Raspberry Pi/Pi 2/Pi 3/Pi 4/Pi 5/Zero
697 svar till detta ämne
Postad 15 October 2012 - 13:48
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Alla Pis skeppas from nu med 512 MB RAM. .... With this in mind, we’re pleased to announce that from today all Model B Raspberry Pis will ship with 512MB of RAM as standard. If you have an outstanding order with either distributor, you will receive the upgraded device in place of the 256MB version you ordered. Units should start arriving in customers’ hands today, and we will be making a firmware upgrade available in the next couple of days to enable access to the additional memory. http://www.raspberry...g/archives/2180
Postad 25 October 2012 - 06:18
rollo
-
rollo
-
Användare
-
-
101 inlägg
Tjena!
Efter att fått senaste uppgraderingen av Raspbmc så kan jag inte längre komma åt mina resurser på min Serviio server.
Mapparna finns där, men inga filer.....
Har testat med Xbian också, men där var samma sak, så jag testade med Airplayer i min iPad, men där funkar det.
Något som upplevt detta?
rollo
Postad 28 October 2012 - 09:38
didjital
-
didjital
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Någon som kör sin Pi med externt ljudkort? Jag har behov av optisk s/pdif på grund av diverse omständigheter och tänkte införskaffa ett Terratec Aureon
för att lösa biffen. Någon som har erfarenhet av det, eller något annat kort?
Redigerat av didjital, 28 October 2012 - 09:40.
Postad 31 October 2012 - 10:41
Unregisteredfcbe7451
-
Unregisteredfcbe7451
-
Rookie
-
9 inlägg
Vad kör ni med för ir kontroller och vart rekomenderar ni att man beställer sin pi?
/f
Postad 31 October 2012 - 12:22
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Någon som kör sin Pi med externt ljudkort? Jag har behov av optisk s/pdif på grund av diverse omständigheter och tänkte införskaffa ett Terratec Aureon
för att lösa biffen. Någon som har erfarenhet av det, eller något annat kort?
Vilken dist hade du tänkt dig ?
Postad 01 November 2012 - 16:17
Unregisteredfcbe7451
-
Unregisteredfcbe7451
-
Rookie
-
9 inlägg
Sådär, då är den igång, inte riktigt fått rätt på allt än
När jag bootar om pi´n så kommer det en info ruta nere till höger på min panasonic 42pv60e tv "pulse-eight CEC adapter Connected: tv"
Men jag lyckas inte styra openelec med den, eller finns bara den funktionen i vissa xbmc versioner?
Den finns i openelec menyn ser jag, hur ser jag om jag har stöd för det på min tv? (manualen är borta sen många år), borde jag få upp infon om pulse-eight om inte tv´n stödjer det?
EDIT: Fyllde på lite
/f
Redigerat av Unregisteredfcbe7451, 01 November 2012 - 16:29.
Postad 01 November 2012 - 19:21
rollo
-
rollo
-
Användare
-
-
101 inlägg
Om någon annan än jag får samma bekymmer med att mapparna inte innehåller filer, om man kör upnp, så finns svaret i denna tråd http://forum.stmlabs...ad.php?tid=3711ett fel som är trasigt helt enkelt
Postad 13 November 2012 - 22:14
sissel
-
sissel
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Postad 18 November 2012 - 15:10
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Hur ser det ut idag? Har idag en gammal laptop som jag kopplat en extern usb disk där jag har all media. Idag har jag den kopplad med HDMI till TVn och kör XBMC. Jag skulle vilja sätta en Raspberry Pi bakom vår andra TV, lägga in XBMC och få tillgång till min media via nätverket. Funkar detta? Svårigheter?
Den ska enbart användas som "HTPC" och spela upp filmer i varierande format och kvalité. Klockningen verkar ju funka att göra själv enkelt, men jag vill ha så lite meck som möjligt såklart. Tänkte ev. kopplat den till en receiver och sen till projektor, alternativt koppla den direkt till en tv, och sen en nätverkskabel in. Hur enkelt är det att ställa in så den får tillgång till alla filer i nätverket?
Redigerat av davvekulneff, 18 November 2012 - 15:47.
Postad 18 November 2012 - 23:50
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Hur ser det ut idag? Har idag en gammal laptop som jag kopplat en extern usb disk där jag har all media. Idag har jag den kopplad med HDMI till TVn och kör XBMC. Jag skulle vilja sätta en Raspberry Pi bakom vår andra TV, lägga in XBMC och få tillgång till min media via nätverket. Funkar detta? Svårigheter?
Min har funkat klockrent sen jag hackade om inställningarna så jag fick full kontroll över WiFi:n, tror det var en bugg i den releasen jag lade mig på, plus att den officiellt inte hade stöd för min wifi-dongel. Stänger aldrig av den, den hänger bak på TVn mha en Pi-låda med VESA-fäste ....
Redigerat av frollic, 19 November 2012 - 13:54.
Postad 19 November 2012 - 23:06
sissel
-
sissel
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hur mycket laggar XBMC med RasbPI? Kan den spela de flesta filmer ni har hemma? Eller är det många filmer som inte funkar?
Jag funderar på en kraftfullare variant, så slipper man lagg. Om nu lagg är ett problem?
Postad 20 November 2012 - 21:31
Unregistered47457d0f
-
Unregistered47457d0f
-
Användare
-
-
228 inlägg
Hur mycket laggar XBMC med RasbPI? Kan den spela de flesta filmer ni har hemma? Eller är det många filmer som inte funkar?
Jag funderar på en kraftfullare variant, så slipper man lagg. Om nu lagg är ett problem?
Har inte hunnit testa så mycket men verkar funka mycket bra. Den slår då atv2 med hästlängder.
Postad 21 November 2012 - 20:30
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Min har funkat klockrent sen jag hackade om inställningarna så jag fick full kontroll över WiFi:n, tror det var en bugg i den releasen jag lade mig på, plus att den officiellt inte hade stöd för min wifi-dongel. Stänger aldrig av den, den hänger bak på TVn mha en Pi-låda med VESA-fäste ....
WIFI:n? Jag trodde inte de fanns med trådlöst kort. Ellevr vad menar du?
Postad 21 November 2012 - 20:34
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
WIFI:n? Jag trodde inte de fanns med trådlöst kort. Ellevr vad menar du?
helt riktigt, därför har jag en usb-dongel
Postad 22 November 2012 - 21:15
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
helt riktigt, därför har jag en usb-dongel 
såklart... Funderar dock på att lösa det med hjälp av nätverk via elnätet. Då är det ju bara att kabla in den där!
Postad 29 November 2012 - 14:04
rollo
-
rollo
-
Användare
-
-
101 inlägg
Fick mitt Motorola Nyxboard igår och det funkar out-of-the box med pajen. Dessutom verkar den bli kvickare av fjärren, jämfört med att köra via XBMC appen i telefonen...
Fjärren funkar klockrent, kan rekommendera den!
Postad 09 December 2012 - 18:48
USiT2009
-
USiT2009
-
Veteran
-
-
1923 inlägg
Nu har vi startat upp en svenskgrupp på Google+ för oss som gillar att leka med Raspberry Pi. Så är du intresserad är det bara att hoppa in https://plus.google....286115186848400OBS! Detta är inte tänkt som reklam och jag har pratat med frollic innan jag postade länken.
Postad 09 December 2012 - 19:00
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
1080p och 3D?
Någon som vet var man kan beställa med EU- plugg och allt man behöver? Kollade på roligaprylar.se, men där är ju strömadaptern slut! Vill gärna beställa allt på samma ställe, Pi, case, SD kort, strömadapter och USB dongel. Finns lite på Ebay, men då måste man köpa till en EU ström konverterare, och jag antar att det inte ser lika snyggt ut...
Sen undrar jag m det spelar någon roll vilken HDMI kabel man kör med?
Redigerat av davvekulneff, 11 December 2012 - 10:43.
Postad 12 December 2012 - 10:36
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
1080p och 3D?
3D kan du glömma .... Någon som vet var man kan beställa med EU- plugg och allt man behöver? Kollade på roligaprylar.se, men där är ju strömadaptern slut! Vill gärna beställa allt på samma ställe, Pi, case, SD kort, strömadapter och USB dongel. https://www.microkit.se/rpi.php?c=1Beställer du separat blir det gissningsvis billigare med 50-100kr, men visst, det är merjobb för dig. Sen undrar jag m det spelar någon roll vilken HDMI kabel man kör med?
Inte direkt, om den inte ska vara extremt lång.
Redigerat av frollic, 12 December 2012 - 10:47.
Postad 12 December 2012 - 22:27
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Tack för svaren!
Nu har jag beställt alla delar, tror jag... Beställde allt var för sig på ebay och sparade några kronor och kunde få lite bättre grejor. Körde med en TP-LINK USB dongel också för bekvämlighetens skull. Behöver man göra något speciellt för att få den att funka eller man kan köra in typ raspbmc och sen plugga in dongeln?
Tänkte köra den med XBMC vid TV:n. VIlken version rekommenderas och varför? Några kör ju med OpenELEC, andra med Raspbmc. Vilket och varför?
Postad 13 December 2012 - 04:15
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Nu har jag beställt alla delar, tror jag... Beställde allt var för sig på ebay och sparade några kronor och kunde få lite bättre grejor. Körde med en TP-LINK USB dongel också för bekvämlighetens skull. Behöver man göra något speciellt för att få den att funka eller man kan köra in typ raspbmc och sen plugga in dongeln?
Beror på vilken dongel, och vilken programvara (underliggande Linuxen, inte frontenden) som du kör, då alla inte har stöd för samma grejjer. Du/Man får göra lite reasearch, både när det gäller stöd rent tekniskt (vissa donglar drar tex för mycket ström och kräver USB-hub), och när det gäller OSet. I värsta fall går det ju att bygga och kompilera sin egen OpenELEC eller RaspBMC, för att få stöd för den hårdvara man köpt. Tänkte köra den med XBMC vid TV:n. VIlken version rekommenderas och varför? Några kör ju med OpenELEC, andra med Raspbmc. Vilket och varför?
Där är det nog mest smaken som bestämmer .... Jag kör OpenElec, men det är främst för att jag kompilerat in egna drivare för wifi-dongeln, vilket gör det svårt att byta - måste i så fall göras om, vilket inte är helt trivialt
Postad 13 December 2012 - 07:11
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Beror på vilken dongel, och vilken programvara (underliggande Linuxen, inte frontenden) som du kör, då alla inte har stöd för samma grejjer. Du/Man får göra lite reasearch, både när det gäller stöd rent tekniskt (vissa donglar drar tex för mycket ström och kräver USB-hub), och när det gäller OSet. I värsta fall går det ju att bygga och kompilera sin egen OpenELEC eller RaspBMC, för att få stöd för den hårdvara man köpt.
Där är det nog mest smaken som bestämmer .... Jag kör OpenElec, men det är främst för att jag kompilerat in egna drivare för wifi-dongeln, vilket gör det svårt att byta - måste i så fall göras om, vilket inte är helt trivialt 
ok. får väl prova och se. Annars åter kommer jag här... Den modellen jag köpte sålde dem som tillbehör på mypi.se så antog att den skulle funka. Men som OS, kör man bara i raspbmc eller måste man ha något annat också på SD kortet?
Postad 13 December 2012 - 09:58
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
ok. får väl prova och se. Annars åter kommer jag här... Den modellen jag köpte sålde dem som tillbehör på mypi.se så antog att den skulle funka. Men som OS, kör man bara i raspbmc eller måste man ha något annat också på SD kortet?
Installationsprogramvaran som skriver ut till SD-kortet löser allt åt dig.
Postad 13 December 2012 - 10:27
gojan
-
gojan
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jag kör xbian på min. Den fick bra kritik när jag valde för ett par månader sen (men personligen tror jag att det där är dagsfärsk info, dvs de tre olika varianterna fungerar nog olika bra beroende på vilken release som avses)
www.xbian.org
/Gojan
Postad 15 December 2012 - 10:05
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Har av och till funderat på att köpa en Raspberry Pi, och nu har suget kommit tillbaka. Har några frågor bara...
Ser ju på prisjakt att den finns att köpa för i runda slängar 370:-. Får man den billigare utomlands ifrån? Var?
Tänker mig den i första hand som "leksak" men det känns som att jag nog kommer vilja ha den som mediaspelare till sovrums-TV:n. Funkar den att använda till Netflix?
Strömförsörjningskravet, 5V och 700mA, klaras det normalt av en TV:s USB-uttag? (5V är det väl, men just strömstyrkan)
/C
Postad 15 December 2012 - 11:40
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Har av och till funderat på att köpa en Raspberry Pi, och nu har suget kommit tillbaka. Har några frågor bara...
Ser ju på prisjakt att den finns att köpa för i runda slängar 370:-. Får man den billigare utomlands ifrån? Var?
Tänker mig den i första hand som "leksak" men det känns som att jag nog kommer vilja ha den som mediaspelare till sovrums-TV:n. Funkar den att använda till Netflix?
Strömförsörjningskravet, 5V och 700mA, klaras det normalt av en TV:s USB-uttag? (5V är det väl, men just strömstyrkan)
/C
Jag plockade ihop alla delar jag önskade på ebay. slutade på typ 600:- inkl. Pi, laddare, SD-kort, HDMI, Trådlös USB dongel och låda. Tyckte det kändes som en bra deal. Några hundralappar billigare än att köpa i svenska nätbutiker.
Postad 15 December 2012 - 14:16
rollo
-
rollo
-
Användare
-
-
101 inlägg
Köpte mina på LOH Electronics o Inet, båda svenska butiker. Det kändes enklare o smidigare och jag fick dem snabbare än via Ebay eller annat.
Min ena driver jag via min router och usb kontakten där, så det kanske funkar med USB uttaget på tv:n.
Postad 15 December 2012 - 18:44
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Läste runt lite och såg att det inte finns Netflixstöd för Linux över huvud taget. Och det finns inga vägar runt det? /C
Postad 15 December 2012 - 19:11
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Läste runt lite och såg att det inte finns Netflixstöd för Linux över huvud taget. Och det finns inga vägar runt det?
XBMC har ju Netflix-stöd, men det är kanske bara i Windows....
Postad 15 December 2012 - 20:07
Costanza
-
Costanza
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
XBMC har ju Netflix-stöd, men det är kanske bara i Windows....
Det jag läste var att Netflix krävde Silverlight, och därmed inte funkade under Linux. Men det kanske bara gäller via vanlig webläsare? Som app/plugin till XMBC kanske det är annat som gäller. Värt att kolla vidare på i alla fall... /C
Postad 25 December 2012 - 14:59
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Inväntar min Pi i dagarna!
Ska man köra Openelec eller Raspbmc?
Något annat att tänka på för att kunna nyttja den maximalt som mediacenter i biorummet? Verkar bli tvungen att köpa till Mpeg 2 och VC1 eller vad det var, men var ju inte så dyrt.
Edit. Fick den idag! Men då vi är mitt i en flytt får lekandet vänta lite... Jag beställde till en sån här:
https://www.prisjakt...kt.php?p=828362
Någon som vet hur det ska programmeras för att få den att funka?
Redigerat av davvekulneff, 28 December 2012 - 20:30.
Postad 08 January 2013 - 22:49
solrosas
-
solrosas
-
Rookie
-
1 inlägg
Inväntar min Pi i dagarna! Ska man köra Openelec eller Raspbmc? Något annat att tänka på för att kunna nyttja den maximalt som mediacenter i biorummet? Verkar bli tvungen att köpa till Mpeg 2 och VC1 eller vad det var, men var ju inte så dyrt.
Edit. Fick den idag! Men då vi är mitt i en flytt får lekandet vänta lite... Jag beställde till en sån här: https://www.prisjakt...kt.php?p=828362
Någon som vet hur det ska programmeras för att få den att funka?
Beroende på vad du tänkt kör för OS så kan du hitta inställningarna under Tilläggsprogram i XBMC sedan WIFI. samt codec är att föredra, nu spelar den ALLT.. sitter och skapar min andra nu som jag tänkt köra TelldusCenter på bland annat.
Postad 13 January 2013 - 22:16
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Har laddat in RaspBMC på SD kortet och väntar bara på att vi ska få igång bårt internet, sen kan jag börja leka. Behöver jag göra något för att ställa in allt? Eller bara att plugga in med ethernetkabel i och sen fixar den resten? Var hittar jag .txt filen där jag kan överklocka den? Och hur är det smidigast att göra detta?
Postad 14 January 2013 - 10:22
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Var hittar jag .txt filen där jag kan överklocka den? Och hur är det smidigast att göra detta?
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=294687&view=findpost&p=3627185
Postad 15 January 2013 - 19:58
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
https://www.minhembi...dpost&p=3627185
tack, men det säger mig tyvärr inte så mycket. är ganska grön på detta... Har ett SD kort med RaspBMC som jag ått igång med min Pi. Kan man få någon sorts step-by-step guide? edit: hittade att man kunde göra det inne i raspbmc under program. klockade mig uppåt och nu startar inte raspberry pi... sätter i strömsladden, sen händer inget förrutom attdet lyser en lampa (pwr). Hur gör jag nu?? Klantigt, men kul att prova sig fram...
Redigerat av davvekulneff, 15 January 2013 - 23:02.
Postad 16 January 2013 - 09:21
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
edit: hittade att man kunde göra det inne i raspbmc under program. klockade mig uppåt och nu startar inte raspberry pi... sätter i strömsladden, sen händer inget förrutom attdet lyser en lampa (pwr). Hur gör jag nu?? Klantigt, men kul att prova sig fram...
stoppa SD-minnet i en dator, editera config.txt i /boot på SD-kortet.
Postad 16 January 2013 - 18:38
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Tack. Vilka inställningar i klockningen rekommenderas här för snabbt och stabilt system?
Postad 17 January 2013 - 08:54
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Tack. Vilka inställningar i klockningen rekommenderas här för snabbt och stabilt system?
Jag testade mig fram på dessa, dock är det lite från dator till dator, så det som funkar för mig, behöver inte funka för dig, och tvärt om. http://elinux.org/RP...locking_options
Postad 19 January 2013 - 17:58
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
funderar på att lära mig programmera igen och kanske ge mig på att utveckla lite egen programvara för android, linux och eller annat.
vad rekommenderar ni i läsväg och vad man ska skaffa för hårdvara?
tänkte att fokusera enbart på raspberry som verktyg skulle göra det lite mer lättare att koncentrera sig på programmeringen och designen
Redigerat av Christopher_A, 19 January 2013 - 17:59.
Postad 05 February 2013 - 19:29
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Skulle installera min Raspberry Pi med Raspbmc dag, och pluggade in allt. den drar igenom en massa text, sen kommer det upp en blå skärm med en grå ruta:
"Sorry, Icouldn´t connect to the update server. Please verify you have a wired network connection or properly configured wireless connection and disable any proxy servers on your network. After you have done this, unplug your raspberry pi for 60 seconds and try again."
Har provat starta om, kontrollerat nätverkskabeln, installerat om Raspbmc, inget funkar! Någon som vet vad jag ska göra? Kommer liksom ingenvart!
Postad 06 February 2013 - 00:01
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Kollat i din router att raspberryn verkligen får en IP ?
Postad 06 February 2013 - 14:59
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Kollat i din router att raspberryn verkligen får en IP ?
Nej. Förstår inte varför den inte skulle få det dock...
Postad 06 February 2013 - 17:48
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Nej. Förstår inte varför den inte skulle få det dock...
Tex för att IP-scopet i din DHCP-server är för snålt tilltaget .....
Postad 24 March 2013 - 15:46
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
 Körde idag in rasplex på min pi. Första intrycket; långsamt GUI men spelar upp både 720p och 1080p på ett trevligt sätt. Tänka sig att man lyckats lösa mediaspelarbehovet vid sekundära TV'n för typ 400 spänn  Edit: typo
Redigerat av squiz, 24 March 2013 - 16:17.
Postad 12 April 2013 - 10:19
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
En jämförelse mellan Openelec Vs Raspbmc, för de som är intresserade:
http://www.youtube.c...h?v=bYfU7v_FO6U
Postad 12 April 2013 - 14:27
Slangare
-
Slangare
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Ok,
Har kört Rasp ett halvår, och det lirar ok.
Har bara problem att få in codec koderna varje gång jag "formaterar" om.
Vilken skulle du rekomendera?
Är Openelec lika lätt som Rasp att installera för en icke Linux kunnig?
Postad 12 April 2013 - 14:45
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Har kört Rasp ett halvår, och det lirar ok.
Jag kör en tidig version av OpenELEC, kör ut bild och ljud direkt till en skit-TV, så jag har inte så stora krav kring det hela  Har bara problem att få in codec koderna varje gång jag "formaterar" om.
Varför blåser du om den ? Vilken skulle du rekomendera? Är Openelec lika lätt som Rasp att installera för en icke Linux kunnig?
Gissningsvis (kika tidigare i denna tråd), men jag har bara kört OpenELEC, dock var jag tvungen att hacka runt lite när det begav sig, då wlan-kortet jag hade inte stöddes at kerneln, men det är ju snart ett år sedan. Har kört samma release sedan dess.
Redigerat av frollic, 12 April 2013 - 14:46.
Postad 12 April 2013 - 17:05
Slangare
-
Slangare
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Jag kör en tidig version av OpenELEC, kör ut bild och ljud direkt till en skit-TV, så jag har inte så stora krav kring det hela 
Ok, ser du några prestanda skillnader på svt hd mellan dom två? Varför blåser du om den ?
Det har varit lite krångel att SD kortet inte hittat vissa filer. Att komma till en ny release kräver blåsning. Jag tycker inte heller att det varit helt rätt på att spara undan gamla inställningar vid ominstallation av Rasp. Jag har oftast varit tvungen att konfa från början.. Vilket iofs är ganska lätt
Postad 13 April 2013 - 05:57
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Ok, ser du några prestanda skillnader på svt hd mellan dom två?
Jag tittar iöht inte på TV, så det är ett ickeproblem för mig .... Det har varit lite krångel att SD kortet inte hittat vissa filer. Att komma till en ny release kräver blåsning.
Jag tycker inte heller att det varit helt rätt på att spara undan gamla inställningar vid ominstallation av Rasp. Jag har oftast varit tvungen att konfa från början.. Vilket iofs är ganska lätt
I OpenELEC är det kanske inte helt nödvändigt, borde med lite tur bara vara att byta ut SYSTEM-filen på SD-kortet, har de bytt kernel i releasen får man byta ut några till, men inställningarna borde kunna ligga kvar.
Postad 13 April 2013 - 08:19
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
I OpenELEC är det kanske inte helt nödvändigt, borde med lite tur bara vara att byta ut SYSTEM-filen på SD-kortet, har de bytt kernel i releasen får man byta ut några till, men inställningarna borde kunna ligga kvar.
OpenELEC uppdaterar sig väl automagiskt om man vill det? Eller är det annorlunda på pajen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|