Känns som denna tråden har mer frågetecken än svar för tillfället
Jag skall försöka reda ut lite, men för tusan : Läs igenom bruksanvisningen och lek med era apparater
Tror inte att det är mycket idé att ni använder datorprogrammet Receivermanager innan ni vet vad det är ni skall ändra och hur. Men det kan vara en väg att lära sig funktionerna, då poletten trillade ner hos mig efter att jag misslyckats ett par gånger och sedan förstod hur jag skulle göra det direkt via fjärren och menyerna istället
För det första så skall ni köra samtliga 8 Yapo punkter + vinklarna.
När ni har gjort det så välj natural, extra bass och se till så att era högtalare verkligen är Large resp Small
( golvare är Large och stativare eller vägghäng är small )
Kontrollera så att ni har en delning + - 10 ( 80 )
Nu har ni skapat er en utgångspunkt för att mixtra med inställningarna
Ni går in i menyn/scen och väljer scen1
I varje scen så klickar ni uppåt och väljer load och sedan detail
Där bockar ni för allt som ni vill att skall vara med i scen. ( jag bockar för allt )
Gå ur och välj save och spara där inställningarna. Gör sedan samma sak med 2,3 och 4 Scen
Nu kör ni er källa och det kan tex vara BD på scen1
Välj använd optionmenyn på fjärren och ställ in det som ni vill ha där
och ställ in övrigt i menyerna som ni vill ha det
Sedan håller ni inne Scen knappen ( i detta fallet 1 ) tills att ni ser att det sparats på skärmen
Gör samma sak med övriga tre
Alla inställningar är personliga, men jag anser att man skall använda DSP Standard för Film och TV
Jag använder straight för 2 kanal och det är inte svårara än att man trycker på pure direct när man väl
lyssnar på något som man vill ha helt rent.
Se till att ni har aktiverat eller avaktiverat rätt saker och lyssna er fram, men läs manualen och ha den
tillgänglig när ni pillar och rattar runt i menyerna.
Jag tar tacksamt emot alla tankar och förslag som ni kommer på under tiden, då jag ännu inte känner
att jag är färdig med alla inställningar.
Obs: Jag vet inte om alla inställningar finns för alla modeller. Själv har jag 3020
Redigerat av MalcomX, 08 January 2013 - 00:52.