Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell, GTA V Online

371 svar till detta ämne GTA online GTA V online
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2013 - 10:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror att du max kan tappa 5000 dollar när du dör. Du har kvar vapen men torskar ammon. Vapen som är köpta iaf :)

Postad 10 October 2013 - 11:05

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
HenkeEdge, vi pratade igår om Heists och planeringstavla för rån i lägenheten.
Såhär står det på GTA V sidan:

"Coming soon to Grand Theft Auto Online are full-on cooperative Heist missions that will require careful planning, teamwork and sharp execution. You’ll also be able to utilize the Heist Planning Board at your apartment to ensure your caper game plan is airtight."

Så lägenhet har lite betydelse iallafall förutom garaget.

Lite annat som är pågång också.

http://www.rockstarg...AOnline/content

Redigerat av DragonPuffer, 10 October 2013 - 11:08.

Postad 10 October 2013 - 11:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Så det är därför man skall fixa lägenhet alltså.

Såg inte riktigt syftet med det så det var bra info. Blir till att spara ihop till en fin lägenhet i Rockford Hills :)

Postad 10 October 2013 - 11:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Woo :D Spännande, kul som fan om man får planera heists och sen utföra dom med en massa MHBA snubbar ;) (och kvinnor om det finns)

Postad 10 October 2013 - 11:51

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Jag tror att du max kan tappa 5000 dollar när du dör. Du har kvar vapen men torskar ammon. Vapen som är köpta iaf :)

Har för mej att om man har över $5000 på fickan så kan man bli rånad, händer dock inte så ofta. Annars har man under $5000 så droppar man bara $100.

Postad 10 October 2013 - 11:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Sätt in pengar hela tiden för säkerhets skull. Vapen man köpt kan man inte bli av med.

Toppen.
Ska bara lyckas lokalisera vart ATM-maskinerna finns då ;)

Postad 10 October 2013 - 12:06

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Toppen.
Ska bara lyckas lokalisera vart ATM-maskinerna finns då ;)

Du kan göra det direkt i mobilen i spelet! :) In på internet och maze bank så är det kirrat.

Redigerat av DragonPuffer, 10 October 2013 - 12:07.

Postad 10 October 2013 - 12:14

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Har aldrig haft mick när jag spelat online på ps3, hur är ljudkvaliten? Man hör ju era röster i spelet, men det låter ju inte alltid jättebra om man ser till kvaliteten

Tycker det låter bättre när man har headset och ställt att övriga spelare bara hörs i det och ej i "surround".
Själv sitter jag i mitt biorum och lirar så ni får säga till om det hörs förmycket bakgrundsljud så fimpar jag min mic.

Märkte igår att jag hade ett 5:e val "unarmed" hade visst fått en golfklubba, har inte någon aning om när man fick den. Hoppas det inte gjorde för ont DragonPuffer då jag skulle prova trasha bilen men råkade svinga till dig ;)

Redigerat av HenkeEdge, 10 October 2013 - 12:18.

Postad 10 October 2013 - 12:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Är det inte bättre kvalitet om man skulle köra över Skype då?

Postad 10 October 2013 - 12:27

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Går det inte att köpa hus? Är det enbart lägenheter? Kanske detta kommer med tiden?

Tycker det låter bättre när man har headset och ställt att övriga spelare bara hörs i det och ej i "surround". Själv sitter jag i mitt biorum och lirar så ni får säga till om det hörs förmycket bakgrundsljud så fimpar jag min mic. Märkte igår att jag hade ett 5:e val "unarmed" hade visst fått en golfklubba, har inte någon aning om när man fick den. Hoppas det inte gjorde för ont DragonPuffer då jag skulle prova trasha bilen men råkade svinga till dig ;)

Hur ställer jag in så man inte hör alla prata oavbrutet?
Jag skiter ju högaktligen i vad några amerikaner pratar om när dom freeroamar runt och beter sig.. Hittar inte inställningen dock och det gör mig något irriterad :) Eftersom pratet är högra än allt annat ljud.

Postad 10 October 2013 - 12:33

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Går det inte att köpa hus? Är det enbart lägenheter? Kanske detta kommer med tiden?

Hur ställer jag in så man inte hör alla prata oavbrutet?
Jag skiter ju högaktligen i vad några amerikaner pratar om när dom freeroamar runt och beter sig.. Hittar inte inställningen dock och det gör mig något irriterad :) Eftersom pratet är högra än allt annat ljud.

Bara lägenheter än så länge, skulle inte vilja veta vad ett hus skulle kosta :)

Angående chatten så ställer man in det i select menyn och sen chat.

Postad 10 October 2013 - 13:29

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 2

Bara lägenheter än så länge, skulle inte vilja veta vad ett hus skulle kosta :)

Angående chatten så ställer man in det i select menyn och sen chat.

Nirvanastämningen som uppstod när man satte chat till "Crew + Friends". Aaaaah silencio!

Postad 10 October 2013 - 13:32

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Är det inte bättre kvalitet om man skulle köra över Skype då?

Kvalitetsmässigt ja, praktiskt nej. Lite jobbigt få in alla till en Skype chat ;)
Blir bättre iom PS4 :)

Postad 10 October 2013 - 13:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Nirvanastämningen som uppstod när man satte chat till "Crew + Friends". Aaaaah silencio!

Haha, sitter och är småtrött på kontoret och smågarvade till när jag såg texten "Nirvanastämningen" och "Aaaah silencio!" :D

Postad 10 October 2013 - 13:39

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Bara lägenheter än så länge, skulle inte vilja veta vad ett hus skulle kosta :) Angående chatten så ställer man in det i select menyn och sen chat.

Perfekt, tack!

nej hus är en utgift som är långt borta. Har nog att samla mot en lägenhet av den billigaste sort. :)

Postad 10 October 2013 - 14:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

TACK!

Så enormt trött på alla som ska blasta ut sin rapmusik över en voice-codec. Låter bara skit oavsett källmaterial.

Postad 10 October 2013 - 17:44

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Perfekt, tack!

nej hus är en utgift som är långt borta. Har nog att samla mot en lägenhet av den billigaste sort. :)

Köp ingen lägenhet under 200k, då får man inget "heist room" med. Billigt garage kan man klara sej med under tiden man samlar till en lägenhet.

Postad 11 October 2013 - 07:00

billpayer
  • billpayer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan man sälja sitt skräpgarage/ lägenhet om man vill byta upp sig?

F.ö. tycker jag Survival-uppdraget när man är på en gammal flygplats och det dräller på med massa Hobo´s och Trevor-typer är sjukt kul! Har iofs bara klarat upp till wave 8 och det ger inte speciellt mycket i vare sig pengar eller erfarenhet, men som sagt, sjukt kul!

Tips på roliga uppdrag uppskattas.

Nickar Billpen om någon är sugen på ett par rundor i helgen

Redigerat av billpayer, 11 October 2013 - 07:01.

Postad 11 October 2013 - 07:06

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1
Personligen tycker jag att Top Fun-uppdragen är riktigt roliga. Paniken som uppstår när man hör jetplanen komma uppsmygandes är slående.

Körde även ett race med jetplan igår och kaoset som sedan var ett faktum när texten "Weapons available" var förbannat kul. Man sitter och hamrar X de första sekunderna :lol:

Postad 11 October 2013 - 07:17

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag att Top Fun-uppdragen är riktigt roliga. Paniken som uppstår när man hör jetplanen komma uppsmygandes är slående.

Körde även ett race med jetplan igår och kaoset som sedan var ett faktum när texten "Weapons available" var förbannat kul. Man sitter och hamrar X de första sekunderna :lol:

Haha ja, det var mindre roligt att se den texten när man startade i pole position. PANIK! Hade ingen aning om att vapen var tillåtna på det racet :D

Postad 11 October 2013 - 07:17

billpayer
  • billpayer
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hade en sjukt rolig session igår när jag lyckades komma loss i en stulen polisbil som jag voltade med och lyckades krascha blåljusen samt sirenen så att den lät som en brunstig hankatt med visst inslag av tjurig chihuahua. Med denna påslagen så jagade jag efter en annan stackare. Hen undrade nog ganska rejält vad det var för en idiot i polisbil med fucked-up siren som följde efter, så till den grad att hen drog rätt i ett fundament, flög ut/ stendog och loggade ut :)

Postad 11 October 2013 - 07:20

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Hade en sjukt rolig session igår när jag lyckades komma loss i en stulen polisbil som jag voltade med och lyckades krascha blåljusen samt sirenen så att den lät som en brunstig hankatt med visst inslag av tjurig chihuahua. Med denna påslagen så jagade jag efter en annan stackare. Hen undrade nog ganska rejält vad det var för en idiot i polisbil med fucked-up siren som följde efter, så till den grad att hen drog rätt i ett fundament, flög ut/ stendog och loggade ut :)

Haha skönt!

Apropå lägenhet, jag tror man får tillbaka en viss del av det ursprunliga beloppet när man byter lägenhet/garage. Kommer dock inte ihåg hur mycket.
Nån annan som kanske har stenkoll på det här?

Postad 11 October 2013 - 08:36

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
nvm

Redigerat av D-J, 11 October 2013 - 08:38.

Postad 11 October 2013 - 09:17

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Kan man sälja sitt skräpgarage/ lägenhet om man vill byta upp sig?

Jag fick tillbaks runt 50% av vad mitt garage kostade när jag köpte lägenhet.

Postad 11 October 2013 - 09:40

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0

Köp ingen lägenhet under 200k, då får man inget "heist room" med. Billigt garage kan man klara sej med under tiden man samlar till en lägenhet.

På så vis, ja men dåså. Då är det bara att handla en billigare 10garage lya sen börja skramla ihop till kommande hus. :)

Postad 11 October 2013 - 11:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

På så vis, ja men dåså. Då är det bara att handla en billigare 10garage lya sen börja skramla ihop till kommande hus. :)

Behöver du så stort? Som jag fattat det så kan man bara äga en fastighet. Garage eller lägenhet. Inte både och.
Det går dock att byta upp sig så man får hälften tillbaka från det gamla när man köper nytt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 October 2013 - 11:26.

Postad 11 October 2013 - 11:48

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 1

Spelade något uppdrag med er igår, skulle hämta några motorcyklar.
Satte mig på hojjen och iväg...
Följde min waypoint som kom upp på kartan givetvis men efter ett tag hör jag Henke över VOIP:
" vem fan är i stan och åker " och " hör han inte oss eller "
" va fan det är ju falcen "
" fan gör han i stan "

:D
Kul som fan, tyvärr har jag inte mic så kunde inte svara. Men jag ville bara säga att jag följde waypointen, så det måste ha buggat ur.

Den visade mig till något garage nere i stan.

Postad 11 October 2013 - 11:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

[/size]
[/size]Spelade något uppdrag med er igår, skulle hämta några motorcyklar.
Följde min waypoint som kom upp på kartan givetvis men efter ett tag hör jag Henke över VOIP:
" fan gör han i stan "

Kul som fan, tyvärr har jag inte mic så kunde inte svara. Men jag ville bara säga att jag följde waypointen, så det måste ha buggat ur.

l2ickard och HenkeEdge är riktigt luriga! Nån av dem körde över mig i början av nåt uppdrag i förrgår! :D

Postad 11 October 2013 - 12:02

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Någon som lirar nu eller?
Har mic, men det sitter på laddning nu så kommer vara "silencio" från mig...

Postad 11 October 2013 - 12:33

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

[/size]
" fan gör han i stan "

Jag va oxå med på detta och fick en del skit (inte så konstigt) för jag åkte å helt fel håll med motorcykeln :rolleyes:
När ja snodde moppen fick jag upp att jag skulle in till stan men halvvägs dit kom det upp en gul prick långt åt ****, puh. Buggigt som fan ju. Blev ett ganska pinsamt första uppdrag med MHBA för min del :blush: sorry grabbar.

Redigerat av fredrik11, 11 October 2013 - 12:35.

Postad 11 October 2013 - 12:39

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

l2ickard och HenkeEdge är riktigt luriga! Nån av dem körde över mig i början av nåt uppdrag i förrgår! :D

Du ska inte snacka. Fick en bounty på mig igår och ser att du är inne och latjar. Så letar upp dig och stannar snällt framför för att hälsa.
Du hälsar tillbaka genom att skjuta mig... Sen kommer ett litet "Sorry"-meddelande innan du försöker döda mig igen.

Your time will come!

Postad 11 October 2013 - 12:43

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Du ska inte snacka. Fick en bounty på mig igår och ser att du är inne och latjar. Så letar upp dig och stannar snällt framför för att hälsa.
Du hälsar tillbaka genom att skjuta mig... Sen kommer ett litet "Sorry"-meddelande innan du försöker döda mig igen.

Your time will come!

Haha, ja men vafan! GTA V har en nackdel, det är att texten är så jäkla liten på typ alla ställen! Såg inte att det var ditt namn! :P

Och jag ställer frågan igen, går det att göra så man inte kan skjuta sina hifipolare i samma crew? Är ju drygt med autoaim som rätt som det är under eldstrid siktar in på MHBA medlemmar!

Postad 11 October 2013 - 12:51

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1

Haha, ja men vafan! GTA V har en nackdel, det är att texten är så jäkla liten på typ alla ställen! Såg inte att det var ditt namn! :P

Och jag ställer frågan igen, går det att göra så man inte kan skjuta sina hifipolare i samma crew? Är ju drygt med autoaim som rätt som det är under eldstrid siktar in på MHBA medlemmar!

:) Lätta cash för dig iaf.

Har inte sett att det skulle vara möjligt.

Dock hade vi kunnat ändra clan-färgen så att det syns lättare på mini-mapen.

Falcy eller Radiozo borde kunna göra det.

Postad 11 October 2013 - 12:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ja nånting iaf! :)

Skyller på Autoaim och att jag tappade kontrollen så R1 blev intryckt när du dog...

Postad 11 October 2013 - 13:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1

Ändrat till en annan färg nu.

Postad 11 October 2013 - 13:50

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Jag va oxå med på detta och fick en del skit (inte så konstigt) för jag åkte å helt fel håll med motorcykeln :rolleyes:
När ja snodde moppen fick jag upp att jag skulle in till stan men halvvägs dit kom det upp en gul prick långt åt ****, puh. Buggigt som fan ju. Blev ett ganska pinsamt första uppdrag med MHBA för min del :blush: sorry grabbar.

Är det du som nickar Hansson nånting? Adda mig på PSN oavsett: falcen

Grymt! Du är inte inne något? Har addat dig på PSN, men? Adda mig, PSN ID ovan. :)

Postad 11 October 2013 - 14:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Verkar som alla får en halv mille insatta på sina bankkonton som ursäkt för strulet de haft med launchen:

http://socialclub.ro...us-package-this

Postad 11 October 2013 - 14:19

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Någon som hittat en lista med vad man låser upp på de olika levlarna online?

SirShaManIX är min GT på XBL btw.

Redigerat av ShaManIX, 11 October 2013 - 14:20.

Postad 11 October 2013 - 14:25

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Någon som kör med det gamla trådlösa PS3 headsetet? Funkar det bra?

Redigerat av Falcy, 11 October 2013 - 14:28.

Postad 11 October 2013 - 14:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

[size=4]Grymt! Du är inte inne något? Har addat dig på PSN, men? Adda mig, PSN ID ovan. :)

Nja jag har tröttnat. Tycker inte det är speciellt kul. Man gör stort sett samma uppdrag om och om igen.
Tar galet lång tid att få lvls och pengar också. Tog mig ca 17 timmar att nå lvl 15 och att få råd med en hyfsad lägenhet.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 October 2013 - 14:57.

Postad 11 October 2013 - 15:03

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Japp, fixat :)

Postad 11 October 2013 - 15:15

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 1

[/size]
" fan gör han i stan "

Hehe vi var övertygade om att du smuttat för mycket på det starka där ett tag :P

Postad 11 October 2013 - 15:20

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Fel tråd, men vilket headset är billigast till ps3? Är inte tillräckligt seriös gamer på ps3 för att lägga ner större summor på headset ;) Men skoj vore det om man kunde snacka med dom andra under uppdrag så man blir lite mer samspelt.

Postad 11 October 2013 - 15:26

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
I stort sett alla bluetooth headset fungerar, så du kanske har något liggande som du haft till mobilen? Annars är väl det här billigast om man vill ha ett av Sonys officiella: https://www.prisjakt...kt.php?p=985267

Postad 11 October 2013 - 15:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

I stort sett alla bluetooth headset fungerar, så du kanske har något liggande som du haft till mobilen? Annars är väl det här billigast om man vill ha ett av Sonys officiella: https://www.prisjakt...kt.php?p=985267

Jaså det funkar i princip bara det är bluetooth? :D Får kika om jag har nåt då, annars var den där från Sony billig och snygg (låter antagligen inte vackert, men skit samma som sagt).

Postad 11 October 2013 - 15:53

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Verkar som alla får en halv mille insatta på sina bankkonton som ursäkt för strulet de haft med launchen:

Trevligt :)

Postad 11 October 2013 - 16:05

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
För er som inte gjort det, adda mig på PSN för bövelen: falcen

Ikväll kan det bli headset för min del, om jag får ordning på det.

Nja jag har tröttnat. Tycker inte det är speciellt kul. Man gör stort sett samma uppdrag om och om igen.
Tar galet lång tid att få lvls och pengar också. Tog mig ca 17 timmar att nå lvl 15 och att få råd med en hyfsad lägenhet.

Samma uppdrag blir det om vill grinda upp pengar och level, det kan jag iofs hålla med om.
Men är man i ett crew, speciellt med headset så blir det ju sjukt grymt ändå.

GTA Online är inget för en lonewolf. :P

Även om jag ännu inte fått ordning på headset till PS3, så hör man ju de andra och det är nice som fan.

Redigerat av Falcy, 11 October 2013 - 16:03.

Postad 11 October 2013 - 16:07

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

För er som inte gjort det, adda mig på PSN för bövelen: falcen

Ikväll kan det bli headset för min del, om jag får ordning på det.

Samma uppdrag blir det om vill grinda upp pengar och level, det kan jag iofs hålla med om.
Men är man i ett crew, speciellt med headset så blir det ju sjukt grymt ändå.

GTA Online är inget för en lonewolf. :P

Även om jag ännu inte fått ordning på headset till PS3, så hör man ju de andra och det är nice som fan.

Håller med, blir snabbt tråkigt om man är själv eller om man kör missions med randoms.

Ses nog imorrn, ikväll blir det in i dimman!

Postad 11 October 2013 - 16:18

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Ses nog imorrn, ikväll blir det in i dimman!

Somliga har det bra... :P

Nice setup btw, hur gammal är flickan? 3?

Redigerat av Falcy, 11 October 2013 - 16:19.

Postad 11 October 2013 - 16:25

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Awesomesauce!

Ska bara tröcka i mig två kabanoss i bröd så kommer jag in och gibbar till kl 21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.