Spotify Connect. Bra eller dåligt?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
899:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 juli 2014 - 11:28
Hifi-klubben på Frölunda Torg svarade 22 Juli när jag var inne där för nån vecka sen. Jag mailade Argon i Danmark idag och frågade om 22 Juli stämmer och svaret var: Ja, fast plus/minus 10 dagar. Dom kan inte svara till 100 %. 1000 enheter skickas med flyg och resten via båt, skriver dom.Någon som hört något nytt från Argon angående stream2?
Postad 14 juli 2014 - 22:41
Postad 23 juli 2014 - 13:38
Jag var inne på klubben idag och nu var datumet satt till 14 augusti.Har någon hört något om pris på Argon Stram2 än? Kan man köpa den nästa vecka?
Postad 26 juli 2014 - 16:02
Måste testa.

Redigerat av Mange36, 26 juli 2014 - 16:04.
Postad 30 juli 2014 - 17:07
Det har dykt upp nått nytt. Har inte kollat upp vad det innebär än...
http://thenextweb.co...android-update/
Jag fattar det som att jag kan koppla t.ex. min androidplatta till stereon, starta Spotify på den och telefonen och använda telefonen som ett slags fjärrkontroll. Kanske funkar det också med en dator kopplad till stereon.
Måste testa.
Vad jag førstod det som nær jag læste lænken var att androidanvændare får samma funktion som ios haft ett par månader.
Postad 31 juli 2014 - 10:21
Får tillfälliga problem att ändra saker på appen i telefonen, spotify appen fungerar allmänt jävla segt på min telefon " HTC ONE"
vill kunna styra spotify från datorn i det gränssnittet
Postad 03 augusti 2014 - 13:20
Postad 03 augusti 2014 - 15:03
Postad 12 augusti 2014 - 10:37
Postad 12 augusti 2014 - 12:30
Postad 12 augusti 2014 - 12:46
Nu finns denna också som alternativ om man vill ha en extern spelare med Spotify Connect. Lite dyrare än Argon men billigare än Bluesound. Finns på tyska Amazon för ca 180 euro.
http://www.tele-ha.s...kt&ref=prisjakt
Intressant pryl, men jag hittar inget om Connect?
EDIT: Hittade lite info. https://support.spotify.com/us/problems/?_ga=1.267422473.620426478.1401702200#!/article/panasonic
Redigerat av Unregisteredc082866f, 12 augusti 2014 - 12:57.
Postad 12 augusti 2014 - 13:04
På Spotifys hemsida om connect så presenteras vilka märken som har connect längst ner på sidan. Panasonic finns med. https://www.spotify.com/se/connect/Intressant pryl, men jag hittar inget om Connect?
EDIT: Hittade lite info. https://support.spot...ticle/panasonic
Benämningen "connect" finns inte på Panasonics hemsida men det står att man kan styra systemet med Spotifys app från telefon/tablet.
Redigerat av Buddypresley, 12 augusti 2014 - 13:11.
Postad 12 augusti 2014 - 17:44
På Spotifys hemsida om connect så presenteras vilka märken som har connect längst ner på sidan. Panasonic finns med. https://www.spotify.com/se/connect/
Är logotypen där verkligen en garanti för att tillverkaren använder connect, kan ju bara vara att de har en proprietär spotify client i sina produkter. De är ju ändå partners med spotify, bara inte just för connect tjänsten. (Är inte helt uppenbart vad de menar, jag hade dubbel kollat innan jag lade några pengar bara baserat på den informationen)
Postad 12 augusti 2014 - 18:46
Jag ringde till Tele Hå som säljer den och dom hade testat och kört connect. Det funkade sa dom...Är logotypen där verkligen en garanti för att tillverkaren använder connect, kan ju bara vara att de har en proprietär spotify client i sina produkter. De är ju ändå partners med spotify, bara inte just för connect tjänsten. (Är inte helt uppenbart vad de menar, jag hade dubbel kollat innan jag lade några pengar bara baserat på den informationen)
Postad 13 augusti 2014 - 08:30
Jag ringde Panasonics support men dom kunde inte svara på om den stödjer connect. Dom kunde heller inte svara på vilken internetradiotjänst den har. Va f*n, kunde lika gärna ha ringt Coop Forum och fått samma svar...Intressant pryl, men jag hittar inget om Connect? EDIT: Hittade lite info. https://support.spotify.com/us/problems/?_ga=1.267422473.620426478.1401702200#!/article/panasonic
Postad 15 augusti 2014 - 09:42
Postad 19 augusti 2014 - 07:51
Jag är allergisk mot Samsung.Samsung Link Mate ser ut att ha eller får snart Spotify Connect..
Postad 19 augusti 2014 - 08:04
Jag är allergisk mot Samsung.
Dyr är den också. Bästa alternativet hittills verkar vara en gammal iPhone 3Gs med docka.
Postad 19 augusti 2014 - 08:18
Jag kör en Squeezebox touch just nu för att få ut Spotify i stereon men vill gärna ha en spelare med funktionen "connect". Argon Stream2 skall enligt Argon levereras ut från tillverkaren 21 aug. Endast 1200 kr.Dyr är den också. Bästa alternativet hittills verkar vara en gammal iPhone 3Gs med docka.
Postad 19 augusti 2014 - 09:00
Jag kör en Squeezebox touch just nu för att få ut Spotify i stereon men vill gärna ha en spelare med funktionen "connect". Argon Stream2 skall enligt Argon levereras ut från tillverkaren 21 aug. Endast 1200 kr.
Squeezebox är bäst bortsett från att den inte har Connect. Har en Classic och en Boom. Funkar klockrent.
Om Spotify släpper ett API till Connect så dröjer det nog inte länge innan någon (Triod?) fixar en Connect -plugin.
Postad 23 augusti 2014 - 18:37
Nä, lite lurigt. Det står om Spotify men inte om connect. Däremot på Spotifys hemsida om connect så presenteras alla tillverkare med connect och Denons länk går till Heos. Jag tänkte kika in på Hifi-klubben nästa vecka och fråga om detta. Argons spelare med connect är på gång nu snart vilken dag som helst för endast 1200 kr. Heos link är lite dyrare men verkar lyxigare och har mer möjligheter.Hittar inget om connect?
Postad 24 augusti 2014 - 13:16
Postad 24 augusti 2014 - 13:32
Det är väl bara att försäljaren får visa att connect funkar innan man köper produkten. Angående Heos så står det också i Heosappens beskrivning att connect stöds.Jag är bara extremt skeptisk till saker som antyds att de stöds, har själv varit där och så när saker strulat så är det ingen som tar ansvar för att det inte explicit stått att exakt det man vill ska fungera. Så sitter man där med en icke-fungerande produkt utan att kunna göra något åt det.
Postad 26 augusti 2014 - 09:54
Ja, nu har jag beställt denna. https://www.hifiklub...streamer-72218/
Verkar vara en trevlig pryl till ett bra pris.
Postad 26 augusti 2014 - 10:07
Edit: såg den hade wifi nu :-)
Men kan man stänga av displayen tro?
Redigerat av SKIBBE, 26 augusti 2014 - 10:10.
Postad 26 augusti 2014 - 10:09
Ja, nu har jag beställt denna. https://www.hifiklub...streamer-72218/
Vafasiken tänkte åka och köpa en Bluesound idag, men nu såg ju denna intressant ut framförallt prislappen!
Postad 26 augusti 2014 - 10:40
Postad 26 augusti 2014 - 10:50
Vad tror ni om DAC:n i Argon STREAM 2 kontra Yamaha rx a820? Har ont om optiska ingångar och tänkte köra med RCA. Eller är det bästa att stuva om, bak på förstärkaren
En optisk splitter? man kör ju sällan 2 källor samtidigt. En tanke bara.
Postad 26 augusti 2014 - 10:56
Varför dessa val?? Trodde ju att jag bestämt mig!
Postad 26 augusti 2014 - 11:01
Blev ju tvärsugen på den. Kommer nog aldrig köra annat än spotify och ev framtida Nas. Internet radio ser jag som en bonus. Köper man denna kan man ju bränna 1500spänn på skivor och ändå ligga under budget jämnförelse mot bluesound.
Varför dessa val?? Trodde ju att jag bestämt mig!
Jag bara impuls beställde en nu när länken kom upp.. jag kör spotify över Blåtand nu till min Onkyo, eller via SpotiMC i XBMC och blåtand vinner i 90% av fallen då det är så sjukt smidigt att navigera i appen och välja låtar.
har även gjort ett försök med min nexus 7 över rca till stärkaren (spotify connect). Tappade kontakten när skärmen var avstängd. och man fick fysiskt starta om allt via nexus 7:an. drygt. så hoppas att det bara skall funka nu med denna. och 1200 kunde jag avvara på min CSN "lön" kände jag för att få en mer clean lösning på mitt musiklyssnande som är 100% via spotify.
Postad 26 augusti 2014 - 11:36
Såg najs ut, har 3st ethernet draget till tvbänken, men alla är ju upptagna... kan man köra en minimal switch på ena kanske för att få en extra i tvbänken?
jepp, inga problem.
Postad 28 augusti 2014 - 07:20
Mer eller mindre funderade jag varje dag om jag inte gjorde bort mig väntade och sparade ännu längre för att kunna köpa den större förstärkaren. Gick ganska länge och tillslut gjorde jag valet och köpte den.
Vill inte återuppliva de tragiska minnerna, det skulle låta bättre om jag... Därför åkte jag igår till lokala hifibutiken för att köpa Bluesound node. Tro på fasiken när de inte hade någon hemma, så beställd och kommer in Tisdag eller Onsdag.
Postad 28 augusti 2014 - 07:48
För länge sedan när jag var på jakt efter högtalare, åkte jag runt och lyssnade på olika kombinationer och funderingar. Hittade vad sökte i grannstaden och köpte då mina högtalare och en mindre förstärkare (hade inte ekonomi till den större som jag igentligen ville ha).
Mer eller mindre funderade jag varje dag om jag inte gjorde bort mig väntade och sparade ännu längre för att kunna köpa den större förstärkaren. Gick ganska länge och tillslut gjorde jag valet och köpte den.
Vill inte återuppliva de tragiska minnerna, det skulle låta bättre om jag... Därför åkte jag igår till lokala hifibutiken för att köpa Bluesound node. Tro på fasiken när de inte hade någon hemma, så beställd och kommer in Tisdag eller Onsdag.
Blir lite nyfiken. Om man tar ut signalen digitalt så ska väl det inte skilja i ljud mellan två olika källor? Mellan tex Bluesound och Argon.
EDIT: Lite mer feelgood med Bluesound kanske?
Redigerat av Unregisteredc082866f, 28 augusti 2014 - 07:53.
Postad 28 augusti 2014 - 07:59
Jag inväntar min Argon. Kändes most bang for the buck. Kan säkert gömma den också då jag bara ska köra spotify connect över wifi!
Postad 28 augusti 2014 - 08:30
EDIT: Lite mer feelgood med Bluesound kanske?
Absolut, men jag kommer att ta ut signalen analogt. Tanken fanns att köpa den billigare Argon och köpa extern dac men då blir ju slutsumman ändå desamma.
Ska även köra några egna tester wimp vs spotify tänkte jag...
Postad 28 augusti 2014 - 13:44
Kanske är den analoga delen Bluesound node bättre än Stream 2? Annars tror jag inte det skiljer så mycket. DAC:n som sitter i Stream2 verkar ju ok.
Postad 28 augusti 2014 - 14:05
Såg nu även att den "bara" klarar 16bit/44,1kHz så har man en samling med högupplöst musik på NASen är denna inget alternativ men för oss andra dödliga räcker den gott och väl

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar