Bygga Bas Torn 3x15"
747 svar till detta ämne
Postad 26 november 2013 - 18:23
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Efter som slavarana har en rörlig massa så har dom ett vd och det är pump capaciteten på dom.
Visst. Det blir som en portad låda. Till priset av ökad undre gränsfrekvens. Tycker att LMS 5400 inte är ett vettigt element till en sån lösning, men det är ju jag. Jag anser att just LMS 5400 är ett element som ger en massa infra med låg dist i relativt små lådor. Till portade eller slavlådor finns det betydligt billigare element. Har du använt dina gamla CSS-slavar? Dom pumpar väl inte åtta liter per slav? Kalle har du inte någon bild på ditt bassystem...vore sjukt kul att se ett sådant sinnes rubbat bassystem 
Det är inte sinnesrubbat. Det är två LMS 5400 med slavar istället för portar. Två portade LMS 5400 alltså. Som jag dessutom tror sitter i för små lådor om dom gamla är återanvända.
Redigerat av Bakerman, 26 november 2013 - 18:24.
Postad 26 november 2013 - 20:48
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1 456 inlägg
Visst. Det blir som en portad låda. Till priset av ökad undre gränsfrekvens. Tycker att LMS 5400 inte är ett vettigt element till en sån lösning, men det är ju jag. Jag anser att just LMS 5400 är ett element som ger en massa infra med låg dist i relativt små lådor.
Till portade eller slavlådor finns det betydligt billigare element.
Har du använt dina gamla CSS-slavar? Dom pumpar väl inte åtta liter per slav?
Det är inte sinnesrubbat. Det är två LMS 5400 med slavar istället för portar. Två portade LMS 5400 alltså. Som jag dessutom tror sitter i för små lådor om dom gamla är återanvända.
Jo det är css slavar made by AE Speakers design by Spyke. jo dom pumpar 8 liter till och med lite mera än LMS och dom sitter i 155 liters lådorna i väntan på att jag skall få tummen ur och bygga 220 liters lådorna som MÖ och jag spånade på. Sen att man får en helvetisk out put med ett slavbassytem det är en annan sak ser man i simulationer så ger 1 låda ett output på 130.2dB vid 14hz med 2000 watt/rms in i elementet  .
Postad 26 november 2013 - 22:32
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Simuleringar?
Men dussin, du kan ju inte ha så fina element i portade lådor heller. Bygg om till slutet så får du också lite infra
Jag tycker fortfarande att vi borde fortsätta diskutera i min tråd 
Btw, visst är det läskigt att jag kan sia om saker, med min låga kunskap?
Redigerat av Zartok, 26 november 2013 - 22:33.
Postad 27 november 2013 - 05:31
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1 456 inlägg
Simuleringar? Men dussin, du kan ju inte ha så fina element i portade lådor heller. Bygg om till slutet så får du också lite infra 
Jag tycker fortfarande att vi borde fortsätta diskutera i min tråd  Btw, visst är det läskigt att jag kan sia om saker, med min låga kunskap? 
Tycker du skall läsa Loudspeaker design Cookbook först innan du ens ger dig in i en diskussion om basreflex eller slutet eller slavbassytem .
Postad 27 november 2013 - 09:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Och jag tycker att du ska komma in i min tråd så diskuterar vi vidare 
Jag tillägger, jag kommer inte yppa ett till prd om saken då det här är cobrans tråd. Vill du förklara hur portade lådor spelar som slutna så välkommen i min tråd. Själv så litar jag på baker mer än på dig fram tills att du säger någpt vettigt (förklarande) istället för att slriva oneliners med en något frustrerad ton.
Redigerat av Zartok, 27 november 2013 - 10:10.
Postad 27 november 2013 - 15:08
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1 456 inlägg
Och jag tycker att du ska komma in i min tråd så diskuterar vi vidare  Jag tillägger, jag kommer inte yppa ett till prd om saken då det här är cobrans tråd. Vill du förklara hur portade lådor spelar som slutna så välkommen i min tråd. Själv så litar jag på baker mer än på dig fram tills att du säger någpt vettigt (förklarande) istället för att slriva oneliners med en något frustrerad ton.
Tycker fortfarande samma sak .Läs först sen diskuterar vi. Sen får väl tråskaparen säga till om han inte vill ha oss i sin tråd.
Postad 01 december 2013 - 01:17
ssoep
-
ssoep
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
När du får igång basarna vad ska du ha som mellanregister/ diskant?
Postad 01 december 2013 - 11:34
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
När du får igång basarna vad ska du ha som mellanregister/ diskant?
Det blir Revel Salon2....
IMG_3596.JPG 1,44MB
0 Antal nerladdningar
IMG_3595.JPG 3,03MB
0 Antal nerladdningar
Postad 01 december 2013 - 12:01
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1 612 inlägg
Postad 01 december 2013 - 21:31
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Jäklar vilka skönheter!
Revel är en av dom sakerna som jag inte tänker byta ut...hoppas att dom ryms vid åldringshemmet... Sidor som ni kan gå in på och läsa om högtalaren. http://www.euphonia-...?showtopic=4971 http://www.stereophi...akers/608revel/ http://www.soundstag...tima_salon2.htm
Postad 13 december 2013 - 20:07
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
En liten uppdatering ska titta på 3D-ritning på bastornet nu på måndag ska bli spännande att se.
Tillverkningen blir efter nyår.....men vilken härlig start på det nya året
Velar fortfarande vilket slutsteg jag ska använda men jag läser och forskar i ämnet.
Postad 13 december 2013 - 20:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Får du den postad hit också?
Postad 13 december 2013 - 20:27
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Får du den postad hit också? 
Det kommer säkert någon skiss hur det är tänkt att byggas...
Postad 19 december 2013 - 12:06
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Postad 19 december 2013 - 12:34
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Trevligt solidworks  ser jättebra ut! Vågar du inte dig på svängda sidor likt dina revel? Det bakre vertikala staget skulle du kunna skippa och centrera det andra med det ovala hålet. Dom två du har mot frontbaffeln passas med fördel in med fyra utav skruvarna till elementet. Bara lite tips
Postad 19 december 2013 - 12:41
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Kör hellre Kexning än tappning annars måste man spackla pluggarna som kommer fram när man fasar av kanterna.
Postad 19 december 2013 - 17:00
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Är på jobbet går dåligt att skriva men element kommer att mekanisk skruvas fast med en laser skuren 8mm/ring bakomfronten gängat genom mdf plus metall ringen.Det bästa gängtätning och för att inte skruvar ska ralla upp loctite 577 skriver mera i kväll...
Postad 19 december 2013 - 18:13
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1 456 inlägg
Har du tänkt på hur du skall ha dämpmatrialet i lådorna och vad skall du använda för matrial ? rockwool isover skum fårull eller annat
annars så är det en fin ritning på lådan x2.
Postad 19 december 2013 - 18:18
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Detta blir kul att följa, snygga ritningar.:-D
Postad 20 december 2013 - 00:50
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Har du tänkt på hur du skall ha dämpmatrialet i lådorna och vad skall du använda för matrial ? rockwool isover skum fårull eller annat annars så är det en fin ritning på lådan x2.
Det blir flexibatts 35 och bakom elementet blir det får ull.
Postad 20 december 2013 - 01:09
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Nu när jag tittar på ritningarna så är inte en förstyvning rätt!!!
Och det är inte den som har ritat som gjort fel utan det är jag
som lämnat bilder på tidigare lådbyggen och gjort efter dom.
Gör man rätt så kan man plocka bort en förstyvning och det blir minst
lika bra/styv som den här ritningen.
Men det är bara ett första utkast...
Redigerat av cobra-427, 20 december 2013 - 01:16.
Postad 20 december 2013 - 01:20
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Detta blir kul att följa, snygga ritningar.:-D
Tack! Jag hoppas att det kommer bli ett bra resultat av allt arbete.
Postad 20 december 2013 - 10:53
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Kör hellre Kexning än tappning annars måste man spackla pluggarna som kommer fram när man fasar av kanterna.
Jag ska prata med honom om kexning ritningen visar inte rundningen av hörnen på sidorna fram blir det ca 5 cm radie och bak 4 cm radie. En förklaring till det jag skrev ovan. Om en låda kan flexa var händer det? Jo i mitten av alla väggar och där finns inte en ända förstyvning så den inre förstyvningen ska naturligtvis bilda ett kors. Så den inre förstyvningen går längs alla väggar i mitten på alla sidorna. Sedan så gör man en förstyvning som ser ut som en flagga/kors i mitten av lådan klart...
Redigerat av cobra-427, 20 december 2013 - 11:13.
Postad 20 december 2013 - 11:32
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Ja precis så är det med stagning problemet brukar vara djupet på magneten därför stagade jag som jag gjorde man kan ju tänka brokonstruktion också bara rörelsekraften fångas upp på ett bra sätt där den behövs. Det är ju inget alternativ att placera ett kors precis bakom magneten där ska det vara fritt för ventilation minst 5cm.
Postad 20 december 2013 - 14:19
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4 533 inlägg
Jag ska prata med honom om kexning ritningen visar inte rundningen av hörnen på sidorna fram blir det ca 5 cm radie och bak 4 cm radie.
En förklaring till det jag skrev ovan.
Om en låda kan flexa var händer det?
Jo i mitten av alla väggar och där finns inte en ända förstyvning så den inre förstyvningen ska naturligtvis bilda ett kors. Så den inre förstyvningen går längs alla väggar i mitten på alla sidorna.
Sedan så gör man en förstyvning som ser ut som en flagga/kors i mitten av lådan klart... 
Det räcker gott o väl med enkla flaggstag om man kör med tex 22mm mdf....blir stabilt som själve f*n.
Postad 20 december 2013 - 15:33
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Ja precis så är det med stagning problemet brukar vara djupet på magneten därför stagade jag som jag gjorde man kan ju tänka brokonstruktion också bara rörelsekraften fångas upp på ett bra sätt där den behövs. Det är ju inget alternativ att placera ett kors precis bakom magneten där ska det vara fritt för ventilation minst 5cm.
Korset skulle bli 6 cm ifrån magneten men man kan göra ett kors med ett runt hål i mitten så har magneten fritt för ventilation...
Postad 20 december 2013 - 20:12
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Det räcker gott o väl med enkla flaggstag om man kör med tex 22mm mdf....blir stabilt som själve f*n.
+1 Jag har bara enkla flaggstag till mina LMS 18. Då räcker det säkert till LMS 15 också.  En stagning behöver inte vara så enormt komplicerad som Cobras. Det gäller bara att ha rätt stag på rätt ställe.
Postad 20 december 2013 - 23:15
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Räcker? enbart Cobra vet vad som räcker för honom?
Dock kanske vissa vill bygga det med denna precision på själva stagningen för en klart kännbar feelgood, plus att när man har tillgång till sådana avancerade cnc-maskiner så ser jag absolut inget negativt med det, snarare bara fördelar. Och sen för det andra så lär denna stagning göra sitt jobb minst lika bra som enklare flaggstag
Väldigt väldigt fina bastorn du ska bygga Cobra, och då menar jag allt! elementval, lådans utformning, stagningen enligt ritningarna.
Grattis, detta ska bli jättekul att följa
Postad 20 december 2013 - 23:22
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Det är kul med en liten knorr på designen av stagning även om det inte syns sen  Det kostar ju inget extra mer än tid att rita dom och det är också ett kul moment.
Postad 20 december 2013 - 23:29
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Det är kul med en liten knorr på designen av stagning även om det inte syns sen Det kostar ju inget extra mer än tid att rita dom och det är också ett kul moment.
Var inne och kollade på dina byggen, och kan bara säga samma sak, otroligt fina sådana!  Man blir både glad och imponerad.
Postad 20 december 2013 - 23:36
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Tack hoppas det inspirerar andra jag har haft tur som fått tillgång till så fina verktyg i byggandet
Postad 21 december 2013 - 01:07
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Dock kanske vissa vill bygga det med denna precision på själva stagningen för en klart kännbar feelgood, plus att när man har tillgång till sådana avancerade cnc-maskiner så ser jag absolut inget negativt med det, snarare bara fördelar. Och sen för det andra så lär denna stagning göra sitt jobb minst lika bra som enklare flaggstag 
Väldigt väldigt fina bastorn du ska bygga Cobra, och då menar jag allt! elementval, lådans utformning, stagningen enligt ritningarna.
Det är ju inte så. Det är ganska lätt att räkna fram hur styv lådan behöver vara för ett visst element. Hur mycket flex som är acceptabelt för att det ska vara försumbara effekter. Allt över det är onödigt. Oavsett. Om man sen gör det för feelgood är en annan femma, men att påstå att kraven är olika för olika individer är felaktigt. Däremot är kraven olika för olika element i olika lådor. Dessa stag gör definitivt inte jobbet bättre än enkla flaggstag. Som sagt.. Rätt stag på rätt ställe. Allt annat är onödigt. Dessutom kan du gärna få räkna ut vilken lådvolym dessa stag stjäl. Gör det så väntar jag på svar.
Postad 21 december 2013 - 11:25
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Tack ! Jag hoppas att dom inte blir allt för dominant i rummet bara..
Postad 21 december 2013 - 11:33
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Det är ju inte så. Det är ganska lätt att räkna fram hur styv lådan behöver vara för ett visst element. Hur mycket flex som är acceptabelt för att det ska vara försumbara effekter. Allt över det är onödigt. Oavsett. Om man sen gör det för feelgood är en annan femma, men att påstå att kraven är olika för olika individer är felaktigt. Däremot är kraven olika för olika element i olika lådor.
Dessa stag gör definitivt inte jobbet bättre än enkla flaggstag. Som sagt.. Rätt stag på rätt ställe. Allt annat är onödigt.
Dessutom kan du gärna få räkna ut vilken lådvolym dessa stag stjäl. Gör det så väntar jag på svar.
Naturligtvis ska man försöka optimera förstyvningen så det blir så lite som möjligt och på rätta ställen. Jag skrev ovan att inte en förstyvning var på rätt ställe på första utkastet och eftersom lådan är lite för liten redan innan förstyvningen. Så är det än viktigare att inte överdriva eftersom dom tar volym.
Postad 21 december 2013 - 12:07
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Det är ju inte så. Det är ganska lätt att räkna fram hur styv lådan behöver vara för ett visst element. Hur mycket flex som är acceptabelt för att det ska vara försumbara effekter. Allt över det är onödigt. Oavsett. Om man sen gör det för feelgood är en annan femma, men att påstå att kraven är olika för olika individer är felaktigt. Däremot är kraven olika för olika element i olika lådor.
Dessa stag gör definitivt inte jobbet bättre än enkla flaggstag. Som sagt.. Rätt stag på rätt ställe. Allt annat är onödigt.
Dessutom kan du gärna få räkna ut vilken lådvolym dessa stag stjäl. Gör det så väntar jag på svar.
Jag har inte påstått att denna stagning gör jobbet bättre än enkla flaggstag. Kraven kan visst vara olika för olika individer, det är ju ett rent individuellt val vilken slags stagning man vill ha, oavsett om dom stagar lika bra eller dåligt. Ja att räkna med hur mycket volym stagningen stjäl får man ju alltid göra oavsett vilken stagning man valt att använda. inget jag kan räkna ut dock eftersom jag inte har något sådant program på datorn.
Postad 21 december 2013 - 12:13
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Tack ! Jag hoppas att dom inte blir allt för dominant i rummet bara.. 
Ja rejäla bassystem tar ju sin plats  men ditt val av torn istället för lösa lådor tycker jag verkar smidigt och absolut den snyggaste lösningen för ditt rum. Ska dina torn få en utsida sen som efterliknar dina Revel är det tänkt? kommer bli riktigt läckert i så fall.
Postad 21 december 2013 - 12:47
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Totalt sett så utgör stagen bara ett skelett och tar troligtvis inte upp så mycket volym men som sagt jobbar man i solidworks så finns det funktioner för att räkna ut det exakt.
Finns även funktioner som gör att man ser var dom svaga punkterna i lådan före och efter stagning.
Postad 21 december 2013 - 13:09
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1 456 inlägg
Totalt sett så utgör stagen bara ett skelett och tar troligtvis inte upp så mycket volym men som sagt jobbar man i solidworks så finns det funktioner för att räkna ut det exakt.
Finns även funktioner som gör att man ser var dom svaga punkterna i lådan före och efter stagning.
Stagen är till för att minska resonanserna på lådan man kan motverka olika resonanser med att köra med andra matrial Vill man ha en stabil låda så väljer man matraial där efter. Hur många DIy tror du mäter sina tomlådor på lådans resonans frekvens .
Postad 21 december 2013 - 13:23
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Jo det har jag förstått iom att vissa högtalartillverkare typ valutronic förespråkar spånskiva istället för mdf. Jag säger bara att det går att göra det mesta i solidworks själv använda jag inte funktionen där man ser lådans sviktande punkter men det går.
Inga DIYare typ...
Företag gör ju säkerligen desto fler mätningar.
Redigerat av MattiasBGD, 21 december 2013 - 13:25.
Postad 21 december 2013 - 15:05
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Tittar man på hur lådan är byggd så vill jag ha kraftiga/stora rundningar för jag hatar kantiga lådor!
Så fronten blir 50mm tjock och bakstycket 40mm tjock sedan blir lock och botten liknande.
Sedan får varje låda hjälp med förstyvningen upp till eller neråt beroende vilken låda vi pratar i
tornet.
Det svagaste på tornet är sidorna men om jag gör ett kors på den inre förstyvningen eller bara en?
Typ en som går från botten och ligger i mitten längs sidorna mot elementet och gör en flagga/kors i mitten av lådan ca
6cm från magneten med ett omarbetat keltiskt kors utan korset i mitten..
Tycker man att det borde räcka till..??
Postad 23 december 2013 - 12:51
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Separeringen mellan kaviteterna kan väl också vara flaggstag? (för att inte klottra ner XTZa tråden)
Postad 23 december 2013 - 13:11
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Separeringen mellan kaviteterna kan väl också vara flaggstag? (för att inte klottra ner XTZa tråden)
Det kan man göra men det finns en fördel att ha dom separat och det är att elementen är inte lika och dom är placerade olika. Du kan kalibrera varje bas för sig att spela lika hög även om den är olik och sämre placerad i lådan om dom inte påverkar varandra.
Postad 23 december 2013 - 14:08
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Kan hålla med dig om att det kan skilja en aning på element men förmodligen väldigt marginellt. De kan vara vettigt att ställa nivåerna men du kommer få problem om du tänkt göra det med varje ratt på ett inuken eftersom rattarna har ganska få klick på reglagen jag justerade höger kanals signalnivån i inukens DSP istället. Skillnaden blev att Audyssey kalibreringen visade -1dB vänster subb och -1.5dB höger subb istället för -1 och -4.5dB.
Postad 23 december 2013 - 16:59
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Jag får se om det blir inuken men jag tror att det blir skilda kaviteter det känns som bäst ..
Postad 23 december 2013 - 17:34
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1 456 inlägg
Jag får se om det blir inuken men jag tror att det blir skilda kaviteter det känns som bäst ..
Det är bäst med skillda kviteter men då måste du tänka på vilka resonanser som kan uppkomma i mellan dom.
Postad 23 december 2013 - 18:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Varför inte köra stapelbasar om du ändå vil ha skiljda kaviteter? Jag är iofs partisk i frågan
Postad 23 december 2013 - 22:30
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9 561 inlägg
Varför inte köra stapelbasar om du ändå vil ha skiljda kaviteter? Jag är iofs partisk i frågan 
Håller med om det. Gissar att det enbart handlar om estetik. Med helt egna lådor skulle man kunna stapla dom som torn, men ändå kanske rikta elementen åt lite olika håll för att motverka rummets tokigheter. Det skulle ju dock inte vara lika snyggt. Om man bara ska stapla dom som helt raka torn finns ju dock ingen som helst anledning att bygga separata lådor om man vet att man ska bo kvar på samma ställe ett antal år framöver.
Postad 24 december 2013 - 01:26
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Dom flesta som håller till här har ju ett begär att uppgradera och tycker det är kul att snickra egna grejer. Iof bygger en del för sitt behov direkt för att dom vet att det får plats och dom kommer inte flytta på sig på många år andra bygger efter lite fler kompromisser och bygger garanterat större system när dom flyttar.
Detta bygga kommer nog täcka behoven
Postad 24 december 2013 - 13:48
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
Håller med om det. Gissar att det enbart handlar om estetik. Med helt egna lådor skulle man kunna stapla dom som torn, men ändå kanske rikta elementen åt lite olika håll för att motverka rummets tokigheter. Det skulle ju dock inte vara lika snyggt.
Om man bara ska stapla dom som helt raka torn finns ju dock ingen som helst anledning att bygga separata lådor om man vet att man ska bo kvar på samma ställe ett antal år framöver.
Din sista mening det är så det är... har bott i samma hus i 25 år kryp avstånd till allt...fint gammalt hus med kakelugn osv tänker bo här så länge det går! Bastornen är överdimensionerad för rummet och jag bygger dom estetisk lik Revelen bara för att få det lite snyggare....så stor högtalare är inte så lätt att få dom acceptabelt i ett vardagsrum. Sedan går basen att vrida ändra sitt läge hur dom ska spela i fas osv..det går inte att få det optimalt i ett vardagsrum...det finns en anledning varför DD18 är vid taket..  God Jul på er..
hämta.jpg 8,64K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av cobra-427, 24 december 2013 - 13:49.
Postad 26 december 2013 - 01:00
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1 158 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Gör det själv
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|