Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av forumet

953 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 18 september 2011 - 19:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Även om mobil versionen är redig stökig just nu, så är det faktiskt vissa saker som ser aningen bättre ut där än här, sjukt nog.
Inläggen tar inte upp en massa plats (förutom på bredden) med onödigt mycket tomrum under texten, samt att designen på inläggsrutorna, med avatar på toppen, ser lite vettigare ut.

Postad 18 september 2011 - 19:43

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Kom in i matchen nu hembioforumet.

1, Se till att man inte bländas när man går in på sidan. Som det är nu är det oehört ansträngande för ögonen att försöka läsa det som står...

2, Hur i helsike kan man ha så mkt tomrum, lodrätt?

3, Varför drar man ut allt, horisontellt?

4, Finns det ngn som har erfarenhet av webben överhuvudtaget inom hembio? I sådant fall kan man ju undra varför sidan blivit sju år sämre än vad den varit tidigare?

5, Ska man göra om ska det i alla fall vara förbättringar och inte tvärtom.

6, Har ni inte testkört sidan? Beta, öh vad är det för ngt????

7, Nu ska jag inte klaga mer, jag tar för givet att det blir bättre snart. GÖR OM GÖR RÄTT!!!!! Jag blir bara så upprörd när ngt blir sämre än vad det var tidigare, bara för att ngn förståsigpåare fått för sig att nu ska vi göra om sidan...Snubben eller snubbarna som är arkitekterna bakom det hela borde skämmas för bättre har det knappast blivit.

G

Postad 18 september 2011 - 19:52

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Jag tycker att det också är helt ok förutom en del små saker som det med pm boxen och att smilegubbarna är fulare nu än tidigare men det är ju bara små saker. Det mesta kommer ju att lösa sig med tiden, man jobbar ju på det, bara att det tar lite tid så varför klaga :)

Skönt :D
/Mats

Postad 18 september 2011 - 19:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Det kommer att filas på.

Det var likadana reaktioner vid förra uppdateringen, och det kommer garanterat vara det vid nästa också.

Stå ut några dagar bara medans våra duktiga kod-killar slipar på det hela.

Postad 18 september 2011 - 19:57

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
tycker inte vi ska gnälla. va glada för dom gör detta för oss över huvudtaget. utan denna sida hade jag aldrig lärt mig fotogradera utan gå en massa kurser. så tack Minhembio =)

Postad 18 september 2011 - 20:00

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
En sak som ni kan kika på är att när man loggar in längst upp till höger på sidan så måste man klicka på uppdatera knappen i webläsaren för att man skall kunna komma in. Den uppdaterar inte sidan själv. Om jag inte klickar på uppdatera så är jag fortfarande utloggad.

Mvh

Postad 18 september 2011 - 20:02

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Största problemen för mig:
Ingen struktur på olästa sedan senaste besök, huller om buller i ämnen.
Iphonestödet
Hur markerar man "markera allt som läst"?

Postad 18 september 2011 - 20:14

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Det med att man ser omdömen i trådar om produkter, om det finns bilder i galleriet om dessa osv har ju blivit 10 gånger bättre. Sen gillar jag att man får upp en ruta i högra hörnet om det är någon annan som nyss har skrivit ett nytt inlägg. Detta är ju precis vad jag önskade :D

Postad 18 september 2011 - 20:19

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
2, Hur i helsike kan man ha så mkt tomrum, lodrätt?

Precis min fråga också...ser banalt ut på en wide24...

Postad 18 september 2011 - 20:28

Tellus82
  • Tellus82
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Alltid trevligt med lite uppfräshning men jag är nog benägen att hålla med om ui't, det är alldelens för stor paddning, speciellt vertikalt. Det blir svårare och få en tydlig överblick hur konstigt det än låter, mitt tips skulle väl vara & dra ner lite på de överflödiga ytorna (bör inte va allt för stort jobb & fixa)

Postad 18 september 2011 - 20:43

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Håller med om att det var bättre i förra versionen. Möjligt att det är en vanesak och att den inte fungerar fullt ut ännu, men designen är ju helt klart ett steg bakåt!
När det gäller funktioner har jag inte testat någon än. Men tycker det är bra att ni lagt till en "gilla" knapp! En av de funktioner jag saknade i den förra. Dock har jag inte hittat vart knappen är ännu, bara läst om den i tidigare inlägg :P Men hur som helst, tycker helt klart att gamla designen med nya funktionerna hade varit bästa lösningen!

Postad 18 september 2011 - 20:52

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Håller med om att det var bättre i förra versionen. Möjligt att det är en vanesak och att den inte fungerar fullt ut ännu, men designen är ju helt klart ett steg bakåt!
När det gäller funktioner har jag inte testat någon än. Men tycker det är bra att ni lagt till en "gilla" knapp! En av de funktioner jag saknade i den förra. Dock har jag inte hittat vart knappen är ännu, bara läst om den i tidigare inlägg :P Men hur som helst, tycker helt klart att gamla designen med nya funktionerna hade varit bästa lösningen!

Gillaknappen försvann som tur är för några timmar sen, kritiken mot den var ganska massiv även om några gillade den också givetvis

Postad 18 september 2011 - 20:54

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Jag har ingen koll på design och sånt, men det går tokigt fort att surfa sajten nu. Att forumprofilen uppdaterades gillade jag skarpt. Det var alldeles för vanligt att man inte fick upp listan med sina senaste inlägg förut och då hände det att jag glömde bort vilka trådar jag var inne och skrev i. Det kommer inte hända igen.

Postad 18 september 2011 - 20:57

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Vad har ni gjort! I en dator är ju sidan snygg... Men på en iphone är den helt kass!! Det är för långa rader och det går inte att zooma. Från att sidan var fullt läsbar på min iphone är den oläsbar :-( Mycket tråkigt måste jag säga. Hoppas det går och fixa till.

Ser likadant ut på min iPhone men gissar på att det nån tillfällig bugg och borde kunna fixas ganska enkelt. Finns ju flera andra forum som använder just denna mobila layouten och där det fungerar utan de långa raderna.

Postad 18 september 2011 - 21:00

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
En ny version var ett måste då så mycket av den gamla versionen var specialskrivet för minhembio och därmed väldigt svårt att uppgradera eller implementera nya funktioner i utan att behöVa gräva djupt i forumkoden. Tänk på att den gamla versionen växt fram under flera år, denna har funnits i två dagar - ni kommer tycka om oss snart hoppas vi på!

Vad det gäller iphone, iPad, droid osv kommer tapatalk göra underverk!

Postad 18 september 2011 - 21:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Rent spontant vet jag faktiskt inte riktigt vad jag tycker om den nya designen, får nog ge det lite tid och återkomma med omdöme senare.

Postad 18 september 2011 - 21:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

En ny version var ett måste då så mycket av den gamla versionen var specialskrivet för minhembio och därmed väldigt svårt att uppgradera eller implementera nya funktioner i utan att behöVa gräva djupt i forumkoden. Tänk på att den gamla versionen växt fram under flera år, denna har funnits i två dagar - ni kommer tycka om oss snart hoppas vi på!

Vad det gäller iphone, iPad, droid osv kommer tapatalk göra underverk!

Nackdelen är väl att tapatalk kostar pengar, vet att en del inte vill koppla sitt kreditkort till google, har varit en del prat om det på swedroid. Finns det nån liknande gratisapp.
Sorry för ot

Postad 18 september 2011 - 21:12

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Jag tänker inte klaga på mer än vad jag klagade på igår. Ni får några dagar för att fixa till allt vad vi alla anmärkte på. Men jag vill också rösta för en "+1" knapp. Folk brukar skriva +1 ofta och det hade underlättat.

Postad 18 september 2011 - 21:24

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Att surfa i telefoner ska inte kräva appar då de det är enklare med webbrowser

Postad 18 september 2011 - 21:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Nackdelen är väl att tapatalk kostar pengar, vet att en del inte vill koppla sitt kreditkort till google

22 kr är inte dyrt för att koppla upp sig på 100 tals forum genom en app
och om man har en Iphone utan betalkonto, har man ingen Iphone

Men jag är förvånad över att ett så stort forum inte har en riktig Iphone App

Postad 18 september 2011 - 21:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

22 kr är inte dyrt för att koppla upp sig på 100 tals forum genom en app
och om man har en Iphone utan betalkonto, har man ingen Iphone

Men jag är förvånad över att ett så stort forum inte har en riktig Iphone App

Men till itunes finns det väl mer än ett sätt att betala har jag för mig, eller har jag förstått fel?

Är ju inte precis smidigt att gå in på minhembio från en android heller, zoom funkar, men trådarna blir grymt breda så det blir mycket scrolla i sidled för att se hela inlägget.

Helt klart borde ett så stort forum som minhembio ha egen app, när många betydligt mindre har det.

Postad 18 september 2011 - 21:34

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...c=283529&st=100

här står det sida 4.3333333 av 4.

Postad 18 september 2011 - 21:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Helt rätt av er att uppdatera men som ni märker finns det en hel del men...
Behöver jag upprepa? Okej, jag säger mina åsikter

1: Färgen och utrymmet. Inte vilsamt för ögonen, alltför brett och alltför mycket tomt lodrätt. Hänger liksom ihop. Mycket lättare att läsa om texten är mer kompakt och raderna kortare, Se hur tidningar spaltar upp det.
2: Bevaka trådar, en önskan: Jag vill kunna bevaka tråd och se i forumet att jag bevakar den samt om det kommit nya inlägg. Inte behöva gå till en speciell sida.
3: Dölja forum. Ja det är bara en liten del av forumen jag följer. Eller kunna lägga upp favoritforum för den delen.
4: En död länk, er avancerade uppladdare finns visst inte än
Bifogad fil  Länkfel.PNG   10,32K   0 Antal nerladdningar
5: Nya inlägg-markeringen, mmh, vet inte om jag gillar. Allt tar så mycket plats...
6: Bilder, oklart när forumet skalat bilder, osäkert om det skalar bilder.
Hittat bilder som inte får plats heller:
https://www.minhembi...dpost&p=3383920
(mmh, vad blir det av om jag bifogar...
Bifogad fil  Storbild.JPG   84,15K   0 Antal nerladdningar
..det fungerar visst )

Annars, det ser lovande ut. Som sagt, rätt väg att gå med kanske att ni borde driftat en testserver en tid som ni kört parallellt. Eller, det kanske ni gjort, jag är inte del av kärnan här så jag vet inte.

Postad 18 september 2011 - 21:44

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Gillaknappen försvann som tur är för några timmar sen, kritiken mot den var ganska massiv även om några gillade den också givetvis

Jahaja, ser man på. Jag tycker en sådan funktion hade varit trevlig iaf, likt "tummen upp" på youtube ungefär då man skulle kunna gilla ett inlägg istället för att behöva göra ett nytt "+1" inlägg.

Postad 18 september 2011 - 21:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jahaja, ser man på. Jag tycker en sådan funktion hade varit trevlig iaf, likt "tummen upp" på youtube ungefär då man skulle kunna gilla ett inlägg istället för att behöva göra ett nytt "+1" inlägg.

Jag föreslog tidigare i tråden att om det ska vara nån knapp så är det bättre med en som det står "Tack" på, det skulle jag se som värdefullare.

Postad 18 september 2011 - 21:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
@Monshi

2. Menar du att du prenumerera på tråden med bevaka isf ser du ju det överst till höger på varje tråd du prenumererar på.

Postad 18 september 2011 - 21:56

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Jag föreslog tidigare i tråden att om det ska vara nån knapp så är det bättre med en som det står "Tack" på, det skulle jag se som värdefullare.

Det är möjligt. Det jag menar är väl bara någon möjlighet att visa att man håller med/uppskattar det någon skrivit, utan att behöva göra ett "+1" inlägg. Problemet kan vara att t.ex. 1 eller 2 personer redan gjort ett sådant inlägg och då känner man sig bara dum av att ta upp ännu mer plats i tråden genom att göra ett ytterligare nästan tomt inlägg....

Postad 18 september 2011 - 22:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

@Monshi

2. Menar du att du prenumerera på tråden med bevaka isf ser du ju det överst till höger på varje tråd du prenumererar på.

Nja, jag menar i forumöversikten. Att man där ska se trådar man bevakar/prenumererar på, vilka de är och att det varit aktivitet.

Postad 18 september 2011 - 22:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Nja, jag menar i forumöversikten. Att man där ska se trådar man bevakar/prenumererar på, vilka de är och att det varit aktivitet.

Ok, låter vettigt

Postad 18 september 2011 - 22:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Det verkar som att man inte gillar "gilla knappen" för att man förknippar ordet gilla med facebook

Men som många redan nämnt, så är det bättre att man har en knapp för att "gilla" istället för att alla skriver
+1 eller undviker att skriva +1 för att andra redan har gjort det

Om man fått hjälp i en tråd, så vill man gärna säga "tack" och det vore trevligt för de hjälpsamma att få ett Tack
och för det vore det bra med en "tack knapp"

Men det skulle bli lite överarbetat med en knapp för varje tanke och därför har man för enkelhetens skull valt en "gilla knapp"

Mitt förslag är därför att man istället gör en "hjärt knapp" <3 som får stå för alla känsloyttringar en knapp kan ge
Tror nog alla förstår om det är ett tack, gilla, hålla med, word och +1 och allt annat som man använder på forum
Jag hade varit glad för att slippa alla dess inlägg, som tar upp space på diverse forum.

Jag röstar för en <3 ❤ knapp

Postad 18 september 2011 - 22:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
För mig har gillaknappar +1-knappar och liknande en väldigt negativ klang iom att de alltförofta används för att samla information för att senare kunna skicka anpassad reklam och andra erbjudanden.

+1-knappen som visas på fler och fler sidor har ytterliggare funktioner bla för att visa tex att jag har +1 på en sida när du söker på google, som typ en rekommendation

Postad 18 september 2011 - 22:31

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Håller helt med MalcomX, och tycker förslaget låter bra! Skulle tryckt på den knappen där, om den fanns ;)
Frågan är också om man ska kunna se vem det är som gillat inlägget. Själv skulle jag uppskatta att se vem det är som gillar mina inlägg.

@Goldstar
Hmm, har själv aldrig riktigt sett det så, men i det här fallet så skulle ju en sån knapp visa att man håller med en annan person eller tycker att ett visst inlägg var bra. Ser faktiskt inte det negativa i det och hur det skulle kunna göra att man får anpassad reklam (?)

Redigerat av TerMinAteD, 18 september 2011 - 22:31.

Postad 18 september 2011 - 22:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Håller helt med MalcomX, och tycker förslaget låter bra! Skulle tryckt på den knappen där, om den fanns ;)
Frågan är också om man ska kunna se vem det är som gillat inlägget. Själv skulle jag uppskatta att se vem det är som gillar mina inlägg.

@Goldstar
Hmm, har själv aldrig riktigt sett det så, men i det här fallet så skulle ju en sån knapp visa att man håller med en annan person eller tycker att ett visst inlägg var bra. Ser faktiskt inte det negativa i det och hur det skulle kunna göra att man får anpassad reklam (?)

För mig spelar det inte så stor roll var gillaknappen eller +1-knappen sitter, om det är på ett forum så skulle de i teorin kunna koppla den till en statistiksida som läser av tex att goldstar gillar ofta i androidtrådar. Eller som den +1-knapp som sitter nedanför den här tråden, klickar jag på den så visas det i min profil på g+ i dagsläget och google kör redan tester för att det ska komma upp i sökmotorn som "Urban Persson rekommenderar den här sidan" när de som jag har i mina cirklar söker på nått jag +1:at

Postad 18 september 2011 - 22:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
och jag skulle ha gillat ditt TerMinAteD <3

På 99mac forumet får jag ett speciellt meddelande varje gång någon gillar mina inlägg

Det skulle nog kännas bra för dem som hjälper mig och många andra med det tekniska på detta forumet
att få ett litet mess om att de gör en god gärning

Goldstar
Du har sett för många konspirations filmer ;)

Vi hade ganska snabbt upptäckt om forumet skickade reklam till oss
och de får inte lämna ut våra mailadresser till tredje part

Postad 18 september 2011 - 22:52

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Rent spontant känner väl jag att OM dom skulle ta tillbaka gilla knappen i någon form så får väl dom som vill riskera det Goldstar säger använda den, och dom som inte vill det behöver inte. Ser inte att den skulle skada på något sätt, bara göra gott genom att man lättare kan visa att man uppskattar det folk skriver och samtidigt se att man eventuellt blir uppskattade för det man skriver själv :)

Postad 18 september 2011 - 22:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

och jag skulle ha gillat ditt TerMinAteD <3

På 99mac forumet får jag ett speciellt meddelande varje gång någon gillar mina inlägg

Det skulle nog kännas bra för dem som hjälper mig och många andra med det tekniska på detta forumet
att få ett litet mess om att de gör en god gärning

Goldstar
Du har sett för många konspirations filmer ;)

Vi hade ganska snabbt upptäckt om forumet skickade reklam till oss
och de får inte lämna ut våra mailadresser till tredje part

Några av de som arbetar på google med google plus har haft skrivningar om hur en del sånna saker kommer att användas, ingen inbegriper spammail utan mer bannerreklam och liknande. Plus som sagt i googles fall även att det som fått +1 av vänner kommer att visas på google sök

Så som du beskriver funkar tack-knappen på tex swedroid, du kan se både hur många gånger du tackat folk och hur många gånger du blivit tackad och även de gånger du blir citerad.

Postad 18 september 2011 - 22:59

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Några av de som arbetar på google med google plus har haft skrivningar om hur en del sånna saker kommer att användas, ingen inbegriper spammail utan mer bannerreklam och liknande. Plus som sagt i googles fall även att det som fått +1 av vänner kommer att visas på google sök

Förstår inte riktigt hur det skulle bli så i det här fallet. Som jag sa så skulle jag ha gillat MalcomXs inlägg där han föreslog en hjärtknapp. Om knappen då hade funnits och ja hade tryckt på den, skulle jag då ha fått massa banner-reklam med hjärtan som konsekvens?

Postad 18 september 2011 - 23:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt hur det skulle bli så i det här fallet. Som jag sa så skulle jag ha gillat MalcomXs inlägg där han föreslog en hjärtknapp. Om knappen då hade funnits och ja hade tryckt på den, skulle jag då ha fått massa banner-reklam med hjärtan som konsekvens?

Nä, det jag vill få fram är att just gilla och liknande standardknappar har fått en väldigt negativ klang i en del folks ögon, bla mina eftersom att de används på många ställen just för att samla information. Om du sätter ett hjärta eller något annat på knappen behöver egentligen inte spela nån roll, det som betyder något i det fallet är vilken info de samlar och vad deras syfte är. Tror faktiskt inte på att minhembio skulle använda det så, men samtidigt är tjänsten reklamfinansierad, så riktade reklam skulle kunna öka intäkterna om man hårddrar det. (men som sagt, är inte orolig för det på detta forum)

På de första sidorna skrev jag även om några andra nackdelar jag kan se med just gillaknapp, då iaf för mig Tack känns mer riktat mot personen jag tackar än gilla

Postad 18 september 2011 - 23:21

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Som sagt, denna versionen är två dagar gammal sedan vi släppte ut den publikt - den gamla ett par år :) vi kommer jobba vidare för fullt! Tack för all feedback!

Postad 18 september 2011 - 23:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
I kategorin förstärkare finns det tre klistrade trådar köpråd - surroundförstärkare samt tre köpråd - stereoförstärkare uppdelade i olika prisklasser och det verkar som att själva prisspannen på varje tråd har försvunnit helt i denna version.

Postad 19 september 2011 - 01:40

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0
Va i häcklefjäll har hänt?

Första jag gjorde var att klicka mig till storleksknappen i explorer och trodde jag kommit åt snabbkommandot och allt var förstorat till 200%

Men till mitt förtret så var så icke fallet..

Varför så stora fonter etc.? hela forumet har ju blivit oerhört svåröverskådligt...

Behåll gärna(alla ny funktioner osv), men snälla minska lite på storleken!! känns lite fjortis faktiskt!

(vet att man kan manuellt minska,, men att behöva göra detta var gång man går in här tröttnar man fort på när man får ställa om till resten av intäärnäts websidor sen!)

Postad 19 september 2011 - 02:54

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Taget och framfört.

Postad 19 september 2011 - 02:59

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Adblock gör att menyn blir fel längst upp (kommer för högt upp). Även om ni inte gillar det så kommer folk garanterat surfa med adblock på er sida.

Vart hittar jag "Sök inom tråd"? Är jag blind?

Postad 19 september 2011 - 05:53

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Adblock gör att menyn blir fel längst upp (kommer för högt upp). Även om ni inte gillar det så kommer folk garanterat surfa med adblock på er sida.

Vart hittar jag "Sök inom tråd"? Är jag blind?

Adblockpromblematiken vet vi om och jobbar på att få till.
Sök inom tråd har av någon anledning fallit bort. Det har framförts och skall också kikas på så fort de får tid/börjar jobba igen.

Postad 19 september 2011 - 06:12

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Jag hittar inte mina trådar som jag prenumererar på, vart hittar man dem i den nya versionen.
Tycker själv den nya layouten verkar bra. Har inte reflekterat över att det skulle vara för stora fonter.

Postad 19 september 2011 - 06:21

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Jag hittar inte mina trådar som jag prenumererar på, vart hittar man dem i den nya versionen.
Tycker själv den nya layouten verkar bra. Har inte reflekterat över att det skulle vara för stora fonter.

Ja, det tog lite tid att hitta, tryck på ditt signaturnamn uppe till höger och i dropdownlistan så hittar du dina prenumerationer. En klar förbättring tycker jag.

Redigerat av what17ever, 19 september 2011 - 06:23.

Postad 19 september 2011 - 06:59

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Helt klart borde ett så stort forum som minhembio ha egen app, när många betydligt mindre har det.

Minhembio har en egen app till android, skriven av mig. Dessvärre fungerar den inte efter uppdateringen eftersom Lofi-forumet verkar ha slutat fungera. Jag ska fundera på något sätt att lösa det.

Postad 19 september 2011 - 07:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Vet inte om detta har tagits upp här men en av sakerna som jag finner mest störande just nu är formatteringen av forumsinlägg-rutan på förstasidan. Där om någonstans vill man ju ha en bra överblick och sammanfattning av senast gjorda inlägg. Men som den ser ut nu tar den ju 3-4 ggr så stor plats jämfört med förra layouten på längden. Varje ruta är ju gigantisk helt i onödan.

Man är ju tvungen att scrolla en del bara för att kunna se alla inlägg där, nåt man inte alls behövde förut. Visst är det kanske ett lyxproblem, men layoutmässigt är det klart sämre och man får helt enkelt dålig överblick och det känns mest rörigt.

Är detta nåt som kan tänkas ändras på?

Postad 19 september 2011 - 07:21

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Får mail så fort någon gjort ett inlägg här. Kan man ändra det någonstans. räcker ju med ett mail att det hänt något i tråden

Postad 19 september 2011 - 07:49

ferna
  • ferna
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Men vad hände med lo-fi versionen av forumet? Försvann den helt :(
Saknar den, var perfekt för att få snabb överblick utan att gitter

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.