite halvt OT, men jag antar att iaf någon här testat H7:an också och att en jämförelse kan vara intressant för flera... :)

Edit: Förutom de problem som rapporterats med CI+ ovan förstås.

Mvh Henke

Redigerat av henke s, 18 July 2011 - 21:02.

Postad 19 July 2011 - 09:53

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Om du använder Smartwii funkar E7 utan problem, annars funkar båda bra. Har kört i comhem nät. Nu har jag 2 E7 som fungerar problemfritt i CH nät.

// Mikael

Postad 23 July 2011 - 06:28

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Om du använder Smartwii funkar E7 utan problem, annars funkar båda bra. Har kört i comhem nät. Nu har jag 2 E7 som fungerar problemfritt i CH nät.

Tackar!
Då lutar det åt en H7, pga priset.

Mvh Henke

Postad 15 August 2011 - 11:16

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Inga nyheter ang betal-HD-kanaler och E7:an?
Är sugen på att beställa boxers HD-paket, men vill ju vara säker på att det fungerar...

FYI, som tidigare konstaterats här i tråden fungerar E7:an klockrent med Win 7 MC och SVT:s HD-kanaler. SmartWii fungerar utan problem.

Har dock ett problem. Programmet "CNO" stoppar emellanåt. Har löst det genom att schemalägga en omstart av datorn varje em.
Någon annan med det problemet, som har en annan lösning?

Postad 15 August 2011 - 19:48

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Är sugen på att beställa boxers HD-paket, men vill ju vara säker på att det fungerar...

Tur att folk frågar så att man provar... Idag fungerar samtliga Boxers HD-kanaler med E7 och MediaPortal (via DVBLink), tidigare i sommar fungerade inte 3, 4 och 5.

Postad 17 August 2011 - 07:49

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Se där, det funkar igen helt plötsligt....undrar om det forsätter med det, eller är det någon sommarvikarie på Boxer som gjort något fel...? ;)

Redigerat av Haen, 17 August 2011 - 07:50.

Postad 17 August 2011 - 08:53

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Se där, det funkar igen helt plötsligt....undrar om det forsätter med det, eller är det någon sommarvikarie på Boxer som gjort något fel...? ;)

Det är ju det här som gör att man velar, det verkar inte finnas någon riktig styrning, och något svar från Boxer lär man väl aldrig få heller.

Lekstuga.

Postad 20 August 2011 - 16:59

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
snubblade över denna interna variant
http://www.dvbshop.n...-MCE--HDTV.html

Har inte sett den någon annan stans samt att den inte finns med på anysees hemsida.

Hur går det för de som kör boxer med e7:an? det jag är sugen på är att kunna se flera betal kanaler med ett program kort. Kör i dag ett floppydtv och funderar på att skaffa ett till samt en cardsplitter. Men kan man slippa det och köpa nya kort som klarar detta.
Kan man få det att funka blir det nog ett E7 och ett E30. som får dela på ett kort. Är det rätt tänkt?

Har någon lyckats att se ALL HD OCH SD kanalerna utan att behöva byta kort kam eller liknande.
HUR?

Postad 20 August 2011 - 17:23

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Har inte sett den någon annan stans samt att den inte finns med på anysees hemsida.

Hur går det för de som kör boxer med e7:an? det jag är sugen på är att kunna se flera betal kanaler med ett program kort. Kör i dag ett floppydtv och funderar på att skaffa ett till samt en cardsplitter. Men kan man slippa det och köpa nya kort som klarar detta.
Kan man få det att funka blir det nog ett E7 och ett E30. som får dela på ett kort. Är det rätt tänkt?

Har någon lyckats att se ALL HD OCH SD kanalerna utan att behöva byta kort kam eller liknande.
HUR?

Intressant länk, kan dock inte ge dig mer info ang. boxer och HD. Det är ju några som fått igång det men sen hur det funkar överlag, kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Den har funnits på hemsidan förut men nu är den som sagt borta. Jag ska nog ta och testa ett exemplar och köra i hop med min låda för att testa hur det funkar med ett kort och Comhem. Tack för länken
Mikaelj

Postad 21 August 2011 - 16:24

andrec
  • andrec
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Den har inte DVB-T2, dvs du kan inte se Boxers HD-kanaler.
För mer info om intern version,
se mina tidigare inlägg i denna tråden.

Postad 22 August 2011 - 17:49

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0

Den har inte DVB-T2, dvs du kan inte se Boxers HD-kanaler.
För mer info om intern version,
se mina tidigare inlägg i denna tråden.

attans.

Att det ska vara så svårt att göra ett bra tv kort som stödjer t2 med cam, fullt stöd i mediaportal och flera tunsers som delar på ett programkort.
Tror det finns en stor marknad för detta. Synd att det aldrig verkar lossna för oss med HTPC

Postad 23 August 2011 - 21:03

sljung
  • sljung
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

FYI, som tidigare konstaterats här i tråden fungerar E7:an klockrent med Win 7 MC och SVT:s HD-kanaler. SmartWii fungerar utan problem.

Har dock ett problem. Programmet "CNO" stoppar emellanåt. Har löst det genom att schemalägga en omstart av datorn varje em.
Någon annan med det problemet, som har en annan lösning?

Jag kan bekräfta att E7:an funkar nu med alla krypterade HD kanaler (3:an, 4:an , 5:an, MTVHD , National Geographic). Men... då funkar inga andra krypterade kanaler .. Måste alltså flytta Boxer kortet från den inbyggda läsaren till CI+ CAM modulen som jag också har i E7:an för att se HD.
Så helt klart har Boxer folket gjort något som får det att funka med HD.
En annan notis: Den senaste drivisen från Anysee från Juli 2011 gjorde att det blev svårare att ta in många kanaler. Tog tillbaka den från April 2011 och det blev bättre.

Så kul med HD äntligen och hoppas Boxer nu inte micklar till det igen med programvaran/krypteringen.

Har inte haft problem med att CNO stoppar så kan tyvärr inte hjälpa dig med exakt svar där. Men prova att koppla loss Anysee och ominstallera drivrutinen. Se till att avinstallation går igenom utan felmeddelande.

Postad 24 August 2011 - 07:40

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta att E7:an funkar nu med alla krypterade HD kanaler (3:an, 4:an , 5:an, MTVHD , National Geographic). Men... då funkar inga andra krypterade kanaler .. Måste alltså flytta Boxer kortet från den inbyggda läsaren till CI+ CAM modulen som jag också har i E7:an för att se HD.
En annan notis: Den senaste drivisen från Anysee från Juli 2011 gjorde att det blev svårare att ta in många kanaler. Tog tillbaka den från April 2011 och det blev bättre.

Så kul med HD äntligen och hoppas Boxer nu inte micklar till det igen med programvaran/krypteringen.

Har inte haft problem med att CNO stoppar så kan tyvärr inte hjälpa dig med exakt svar där. Men prova att koppla loss Anysee och ominstallera drivrutinen. Se till att avinstallation går igenom utan felmeddelande.

Vi får väl njuta så länge det varar.... jag har inga problem med "andra krypterade kanaler". Kör på CI+ CAM:en för alla kanaler..och den senaste drivrutinen.

Postad 24 August 2011 - 19:33

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Förstår inte vad du menar när du säger om att du måste flytta kortet från den inbyggda läsaren till ci+ cam modulen? På bildern syns det ju tydligt att mottageren har endast "1" common interface slot. Där kan man placera "1" cam, som i sin tur kan ha ett kort. Det finns inte väl inte ännu en ci slot?

Postad 25 August 2011 - 07:55

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Förstår inte vad du menar när du säger om att du måste flytta kortet från den inbyggda läsaren till ci+ cam modulen? På bildern syns det ju tydligt att mottageren har endast "1" common interface slot. Där kan man placera "1" cam, som i sin tur kan ha ett kort. Det finns inte väl inte ännu en ci slot?

Det finns både ett CI slot OCH en inbyggd kortläsare som inte är CI+. Inbyggda kortläsaren duger så länge man bara tittar på kanaler som inte kräver CI+, dvs ej HD.

Postad 29 August 2011 - 18:40

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Ok, så med en E7 och Boxer CAM så fungerar nu samtliga kanaler inklusive HD?
Är detta rätt uppfattat?

Jag har en annan DVB-T2 tuner med en Acamd softcam jag idag inte får in några MPEG4-kanaler med. I våras innan Boxer aktiverade CI+ så kunde jag se mpeg4-kanalerna. Men inte längre alltså. HD-paketet hann jag aldrig skaffa, men så länge kodningen är likartad för dom så bör även HD-kanaler fungera om övriga mpeg4-kanaler fungerar. SVT1 och 2 HD har fungerat hela tiden.

Men nu verkar det alltså som om Boxer ändrat något så att man med en hårdvaru-CAM med CI+ och en E7 alltså kan avkoda mpeg4 och HD i datorn?

Jag använder NextPVR som mediaprogram (rekommenderas om ni inte testat det!). Behöver programmet ha speciellt stöd för anysee, eller "gömmer" BDA-drivisarna allt tekniskt om avkodningen? Dvs finns det nåd SDK för Anysee...

Postad 29 August 2011 - 19:48

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Ok, så med en E7 och Boxer CAM så fungerar nu samtliga kanaler inklusive HD?
Är detta rätt uppfattat?

Ja, det fungerar bra för mig.

Jag använder NextPVR som mediaprogram (rekommenderas om ni inte testat det!). Behöver programmet ha speciellt stöd för anysee, eller "gömmer" BDA-drivisarna allt tekniskt om avkodningen? Dvs finns det nåd SDK för Anysee...

Programmet måste ha stöd för att hantera CI-porten. MediaPortal har det inte, DVBLink har det, NextPVR vet jag tyvärr inget om.

Postad 29 August 2011 - 20:25

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Ok, jag har just gjort en request hos utvecklaren för NextPVR och han lovar fixa stöd för CI-hanteringen om han bara kan få ett testexemplar av mottagaren. Så jag skickade AnySee i Korea en fråga om det.

Jag håller i vart fall tummarna! :-)

Postad 02 September 2011 - 10:01

flowerbranch
  • flowerbranch
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nån som kör denna?

http://hfx.at/de/ind...u...t&Itemid=54

Postad 02 September 2011 - 11:06

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Nån som kör denna?

http://hfx.at/de/ind...u...t&Itemid=54

Jag har en som ska installeras , bara tid finnes. Jag kör med Comhem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.