Köptips och Råd!
896 svar till detta ämne
Postad 29 August 2011 - 19:17
Raditz
-
Raditz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej, tidigare i denna tråden frågade jag om en ersättare till KDL-EX500 och fick tipset https://www.prisjakt...kt.php?p=607738 som verkar vara en kanon tv, problemet är att modellen är utgående och jag har inte lust att köpa ett demo-x som stått i butik, så det jag undrar är http://www.dustinhom...duct/5010594365 är denna tven i ungefär samma klass? Jag vet att det inte står något N efter så det inte är anpassad här i norden, men spelar det någon roll?
Postad 30 August 2011 - 00:15
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hallå vänner! Tänkte det vore på sin plats med en ny TV inom en snar framtid, detta är vad jag tänkt mig: 55 tum. Typ av TV är inte prio, men hade tänkt mig något snyggt och tunt, det vill säga LED. Kommer se TV, koppla in datorn samt spela TV-spel. Har förstått att man då behöver en TV med låg input lag (eller liknande), så detta måste tas i beaktande. 3D ej intressant. DLNA är ett plus! Priset får inte bli så lågt att jag gör avkall på kvalité, dock behöver det inte heller springa iväg för att inkludera en massa tekniskt (onödigt) lull-lull. Jag gillar Samsung, snyggt, tunt, läcker design, men nu frågar jag er, vad ska jag lägga slantarna på? En prisvärd, snygg, tunn 55:a som klarar av det mesta man skickar till den (spel, dator, TV etc). Tack på förhand! MVH / Daniel
Postad 30 August 2011 - 07:53
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Hej,
tidigare i denna tråden frågade jag om en ersättare till KDL-EX500 och fick tipset https://www.prisjakt...kt.php?p=607738 som verkar vara en kanon tv, problemet är att modellen är utgående och jag har inte lust att köpa ett demo-x som stått i butik, så det jag undrar är http://www.dustinhom...duct/5010594365 är denna tven i ungefär samma klass?
Jag vet att det inte står något N efter så det inte är anpassad här i norden, men spelar det någon roll?
Skulle tro att LK350 gör dig glad. Den har iallafall CCFL. Utan N kan du missa vissa Norden specifika funktioner. Jag vet från ett annat inlägg att en snubbes inbyggda digitalbox inte hade Svensk kompabilitet pga gråimport. Jag komer dock inte ihåg ifall det var en LG han köpte!!! Men kör du en extern box gör det inget. Vilken paneltyp som sitter i LK350 finns ingen uppgift på samt inte heller om den är matt. Saker som responstid vid spelande är också en öppen fråga eftersom ingen har testat detta. Här finns lite mer data: http://www.lg.com/se...tv-47LK530N.jspDess specifikation ser bra ut på pappret. Dock tror jag att 650N klår den vid test.
Postad 30 August 2011 - 08:02
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Tänkte det vore på sin plats med en ny TV inom en snar framtid, detta är vad jag tänkt mig: 55 tum. Typ av TV är inte prio, men hade tänkt mig något snyggt och tunt, det vill säga LED.
Jag är ledsen att informera dig om att detta forum till 90% består av ett antal bild och ljudnördar som sätter kvalitet framför design. Du kommer nog inte att få alltför många rekommendationer på LED Clouding TV, åtminstone inte de tunnare segmenten av Edge LED. Vill du ha något bra med LED backlight måste du vara beredd att gå upp till Full LED Backlight med Local Dimming. Annars gäller som vanligt. Köp på 30 dagars öppet köp med full test och returrätt. Typ Elgiganten har detta. Då har du tid på dig att avgöra om du fått en tunn Edge LED med clouding eller inte. Kanske du gillar det.
Postad 30 August 2011 - 08:08
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Hej med risk att verka tjötig men jag frågar igen vad skulle ni välja Sony 40" LCD-TV KDL-40EX500 5495 kr, en lite äldre led men vad som verkar en kanon tv med bra bild utan lul lul eller LG 42LW4500 42" LED FULL-HD 3D 6990 kr. Kom gärna med för och nackdelar eller om andra alternativ finns. Vill byta ut tjocktv med något bra prisvärt med budget 5000-7000 kr mvh Hep
Med risk för att vara ännu tjatigare. EX500 är en CCFL TV. W4500 är en Edge LED. Kommer du att glo aktivt på 3D material de närmsta åren? Är 3D verkligen viktigare än risk för clouding? Det enkla svaret. Vill du ha en massa lull-lull framför bildkvalitet, välj W4500. Vill du ha en bra TV utan 3D men matt panel, välj EX500.
Postad 30 August 2011 - 09:24
Unregisteredadf1af89
-
Unregisteredadf1af89
-
Användare
-
-
156 inlägg
Hej, precis som ovanstående så är det sovrums-TV som gäller. Dock inga krav från sambon utöver att det inte ska vara för dyrt...
Dustin har den här LG 32LK450 32" LCD FULL-HD, men jag behöver ju egentligen inte en mediaspelare då det kan lösas ändå. Dock svårt att hitta recensioner/åsikter om denna och det ger ju inga bra vibbar.
Hmm, finns det någon 32"-36" med LAN och/eller WLAN som har en vettig mediaspelare? Med vettig menar jag då att den kan spela de vanligaste formaten och använda undertexter (sub,srt). Att, som denna, bara kunna läsa via USB känns för meckigt (inte för mig då, utan för den bättre hälften). Och den här Sony Bravia KDL-32CX520 som föreslogs verkar ju inte ha stöd för mkv samt undertexter
Postad 30 August 2011 - 10:27
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
Är det inte bättre att köpa S-modellen då ? Är ju nordisk modell och har t-2 mottagre eller skiljer sig dessa något i bildkvalité ?
Varför frågar du om 42G30E, när du kan köpa 4230Y utan problem. För skillnader mellan modellerna 42G30Y och 42S30Y se, https://www.prisjakt...j=848211,861671
Redigerat av Unregistereded94f3cc, 30 August 2011 - 11:00.
Postad 30 August 2011 - 10:28
Deep9
-
Deep9
-
Användare
-
-
187 inlägg
Suktar efter en ny stor tv. Har idag en Pana 42" PV60.
Sneglar lite på Samsung PS59D7005, LGPZ950W och LG 60PZ750W
Har inte hittat dom uppställda i någon butik än. Så jag tänkte höra mig omkring här.
Jag bryr mig endast om bildkvaliten och undrar om det kommer bli en nergradering i svärta jämfört med min gamla PV60?
Redigerat av Deep9, 30 August 2011 - 10:29.
Postad 30 August 2011 - 16:22
TheLarsson
-
TheLarsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har fått i uppdrag av min mormor att köpa en Platt-TV för att de vill bli av med sin tjockis. De har en DigitalBox och en DVD/VHs spelare, båda ansluts med scart, så en scart-ingång bör finnas på TVn, har adapter för den andra. De två jag tittat mest på är: http://www.netonnet....1n/150011.5155/http://www.elgigante...sma-tv-ps43d455Så skulle vilja ha mer tips, 37-42", någorlunda bra för lågupplöst material Helst under 4000kr. Tack på förhand.
Redigerat av TheLarsson, 31 August 2011 - 15:45.
Postad 31 August 2011 - 07:42
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Postad 31 August 2011 - 16:18
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hej hej... en polare till mig ska köpa TV, sen vidare HTPC eller mediaspelare
Problemet är att han måste ha den på en vägg mellan två dörrar, så får bara plats med en 37"... budget ligger runt 4-5papp för bara TVn.. blir väl en LCD... han har mycket! fönster och ljust rum med, så matt skärm skulle vara att föredra, och butiken ska helst ligga i Helsingborg, han vill köpa på plats, om man säger så 
Sen skulle vi vilja ha tips på enTV upphägning med böjbar arm, om man säger så, soffan är snett från där TVn kommer hänga...
Sen en sak till... finns det nåt smidigt sätt att lösa ljudet på dettta sätt? Typ nåt 2.0 med sub system man skulle kunna fästa på TVn, och en sub mot väggen under TVn eller nåt... bil ju galet om högtalarna hänger på väggen, när TVn kommer vinklas ca 45 grader från väggen sen...
Som sagt, är helt loss när det gäller LCD TV, så hjälp och tips skulle uppskattas!
Postad 31 August 2011 - 18:37
MrCronic
-
MrCronic
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej Funderar på att köpa en 46-50" tv. Har kollat lite på LG 47LK530 och LG 50PV350 Tv kommer användas till film,serie och digital-tv tittande. Vilken skulle ni rekommendera/välja? och varför? Om ni har andra förslag i samma prisklass så tar jag gärna emot dem:) MvH Anton
Postad 01 September 2011 - 07:51
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Hej hej... en polare till mig ska köpa TV, sen vidare HTPC eller mediaspelare Problemet är att han måste ha den på en vägg mellan två dörrar, så får bara plats med en 37"... budget ligger runt 4-5papp för bara TVn.. blir väl en LCD... han har mycket! fönster och ljust rum med, så matt skärm skulle vara att föredra, och butiken ska helst ligga i Helsingborg, han vill köpa på plats, om man säger så  Sen skulle vi vilja ha tips på enTV upphägning med böjbar arm, om man säger så, soffan är snett från där TVn kommer hänga... Sen en sak till... finns det nåt smidigt sätt att lösa ljudet på dettta sätt? Typ nåt 2.0 med sub system man skulle kunna fästa på TVn, och en sub mot väggen under TVn eller nåt... bil ju galet om högtalarna hänger på väggen, när TVn kommer vinklas ca 45 grader från väggen sen... Som sagt, är helt loss när det gäller LCD TV, så hjälp och tips skulle uppskattas! 
Du har för många svåra krav för att någon skall orka hjälpa dig.
Postad 01 September 2011 - 10:16
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Du har för många svåra krav för att någon skall orka hjälpa dig.
Börja med TVn då
Postad 01 September 2011 - 10:42
Hessi
-
Hessi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej
Funderar på att köpa en 46-50" tv. Har kollat lite på LG 47LK530 och LG 50PV350
Tv kommer användas till film,serie och digital-tv tittande.
Vilken skulle ni rekommendera/välja? och varför? Om ni har andra förslag i samma prisklass så tar jag gärna emot dem:)
MvH Anton
Jag beställde en LG 50PV350 i förrigår. Jag får den dock inte hemlevererad förräns på måndag. TV:n verkar ha fått sjukt bra kritik, till det priset. Du kan läsa en hel del recensioner om föregångaren, LG 50PK350.
Postad 01 September 2011 - 12:20
aanee
-
aanee
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag har en enkel fråga; vilken av dessa 60" Plasmor under 20 000kr är BÄST? https://www.prisjakt...kmoms#prodlistaVilken hade DU valt och varför? Enkelt eller hur?
Postad 01 September 2011 - 13:45
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Börja med TVn då 
Problematiskt. Den enda jag vill rekommendera dig ser ut att ha utgått. D.v.s KDL-37EX500. Du får nog köpa en mindre LCD, typ 32 tum eller en plasma. Kanske någon annan vet någon bra 37" plasma?
Postad 01 September 2011 - 16:40
harou
-
harou
-
Rookie
-
6 inlägg
tjena tjena, någon som har tips på en hyfsad 42" TV för runt 5000kr men kan gå upp till 6000kr?
TVn ska användas till tv-spelande (x360) och kanske någon film då och då.
Tack på förhand!!
Postad 01 September 2011 - 17:17
Thams
-
Thams
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej
Funderar på att köpa en 46-50" tv. Har kollat lite på LG 47LK530 och LG 50PV350
Tv kommer användas till film,serie och digital-tv tittande.
Vilken skulle ni rekommendera/välja? och varför? Om ni har andra förslag i samma prisklass så tar jag gärna emot dem:)
MvH Anton
Fick min PV35 idag och har lekt lite med den och kan säga att jag är helnöjd. Bra bild, kanske inte den bästa men inget jag stör mig på och jag tycker den bättre än en 46" "budget" LCD som t.ex. Samsung 5-serie eller Sony KX500 (tror jag att det va). Än så länge har jag testat kabel-TV, Xbox och .mkv 720p på en usb sticka. Allt är klart godkänt med tanke på priset, att spela på den var riktigt bra måste jag tillägga. Däremot saknar TV:en funktioner och anslutningar skulle ha varit bättre om den hade en DVI istället för en VGA. Men det är väl priset man får betala när den kostar så lite. Största fördelen med apparaten är faktiskt priset, jag lyckades få min för 6149kr på elgiganten men de höjde priset med 300kr dagen efter, så lite tur hade jag. Kontentan, jag hade samma tankar som dig och valde plasman och jag ångrar mig inte! Om du har några frågor eller vill att jag ska testa något så skriv bara.
Postad 01 September 2011 - 19:20
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
tjena tjena, någon som har tips på en hyfsad 42" TV för runt 5000kr men kan gå upp till 6000kr? TVn ska användas till tv-spelande (x360) och kanske någon film då och då.
Tack på förhand!!
Utan tvekan denna TV, LG 42LD650N. TV:n har snabb responstid och låg lagtid, samt bra bild med matt panel och ccfl backlight för minimal clouding.
Postad 01 September 2011 - 19:56
Unregistered213f5972
-
Unregistered213f5972
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tja,
Dags att införskaffa ny TV hemma. Eftersom det kommer bli mycket sport (fotboll och ishockey), film och nyheter så är det bra om TVn kan hantera dessa program bra för en budget på högst 8000kr. Minst 46" är även något som vi har som behov. LCD, LED eller Plasma?
USB är förstås ett måste.
Är tacksam för all hjälp jag kan få! Vad bör jag tänka på?
Postad 01 September 2011 - 21:20
harou
-
harou
-
Rookie
-
6 inlägg
Utan tvekan denna TV, LG 42LD650N. TV:n har snabb responstid och låg lagtid, samt bra bild med matt panel och ccfl backlight för minimal clouding.
Den verkar ju dock inte vara så enkel att hitta för 6000, billigaste som har den är den för 8400kr.
Postad 01 September 2011 - 22:13
Sekely
-
Sekely
-
Forumräv
-
-
532 inlägg
Den verkar ju dock inte vara så enkel att hitta för 6000, billigaste som har den är den för 8400kr. 
Panasonic 42C3 skulle jag ju välja. Bra kvalitet och bra bild!
Postad 01 September 2011 - 22:50
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Tja, du verkar vara några månader för sent ute. Snart är alla bra LCD:er utbytta mot LED backlight och blank panel. Här är iallafall en som är hyfsat bra men ha högre laggtider än LG:n. Nämligen Sony KDL-46CX520. Finns även som den mindre KDL-40CX520 för en billigare peng. Läs modellens omdömen och recensioner på Prisjakt. Här finns 46:ans omdöme om du inte orkar klicka runt själv. https://www.prisjakt...kt.php?o=825638Och här dess recension. http://www.digitalve...4_10822_16.html
Redigerat av Honkium, 02 September 2011 - 08:01.
Postad 02 September 2011 - 11:22
harou
-
harou
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack för tipsen, ska ta mig en titt på dom.
En fråga, är Andersson ett skitmärke eller är deras TV-apparater något att ha?
Postad 02 September 2011 - 12:05
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
En fråga, är Andersson ett skitmärke eller är deras TV-apparater något att ha?
Det finns Andersson A466FDC som har utvärderats av medlem ffodil. Se denna forumlänk. https://www.minhembi...s...t&p=3357497Och NetOnNets direktlänk. http://www.netonnet....vr/138592.3114/Denna "Andersson" skall vara riktigt bra för att vara ett lågbudgetmärke. Kanske den faller dig i smaken?
Postad 02 September 2011 - 12:56
Unregistered55745059
-
Unregistered55745059
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tjenare,
Dags för ny TV, som främst ska vara till att (i rangordning)
- Spela PS3 (!!)
- Streama från HULU / Netflix (tror dock jag måste köra via VPN via PCn för att det ska gå) (WLAN ej krav)
- Titta på media från USB
Pga utrymme får den max vara 40". Till saken hör även att jag bor i Tyskland, så det är inte aktuellt att köpa ifrån Sverige. Därför önskar jag många alternativ då tillgängligheten inte är den samma. Iofs har Amazon ett rejält utbud.
I min svenska lägenhet har jag en LG 42LC2RR (gammal jag vet  ) Men denna har jag varit supernöjd med gällande bildkvalitet och svarstid till gaming. Har inte kollat specsen på den för att jämnföra, men min åsikt kanske bidrar lite till min (o)kännedom inom ämnet.
Priset är inte så betydelsefullt. Det viktigaste är att bilden är kanon till gaming.
Snabbt svar = rikitgt tacksam - massa spel på g
EDIT: svordom
Redigerat av Unregistered55745059, 02 September 2011 - 12:58.
Postad 02 September 2011 - 13:08
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tjenare,
Dags för ny TV, som främst ska vara till att (i rangordning)
- Spela PS3 (!!) - Streama från HULU / Netflix (tror dock jag måste köra via VPN via PCn för att det ska gå) (WLAN ej krav) - Titta på media från USB
Pga utrymme får den max vara 40". Till saken hör även att jag bor i Tyskland, så det är inte aktuellt att köpa ifrån Sverige. Därför önskar jag många alternativ då tillgängligheten inte är den samma. Iofs har Amazon ett rejält utbud.
I min svenska lägenhet har jag en LG 42LC2RR (gammal jag vet ) Men denna har jag varit supernöjd med gällande bildkvalitet och svarstid till gaming. Har inte kollat specsen på den för att jämnföra, men min åsikt kanske bidrar lite till min (o)kännedom inom ämnet.
Priset är inte så betydelsefullt. Det viktigaste är att bilden är kanon till gaming.
Snabbt svar = rikitgt tacksam - massa spel på g 
EDIT: svordom
Är Hulu/Netflix viktigt integrerat i tvn så får du stryka Panasonic, LG, Sharp då dessa tillverkare inte tillåter access till tjänster i USA även dom du använder DNS server osv i din router. Däremot kan du komma åt samma sak i din PS3 och då kan du använda den för detta syfte och då blir du mindre begränsad. Rekommenderar denna:
Då den erbjuder hög bildkvalite mot sitt pris och har låg input lag som är bra när man vill spela spel. Eller om du vill ha det bästa så:
Du kan hitta mer omdömen osv på samma modeller i 50" då fler köper den storleken.
Redigerat av ganksta1, 02 September 2011 - 13:11.
Postad 02 September 2011 - 13:18
Unregistered55745059
-
Unregistered55745059
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
text
Först och främst ett stort tack för det snabba svaret! Ang hulu/netflix så har jag inga problem att köra via PC/PS3. Det stora problemet är storleken, vet inte om du missade att jag skrev MAX 40" men så är tyvärr fallet. Båda de 42orna du visar får tyvärr inte plats. Sist jag läste på, när jag köpte min LG, så var största anledningen till att inte köpa plasma, förutom alla haters, att om man körde mkt PC/spel som man lät 'stå' så fanns där en inbränningsrisk. Är den risken eliminerad nu? Då för 5(?)år sedan var jag en "LCD-kille" men nu bryr jag mig inte, bara jag kan spela. Och btw, när jag säger att priset inte spelar någon roll så menar jag givetvis inte att jag är ekonomiskt oberoende.  Jag menar väl mer att jag är beredd att pynta samma pris för en 37" som någon annan lägger på en 50", eftersom det är det enda jag får plats med.
Redigerat av Unregistered55745059, 02 September 2011 - 13:29.
Postad 02 September 2011 - 13:45
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Först och främst ett stort tack för det snabba svaret!
Ang hulu/netflix så har jag inga problem att köra via PC/PS3.
Det stora problemet är storleken, vet inte om du missade att jag skrev MAX 40" men så är tyvärr fallet. Båda de 42orna du visar får tyvärr inte plats.
Sist jag läste på, när jag köpte min LG, så var största anledningen till att inte köpa plasma, förutom alla haters, att om man körde mkt PC/spel som man lät 'stå' så fanns där en inbränningsrisk. Är den risken eliminerad nu? Då för 5(?)år sedan var jag en "LCD-kille" men nu bryr jag mig inte, bara jag kan spela.
Och btw, när jag säger att priset inte spelar någon roll så menar jag givetvis inte att jag är ekonomiskt oberoende. 
Jag menar väl mer att jag är beredd att pynta samma pris för en 37" som någon annan lägger på en 50", eftersom det är det enda jag får plats med.
Det är lite synd att du inte får plats med 42" då Panasonics plasmor har väldigt bra input lag för gaming men om du kan överleva med lite högre input lag så finns det:
Har gått ner väldigt mycket i pris och är nu riktigt prisvärd.
Klassiker och extremt prisvärd men har lite högre input lag än snittet.
Postad 02 September 2011 - 14:51
Tvnovis
-
Tvnovis
-
Rookie
-
4 inlägg
Har varit inne och kikat lite på rekommendationerna som ni ger och måste säga att det är skönt att det finns så kunniga människor.
Skulle behöva er hjälp och jag efter att ha läst här flera gånger har jag blivit skraj för clouding, bleedeing och annat som min nya TV kan lida av.
Jag vill köpa en platt-tv som jag kan hänga på vägen, minst 46 tum.
Mina användningsområden är Tv-tittande i form av framför allt fotboll samt även slötittande på filmer och serier.
Jag har även Ps3 som jag använder som DVD -spelare och som spelkonsol.
Tänkte sträcka mig till max 8000 kr men kan om det finns en monster-tv kanske skrapa ihop 10000 kr.
Vad skall jag köpa, plasma, LCD, märke, ja vad skall jag köpa?
Skulle uppskatta er hjälp.
Mvh
TVnovisen
Postad 02 September 2011 - 16:08
TheLarsson
-
TheLarsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tror ni att en Samsung le40d504, som MediaMarkt har ett erbjudande på nu, skulle funka bra till lågupplösta signaler?
Min mormor som söker en ny billig tv.
Postad 02 September 2011 - 16:37
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har varit inne och kikat lite på rekommendationerna som ni ger och måste säga att det är skönt att det finns så kunniga människor.
Skulle behöva er hjälp och jag efter att ha läst här flera gånger har jag blivit skraj för clouding, bleedeing och annat som min nya TV kan lida av.
Jag vill köpa en platt-tv som jag kan hänga på vägen, minst 46 tum.
Mina användningsområden är Tv-tittande i form av framför allt fotboll samt även slötittande på filmer och serier.
Jag har även Ps3 som jag använder som DVD -spelare och som spelkonsol.
Tänkte sträcka mig till max 8000 kr men kan om det finns en monster-tv kanske skrapa ihop 10000 kr.
Vad skall jag köpa, plasma, LCD, märke, ja vad skall jag köpa?
Skulle uppskatta er hjälp.
Mvh TVnovisen
Bland det bästa du kan köpa som funkar väldigt bra på alla dina användnings områden.
Eller om du vill hamna på lite lägre pris nivå och kan leva med lite " input lag" det vill säga att du inte spelar så mycket så kan du titta på
Denna kan du hitta för runt 7000 kr i butik om du hittar en butik som har den i lager. Leta även efter EX503 som är samma tv fast med T2 mottagare för boxer. Den är slut hos många därav är "nätpriset" lite högre.
Redigerat av ganksta1, 02 September 2011 - 16:40.
Postad 02 September 2011 - 16:38
tixinc
-
tixinc
-
Rookie
-
5 inlägg
Har ni någon input på vilken jag ska välja?
Hjälp mig att få mer beslutsångest !
eller
Användningsområde?
PS3, mycket sport (fotboll) och film mest via usb men även blu-ray.
Tjejen har iofs tv:n på som sällskap...
Postad 02 September 2011 - 16:41
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har ni någon input på vilken jag ska välja? Hjälp mig att få mer beslutsångest !
eller
Användningsområde? PS3, mycket sport (fotboll) och film mest via usb men även blu-ray.
Tjejen har iofs tv:n på som sällskap...
G30 om du vill spela mycket.
Postad 02 September 2011 - 17:12
tixinc
-
tixinc
-
Rookie
-
5 inlägg
Tack för ett snabbt svar!
Postad 02 September 2011 - 18:46
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Användningsområde? ... Tjejen har iofs tv:n på som sällskap... (själv skulle jag tveklöst ta en G30, gillar dess karaktär bättre - ett tips är att ta reda på vilken karaktär du gillar - INNAN köp)
Redigerat av pacman, 02 September 2011 - 18:46.
Postad 02 September 2011 - 18:50
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
(själv skulle jag tveklöst ta en G30, gillar dess karaktär bättre - ett tips är att ta reda på vilken karaktär du gillar - INNAN köp)
Låt inte henne gå in i butiken för då blir det typ "Men kolla här denna UE40D5005 är ju både billigare och mycket snyggare, åhhhhh kan vi inte köpa den, G30 är ju jätte ful)
Postad 03 September 2011 - 11:44
tixinc
-
tixinc
-
Rookie
-
5 inlägg
asså..nää jag väljer tv.. jag är man !
måste ta mig till nån butik o kolla in g30.. se hur mycket den "speglar" sig
kör med en äldre pana nu (pv60), dax att byta upp sig
Postad 03 September 2011 - 13:06
gump3000
-
gump3000
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej Ska köpa ny tv maxbudget 7000 Vilket är det bästa alternativet av: 46CX520 och 40EX500Är det värt med den extra storleken mot att ex:en har 100Hz? Eller finns det några bättre alternativ i den prisklassen? Vill helst ha LCD. Ska mest kolla på högupplöst film på tv:n via PC och PS3, samt spela lite också. Tacksam för åsikter o tips :-)
Postad 03 September 2011 - 15:45
Deep9
-
Deep9
-
Användare
-
-
187 inlägg
Någon som vet vad det är för skillnad på LG PZ750W och 950W?
Postad 03 September 2011 - 21:07
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Någon som vet vad det är för skillnad på LG PZ750W och 950W?
The PZ950's main performance-related bonus over the PZ750 is a RealBlack filter designed to improve black-level performance in brighter rooms. We liked its effect on the 2010 model.
är vad jag kan hitta.
Postad 04 September 2011 - 10:36
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Snart är alla bra LCD:er utbytta mot LED backlight och blank panel.
Kan du förklara det där för jag fattar inte...?
Postad 04 September 2011 - 16:03
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Inte länge sedan jag skrev i tråden, men är återigen på jakt efter en ny tv, tror jag.
Vi har nyligen flyttat till en ljusare lägenhet, och jag har en LG PK350. Några kanske direkt förstår varför jag behöver byta TV, men till er som inte gör det: den reflekterar nåt så inåt ****, på ren svenska. Det spelar ingen roll vart vi ställer TV:n, då vi fortfarande har fönster emot den. TV-tittning på dagtid är bara att glömma, man ser på sin höjd något som rör sig, inte särskilt mycket mer. Är jag ute efter ljud så lyssnar jag på radio. Nåja, nu ska jag sluta beklaga mig.
Vi behöver alltså en TV som inte är känslig mot reflektioner. Antal tumm kan vi diskutera, helst inte under 46" men helst inte över 50 heller. Vi har inte en så jättebastant budget, omkring 10.000 kan vi lägga oss. Om ni tipsar om plasma, tips i så fall gärna om modeller som inte har problem med buzzing - min PK350 har det och jag vill helst ifrån det. Annars spelar det föga roll om det är plasma, LCD-CCFL eller LCD-LED.
Så, hit me!
Postad 04 September 2011 - 18:32
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Skaffa dig en lcd för led går ju inte-det är ju en helt annan TV. Det typiska för dessa led är att de är blanka, för det kan ju inte lcd vara.
Postad 04 September 2011 - 18:41
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Skaffa dig en lcd för led går ju inte-det är ju en helt annan TV. Det typiska för dessa led är att de är blanka, för det kan ju inte lcd vara. 
Postad 04 September 2011 - 18:50
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
PÅ HIFI-klubbens hemsida finns det numera bara två kategorier TV kvar; "LED-TV" och "plasma-TV". Sjukt att det egentliga namnet på en TV-typ har försvunnit och ersatts av lamp-TV.... http://www.hifiklubben.se/
Postad 04 September 2011 - 18:58
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Inte länge sedan jag skrev i tråden, men är återigen på jakt efter en ny tv, tror jag.
Vi har nyligen flyttat till en ljusare lägenhet, och jag har en LG PK350. Några kanske direkt förstår varför jag behöver byta TV, men till er som inte gör det: den reflekterar nåt så inåt ****, på ren svenska. Det spelar ingen roll vart vi ställer TV:n, då vi fortfarande har fönster emot den. TV-tittning på dagtid är bara att glömma, man ser på sin höjd något som rör sig, inte särskilt mycket mer. Är jag ute efter ljud så lyssnar jag på radio. Nåja, nu ska jag sluta beklaga mig.
Vi behöver alltså en TV som inte är känslig mot reflektioner. Antal tumm kan vi diskutera, helst inte under 46" men helst inte över 50 heller. Vi har inte en så jättebastant budget, omkring 10.000 kan vi lägga oss. Om ni tipsar om plasma, tips i så fall gärna om modeller som inte har problem med buzzing - min PK350 har det och jag vill helst ifrån det. Annars spelar det föga roll om det är plasma, LCD-CCFL eller LCD-LED.
Så, hit me!
Några av få "bra" tv apparater som har en matt panel. Upplever du såna problem med att de reflekterar så är det ju bara glömma alla plasmor.
Postad 04 September 2011 - 19:26
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Inte länge sedan jag skrev i tråden, men är återigen på jakt efter en ny tv, tror jag. Vi har nyligen flyttat till en ljusare lägenhet, och jag har en LG PK350. Några kanske direkt förstår varför jag behöver byta TV, men till er som inte gör det: den reflekterar nåt så inåt ****, på ren svenska. Vi behöver alltså en TV som inte är känslig mot reflektioner. Antal tumm kan vi diskutera, helst inte under 46" men helst inte över 50 heller.
Jag hoppas verkligen att det nymodiga med blanka TV paneler försvinner inom snar framtid. Annars kommer jag aldrig kunna byta upp mig från min matta & suveräna 60LD550N. Inte för att jag vill det just nu men inom några år hoppas jag att det finns bra 80 tums LCD TV:s på marknaden. Tja, om ni tvunget måste ha under 50" så finns 47LD650N kvar i ett eller några ex till en billig peng. Om ni bor i närheten av Linköping och kan "stå ut med" 55" så har NetOnNet kvar 55LD650N på lagerhyllan där. LG xxLD650 serien är riktigt bra med bl.a matt panel och överlägsen CCFL backlight gentemot crappiga LED TV:s
Postad 04 September 2011 - 19:54
bjalle
-
bjalle
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Jag har beställt följande tv från Elgiganten
. Men det verkar som leveranstiderna drar iväg, och frågan är om de kommer in fler, finns ingen nu som har dem i lager även om Elgiganten har beräknad leveranstid.
Finns de nåt likvärdigt alternativ för samma pengar?
Tacl på förhand
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Köptips och råd
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|