Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Witcher 3

819 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Witcher 3: Wild Hunt (PC) (PC-spel) 9 9,44 (17) 124:-
The Witcher 3: Wild Hunt (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8,76 (28) 149:-
The Witcher 3: Wild Hunt (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 8,86 (6) 245:-

#201

Postad 19 maj 2015 - 20:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Har lirat ett par timmar och egentligen bara kommit till första byn och gjort ett lätt och kort quest. Känns bra och lovande. Det som stör mig mest så här långt är att det är väldigt liten text i menysystemen. Jag ser nästan inte vad som står på prylar i inventoryn och får verkligen anstränga mig för att se. Nu har jag inte den största eller bästa tvn, men sådana här problem att läsa har jag inte haft på något spel innan :).



#202

Postad 19 maj 2015 - 21:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0

Ja texten är liten även på en 60" plasma. Tycker även det är lite väl mycket fps drops i PS4 versionen och ibland konstig grafisk, tycker GTA5 är snyggare.

 

Är inte riktigt övertygad, tycker inte ännu det känns som ett 93% spel, men vi får se, förhoppningsvis växer spelet med tiden, första timmen är ganska dryg med mycket dialoger och lite action.

 

Jag får lite Assassins Creed vibbar av det här än så länge.



#203

Postad 19 maj 2015 - 22:24

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Själv kör jag med dubbla GTX 970 i SLI och har för det mesta stabila 60 FPS med allt på Ultra.

 

Du kan ju prova antingen Fraps eller Riva Tuner för att se FPS.

Alright, testade med Fraps och frameraten var bättre än jag inbillade mig. Ligger på typ 55-60 med mediuminställningar på såväl post processing som grafik, med undantag för grass density som är high och textures som är ultra. Även i första stora zonen ligger frameraten på 55-60 med undantag för några enstaka dippar ner till 50. Ser ju knasigt snyggt ut redan på medium! Bara i vissa cut scenes som det cappar vid 30 av nån anledning, och skakiga 30 dessutom. Antar att felet inte ligger hos mig så att säga. Lite synd, men jag går tillbaka till W2 nu, är i kapitel 1 där. Så förhoppningsvis kommer det en och annan patch innan jag drar igång trean på allvar.

 

Så för att göra en lång historia kort, jag är så här långt mäkta nöjd med optimeringen.



#204

Postad 19 maj 2015 - 22:28

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Är inte riktigt övertygad, tycker inte ännu det känns som ett 93% spel, men vi får se, förhoppningsvis växer spelet med tiden, första timmen är ganska dryg med mycket dialoger och lite action.

 

Jag får lite Assassins Creed vibbar av det här än så länge.

Har du spelat ettan och/eller tvåan? Jag själv, som spelat båda gillar skarpt den "dryga" inledningen. ;)



#205

Postad 20 maj 2015 - 06:42

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan reseta skills points man sätter ut ?



#206

Postad 20 maj 2015 - 06:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Ja texten är liten även på en 60" plasma.

Okej, då är det inte bara jag då :).

Förstår faktiskt inte varför de gjort texten så otroligt liten och tunn.

 

https://www.google.s...tcher 3&es_th=1


Redigerat av genstruktur, 20 maj 2015 - 06:56.


#207

Postad 20 maj 2015 - 07:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 778 inlägg
  • 0
Sitter typ 1,5m ifrån min tv så jag kan nätt o jämt se vad det står. Sitter man längre ifrån måste det vara kört.

En annan sak, jag förstår inte hur man använder spells? Enligt tutorialen så tryckte man fram menyn med LB (Xbox) och valde spell, allt ok så långt men trollade man inte med RB sen? INGET händer när jag trycker på RB iaf. Vad har jag missat?

#208

Postad 20 maj 2015 - 08:09

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 1

Har PS4-versionen.

 

Sitter 2,5m från min 51" och stör mig otroligt mycket på att texten är i typsnitt 2. Ser inte vad jag plockar upp, ser inte i menyerna. Uselt.

Sen har de ju roliga färgscheman på texten också, ljusbrun text mot brun bakgrund, gul text mot vit bakgrund.

 

Upplever även frame drops/lagg i vissa cutscenes eller när det händer mycket på skärmen samtidigt. Sen tycker jag att buskar och dylikt som reagerar på vinden är riktigt dåligt gjorda.

 

Tycker kontrollerna är sådär. Lite för känsliga om man t.ex. ska loota något och hamnar lite vid sidan av och bara vill ta ett steg åt sidan så känns det som att hur löst man än för spaken så gör han nån halvrush så man hamnar lite för långt åt andra sidan.

 

Med det sagt kan jag väl säga att jag inte är blåst av stolen överhuvudtaget, men hoppas ändå att man växer in i spelet allt eftersom man lär sig spelmekaniken.

 

La Cucaracha: Du väljer spells med LB (vänster fram) för att få upp menyn etc. Sen kastar du dem på RT (höger bak). RB (höger fram) är till för att kasta bomber och sånt.



#209

Postad 20 maj 2015 - 08:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Sitter typ 1,5m ifrån min tv så jag kan nätt o jämt se vad det står. Sitter man längre ifrån måste det vara kört.

 

He he, jo igår när jag satt på min vanliga plats i soffan cirka 3 meter ifrån tvn så började jag undra om min syn blivit hastigt sämre:). När man skulle plocka upp loot och kolla information om inventory fick jag luta mig fram. Det här måste fixas! Funderar faktiskt på om jag skulle avvakta att spela spelet tills det är ordnat. Var rätt anstränganade för ögonen igår märkte jag. Märkligt att ingen recensent har anmärkt på detta?

 

PS4 verkar ha någon zoomfunktion man kan använda, men Xbox one har ingen sådan vad jag vet i alla fall.


Redigerat av genstruktur, 20 maj 2015 - 08:21.


#210

Postad 20 maj 2015 - 08:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 778 inlägg
  • 0

Upplever även frame drops/lagg i vissa cutscenes eller när det händer mycket på skärmen samtidigt. Sen tycker jag att buskar och dylikt som reagerar på vinden är riktigt dåligt gjorda.

Tycker kontrollerna är sådär. Lite för känsliga om man t.ex. ska loota något och hamnar lite vid sidan av och bara vill ta ett steg åt sidan så känns det som att hur löst man än för spaken så gör han nån halvrush så man hamnar lite för långt åt andra sidan.

Med det sagt kan jag väl säga att jag inte är blåst av stolen överhuvudtaget, men hoppas ändå att man växer in i spelet allt eftersom man lär sig spelmekaniken.

La Cucaracha: Du väljer spells med LB (vänster fram) för att få upp menyn etc. Sen kastar du dem på RT (höger bak). RB (höger fram) är till för att kasta bomber och sånt.


Exakt samma är det på Xbox One, laggiga cutscenes, fula buskar/rankor som blåser, sladdrig kontroll.

Får testa RT sen för jag fattade nada när jag skulle elda på några vargar.

#211

Postad 20 maj 2015 - 08:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0
Kommer garanterat komma en patch för textstorleken, känns som en miss av utvecklarna.
Tycker också kontrollen är lite sladdrig och inte särskilt precis, tex när man ska hoppa upp på hästen så måste man stå pårätt ställe.
Tycker även att världen känns för inzoomad.

#212

Postad 20 maj 2015 - 08:44

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Vi får hoppas att det kommer en patch snart! :)

 

Annars håller jag med om kritiken en del, i det här skicket är det inte 10/10 som Gamespot gav. Även om jag tror att spelet är riktigt bra ändå så är det inte perfekt, än i alla fall :).



#213

Postad 20 maj 2015 - 10:16

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Ja då har man klarat av prologen, satt uppe till halv två så det blev några timmars spelande:-)

 

Det jag stör mig på är att Geralt är lite ryckig att styra.

Och som andra nämnt så är det titt som tätt framedrops, framför allt i cutscenes och så har jag vart med om div. grafikfel ibland. För att inte tala om hur lite för mycket träd/växter vajjar i vinden.

 

Men förhoppningsvis blir spelet patchat igen ganska snabbt

 

Annars är det ett bra spel som iaf jag blir medryckt i och kommer att bli sittande spelandes i lite för länge!

 

 

Edit: Spelar på PS4.


Redigerat av Zerokelvin, 20 maj 2015 - 10:17.


#214

Postad 20 maj 2015 - 10:26

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan reseta skills points man sätter ut ?

 

http://www.gosunoob....-3/skill-reset/



#215

Postad 20 maj 2015 - 10:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0
Jag tycker det är sällan som rescencenter är ärliga med storspel tyvärr, finns flera exempel på senare tid där man inte lyfter fram spelens brister utan bara hyllar det som är bra.

#216

Postad 20 maj 2015 - 11:16

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag tycker det är sällan som rescencenter är ärliga med storspel tyvärr, finns flera exempel på senare tid där man inte lyfter fram spelens brister utan bara hyllar det som är bra.

 

Jag har inte spelat spelet men har läst många recensioner. Jag har inte stött på en enda recension eller "let's play" där de inte nämner brister med spelet. Däremot så får man själv överväga vad som är så pass dåligt gjort att det gör spelet dåligt. Jag personligen tycker att det finns flera brister med t.ex. Bloodborne men tycker utan tvekan att det är ett av de bästa spelen jag spelat på mycket länge. Jag kan också vända på det - skulle jag utgå ifrån vad som sägt i denna tråd så skulle jag inte köpa spelet.

 

Sedan om man tycker att ett specifikt spel är värt betyg 10 är en smaksak. Betygsättning kan vi diskutera hela dagen.


Redigerat av crowbar82, 20 maj 2015 - 11:18.


#217

Postad 20 maj 2015 - 12:00

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Hade en förbokning på spelet men tog bort den innan det hann släppas då jag hela tiden haft mina tvivel.

 

Så,hur är/känns combaten, svärdfigtingen, spells kontrollmässigt och i variation?  

Den måste vara riktigt bra i min bok om jag ska palla ett spel på runt 100tim.



#218

Postad 20 maj 2015 - 13:19

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 1

la en beställning på denna

http://www.netonnet....9s/215465.3012/

 

ska fan lira W3 i 60fps... :angry: pallar inte multiplat längre på konsol.


Redigerat av WarpGuN, 20 maj 2015 - 13:21.


#219

Postad 20 maj 2015 - 13:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 999 inlägg
  • 0

la en beställning på denna

http://www.netonnet....9s/215465.3012/

 

ska fan lira W3 i 60fps... :angry: pallar inte multiplat längre på konsol.

 

 

 

Haha, och du som verkade besviken på att jag hade köpt en PC och tjötade på mig att jag skulle komma tillbaka till "konsolgänget" etc :D

 

Trodde du var konsolsspelare? :blink: :ph34r: :(

 

 

 

du är varmt välkommen tillbaka till konsolgänget igen Zolier om du vill. :wub: allt är förlåtet :ph34r:

 


Redigerat av Zoiler, 20 maj 2015 - 13:37.


#220

Postad 20 maj 2015 - 13:45

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Haha, och du som verkade besviken på att jag hade köpt en PC och tjötade på mig att jag skulle komma tillbaka till "konsolgänget" etc :D

 

:wub:  :D

 

Nämen, har faktiskt funderat på detta ett bra tag, då gejming är en stor hobby för mig

När dom flesta multiplat spel underprestera/dåligt optimerade på next gen (hallå stabila 30fps minst, tack?) så är det värt att lägga pengarna på rejäl hårdvara nu istället.  :)



#221

Postad 20 maj 2015 - 18:13

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Jag spelar på PS4, har lite hack i cutscenes ibland o håller med om att kontrollen är lite känslig samt för liten text. Dock har jag långt ifrån mycket framedrops, jämfört med GTA V är ju Witcher 3 en dröm. Sen kanske det är framedrops men jag har nog blivit avtrubbad av GTA kanske.

#222

Postad 20 maj 2015 - 18:39

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Kommer garanterat komma en patch för textstorleken, känns som en miss av utvecklarna.
Tycker också kontrollen är lite sladdrig och inte särskilt precis, tex när man ska hoppa upp på hästen så måste man stå pårätt ställe.
Tycker även att världen känns för inzoomad.

Man undrar ju ändå hur en sån här miss kunde slinka igenom. Man kan ju fråga sig om de ens testat att spela på avstånd? Eller om alla suttit framför datorskärm, även med konsolerna. Hade stört mig rätt mycket om jag spelat detta på konsol. Ser redan dåligt som det är.

 

Men på pc (24" skärm) har det inte varit några problem skulle jag säga.

 

Ja, vi får hoppas på patch för konsolerna.



#223

Postad 20 maj 2015 - 19:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Ja väldigt märkligt att missa en sådan här sak.

 

Jag kommer att avvakta med att spela. Vill inte förstöra upplevelsen genom att behöva sätta mig upp och luta mig fram i soffan stup i kvarten. Ett sådant här spel vill jag ligga ned bekvämt i soffan och spela, samt kunna läsa allt perfekt därifrån :).


Redigerat av genstruktur, 20 maj 2015 - 19:07.


#224

Postad 20 maj 2015 - 19:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har inte backloggat här, men tydligen så är det save-buggar iaf på XO versionen, så se till att spara ofta annars blir det att spela om när spelet vägrar spara.



#225

Postad 21 maj 2015 - 05:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

På PS4 eller? Har läst om att PS4-versionen har rätt stora framerateproblem.

 

Jepp, PS4. Framerateproblem är ju jobbiga i sig, men kontrollen av Geralt är ju nästan fullkomligt värdelös när man inte är i battle stance. Geralt känns inte heller helt kopplad till världen utan fastnar i geometrin ibland, överlag känns allt ryckigt och ofärdigt.



#226

Postad 21 maj 2015 - 06:38

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Trist att höra om kontrollproblemen. Tyckte inte det kändes dåligt när jag spelade tutorialen. Spelar som jag tidigare nämnt tvåan just nu och måste faktiskt säga att trean kändes som en förbättring. Men som sagt, har inte spelat mycket och det låter ju inte lovande det jag hör från er.

 

Hur känner ni konsolspelare igen er i Eurogamers beskrivning av optimeringen? Verkar ju som att såväl XBO som PS4 har problem:

 

Performance Analysis: The Witcher 3: Wild Hunt

 

Overall, the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option in this case and we still hope to see it implemented in a future update. The PS4 release has the right tactic, but it lets itself down by being unable to stream in world geometry or render effects at a perfect 30fps to take advantage of this. The perceived effect is a judder to motion on both consoles, for cut-scenes and gameplay, though PS4 is capable of smoother passages of play at times. When it comes to performance, and factoring in the game's superior 1920x1080 output, Sony's hardware is a preference - but it's not the clear choice we had expected.

 



#227

Postad 21 maj 2015 - 08:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jobbigt med tvåan är att Geralt har två modes (Normal och Combat) som man inte själv kan styra över och enda sättet att se vilken man är i är att försöka rulla. Jag förstår inte varför det inte räcker med att dra vapen för att byta mode? Skitirriterande att fienden först måste anfalla innan spelet byter mode.

 

Hur fungerar det i trean?



#228

Postad 21 maj 2015 - 08:50

cocobahia
  • cocobahia
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Det verkar fungera lika som i tvåan (har inte spelat w2), nu när du skriver det så håller jag med om att det är riktigt irreterande.



#229

Postad 21 maj 2015 - 08:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Så man kan inte i princip attakera vem man vill?  utan måste invänta att området blir "hostile" typ?



#230

Postad 21 maj 2015 - 08:59

chrer463
  • chrer463
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Spelade bara kort igår (PS4) men jag fick uppfattningen att man kan dra/hölstra svärdet när som. Tryck på vänster/höger på styrkorset så drar han eller hölstrar. Sen provade jag aldrig att slå inne i en by eller liknande men jag tror det går. Testa.



#231

Postad 21 maj 2015 - 09:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Så man kan inte i princip attakera vem man vill?  utan måste invänta att området blir "hostile" typ?

Det går att dra vapen när som helst, men i tvåan kan man inte anfalla för det, utan först måste någon anfalla för att Geralt ska byta mode till combat. Det räcker alltså inte med att det finns hostiles runt om, utan någon måste ha anfallit.



#232

Postad 21 maj 2015 - 12:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 999 inlägg
  • 0

En stor patch är på väg med 600 uppdateringar, bland annat grafiska. Ska komma om en knapp vecka.



#233

Postad 21 maj 2015 - 12:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

En stor patch är på väg med 600 uppdateringar, bland annat grafiska. Ska komma om en knapp vecka.

Även med textstorleken fixad ?


Redigerat av genstruktur, 21 maj 2015 - 12:28.


#234

Postad 21 maj 2015 - 12:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 999 inlägg
  • 0

Det vet jag inte men antar det, ni är inte de enda som klagar.

 

Hittade detta:

 

One other complaint that’s been seen on message boards and social media, is that in some parts of the UI, the game’s font can be a little hard to read, especially given that most people play games a fair distance away form their TVs.

While not promising anything, the community lead did say that the developer is looking into it, and that it’s hoping to find a solution soon.

 

 

http://www.vg247.com...me-rate-issues/

 

http://www.eurogamer...e-issue-head-on


Redigerat av Zoiler, 21 maj 2015 - 12:37.


#235

Postad 21 maj 2015 - 12:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0
Sista gången jag köper ett storspel på releasen, när man ändå måste vänta 1 månad på alla fixar innan man kan spela speletsom det var tänkt. Ibland undrar jag om dom stora nyhetstidningarna får bättre exemplar.

#236

Postad 21 maj 2015 - 13:06

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Fick mitt spel igår men inte hunnit lira något, men nu väntar jag in uppdateringen så man inte förstör känslan.



#237

Postad 21 maj 2015 - 13:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Sista gången jag köper ett storspel på releasen, när man ändå måste vänta 1 månad på alla fixar innan man kan spela speletsom det var tänkt. Ibland undrar jag om dom stora nyhetstidningarna får bättre exemplar.

Tja, iaf verkar det ju vara på det viset för mässor och likn.

 

http://www.fz.se/art...-kanns-inte-bra

 

"I en utvecklingsprocess gör man en speciell version av spelet för en mässa, och paketerar den, och den ser fantastisk ut. Och du är samtidigt väldigt långt ifrån att ha ett färdigt spel. Sen placerar du detta i en öppen värld, oavsett plattform, och typ "shit, det fungerar inte." Vi har redan visat upp det, nu måste vi få det att fungera också. Och sedan försöker man få det att fungera i stor skala. Det ligger i spelutvecklingens själva väsen"

 

Men i vanlig ordning kan vi nog "skylla" på konsollerna även denna gång att ett spel har nerfats grafiskt, tom dom själva säger det indirekt.

 

"En av de första frågeställningarna som tas upp i intervjun är huruvida det är konsolernas "fel" att grafikambitionerna fick skalas ner men Iwinski har ett väldigt krasst svar:

 

– Utan konsolernas inblandning skulle det inte finnas något Witcher 3. Det är så enkelt. Vi skulle inte ha råd med det. Konsolerna låter oss sätta högre försäljningsmål, ha en större budget för spelet, och investera allt i att utveckla denna gigantiska värld."

 

Å andra sidan har vi konsollerna att "tacka" för att det ens finns dock...


Redigerat av masse70, 21 maj 2015 - 13:19.


#238

Postad 21 maj 2015 - 13:45

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det vet jag inte men antar det, ni är inte de enda som klagar.

 

Hittade detta:

 

 

http://www.vg247.com...me-rate-issues/

 

http://www.eurogamer...e-issue-head-on

 

Ja man får hoppas helt enkelt. :)


Sista gången jag köper ett storspel på releasen, när man ändå måste vänta 1 månad på alla fixar innan man kan spela speletsom det var tänkt.

Japp, den tanken har slagit mig också. Sådana här missar får inte finnas i ett "färdigt" spel anser jag.

 

Hoppas det kommer en patch snart, som löser det vi stör oss på, så man kan få njuta av spelet som det var tänkt. Lite synd dock att behöva vänta, hade själv tänkt att ha en spelhelg till helgen, men jag tror jag avvaktar och ser om textstorleken ordnas.


Redigerat av genstruktur, 21 maj 2015 - 13:57.


#239

Postad 21 maj 2015 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 999 inlägg
  • 0

Hoppas det kommer en patch snart, som löser det vi stör oss på, så man kan få njuta av spelet som det var tänkt. Lite synd dock att behöva vänta, hade själv tänkt att ha en spelhelg till helgen, men jag tror jag avvaktar och ser om textstorleken ordnas.

Du har ju tre underbara avsnitt av Life is Strange till spelkvällen istället ;)

 

Det är märkligt med textstorleken framförallt, det är något som man verkligen borde ha sett när man spelade spelet, såvida de inte enbart spelade på datorskärmar...



#240

Postad 21 maj 2015 - 15:08

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Text storlek är något som får mig att för det mesta spela på konsoll. Har datorn kopplad till TV'n, men alltför många spel ger för liten text (Win7). I en del går det att fixa, i vissa är det underbara stora fonter, i andra är det ospelbart.

 

Fattar inte att speltillverkare inte förstår att folk vill spela på sin stortv.

 

Fungerat klockrent hittills på konsoll, men som andra säger, Witcher 3 har för liten text, får vänta med det tills det blir fixat.



#241

Postad 21 maj 2015 - 16:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Du har ju tre underbara avsnitt av Life is Strange till spelkvällen istället ;)

 

Det är märkligt med textstorleken framförallt, det är något som man verkligen borde ha sett när man spelade spelet, såvida de inte enbart spelade på datorskärmar...

 

Jo jag har alltid ett källarförråd som behöver rensas också ;).

 

Alltså jag fattar inte det heller, får man inte räkna det som en riktig dundertabbe? 



#242

Postad 21 maj 2015 - 18:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Fråga: Alla böcker/brev man hittar som lägger sig i inventory, kan man kasta efter man läst?

Quest items har ju en egen tab, så man borde väl inte slänga något viktigt?

#243

Postad 21 maj 2015 - 22:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0

Märkligt att PS4 versionen verkar gå under 30 fps rätt ofta, Xbox One versionen ökar snarare i fps inne i städerna till 33 där PS4 bara klarar av 29 fps.

One versionen flyter i överlag på med ca 4-5 fps bättre.

Bara hoppas det är något man kan förbättra.

 

Men jag förstår utvecklarna som gör spelet konsolanpassat, finns ingen marknad att göra spel toksnygga när endast ca 10% av köparna kan maxa grafik inställningarna. Detta var en av anledningarna till att jag slutade med PC spel för några år sedan, det var ingen mening med den bästa hårdvaran då man sällan kunde utnyttja det.



#244

Postad 22 maj 2015 - 00:25

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Märkligt att PS4 versionen verkar gå under 30 fps rätt ofta, Xbox One versionen ökar snarare i fps inne i städerna till 33 där PS4 bara klarar av 29 fps.

One versionen flyter i överlag på med ca 4-5 fps bättre.

Bara hoppas det är något man kan förbättra.

 

Men jag förstår utvecklarna som gör spelet konsolanpassat, finns ingen marknad att göra spel toksnygga när endast ca 10% av köparna kan maxa grafik inställningarna. Detta var en av anledningarna till att jag slutade med PC spel för några år sedan, det var ingen mening med den bästa hårdvaran då man sällan kunde utnyttja det.

Men har inte PS4-versionen ex-vis högre upplösning?



#245

Postad 22 maj 2015 - 12:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 923 inlägg
  • 0

Det här sätter något slags världsrekord i seg installation. Tur man köpte på skivan. Bluray borde ersatt dvd redan dock.



#246

Postad 22 maj 2015 - 12:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

.Men jag förstår utvecklarna som gör spelet konsolanpassat, finns ingen marknad att göra spel toksnygga när endast ca 10% av köparna kan maxa grafik inställningarna. Detta var en av anledningarna till att jag slutade med PC spel för några år sedan, det var ingen mening med den bästa hårdvaran då man sällan kunde utnyttja det.

Det där stämmer inte alls, jag sitter med rätt saftig spel-pc med 2x970 GTX i sli osv och många spel idag kan lugnt få den att gå på knäna om man maxar allt och kör i lite högre upplösningar.

 

Så man utnyttjar verkligen den hårdvaran och behöver den också om man vill satsa på minst 60 fps med bra settings.

 

Men har inte PS4-versionen ex-vis högre upplösning?

Enligt denna video ser man iaf stor skillnad grafiskt mellan PS4 och XB1.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1V_L3nB-2Hg



#247

Postad 22 maj 2015 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 999 inlägg
  • 0

Detta var en av anledningarna till att jag slutade med PC spel för några år sedan, det var ingen mening med den bästa hårdvaran då man sällan kunde utnyttja det.

De gör ju inte exklusiva assnygga PC-spel, men man kan fortfarande få mycket bättre flyt och lite snyggare spel med en bra PC, så det är väl upp till en själv vad man tycker det är värt, utnyttjas gör det iaf, dock inte till 100 % såklart, för liten målgrupp.



#248

Postad 22 maj 2015 - 14:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 603 inlägg
  • 0

Mjo är lite sugen på en bra PC igen, snygg jämförelse i 60 fps. Ganska hugget som stucket mellan One och PS4 tycker jag även om det är lite mer detaljer i PS4 versionen men inte lika stor skillnad som i GTA5.



#249

Postad 22 maj 2015 - 16:12

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Så där..min nya maskin uppe nu

 

https://www.prisjakt...t.php?p=2854951

 

Intel® Core™ i5-4460
Minne 8GB 1600MHz
Lagring 128GB SSD & 1TB hårddisk
GeForce GTX 980 4 GB

 

Allt på Ultra (Foliage Visibility Range på high) och Nvidia HairWorks av 1080p och stabila 60fps :)

Någon som fått 5.1 att funka?


Redigerat av WarpGuN, 22 maj 2015 - 16:30.


#250

Postad 22 maj 2015 - 16:39

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Märkligt att PS4 versionen verkar gå under 30 fps rätt ofta, Xbox One versionen ökar snarare i fps inne i städerna till 33 där PS4 bara klarar av 29 fps.

One versionen flyter i överlag på med ca 4-5 fps bättre.

Bara hoppas det är något man kan förbättra.

 

Men jag förstår utvecklarna som gör spelet konsolanpassat, finns ingen marknad att göra spel toksnygga när endast ca 10% av köparna kan maxa grafik inställningarna. Detta var en av anledningarna till att jag slutade med PC spel för några år sedan, det var ingen mening med den bästa hårdvaran då man sällan kunde utnyttja det.

 

 

Inte så att om man hade en bra gaming-pc så kunde man inte lira "det nyaste spelet" på full grafik-settings ett halvår/år senare då ens dator var gammal? Tror CS var det sista PC-spelet man själv lirade. Eller ja lite retro Pirates eller så blir det väl fortfarande ibland.

 

Fan blev sjukt sugen på att skaffa en PS4:a när man såg detta. Har inte lirat dom andra i serien är det något man borde innan "Wild Hunt"?


Redigerat av HenkeEdge, 22 maj 2015 - 17:29.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.