Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand
934 svar till detta ämne
Postad 29 november 2011 - 19:56
BengtStridh
-
BengtStridh
-
Rookie
-
7 inlägg
Nog bara en felskrivning... Humax och 500gb alltså...
Klickar man på läs mer står Pace och 320 GB hårddisk på tre ställen, så 500 GB är en felskrivning i annonstexten, som verkar syfta på den PVR HD Box från Humax som finns längst ner på sidan och som har 500 GB hårddisk.
Postad 29 november 2011 - 20:28
djdave
-
djdave
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Vet Du vilka tre prioriterade områden det var? Skrev ju igår att jag skulle idag skicka tillbaka min box. Kommer nog att invänta den första uppdateringen för att se vad som blir bättre.
Han jag pratade med sa att den som har högst prioritering nu är segheten i menyer och EPG, sen var det korrupta inspelningar och några andra småfel som låg i "pipelinen". Någon skrev tidigare om att repriser spelas in om man väljer "spela in som serie" och det är tyvärr så att det är tv-kanalerna som sänder ut samma kod, så det är inget Boxer kan rå för. Summa sumarum: Pace och Boxer jobbar febrilt för att lösa alla dessa problem. Vi får verkligen hoppas att de lyckas, för jag vill ge denna box en chans. En fråga; jag kan bara titta på Svtr på play, alla andra kanaler står det att det inte ingår i mitt abbonemang. Jag kan förstå att Canal + inte fungerar, men de andra kanalerna betalar jag ju faktiskt för, och därför borde även dessa ingå...Eller?
Postad 29 november 2011 - 20:48
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
En fråga; jag kan bara titta på Svtr på play, alla andra kanaler står det att det inte ingår i mitt abbonemang. Jag kan förstå att Canal + inte fungerar, men de andra kanalerna betalar jag ju faktiskt för, och därför borde även dessa ingå...Eller?
De andra play kanalerna kostar 19kr/mån.
Postad 30 november 2011 - 08:10
larvigt
-
larvigt
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nog bara en felskrivning... Humax och 500gb alltså...
Nä, varför då, den finns ju fortfarande med:
humax.jpg 283,14K
6 Antal nerladdningarhttp://www.netonnet....gital-tv/dvb-t2Däremot var antagligen det där som du hade med på bilden, med "On Deman" felaktigt. Det är det nog bara Pace som har än så länge. Och den här Humax-boxen finns det ju redan en tråd om, https://www.minhembi...c=271390&st=900
Postad 30 november 2011 - 10:06
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Någon skrev tidigare om att repriser spelas in om man väljer "spela in som serie" och det är tyvärr så att det är tv-kanalerna som sänder ut samma kod, så det är inget Boxer kan rå för.
Boxen borde mycket väl kunna skippa repriser som har spelats in tidigare och/eller ligger lagrade på hårddisken, den har ju redan info om säsong och avsnitts-nummer för varje inspelat avsnitt i en serie. Jag är inte helt hundra, men jag tror min gamla hederliga Sagem (MPEG2-boxen) gör det t.ex. trots alla sina buggar.
Redigerat av lunkwill, 30 november 2011 - 10:07.
Postad 30 november 2011 - 11:15
BengtStridh
-
BengtStridh
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har mailat in alla de fel jag upptäckt vid användning av vår nya On demand box till Boxers kundservice. Efter tre dagar kom idag Boxers första respons:
” Det är lättare vid teknisk support att du kontaktar oss på telefon 0771-21 10 00. Då kan vi avhjälpa dig med en felsökning/installation av din utrustning medan du är kvar i telefonen. Detta gör även att vi kan försöka lösa ditt problem snabbare.
På vår hemsida www.boxer.se finns också mycket information om hur du felsöker din utrustning.”
Tillåt mig tvivla på att Boxer kan åtgärda de buggar som finns i boxen via telefon.
Den info om felsökning av On Demand boxen som finns på Boxers hemsida är för övrigt en identisk kopia av tabellen i manualen för boxen. De fel som tas upp där är: Störningar i bilden, Enstaka kanaler försvinner, Betalkanalerna försvinner, Alla kanaler försvinner, Vissa funktioner i portalen är grå och går inte att välja, Glömt filkoden och Glömt föräldrakoden. Detta är alltså inte till någon hjälp för de fel som påpekats i detta forum.
Redigerat av BengtStridh, 30 november 2011 - 12:11.
Postad 30 november 2011 - 14:55
Hedman_
-
Hedman_
-
Rookie
-
6 inlägg
Tanken när jag beställde denna box var att "ÄNTLIGEN så får vi en ny modern box med modern teknik som gör den snabb och stabil som inte låser sig osv..." Vad händer?
*Man får hem en box som ger sämre bild på de vanliga kanalerna och HD ser ut som dom vanliga kanalerna på den gamla boxen
.
* Sämre och långsammare EPG.
* Inspelade filmer går ej att kolla på då undertexten ej ligger i sync, ca 5 sekunder före.
* Boxen hänger sig oftare än den gamla, går endast att lösa genom att boota om boxen.
* Man snurrar på ratten för att bläddra i menyn, händer inget, sen rasslar det till och den bläddrar i menyn som tusan.
Jag är grymt besviken , att man kan skicka ut sådant här skräp!!  Tror dom att man inte ska märka något!?
Ne, att byta från en "Volvo" till en "Fiat" och dessutom betala för det, det kan dom glömma på Boxer.
Denna åker tillbaka om det nu inte kommer en uppdatering som fixar dessa problem inom min ångerrättstid.
Postad 30 november 2011 - 15:04
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag tycker Boxer borde förlänga ångerrätten för alla som köpt denna box till 14dagar från det en uppdatering som gör boxen användbar kommer, om inte annat för deras egen skull då de annars kommer att drunkna i returer.
Redigerat av dmr, 30 november 2011 - 15:04.
Postad 30 november 2011 - 15:56
Unregistered4ec4ab63
-
Unregistered4ec4ab63
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tycker också att det vore rimligt att boxer förlänger ångerrätten.
Hur ser menyerna ut hos er, nu är jag säkert den sista på denna jord som är ägare till en gammal hederlig tjock-TV 4:3. Men hos mig är menyerna nästa oläsliga...  Hur ser det ut för er som har nya, platta, smäckra apparater på väggen. (Det måste ju snart bli en uppdatering vad det gäller tv även hos mig i en förhoppningsvis inte alls för avlägsen framtid  )
Postad 30 november 2011 - 16:18
LarssonLarsson
-
LarssonLarsson
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Mcbecker
Utseendemässigt är jag riktigt nöjd. Ser bra ut. Har du en gammal tv kanske du ska kolla scarten, du borde ha bra kvalitet.
I övrigt håller jag med allmänna klimatet, negativ alltså.
Men jag har hittat sätt att använda boxen drägligt. Helt enkelt stressar jag den inte. Trycker på fjärren EN gång och väntar på respons, sen trycka igen. Bara grundinställningar. Typ den taktiken.
Man får träna upp tålamodet, djupa andetag:)
Postad 30 november 2011 - 16:38
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej,
Då vi får in många frågor om Boxer On Demand i vår kundservice och i detta forum så kommer vi i denna tråd att svara på frågor som har med On Demandprodukten att göra. För frågor om våra kanalpaket, fakturor, osv. hänvisar vi istället till vår kundservice. Vi är medvetna om att produkten lider av ett antal buggar och de problem ni rapporterat i den här tråden känner vi till och arbetar för fullt med att lösa.
Några klargöranden:
• Senaste tillgängliga mjukvaruversion är 42399 och kan ses under Inställningar->Avancerat. Vi rekommenderar att ni kontrollerar om ni har den installerad i er box och om så inte är fallet gå in under inställningar och genomför uppdateringen.
• Det kommer inte någon ny mjukvara denna vecka. Det finns en planerad release av mjukvara i mitten av december.
Några tips:
• För de som boxen krånglar mycket för (t.ex. hänger sig) bör man göra en komplett fabriksåterställning, det görs under Inställningar -> Avancerat
• Användargränssnittet (GUI), är gjort för 720p, vi rekommenderar att man kopplar in boxen till sin TV med HDMI.
Hälsningar
Boxer Teknik
Postad 30 november 2011 - 16:55
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Bra att ni från Boxer är på forumet för teknikfrågor. Det spar tid både för er och oss kunder.
Jag har ett nytt problem och det gäller eladaptern som jag installerade idag. Tidigare körde jag trådat utan större problem.
Problemet är att jag upplever hastigheten mellan adaptrarna långsam, så pass långsamt att det numer dyker upp en skylt som talar om att nedladdning har avbrutits. Kollar man i BIBLIOTEKET finns programmet man vill titta på (SVTr) men laddningen av resterande tar 999min. Sedan dröjer det inte länge för än boxen har låst sig och "propp-ur" gäller.
Redigerat av hozza, 30 november 2011 - 17:45.
Postad 30 november 2011 - 16:56
Niklas63
-
Niklas63
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu blev denna diskussion intressant nu när Boxer ger sig in i leken.
Hur ser Boxer på att förlänga ångerrätten? Detta är för mig en viktig fråga.
Om uppdateringen kommer först i mitten av december så kommer jag personligen att returnera boxen nu då jag inte törs ta risken med att boxen ej blir bra efter denna uppdatering.
Det kan inte vara rimligt att en box från 2011 ska vara så här otroligt seg.
Om problemen löser sig med uppdateringen så beställer jag en ny.
Postad 30 november 2011 - 16:58
BengtStridh
-
BengtStridh
-
Rookie
-
7 inlägg
Ringde Boxer Kundservice. Den första personen jag pratade med hade nästan ingen koll på mina frågor. Hon gick och talade med support som kunde meddela att de har en specialgrupp som jobbar med On demand boxen. När jag blev kopplad dit framkom att en mjukvaruuppdatering kommer inom tre arbetsdagar, det vill säga senast på måndag (person ett sade inom två dagar, men jag litar mera på person 2). Han visste dock inte vilket innehåll uppdateringen kommer att ha, det kändes som att han inte trodde att alla buggar skulle vara åtgärdade. Man har levererat 600-700 boxar hittills, men inte fått så många i retur, de flesta som haft problem avvaktar väl kommande uppdatering. Fick verifierat att r i SVTr (som finns bland Play-tjänsterna) står för reducerat. Tjänsten innehåller alltså inte allt som finns i SVT Play. PS. Såg att Boxer precis skrivit ett inlägg innan mitt att "Det finns en planerad release av mjukvara i mitten av december." Då åker vår box i retur om det stämmer... Vad var det för uppdatering som nämndes av de två personer jag nyss pratade med på Kundservice?
Redigerat av BengtStridh, 30 november 2011 - 17:05.
Postad 30 november 2011 - 17:03
nissetib
-
nissetib
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Håller med Niklas63 ang uppdateringen. Kommer den först om 14 dagar så kommer jag ringa Boxer för returnering och även uppsägning av abb. Det här är så uselt skött av Boxer så det finns inte. Mitt förtroende för dom har nu sjunkigt till en obefintlig nivå. Dags att damma av den gamla parabolen istället.
Postad 30 november 2011 - 17:07
Niklas63
-
Niklas63
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag tror det är bäst för boxer att agera snabbt i frågan om ångerätten annars kommer de få tillbaka de 600-700 boxrarna som sålts.
Postad 30 november 2011 - 17:23
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag tycker en väntan på 2 veckor är ganska OK, att fånga upp problem sedan programmera om och sedan sluttesta tar tid. Sagemcom, t.ex, har haft lika mycket strul med sin box RT90-160HD när den lanserades och dom tar ca 6 mån för att släppa en uppdatering (som också verka landa i mitten av Dec med deras senaste). Nu tror inte jag att det är Boxer som fixar programvaran utan att det är Pace. Man kan väl kanske tycka att Boxer däremot släppte boxen lite för tidigt till oss, dom kanske skulle ha testat boxen färdigt själva innan släpp. Det en del skriver om att ångerrätten bör förlängas håller jag absolut med.
Redigerat av hozza, 30 november 2011 - 17:48.
Postad 30 november 2011 - 17:46
LarssonLarsson
-
LarssonLarsson
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
När vi ändå är inne på ämnet. Jag kommer också returnera boxen utan förlängt öppet köp.
Det vore ju helt enkelt dumdristigt att riskera fastna i en ofärdig produkt, otänkbart.
Men jag skulle helt klart ge Boxer chansen att komma tillrätta med det värsta under ett par veckor från idag.
Boxer! Tar ni tillvara felrapportering här i forumet? Jag har problem med att volymkontrollen hänger sig, det ser ut som att volymen justeras på skärmen men i praktiken händer inget. Om jag kopplar ett par hörlurar till tv ändras volymen i dessa, men fortfarande inte i tvns högtalare.
Jag skulle kanske själv säga att det beror på annan utrustning men startar jag om boxen fungerar det, men bara ett tag.
Ifall det kan vara till hjälp, alla bäckar.....
Postad 30 november 2011 - 18:11
n.carlsson
-
n.carlsson
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag fattar inte att så många vill ge Boxer en chans att fixa till boxen. Hur man kan släppa ut nåt så ofärdigt kan jag inte fatta. Man bryr sig inte om sina kunder alls. Och det är ju inte första gången.
Det är oförlåtligt att släppa nåt så buggigt som denna box
Redigerat av n.carlsson, 30 november 2011 - 18:11.
Postad 30 november 2011 - 18:15
nissetib
-
nissetib
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Precis n.carlsson. Tänk att köpa en ny bil. Bilen funkar inte som den skall, inte ens vid hämtandet. Säljaren tycker Du skall avvakta i 2 veckor för då kommer det en uppdatering som gör att Du ev kanske kan köra lite grann med bilen.....
Pratar med Boxer i skrivande stund och någon ångerrättsförlängning är det inte tal om. Man får helt enkelt chansa om man nu tycker det är roligt.
Redigerat av nissetib, 30 november 2011 - 18:16.
Postad 30 november 2011 - 18:32
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jag fattar inte att så många vill ge Boxer en chans att fixa till boxen.
Jag ger Boxer EN chans att fixa det grundläggande. TV tittande utan låsning med flerkanaligt ljud+720p som bildinställning och att deras eladapter fungerar utan avbrott och seghet i EPG+övriga menyer. Funkar inte detta efter uppdatering åker boxen. Frågan är till vilken? Sagemcom har jag redan slängt ut. Är Humax bättre?
Postad 30 november 2011 - 18:42
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tänk att köpa en ny bil. Bilen funkar inte som den skall, inte ens vid hämtandet. Säljaren tycker Du skall avvakta i 2 veckor för då kommer det en uppdatering som gör att Du ev kanske kan köra lite grann med bilen.....
Nu blandar du lite äpplen och päron kanske. En bil för 200Tkr-500Tkr som skulle funka på det sättet skulle nog inte finnas kvar. Tyvärr stämmer det du skriver  . Jag har hämtat många nya bilar och din beskrivning stämmer rätt bra på Alfa Romeo,Rover och Saab. Rover finns inte längre, och Saab...?.
Postad 30 november 2011 - 18:47
n.carlsson
-
n.carlsson
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag ger Boxer EN chans att fixa det grundläggande. TV tittande utan låsning med flerkanaligt ljud+720p som bildinställning och att deras eladapter fungerar utan avbrott och seghet i EPG+övriga menyer. Funkar inte detta efter uppdatering åker boxen. Frågan är till vilken? Sagemcom har jag redan slängt ut. Är Humax bättre?
Men hur kan du acceptera att det grundläggande INTE fungerar på en ny box???? Det ska ju självklart fungera från början utan krav på några uppdateringar.
Postad 30 november 2011 - 18:55
dmr
-
dmr
-
Användare
-
-
148 inlägg
...och att deras eladapter fungerar utan avbrott...
Om du ska utvärdera boxen så ta bort eladaptern ur ekvationen. Jag kör själv powerlan i huset till PS3 och lite annat. De kan vara kinkiga och jag har inte lyckats spela upp Full-HD material prickfritt över denna typ av länk trots att det indikeras hastigheter runt 70Mbps mellan eladaptrarna. Pratar med Boxer i skrivande stund och någon ångerrättsförlängning är det inte tal om. Man får helt enkelt chansa om man nu tycker det är roligt.
Klent, då åker den i retur och jag går över till Canal Digital!
Postad 30 november 2011 - 19:08
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Men hur kan du acceptera att det grundläggande INTE fungerar på en ny box???? Det ska ju självklart fungera från början utan krav på några uppdateringar.
Det är då jag undrar,vilken annan HD box fungerar utan strul? Hur är Humax? Sagemcom har jag som jag skivit tidigare redan kastat ut och varför kan man inte ha tålamod i 2 veckor? Och sedan krav på utan uppdatering...vilken värld lever du i, har du aldrig uppdaterat någon annan produkt någonsin??? Om du ska utvärdera boxen så ta bort eladaptern ur ekvationen. Jag kör själv powerlan i huset till PS3 och lite annat. De kan vara kinkiga och jag har inte lyckats spela upp Full-HD material prickfritt över denna typ av länk trots att det indikeras hastigheter runt 70Mbps mellan eladaptrarna.
Jag har läst om uppmätt 181Mps mellan adaptrarna (version 3 och denna är version 4 http://pcforalla.idg...r-vad-den-lovar ) Utvärdering/klagomål/synpunkter för min del av boxen har redan gjorts innan installation av adaptrarna om du kollar tidigare sidor här.
Redigerat av hozza, 30 november 2011 - 19:45.
Postad 30 november 2011 - 19:13
n.carlsson
-
n.carlsson
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Det är då jag undrar,vilken annan HD box fungerar utan strul? Hur är Humax?
Den verkar bättre än denna boxen
Redigerat av n.carlsson, 30 november 2011 - 19:21.
Postad 30 november 2011 - 19:27
BengtStridh
-
BengtStridh
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har problem med att volymkontrollen hänger sig, det ser ut som att volymen justeras på skärmen men i praktiken händer inget.
Har sett detta på vissa kanaler. Det är så på exempelvis SVT1 och SVT2 men inte på TV3 och TV4, där ljudet kan justeras som vanligt med fjärrkontrollen. Har boxen kopplad till hemmabioanläggning med HDMI och får justera ljudnivån med hjälp av förstärkaren för SVT1 och SVT2 och flera andra kanaler. Ljudvolymerna är också väldigt olika på exempelvis SVT1 och SVT2 jämfört med exempelvis TV3 och TV4. Om ljudvolyminställningen är OK på SVT1 och SVT2 blir det så lågt att det är svårt höra på TV3 och TV4. Detta är en av mest besvärande egenheterna för oss i kombination med att man måste använda två olika fjärrkontroller för att få önskad ljudvolym. Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på?
Redigerat av BengtStridh, 30 november 2011 - 19:28.
Postad 30 november 2011 - 19:58
Unregistered4ec4ab63
-
Unregistered4ec4ab63
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Stort plus att Boxer visar sig här 
Men nu vill det till att visa att man vill lösa detta på ett bra sätt. Om nu uppdateringen kommer att ta lång tid, så måste ju också rätten till att ångra sig förlängas.
Jag hoppas också på att vi får bra och korrekta svar från Boxer här på forumet.
Om inte så får nog tyvärr returavdelningen på Boxer fullt upp....
Postad 30 november 2011 - 20:00
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Den verkar bättre än denna boxen (ang Humax)
Jo den "verkar", men då är du som jag som inte har boxen och egentligen inte vet ett smack om den. Jag vill veta hur den ÄR av någon som har denna och det är ju en maskin som funnits i ett år. Ljudvolymerna är också väldigt olika på exempelvis SVT1 och SVT2 jämfört med exempelvis TV3 och TV4. Om ljudvolyminställningen är OK på SVT1 och SVT2 blir det så lågt att det är svårt höra på TV3 och TV4. Detta är en av mest besvärande egenheterna för oss i kombination med att man måste använda två olika fjärrkontroller för att få önskad ljudvolym. Är det någon som har en aning om vad detta kan bero på?
Jag har noterat lägre volym på TV4HD än övriga kanaler. TV4HD har enl. andra forum bytt till DTS-ljud för ca 4mån sedan som har ställt till med problem för Sagemcom....hoppas Pace har snappat upp problemet till släppet av sin senaste realese, men skillnaden är inte så stor med denna box jämfört med sagemcom, men har inte märkt skillnad mellan SVT och TV3/4 SD.
Redigerat av hozza, 30 november 2011 - 20:21.
Postad 30 november 2011 - 20:10
LarssonLarsson
-
LarssonLarsson
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
BengtStridh, tack! Jag trodde det var något galet med mig ett tag:-)
Gällande att ge Boxer en chans att åtgärda. Det handlar inte framförallt om att ge Boxer en chans, utan att härifrån på enklast sätt få en fungerande och bra box.
Skadan är ju redan skedd, bara att göra det bästa/ enklaste härifrån.
Jag skulle också kunna skicka tillbaka den av ren princip som en del andra verkar tycka, men troligen innebär det också mer jobb och kostnad för egen del.
Men detta är ju förutsatt att jag inte passerar datumet för öppet köp. Det är en annan femma
Postad 30 november 2011 - 20:30
hozza
-
hozza
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Gällande att ge Boxer en chans att åtgärda. Det handlar inte framförallt om att ge Boxer en chans, utan att härifrån på enklast sätt få en fungerande och bra box. Skadan är ju redan skedd, bara att göra det bästa/ enklaste härifrån. Jag skulle också kunna skicka tillbaka den av ren princip som en del andra verkar tycka, men troligen innebär det också mer jobb och kostnad för egen del.
Men detta är ju förutsatt att jag inte passerar datumet för öppet köp. Det är en annan femma
Ja det är riktigt som du beskriver. Jag skulle också vilja skicka tillbaka eleändet, men vad byter man till? Hur är Humax? (igen) En fråga till någon som har denna och VET?
Redigerat av hozza, 30 november 2011 - 21:13.
Postad 30 november 2011 - 21:48
nissetib
-
nissetib
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jaha, nu var det gjort då. Efter totalt 1 timme i telefon, inkl väntetid, så är en anmälan om retur gjord. Passade också på att säga upp samtliga abb. Synd att Boxer inte gick ut med en ångerrättsförlängning, det är ju bara att beklaga vilken kundpolicy dom valt att ha.
Postad 30 november 2011 - 21:50
djdave
-
djdave
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Trevligt att Boxer går in och svarar här, hoppas att de fortsätter med det.
Jag har också problem med volymen ibland, men inte bara att det är olika volym på olika kanaler, utan ibland händer det inget när jag vill sänka/höja, utan då får jag sätta igång hembion och reglera ljudet från den.
Upptäckte ett nytt fel idag gällande inspelat material. Det står i bruksanvisningen att man kan trycka på den gula knappen för att återgå till där man slutade titta senast, men på min box börjar den om från första sekunden så jag får spola fram till den tidpunkt jag senast tittat.
Postad 30 november 2011 - 21:53
wowhotspur
-
wowhotspur
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
En annan sak som stör mig och hoppas blir åtgärdat.
Man kan inte själv välja när man skall spela in ett återkommande program utan man måste förlita sig på att programmet hanteras som en serie. Jag brukar t.ex spela in ett banrprogram varje morgon till mina barn men det går inte om jag inte själv går in och markerar dag för dag att det skall spelas in. Boxar jag har haft innan så kan man själv ställa in tid, intervall, kanal etc. Dåligt :-(
Postad 30 november 2011 - 22:32
Niklas63
-
Niklas63
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det nån mer än jag som inte får ut de 5v från antenningången som min antenn behöver?
Jag ställde den frågan till deras tekniske support i fredags och fick till svar att det skulle lösa sig med den uppgradering som skulle ha kommit i lördags.
Postad 01 december 2011 - 08:22
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
• Det kommer inte någon ny mjukvara denna vecka. Det finns en planerad release av mjukvara i mitten av december.
Hälsningar Boxer Teknik
??? Om man ringer till dels kundservice och dels till den sk "Tekniska supporten" säger dessa att det inom denna vecka (v.48) skall komma en uppdatering som ska lösa segheten mm. Och att det sedan ska komma minst 1 uppdatering / vecka!! Vad håller Boxer på med??? Vem döljer sig bakom "Boxer Teknik"?? Är det "Teknisk support" eller Kundservice?? Eller någon helt annan? @Boxer Teknik: Vad gäller egentligen och varför säger Du annat än de man pratar med hos Boxer?? Var vänlig och redogör för detta!
Postad 01 december 2011 - 08:40
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Bakom Boxer Teknik döljer sig vi som jobbar med boxarna och som ansvarar för mjukvarusläpp och bugfixar. Det kommer inte att komma någon ny mjukvara förrän i mitten av december och vi beklagar att ni fått annan information hos vår kundservice.
På frågan om vi tar tillvara era felrapporter så gör vi absolut det.
Postad 01 december 2011 - 08:44
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
@Boxer Teknik: Vad kommer då att komma i mitten av december? Vad är det för saker Ni har löst tills dess??
När kommer alla dessa rapporterade buggar att vara lösta? (inser att det är omöjligt att svara på det, men skulle vilja få en uppfattning om svårighetsgraden...)
Stämmer det att de inrapporterade buggarna är i samtliga fall mjukvarurelaterade? Så att vi skall kunna se fram emot en välfungerande box efter mitten av december??
Postad 01 december 2011 - 08:47
Bullen Lagerbielke
-
Bullen Lagerbielke
-
Rookie
-
3 inlägg
@Boxer Teknik:
Men nu blir jag lite förvirrad!?!?
Jag pratade precis med OnDemand kundservice hos Boxer, i ett annat ärende, och passade på att fråga om uppdateringen. Då sa dom att fredag eller måndag så bör det komma en uppdatering. Om nu det inte är sant, så kanske ni på Boxer bör ha ett informationsmöte om när mjukvaror ska släppas?? Er interna kommunikation verkar ju lämna lite övrigt att önska.
För övrigt så är jag mycket nöjd med boxen och dess funktioner och bild. Segheten och frysningarna däremot.....
Redigerat av Bullen Lagerbielke, 01 december 2011 - 08:49.
Postad 01 december 2011 - 09:52
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Det mesta som ni har påtalat här är mjukvarurelaterat. Vi jobbar både på att lösa buggar och få upp hastigheten i boxen. Dock är det svårt att lova hur mycket vi kommer att få till till december, men vi kommer att släppa mjukvara kontinuerligt för att förbättra produkten.
Postad 01 december 2011 - 10:45
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
...och vi beklagar att ni fått annan information hos vår kundservice.
Då tycker jag det vore hög tid att ni avsatte lite tid åt "kamratfostran" så att dina kollegor (OK de är förmodligen inte anställda av boxer) inte sitter och ljuger era kunder rakt upp i örat. Det är i högsta grad en frågan om företagets anseende och i förlängningen även det förtroende kunderna kan ha för vad Boxer Teknik skriver i denna tråd.
Postad 01 december 2011 - 10:53
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det mesta som ni har påtalat här är mjukvarurelaterat. Vi jobbar både på att lösa buggar och få upp hastigheten i boxen. Dock är det svårt att lova hur mycket vi kommer att få till till december, men vi kommer att släppa mjukvara kontinuerligt för att förbättra produkten.
Varför släpptes boxen överhuvudtaget, har ni ingen funktion som testar vad ni säljer? Problemen som uppges är enkla problem att hitta och man undrar vad ni sysslar med?
Postad 01 december 2011 - 11:30
nissetib
-
nissetib
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Håller fullständigt med tombox. Jag kan köpa att det finns vissa buggar med en ny produkt men göra så här att släppa en produkt som knappt eller inte alls fungerar är ju under all kritik. Det är ju detta som föranlett mig att aldrig mera vara Boxerkund. Förtroendet för Boxer är obefintligt.
Nä, det hade nog varit bättre att släppa boxen om en månad eller två.
Postad 01 december 2011 - 11:51
Niklas63
-
Niklas63
-
Rookie
-
5 inlägg
Då det verkar som att ångerrätten inte förlängs skickar jag tillbaka min box idag.
Jag vill inte sitta där med svarte petter då det visar sig att boxen inte blir bättre än så här.
Postad 01 december 2011 - 12:14
Boxer Teknik
-
Boxer Teknik
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Då tycker jag det vore hög tid att ni avsatte lite tid åt "kamratfostran" så att dina kollegor (OK de är förmodligen inte anställda av boxer) inte sitter och ljuger era kunder rakt upp i örat. Det är i högsta grad en frågan om företagets anseende och i förlängningen även det förtroende kunderna kan ha för vad Boxer Teknik skriver i denna tråd.
Vi har vidtagit åtgärder för att tydliggöra detta för vår support.
Postad 01 december 2011 - 12:24
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Ja det är riktigt som du beskriver. Jag skulle också vilja skicka tillbaka eleändet, men vad byter man till? Hur är Humax? (igen) En fråga till någon som har denna och VET?
Jag har haft Humax- boxen sen april och jag är mycket nöjd med den. Har hängt sig EN gång. Aldrig missat en inspelning. Kör dock inte (serieinspelning vilket verkar strula, men uppdatering är tydligen på G som skall lösa detta). Bilden är riktigt riktigt bra även på SD. Snabb och enl. mig en klockren box.
Postad 01 december 2011 - 12:25
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Då det verkar som att ångerrätten inte förlängs skickar jag tillbaka min box idag.
Jag vill inte sitta där med svarte petter då det visar sig att boxen inte blir bättre än så här.
Ångerrätten är en sak. Då får du ångra hela köpet med avtal och allt. Efter ångerveckorna har du alltid rätt att reklamera. De första 6 månaderna är det upp till säljaren (Boxer i det här fallet) att bevisa att felet inte fanns från början. Det blir nog svårt för dem att bevisa när de själva skriver här på forumet att det finns problem med boxen. Säljaren har dock rätt att avhjälpa felet 3 gånger, så du kan inte kräva pengarna tillbaka direkt som vid ångerveckan. Jag har själv en box som jag provar nu och har samma problem som er andra med hängningar och sega menyer. 15 av mina 20 inspelningar var korrupta. Det är inte acceptabelt. SVTr är väldigt segt. Jag har en Miraclebox 9 också som har SVT play som går betydligt fortare att tanka ned. Med Pacen tog det mig 20 minuter att hämta hem "Anslagstavlan" som var på 5 minuter.
Postad 01 december 2011 - 12:43
nissetib
-
nissetib
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har iaf tagit kontakt med kommunens konsumentvägledare ang att man som kund får stå för returfrakten. Det för en produkt som inte funkar. Visst förstår jag vad reklamation innebär men i det här fallet spelar det ingen roll tycker jag då, som sagt, boxen är av undermålg kvalité. Jaja, får väl se vad svaret blir.
Postad 01 december 2011 - 12:46
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Du behöver inte stå för frakten vid en reklamation.
Då kan de skicka en ny box åt dig att prova med, för din kan faktiskt vara trasig.
Ska du däremot ångra köpet enligt distansavtalslagen så får du stå för returfrakten själv.
Postad 01 december 2011 - 13:08
Niklas63
-
Niklas63
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu har jag meddelat Boxer att jag vill utnyttja min ångerrätt.
Känns befriande, nu går jag tillbaka till min Topfield som är ruggigt rapp.
Kommer följa diskussionen i denna tråd och se om Boxer lyckas få till Pacen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|