Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tänk om man skulle bygga eget ändå, hur bra kan det bli?

227 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 29 October 2012 - 19:27

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Ja, det är det ju. i68es har två 9"are som jobbar upp till diskantdelningen vid ca 4kHz. Men jag har inte hört den högtalaren och har ingen lust att säga något alls om jämförelsen utom att i68 verkar ha ett membranstorleksmässigt och delningsfrekvensmässigt försprång. Vad tror du?

Kräver det så mycket membranyta för stark återgivning från mellanregisterfrekvenser och uppåt att det har betydelse för förmågan till hög dynamisk förmåga i det området? Då syftar jag på nivåer upp till det man har effekt i slutstegen nog till och främst vad ens öron står ut med?

Spelar alla 4 bas/mellanregisterelementen i Ino från 80hz?

Postad 29 October 2012 - 19:30

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Herrejösses.... :)

Tänk om Inoiterna hade fått tummen ur och valt att våga lyssna seriöst på tex 20st kompetenta system runt om i Sverige, som inte innehöll Ino högtalare, Denon Reciver, Rotel RB-1090 och lakritssnören.

Sedan begrunda sina lyssningsintryck i lugn och ro hemma framför sin egen anläggning.... ;)

Det hade varit nått!

(Att va lurad, eller starkt troende, eller tvingad att i stort sett enbart subjektivt få tycka om ett visst märke är enligt mig väldigt fel, om ni visste vad ni gick misste om pga eran "grundinställning")

Jag har precis kommit hem från jobbet (i enbart regn utomhus, och efter 2,5h bilkö) så har inte hunnit ringa ett enda samtal till mina kära hifi-handlare om lite diskant-specs på lite olika fina högtalare under 100k, men kanske jag hinner imorgon)

Men kan dock stolt fortsätta att påstå att Klipsch Palladium och JBLs högtalare klarar av att spela än mer starkare än INO i64, mer högtalare kommer!....

Adam Audio? kom jag på nu....ska söka lite efter middagen :)

Postad 29 October 2012 - 19:33

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
En undran: vad klarar MKsounds små THX burkar att ge ifrån sig? (största serien)

Postad 29 October 2012 - 19:38

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jag har alltid tyckt att Ino är grymt överprissatt (min personliga åsikt) jag har hört piP och i32, ej hört ngn Z-basmodul.

Hos vem har du hört i32s?

Tänk om Inoiterna hade fått tummen ur och valt att våga lyssna seriöst på tex 20st kompetenta system runt om i Sverige, som inte innehöll Ino högtalare, Denon Reciver, Rotel RB-1090 och lakritssnören.

Jag har lyssnat runt på det mesta jag finner intressant.

Postad 29 October 2012 - 20:04

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1

Hos vem har du hört i32s?

Jag har lyssnat runt på det mesta jag finner intressant.

Hos vem? haha, en god vän till mig vid namn Mattias, vad har det med saken att göra?

- - -

OK trevligt.

- - -

Bara kollade lite, vad kostar denna, 1 miljon eller 100 000kr? :)

http://www.jblpro.co...px?PId=83&MId=1

Finns MASSA fler, detta var den första som dök upp.....(jag är mitt i maten :) ) sorry.

Redigerat av EtageMedia, 29 October 2012 - 20:05.

Postad 29 October 2012 - 20:08

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Denna då..?

http://www.jblpro.co...x?PId=278&MId=1

Postad 29 October 2012 - 20:13

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Helt otroligt vad den här tråden har spårat ut...

Postad 29 October 2012 - 20:14

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Helt otroligt vad den här tråden har spårat ut...

Gör väl inte så mkt, intressanta saker vi diskuterar nu.

Postad 29 October 2012 - 20:19

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
En lite nyfiken fråga, när blir det av med sub då? Ja menar det är ju roligare o ha en sub, än o skriva om subbar. Eller har jag missat nåt?

Postad 29 October 2012 - 20:21

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Hyffsad subb... (Off topic)

http://www.klipsch.c...-312w-subwoofer

Postad 29 October 2012 - 20:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Hos vem? haha, en god vän till mig vid namn Mattias, vad har det med saken att göra?

Eftersom det finns rätt få i32s så är det intressant. Vart bor denna "mattias" då?

Postad 29 October 2012 - 20:26

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

En lite nyfiken fråga, när blir det av med sub då? Ja menar det är ju roligare o ha en sub, än o skriva om subbar. Eller har jag missat nåt?

En liten nyfiken undran,

Vill du nu att jag ska leta upp en "passande" tråd du skrivit ngt i om ett eventuellt köp, och sedan skriva till dig ngt i stil med: hur går det med "xxxx" då? har du köpt "xxxx" än, är väl roligare att ha en "xxxx" än att skriva om den?

Ägd!

Eftersom det finns rätt få i32s så är det intressant. Vart bor denna "mattias" då?

Det har du verkligen inte med att göra, han skulle bli grymt förbannad om jag pratade om honom här på forumet.

(Han bor ca 1150m från mig)

Han har även ett par otroligt fula piP, som jag frågat om jag fått slänga, men det fick jag ej.

Redigerat av EtageMedia, 29 October 2012 - 20:29.

Postad 29 October 2012 - 20:27

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Ja gör det är du snäll ;) Jag är nyfiken på vad du kan hitta för nåt o smutskasta mig med!

Postad 29 October 2012 - 20:31

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1
Ska kolla på TV med lite viktigare människor nu, ska kika upp lite fler högtalare i ämnet "klarar att spela högre än INO" när jag har tid och känner för det.

Mvh :)

Ja gör det är du snäll ;) Jag är nyfiken på vad du kan hitta för nåt o smutskasta mig med!

:) Hur menar du smutskasta?, förklara om du kan.

Postad 29 October 2012 - 20:32

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1

Denna då..?

http://www.jblpro.co...x?PId=278&MId=1

Du kan inte länka till annat än PA-högtalare ?

En liten nyfiken undran,

Vill du nu att jag ska leta upp en "passande" tråd du skrivit ngt i om ett eventuellt köp, och sedan skriva till dig ngt i stil med: hur går det med "xxxx" då? har du köpt "xxxx" än, är väl roligare att ha en "xxxx" än att skriva om den?

Ägd!

Det är helt fruktansvärt vilken taskig attityd du har mot ALLA.
Filmfanatiker kom med en rakt ställd fråga, och direkt var du tvungen att hosta ur dej otrevligheter...

Postad 29 October 2012 - 20:32

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Nä nu... Du skulle ju äga mig ju :wacko: Hallå du kan ju inte skriva ner mig, o sen bara skita i mig ju :(

Postad 29 October 2012 - 20:34

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 3
den här tråden måste ju gå till historien :)

Postad 29 October 2012 - 20:41

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Du kan inte länka till annat än PA-högtalare ?

Det är helt fruktansvärt vilken taskig attityd du har mot ALLA.
Filmfanatiker kom med en rakt ställd fråga, och direkt var du tvungen att hosta ur dej otrevligheter...

Måste svara dig Bakerman:

PA?, det är ju hifi/bio-högtalare!

Varför säger du att jag är otrevlig mot "Filmfanatiker", såg du inte att jag ENBART skrev tillbaka till honom på EXAKT samma sätt han innan skrev till mig, jo jag vet att du sett det.

Sen så är väl du gammal nog att även se hans sarkastiska frågeställning som ENBART gick ut på att bete sig illa och helt enkelt reta mig.

Och du kallar mig otrevlig? du måste mena att "Filmfanatiker" var otrevlig mot mig, och sedan att det "fungerade" och han fick det svar han förtjänade?

Postad 29 October 2012 - 20:50

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Retat? Jag ställde en fråga rätt o slätt!

En fråga som jag inte fick ett svar på. Utan något i stil med att du skulle ge tillbax med sarkasm som du ansåg att jag hade mot dig. Tyvärr var inte min fråga av sarkastisk art utan en ärlig fråga.

Redigerat av film-fanatiker, 29 October 2012 - 20:52.

Postad 29 October 2012 - 20:52

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

PA?, det är ju hifi/bio-högtalare!

Nej, du är inne på JBL "proffesional". De du länkar till är väl ämnade för riktiga biografer.

/ea

Postad 29 October 2012 - 20:57

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

Köp in element nu och räkna ut för optimal lådvolym som basarna vill ha. Sen startar du en byggtråd där vi kan följa ditt bygge. Efter det kan du fritt välja ett bra slutsteg som passar din ekonomi och basarna. Börja där så blir det nog bra.

Mvh

Ja mitt var seriöst. Men du gör som du själv vill och lycka till nu i djunglen av köpesubbar.

Dock så ska du veta att de flesta högtalar tillverkare, även de använder sig av mdf skivor till sina kabinett.

Relevanta inlägg jag gjort i den här tråden. Själv kan jag inte se att jag vart otrevlig mot dig!

Postad 29 October 2012 - 21:01

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Relevanta inlägg jag gjort i den här tråden. Själv kan jag inte se att jag vart otrevlig mot dig!

Relevanta inlägg jag gjort i den här tråden (inom det aktuella ämnet). Själv kan jag inte se att jag vart otrevlig mot dig!

Postad 29 October 2012 - 21:01

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 5
Sammanfattning: Etage vill bygga DIY-subb. Ångrar sig och undrar hur mycket en Ino InfraZ pumpar. Jag svarar att jag jizzar 4,5l. Tråden urartar till smutskastning av Ino.

Postad 29 October 2012 - 21:08

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
EtageMedia läs inlägg 212, 214 och inlägg 218. Läs även mina. Alla inlägg och se vart jag var otrevlig mot dig. Sen kan du ta fram den där eller de trådarna där du påstod att jag skrivit xxx om sub xxx etc... Inlägg nr 212 stod det i ja.

Förövrigt så är det inte speciellt svårt att lista ut vad jag har för rigg. Har ju ett galleri som är just till för det. Samt att jag har inte bara en bio jag har två. Dock för helt skilda ändamål. Mys bio nere med öppenspis och enkelt 2.1 ljudsystem. Självklart kör jag proje o duk i bägge ;)

Redigerat av film-fanatiker, 29 October 2012 - 21:12.

Postad 29 October 2012 - 21:15

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1

Nej, du är inne på JBL "proffesional". De du länkar till är väl ämnade för riktiga biografer.

/ea

Riktiga bioagrafer? många av oss har riktiga biografer hemma.

Dom små JBL:arna skulle ju vara riktigt coola hemma, JBL:s motsvarighet på Klipsch THX, MKsounds 150 system, och Kreisels nya, och Procella Audios P6 och P8.

Men om du inte nöjjer dig med ovanstående så kan du i stort sett ta alla fullrange golvare ute på marknaden som ligger i prisklassen, dela dom vid ca 80hz och spela lika högt som INO i64 kan, vissa har mer, vissa har mindre dist.

INO i64 är inte på ngt sätt en speciell högtalare, utan en helt vanlig stor högtalare med en dome diskant och ett par mellanregister...dock tror många INO-ägare att just så inte är fallet av ngn konstig anledning, vet inte varför dom tror att andra märkens högtalares diskanter är sämre än i64:as valda. (visst, det finns säkert dom som har sämre, men oxå dom som har ännu bättre lämpade diskanter för att spela högt)

Sammanfattning: Etage vill bygga DIY-subb. Ångrar sig och undrar hur mycket en Ino InfraZ pumpar. Jag svarar att jag jizzar 4,5l. Tråden urartar till smutskastning av Ino.

Absolut inte...

Men är det så du personligen känner och ser på det så kan man ju förstå hur just du tänker.

- - -

En undran: undrar hur mkt denna hifi-högtalare klarar av att spela?

http://se.jbl.com/jb...nitor-4365.html

Skulle tippa på att den klarar av väldigt höga db... ngn som vet?

EtageMedia läs inlägg 212, 214 och inlägg 218. Läs även mina. Alla inlägg och se vart jag var otrevlig mot dig. Sen kan du ta fram den där eller de trådarna där du påstod att jag skrivit xxx om sub xxx etc... Inlägg nr 212 stod det i ja.

Förövrigt så är det inte speciellt svårt att lista ut vad jag har för rigg. Har ju ett galleri som är just till för det. Samt att jag har inte bara en bio jag har två. Dock för helt skilda ändamål. Mys bio nere med öppenspis och enkelt 2.1 ljudsystem. Självklart kör jag proje o duk i bägge ;)

Du är f.o.m nu ignorerad (inget illa menat)

Redigerat av EtageMedia, 29 October 2012 - 21:13.

Postad 29 October 2012 - 21:21

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Dom lite äldre underbara JBL Tik serien (tror jag dom hette) spelade riktigt bra om jag minns rätt, finns väl en på forumet som äger ett helt system i lönn?

Postad 29 October 2012 - 21:27

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Bara så du vet EtageMedia så är du nu anmäld av mig för ditt fina pm till mig!

Postad 29 October 2012 - 21:28

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 8
Och där sätter vi stopp för denna tråden. Tänker inte ens bry mig om att ge den en andra chans då jag vet att det bara kommer att urarta.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.