Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG PS51D8005 åsikter?

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 October 2011 - 18:01

Unregisterede2aacfcf
  • Unregisterede2aacfcf
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fan va nice!
Nån som köpt på Hembiobutiken.se och fått ögon+nyfjärr?

Postad 09 October 2011 - 22:20

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hifiklubben 51", nya fjärren och 3d-ögon! Om ni hämtar tv:n så kolla först på kartongen, där står det att det medföljer!

Postad 09 October 2011 - 22:39

Unregisteredab0ea2bb
  • Unregisteredab0ea2bb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Blir såååå trött på Samsung!

Har beställt Canaldigital via parabol men får dålig bild på HD kanalerna.

Turerna har gått fram och tillbaka mellan, montör och Canaldigital......ingen ordning blev det. Ringde Samsung och samsung suport säger att tv´n ändast är godkänd för 5 meter kabel och mer än det måste du ha förstärkare.....efter att montören satt dit en sådan blir bilden värre.....ringer samsung igen.......................

Får veta av samsug att de fått ett intärn email som säger att det senare kommer en uppdatering ändast för serie plasma 8005 51" och 64" som kommer att avhjälpa HD signal problemen och att detta är ett mjukvarufel, denna uppdatering skulle komma seperat utöver den uppdatering som just kom, och skulle dröja till nästa månad!!!

HAr en fråga! Fins det någon annan här som har canaldigital via parabol och som är drabbad av samma problem! (ps, problemet försvinner med canaldigitals egen hd box)

Tack alla för ev. svar!

Har samma bekymmer som dig.
Framförallt på HD kanalerna, men även andra kanaler som inte är 100% ok..
Kopplar jag ur CA-modulen och kör med Canal Digital HD boxen så fungerar det fint...
Väntar på att få testa en ny CA-modul, men har inte så stora förväntningar på att det ska fungera bättre..

Postad 10 October 2011 - 12:34

DEF-
  • DEF-
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tack till er som svarade på min fråga!

Köpte 51" på Elgiganten och fick glasögonen och nya fjärren med.

Beställde du din via webben eller i butik? När beställde du? Är lite sugen på att köpa via webben och vill gärna ha med den nya prylarna :)

Postad 10 October 2011 - 14:07

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tack till er som svarade på min fråga!

Beställde du din via webben eller i butik? När beställde du? Är lite sugen på att köpa via webben och vill gärna ha med den nya prylarna :)

Köpte via webben, beställde i samma veva de blev restade (29 aug) och fick plattan förra onsdagen.

Postad 10 October 2011 - 15:35

Unregisterede2aacfcf
  • Unregisterede2aacfcf
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Snackade med Hembiobutiken idag.
Har pengar innestående hos dom för köp av ny tv och dom visste ingenting om ögon+fjärr.
Inte ens Samsung Sverige kände till någon kampanj på det,bara på Led-tvn,berättade han.

Postad 10 October 2011 - 18:16

Unregistered7204de5a
  • Unregistered7204de5a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

En polare har samma problem med HD kanalerna, och han har verkligen testat att byta ALLT... tv, kabel, parabol, kort mm men inget har hjälpt, och samsung support har igen lösning på problemet så tillsist gav han upp och köpte canaldigitals egna hd box. Funkar perfekt.

Jag vete detta, får nu en HD box från C-Digital så länge som samsung jobbar på problemet med mjukvaran soe med m ska fixa problemet med HD kanalerna. Pratade med en chef från deras service avd. och han kunde bekräfta att problemet är större än vad samsung trodde och att detta gäller alla D.modeller i plasma serien 2011, men att det kommer att kunna åtgärdas.
Bra att veta oxå, tanka ner den senaste uppdaten på samsungs hemsida. Packa upp den på ett usb minne, uppdatera den via tv´direkt, och smartfunktionen fungerar 100% snabbare och bättre!

Postad 10 October 2011 - 18:21

Unregistered7204de5a
  • Unregistered7204de5a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har samma bekymmer som dig.
Framförallt på HD kanalerna, men även andra kanaler som inte är 100% ok..
Kopplar jag ur CA-modulen och kör med Canal Digital HD boxen så fungerar det fint...
Väntar på att få testa en ny CA-modul, men har inte så stora förväntningar på att det ska fungera bättre..

Problemet är och sitter i mjukvaran som skalar upp HD kanalerna, har själv bytt CA.modulen utan verkan, signal kabel, mickro huvud och hela tv´n utan värkan......Inte äns C-Digital kände till samsungs mjukvara problem, de kommer nu kanske att ta bort denna tv serien för godkännda tver då den inte håller måttet!

Vänta på nya mjukvaran och förhoppningsvis så fungerar det då!

Postad 10 October 2011 - 21:28

Unregisterede2aacfcf
  • Unregisterede2aacfcf
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Exakt vad är det för modellbeteckning på den "nya" fjärren ni fått med?
Är det den här:Postad bild
Kallad:RMC30c1

Postad 11 October 2011 - 08:28

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nej, det är inte den.
Den är betydligt "enklare"

Postad 11 October 2011 - 09:07

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Det där är förra årets fjärr, den nya är en galaxy wifi 5 tums.

Postad 11 October 2011 - 09:26

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Men vänta lite nu!? Vad står det i prisjakts egenskaper om denna tv?! 200hz?!!?
Är detta verkligen sant?!
Om det är det så har ju verkligen hertz idioterna vunnit!
Finns ingen vinst överhuvudtaget med att köra högre hertz än 120hz på en plasma, så det betyder att det bara är ett försäljningsknep, frågan är då hur mycket sanning det är.

Så trött på alla idioter till säljare som nämner hz som ett argument för att sälja tv!
Finns bara två hz som har betydelse:
på crt o plasma: 100hz, för att slippa 50hz flimmer.
På lcd: 200hz, men bara om du vill se på 3d! Alltså 200hz spelar roll BARA vid 3d! 3d ser fruktansvärd ut på lcd annars! Några andra hz behövs inte då lcd aldrig blinkar o har därmed inte något 50hz blink. Och dess eftersläpningar beror på att dom inte kan släcka föregående bild snabbt nog, inte hur snabbt den kan slänga dit en ny! En 100hz lcd kan ha sämre bild än en 50hz = hz totalt oviktigt förrutom dom två jag nämnt!

Redigerat av Beagle five, 11 October 2011 - 09:31.

Postad 11 October 2011 - 11:30

TON1
  • TON1
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Funkar samsung SmartView med denna TV och S2an?

Postad 11 October 2011 - 18:28

Unregistered3e74e60d
  • Unregistered3e74e60d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej! Fick just hem min PS51a ! Fick då med 2st glasögon 3D glasögon!

Mina funderingar är dock hur man kan delar ut en hårddisk och kunna hitta den på tvn. I mitt fall dela ut mappar från (J:). (hittar inte)
Lägger jag ut grejer på (C:) i videos/bilder finner jag det på tvn och kan spela upp. Men den hårddisken är inte speciellt stor och hyffsat full så kan inte lägga allt där.

Ska ev lägga ut bilder och en mindre recension om jag hinner för andra som funderar på denna tv :)

Postad 11 October 2011 - 18:38

zappee
  • zappee
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Ni som inte hör buzzning när ni sitter någon meter ifrån är det när ni har helt tyst runt omkring er?

Mute'ar jag så hör jag det "tydligt". Är era helt tysta?

Postad 11 October 2011 - 19:15

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ni som inte hör buzzning när ni sitter någon meter ifrån är det när ni har helt tyst runt omkring er?

Sitter 3.5m bort och hör det klart och tydligt. Tyvärr för klart.....är det tyst i huset hör jag det på 6-7m.....
Köpte på Elgiganten, så de kommer och byter ut TV:n på torsdag. Hoppas på ett bättre exemplar denna gång.

Kompisen sitter med samma TV och den hörs i stort sett inget om du inte lägger örat intill.

Postad 11 October 2011 - 19:19

zappee
  • zappee
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Sitter 3.5m bort och hör det klart och tydligt. Tyvärr för klart.....är det tyst i huset hör jag det på 6-7m.....
Köpte på Elgiganten, så de kommer och byter ut TV:n på torsdag. Hoppas på ett bättre exemplar denna gång.

Kompisen sitter med samma TV och den hörs i stort sett inget om du inte lägger örat intill.

När du sitter 3,5m bort så är det mute'at antar jag?
Vad sa du till Elgiganten?
Köpte de ett byte bara rakt av?
Har också köpt min där, de hänvisade till Samsung först.

Postad 11 October 2011 - 19:29

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

När jag sitter 3.5m bort så är den inte mutad utan med "normal" volym. Mutar jag så låter det som en humlesvärm :)
Pratade med Samsung först som ville att jag skulle göra TV:n strömlös under ett par timmar och sen "resetta" (hålla inne exit i 15s) den och ominstallera på nytt. Men tyvärr utan något resultat.
Därefter ringde jag giganten igen och påvisa vad jag hade gjort. Därefter insisterade jag klart och tydligt på ett byte, annars var min tanke att skicka tillbaka den på öppet köp. Men det var inget bekymmer utan de ordnade upp detaljerna för ett byte med en gång.

Stort cred för detta Elgiganten, det kommer ni tjäna på i längden. De kommer iaf behåla mig som kund.

Postad 11 October 2011 - 20:20

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

När jag sitter 3.5m bort så är den inte mutad utan med "normal" volym. Mutar jag så låter det som en humlesvärm :)
Pratade med Samsung först som ville att jag skulle göra TV:n strömlös under ett par timmar och sen "resetta" (hålla inne exit i 15s) den och ominstallera på nytt. Men tyvärr utan något resultat.
Därefter ringde jag giganten igen och påvisa vad jag hade gjort. Därefter insisterade jag klart och tydligt på ett byte, annars var min tanke att skicka tillbaka den på öppet köp. Men det var inget bekymmer utan de ordnade upp detaljerna för ett byte med en gång.

Stort cred för detta Elgiganten, det kommer ni tjäna på i längden. De kommer iaf behåla mig som kund.

Är väl iofs Samsung som bestämmer detta! DOA på fel som uppkommer inom två veckor.

Postad 11 October 2011 - 20:49

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Mitt ex. är i princip ljudlös. Du måste ha huvudet ett par decimeter ifrån innan du hör något.

Postad 11 October 2011 - 20:57

Unregistered7204de5a
  • Unregistered7204de5a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Samsung själva säger att zummer ljudet blir upp till 50% lägre efter ca 100 timmars tittande...deras egna mätningar i Sverige på flera tver!

Postad 14 October 2011 - 10:24

Unregisteredab0ea2bb
  • Unregisteredab0ea2bb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Problemet är och sitter i mjukvaran som skalar upp HD kanalerna, har själv bytt CA.modulen utan verkan, signal kabel, mickro huvud och hela tv´n utan värkan......Inte äns C-Digital kände till samsungs mjukvara problem, de kommer nu kanske att ta bort denna tv serien för godkännda tver då den inte håller måttet!

Vänta på nya mjukvaran och förhoppningsvis så fungerar det då!

Pratade nyss med Samsung support. De hade inte alls hört talas om några bekymmer angående detta enligt killen som sprang iväg och hörde sig för...
Han rekommenderade en signalförstärkare och trodde mer på att det jag hade läst i denna tråd var något som medlemmarna hade kokat ihop själva..

Försökte även få tag på Samsung Service stället för att få någon verifikation, trevligt men bestämt så fick jag svaret att jag kunde maila in till dem istället.

Postad 14 October 2011 - 10:48

henchman77
  • henchman77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Kom ny TV igår som lovat av giganten.
Och som tur var så kom ett ex med mycket mindre buzzning än tidigare. Nu hör jag inget på 3,5m utan behöver komma fram till ca 50cm.

Postad 15 October 2011 - 10:30

DEF-
  • DEF-
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fick hem min PS51D8005 igår. Vilken bild, helt fantastisk! Kan inte tänka mig att en annan TV kan ha bättre bild. Enligt mig så klår denna TV min tidigare 50VT30 som jag retunerade pga. flimmer och gröna fläckar vid vit bild.

Nu till det tråkiga. Mitt exemplar buzzar, och inte lite heller. Har varit noga att sätta på ferritkärnorna rätt, hjälper inte alls heller. Så fort TVn åker på så hör jag ett högfrekvent surr i hela rummet. Ovanpå detta har jag fyra döda subpixlar, alla ungefär på samma ställe. Två som är svarta på röd bakgrund, en som är svart på grön bakgrund och en som blinkar blått på grön/vit bakgrund.

Eftersom jag vet att jag kan vara lite petig så köpte jag min TV via Elgiganten från webben med hemleverans. Ringde dem nyss och fick prata med en tjej som tyckte att jag skulle ringa Samsung på måndag så kanske de kunde hjälpa mig med problemet. Frågade henne då: "hur ska Samsung kunna laga mina döda pixlar?". Inte helt oväntat nog så kunde hon inte svara på detta :lol: Hon la ett ärende så förhoppningsvis ringer någon mig på måndag och säger att de kommer med en ny och hämtar in den gamla. Krånglar de till det köper jag bara en ny och åker tillbaka själv med den gamla till Elgiganten i stan.

Trots buzzning kan jag inte tänka mig att ha en annan TV, hoppas bara att jag har mer tur nästa gång!

Postad 16 October 2011 - 17:24

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hittade en sida där dom hade kalibrerat den lite bättre än standard.
Har inte testat detta själv ännu då dom kommer och byter högtalare och moderkort p.g.a. av brus ifrån ena högtalaren på tisdag.

http://www.flatpanel...l&id=1310639416

Postad 16 October 2011 - 19:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Hittade en sida där dom hade kalibrerat den lite bättre än standard.

Lite bättre än de fördefinerade lägena menar du?

HDTVTest har lite inställningstips oxå:
http://www.hdtvtest....01107011257.htm
Under "Show All Comments" allra längst ned finns även länk till deras inställningar, hur pass väl de funkar hos var och en av er lär variera.

Postad 16 October 2011 - 21:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
för mig fungerade hdtvtest inställningar bäst.

Postad 17 October 2011 - 12:33

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
är det någon annan som märkt att denna TV lider av tillfällig inbränning när man har cinema-smooth aktiverat? då blir det direkt lite grått där t.ex undertexten varit. inget man ser eller stör sig på när det är helbild men om det är svarta kanter upp och nertill syns det och är ganska störande.

Postad 17 October 2011 - 20:44

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ställer man in för varje ingångskälla?

Postad 18 October 2011 - 08:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Det behöver man inte göra men helst ska man göra det ja.

Postad 18 October 2011 - 12:50

Unregisteredbda217ff
  • Unregisteredbda217ff
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hej

Var och tittade på PS51D8005 i Elgiganten idag för att jag tänkte köpa den, jag är så otroligt besviken på bilden. Det var inget fel på detaljer och färger men när det kom till panoreringar så sög den nå fruktansvärt, bilden liksom hackade fram och det såg otroligt dåligt ut. Ni som har den här TV:n ser ni inte det här????

Jag kollade på UE modellen och där flöt allt på som det skulle, men jag vill helst inte ha LCD pga alla andra konstigheter i bilden. Tex finns det suddighet runt gubbarna på skärmen när man kollar fotboll. Blir också konstiga rutor runt gubbarna i snabba rörelser samt clouding. Fattar inte att folk inte ser dessa saker.

Men jag trodde plasman skulle ha flyt främst...vilken besvikelse. Eller har jag missat nåt går det kanske att aktivera flytet, dock inte enligt säljaren fast dem vet ju inget.

Postad 18 October 2011 - 13:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Eller har jag missat nåt

Ja, att det inte går att kliva rakt in i en ellada och tro att man kan avgöra prestanda hos de tv-apparater man tittar på... Plattisar av idag hackar inte "fruktansvärt", gör de det så beror det på inställningar och/eller insignal.

Desamma gäller de suddigheter och rutor du såg på LCD:n, även de beror på inställningar och/eller insignal.

"Det var inget fel på detaljer och färger"
Det var det nog iofs - oxå. Brukar det som regel alltid vara i elladorna (av den enkla anledningen att allt oftast visas out-of-the-box, vilket i 99 fall av 100 är uruselt).

Postad 18 October 2011 - 13:51

Unregisteredbda217ff
  • Unregisteredbda217ff
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Ja, att det inte går att kliva rakt in i en ellada och tro att man kan avgöra prestanda hos de tv-apparater man tittar på... Plattisar av idag hackar inte "fruktansvärt", gör de det så beror det på inställningar och/eller insignal.

Desamma gäller de suddigheter och rutor du såg på LCD:n, även de beror på inställningar och/eller insignal.

"Det var inget fel på detaljer och färger"
Det var det nog iofs - oxå. Brukar det som regel alltid vara i elladorna (av den enkla anledningen att allt oftast visas out-of-the-box, vilket i 99 fall av 100 är uruselt).

Hmm då får jag gå tillbaka och testa att ställa in den tv:n för det jag såg var inte bra.

Postad 18 October 2011 - 14:36

Unregisteredbda217ff
  • Unregisteredbda217ff
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Men ni som har tv:n och har kalibrerat den, är ni nöjda? Jag kommer spela mycket på min samt ha den som datorskärm. Hur funkar det där?

Är ni nöjda överlag?

Postad 18 October 2011 - 21:36

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Kollade på HDTVtest kalibrering, men hittar inte coulor space? Någon som kalibrerat och hittat detta?
Eller går det vara på hdmi ingång kanske?

Samsung var idag och bytte moderkort i min tv då jag hade brus i ena högtalren. Så nu är den helt tyst.

Blev väldigt stor skillnad på bilden efter kalibrering, kör just nu bara digitaltv. Skall testa med Blueray inom kort.

Redigerat av erik cullberg, 19 October 2011 - 09:54.

Postad 19 October 2011 - 09:30

sudden86
  • sudden86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag är fruktansvärt nöjd med min tv!
Jag använder den till att spela PS3, främst FIFA 12.
Kolla även mkt på fotbollen på Viasats HD kanaler.
Har dessutom kollat några 3D filmer vilket är riktigt bra!
Aldrig upplevet ngt att klaga på varken vad gäller bild/buzz osv.

Postad 19 October 2011 - 10:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Men ni som har tv:n och har kalibrerat den, är ni nöjda? Jag kommer spela mycket på min samt ha den som datorskärm. Hur funkar det där?

Är ni nöjda överlag?

Jag har testat denna tv och den fungerar utmärkt att spela på och då spelar jag nästan enbart FPS:er online så jag är kräsen vad gäller input lag.

Redigerat av BrittBastard, 19 October 2011 - 10:57.

Postad 19 October 2011 - 14:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
samma här. spelar COD, Killzone & NHL och det funkar hur bra som helst.

Postad 19 October 2011 - 20:01

Unregisteredbda217ff
  • Unregisteredbda217ff
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Fan va kul att höra grabbar, jag blev lite orolig när jag såg tv:n på giganten. Enligt er verkar det bara ha vart urusla inställningar. Ska ändå in till HiFi klubben i helgen och kika, deras skärmar tycker man borde vara bättre inställda.

Redigerat av Unregisteredbda217ff, 19 October 2011 - 20:01.

Postad 21 October 2011 - 06:54

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Någon som kör denna TV tillsammans med Tele2 och en CA-modul?
Jag använder Dilog Conax CAM och får in alla kanaler förutom 3an och 5an. Dom funkade på min Humaxbox men då var ju bilden skit också....

Haft TVn i 2dagar nu och jag är jäkla nöjd med den i övrigt. Buzzar? Mnjaaaa, jo det gör den väl men inget som jag kan höra från soffan.

Postad 21 October 2011 - 10:27

Jesper_U
  • Jesper_U
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag är väldigt sugen att inhandla d8005 men är lite osäker på om man kommer störa sig den metalramen vid filmtittande. Blänker den mycket? Är det något ni stör er på?

/j

Postad 21 October 2011 - 10:52

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Den är matt, så det är inget man reflekterar över!

Postad 21 October 2011 - 11:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
veckans ordvits? :)

Postad 21 October 2011 - 12:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

veckans ordvits? :)

:lol:
Postad bild

Postad 21 October 2011 - 14:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
:lol:

Postad 22 October 2011 - 12:12

DEF-
  • DEF-
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Äntligen fått min utbytes-TV från Elgiganten, väldigt smidiga på att byta ut den. Tyvärr så buzzar mitt nya exemplar lika högt. Är det verkligen möjligt att få ett exemplar som INTE låter när man sitter i soffan? Hör det även vid normal volym, eftersom det högfrekventa ljudet sticker ut väldigt bra.

Har även noterat flukterande ljusstyrka när jag tittar på analog SD-TV. Speciellt i reklam (men även i program) när det är väldigt ljust, då kan ljusstyrka gå upp och ner över hela bilden. Det är inte hederligt plasma-flimmer utan det är klart och tydligt TV:n som ändrar ljusstyrkan för hela bilden. Kan detta var någon inställningsgrej, tycker att att jag ställd av allt dynamiskt?

Tacksam för svar/hjälp med mina problem. Är verkligen supernöjd annars!

Postad 22 October 2011 - 14:05

erik cullberg
  • erik cullberg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Säker på att det inte är högtalaren som låter? testat att muta?

Postad 22 October 2011 - 15:30

elp
  • elp
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Äntligen fått min utbytes-TV från Elgiganten, väldigt smidiga på att byta ut den. Tyvärr så buzzar mitt nya exemplar lika högt. Är det verkligen möjligt att få ett exemplar som INTE låter när man sitter i soffan? Hör det även vid normal volym, eftersom det högfrekventa ljudet sticker ut väldigt bra.
Tacksam för svar/hjälp med mina problem. Är verkligen supernöjd annars!

Har en nyinköpt PS-59D7005 som har exakt samma problem med buzz.
Kommer att göra ett återköp men är lite orolig att nästa TV låter likadant eftersom DU har "lyckats" få samma problem 2 gånger på raken...

Frågan är ju bara vad man ska byta till?
Står inte ut med det högfrekventa buzzet...

Postad 23 October 2011 - 01:07

Unregistered08c0a1fd
  • Unregistered08c0a1fd
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min första post....grymt forum, tack för alla informativa poster. Tror jag fått svar på det mesta men ville se om jag kan få svar på ett par sista frågor..

Ska klippa en PS51 eller 64D8005 strax alternativt en P55VT30....efter att ha svängt från LEDs efter att ha läst på detta forum. Har en lite äldre Cambridge Azur540 v2 receiver med 5.1 system och om jag nu ska streama filmer etc från en NAS till TV så måste jag dra ljudet från TVn till receivern via optisk audio out då jag ej har HDMI 1.4. Får jag bara 2.0 ljud då vilket jag befarar eller får jag 5.1 till hemmabion?

Efter att ha läst så mkt jag orkar om att streama från NAS direkt till D8005 plasmorna (wifi från NAS på övervåning och TV på undervåningen) så verkar det som om det funkar ok men ej riktigt bra=? Jag tolkar det som dels en kompatiblitetsfråga i Sammyns mediaspelare med ljudformat i MKVs etc och det funkar då inte optimalt att belasta NASen med transcoding etc? Rätt tolkat? Lösningen är då att köpa en dedikerad mediaspelare som PCH, Xtreamer etc=? Med media spelarna så hoppas jag heller inte att jag får ut bara stereo i optisk ljud out?

Sorry, lite newb i ämnet men frågan är fri tänkte jag :) Tack på förhand.

Redigerat av Unregistered08c0a1fd, 23 October 2011 - 01:20.

Postad 23 October 2011 - 15:12

DEF-
  • DEF-
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Säker på att det inte är högtalaren som låter? testat att muta?

Ljudet är kvar när jag mutar. Utan tveksam så kommer det ifrån ventilationshålen på baksidan i övre vänstra samt högra hörnen. Mutar jag hörs det bara ännu mer. Det andra exemplaret är dock ytterst lite bättre än det första.

Har en nyinköpt PS-59D7005 som har exakt samma problem med buzz.
Kommer att göra ett återköp men är lite orolig att nästa TV låter likadant eftersom DU har "lyckats" få samma problem 2 gånger på raken...

Frågan är ju bara vad man ska byta till?
Står inte ut med det högfrekventa buzzet...

Antar att det är ett lotteri, bara försöka till man får ett bra exemplar.

Skulle nästan vilja påstå att jag börjar störa mig mer på alla dessa "brightness pops" än ljudet numera. Så fort min PS51D8005 har en överlag ljust material i bilden så hoppar ljusstyrka/kontrast upp och ner. Det är nästan precis som Panasonics "fluctuating brightness", men ett par gånger värre! Har spanat runt lite på utländska forum, och det verkar vara någon inbyggd "funktion" i mjukvaran. Ta hem Inception och hoppa till kapitlet med snö-scenen så får ni se själva. Vet inte om jag står ut längre.

Är så sjukt nöjd utöver dessa två problem så blir riktigt ledsen och besviken om jag måste lämna tillbaka TVn för att jag inte kan leva med de felen. :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.