Edit: Ge sig till känna
Ny högtalarserie från Sonus Faber, Olympica!
Sonus Faber Olympica I
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sonus Faber Olympica II
(Golvhögtalare)
|
6
|
(0)
|
Inga priser | |
Sonus Faber Olympica III
(Golvhögtalare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser | |
Sonus Faber Olympica Center
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Sonus Faber-La Famiglia (130 inlägg)
|
7 år sedan |
Postad 04 February 2015 - 08:26
Edit: Ge sig till känna
Postad 04 February 2015 - 08:26
Nä, vill inte lyssna på så många fler högtalare nu, blir så jobbigt med att sukta. Var nära att lyssna på ett par dynaudio C4 igår, bara för att testa en ny förstärkare, men struntade i det. Nu tror jag att jag ändå sitter väldigt nöjd men mina SF.
Fast de där är ju ouppnåeliga, så de hade vart kul att höra och se ändå. Tänk att jag nu oxå tycker om hur ett par högtalare ser ut, beundrar hantverket, för att titta på detaljerna är en fröjd.
Fan, nu vart jag sugen på mer Sonus Faber....
Postad 04 February 2015 - 08:32
Undra vad som är värre än The Sonus Faber??
Postad 04 February 2015 - 10:20
Du kan ju ha dom i ett 5.1 system som bakhögtalare till dina 3:or
Fan, nu vart jag sugen på mer Sonus Faber....
Postad 04 February 2015 - 22:33
Har en gammal dröm att jag ska ha ett par Toy Tower då den påminner om mina gamla Cremona M designmässigt samt att det sitter just den typen av diskant i också. Nypris är ju varken jättelågt eller jättehögt om man ser till vad tex sådana byggen skulle kunna kosta om dom hette Peak Consult eller liknande. Skulle Peak bygga den typen av högtalare så skulle knappast priset vara som max 19.5k. Den saken är ju ganska säker
Därmed är dessa Toy Tower ganska överkomliga. Dessutom tror jag mer på Sonus än Peak rent ljudmässigt också. Har haft Princess hemma på test så jag vet hur dom spelar
Två helt skilda märken men jag tror ni vet vad jag menar
"Att ta betalt är ingen konst!" som min far brukade säga
Postad 05 February 2015 - 21:58
Tror stylus har till mars iallafall.
Förmodligen skickar jag en beställning innan Februari är slut bara jag kan bestämma mig
Är inne på både Toy Tower, Olympica 1 och 2
Postad 05 February 2015 - 21:59
Redigerat av Perfect sense, 05 February 2015 - 22:00.
Postad 05 February 2015 - 22:00
Det datum vi har fått är den 10 mars. Innan dess kan vi garantera fina priser på Sonus Faber. Därefter ser situationen i dagsläget osäker ut. Vi vet förhoppningsvis mer inom kort.
Redigerat av Unregistered2294, 05 February 2015 - 22:02.
Postad 05 February 2015 - 22:02
Vet ej vilken men endast en utav dom. Det andra hade ju varit lite overkill
...................................................................................................................................
Jag fick 1 mars och det var igår jag kollade. Möjligt att han missade en siffra där på nåt sätt
Om "han" är distributören så har du färskare och korrektare uppgifter än mig. Om inte så håller jag fast vid den uppgift jag fått, dvs. 9 mars
Sen så måste man inte hänga på repet och vänta in i det sista förstås.
Postad 05 February 2015 - 22:03
Om "han" är distributören så har du färskare och korrektare uppgifter än mig. Om inte så håller jag fast vid den uppgift jag fått, dvs. 9 mars
Sen så måste man inte hänga på repet och vänta in i det sista förstås.
Postad 05 February 2015 - 22:05
Redigerat av Unregistered2294, 05 February 2015 - 22:06.
Postad 05 February 2015 - 22:08
Värsta var helt klart mina Cremona M. Då var det i Juni och 30 + när vi bar upp dom minns jag, fast då hade vi också lite att bära ner
Postad 05 February 2015 - 22:17
Det är otroligt synd att de "försvinner" från våra favoritbutiker, och knepigt med iom att jag tror att säljare har tyckt om och brunnit för Sonus Faber.
Kan de själva sälja mer från vad det nu må bli?
Jag fick hem mina SF dan före julafton, på kvällen, det var ren fröjd.
Redigerat av Unregistered1893, 05 February 2015 - 22:18.
Postad 05 February 2015 - 22:20
Jag vet inte hur jag ska göra, men tror jag hoppar 5.4.
Det är otroligt synd att de "försvinner" från våra favoritbutiker, och knepigt med iom att jag tror att säljare har tyckt om och brunnit för Sonus Faber.
Kan de själva sälja mer från vad det nu må bli?
Jag fick hem mina SF dan före julafton, på kvällen, det var ren fröjd.
Postad 05 February 2015 - 22:33
Postad 05 February 2015 - 22:36
I annat fall får du ringa Arga Snickaren efteråt
Aningen litet, men i så fall ryker en vägg är det tänkt, då funkar det.
Postad 09 February 2015 - 22:18
http://www.hifinews....ound;9400/20496
Jag håller med i det mesta de skriver - förutom att de är att jämföra med Amati. Jag har haft Amati Futura hemma och spelat jämsides med Olymica 3 och tyckte att det var stor skillnad mellan dem.
Postad 28 February 2015 - 11:51
Avsaknaden av subb fanns verkligen inte, de grävde ordentligt och otroligt kontrollerat. Rymd, detaljer och volym var fantastiskt. Dessa steg går på 140.000:- styck, jag hoppas jag inte blir missnöjd hemma.....
Redigerat av Unregistered1893, 28 February 2015 - 11:51.
Postad 28 February 2015 - 17:29
Ronny L, min upplevelse är också att Sonus Faber's högtalare svarar väl på ökad kraft och kvalitet på förstärkarsidan. Det tycks som om det ska till en viss mängd Watt för att hålla styr på presentationen. Sedan är kanske monoblock i den prisklassen är en over kill. Men det är kul att höra att de leverera när förutsättningarna maximeras.
Postad 28 February 2015 - 19:36
Jag har vart sugen på Musical Fidelitys NuVista 800, men jag gillar moon's ljud mer.
Nä, jag är nog nöjd, det blir så jäkla mycket pengar att uppgradera, och DD subben fyller ut utan problem. Hursomhelst, de här högtalarna är helt fantastiska, och får jag möjlighet att i framtiden få lyssna på dyrare Sonus Faber, ska jag avstå.
Postad 28 February 2015 - 19:47
Ja, det kan jag också rekommendera om man inte har möjlighet eller önskan att uppgradera. Det händer spännande saker hela vägen. Basen är ett område som blir ohyggligt mycket fastare och mer mångfacetterat ju högre upp man kliver.
Postad 28 February 2015 - 20:22
Redigerat av Unregistered1893, 28 February 2015 - 20:23.
Postad 01 March 2015 - 10:39
Jag kör med en integrerad förstärkare från Jeff Rowland som heter Continuum S2. Den levererar 2x800 Watt i 4 Ohm.
Redigerat av Unregisteredb6367e16, 01 March 2015 - 11:02.
Postad 01 March 2015 - 11:37
Skillnaden här hemma är att basen inte är lika klar som när jag lyssnade i butiken, det är med största sannolikhet mitt rum som gör skillnaden. Ska möblera om lite(lyfta ut möbler) och sen lyssna igen. Har en soffa som nog ställer till en del.
Postad 01 March 2015 - 16:31
Tack Ronny L. Jag är helnöjd med det lilla formatet i kombination med stor presentation.
Du har ju fina monosteg så jag tror att mycket av det du upplever är rummet.
Postad 16 March 2015 - 07:31
Vi kommer att få en ny inom de närmaste veckorna - det finns ingen anledning till oro ![]()
Postad 16 March 2015 - 08:06
Postad 16 March 2015 - 09:14
Det är alltid en diskussion mellan distributör och återförsäljare. Vi kommer självklart att fortsätta erbjuda våra kunder Sonus Faber utifrån vår bas i centrala Stockholm.
Postad 16 March 2015 - 09:17
Det är alltid en diskussion mellan distributör och återförsäljare. Vi kommer självklart att fortsätta erbjuda våra kunder Sonus Faber utifrån vår bas i centrala Stockholm.
Är den nya distributören också en hifi-butik? Eller är det enbart en distributör?
Postad 16 March 2015 - 09:20
Sonus Faber behöver en dedikerad distributör i Sverige/Skandinavien. Vem den nya distributören blir är ännu inte officiellt.
Postad 16 March 2015 - 09:22
Sonus Faber behöver en dedikerad distributör i Sverige/Skandinavien. Vem den nya distributören blir är ännu inte officiellt.
Vilket datum släpps infon?
Postad 16 March 2015 - 09:24
Inom de närmaste veckorna...![]()
Som konsument har distributörsbytet mycket begränsad betydelse, även om det kan ske förändringar i återförsäljare-ledet.
Postad 23 March 2015 - 23:57
Postad 24 March 2015 - 19:06
Så lite.
Skulle ni kunna meddela i denna tråden när det är klart med hur det blir med kommande agenturen och vad som händer ![]()
Lite info bara. När det är officiellt alltså.
Tack! ![]()
Postad 25 March 2015 - 23:01
Chameleon B heter Sonus senaste skapelse. En serie högtalare som vänder sig mot en yngre publik och där man kan välja på 6 olika färger. Tänkt för såväl 2 kanals uppsättningar som multikanal.
Bifogad fil(er)
Postad 26 March 2015 - 08:32
Om de är bra nog så kan de nog göra att jag vill ha ett X.4 system. Olympica-centern med Olympica 1 känns lite väl häftigt, plus att jag inte hittat någon center.
Vill veta massor om dessa, helst nu.
Postad 26 March 2015 - 12:43
Priser står på deras hemsida.
Varför inte köra på Venere serien en är ett snäpp upp.
vad menar du Ronny med att du inte hittar nån center?
//Micke
Postad 26 March 2015 - 12:59
Postad 26 March 2015 - 13:47
Prata med oss (eller din lokala handlare). Uppgifter om den nya distributören blir officiell inom kort. Framtiden för Sonus Faber i Sverige är i vilket som helst säkrad.
Postad 27 March 2015 - 20:24
Prata med oss (eller din lokala handlare). Uppgifter om den nya distributören blir officiell inom kort. Framtiden för Sonus Faber i Sverige är i vilket som helst säkrad.
Är denna nya Chameleon-serien ersättaren till Toy-serien? ![]()
Alltså, kommer Toy-serien att utgå?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Sonus Faber-La Famiglia
150 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?