Idag skickades min Onkyo TX-NR818 från Tyskland, då hinner jag ställa några frågor under tiden (hoppas de passar i tråden och inte anses för mkt offtopic.)
1. Köpte den delvis pga att kunna köra Spotify direkt. Men hur gör jag om jag vill använda min NAD C565BEE med sina fin-fina wolfsondac:ar tillsammans med 818:an och Spotify? Har tidigare testat med min Onkyo 803:a att dels köra NAD cd-spelaren och dess dacar jämfört med Onkyo dvd som transport och 803:ans inbyggda dac och det var solklar fördel NAD. 818:an har förhoppningsvis bättre dac:ar än 803:an men misstänker att skillnaden nog inte är så stor vid 2-kanalslyssning dem emellan varpå jag gärna skulle vilja använda 565:ans dac.
2. Onkyo-remote-app: Har precis skaffat mig även en Iphone (som ligger kvar i kartongen ännu). Om jag fattat det hela rätt så kan man ladda ner en Onkyo-app och styra både hela Onkyon samt Spotify från denna? Dvs behöver inte in i några Onkyo-menyer med TV´n på och kladda?
3. Netflix: Funderar även på att gå online även här. HUR kopplar jag in VAD i 818:an? Behöver man skaffa tex Apple-TV för att komma åt Netflix? Hur funkar det med surroundljud och bild osv med Netflix och 818:an?
4. Har även uppgraderat mobila bredbandet till 4G, för att kunna vara rustad för mer online-användning. Då följer det med (har inte fått det ännu) en ny "wifi-puck" som dock inte har möjlighet till kabel utan bara trådlöst. Vad behöver jag skaffa till 818:an för att komma ut på nätet? Har för mig att Onkyo har någon egen men även att det finns något på typ Kjell & Co som skall funka bra?
5. Dags att köpa blu-rayspelare. Någon som pratar mer eller mindre bra med Onkyon? (gillar Panasonic)
Redigerat av Unregistered0c078b54, 27 December 2012 - 22:35.