Postad 06 December 2011 - 21:26
Det basar redan mer än med fyra rör. Ska hörnplacera dom bakre för lite mer väggstöd.
Till musik kommer dom främre att räcka och bli över.
Postad 06 December 2011 - 21:54
Redigerat av Evil Homer, 06 December 2011 - 21:54.
Postad 06 December 2011 - 22:14
Jag var tvungen att edit:a detta inlägg då bagare inte verkar vara experter på att läsa ord som saknar någon bokstav
Redigerat av jimmy1oo, 07 December 2011 - 07:11.
Postad 06 December 2011 - 22:21
+1!Sen när du är klar så skulle jag vilja se en video snut när du änvänder alla dom där 14kW:en
Postad 06 December 2011 - 22:44
Sen när du är klar så skulle jag vilja se en video snut när du änvänder alla dom där 14kW:en
Video snut ?
Cops går väl på sexan ?
Har pratat med elektrikern. Tydligen finns det olika tröghet även på automatsäkringar.
Dom börjar på A och går uppåt. I standardinstallationer sätter dom C. I villor och så.
Han skulle beställa en 3 x 16 K. Den installerar vi i julhelgen. Får se om det blir någon skillnad.
Om inte annat så är det ganska framtidssäkrat ifall det kanske blir ett par LABgruppen framöver...
Nu står det mesta där det ska. Håller på att städa. Brumel kommer och lyssnar imorrn innan han åker hem till norrland igen. Då ska det vara färdiginstallerat.
Kabeldragningen fixas till i julhelgen då jag är ledig.
Kommer front och backvy om en stund.
Postad 06 December 2011 - 23:48
Har städat lite (all skit hamnade i min hall från 1939 som är precis utanför, ser ut som Beirut
Ska ta tag i kabeldragningen i jul, då jag slutar jobba den 16e december och inte börjar jobba igen förrän den 7-8e januari.
Så här ser det i alla fall ut nu.
Observera vad snyggt det blev med Emotivorna uppepå racket !!
Racket är specat för att klara 60 kg. Är det överskridet tro...?
Vet inte var jag ska ställa Emotivorna. Det får bli ett senare beslut.
Bifogad fil(er)
Postad 07 December 2011 - 05:01
Vill dela av mej av en länk av ett annat galet bygge.
http://www.avsforum....d.php?t=1314884
Postad 07 December 2011 - 08:44
Så nu vill vi gärna se en video och få en uppfattning hur dom låter när du har tid
Postad 07 December 2011 - 08:44
Kostar bara 15k!
Redigerat av hassesolo, 07 December 2011 - 08:45.
Postad 07 December 2011 - 08:52
Spelar det nån roll om du översridit rackets spec ? Finns väl inget i det rummet som faller innanför specen "inte överskridit",....inkl trådskaparen .Jäkla galning!Får se om jag hinner testa lite innan brumel kommer imorrn.
Har städat lite (all skit hamnade i min hall från 1939 som är precis utanför, ser ut som Beirut) och ställt allt på plats med lika provisorisk kabeldragning som allt annat...
Ska ta tag i kabeldragningen i jul, då jag slutar jobba den 16e december och inte börjar jobba igen förrän den 7-8e januari.
Så här ser det i alla fall ut nu.
Observera vad snyggt det blev med Emotivorna uppepå racket !!
Racket är specat för att klara 60 kg. Är det överskridet tro...?
Vet inte var jag ska ställa Emotivorna. Det får bli ett senare beslut.
Postad 07 December 2011 - 08:57
Har följt dina trådar och gillar dina byggen bagarn. Tack för all underhållning du har bidragit med hittils!
Vill dela av mej av en länk av ett annat galet bygge.
http://www.avsforum....d.php?t=1314884
Nu finns det inga ursäkter för att inte hitta mycket effekt till små pengar längre 14Kw för 720$
Postad 07 December 2011 - 09:01
Redigerat av Evil Homer, 07 December 2011 - 09:02.
Postad 07 December 2011 - 09:07
Tror ni att jag hinner till jobbet till halv åtta ?
Som tur är hade jag inte bokat in något kundmöte...
Hasse, finns det någon bas alls på den bilden ?
Kul med alla glada hejarop.
Slutar nog lite tidigare idag eftersom jag började så sent, så då ska jag hem och koppla.
Postad 07 December 2011 - 09:33
Hasse, finns det någon bas alls på den bilden ?
Hallååå!
Det silverfärgade vägghängda monstret!
Postad 07 December 2011 - 16:24
segt att man inte har haft något internet hemma på tre dagar, när det har hänt så mycket här :/
Postad 07 December 2011 - 21:57
Testade lite lätt med bara tre förut. Hade en kille från Faktiskt på besök. En jazz/klassiskt-kille.
Han tyckte nog att det var för mycket bas.
Hann bara upp i 128 dB innan han sa ifrån. Då fanns det mängder kvar att tillgå.
130 dB-gränsen lär jag nog knäcka ganska rejält t.o.m i mitt basätande rum.
Postad 07 December 2011 - 22:11
Inget är kalibrerat eller inställt.
Barra inkopplat och påslaget. Dock verkar det väldigt lovande...
Postad 07 December 2011 - 22:15
Om någon undrar så kan jag inte avgöra hur det låter än.
Inget är kalibrerat eller inställt.
Barra inkopplat och påslaget. Dock verkar det väldigt lovande...
Äh, fram med dbmätaren och brusa in skiten iaf.
Dom bakre lär ju behöva skruvas ner nu när du inte har en armé med basrör som står framför dom, det är skitsnabbt gjort!
Postad 08 December 2011 - 00:16
Lustigt ändå, att det "råkade" vara alldeles för mycket bas för hans smak när ingenting var kalibrerat. Undrar vad det kan ha berott på.Har en XLR Y-split för lite, så jag kan bara köra tre. Ska fixa en till imorrn.
Testade lite lätt med bara tre förut. Hade en kille från Faktiskt på besök. En jazz/klassiskt-kille.
Han tyckte nog att det var för mycket bas.![]()
Hann bara upp i 128 dB innan han sa ifrån. Då fanns det mängder kvar att tillgå.
130 dB-gränsen lär jag nog knäcka ganska rejält t.o.m i mitt basätande rum.
Postad 08 December 2011 - 07:11
Redigerat av DVD-ai, 08 December 2011 - 12:13.
Postad 08 December 2011 - 11:34
Haha, ja jag tror nog det har varit någon där och skrivat pottarna i botten...
Postad 08 December 2011 - 23:15
Trodde jag hade Hurt Locker på BD, men den måste jag ha lånat ut till någon.
Slog på Stealth istället. Gott om bas i den också. Verkar VÄLDIGT lovande. Dock faller dom av ganska tidigt, så en mini-dsp kommer att inhandlas för att kunna boosta lite i botten.
Postad 08 December 2011 - 23:22
Postad 09 December 2011 - 00:24
Det känns att dom är avsevärt potentare än rören. När jag körde ett par riktigt basrika scener i Stealth så masserade basarna rummet rejält, men ändå så användes mycket lite av slaglängden.
Imorrn blir det både film och ett par koncerter på dvd. Då ska dom få bekänna färg.
Postad 09 December 2011 - 08:41
Imorrn blir det både film och ett par koncerter på dvd. Då ska dom få bekänna färg.
Ska du spela den där jättemanliga DVDn som du visade för oss när vi var där?
Postad 09 December 2011 - 18:44
Ska du spela den där jättemanliga DVDn som du visade för oss när vi var där?
Vilken...?
Chris Botti har jag för mig att han hette...
Jaha !! Missade det !!
Till skillnad från allt annat manligt alla brukar lyssna på vid demningar...
Postad 10 December 2011 - 02:15
Under dom riktigt bastunga partierna känns verkligen tryckförändringarna i rummet, och jag känner hur väggarna svänger med. Tavlor rasade ner från väggarna och alla mina blurayfilmer ligger på golvet, men ändå använder jag MYCKET LITE slaglängd.
Var givetvis tvungen att spola tillbaks titt som tätt för att kolla hur mycket elementen slog.
Med lite EQ i botten tror jag att det kommer bli RIKTIGT bra.
Postad 10 December 2011 - 09:36
Nästan så du får sätta upp en varningsskylt inför filmtittande till besökare...hahahaha
Postad 10 December 2011 - 16:56
Jaha !! Missade det !!
Nu förstår jag inte aaaalls vad du menar...
@ komorok, knepig ''musik''... Men roligt!
Postad 10 December 2011 - 17:50
Haha, jag får nog lov att ta åt mig på den gliringen tror jag.Jaha !! Missade det !!
Det var iaf väldigt roligt efter att du pangade igång Chris Botti konserten och vi hade lyssnat på ett par låtar. Då stänger du av och säger: "Fy faan vilken jävla skit... Men det låter ju jävligt bra"
Postad 10 December 2011 - 20:35
Vad säger stegen när du låter basarna gå på halvfart, är det långt kvar tills dom blinkar rött eller har du massor mer att ge då?
Sen om du skall på och köra med eq för att få upp det sista i botten så lär väl det käka massor med effekt?
Postad 11 December 2011 - 16:58
Hmm glömde jag att säga skål
Postad 11 December 2011 - 18:50
Men har du gjort någon video när de använder subbarna så man se hur dom reagerar när du testar filmer och musik så vi också kan få se när tavlorna och filmerna ej vill vara kvar på sin plats eller bara få höra hur dom presterar.
Postad 11 December 2011 - 19:02
Proson Rumble R-8
Redigerat av Unregistered89a7be48, 11 December 2011 - 19:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder

1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?