Lite information för den som sitter på det.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
Postad 21 november 2013 - 09:10
Lite information för den som sitter på det.
Postad 21 november 2013 - 09:13
Så finns inte mycket att klaga på där

Postad 21 november 2013 - 12:10
Eller valde du själv att hämta den där?
Postad 21 november 2013 - 22:12
Postad 22 november 2013 - 19:15
Dina intryck av tv.n?Skulle få den hemkörd dagen efter men va ivrig så valde att åka dit efter jobb och hämta själv.
Postad 22 november 2013 - 19:29
Vill byta upp mig till fullHD och 60" helst. Är svärtan kass på 650T eller kommer det vara ett jättelyft från min gamla Panasonic?
Det är svårt att veta om ni tycker svärtan är kass för att ni jämför med dagens värstingar från panasonic eller om den är kass även i jämförelse med äldre plasmor..
Någon som bytt upp sig från plasma liknande min?
Postad 22 november 2013 - 21:28
Dina intryck av tv.n?
Blidde ingen LG utan en Samsung istället. Frugan föredrog bilden och att vi har samsung nu så hon vet hur man byter mellan ingångarna å sånt

Men den är jag nöjd med iaf, visst panan å samsungs 8 serie va svartare men jämfört med en samsung led är bilden grym.
Nu sitter man å undrar varför man inte haft plasma i alla år

Postad 22 november 2013 - 23:06
Redigerat av Unregistered6df60672, 22 november 2013 - 23:06.
Postad 25 november 2013 - 10:03
Postad 25 november 2013 - 16:48
Redigerat av Unregistered6df60672, 25 november 2013 - 16:52.
Postad 28 november 2013 - 08:59
Nej. Då har jag packat ner den. Tyvärr funkade det inte i vår öppna yta i rummet som inte bara är ett TV-rum utan även ett matrum. Var tvungen att sänka ljuset väldigt ofta för att kunna njuta av bilden men det vill ju inte familjen som kanske sitter vid matbordet och spelar/läser. Jag har tänkt utnyttja ångerrätten men det verka svårt att skicka tillbaka den såvida jag inte hyr en skåpbil och kör upp den till Göteborg (Komplett) vilket blir dyrare än vad det är värt (Bor i NV Skåne). Går det inte att skicka tillbaka så blir det en annons. Om ni är intresserade är den i helt perfekt skick och originalförpackning kvar.
Synd man inte visste att du bodde i nv skåne, då kanske man kunde sett hur tv:n presterade i hemma miljö

Postad 30 november 2013 - 17:19
TV.n är stor och det är bra bildbehandling, naturliga färger och den är dessutom helt tyst. Jag har positiva intryck av detta. Se på fotboll och hockey på den TV.n var kanon.
Det största minuset kommer till reflektionerna. Det går ju att mörklägga för att få det rätt bra, men i vårt fall som har en rätt öppen planlösning var det svårare att behöva mörklägga nästan hela lägenheten för att nån vill se på TV och då film i första hand. Viss mörkläggning måste man ha oavsett TV men i LG:ns fall måste man till och med börja tänka på att försöka att undvika ljusa möbler och ljusa gardiner framför och bredvid TV.n. Alltså det räcker inte alltid att i lagom omfattning mörklägga ett ljust rum. Rummet som sådant måste vara ganska mörkt för att kunna se på en mörk film, typ Star wars/Alien och liknande filmer.
LG plasmans svärta är mindre bra men är väl ungefär som en medioker LCD. Det går att acceptera tycker jag ändå. TV.n fungerar jättebra till saker som vanligt tv tittande, spel och delvis till dataskärm, men till film duger den mindre bra. I alla fall i mina ögon så kräsen som jag är.
Min erfarenhet är att Panasonics apparater ST,GT, VT-modellerna har en klar fördel vad gäller svärta och filter mot de värsta reflektionerna och är värda de extra tusenlappar som dessa apparater kostar. Att de är smarta bryr jag mig mindre om men de kommer ju på köpet.
Är man inte kräsen fungerar LG:n bra.
Sugen på en större TV blev man ju ändå så en 55 tums panasonic lär väl bli intressant att titta på.

Redigerat av Unregistered6df60672, 30 november 2013 - 17:32.
Postad 06 december 2013 - 19:42
Postad 06 december 2013 - 21:20
Postad 03 januari 2014 - 15:38
Jag har en 4-5 år gammal 50pk350 från lg. Den hade inte då den bästa svärtan och ligger naturligtvis vis efter fortfarande. Bortsett från det är det en helt OK TV, framförallt för sport. Frågan är om 2013-plasmorna från lg presterar ännu sämre än sina föregångare? I jakten på kostnader i produktionen kan ju faktiskt komponenter och material bytts mot billigare alternativ.
Jag behöver en TV till och funderar på en 50-tums LG, modell 650, 660 eller 670. Frågan är om de ens matchar sina föregångare.
Någon med erfarenhet över plasma-generationerna får mycket gärna kommentera detta. Framförallt intressant att veta hur utvecklingen på svärtan varit.
Postad 06 januari 2014 - 19:57
Nu har jag en motsvarande fast en 2013..
Tycker fan jag har sämre svärta än på min gamla.
Riktigt sjukt dålig svärta.
Men vist duger den väl å slöa framför för ungarna men jag skulle aldrig,aldrig köpa en idag för mer seriöst tittande.
Var mest storleken å priset jag var ute efter.
Postad 06 januari 2014 - 21:19
Var ute efter en billig stor tv, tittade i dag på just en LG 60PN650T.
Såg den på Elgiganten, Nordstaden GBG, där dom körde en gammal ultrarapid slinga på alla TV.
Dom flesta TV klarade det lååååångsamma tempot utmärkt, utom just LG 60PN650T.
Den kom tidvis bara upp i 1 FPS, typ snabb diabildsvisning, ryck, ryck, ryck.
Har dom snålat på allt på denna modell, eller var den felinställd på något sätt?
Svärtan var sämre än alla LCD med, typ ljusgrå, men färgerna var bättre på denna LG plasma.
Vet, det är inte en toppmodell, men lågt pris lockar.
Postad 07 januari 2014 - 10:10
Hej!
Såg den på Elgiganten, Nordstaden GBG, där dom körde en gammal ultrarapid slinga på alla TV.
Har dom snålat på allt på denna modell, eller var den felinställd på något sätt?
Svärtan var sämre än alla LCD med, typ ljusgrå, men färgerna var bättre på denna LG plasma.
Det låga priset lockar, men sen sitter du där och irriterar dig på den gråa svärtan och blänket i glaset. Annars var den TV.n ok i bildhantering och rörelser, panoreringar.
Miljöer runt om en Tv måste mörkläggas/anpassas men LG:n i detta fall var alldeles för känslig där det knappt räckte med mörkläggning.
Har du krav på bra bild vid film så skippa den TV.n. Vill du bara ha en Tv för att kolla nyheter/dokumentärer och sport så visst går det bra men där tar det stopp.
Tyckte också TV.n hade en frän lukt när den var på....

Redigerat av Unregistered6df60672, 07 januari 2014 - 10:11.
Postad 07 januari 2014 - 18:53
Just denna modell har fått mycket goda omdömen på bland annat amazon.co.uk
Bland annat av tidigare LCD LED ägare, hmmm nja, smaken kanske varierar.
I samma affär hade dom en Panasonic plasma av bättre sort i en avdelning med dämpat ljus.
Upplevde den som mycket ljussvag och suddig i bilden, trots alla goda omdömen.
Hmmmm, får kolla vidare....
Postad 08 januari 2014 - 09:49
Hej!
LG verkar ju lagt ner utvecklingen bildmässigt helt på plasma för länge sedan. De är miltal bakom Samsung och nu utdöende Panasonic, speciellt svärtan har ju varit haltande länge. Har du dålig svärta påverkas alla andra parametrar i bilden även färgerna, har du koll på hur dessa apparater du jämförde var inställda?
Postad 08 januari 2014 - 11:03
Postad 09 januari 2014 - 22:11
Filtret på st gör att det dämpar reflektionerna men du kommer inte undan helt med st modellen. LG.n har ju inget filter alls på den modellen varför den blänker mer.
Postad 15 januari 2014 - 19:03
Har LG verkligen blivit sämre på dessa tre år eller vad är det frågan om?
Postad 15 januari 2014 - 20:36
Svärtan är allt annat än ens ok.
Inte för att pk550 hade så bra svärta heller.
I övrigt så är de väl en helt ok budget tv för pengarna.
Postad 15 januari 2014 - 22:41
Skulle nästan säga att min LG från 2013 är sämre än min pk550 från 2010...
Svärtan är allt annat än ens ok.
Inte för att pk550 hade så bra svärta heller.
I övrigt så är de väl en helt ok budget tv för pengarna.
Det avgör min tidigare fråga. Sitter på en 50pk350 som jag inte kan klaga på. Jag vill dock inte köpa en 3-4 år nyare TV av samma tillverkare, om den är sämre på något vis. Får bli Samsung, Panasonic eller inget alls.
Postad 16 januari 2014 - 18:37
Postad 19 januari 2014 - 15:09
Postad 27 februari 2014 - 16:24
Hittade inte Spotify-appen, ringde LG som sa att den bara finns för LGs LED men kommer till plasmorna "nån gång i slutet av februari".
Funderar på att köpa Magic Remoten, är den the shit?
Postad 13 mars 2014 - 08:04
Men tänkte då på input lag:en, enligt den här recensionen(http://reviews.cnet....35560968-2.html) ligger den på 70+ ms. Låter mycket i mina öron, men vet ju inte hur det är mätt.
Ni som har den, har ni nån erfarenhet av det? Nåt man märker av / bör vara orolig för?
Tack på förhand!
Postad 13 oktober 2014 - 20:01
Någon som har kunskap om detta (har googlat)
Mvh Marcus
Redigerat av Hitman TheSwede, 15 oktober 2014 - 15:22.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar