Helt klart bästa spelet på länge! ![]()
Postad 20 March 2015 - 13:07
Själv grejade jag tre level 11 igår. Hela teamet var på samma nivå. Ta mission och kuta ifrån fienden som har tung bepansring. Och många revives! En kille dig sju gånger trots vår modiga taktik att nonchalant vända fienden ryggen
7 är väl inget, hela mitt lag dog 30 gånger en gång ![]()
Postad 20 March 2015 - 19:42
Nämner inga namn, men du har väl undvikit att spela med muppmeister och dragonpuffer då haha ![]()
Redigerat av Zoiler, 20 March 2015 - 19:42.
Postad 20 March 2015 - 21:53
Postad 20 March 2015 - 22:15
Jag kan komma in och hjälpa till om 20 minuter ca, har inget annat att spela nu ändå.
Edit: Så svårt var lvl 12 =P
Blev sugen på Interstellar av någon anledning.
"We want to thank the fans who have already contributed to Helldivers by buying the DLC packs, and supported us as it further gives us the ability to improve the title and react to user feedback. This is why we are happy to announce that we are turning up the heat soon with a big content update that will be free."
Btw, Veteran Controller Mode (Setting) makes your APC/HAV go faster. Also, drifting (just be careful around ledges).
=O
Redigerat av Zoiler, 21 March 2015 - 01:58.
Postad 21 March 2015 - 08:15
Living on the edge!Jag kan komma in och hjälpa till om 20 minuter ca, har inget annat att spela nu ändå.
Edit: Så svårt var lvl 12 =P
Blev sugen på Interstellar av någon anledning.
"We want to thank the fans who have already contributed to Helldivers by buying the DLC packs, and supported us as it further gives us the ability to improve the title and react to user feedback. This is why we are happy to announce that we are turning up the heat soon with a big content update that will be free."
Btw, Veteran Controller Mode (Setting) makes your APC/HAV go faster. Also, drifting (just be careful around ledges).
=O
Postad 21 March 2015 - 08:21
Undrar vart du fick suget för Interstellar ifrån ? 😊
Nice med mera DLC! Vågar man gissa på nya fiender ?
Måste testa veteran mode!
Postad 21 March 2015 - 09:15
Postad 21 March 2015 - 10:05
Ska vi kanske starta en kickstarterkampanj i syfte att få in pengar så att zoiler kan köpa sig ett headset?!
Jag donerar direkt! 😊
Postad 21 March 2015 - 11:46
Postad 21 March 2015 - 13:16
Om det nu skulle vara en seriös donation och Zoiler VILL ha ett headset så är jag på direkt.
Jag behöver inget i nuläget även om det kanske har verkat på mina svar som att jag absolut är ute efter ett, men tack för erbjudandet ![]()
Tack för hjälpen med sista uppdragen där Zoiler den där tanken är ju ovärdelig haha
Jo, men tyckte ni det var kul =P? Det trivialiserar spelet. Dock lär jag mig två saker igår, att tankkanonen har mycket fler skott än jag trodde, man kan ju skjut konstant iom att jag ändå har tre med mig och övriga kan ha 4 med sig ![]()
Och att tanks kan köra över vår tank så den blir skrot inom 1 sekund, men vår tank kan inte köra över de flesta av cyborgfienderna.
Postad 21 March 2015 - 13:47
Jo, men tyckte ni det var kul =P? Det trivialiserar spelet. Dock lär jag mig två saker igår, att tankkanonen har mycket fler skott än jag trodde, man kan ju skjut konstant iom att jag ändå har tre med mig och övriga kan ha 4 med sig
Och att tanks kan köra över vår tank så den blir skrot inom 1 sekund, men vår tank kan inte köra över de flesta av cyborgfienderna.
Det har du rätt i, det blir för enkelt och inte lika kul. Men den är bra att ha om man enbart är ute efter att låsa upp nånting som var mitt mål igår
Det skulle räcka med att två pers har med sig en varsin tank om man nu vill göra det enkelt för sig hehe, t om bara en tank om man skjuter sparsamt ![]()
De två uppdragen innan körde vi faktiskt enbart till fots, jag och Renhorn tillsammans med två andra random snubbar. Distraction beacons och lägga sig i buskar är en riktigt bra taktik om man inte vill bli upptäckt. Sen köra med bazookas för att slå ut bugnests och kanoner istället för att använda bomber. Går mycket fortare.
Förövrigt så tolkar jag ditt svar till Headset frågan som att du har ett headset? Vill du kanske ha hjälp i hur man kopplar in det istället?
Det är rätt drygt med textmeddelanden i PS4 då det är så segt, hoppa ur och in spelet för att läsa är drygt! Och 90% av gångerna man får ett meddelande så har den inte ens laddats in än, otroligt lagg på meddelandesystemet. Förstår inte varför Sony inte kan fixa detta så det fungerar tillfredställande.
Redigerat av DragonPuffer, 21 March 2015 - 13:52.
Postad 21 March 2015 - 16:42
http://www.amazon.co...r/dp/B000231FSQ
😜
Postad 23 March 2015 - 12:24
Wow, säger som många andra, måste vara roligaste spelet på länge ![]()
Ni får gärna adda mig på psn : laketown.
Postad 24 March 2015 - 16:59
Jag läste precis GR:s recension (7/10)
Helldivers är dock inte utan skavanker, och det finns gott om irritationsmoment att hitta här. Spelkontrollen känns lite seg, och man tvingas stå helt stilla för att kunna använda sin karta. Detta blir inte bättre av det något begränsande fågelperspektivet. Ibland vet man helt enkelt inte riktigt var man är någonstans. Det största problemet är dock slutsegmenten på alla banor. När man är klar med sina uppdrag tvingas man ta sig till en specifik punkt på kartan för att bli evakuerad, och sedan får man vänta i någon minut på transport. Under tiden tvingas man strida mot fiender som tycks vara oändliga till antalet. Visst kan det bli riktigt spännande ibland, men dessa stunder är oftast de sämsta i Helldivers.
Hur fasen kan man tycka att "last stand" är dåligt -_-
Postad 25 March 2015 - 15:57
Postad 26 March 2015 - 11:33
Vi stötte på lite buggar igår, det var kul
Spännande med gubbar som går igenom bilar och flyger över hela skärmen ![]()
Postad 26 March 2015 - 12:16
Spännande med gubbar som går igenom bilar och flyger över hela skärmen
Haha ja precis! Kanske dom får införa jetpack snart, vi fick ju se igår att det var en häftig funktion!
Postad 26 March 2015 - 15:15
Kan man köra singelplayer och "offline" co-op? Alltså 1-4 spelare på samma konsol? Och är det lika kul om man bara är 2st?
Postad 26 March 2015 - 15:29
Du kan ha 3 polare i soffan som du spelar med, eller en polare i soffan och spela med två andra online. Eller spela själv med tre andra online. Lika roligt.
Postad 16 April 2015 - 12:16
Spelar ni fortfarande Helldivers? Jag började nyss spela men oftast får man lira med randoms man mest blir arga på ![]()
Postad 16 April 2015 - 12:19
Jag spelar emellanåt, det är perfekt slöspel
Ska såklart spelas med folk man kan prata med, betydligt roligare så.
Lägg till prnkzeh och hojta till om du ska köra!
Postad 20 April 2015 - 10:38
https://www.youtube.com/watch?v=vzn4XEaBmkA
More Democracy...
Liberty Granted...
Freedom Intensifies...
![]()
Postad 20 April 2015 - 14:15
http://arrowheadgame...ppy-easter-egg/
Det där måste man ju leta reda på!
Eller var det ett aprilskämt?!
Redigerat av muppsson, 20 April 2015 - 14:17.
Postad 20 April 2015 - 17:41
Det hade jag missat, de tog väl precis betalt för något annat man kunde ladda ner?
Postad 20 April 2015 - 20:12
Jo det var ju massa vapen paket och grejs. Allt för typ 50:-
Hittar inte den nyheten, men jag kommer ihåg att det sas det skulle komma en helt gratis uppdatering. Trodde faktiskt det skulle komma när alla fiender blivit besegrade, hade ju var ganska perfekt att lägga upp det så!
EDIT:
http://arrowheadgame...huge-thank-you/ Där var den!
Redigerat av DragonPuffer, 20 April 2015 - 21:02.
Postad 20 April 2015 - 21:43
Kanske man får anledning att göra comeback då. Om det inte är mitt i The Witcher ![]()
Fast om det fortfarande går att köra med tanken så...
Postad 13 February 2016 - 22:28
Det är verkligen synd att man inte kan spela co-op med vänner i det här spelet pga bugg som omöjliggör det och att det knappt går att spela online för att man kastas ut och bara kommer in i var tionde match man klickar på pga nät-fel.
Jättekonstigt att de inte tycker det borde fixas.
Jag kan inte minnas att det var liknande problem vid lanseringen, är det ett utbrett problem eller?
Postad 14 February 2016 - 01:34
Vet inte, men jag har det problemet
Verkar inte vara så mycket att göra åt heller.
Some details about types of connection problems:
- Helldivers uses P2P servers (no dedicated servers), meaning users connect directly to each other over PSN, and nothing regarding user to user connections is handled on our servers. There is no communication with our servers during a mission, only before and after.
- Host Migrating means that the hosting player has disconnected and the host position is being moved to the next player.
- If you get kicked from the middle of a mission with a message about being kicked, it usually means that another player has kicked you.
- If you disconnect in the middle of a session and return to the main menu, it usually means that you have lost connection to PSN for a certain amount of time. This usually reconnects within just a number of seconds.
- The "teleport boot fail" message that appears when trying to connect to an online game is often about there being no connection between the hosting player and the one trying to join.
What we are doing about it: We are working on optimising and improving the servers as much as possible on our end, and keeping an open dialogue with Sony about any issues. Hopefully things will be running more smoothly soon. We will also look into if it would be possible to allow players to be disconnected from PSN for a longer amount of time before disconnecting from a mission.
What you can do: Trying to avoid rooms with just a single slot open (3/4) has given a much higher success rate. You may also hide games from other regions to see if you get a better direct connection to other players.
Make sure your internet connection is stable and that your connection to PSN is otherwise smooth. Check your firewall and ports. Your firewall may be blocking Helldivers from connecting to the Campaign backend. Make sure that any firewall in use is allowing Helldivers to perform outbound connections on port 443. You might also have to make sure that the firewall is not rejecting self-signed SSL certificates, as this is what the Campaign backend uses.
http://community.us....e/td-p/45009209
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 14 February 2016 - 01:38.
Postad 14 February 2016 - 09:03
Eller jo förresten, det kommer jag ihåg nu att rum med 3/4 gick sällan att joina och att vänner hade problem att joina från och till. Det löste sig sen dock.
Postad 15 February 2016 - 00:51
Ja det går mycket lättare om man undviker 3/4 rum märkte jag nu, helst 1/4. Jag tappar koppling till PSN då och då också verkar det som. Jag har alltid kört trådlöst, kanske spelar roll, men det har alltid fungerat bra förr i alla spel.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 15 February 2016 - 09:21.
Postad 16 February 2016 - 10:42
Kan ni bjuda in vänner? Det kan inte jag. Jag trycker x på vännen och inget händer. Så mycket tappad potential för det här spelet om man bara kan spela med randoms och måste leta rätt på enmans spel för att kunna connecta med hygglig framgång. Det är ju annars ett så grymt bra spel.
Postad 17 February 2016 - 10:41
laddade ner detta för ett tag sen och började spela. Sådär lagom intresserad och efter några öl i kroppen. I början när man skulle gå den där testrundan för att lära sig allt tyckte jag bara det var rörigt och jag fattade typ ingen tin om jag ska vara ärlig. Tog mig igenom det i alla fall och började spela på riktigt men visste då inte vad jag skulle göra. det var så mycket olika knappar och kombinationer och man skulle placera ut saker och hit och dit . tröttnade med en gång och stängde av.
är det rörigt på riktigt eller var det bara jag som var trög då? ![]()
Postad 17 February 2016 - 10:53
laddade ner detta för ett tag sen och började spela. Sådär lagom intresserad och efter några öl i kroppen. I början när man skulle gå den där testrundan för att lära sig allt tyckte jag bara det var rörigt och jag fattade typ ingen tin om jag ska vara ärlig. Tog mig igenom det i alla fall och började spela på riktigt men visste då inte vad jag skulle göra. det var så mycket olika knappar och kombinationer och man skulle placera ut saker och hit och dit . tröttnade med en gång och stängde av.
är det rörigt på riktigt eller var det bara jag som var trög då?
Tror tyvärr på det senare
Det är ju snarare rätt simpelt spel, just det där med kombinationerna är väl kanske nåt man lär sig med tiden men en ganska smart ide faktiskt.
Spelet ska spelas i COOP för att man inte ska tröttna, så hitta någon att spela med så kommer det växa ![]()
Postad 17 February 2016 - 10:54
är det rörigt på riktigt eller var det bara jag som var trög då?
Allt är relativt får väl bli svaret på det.. =P
Spela med alltidxx eller nåt, inte själv
. Du kan annars bara hoppa in i nån annans spel och följa efter dem, se och lära.
Postad 17 February 2016 - 12:09
jo tanken var ju att spela med andra men ville ändå spela själv först för att lära mig, men det sket sig ju ![]()
Postad 17 February 2016 - 13:38
jo tanken var ju att spela med andra men ville ändå spela själv först för att lära mig, men det sket sig ju
Äh, det där låter som gammalt gubbasnack. Man måste ta lite tid till att lära sig alla nya spel (om man inte hoppar från FPS till FPS2). Det är ju först när man kan alla kontroller, styrningen och förstår vad spelet går ut på som man börja spela på riktigt. Jag är level 16 och har precis testat klart ett gäng offensiva strategems för att greppa hur de verkligen funkar och mot vilka mål och när man bäst använder dom. Jag har inte ens memorerat några koder för strategems än utom den där enkla bomben som är tre höger. Memorera är väl kommande steg nån gång. Det viktigaste för att klara uppdrag är att röra på sig mot nästa mål, men helst inte så fort att folk inte hinner plocka utrusning de tappat och som man inte kan kalla ner igen. Och det är exempelvis där laganda kommer in, och det har inte alla randoms...
Jag ska försöka klara nåt uppdrag ensam på nivå 5 är nästa utmaning
Det går att hitta randoms som är bra lagspelare, och då är det som roligast, även om det är lite knepigt. Jag brukar berömma dom för att uppmuntra sånt, de andra i laget ser ju sånt med.
Postad 23 February 2016 - 09:04
Har börjat spela detta jag med. Tycker det är riktigt roligt även fast jag bara spelat själv och med randoms. Har nått level 17 med min gubbe. Skulle gärna vilja försöka mig på de allra svåraste uppdragen (går inte med randoms). Så om någon är game så är jag på ![]()
Postad 25 February 2016 - 08:40
Körde och klarade av en level 12 solo igår. Det var ett uppdrag jag inte greja. Starta upp raketramp om jag minns rätt. Det gällde att alltid vara i rörelse och att ha tålamod och ta det säkra före det osäkra. Även fast jag var 5 sek från att klara ett uppdrag men såg att fienden var på ingång så avbröt jag och gjorde om allt igen eller sprang till ett annat.
Postad 25 February 2016 - 10:27
Körde och klarade av en level 12 solo igår. Det var ett uppdrag jag inte greja. Starta upp raketramp om jag minns rätt. Det gällde att alltid vara i rörelse och att ha tålamod och ta det säkra före det osäkra. Även fast jag var 5 sek från att klara ett uppdrag men såg att fienden var på ingång så avbröt jag och gjorde om allt igen eller sprang till ett annat.
Coolt! Jag spelade level 9 uppdrag med höglevlade randoms (jag är lvl 18, de var högre) och märkte att de hade bra känsla för samarbete och taktik, och då gick det förvånansvärt enkelt att klara lvl 9. Nästan walk in the park känsla. Så jag tror om man bara går tillväga som du gör: inte är kåt på kills och att röja och tänker efter lite och med bra samarbete så borde nog även de svåraste uppdragen inte vara alltför besvärliga, med rätt taktik och samarbete alltså.
Grym prestation att göra det solo, det trodde jag skulle vara nära nog omöjligt. Nu blir jag sugen på att pressa svårare solo uppdrag själv ![]()
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?