**Officiell tråd - Samsung Galaxy S3
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 01 juni 2012 - 20:35

Postad 01 juni 2012 - 20:49
Postad 02 juni 2012 - 09:08
Någon som hört något mer angående leverans av samsung galaxy s3 blå.
Finns att tillgå i vissa phonehouse butiker. Ring o kolla runt
Postad 02 juni 2012 - 10:14
Postad 02 juni 2012 - 13:52
Finns det någon app eller funktion i telefonen som gör att man kan spela in båda parters röster?
Svara bara om ni är 100% säkra.
Det finns en uppsjö av diverse voicerecorders men när man pröjsat 29$ så märker man att den inte spelar in motpartens röst utan bara ens egna .
Postad 02 juni 2012 - 16:22
Ja, se svar på produktfrågan.Kan man spela in samtal med s3an?
Finns det någon app eller funktion i telefonen som gör att man kan spela in båda parters röster?
Svara bara om ni är 100% säkra.
Det finns en uppsjö av diverse voicerecorders men när man pröjsat 29$ så märker man att den inte spelar in motpartens röst utan bara ens egna .
Postad 02 juni 2012 - 16:26
Undrar om dom har koll på vad dom gör

Postad 03 juni 2012 - 07:57
Jupp, du hade rätt på alla punkter. Jag fick ett micro-sim med. Men jag ville vara lite rebell så jag klippte till mitt gamla iställetBeställer du med nytt abonnemang från operatör får du såklart ett med (eller snarare i separat kuvert) och detsamma SKA gälla om du förlänger abonnemang men jag brukar säga till om nytt sim-kort så att man är säker på att man får ett mikrosim.
Dock är det busenkelt att klippa till sitt vanliga simkort till ett mikrosim så det är egentligen inget problem.

Yes.Micro sim i denna som iphone 4s

Postad 03 juni 2012 - 09:53
En Samsung gallaxy s3. Inte så mycket aktivitet några kortare samtal, surfat ca 15 min och installerat två appar annars i standby. Tyckte verkligen inte att jag gjort mycket med den då jag suttit i möten hela dan.
Kan nu berätta att mitt problem med batteriet löst sig, en faktoryreset var vad som behövdes vet dock inte varför då den från första början var dålig... nu har jag iaf kanonbra batteritid.
Postad 03 juni 2012 - 10:05
http://www.youmobile...Apple-iPhone-4S
(hade hoppats på lite nyare saker, men processorn är iallfall ny även om de använder samma process vid tillverkningen som 4s, och kamera sensor). Dock tror jag inte de är dåliga på något sätt, de bör åandra sidan haft gott om tid att utveckla drivrutiner för dessa. sedan att wifi är samma som för galaxy s2 gör det heöla inte sämmre heller.
Är dock intresserad av vad samsungs arbete för att förbättra batteritiden har tagit vägen (det var en av punkterna de skulle extra uppmärksamhet vad jag vill minnas.
Är dock lite köpsugen, nu gäller det bara att få lite bra erbjudanden (pratar om 4200-4800 kr) - samma som jag köpte galaxy s2 för.
Redigerat av Megaman2, 03 juni 2012 - 11:25.
Postad 03 juni 2012 - 10:43
Läs första sidan i den här tråden. Vad jag vet så har iPhone 4S en dual-core CPU t.ex? Så jag vet inte vad du pratar om med att S3 har samma hårdvara som förra årets modeller? Det du tar upp med länken handlar ju bara om kameran och antal megapixlar vet vi ju alla att det spelar liten roll. Skulle det vara exakt samma så gör det inget för min del, jag tycker kameran är riktigt bra.Galaxy s3 har samma hårdvara som förra årets modeller har
http://www.youmobile...Apple-iPhone-4S
T.om S2 rastar iPhone 4S så du kan ju drömma om vad S3 gör med iPhone.
Redigerat av Falcy, 03 juni 2012 - 10:45.
Postad 03 juni 2012 - 18:30
Och artikeln som det länkades till är ju inte ens korrekt. SGS 3 har en nyare version av kameran. Inte mycker rätt med andra ordLäs första sidan i den här tråden. Vad jag vet så har iPhone 4S en dual-core CPU t.ex? Så jag vet inte vad du pratar om med att S3 har samma hårdvara som förra årets modeller? Det du tar upp med länken handlar ju bara om kameran och antal megapixlar vet vi ju alla att det spelar liten roll. Skulle det vara exakt samma så gör det inget för min del, jag tycker kameran är riktigt bra.
T.om S2 rastar iPhone 4S så du kan ju drömma om vad S3 gör med iPhone.
Postad 04 juni 2012 - 09:43
Skönt att det är så. blev lite fundersam när både kameran, lite modem (nätmodul) och wifi et.c. exakt samma beteckning som ex iphone 4s och galaxy s2 som artikeln gjorde att det verkade som.Och artikeln som det länkades till är ju inte ens korrekt. SGS 3 har en nyare version av kameran. Inte mycker rätt med andra ord
Postad 04 juni 2012 - 10:19
Tjejen har en S2 och jag kan bara säga att min S3 är bättre och snabbare på precis allt.Skönt att det är så. blev lite fundersam när både kameran, lite modem (nätmodul) och wifi et.c. exakt samma beteckning som ex iphone 4s och galaxy s2 som artikeln gjorde att det verkade som.
Postad 04 juni 2012 - 12:41
Postad 04 juni 2012 - 12:49
Postad 04 juni 2012 - 13:02
Nån som vet om man kan byta ut de fyra genvägarna som finns på låsskärmen? Har letat men ej hittat hur.
Inställningar/säkerhet/
Postad 04 juni 2012 - 17:28
Upplever lite problem med övergången från wifi till 3g, måste starta om telefonen efter jag gått hemifrån för att få datatrafiken att funka... Så ska det väl inte behöva vara? Nån inställning jag kan ha missat?
Även S2 och note har detta problemet. Samt att man måste starta om telefonen ibland för att 3Gnätet ska fungera.
(iaf väldigt många)
Redigerat av Auxvoice, 05 juni 2012 - 12:33.
Postad 04 juni 2012 - 20:14

Postad 05 juni 2012 - 00:38
Det problemet har jag aldrig haft på min 2aÄven S2 och note har detta problemet.
Postad 05 juni 2012 - 06:53
Även S2 och note har detta problemet.
Nä, tjejen har en S2 och det "problemet" finns inte på den heller. Och på min S3 funkar det också utan problem.Det problemet har jag aldrig haft på min 2a
Postad 05 juni 2012 - 13:10
Postad 05 juni 2012 - 19:49
Postad 05 juni 2012 - 20:55
Postad 05 juni 2012 - 23:50
Måste säga att jag är grymt nöjd med min samsung galaxy s3 pebble blue. Fick min i går. Hade beställt min från The phone house.
Är det nya metallic blue?
http://geekace.com/2...le-blue-dumped/
Postad 06 juni 2012 - 10:28
Idag kan jag använda det citatet för eget bruk. Hittills väldigt nöjd och utforskar den vidare på alla sätt.Måste säga att jag är grymt nöjd med min samsung galaxy s3 pebble blue. Fick min i går. Hade beställt min från The phone house.

Postad 06 juni 2012 - 11:48
Behöver jag säga att den är bäst just nu?
Postad 06 juni 2012 - 12:37
Skulle uppskatta om någon med S3 kunde säga om följande funktion finns.
Kan man se en samtalslog för ett random telefonnummer om man går in på det numret via "Telefon" --> "Loggar"
Detta fanns i S2 innan ICS men togs bort med uppdateringen. Förr kunde jag se alla samtal alla nummer i min logg hade gjort i över 30 dagar bak i tiden. Nu se jag enbart ett eller två samtal, även om denne har ringt mig 10 ggr under en vecka.
Redigerat av Alexei, 06 juni 2012 - 12:37.
Postad 07 juni 2012 - 08:59
Det där är en Galaxy S med 3g kära du...
...vaf-n!!

Jahapp då får man leta vidare

Postad 07 juni 2012 - 13:05
3 frågor

Är det möjligt att streama ljud direkt till XBMC på en PC?
Är det möjligt att streama ljud direkt till DLNA receiver från Onkyo? Försökte men fick det inte att fungera.
Är det möjligt att streama bild till TV:n där ljud "hänger med"?
Postad 08 juni 2012 - 00:03

Gick till Expert i E-tuna 6/6 runt 12:00, S3 blå va slut sa dom. Jag fråga om den finns nån annan stans i olåst ex, vänta sa expediten. Jodå i V-rås finns en kvar, ok tack sa ja. Ringer upp Expert i V-rås å dubbel kollar @ den finns, visst sa dom, ja sa håll den jag kommer på stubinen är 30 min bort, ok sa dom.
19 min senare sladar upp på Erikslund. Kliver in i butik, hej nu är jag här ro hit mobilen. Expedit nä den är såld säger f-n skapet med 1 flin. Jag replikerar ja nu är den såld till mig. Ja får jag till svar

5 min senare kliver ut ur butik 6000:- fattigare men jävligt glad med en ny nalle, jo justja nytt record med bil oxå

Om den är bra frågar ni? tror f-n det, är bästa nallen på marknaden ju

E-tuna Rockar Fett, peace out...
Postad 08 juni 2012 - 20:44
Skulle uppskatta om någon med S3 kunde säga om följande funktion finns.
Kan man se en samtalslog för ett random telefonnummer om man går in på det numret via "Telefon" --> "Loggar"
Detta fanns i S2 innan ICS men togs bort med uppdateringen. Förr kunde jag se alla samtal alla nummer i min logg hade gjort i över 30 dagar bak i tiden. Nu se jag enbart ett eller två samtal, även om denne har ringt mig 10 ggr under en vecka.
Verkar som endast det sista står i listan som kommer upp, verkar vara en bugg helt klart.
Postad 12 juni 2012 - 08:06
Läste ovan att det var problem med att föra över kontakterna från Iphone till S3:an. Någon som har lösning?
Postad 12 juni 2012 - 13:22
Synka till gmail borde väl till o med iphone klara...Har beställt en S3 blå. Prata med leverantören och de vet inte när de kommer få in den så man får lungt ta och vänta.
Läste ovan att det var problem med att föra över kontakterna från Iphone till S3:an. Någon som har lösning?
Postad 12 juni 2012 - 13:51
Kan fasiken inte få mina kontakter syncade från min Iphone till S3an. Jag har inne i Itunes valt att synka kontakter med Gmail istället för Icloud. Synkar jag sen min S3a med Gmail så får jag typ 13 kontakter (har givetvis många fler på min iphone). Väljer jag alla kontakter får jag runt 300 kontakter varav de allra flesta är facebookkontakter eller folk jag inte ens vet vilka det är.
??
Postad 13 juni 2012 - 09:28
Så en "Pebble Blue" är alltså inte samma som "Metallic Blue" ??
fantastiskt hur nätrykten kan bita sig fast.............Jo det är SAMMA färg!!
Postad 13 juni 2012 - 12:47
fantastiskt hur nätrykten kan bita sig fast.............Jo det är SAMMA färg!!
Hehe, ok, då får det väl bli en sån

Postad 13 juni 2012 - 19:36
http://www.swedroid....983#post1036983
"Till våra kära kunder som beställt en Blå SGS 3 så kan jag informera er att vi får in en leverans denna veckan som kommer täcka resterade bokningar plus lite till.
Trevlig sommar önskar CDON Crew"
Postad 14 juni 2012 - 07:31
Kan nu berätta att mitt problem med batteriet löst sig, en faktoryreset var vad som behövdes vet dock inte varför då den från första början var dålig... nu har jag iaf kanonbra batteritid.
Det kanske vore nåt att prova då.
Även jag har värdelös batteritid tycker jag, speciellt i standbyläge.
100% - 63% över natten på ljudlös
Postad 14 juni 2012 - 09:19
Sålde precis min SGS2 och för skojs skull så lät jag den ligga påslagen utan simkort helt factoryåterställd och den stod på 6dagar med 20% kvar när jag sålde den.
Där ser man vad mycket batteri det tar att vara kopplad mot telefonnätet.
Postad 14 juni 2012 - 09:27
Det kanske vore nåt att prova då.
Även jag har värdelös batteritid tycker jag, speciellt i standbyläge.
100% - 63% över natten på ljudlös
Löjligt dåligt, men det är antagligen något du har på som drar batteri, wifi? Kolla vad "batteriförbrukning" säger.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar