Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audeze lcd-2

562 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audeze LCD-2 Over-ear (Hörlurar) 9 9.222222 (8) 13 690:-
1 relaterade trådar

Postad 20 April 2011 - 19:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Någon här som är bra på att löda? Antar det är ett enkelt jobb om än pillrigt månne då det är små kablar. Behöver löda en liten enkel wire till en annan kontakt för att reaktivera ACSS på min DAC19.

Postad 20 April 2011 - 19:38

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Jag är en van med lödpennan. Tyvärr bor vi i olika städer, annars hade jag kunnat hjälpa dig oqvist ;)

Postad 20 April 2011 - 20:27

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
jag är tyvärr inte heller hemma på det området, men jag ska snart tillverka några modell bättre rca-kablar med bulletplugs tillsammans med en jobbarkompis som har gott om erfarenhet så jag hoppas jag lär mig något... ;)

Postad 24 April 2011 - 09:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Någon här som har testat T-amps? Har rätt formfaktor i alla fall och bra med kräm ;)

http://cgi.ebay.ca/N...-...cad&afsrc=1.

Hade vart bra om man kunde fixa något sådant här också http://www.head-fi.o...mp#post_7425801. Skulle bara behöva en box med högtalarterminaler då min LCD-2 inte kör med XLR kontakt. Går inte att köra med vanlig 6.55 kontakt vad jag förstått tyvärr.

Postad 25 April 2011 - 12:04

optimus
  • optimus
  • Forumräv

• 811 inlägg
  • 0
Ni som kör med lurar, kör ni endast med lurar eller har ni en vanlig anlägning också?
Har lyssnat en del på HD800 och den låter toppen men jag saknar soundstage.
Är dessa lurar bättre?
"Klarar" man sig med endast lurar?
Är det något som ni saknar med lurar kontra högtalare?

Postad 25 April 2011 - 22:16

edvardd
  • edvardd
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ni som kör med lurar, kör ni endast med lurar eller har ni en vanlig anlägning också?
Har lyssnat en del på HD800 och den låter toppen men jag saknar soundstage.
Är dessa lurar bättre?
"Klarar" man sig med endast lurar?
Är det något som ni saknar med lurar kontra högtalare?

Frågan är om du har tillräckligt bra förstärkning för HD800? Ljudscene öppnas upp och vidgas med rätt försärkning. Jag har inte hört någon av LCD2 eller HD800, men har läst att HD800 har ett bredare soundstage. rätta mig om jag har fel.

Postad 26 April 2011 - 09:10

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Topplurar som HD-800 och LCD-2 kräver mycket bra elektronik för att blomma ut helt. De är som ett analysverktyg och är mycket avslöjande. Har man minsta fel i ljudkedjan avslöjas detta ganska tydligt. HD-800 har ett större ljudperspektiv än LCD-2. Den är både bredare och djupare och man blir facinerad över hur stor ljudbild man kan få ut av ett par lurar :D
LCD-2 har mer fokus på mitten vilket gör att sångare/sångerskor uppfattas bättre.

Postad 27 April 2011 - 22:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Vet inte om jag är en kontrarian. Men jag måste säga att LCD-2n är inte alls en hörlur för mig som straffar sämre källor och förstärkare. Inte hört någon som förstört LCD-2n och den har en rent magisk synergi med min Ipod touch 3G. Börjat lyssna på de här igen och den får mig att gråta blod över att det nog är omöjligt att få sådant här välljud i en i sanning portabel lösning. Kan sitta hela dagen lång med den här lösningen utan att längta efter hemmasystemet.

LCD-2n har låtit bra på alla system jag slängt till den. Den är givetvis detaljerad men slänger inte detaljerna i ansiktet på dig utan låter dig välja om du vill lyssna analytiskt eller njuta av musiken och förstärker inte sibilans, bakgrunds hiss eller andra artifakter såsom vissa hörlurar tenderar att göra.

Många mid fi lurar jag har skalar betydligt mer med bättre källor och förstärkare. Når aldrig upp till samma platå skillnaden är att de börjar längre nerifrån. Speciellt brighta lurar som skiter totalt i att avrulla diskanten kan fort bli rätt jobbiga.

Har skaffat en kalibreringsmikrofon till min DEQ2496 ska bli kul att se vad den säger.
Här finns lite färdiga EQ rader från en från studio sidan
http://www.head-fi.o...k2#post_7433042

Postad 27 April 2011 - 22:18

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Träffande iakttagelse, helt klart. Jag har också provat mina LCD-2 i alla möjliga källor, och de låter faktiskt inte dåligt ur någon! Det är klart att det är skillnader, men jag kan inte säga att de någonsin låter illa på samma sätt som tex K701 gör om den inte förstärks rätt!

Postad 27 April 2011 - 22:20

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Detta bevisar att LCD-2 är färgad för att vara mer förlåtande, vilket även bevisar att den inte följer den ultimata audiofiltrenden: att inte komma i vägen för musiken. Tror att LCD-2 är gjord för att ge en så musikalisk upplevelse som möjligt, medans lurar som HD 800 och k1000 är gjorda för att ge en så realistisk ljudreproduktion det bara går. Att äga båd HD 800 och LCD2 skulle innebära enorma kontraster, häftigt! :)

Postad 27 April 2011 - 22:24

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
"Speciellt brighta lurar som skiter totalt i att avrulla diskanten kan fort bli rätt jobbiga."

Att en lur inte avrullar diskanten betyder inte att den behöver vara ljus! Samma som att kolla på frekvensgrafer, man ser VAR det låter på ett visst sätt, men inte HUR det låter.

Redigerat av Blader, 27 April 2011 - 22:24.

Postad 27 April 2011 - 23:15

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Det som brukar hända med lurar som anses "bright" är att decibelnivån på de högsta frekvenserna sticker uppåt vid högre volymnivåer jämfört med lägre kontra tex LCD-2 som behåller liknande dB i samma frekvenser. Detta uppfattas kanske som att diskanten "rullas av" på LCD-2 enligt en del, men jag tycker snarare att dom låter neutralare och jämnare, det är bara att "detaljerna" inte får extra exponering utan spelar på samma sätt som vid lägre volymer.

Postad 27 April 2011 - 23:42

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det som brukar hända med lurar som anses "bright" är att decibelnivån på de högsta frekvenserna sticker uppåt vid högre volymnivåer jämfört med lägre kontra tex LCD-2 som behåller liknande dB i samma frekvenser. Detta uppfattas kanske som att diskanten "rullas av" på LCD-2 enligt en del, men jag tycker snarare att dom låter neutralare och jämnare, det är bara att "detaljerna" inte får extra exponering utan spelar på samma sätt som vid lägre volymer.

Men det går inte att förneka att LCD-2 utmärkt jämna frekvensomfång faktiskt rullas av i diskantregistret, och det borde höras. Sen hur det påverkar helheten kan jag inte svara på eftersom jag ännu ej fått äran att provlyssna denna lur. :)

http://i289.photobuc...5150/degweg.jpg

Ovan är en frekvensgraf. De ser generellt identiska ut för de par som jag sett mätningar för...

Postad 28 April 2011 - 06:31

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Den rullas inte av den går ända upp på LCD-2n men den är inte hissad som på så många hörlurar för att öka den upplevda detaljrikedomen och ge mer sparkle. Sänkt här och var visst men inte lika mycket som den är hissad på gemene bright hörlur. Sedan beror det också på vad man matar den med vilken ljudbalans man får.

Är en hörlur bright är den per definition inte neutral även om den upplevda detaljrikedomen och separationen tenderar att öka med dylika lurar. De vill man para med en källa eller förstärkare som rullar av diskanten något eller ger lite värme för att få mer neutral och således mer lättlyssnad och mindre tröttsam i längden. LCD-2n har konsekvent mått bra av ett så neutralt system som möjlig. Rörförstärkaren och kopparkabel så är den något åt det varma hållet men mindre så än någon annan hörlur jag hört än så länge och fortfarande mindre färgad än alla de brighta lurar jag ägt och lyssnat på med verkliga livet som referens.

Så trenden är förhoppningsvis att hörlurstillverkare slutar tro att de ska imponera med blixtrande diskant möjligen :)
Audiofilmarknaden är dominerad av brighta hifi hörlurar ;)

Postad 28 April 2011 - 08:14

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
En perfekt lur har perfekt tonbalans, där alla element i diskanten uttrycks naturligt men utan att man tänker på det som "ljushet". LCD-2 rullar av i diskanten, men det är bara vid en viss frekvenssträcka, sedan återhämtar den sig. Men just den sträckan kan vi faktiskt höra med våra öron...

Postad 28 April 2011 - 09:19

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Men det går inte att förneka att LCD-2 utmärkt jämna frekvensomfång faktiskt rullas av i diskantregistret, och det borde höras. Sen hur det påverkar helheten kan jag inte svara på eftersom jag ännu ej fått äran att provlyssna denna lur. :)

http://i289.photobuc...5150/degweg.jpg

Ovan är en frekvensgraf. De ser generellt identiska ut för de par som jag sett mätningar för...

värt att notera att om du googlar på "lcd-2 graph" märker du snabbt att frekvensmätningarna antingen varierar, vilket inte är troligt om dom inte bytt mätutrustning, eller så varierar lurarna en del mellan varje ex. Jag hittar flera grafer där det ser ut som att frekvensavrullningen är mindre än på tex headrooms uppmätta graf av hd-800 som tex spikar uppåt mellan 5-6khz. Även varje ex av Hd-800 verkar variera en hel del i mätningarna. I slutändan är det nog ingen idé att stirra sig blind på graferna, de representerar ju ändå inte hur varje enskild persons öra i sin tur reflekterar ljudvågorna vilket ger en egen uppfattning om neutralitet som inte nödvändigtvis stämmer överens med alla andras, och då pratar jag jag inte bara om psyko-akustik utan om fysiska förutsättningar.

Postad 28 April 2011 - 10:27

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Jag vet, men jag skrev ovan att jag sett ett stort antal frekvensgrafer på LCD-2 och just i de frekvenserna verkar det sannerligen som att den dämpas en aning. :)

Postad 28 April 2011 - 11:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Några har fått en diskantpeak på sina LCD-2 också men överlag verkar Audeze ha lyckats bra med QCn på drivarna. Just diskanten är svår att mäta korrekt också vad jag förstått därav de mätningarna tenderar variera mera mellan olika grafer. Mycket nyfiken på hur lika mina kommer att mäta när jag får tillgång till mikrofonen. Mätvärdena lär knappast bli hundra procent korrekta men borde ge likvärdiga resultat förhoppningsvis.

Tar vi Hd 800n så sägs senare modeller av HD 800 mäta bättre även om de fortfarande inte mäter lika neutralt som LCD-2n totalt sett. Har inte sett en dynamisk hörlur som mäter bättre än LCD-2n så på papperssidan är den svårslagen. Men som sagt grafer säger inte allt :)

Postad 28 April 2011 - 12:10

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Tar vi Hd 800n så sägs senare modeller av HD 800 mäta bättre även om de fortfarande inte mäter lika neutralt som LCD-2n totalt sett. Har inte sett en dynamisk hörlur som mäter bättre än LCD-2n så på papperssidan är den svårslagen. Men som sagt grafer säger inte allt :)
[/quote]

Nej, som sagt grafer visar var det låter på ett visst sätt, men inte hur det låter.

Postad 28 April 2011 - 18:40

PaperConeSpeaker
  • PaperConeSpeaker
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Diskanten måste "rulla av" i hörlurar, annars låter det tvärtom som att den höjs onaturligt. Hörlurar är ju inte högtalare. Mätinstrumentet som Audeze använder är inte tillförlitligt för höga frekvenser, säger dom själva. Därav skillnaden mellan olika grafer.

Postad 28 April 2011 - 19:07

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Diskanten måste "rulla av" i hörlurar, annars låter det tvärtom som att den höjs onaturligt. Hörlurar är ju inte högtalare. Mätinstrumentet som Audeze använder är inte tillförlitligt för höga frekvenser, säger dom själva. Därav skillnaden mellan olika grafer.

Ja, men de flesta high-end lurar som "rullar av" gör det på ett sätt som inte påverkar ljudet i våra öron.

Postad 28 April 2011 - 19:23

PaperConeSpeaker
  • PaperConeSpeaker
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Ja, men de flesta high-end lurar som "rullar av" gör det på ett sätt som inte påverkar ljudet i våra öron.

Hur menar du nu? Rullar det av så måste det väl påverka ljudet?

Postad 29 April 2011 - 07:54

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hur menar du nu? Rullar det av så måste det väl påverka ljudet?

Vi kan bara höra frekvenser upp till 20 000 hz

Postad 29 April 2011 - 16:44

PaperConeSpeaker
  • PaperConeSpeaker
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Vi kan bara höra frekvenser upp till 20 000 hz

Ja. men hörlurar brukar "rulla av" långt innan 20 000hz. Annars hade dom upplevts som onaturligt ljusa.

Postad 29 April 2011 - 18:15

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja. men hörlurar brukar "rulla av" långt innan 20 000hz. Annars hade dom upplevts som onaturligt ljusa.

Men lurar som är riktigt bra i diskanten rullar inte av på de frekvenser som innebär "kortslutning" av fioler eller cymbaler. Detta kan man diskutera länge, :)

Postad 01 May 2011 - 08:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Audio GD C-2.1 beställd får hoppas de håller leveranstiden någorlunda. 5 maj utlovat :)

Postad 01 May 2011 - 11:40

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
kul! ser fram emot lyssnarintryck!

Postad 01 May 2011 - 21:22

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Allt handlar om klangideal! LCD-2 är en ganska mörk hörlur om man jämför med t.ex HD-800. Jämför man lurar med Stax Omega 2, låter de flesta lurar ljusa. Det är bara LCD-2 som liknar Omega klangmässigt. Samma sak händer när jag väljer att lyssna på en lur flera timmar och väljer t.ex HD-800 och efter ett par timmar sätter på mig LCD-2. LCD-2 upplevs som mörk, dov och man undrar var diskanten tagit vägen... Väljer man däremot LCD-2 som lur ett par timmar och sätter på sig HD-800, låter allt ljust och piffat! Lite svårt att jämföra när klangen är så olika! Samma sak gäller mellan mina Staxlurar. SR-507 liknar HD-800 klangmässigt och Omega 2 liknar LCD-2. Vet inte vilken jag gillar bäst, beror på vilket humör man är i :)
Vill man långlyssna i flera timmar föredrar jag de mörka lurarna framför de ljusa.

Postad 01 May 2011 - 21:55

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Allt handlar om klangideal! LCD-2 är en ganska mörk hörlur om man jämför med t.ex HD-800. Jämför man lurar med Stax Omega 2, låter de flesta lurar ljusa. Det är bara LCD-2 som liknar Omega klangmässigt. Samma sak händer när jag väljer att lyssna på en lur flera timmar och väljer t.ex HD-800 och efter ett par timmar sätter på mig LCD-2. LCD-2 upplevs som mörk, dov och man undrar var diskanten tagit vägen... Väljer man däremot LCD-2 som lur ett par timmar och sätter på sig HD-800, låter allt ljust och piffat! Lite svårt att jämföra när klangen är så olika! Samma sak gäller mellan mina Staxlurar. SR-507 liknar HD-800 klangmässigt och Omega 2 liknar LCD-2. Vet inte vilken jag gillar bäst, beror på vilket humör man är i :)
Vill man långlyssna i flera timmar föredrar jag de mörka lurarna framför de ljusa.

Väldigt bra skrivet, Hammer. Fördelen med flera olika lurar är just att ha flera alternativ tillgängliga beroende på humör.
Själv tycker jag att HD 800n är en utmärkt all-rounder, inte för ljus för rock och inte för mörk för klassisk. Men vissa musikstilar låter trevligare med mörkare ljud, vilket också betyder att ingen lur någonsin kommer att vara perfekt på alla nivåer.

Postad 02 May 2011 - 10:06

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Stämmer Bladerunnerman att ingen lur är helt perfekt, vore nästan tråkigt om den perfekta luren existerade. Då kan man inte byta lur efter humör :blink:
HD-800 och Stax SR-507 är det närmaste monitorlurar man kan komma i mitt tycke. Rent och analytiskt utan att för den delen låta för ljust. Går även att långtidlyssna med utan att för den delen bli trött i öronen. Perfekta som verktyg vid test av elektronik. LCD-2 är mer som en stor rörförstärkare, massor med kraft och värme utan att för den skull tappa skärpa i detaljer. Helt enkelt rolig! Omega 2 är det absolut bästa jag hört när det gäller att inte låta. Låter konstigt, eller hur? Det jag menar med det är att man upplever att det finns inget som stör återgivningen, allt förmedlas mjukt och resonansfritt. Man kan nästan tro att den är helt resonansdöd. Absolut svärta om man kan tala bildligt!
Lite nyfiken hur den nya Stax SR-009 låter, sägs vara något i hästväg :) Synd bara att den kostar som en hyfsad stereo :ph34r:

Postad 02 May 2011 - 10:32

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Hur låter Omegan med genrer som rock då, tänker på eftersom den är så mjuk i ljudet?

Angående SR-009 väntar man med iver på första testet :)

Postad 02 May 2011 - 14:01

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Det går att spela rock med Omega2 men det låter lite tamt. Då är SR-507 en bättre lur. Mer drag och energi :)

Postad 02 May 2011 - 14:40

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det går att spela rock med Omega2 men det låter lite tamt. Då är SR-507 en bättre lur. Mer drag och energi :)

Ja, det kan jag tänka mig. :ph34r:

Postad 02 May 2011 - 21:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
LCD-2n rockar hårt :)

Grottat ner mig totalt i Head One på sistone med diverse live blurays. Snacka om att bryta fjärde väggen. Riktigt mysigt vara på scen med artisterna.
Absolut inga kortslutna fioler eller cymbaler någonstans heller för övrigt :ph34r:

Postad 02 May 2011 - 22:44

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

LCD-2n rockar hårt :)

Grottat ner mig totalt i Head One på sistone med diverse live blurays. Snacka om att bryta fjärde väggen. Riktigt mysigt vara på scen med artisterna.
Absolut inga kortslutna fioler eller cymbaler någonstans heller för övrigt :ph34r:

Beror på vad man jämför med :blink:

Postad 03 May 2011 - 09:06

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Har mätt ett par ggr med en decibelmätare på mina lyssningsvolymer av LCD-2. Gjorde ett hemmabygge med en plastskärm som jag skar ut ett hål för mätaren i och som jag sedan höll mot ena luren. Tror det ger en hyggligt exakt fingervisning hur högt jag lyssnar.
Det visade sig att även vid volymer som är strax över det jag normalt klarar av så går jag aldrig över 80dB (vilket kan vara skadligt i längden) utan spikarna toppar runt 77-78dB, vilket känns rätt bra. För det mesta lyssnar jag runt 73-75dB.

någon annan här som gjort liknande test? kan ju vara intressant att jämföra vad vi upplever som "lagom" volym ;)

Postad 03 May 2011 - 09:06

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Sant. Söder om högtalare och real life har jag ännu inte hört någonting närmare verkliga livet dock. Sedan är det lätt att rocka loss huvudet med Ultrasone med sina kulsprutetrummor och sinnessjuka energi men det är second flavour.

DX 1000 och LCD-2n är de två hörlurar som kan sätta en så smått i hypnos för längre lyssningar ;)

Postad 03 May 2011 - 09:16

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Sant. Söder om högtalare och real life har jag ännu inte hört någonting närmare verkliga livet dock. Sedan är det lätt att rocka loss huvudet med Ultrasone med sina kulsprutetrummor och sinnessjuka energi men det är second flavour.

DX 1000 och LCD-2n är de två hörlurar som kan sätta en så smått i hypnos för längre lyssningar ;)

Håller med om att LCD-2 passar för längre tids lyssning men DX1000 är alldeles för resonant i mellanregistret för att det ska vara njutbart en längre tid. Med DX1000 är jag trött i öronen efter 10 min. Efter modden jag gjorde går det dock att lyssna en längre tid!

Postad 03 May 2011 - 11:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Intressant. Jag har inte hittat något tröttande alls i DX 1000. Tvärtom den har ju lite avrullad diskant och har inga peakar någonstans som gör dem jobbiga att lyssna på. Den har sin egen karaktär dock som man nog antingen älskar eller hatar antar jag. Finns en anledning till att jag sålde den en gång i tiden ;)

Postad 03 May 2011 - 12:46

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Såg att det finns ett par LCD-2 till salu för 8000kr på Hifimagasinet. Om någon här på forumet är intresserad ;)

Postad 03 May 2011 - 13:28

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
det är ganska exakt vad man får betala med frakt/tull/moms direkt från tillverkaren, så inte särskilt bra pris mao... kanske prutbart iofs ;)

Postad 03 May 2011 - 14:24

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Borde gå att pruta! Tänkte mest om någon vill ha LCD-2 på en gång! Vet ju hur lång tid det tar att beställa ett par från Audeze samt att det inte alltid stämmer med leveransen....

Postad 03 May 2011 - 15:05

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
enligt head-fi verkar kötiden vara i princip borta nu så det går rätt fort...

Postad 03 May 2011 - 15:18

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Borde gå att pruta! Tänkte mest om någon vill ha LCD-2 på en gång! Vet ju hur lång tid det tar att beställa ett par från Audeze samt att det inte alltid stämmer med leveransen....

Förutom Audez'e säljer även aloaudio LCD-2n, det är ett alternativ ;)

Postad 03 May 2011 - 15:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Tja man blir ju garanterad att inte behöva betala tull. Betalar du tull blir det betydligt dyrare köpa nytt. Inte mycket dock jag skulle inte köpa en begad LCD-2 för 8000 personligen. Det har gjorts en del finslipningar så värt att kolla upp vilken version det är. Sista stora var nya öronkuddar?

Kolla gärna också upp vilken trälåda du får med. Originalet var väldigt mycket jahopp för min del. Sedan sprack den också. Den nya gör ett mycket bättre intryck med möjlighet att stoppa LCD-2n i den med kablar anslutna.

Postad 03 May 2011 - 16:05

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Just hörlurar vette fan om jag skulle vilja köpa begagnade, inte långt ifrån begagnade kalsonger imo... ;) Men man gör ju som man vill.

Hur är det med tull och sådant från Audeze? Skriver de ned värdet om man frågar osv? Vilka är era erfarenheter? (Ögnade igenom tråden men hittade inte mycket info om själva köpet).

Postad 03 May 2011 - 16:44

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Nej hörlurar vill jag inte ha begagnade heller, aldrig i livet...

Postad 03 May 2011 - 17:31

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
det blev ganska exakt 8100 för mig inkl tull/frakt/moms iaf. Pratade inte med dom om nedskrivning av värdet då dom är i princip helt omöjliga att kommunicera med öht via mail. Frågade dock Schiit audio när jag beställde förstärkare, och då sa dom att dom kunde skriva ner, men att då skulle paketet räknas som oförsäkrat, vilket betyder att ev. fraktskador inte skulle täckas alls. Värt att tänka på kanske...

men med tanke på hur röriga Audeze verkar vara i sin mailhantering orkade jag inte ställa fler frågor utan betalade bara när jag väl fick länken...

Postad 03 May 2011 - 18:13

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
För den som går i köpe tankar:
http://www.euphonia-...?showtopic=9127

Postad 03 May 2011 - 18:15

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Har haft god lycka köpa begat så länge man köper från andra audiofiler. De som betalar mer än 500 spänn för sina lurar brukar ta hand om dem ;).

Hörlurar med läder istället för velour är trevligt då de är lättare att rengöra om det skulle behövas. Men har ej inte råkat på någon "rökare" eller parfymmissbrukare.

LCD-2n frågade jag men de skeppade den och fick inget svar. Det är en chans på tre att de svarar på dina mail hittills för min del men de gör rätt för sig när du väl får tag på dem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.