Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 October 2013 - 09:36

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 3
Hmm...säga vad man vill om TiVo...men M3...suck.

Har dock inte läst hela artikeln/testet men läste sista stycket..."Det får du en betydligt mer kompetent smart-tv för."...det räckte för mig.
Finns väl inte en enda smart-tv där ute som är bättre än någon digital-box (eller kalla det vad du vill).
Måhända att M3 tycker TiVo suger men M3 suger fan ännu mer!

Postad 18 October 2013 - 11:41

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Du behöver inte ha hela max eller pluspaketet. Du kan ha TiVo bas för 149:- och köpa till Nat Geo HD för 59:-/mån.

+ att krypteringsavgiften på 59:- är borttagen med TiVo. Som du betalade innan 189+59=248:- /mån och 149+59=208:- /mån med TiVo. 40 spänn billigare till och med. Eller jag kanske räknat fel?

Helt rätt uträknat. Majoriteten som skriver inlägg om priser hit och dit kan nog inte läsa tyvärr då de inte ser att just krypteringsavgiften på 59:- är borttagen. Då kan man ju undra vad de inte mer kan läsa.... (= missförstå)?

Postad 18 October 2013 - 13:18

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Det var en oväntat aggressiv sågning (M3) må jag säga.

Även om det var en smula objektivt kan man ju fundera på varför den släpps i så dåligt skick med tanke på hur många kunder man har? Första intrycket blir ju inte vidare representativt om man får tro vad som ligger i pipe'n.

Postad 18 October 2013 - 13:23

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Grejen är att Com Hem försöker hypa varumärket TiVo. Inget annat. TiVo är en inspelningsbar digitalbox med lite extra finesser. Hade denna box kommit att lanseras som "vanlig" inspelningsbar digitalbox, utan TiVo-tjafset hade nog de negativa kommentarerna uteblivit.

Postad 18 October 2013 - 14:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Du behöver inte ha hela max eller pluspaketet. Du kan ha TiVo bas för 149:- och köpa till Nat Geo HD för 59:-/mån.

+ att krypteringsavgiften på 59:- är borttagen med TiVo. Som du betalade innan 189+59=248:- /mån och 149+59=208:- /mån med TiVo. 40 spänn billigare till och med. Eller jag kanske räknat fel?

Det står ingenting om det på deras sida. Isf har de gömt det nånstans. Extremt dåligt designad websida.
Jag betalade inte ngn krypteringsavgift tidigare heller. Jag får färre kanaler för högre kostnad med tivo hur jag än gör jämfört med medium 8 favoriter som jag hade innan.

Oavsett så är det på tok för mycket. Sa upp mitt abb för ngn månad sedan när ESPN försvann. Nästan det enda jag tittade på.
I fortsättningen blir det bara grundpaketet som är gratis genom föreningen. Hur länge nu det kommer fungera återstår att se.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 October 2013 - 14:09.

Postad 18 October 2013 - 14:33

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Man får inte glömma aktiveringsavgiften som är på 899kr på 12mån bindningstid eller 499kr för 24mån. Då blir det 283kr/mån för 12mån.

Postad 18 October 2013 - 16:58

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Hmm...säga vad man vill om TiVo...men M3...suck.

Har dock inte läst hela artikeln/testet men läste sista stycket..."Det får du en betydligt mer kompetent smart-tv för."...det räckte för mig.
Finns väl inte en enda smart-tv där ute som är bättre än någon digital-box (eller kalla det vad du vill).
Måhända att M3 tycker TiVo suger men M3 suger fan ännu mer!

Nu ska jag inte säga att jag sett alla digitalboxar som finns, men skulle nog säga att t.ex. senaste versionen av Samsungs SmartTV är klasser bätttre än någon av de ComHem boxar jag testat. Den är också klart mkt bättre än vad t.ex. samma Samsung SmartTV var för bara 1-2 år sedan. Sen använder jag ändå inte SmartTV för min HTPC fortsätter att slå allt, men dagens bästa SmartTV (som alla experter verkar eniga om finns hos Samsung) har faktiskt börjat bli helt ok. Jag är till och med inne på att skaffa en Samsung till päronen med tanken att dom bara ska köra SmartTV plattformen för typ NetFlix osv.

Postad 18 October 2013 - 17:51

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Här finns instruktioner ang trådlös anslutning av TiVo:
https://www2.comhem....24/-/index.html
Netgear CG3700 är modem/router och den kan användas för trådad eller trådlös anslutning till internet oberoende av TiVo. Om du har behov av en bättre router än CG3700 kan du låta CG3700 gå i bryggat läge och bara använda modemfunktionen. Många av ComHems bredbandskunder (bl a jag) använder en Asus RT-router som ger bättre funktionalitet.

denna borde väl funka bra...eller?

https://www.prisjakt...kt.php?e=765738

sen undrar jag om du kan tippsa om nån usb-brygga som passar denna router..länka gärna tack..

Redigerat av Unregistered8244c3d5, 18 October 2013 - 17:51.

Postad 18 October 2013 - 20:03

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Idag har vi lagt till 18 nya kanaler i utbudet för TiVoToGo. Som TiVo Max-kund kan du nu streama totalt 45 kanaler, var du än är i Sverige. Vi hälsar TV4, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, TV4 Sport, TLC, Al Jazeera English, Animal Planet, BBC HD, CNBC, Comedy Central, Discovery, Discovery Science, Discovery World, Fashion TV, Ginx TV, History HD och OUT TV välkomna till TiVoToGo-familjen. Håll utkik, mer är på gång!

Postad 19 October 2013 - 08:30

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Idag har vi lagt till 18 nya kanaler i utbudet för TiVoToGo. Som TiVo Max-kund kan du nu streama totalt 45 kanaler, var du än är i Sverige. Vi hälsar TV4, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, TV4 Sport, TLC, Al Jazeera English, Animal Planet, BBC HD, CNBC, Comedy Central, Discovery, Discovery Science, Discovery World, Fashion TV, Ginx TV, History HD och OUT TV välkomna till TiVoToGo-familjen. Håll utkik, mer är på gång!

Var hittade du denna infon?

EDIT: Hittade på deras Facebook-sida. Gick att läsa trots jag inte har Facebook-konto.

Redigerat av Dockland, 19 October 2013 - 08:41.

Postad 19 October 2013 - 09:09

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Simon Arons recension är bara för underbar :)
Tänk om fler kunde skriva vad dom verkligen tycker och inte vara så jävla PK

Postad 19 October 2013 - 21:03

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 1

Simon Arons recension är bara för underbar :)
Tänk om fler kunde skriva vad dom verkligen tycker och inte vara så jävla PK

Nu skrev han ju förmodligen mindre vad han tyckte och mer vad han trodde skulle verka coolt i vissa kretsar. Och det lyckades han ju tydligen bra med.

Postad 20 October 2013 - 23:08

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 1
Han höll snarast igen. Tivospektaklet visar på en döende jättes desperation, man går all in på ett koncept som kunderna inte vill ha. En till box i hyllan, som om året vore 1999.

Postad 21 October 2013 - 07:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Han höll snarast igen. Tivospektaklet visar på en döende jättes desperation, man går all in på ett koncept som kunderna inte vill ha. En till box i hyllan, som om året vore 1999.

Ja. Tyvärr så vet de att de kan göra så här för många har inget val utan måste köra med Comhem för att det inte finns ngt annat där de bor.

Postad 21 October 2013 - 08:04

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
För vår del har det blivit ett lyft, om vi jämför med Motorolaboxen vi hade innan. Den hängde sig i tid och otid, missade en hel del inspelningar och kundtjänst sade att "man måste stänga av boxen lite då och då, kanske en gång i veckan" varpå vi svarade att den har ingen avstängningsknapp. "Nej, ni får dra ut sladden"

Ridå.

Postad 21 October 2013 - 08:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

För vår del har det blivit ett lyft, om vi jämför med Motorolaboxen vi hade innan. Den hängde sig i tid och otid, missade en hel del inspelningar och kundtjänst sade att "man måste stänga av boxen lite då och då, kanske en gång i veckan" varpå vi svarade att den har ingen avstängningsknapp. "Nej, ni får dra ut sladden"

Ridå.

Min samsungbox funkar klockrent iaf. Hoppas jag kan fortsätta använda den.

Postad 21 October 2013 - 08:34

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Vår tidigare Samsungbox var kanonbra. Den hade dock mycket blockbildningar och vi blev rekommenderade den då nya Motorolan, det var minst sagt ett nedköp.

Postad 21 October 2013 - 10:03

Paradiddle
  • Paradiddle
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Känner likadant fast jag har en Humax PVR-1000 box. Funkar strålande och har en kanonbild. Ska jag uppgradera så blir det med en ny smart-tv och inbyggd box och ev spela in på usb/hdd, inte alls sugen på comhems antika tivolösning men en till box i skåpet...

Postad 21 October 2013 - 11:09

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Förstår inte kritiken mot Tivo...
Finns många väldigt teknikinsatta som tycker Tivo är antikt o en till box...

Men som nämnts tidigare... De flesta av Com Hems kunder har inte ens EN box....

Så att spy galla över att Com Hem är efter mm är mkt märkligt..
För det är inte till er dom vänder sig, Com Hem skulle aldrig kunna komma med en lösning som alla är nöjda över!

Sen ska Com Hem ha kritik för mkt annat.. Men INTE för denna satsning!

Postad 21 October 2013 - 11:50

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Förstår inte kritiken mot Tivo...
Finns många väldigt teknikinsatta som tycker Tivo är antikt o en till box...

Men som nämnts tidigare... De flesta av Com Hems kunder har inte ens EN box....

Så att spy galla över att Com Hem är efter mm är mkt märkligt..
För det är inte till er dom vänder sig, Com Hem skulle aldrig kunna komma med en lösning som alla är nöjda över!

Sen ska Com Hem ha kritik för mkt annat.. Men INTE för denna satsning!

Du tar upp just det som irriterar mig kring ComHem, att de lanserar tjänster som relativt sett framstår som rätt ok, men det beror eg mest på att tjänsterna innan var ännu sämre. Ung. på samma sätt som typ att de som bodde i Östtyskland var övertygade om att Trabanten var världens bästa bil, helt ovetande om att resten av världen ansåg det vara skräp.

Sen har du absolut en poäng i att vi som hänger här inte på något sätt är representativa för den genomsnittliga ComHem kunden.

Postad 21 October 2013 - 14:51

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
En sak som irriterar mig är att vi får hålla till godo med en Tivo-box med 3-tuners och en disk på 1 TB
när det i USA samtidigt lanseras en ny Tivo-box som har 6-tuners och 3 TB disk.

Att lansera gamla grejer känns inte ok för mig.

Mvh,
Ingvar

Postad 21 October 2013 - 15:15

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

En sak som irriterar mig är att vi får hålla till godo med en Tivo-box med 3-tuners och en disk på 1 TB
när det i USA samtidigt lanseras en ny Tivo-box som har 6-tuners och 3 TB disk.

Att lansera gamla grejer känns inte ok för mig.

Mvh,
Ingvar

Inget att oroa sig för, den lär komma till Sverige om en si så där 10 år :D

Sen kan jag inte låta bli att undra om man verkligen behöver mer än 3 tuners. Jag hade det tidigare till min HTPC och hade svårt att hitta tillräckligt mkt sevärt för att behöva mer än 2. Fast nu vet ju TIVOn bättre än du själv vad du gillar att se på, så det lär väl spelas in massor hela tiden, ska bli kul att höra reaktionerna när den som gillar typ Premier League får halva hårddisken full med damfotboll från Division 1 :)

Postad 21 October 2013 - 15:31

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 2
Jag skulle kunna tänka mig att skaffa tivo om man fick ha baspaketet med 8 favoriter som du själv väljer.

I annat fall är deras utbud ett monumentalt misstag som saknar motstycke.

Varför ska man ställa villkor på kunderna så att de ska rätta sig efter och välja det utbud som Comhem fastställt?

Postad 22 October 2013 - 19:38

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Sen kan jag inte låta bli att undra om man verkligen behöver mer än 3 tuners. Jag hade det tidigare till min HTPC och hade svårt att hitta tillräckligt mkt sevärt för att behöva mer än 2. Fast nu vet ju TIVOn bättre än du själv vad du gillar att se på, så det lär väl spelas in massor hela tiden, ska bli kul att höra reaktionerna när den som gillar typ Premier League får halva hårddisken full med damfotboll från Division 1 :)

Förstår att du försöker vara ironisk men du har grovt överskattat hur mycket damfotboll det sänds på svensk TV (för att inte tala om utländska kanaler)

Och nä TiVon spelar aldrig någonsin in något den tror du gillar på bekostnad av en aktivt gjord inspelning. Och skulle du någonsin lyckas fylla boxen så raderar den 'gissade' inspelningar innan dina 'aktiva'. Så den funktionen kan egentligen aldrig göra någon skada.

Som jag skrev i andra tråden. 3 samtidiga kanaler är lite om man använder önskelista funktionen aktivt.

Redigerat av Unregistered81406615, 22 October 2013 - 19:40.

Postad 23 October 2013 - 09:09

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag har i dagsläget möjlighet att spela in 4 samtidiga program och det händer
då och då att det inte räcker så jag skulle definitivt ha nytta av en box med 6 tuners.

Mvh,
Ingvar

Postad 24 October 2013 - 22:32

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
har de slutat helt med repriser nuförtiden?

Postad 25 October 2013 - 02:30

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

har de slutat helt med repriser nuförtiden?

Har du en lösning där det automatiskt spelas in en repris istället om det inte finns någon ledig tuner? Och om det är ett program som redan spelas in som avbryter inspelningen, om det kommer ett nytt program som inte går i repris, men som sedan börjar spela in igen när reprisen sänds?

Eller var det ett försök att vara lustig?

Comhem är ett skitbolag som borde tvångsnedläggas men en fungerande TiVo är hästlängder bättre än vad 95% av hushållen har idag.

Postad 30 October 2013 - 17:10

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som upplever att bildkvalititeten är dålig via Tivo-boxen?

Jag har också Canal Digital (parabol) och den ger mycket bättre bild både på HD- och SD-kanaler.
De sägs ju ha bättre kvalitet generellt sätt men den skillnaden borde mest synas på HD-kanaler kan tyckas.

Jag skall göra lite fler tester men är nyfiken på om någon annan upplevt liknande.

Postad 30 October 2013 - 18:06

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0
För den som missat det så har ComHem svarat på M3:s sågning....och M3 på ComHems svar:

http://m3.idg.se/2.1...10-29%2012%3A28

I den andra Tivo-tråden (under Digitalboxar) postade någon denna video, som onekligen för tankarna till.... :)

http://www.youtube.c...edirect=1#t=127

Redigerat av improwise, 30 October 2013 - 22:34.

Postad 04 November 2013 - 10:24

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
3 nya Samsungenheter, samtliga av 2013-årsmodeller.
Samsung TiVo-box, GX-CM700CF (Com Hem)
Samsung LED, UE46F5505
Samsung Soundbar, HW-F350

Jag kan styra lite av funktionerna från TV-fjärren, men efter omstart av tv, box och soundbar tappar alla enheter kontakten och det är bara on/off, kanalväxling upp och ned, source samt volymkontroll som funkar.

Jag skulle vilja ha dessa tre enheter styrda av en och samma fjärr, med alla "unika" knappar för respektive separat fjärrkontroll. Exempelvis TiVo-knappen på TiVo-fjärren, smarthub-knappen på tv-fjärren och alla recieverfunktioner på en och samma fjärr.

Har läst i tråden att Logitech Harmony används av några, men med lite problem.

Vilken universalfjärr skall jag köpa för att samtliga av mina enheter skall fungera till 100% och jag kan slänga ner originalfjärrkontrollerna i en låda längst inne i källaren?

Tips? Alltså 100% funktionalitet utan kompromisser.

Postad 04 November 2013 - 12:14

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Har du en lösning där det automatiskt spelas in en repris istället om det inte finns någon ledig tuner? Och om det är ett program som redan spelas in som avbryter inspelningen, om det kommer ett nytt program som inte går i repris, men som sedan börjar spela in igen när reprisen sänds?

Eller var det ett försök att vara lustig?

Comhem är ett skitbolag som borde tvångsnedläggas men en fungerande TiVo är hästlängder bättre än vad 95% av hushållen har idag.

det är inte svårare än att ta en titt i tv-tablån när nästa sändning är och sedan programmera den manuellt

eller har folk blivit så lata nuförtiden att de inte kan spela in program manuellt?

Postad 04 November 2013 - 12:37

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

det är inte svårare än att ta en titt i tv-tablån när nästa sändning är och sedan programmera den manuellt

eller har folk blivit så lata nuförtiden att de inte kan spela in program manuellt?

Fast tanken med TiVo är väl att den automatiskt ska spela in program som boxen tror att man är intresserad av ("bra tv") samtidigt som man ska slippa veta om existensen av program som man inte är intresserad av ("dålig tv")?
På detta sätt blir tv-tablån ointressant och det blir lika spännande varje gång när man kikar efter vad boxen hittat på att lägga ned på hårddisken. :)

Postad 04 November 2013 - 15:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 1

Fast tanken med TiVo är väl att den automatiskt ska spela in program som boxen tror att man är intresserad av ("bra tv") samtidigt som man ska slippa veta om existensen av program som man inte är intresserad av ("dålig tv")?
På detta sätt blir tv-tablån ointressant och det blir lika spännande varje gång när man kikar efter vad boxen hittat på att lägga ned på hårddisken. :)

Ungefär som en GPS som slumpvis väljer ett mål baserat på var du tidigare har varit intresserad av att åka till och samtidigt döljer alla andra orter/adresser som du förmodligen ändå inte är intresserad av. :rolleyes:

Postad 04 November 2013 - 17:11

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Fast grundproblemet med TIVO, iaf enligt mig, jämfört med riktig OnDemandTV är att i det förstnämnda fallet är det möjliga innehållet mkt mer begränsat, och ofta nedlusat med reklam osv. till skillnad från andra alternativet när man helt enkelt väljer vad man vill se när man vill se det. Men det är klart, för dom som t.ex. gärna vill se IDOL, valfritt tramsprogram med Peter Settman som programledare osv. så kan jag absolut förstå mer behovet av TIVO (och de kanaler som sänder de programmen). Sen verkar många fortfarande vara fast i det gamla trygga alternativet med tablå-tv och kanalzappande, och det är väl ett val som var och en måste göra själv. På samma sätt som flera jag känner fortfarande envist biter sig fast vid TextTV medan jag själv aldrig skulle komma på tanken att använda det :)

Redigerat av improwise, 04 November 2013 - 17:13.

Postad 08 November 2013 - 16:28

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Fick idag hem ett litet plastkuvert från Comhem med en mycket påkostad broschyr angående TiVo.
Visst, att slippa gå efter tablå o låta boxen finna ens favoriter själv, spela in per automatik, låter väl bekvämt o bra. Om det nu funnes några favoriter jag skulle vilja se...

"Inte mer TV. Mer bra TV." är en av deras slogans. Men, just "bra TV" är det jag saknar i utbudet. Visst finns det vissa kanaler jag kunde tänka mig, men att sätta ihop sitt eget kanalpaket går inte. Inte ens "Medium åtta favoriter" finns kvar som möjlighet.

Netflix-utbudet f o m december låter lockande, men varför inte t ex HBO Nordic också då?
4000 titlar hyrfilm, visst, men vilka titlar det är (o pris) får man ingen info om ens på deras hemsida. Bland de exempel som fanns, har jag redan sett de för mig intressanta (via nu utdöda Lovefilm).

Så, nej tack, jag går fortfarande efter tablå o har bara SVT1 HD, SVT2 HD o de andra fria kanalerna att välja på.Räcker gott med deras bredband, som fungerar bra även om jag sällan får möjliga max 100 Mbit ner ens på Bredbandskollen.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 08 November 2013 - 16:35.

Postad 08 November 2013 - 16:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 1

......
"Inte mer TV. Mer bra TV." är en av deras slogans. Men, just "bra TV" är det jag saknar i utbudet. Visst finns det vissa kanaler jag kunde tänka mig, men att sätta ihop sitt eget kanalpaket går inte. Inte ens "Medium åtta favoriter" finns kvar som möjlighet.
......
Så, nej tack, jag går fortfarande efter tablå o har bara SVT1 HD, SVT2 HD o de andra fria kanalerna att välja på.Räcker gott.

Håller med. Jag klarar mig fint med tablåerna och mina två inspelningsbara boxar - on demand använder jag om jag missat något. Min Humax HDPVR med 2TB hårddisk spelar in allt jag inte hinner titta på direkt.
Skulle vara intressant att få veta hur ComHem listat ut att tittarnas största problem var att hitta "bra tv" bland all "dålig tv". Jag har aldrig funnit att det innebär något problem och jag ser inte hur TiVo skulle kunna hjälpa mig. TiVos uppsöknings- oich inspelningsfunktion blir inte bättre än programbeskrivningarna i EPG.
För övrigt finns det en motsägelse i att pracka på abonnenterna TiVo Max-paketet med 76 kanaler. Inte undra på att det finns "dålig tv" att undvika när man tvingas betala för så många ointressanta kanaler i TiVo-abonnemanget!
Nej, jag tror att det är ComHems reklambyrå som hittat på det där med att man ska "leva livet" medan TiVo-lådan spelar in "bra tv". Argumenten kom med säkerhet långt senare än beslutet att satsa på TiVo.

Postad 08 November 2013 - 16:54

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Ja, marknadsföringskampanjen i sig måste kostat en hel del.

Även om jag väljer bara TiVo Bas betalar jag för kanaler jag redan har; en del analogt (i SD: duger jättebra!) fria HD-kanalerna digitalt.
Naturligtvis går det inte att ha TiVo o BARA betala för enstaka hyrfilmer eller t ex abbo på Netflix.

Postad 09 November 2013 - 01:03

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Ja, marknadsföringskampanjen i sig måste kostat en hel del.

Även om jag väljer bara TiVo Bas betalar jag för kanaler jag redan har; en del analogt (i SD: duger jättebra!) fria HD-kanalerna digitalt.
Naturligtvis går det inte att ha TiVo o BARA betala för enstaka hyrfilmer eller t ex abbo på Netflix.

Varför skulle man vilja ha enbart NetFlix och hyrfilm genom en TIVO Box? Låter lite som att köpa en sportbil och sen bara köra runt på ettan :)

Postad 09 November 2013 - 11:02

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
varför se på Netflix genom en Tivo när det finns så många andra alternativ?

inget man köper en tivo för

Postad 09 November 2013 - 11:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

varför se på Netflix genom en Tivo när det finns så många andra alternativ?
inget man köper en tivo för

Jag håller med. Om det enda som är bra med TiVo är Netflix-appen har ComHem satsat på fel
häst.
(Jag tror iofs att ComHem hamnat snett ändå när det gäller TiVo men av andra orsaker).

Postad 10 November 2013 - 11:57

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Comhem går nu äntligen ut med att Kanal 5 HD läggs till i deras utbud, och enligt en folder (bild nedan) från comhem kommer den endast paketeras med deras största paket "TiVo Max". Om kanalen kommer att köpas styckvis är ännu osagt.
http://4.bp.blogspot...em_kanal5HD.jpg

Kanal 5 HD kommer till TiVo Max.

Kommentar från Com Hem:
"Som det ser ut nu så finns det goda möjligheter att vi har Kanal 5 HD till årsskiftet.
Nu i dagarna skickas det ut direktreklam med hur vårt Kanalpaket TiVo Max förväntas se ut vid årsskiftet och där kommer ni som får reklamen att se att Kanal 5 HD finns med.
Övriga frågor kring Kanal 5 HD så som pris och om den går att välja som tillval till gamla paketeringar osv får vi återkomma till då det dags för lansering."

Var är Eurosport kanalerna??

Postad 10 November 2013 - 21:38

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

"Som det ser ut nu så finns det goda möjligheter att vi har Kanal 5 HD till årsskiftet.'

Låter mer som det är en förhoppning, och det från ett företag som kallar TiVo för en revolution så verkar de inte helt främmande för att försköna sanningen lite :)

Postad 10 November 2013 - 22:00

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Hade varit intressant om de fixade ett samarbete med MS och man kunde använda Xbox One som kabeltvbox, då hade de kunnat använda ord som revolutionerande (på TV-sidan, på spelsidan är den inte mycket att heja för). Enda problemet där är den minimala hårddisken.

Redigerat av Christopher_A, 10 November 2013 - 22:01.

Postad 10 November 2013 - 22:27

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Comhem går nu äntligen ut med att Kanal 5 HD läggs till i deras utbud, och enligt en folder (bild nedan) från comhem kommer den endast paketeras med deras största paket "TiVo Max". Om kanalen kommer att köpas styckvis är ännu osagt.
http://4.bp.blogspot...em_kanal5HD.jpg

Kanal 5 HD kommer till TiVo Max.

Kommentar från Com Hem:
"Som det ser ut nu så finns det goda möjligheter att vi har Kanal 5 HD till årsskiftet.
Nu i dagarna skickas det ut direktreklam med hur vårt Kanalpaket TiVo Max förväntas se ut vid årsskiftet och där kommer ni som får reklamen att se att Kanal 5 HD finns med.
Övriga frågor kring Kanal 5 HD så som pris och om den går att välja som tillval till gamla paketeringar osv får vi återkomma till då det dags för lansering."

Var är Eurosport kanalerna??

Det ser ut som dom kommer att ta in Discovery ID i sortimentet, vad gott har längtat efter den kanalen länge nu. :)
Hoppas dom tar in TV6 HD också.

Postad 11 November 2013 - 01:50

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Man kanske skulle övertyga Com Hem att låta en byta abonnemang och testa en sån där Toivo trots allt... kan den vara sämre än den SMT-C7160 jag har idag?

Som testbildsbagare är jag ju kräsen när det gäller bildkvalitet... :-/

Postad 11 November 2013 - 06:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Det ser ut som dom kommer att ta in Discovery ID i sortimentet, vad gott har längtat efter den kanalen länge nu. :)
Hoppas dom tar in TV6 HD också.

Tyvärr står det inget om TV6 HD. Ingår väl i de segdragna förhandlingarna om Irans kärnskraftsprogram.
Nya kanaler i TiVo Max är redan Mezzo Live HD, Travel Channel HD, MTV Live HD, Fuel och Horse & Country.
Dessutom verkar det som DiscoveryID, Kanal 5 HD, Disney Channel HD och de nuvarande tillvalskanalerna Discovery HD Showcase och Animal Planet HD ska komma in i TiVo Max under 2013 (= snart).
Tyvärr anger ComHem på Facebook att man riskerar att lyfta ut Eurosport-kanalerna eftersom förhandlingarna verkar kärva. Information om Eurosport är borta från ComHems hemsida vilket jag aldrig sett tidigare när det gäller kanaler som finns i tablån. Mycket illavarslande.
Hoppas att det snarare blir fråga om att lägga till Eurosport 2 HD än att ta bort kanaler! Redan har ESPN-kanalerna försvunnit och det saknas HD-kanaler i Viasat Sport som andra operatörer erbjuder.
Eurosport HD är en fröjd för ögat med sina sändningar från alpina världscupen och Tour de France t ex.

Postad 11 November 2013 - 09:12

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Vi är nöjda med TiVo. Haft det några veckor. Maxpaketet och efter vi tagit bort alla sportkanaler och barnkanaler från favoriterna så är det precis som vi önskat.
Dock köpte vi en plattv för första gången för två veckor sedan och där har vi både HBO nordic och flexnet eller vad den heter. Sedan den dagen har vi inte kollat på tivo en enda gång.

Postad 11 November 2013 - 16:21

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Man kanske skulle övertyga Com Hem att låta en byta abonnemang och testa en sån där Toivo trots allt... kan den vara sämre än den SMT-C7160 jag har idag?

Som testbildsbagare är jag ju kräsen när det gäller bildkvalitet... :-/

Rätt tragikomiskt att folk skaffar TiVo med motiveringen att den omöjligt kan vara sämre än den befintliga lösningen (har flera vänner som resonerar likadant och jag kan absolut förstå dom) :D

Vi är nöjda med TiVo. Haft det några veckor. Maxpaketet och efter vi tagit bort alla sportkanaler och barnkanaler från favoriterna så är det precis som vi önskat.
Dock köpte vi en plattv för första gången för två veckor sedan och där har vi både HBO nordic och flexnet eller vad den heter. Sedan den dagen har vi inte kollat på tivo en enda gång.

Gissar att du menar NetFlix, och just NetFlix och liknande tjänster är också skälet varför jag själv aldrig skulle komma på tanken att skaffa TiVo 2013, men mkt väl kunde gjort det typ 2008 eller så.

Postad 11 November 2013 - 22:55

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0

Gissar att du menar NetFlix, och just NetFlix och liknande tjänster är också skälet varför jag själv aldrig skulle komma på tanken att skaffa TiVo 2013, men mkt väl kunde gjort det typ 2008 eller så.

Japp, Netflix. Svinbra. HBO såg vi Game of Thrones och säsong 4 kommer i vår. På svt lär den väl komma till hösten eller nästa vår?

Sambon kollar en del brittiska deckare och spelar in dessa på Tivon. Med HD om möjligt. Det är smutt.

Postad 12 November 2013 - 08:18

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Japp, Netflix. Svinbra. HBO såg vi Game of Thrones och säsong 4 kommer i vår. På svt lär den väl komma till hösten eller nästa vår?

Sambon kollar en del brittiska deckare och spelar in dessa på Tivon. Med HD om möjligt. Det är smutt.

Visst, men allt detta kan du se och göra alldeles utmärkt utan TiVo.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.