Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 60LD550N

289 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 60LD550N (TV) 6 8,57 (13) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 maj 2011 - 06:09

Xamin
  • Xamin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag har varit inne i service menyn och kollat runt lite, på options 1 på min tv står det: maker sharp. Fler som sett detta, elr är det så att det står på alla ld550 oavsett vilken panel man har?

Det jag pillat på i service menyerna och fått igång hittils är:
usb filmvisning
Fått fram 2 st THX förinställda alternativ för panelens inställningar
Välkommsloggan av/på

Nån som hittat mer i service menyn som förgyller tillvaron?

Postad 04 maj 2011 - 06:33

Xamin
  • Xamin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Extremt hjälpsam och insiktsfull tråd detta! Är på g att införskaffa en 60LD550N, men kom ihåg en grej som var på tapeten rätt hårt sist jag köpte ny tv: input lag.
Gjorde en liten snabbsök här på forumet och hittade ingen färsk tråd om det. Är det så att problemet har försvunnit med det här årets modeller? Eller är det fortfarande närvarande, men att folk vant sig vid det?
Spelar rätt mycket fighting/musikspel och nuvarande Samsungskrället gjorde det rätt ordentligt mycket tråkigare med sina 60 ms lag :/ Vore synd om det gällde även för den här LG'n. Är det någon som gjort ett test på sin enhet för att se vad det ligger på?

Finns mycket matnyttigt om ld550 modellerna att läsa här.
http://www.avforums....d-thread-4.html

Postad 04 maj 2011 - 07:30

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Nu har jag (tyvärr) fårr returnera min tv till MM. LG ville inte lösa problemet med clouding och att panelen lös igenom i kanterna.

LG var inte lätta att göra med, dom hänvisade till att det var "acceptabelt" vilket jag inte håller med om.

Som tur var så är MM lätta att göra med och dom tog tillbaka tv´n utan några problem.
MM i gävle gick verkligen långt för att jag skulle bli nöjd.

Nu har jag bytt till en Samsung PS59D555, är nöjd!

Samsung har valt samma linje när det gäller clouding, dvs att det är acceptabelt. Dock så är det inget problem du råkar ut för med en plasma ;)

Postad 04 maj 2011 - 19:30

Oswaldo
  • Oswaldo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vad är inställningarna på din tv?
vad har du backlight och brightness på?

Jag kör på det förinställda läget "film" utan att ha ändrat några värden själv. Har provat de andra lägena och även ändrat lite själv i dessa , men tyckte läget film var bra som det var... Där är backlight 30 o brightness 50.

Tilläggas ska väl att jag går från en 13 år gammal 33 tums tjock tv av märket SABA till denna LG... he he, så jag har absolut inte den blekaste aning om "hur" bilden ska se ut...

Postad 05 maj 2011 - 08:22

thella
  • thella
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Kan man köra en USB sticka in i denna tv. Köra upp en blueray-film med riktiga menyer som man har laddat på stickan och sedan välja svenska som språk på undertitel? Kan man det på någon tv? Om så, funkar det laggfritt?

Postad 05 maj 2011 - 10:27

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Kan man köra en USB sticka in i denna tv. Köra upp en blueray-film med riktiga menyer som man har laddat på
stickan och sedan välja svenska som språk på undertitel? Kan man det på någon tv? Om så, funkar det laggfritt?

Ja, den har en USB ingång men för att spela upp film måste du hacka servicemenyn via en specialfjärr,
det är bara att läsa i tråden hur det görs. Du behöver bl.a en Logitech Harmony fjärr för detta.
Ifall den klarar av Blueray menysystem har jag inte den blekaste aning om men vem vill överhuvudtaget ha menyer?
Man vill ju bara ha själva filmen, dvs en MKV, AVI eller MP4 fil som man spelar upp. Samt en SRT fil med texten.

Redigerat av Honkium, 05 maj 2011 - 10:31.

Postad 05 maj 2011 - 11:33

thella
  • thella
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Ja, den har en USB ingång men för att spela upp film måste du hacka servicemenyn via en specialfjärr,
det är bara att läsa i tråden hur det görs. Du behöver bl.a en Logitech Harmony fjärr för detta.
Ifall den klarar av Blueray menysystem har jag inte den blekaste aning om men vem vill överhuvudtaget ha menyer?
Man vill ju bara ha själva filmen, dvs en MKV, AVI eller MP4 fil som man spelar upp. Samt en SRT fil med texten.

Nej jag struntar i menyer men det format mima filmer här ligger det ingen .srt fil vad jag kan se. Utan de är mer en avbild av skivan. Måste jag konvertera och hålla på i sådana fall och får jag då en separat undertext-fil?

Finns det tv-apparater som ordnar detta utan hackning?

Postad 05 maj 2011 - 11:40

morre123
  • morre123
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nu har jag (tyvärr) fårr returnera min tv till MM. LG ville inte lösa problemet med clouding och att panelen lös igenom i kanterna.

LG var inte lätta att göra med, dom hänvisade till att det var "acceptabelt" vilket jag inte håller med om.

Som tur var så är MM lätta att göra med och dom tog tillbaka tv´n utan några problem.
MM i gävle gick verkligen långt för att jag skulle bli nöjd.

Nu har jag bytt till en Samsung PS59D555, är nöjd!

Vad fick du ge för den? Ska ut i dagarna till just MM Gävle o shopa, är du nöjd?

Postad 05 maj 2011 - 13:56

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Nej jag struntar i menyer men det format mima filmer här ligger det ingen .srt fil vad jag kan se. Utan de är mer en avbild av skivan. Måste jag konvertera och hålla på i sådana fall och får jag då en separat undertext-fil?

Finns det tv-apparater som ordnar detta utan hackning?

Varör inte köra MKV HD filmer som alla andra? Då behöver du inte klydda med konvertering!!!
En SRT fil är helt enkelt en extern textfil du tankar hem, bl.a från sajten Undertexter.

Om du vill vara säker på att ha det stöd du kräver bör du köpa en extern mediaspelare med bred kompabilitet.
Själv kör jag en Western Digital TV HD Live Media Player som spelar upp mitt material med bravur.
Nuförtiden finns dock nyare och bättre mediaspelare än ovanstående som har några år på nacken.

Postad 06 maj 2011 - 23:55

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Hmm :) Måste bara fråga...
Antingen så har man väl clouding eller så har man det inte? De är väl en grej som man märker så fort man pluggar in strömkabeln? Inget som kommer med tiden lr???
Jag köpte en Lg60ld550n för tre dagar sen, allt funkade kanon å bilden var grym (Ingen clouding)... Men så när jag å frugan kollade på Avatar ikväll märkte vi att det helt plötsligt började släppa igenom lite ljus i hörnen "clouding" Det roliga var att de kändes som att de bara blev värre juh längre filmen gick...
Någon annan som haft de problemet??? Tror ni att de kan försvinna?

Redigerat av lappen69, 07 maj 2011 - 00:07.

Postad 07 maj 2011 - 00:33

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Hmm :) Måste bara fråga...
Antingen så har man väl clouding eller så har man det inte? De är väl en grej som man märker så fort man pluggar in strömkabeln? Inget som kommer med tiden lr???
Jag köpte en Lg60ld550n för tre dagar sen, allt funkade kanon å bilden var grym (Ingen clouding)... Men så när jag å frugan kollade på Avatar ikväll märkte vi att det helt plötsligt började släppa igenom lite ljus i hörnen "clouding" Det roliga var att de kändes som att de bara blev värre juh längre filmen gick...
Någon annan som haft de problemet??? Tror ni att de kan försvinna?

Tydligen kan ljusläckaget öka med tiden och värmeutvecklingen och också av ojämn skruvbelastning om den är vägghängd.

Postad 07 maj 2011 - 08:28

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nu har Elgiganten återigen sänkt priset på LD550N, denna gången till 10980. Passa på så länge de finns.

Postad 07 maj 2011 - 11:22

funkypelle
  • funkypelle
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Lite ny på hembio-livet. Bygger ett litet rum i garaget som är kombinerad hembio och hemstudio. Har observerat tv-marknaden i ett halvår och var senast igår inställd på en sony ex500 55" för 9995:- på dustinhome (+frakt). Nu såg jag annonsen på elgiganten på 60LD550N för 10980:- och googlade och hamnade här.

Det verkar som att denna lg kan vara ett alternativ...om man har tur att inte få ett dåligt ex.
Har en två år gammal Lg LH3000 42" i vardagsrummet som funkar men som troligen ligger i bottenskiktet prestandamässigt idag.
Har fått för mig att lg är lite budget-krafs och att sony är betydligt bättre men det verkar ju variera.

Det jag är lite osäker på är om jag sitter för nära för denna 60-tummare.
Mellan väggarna har jag 3 meter, så det blir väl ca. 2,5 mellan skärm och huvud.

Någon om kan hjälpa mig välja?

mvh
Pelle

Postad 08 maj 2011 - 00:37

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Jag köpte en Lg60ld550n för tre dagar sen, allt funkade kanon å bilden var grym (Ingen clouding)... Men så när jag å frugan kollade på Avatar ikväll märkte vi att det helt plötsligt började släppa igenom lite ljus i hörnen "clouding"

Några frågor!
1)Vilket energyläge kör du på? Maximalt, Mellan eller Minimalt...eller kanske Av?
->Det styr du längst upp till vänster på fjärren med den gröna knappen.

2) Vad står din backlight inställd på inne i bildmenyn? Min står på 45.

3) Är din TV väggupphängd eller stående på foten?

Postad 08 maj 2011 - 08:42

funkypelle
  • funkypelle
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Var på elgiganten igår och jämförde LG''n och Sony''n på 2,5 m avstånd. Tyckte jag blev lite svagt yr av LG och upplevde mer lugn av Sony. Antar att det har med motionflow grejen att göra, men kanske också storleken, för de 5 tummen extra på LG'n märktes mer än jag trodde.
Sedan var det någon på prisjakt som tyckte ex500 fungerade bra som dataskärm på mitt avstånd så nu lutar det åt sony igen.

Postad 08 maj 2011 - 15:10

Anwest
  • Anwest
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Tycker mig ha problem med lipsynken till och från, framförallt när jag kollar på HD-kanaler på Com Hem-boxen. Avhjälps med att zappa mellan kanaler eller starta om boxen, men ibland krävs det att jag gör det flera gånger. Någon som har samma problem? Hade inte det problemet med min gamla Mirai-tv. Problemet är att ljud (märks ffa när personen på tvn talar) och bild inte är i synk.

Postad 08 maj 2011 - 15:22

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Några frågor!
1)Vilket energyläge kör du på? Maximalt, Mellan eller Minimalt...eller kanske Av?
->Det styr du längst upp till vänster på fjärren med den gröna knappen.

2) Vad står din backlight inställd på inne i bildmenyn? Min står på 45.

3) Är din TV väggupphängd eller stående på foten?

1. Energyläget kör jag AV...

2. Kör som sagt Expert 1, då blir bakgrundsbelysningen 30...

3. Tv´n är väggupphängd, men vad spelar de för roll om den är det???

Någon där ute som har kalibrerat denna tv´n? Dela gärna med er av era inställningar =)

Postad 08 maj 2011 - 20:56

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

1. Energyläget kör jag AV...

2. Kör som sagt Expert 1, då blir bakgrundsbelysningen 30...

3. Tv´n är väggupphängd, men vad spelar de för roll om den är det???

Någon där ute som har kalibrerat denna tv´n? Dela gärna med er av era inställningar =)

Om du kör Av i Energyläget = Inget energisparande, dvs max backlight. Minimalt betyder minimal besparing..osv.
Med bakgrundsbelysningen i 30 och läge AV pressar du betydligt mer än 120cd i ljus.
Prova bakgrundsbelysning 45 och Energyläge Mellan. Då lär du hamna ganska korekt i ljusstyrka.
Detta kan påverka din TV positivt då alltför hög strömförbrukning kan ge värmeproblem.

Väggupphängd TV kan påfrestas rent mekaniskt så att hörnen eller andra ställen blir tryckbelastade med ojämt ljusflödesom följd.
Detta är ett välkänt problem inom utvecklarbranschen och går under beteckningen "heat and pressure problem".

Postad 08 maj 2011 - 22:29

Oswaldo
  • Oswaldo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Om du kör Av i Energyläget = Inget energisparande, dvs max backlight. Minimalt betyder minimal besparing..osv.
Med bakgrundsbelysningen i 30 och läge AV pressar du betydligt mer än 120cd i ljus.
Prova bakgrundsbelysning 45 och Energyläge Mellan. Då lär du hamna ganska korekt i ljusstyrka.
Detta kan påverka din TV positivt då alltför hög strömförbrukning kan ge värmeproblem.

Väggupphängd TV kan påfrestas rent mekaniskt så att hörnen eller andra ställen blir tryckbelastade med ojämt ljusflödesom följd.
Detta är ett välkänt problem inom utvecklarbranschen och går under beteckningen "heat and pressure problem".

Lade märke till att även jag hade energysaving på läget av. Har nu satt det på mellan och jag måste säga att det blev bättre, dock försvann inte allt ljusinsläpp... Tackar så mycket för infon!

Postad 10 maj 2011 - 15:43

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Hur har det gått?
Har du bytat TV:n ännu eller testade du mina tips i inlägg #218?

Postad 11 maj 2011 - 07:16

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Oj oj, som det är sagt får jag hem det här "monstret" ikväll. Det ska bli oerhört intressant att prova!

Jag har en 50 tums Panasonic-plasma idag och är skräckslagen över storleken och LCD-tekniken. Jag menar, 50 tummaren är rejält stor redan den och plasmatekniken och Pannan funkar ju så himla bra. Det låter kanske som om jag inte riktigt visste vad jag gjorde när jag köpte den men så är det givetvis inte men i det här fallet känns det lite extra spännande (det är ju som sagt ett monster!!!).

Ett bra första TV-test blir väl kanske melodifestivalen i HD. Såg semin igår och även om underhållningen som sådan givetvis kan diskuteras var ju både bild (med ljussättning och allt) och ljudproduktionen något i hästväg. Sedan blir det väl en sväng Sagan om Ringen på BlueRay och kanske lite Gran Turismo eller CoD i helgen om tid medges. Sedan är jag berädd att avgöra teknikkriget (Plasma/LCD) en gång för alla, hehe.

Postad 11 maj 2011 - 11:31

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Hoppas du får ett bra ex utan strul....
Ser fram emot din "review"

Postad 11 maj 2011 - 12:23

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hoppas du får ett bra ex utan strul....
Ser fram emot din "review"

Ja, tack! Det skulle ju kännas sådär att behöva skicka ett 60-tums shabrak fram och tillbaka i Sverige innan man är klar med inköpet.

Ska verkligen göra mitt bästa för att ge en så utförlig beskrivning som möjligt av mina intryck. Helt klart får den hyfsat tufft att konkurrera med min nuvarande TV som jag ju är väldigt nöjd med, men vi får se ...

Postad 12 maj 2011 - 10:43

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Allra första intryck efter att ha sett på teknad Star Wars Clone Wars på Blueray, Hockey VM på TV3 (SD) och zappat mellan Discovery HD, TV4 HD (Blue Bloods), Rapport (HD), Kanal 5 (SD), MTV HD, m.fl. Jag växlade mellan lägena "Sport", "Livfull" och "Expert 1". Observera att detta bara är mina första, mer spontana intryck. Jag jämför först och främst med min Panasonic TH-50PX70 (HD Ready 1366x768 plasma) som i och för sig snart har 4 år på nacken men med en helt ny panel sedan 3-4 månader. Luset i rummet gick ifrån lätt dimmat dagsljus till hyfsat mörkt.

Oerhört bra bild på HD kanalerna och helt ok på SD (i vart fall om produktion och sändnings-/mottagningskvalitet är ok).

Att se Hockey i SD var väl något av ett eldprov och visst blir det lite oskarpt på 60 tum men TV:n hanterar det ändå såpass bra att jag inte saknar 50 tums Panasonic:en.

HD bilden (Canal Digital TV) är enorm och så länge som ljus-/kontrastförhållandena inte är extrema måste jag säga att den ger en väl så bra bild som min "gamla plasma". Blue Bloods blev extremt bra och bilden fick en större "närvaro" och ett större djup än på min gamla TV. Naturbilder på olika "Discovery kanaler" blev också oerhört bra. Det var så man häpnade faktiskt men den extra bildstorleken gjorde säkert sitt till. När kontrastförhållandena blir mer extrema, t.ex. ficklampsljus i totalmörker eller motljus och liknande, verkar bilden bli "dassigare" och mindre skarp än plasman. Sitter man i dessa situationer i 30-40 graders vinkel till TV:n kan man också ibland - när det är bäcksvart med starkt ljus någonstans - ana viss ljusblödning i något hörn (verkar påverkas av betraktningsvinkel). När bilden är jämnljus eller mer jämnmörk känns det dock annars som den hanterar bilden bra och presenterar skärp och svärta mycket bra. En konsert med Pearl Jam på MTV HD kändes ömsom bättre, ömsom sämre än plasman beroende på om strålkastarljuset och ljuskällan kom bakifrån eller framifrån.

Att se "tecknad" film på BlueRay i "full LCD" med allt vad det gör för färger och ljus var verkligen en upplevelse utöver det vanliga och där ligger nog plasman ändå i lä. Även mörka avsnitt och alltså svärta fungerade mycket bra. I expertläget är det svårt att avgöra hur stor fördel LCD:n hade av den extra upplösningen men jag kan ärligt säga att det inte fanns något jag saknade från Panasonicen.

Det var några första intryck! De påverkas givetvis av en massa omständigheter som inte har med tekniken som sådan men ...

Postad 12 maj 2011 - 12:01

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Det var några första intryck!

Coolt, då hoppas vi även på ett omdömme på prisjakt inom snar framtid....

Tänk på att kolla efter hur hårt du driver TV:n.
Backlight på 45 och Energyläge Mellan. Det ger ca 120cd och oerhört bra bild.
Bildmässigt föredrar jag Standardläget med viss modifikation framför Expertlägena.
Expert ger vitt en gulaktig ton vilket jag inte uppskattar. Vitt skall vara vitt....inget annat.

I starkt dagljus krävs mer kräm för att balansera motljus.
Då kan Energyläge minmalt och Svartnivå Hög göra susen. (via menyn bild/avancerad)

Postad 12 maj 2011 - 13:12

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Coolt, då hoppas vi även på ett omdömme på prisjakt inom snar framtid....

Tänk på att kolla efter hur hårt du driver TV:n.
Backlight på 45 och Energyläge Mellan. Det ger ca 120cd och oerhört bra bild.
Bildmässigt föredrar jag Standardläget med viss modifikation framför Expertlägena.
Expert ger vitt en gulaktig ton vilket jag inte uppskattar. Vitt skall vara vitt....inget annat.

I starkt dagljus krävs mer kräm för att balansera motljus.
Då kan Energyläge minmalt och Svartnivå Hög göra susen. (via menyn bild/avancerad)

Ska absolut skriva ett omdömme på prisjakt när jag kört den lite mer.

Stort tack för tipsen på inställningar. Jag håller definitivt med om den gulaktiga tonen i Expertläget som jag hade väldigt svårt att förlika mig med (men vadå, man litar ju på experterna, hehe). Ska därför följa dina råd till punkt och pricka och testa lite själv. Vad gör du med kontrast, ljus och skärpa? Har du några tips där eller för andra inställningar också?

Postad 12 maj 2011 - 23:11

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Vad gör du med kontrast, ljus och skärpa? Har du några tips där eller för andra inställningar också?

Din fråga finns redan besvarad sedan tidigare i tråden.
Se inlägg #174 för mina parametrar :-)

Postad 14 maj 2011 - 00:01

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Hur har det gått?
Har du bytat TV:n ännu eller testade du mina tips i inlägg #218?

Jag har testat massa olika inställningar... Har blivit bättre, men inte helt bra :) Fortfarande lite ljusinsläpp i alla fyra hörn... Ganska störande när man ser på film! Så de blir väl att lämna tillbaka å hoppas att man får en bättre nästa gång :) Annars tycker jag Tv´n å bilden är hel grym

Postad 14 maj 2011 - 20:45

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Annars tycker jag TV'n och bilden är helgrym.

Jag kan inte annat än hålla med. TV:n är fantastiskt bra med en svårslagen grym svärta. :) :D B)
Synd att du fick ett ex med lite hörnbleeding...dom flesta verkar få bra ex.
Byta om du kan och hoppas att du slipper uppleva samma sak igen.
En kille på TV:ns omdömmesida fick byta 3ggr innan han blev nöjd.....hehehe!!!

Postad 16 maj 2011 - 09:24

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta om den klarar HD-modul från com hem? Enligt comhem.se så ska den klara deras CI+ modul samt hd-kanalerna. Men läser man manualen så klarar den inte CI+, blir lite lätt förvirrad.

*** EDIT ***
Har redan provat, och det fungerar hur bra som helst. :P

Redigerat av yabbah, 18 maj 2011 - 10:25.

Postad 16 maj 2011 - 19:10

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Din fråga finns redan besvarad sedan tidigare i tråden.
Se inlägg #174 för mina parametrar :-)

Tack!

Har fixat med inställningar enligt ovan och sett både SD, HD-TV och Blueray en hel del i helgen. Spelat GT5 och CoD på ps3. Har inget att erinra mot bilden alls. Hockey, Fotboll, Melodifestival och Sagan om ringen är lysande. Rörelseskärpa och extrema kontraster kan vara bättre på plasma i vissa situationer men i övrigt tycker jag LCDn har ett övertag. Betraktningsvinkeln är helt ok även om plasma klarar vinklar som inte är relevanta för mig. Efter inställningar är svärtan felfri och jag ser ingen blödning.

Hypernöjd alltså men ska kör plasman lite ett tag och göra A/B jämförelser innan jag är redo att fälla slutlig dom.

SuperTV! Fattar inte hur man kan få så mycket TV upplevelse för pengarna.

Postad 18 maj 2011 - 11:22

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta om den klarar HD-modul från com hem? Enligt comhem.se så ska den klara deras CI+ modul samt hd-kanalerna. Men läser man manualen så klarar den inte CI+, blir lite lätt förvirrad.

*** EDIT ***
Har redan provat, och det fungerar hur bra som helst. ;)

Eftersom du verkar vara en lycklig ägare till LG 60LD550N så kanske det vore på sin plats att be dig
lägga in ditt omdömme om din TV på Prisjakt!
Vi vill allihopa ha mer statistik från många ägares feedback. Hoppas inte det är för mycket begärt.

Postad 18 maj 2011 - 11:24

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Eftersom du verkar vara en lycklig ägare till LG 60LD550N så kanske det vore på sin plats att be dig
lägga in ditt omdömme om din TV på Prisjakt!
Vi vill allihopa ha mer statistik från många ägares feedback. Hoppas inte det är för mycket begärt.

Det ska jag göra också, när jag pillrat och lärt känna den lite bättre. Har inte hunnit med att "leka" något än. Men just nu så är jag väldigt nöjd trots lite bleeding ifrån framförallt hörnen på höger sida av tvn. Men är ingenting som stör jättemycket. ;)

Kommer en djupare analys/bedömning såfort jag känner att jag är mogen att ge en objektiv bild av den.

Postad 19 maj 2011 - 13:41

pancho86
  • pancho86
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Exakt hur fick du tillgång till Servicemenyn på 60LD550N, steg för steg?
Kunde du använda dig av LG medföljande fjärr för detta eller behövdes en specialfjärr?
Berätta gärna för oss andra.

Lurer på det samme, har en harmony one fjernkontroll.
noen her som kan hjelpe med step by step hvordan man få opp service menyen.

Postad 20 maj 2011 - 16:59

Xamin
  • Xamin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Lurer på det samme, har en harmony one fjernkontroll.
noen her som kan hjelpe med step by step hvordan man få opp service menyen.

Exakt såhär gjorde jag och det funkade klanderfritt.. http://harmonylghack.wikispaces.com/

Koden in i servicemenyn är troligtvis 0413, den funkade för mig men det kan finnas andra koder i omlopp på lg apparaterna.

Redigerat av Xamin, 20 maj 2011 - 17:16.

Postad 20 maj 2011 - 20:03

pancho86
  • pancho86
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Exakt såhär gjorde jag och det funkade klanderfritt.. http://harmonylghack.wikispaces.com/

Koden in i servicemenyn är troligtvis 0413, den funkade för mig men det kan finnas andra koder i omlopp på lg apparaterna.

Fant den siden igår, funket som bare det, var 0413 som var koden på min også :lol:

Postad 21 maj 2011 - 19:20

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Fant den siden igår, funket som bare det, var 0413 som var koden på min også ;)

Vad är det ni ändrar i service menyn???

Postad 23 maj 2011 - 06:16

Xamin
  • Xamin
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Vad är det ni ändrar i service menyn???

I options 3 ändrar man avi från 0 till 1 och får filmuppspelning på usb ;)

Postad 23 maj 2011 - 07:26

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kan man inte se hur länge panelen varit på, på ett litet lättare sätt än det där? ;)

Postad 23 maj 2011 - 19:33

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Har en fråga, kör min TV tillsammans med bland annat en Mac Mini som mediacenter, har inte sett detta fenomen på någon annan källa förutom Mac Minin.

När bilden rörs i sidled, i tex en film, så blir det som att delar upp bilden i flera delar på höjden, och allt flyter inte i samma takt åt sidorna. Hoppas någon förstår vad jag menar. Bilden blir liksom uppdelar (nästan som fyrkanter i bilden ibland oxå)

Jag har provat att köra samma inställningar som jag kör mot tex min xbox360 eller ps3, men blir samma ändå. Någon som vet vad det beror på?
Är senaste Mac Minin med HDMI (mid 2010), och jag kör den med 1080p i upplösning.

Hoppas någon förstår, och kan hjälpa mig. Ser förjävligt ut som det är nu. ;)

Redigerat av yabbah, 23 maj 2011 - 19:38.

Postad 23 maj 2011 - 21:11

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Nytt prissänkt rekord.
Idag och framåt kör Mediamarkt en drive på denna TV för ynka 9999:-
Passa på ni som gärna vill ha 60 bra tum i vardagsrummet...

Postad 23 maj 2011 - 22:56

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nytt prissänkt rekord.
Idag och framåt kör Mediamarkt en drive på denna TV för ynka 9999:-
Passa på ni som gärna vill ha 60 bra tum i vardagsrummet...

Gäller det alla varuhus?

Är det någon som vet om kartongen går i liggandes i en Volvo S80 bagage? Med fällda säten så klart ;)

Redigerat av Unregisteredaeedf1bf, 23 maj 2011 - 23:42.

Postad 24 maj 2011 - 01:19

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0

Gäller det alla varuhus?

Är det någon som vet om kartongen går i liggandes i en Volvo S80 bagage? Med fällda säten så klart ;)

Ytterst tveksam till det:) Inte en liten kartong inte kan jag lova

Postad 24 maj 2011 - 08:09

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Gäller det alla varuhus?

Vet inte men här är länken till annonsen. Kolla sida 3 till höger i mitten. Går inte att missa.
http://www.mediamark...401,annons.html

Suveräna 60LD550N för fantastiskt låga 9990:- Erbjudandet verkar gälla från Mån 23/5 till Tors 26/5.
Bifogad fil  Annons_60LD550N___9990kr.JPG   92,42K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Honkium, 24 maj 2011 - 08:15.

Postad 24 maj 2011 - 10:41

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Tror bara det priset gäller på den nyöppnade butiken i Malmö, Svågertorp. Men är inte säker.

Postad 24 maj 2011 - 11:48

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Tror bara det priset gäller på den nyöppnade butiken i Malmö, Svågertorp. Men är inte säker.

Jag skulle tro det oxå efter en snabbcheck.....
Men gött är det för dom som bor i skåne och känner för en feting.

Postad 25 maj 2011 - 13:22

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt se hur länge TVn varit på totalt? Hittar ingenting i menyn. :/

Redigerat av yabbah, 28 maj 2011 - 13:48.

Postad 25 maj 2011 - 17:33

Zapp
  • Zapp
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Nytt pris igen på LG 60LD550N på Mediamark i Örebro endast 8888 :-

Postad 25 maj 2011 - 19:53

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Nytt pris igen på LG 60LD550N på Mediamark i Örebro endast 8888 :-

För Bövelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni börjar det bli löjligt. Hur billig kan denna TV bli? Snart nere i halva priset av vad jag gav (16990:-). :unsure:

Postad 26 maj 2011 - 10:53

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till er som har en sån här, jag fick min utbytt igår, men upptäckte något konstigt.

När jag går in i meny och trycker röd knapp, och väljer produktinfo. På modell/typ så står det nu "GLOBAL-PLAT2" och inte 60LD550N som det stod på den gamla.

Samt att under Inställningar DTV så är valmöjligheten att välja comhem nedgråat och kan inte på något sätt väljas.

Någon som kan ge lite klarhet här?

*** EDIT ***
Kanske ska förklara grundproblemet i varför jag bryr mig också, det är att nästan varje gång jag slå igång tvn, så visar digitaltvn "kodad kanal" och jag måste zappa till nästa och sen tillbaka för att den typ ska känna av ci-modulen. Det hände aldrig med den gamla.

Redigerat av yabbah, 26 maj 2011 - 10:55.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.