Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp LCD 2013

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 december 2013 - 21:25

Maxton
  • Maxton
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag kör en harmony (555, inte one) och jag fick till det efter mycket pillande. Jag la in source-knappen som en egen "input" i config-programmet och sedan programmerade jag den så att den väljer source, sedan siffra 1,2,3 osv och sedan OK. Då byter den till HDMI utan problem. Det tog en hel del trial and error innan jag fick det att fungera dock. Enligt google så har Logitec haft problem med Sharp-TVars input rätt länge. Vilken TV valde du när du la in TVn i config-programmet? 751E fanns inte att välja för mig, om jag minns rätt så valde jag 752E som fanns.

Har samma problem med min Harmony Touch. Den byter inte input...
Du har inte lust att göra en tutorial? :)

Edit. Löste det nu i myharmony. Gjorde som du och la in extra inputs!

Redigerat av Maxton, 17 december 2013 - 07:34.

Postad 17 december 2013 - 13:42

fedgen
  • fedgen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 1
Så här ser den ut vägghängd hemma hos mig

Bifogad fil(er)

Postad 17 december 2013 - 13:47

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Fräscht!!!

Postad 17 december 2013 - 13:49

Maxton
  • Maxton
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Stiligt fedgen!

Postad 18 december 2013 - 21:19

Maxton
  • Maxton
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 1
Så här ser mitt ut.

Bifogad fil(er)

Postad 19 december 2013 - 22:26

ChristianE
  • ChristianE
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
FW 0.2.3.3 finns att lägga in via nätverksuppdatering genom tv-n nu om man vill. Den har dock ej lagts upp på hemsidan än. Så vad den nya fw gör för nytta får man alltså vänta med och läsa tills den finns på hemsidan.

EDIT* Ser att de lagt in så att tv-n automatiskt talar om när det finns en ny FW att ladda ner. Sen kan man välja snabbstart i menyn energilalternativ. Den gör som det låter, dvs att tv-n startar snabbare .-p

Redigerat av ChristianE, 20 december 2013 - 00:41.

Postad 19 december 2013 - 22:35

johannes6100
  • johannes6100
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick hem den igår efter kört Samsung under många år, ett par frågor;

1. När jag söker efter TVn med iPhone appen för fjärr hittar den inte TVn, någon som vet om det är några inställningar man skall ändra? har kopplat både TVn och iPhonen till samma trådlösa nätverk.
2.Vet någon om det finns en överskådlig TV guide?
3. Kan man ladda in cmore eller netflix direkt i TVn?

All tips uppskattas :)

Postad 19 december 2013 - 23:09

johannes6100
  • johannes6100
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vet du vilken "port" man skall ha?

Postad 19 december 2013 - 23:17

ChristianE
  • ChristianE
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Vet du vilken "port" man skall ha?

Om du menar mig, så kör jag med trådat nätverk, då jag har 651:an. Jag konfade nätverket automatiskt så vilka portar som används, eller vilka som ev ska öppnas, har jag ingen aning om.

Postad 20 december 2013 - 06:04

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Jag var inne på El giganten på kungsgatan stockholmo och kollade på 60LE751E

Eftersom dom körde slinga kunde man inte göra så mycket bedömningar men noterade detta

1. 751e är "mörkare" än min 5 år gamla "42 panasonic

2. Min panaconic har bättre betraktningsvinklar, dvs bilden förändras inte oavsett var du stå

Redigerat av Ironse, 20 december 2013 - 06:22.

Postad 20 december 2013 - 21:38

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Fick hem den igår efter kört Samsung under många år, ett par frågor;

1. När jag söker efter TVn med iPhone appen för fjärr hittar den inte TVn, någon som vet om det är några inställningar man skall ändra? har kopplat både TVn och iPhonen till samma trådlösa nätverk.
2.Vet någon om det finns en överskådlig TV guide?
3. Kan man ladda in cmore eller netflix direkt i TVn?

All tips uppskattas :)

1.Fjärrappen fungerar INTE, varken med iPhone,iPad eller Android.
2:---
3.Netflix fungerar inte via app,kör den via min Apple-tv.

Postad 21 december 2013 - 16:30

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Snabb fråga om sharpen

Såg den idag igen på Elgiganten kungsgatan i Stockholm

Säg det är en svart ruta med text mitt på rutan, då ser man sharpens vita är mycket brunare än andra modeller

Kan det vara inställning?

Kändes som det var ett filter jämfört med andra

Annars var jag impad av panasonic lcd 55 men den går på 15k med

Postad 22 december 2013 - 20:34

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Snabb fråga om sharpen

Såg den idag igen på Elgiganten kungsgatan i Stockholm

Säg det är en svart ruta med text mitt på rutan, då ser man sharpens vita är mycket brunare än andra modeller

Kan det vara inställning?

Kändes som det var ett filter jämfört med andra

Annars var jag impad av panasonic lcd 55 men den går på 15k med

Det är en inställning som butiken ordnat så att den apparaten bredvid ska se bättre ut. Gammalt trick.

Postad 23 december 2013 - 23:11

sl2wm
  • sl2wm
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Någon som hittat någon knapp för att kontrollera inkommande hz och upplösning på signalen?

Postad 28 december 2013 - 12:46

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 548 inlägg
  • 0
Min 751 startar upp i 4:3 läge varje gång. Går det fixa så den startar upp i 16:9 istället. Fixar inte detta alltså

Postad 28 december 2013 - 12:52

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Min 751 startar upp i 4:3 läge varje gång. Går det fixa så den startar upp i 16:9 istället. Fixar inte detta alltså

Har du kollat inställningarna i din box? Om signalen är 16:9 borde det vara det som visas upp. Men om alla inställningar stämmer och tv:n fortfarande envisas med att starta upp i 4:3 så kanske du behöver göra en fabriksåterställning. Uppdatera även till senaste mjukvaran.

Postad 28 december 2013 - 13:14

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 548 inlägg
  • 0

Har du kollat inställningarna i din box? Om signalen är 16:9 borde det vara det som visas upp. Men om alla inställningar stämmer och tv:n fortfarande envisas med att starta upp i 4:3 så kanske du behöver göra en fabriksåterställning. Uppdatera även till senaste mjukvaran.

ok, provar

Satmottagaren inställd på 16:9 scart till scart. Nyaste firmware.

Gjorde en ny grundinställning via meny/extra/specialfunktioner/repetera grundinstallation

Men samma sak ändå, den startar upp i 4:3

Finns det någon annan "ny installation"?

Postad 28 december 2013 - 18:40

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Satmottagaren inställd på 16:9 scart till scart.

Använder du verkligen scart? Det kan ju vara så att den analoga signalen som matas in får tv:n att automatiskt ställa sig in i ett bildformat från samma tidsepok som scart.

Postad 29 december 2013 - 21:14

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som hittat någon knapp för att kontrollera inkommande hz och upplösning på signalen?

Tryck på info-knappen (i+) så ser du uppe till höger exempelvis "1920*1080p/24Hz"...

Postad 29 december 2013 - 21:20

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

FW 0.2.3.3 finns att lägga in via nätverksuppdatering genom tv-n nu om man vill. Den har dock ej lagts upp på hemsidan än. Så vad den nya fw gör för nytta får man alltså vänta med och läsa tills den finns på hemsidan.

EDIT* Ser att de lagt in så att tv-n automatiskt talar om när det finns en ny FW att ladda ner. Sen kan man välja snabbstart i menyn energilalternativ. Den gör som det låter, dvs att tv-n startar snabbare .-p

Grymt! Snabbare uppstart är ett stort plus, jag laddar ner direkt! Det vore kul att hitta någon komplett lista på förbättringar. Klart större versionshopp mellan 1.43.9 och 2.3.3 än tidigare (ex 1.43.3 till 1.43.9), så det borde vara fler grejer... Jag ska leta lite själv också.

Edit: Okej ett första intryck är att menyerna känns mycket rappare? Och JÄVLAR va snabbt den startade! Gör den det jämt nu eller bara om man startar den efter att precis stängt av den? Det tog typ en sekund från att jag tryckte på på-knappen istället för typ 20 sekunder som det tog tidigare!

Redigerat av Kalliban, 29 december 2013 - 21:25.

Postad 02 januari 2014 - 20:57

trojlee
  • trojlee
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hur får man in senaste Fw?går det att göra via wifi?
/
M

Postad 02 januari 2014 - 21:02

trojlee
  • trojlee
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hittade det själv i menyn nu:-)...

fråga: hur får man telefonen att fungera som fjärr?

Postad 02 januari 2014 - 21:57

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Har ett litet moln nere till höger på min 751. Inget som stör vid filmtittande direkt men jäkligt drygt vid vissa menyer etc.
Har ni samma problem ?
Ett annat större problem jag märkte idag när jag kopplade in mitt nya ps4 är att bilden försvinner titt som tätt.
Kunde spela med ps3 via samma hdmi kabel och port utan problem så antog först att det var konsollen som strulade, men kopplade sedan in den på min gamla LG ps8000 och där funkar den utan minsta problem.
Några ideer på detta ?

Postad 03 januari 2014 - 14:43

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Har ett litet moln nere till höger på min 751. Inget som stör vid filmtittande direkt men jäkligt drygt vid vissa menyer etc.
Har ni samma problem ?
Ett annat större problem jag märkte idag när jag kopplade in mitt nya ps4 är att bilden försvinner titt som tätt.
Kunde spela med ps3 via samma hdmi kabel och port utan problem så antog först att det var konsollen som strulade, men kopplade sedan in den på min gamla LG ps8000 och där funkar den utan minsta problem.
Några ideer på detta ?

Ang. molnet: Kör du med hög ljusstyrka? Testa att sänka bakgrundsbeysningen och se om det försvinner. De flesta kant-belysta apparaterna får någon clouding om man har hög bakgrundsstyrka. Om den är väldigt synbar och irriterande även vid nedsänkt ljusstyrka får du kanske fundera över att byta den mot en ny.
Ang. PS4an: Testa med en annan kabel samt testa ett annat uttag. HDMI-signalen är digital, vilket gör att man antingen får bild eller ingen bild. Om den försvinner emellanåt så är det ungefär samma sak som bruset i de gamla analoga signalerna, dvs signalstyrkan är inte tillräcklig. Olika apparater är olika känsliga, vilket kan förklara att det fungerar på den andra TVn,

Postad 03 januari 2014 - 15:47

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Tack för svaret Kalliban!
"Molnet" är ganska klart synligt även att jag har bakljus ställt på 50 ungefär.
Tycker inte det varken försvinner eller blir klart synligare oavsett hur jag ställer det, men lite hjälper det väl.
Är detta skäl nog att byta eller lider de flesta av detta ?
Rör sig om kanske 20x20cm.

Ang ps4 så funkade det som du trodde med en annan hdmi.
Jag hänger inte med på vafasen felet är dock :P
Kabeln funkade ibland med ps4 och alltid med ps3 på sharpen och alltid på lg:n.
Är den känslig mellan just sharpen och ps4:an då?
Tack för hjälpen

Postad 04 januari 2014 - 15:00

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Tack för svaret Kalliban!
"Molnet" är ganska klart synligt även att jag har bakljus ställt på 50 ungefär.
Tycker inte det varken försvinner eller blir klart synligare oavsett hur jag ställer det, men lite hjälper det väl.
Är detta skäl nog att byta eller lider de flesta av detta ?
Rör sig om kanske 20x20cm.

Ang ps4 så funkade det som du trodde med en annan hdmi.
Jag hänger inte med på vafasen felet är dock :P
Kabeln funkade ibland med ps4 och alltid med ps3 på sharpen och alltid på lg:n.
Är den känslig mellan just sharpen och ps4:an då?
Tack för hjälpen

Skönt att det löste sig med ps4an :) Med cloudingen då: vad kör du på inställningen "Ljus" (den som går mellan 0 och 20)? Jag hade lite antydan till clouding i början, men märkte att en liten sänkning av "Bakljus" (kör 75 där just nu) och en sänkning på ett par steg på "Ljus" (kör 8 där nu, har för mig att 9 räckte, körde det ett tag men testar olika inställningar lite då och då) fick det att försvinna helt (helt = osynligt vid filmtittande osv, har inte testat helt svart bild i helt nedsläckt lägenhet).

Om det inte går att få bort genom de två inställningarna och stör vid filmtittande eller spelande osv så skulle jag fundera på att byta den mot en annan likadan. Om du drar ner "Ljus" så kanske du även får pilla på kontrast osv, men det viktigaste först måste ju vara att bli av med cloudingen.

Postad 04 januari 2014 - 16:00

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
På ljus har jag haft den på både 8 och 9.
Lägre ska man ju inte behöva gå kan jag tycka.
Pratade med säljaren igår som sålde tv:n till mig från början iaf och han löste ett nytt kvitto men ang cloudingen rådde han mig att ringa sharps support.
Skulle enligt honom vara grymt bra men vem vet, får prova nästa vecka :)
Jäkligt skönt med ps4:an iaf och jäklar mäktigt att spela på denna pjäs!

Postad 05 januari 2014 - 17:21

rille111
  • rille111
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som har koll på
Sharp Aquos LC-60LE857E

https://www.prisjakt...t.php?p=1750734
?

Redigerat av rille111, 05 januari 2014 - 17:22.

Postad 05 januari 2014 - 21:42

Xibbi
  • Xibbi
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig med ett mycket störigt problem på 751e:an ?
Sparar bildinställningar på "användare" men bilden återgår automatiskt till standard och "dynamisk" efter 20-25 min varje gång.

Har senaste fw.

Postad 06 januari 2014 - 12:53

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Någon som har koll på
Sharp Aquos LC-60LE857E

https://www.prisjakt...t.php?p=1750734
?

Hmmm...Sharp kanske? :)

Postad 07 januari 2014 - 13:45

Kalliban
  • Kalliban
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Sparar bildinställningar på "användare" men bilden återgår automatiskt till standard och "dynamisk" efter 20-25 min varje gång.

Har senaste fw.

Låter mycket skumt. Slutförde du grundinställningen helt? Testa att stänga av helt (dra ur sladden) och sätt på igen efter någon minut. Hjälper det inte så testa att fabriksåterställa och var noga med att slutföra grundinställningen. Om inget hjälper får du kontakta supporten och i värsta fall får du nog byta ut den är jag rädd för. Så ska det ju så klart inte vara.

Postad 07 januari 2014 - 13:59

rille111
  • rille111
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Äsch jag köpte en Sharp Aquos LC-60LE857E på Electroworld för 16k. 85* serien ska vara deras top-of-the-line.
I mars kostade den nästan det dubbla.
Borde få leverans på fredag e.m. Återkommer med recension.

Postad 08 januari 2014 - 13:20

Xibbi
  • Xibbi
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ok tack Kalliban! Ska testa detta när jag kommer hem.

Postad 08 januari 2014 - 13:27

Hammeron
  • Hammeron
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har senaste fw.

Det kan inte vara så att "Shop mode" är aktiverat och ser till att TV:n ska återgå till ett fördefinierat läge om någon varit och pillat på den i butiken?

Postad 08 januari 2014 - 17:03

Xibbi
  • Xibbi
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hmm...intressant. Kan även vara det. Jag testar era förlsag ikväll.

En annan liten grej som jag har är när jag lirar Fifa 14 på PS3an så laggar det lite då och då... vad kan det vara för något? Har inte haft detta problem med min gamla tv.

Postad 09 januari 2014 - 10:49

Xibbi
  • Xibbi
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag tror att det löste sig nu med att spara inställningar på bild. Gjorde en fabriskåterställning, drog ut kontakten i flera minuter och gjorde om allting.
Tack för hjälpen!

Postad 10 januari 2014 - 19:42

trojlee
  • trojlee
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hur får man texten att funka när msn ser på film via usb?

Postad 16 januari 2014 - 20:18

zx
  • zx
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Någon som vet hur stor lådan är till 60" 751:an? Får man in den i en saab 95 kombi?

Postad 16 januari 2014 - 21:42

Hammeron
  • Hammeron
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Någon som vet hur stor lådan är till 60" 751:an? Får man in den i en saab 95 kombi?

Har för mig den var runt 94cm bred och 160cm lång. Den gick faktiskt in i en Mazda3 när jag sköt fram förarstolen nästan så långt den gick. Inte så bekvämt för en 186cm lång person, men det gick.

Postad 17 januari 2014 - 10:28

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Apropå 751:an kanske jag ska nämna att det för några dagar sedan kom en ny firmwareuppdatering. Osäker på vad den innehåller, men kan tänka mig att den bara fixar en del buggar i den förra stora uppdateringen som kom får nån månad sen.

Postad 17 januari 2014 - 17:15

zx
  • zx
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Har för mig den var runt 94cm bred och 160cm lång. Den gick faktiskt in i en Mazda3 när jag sköt fram förarstolen nästan så långt den gick. Inte så bekvämt för en 186cm lång person, men det gick.

Var och frågade på elgiganten idag. En i personalen mätte upp den till 95cm bred och 167cm lång har jag för mig. Frågan är nu om det går in i en 95 kombi. Har inte möjlighet att mäta nu då det inte är min bil.

Postad 17 januari 2014 - 20:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Var o tittade på

idag då jag funderar på att byta ut min

och efter lite rattande så blev den helt okay men tyvärr inte mycket merän så. Det som störde mest var att man fick stå ganska rakt framför för att få bästa möjliga bild. Stod man från sidan så blev bilden extremt dålig(mjölkig).

De andra som hängde sidan om gav ett mycket bättre intryck. Där fans ex en Philips 55" med back light för 11 000 kr och den var helt klart bättre.

Jag vet att TV apparater generellt inte gör sig så bra i butiken men då får man tänka på att det gäller så gott som alla TV apparater så de som ser bättre ut kommer troligen se väldigt mycket bättre ut hemma.

Panasonics flaggskepp hade de ställt in väldigt konstigt, extremt mörk bild men visst är kunderna på och ändrar och har sig så kan det väll bli så. Men det kan också vara så att säljarna vet att om en kund kommer in och lägger 18 000 - 20 000 kr på en TV så vet de oftast vad de köper medan de som ändå inte tänker lägga mer pengar än 10 000 - 15 000 kr inte är fullt så insatta så om de billigare ser bättre ut än de dyra (i vissa fall) så blir det lättare att sälja. Det är så klart bara en tank på hur det kan gå till.

För mig blir det ingen Sharp iallafall.

Postad 18 januari 2014 - 17:54

droopy68
  • droopy68
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tycker inte detta ovanför stämmer.Mycket bättre bild på min sharp (751an) än min gamla samsung f serie 2013.Och jag är en riktig bildnörd.Bluray och ps4 spel ser fenomenalt bra ut utan att överdriva.Du måste sett ett måndags ex eller helt fel inställd.

Postad 18 januari 2014 - 18:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Förstår, de e inte så att när du jämför så sitter du så gott som mitt framför TVn?

Prova titta på TVn från en skarpare vinkel ex se post #202 bild 2 men då kanske lite närmare och lite skarpare(närmare väggen). Det var ganska klart på den i butiken att färgerna blev hel kassa, det blev väldigt mycket vitt. Fenomenet fanns inte på de andra TV apparaterna som hängde runtom.

Jag vet att det är en extrem vinkel och att man aldrig tittar på TV ur denna vinkel. Det bevisar ändå att det händer något med bilden från skarpare vinklar än rakt framifrån, exakt vilken vinkel där man börjar uppleva förvrängningarna vet jag inte.

Jag provade ställa in inställningarna på lite olika men ärligt talat var det väldigt fattigt med inställningar jämfört med LG TVn som jag har. Kanske det finns en gömd meny?

De tester jag läst på TVn så är just betraktningsvinkeln något sämre på denna jämfört med konkurrenterna vilket styrker det vi upplevde i butiken.

Det betyder såklart inte att det är ett problem för någon annan men för mig, så betalar jag hellre till lite och får perfekt bild oavsett vinkel. Oftast sitter vi inte mitt framför TVn.

Postad 18 januari 2014 - 19:23

droopy68
  • droopy68
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har du länk till tester på sharp 751? Jag har letat på nätet men inte hittat.Alla som har skrivit recensioner på prisjakt är samstämmigt positiva till bilden.Upplever inte att bilden är sämre från sidan.

Postad 18 januari 2014 - 20:35

trojlee
  • trojlee
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Får inte något ljud på en del av filmerna jag kör via dlna (xbmc)...varför blir det så?någon inställning fel?på datorn funkar ljudet ju prima. ...

Får inte något ljud på en del av filmerna jag kör via dlna (xbmc)...varför blir det så?någon inställning fel?på datorn funkar ljudet ju prima. ...

Postad 18 januari 2014 - 21:28

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Har du länk till tester på sharp 751? Jag har letat på nätet men inte hittat.Alla som har skrivit recensioner på prisjakt är samstämmigt positiva till bilden.Upplever inte att bilden är sämre från sidan.

Hittar inte exakt den tråden där man pratade om 751, däremot hittade jag detta :

Off-center viewing angles both from above and sides

Inte samma TV men hyffsat nära.
http://reviews.lcdtv...lc60le847u.html

Off-angle viewing causes color shifting.

Inte häller samma TV men modellen under
http://www.pcmag.com...,2418541,00.asp

Genrellt verkar det inte ovanligt med denna typ av förvrägning : https://www.minhembi...dpost&p=3976882

When viewing I sit around 16 foot away just about face on, at about 9 foot the picture does deteriorate but I think that is because you are just too close to a TV set this size

http://www.avforums....le751k.1796021/

Fick vår 52LE831 i dagarna och när jag startade den första kvällen så syntes tydlig clouding och enormt mycket side bleeding i alla lägen.

Inte häller samma TV men troligen nära
https://www.minhembi...dpost&p=3482947

Vad säger ni andra som har denna TV? Kan ni se någon side bleeding?

Postad 19 januari 2014 - 12:26

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Hittade även detta test som också pekade på problem med viewing angle : http://www.digitalve...tml#full-review

Dessutom verkar den ha en del clouding men det kanske alla LCD apparater har.

Postad 19 januari 2014 - 14:53

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Nu har jag kontrollerat ytterligare ett exemplar och även det led av view angle problem. Man måste dock stå i en ganska skarp vinkel för att färgerna ska bli hel kassa. Däremot märkte jag att den blir väldigt mörk även när man inte står vid en skarp vinkel, enda gången det blir bra bild är när man står så gott som mitt framför TVn.

Dessutom fick jag reda på att den kör aktiv 3D vilket jag inte tycker är någon höjdare. Dels så kan man få åksjuka och dels så väger glasögonen mer efter som de har inbyggd elektronik.

Jag har iallafall bestämt mig nu att det blir ingen sharp för min del.

Postad 19 januari 2014 - 23:18

grenhall
  • grenhall
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Nu har jag kontrollerat ytterligare ett exemplar och även det led av view angle problem. Man måste dock stå i en ganska skarp vinkel för att färgerna ska bli hel kassa. Däremot märkte jag att den blir väldigt mörk även när man inte står vid en skarp vinkel, enda gången det blir bra bild är när man står så gott som mitt framför TVn.

Dessutom fick jag reda på att den kör aktiv 3D vilket jag inte tycker är någon höjdare. Dels så kan man få åksjuka och dels så väger glasögonen mer efter som de har inbyggd elektronik.

Jag har iallafall bestämt mig nu att det blir ingen sharp för min del.

Om du inte vill ha TV:n så är det ingen som tvingar dig.

Personligen upplever jag att den har extremt bra bild och mer än något annat är helt rimligt prissatt i dagsläget.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.