Nya prylar från XTZ!
625 svar till detta ämne
Postad 21 December 2013 - 17:58
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Dom kan ju släppa i väg dom till LTS så får dom en oberoende mätning av dom för som annars så går dom till hifi&mystic sen annonserar dom duktigt i numret som dom testas i och man biter inte den hand som föder en.
Jag säger inte emot nogot du skriver  Jag personligen är inte så värst petig och intresserad utav sådana mätningar (men de skulle kanske vara kul med en oberoende mätning) Jag har hört många trevliga subbar som har fantastiska mätningar men jag tycker inte att dom är värda pengarna. Alla är vi olika och tar olika beslut baserade på olika anledningar. Rätt och fel, hmmmm. Det får individen avgöra som tagit beslutet. Jag vet att det finns bättre alternativ där ute men XTZ käns VÄLDIGT BRA och RÄTT val för mig. Men jag kommer inte sluta lyssna på andra system bara för det  Ja DIY är både kul och mycket för pengarna, jag har inget emot det alls. Däremot tycker jag att just dessa 3X12 subbar ser mycket intressanta ut och jag tror dom kommer prestera på en nivå som tilltalar mig även jämfört mot DIY system i liknande nivå.
Vi är inne på samma spår
Postad 21 December 2013 - 18:06
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Dom kan ju släppa i väg dom till LTS så får dom en oberoende mätning av dom för som annars så går dom till hifi&mystic sen annonserar dom duktigt i numret som dom testas i och man biter inte den hand som föder en.
Ja givetvis är oberoende mätningar det som är intressant. Vad har du för subbar? hur har dessa mätts?
Postad 21 December 2013 - 18:06
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Jag säger inte emot nogot du skriver  Jag personligen är inte så värst petig och intresserad utav sådana mätningar (men de skulle kanske vara kul med en oberoende mätning) Jag har hört många trevliga subbar som har fantastiska mätningar men jag tycker inte att dom är värda pengarna. Alla är vi olika och tar olika beslut baserade på olika anledningar. Rätt och fel, hmmmm.
Det som är intressant är hur en bas distar och det får man fram genom mätning jag är inte intresserad av hur många dB en bas kan spy ur sig . Utan hur rent den kan spela och då finns det bara ett alternativ så som det ser ut i dag.
Postad 21 December 2013 - 18:07
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Okej, jag som trodde att man kunde göra detta med en extern produkt.
Hur mäter dina subbar då? vad säger dina specar 
Vet inte om man kan koppla förbi ev infra/högpassfilter i XTZ:as slutsteg. Kan man göra det så är det ju bara att använda en MiniDSP mellan receiver och subb. Säger som sagt inte att detta är en dålig sub, absolut inte. Tror det blir riktigt mycket bang for the buck. Visst, gör man DIY så får man ännu mer per krona men jag har FULL förståelse för de som varken kan eller vill göra DIY-lådor. Har själv suttit i det läget. Nu med dedikerat rum däremot så är ju inte det estetiska gällande subwoofern så viktigt längre. Så här mätte de när jag bara lekt lite med EQ. Här körde jag dock utan housecurve. Nu är det en långsam uppförsbacke ju längre ned man kommer.  Edit: Detta är utan någon som helst smoothing.
Redigerat av Jonas__W, 21 December 2013 - 18:08.
Postad 21 December 2013 - 18:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
3x12an kan omöjligen tävla mot diy-varianter även om dom håller så låga priser. Tar vi jonas ws subbar som exempel, om han hade byggt dom själv, skulle väl ha kostat runt.., 9000 för fyra 15"element?
Postad 21 December 2013 - 18:16
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Vet inte om man kan koppla förbi ev infra/högpassfilter i XTZ:as slutsteg. Kan man göra det så är det ju bara att använda en MiniDSP mellan receiver och subb.
Säger som sagt inte att detta är en dålig sub, absolut inte. Tror det blir riktigt mycket bang for the buck. Visst, gör man DIY så får man ännu mer per krona men jag har FULL förståelse för de som varken kan eller vill göra DIY-lådor. Har själv suttit i det läget. Nu med dedikerat rum däremot så är ju inte det estetiska gällande subwoofern så viktigt längre.
Så här mätte de när jag bara lekt lite med EQ. Här körde jag dock utan housecurve. Nu är det en långsam uppförsbacke ju längre ned man kommer.
Edit: Detta är utan någon som helst smoothing.
Detta diagrammet säger mig inte så mycket  du har inte rena SPL och Dist diagram?
Postad 21 December 2013 - 18:18
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Har inte kalibrerat REW mot en kalibrerad SPL-mätare, så tyvärr.
Men på de volymer jag lyssnar på, så mäter jag under 1% dist ned till ~10Hz. Nu skulle jag iof troligen boosta ännu lite mer närmare 10Hz om jag hade en MiniDSP så disten hade nog varit högre just i infraområdet skulle jag tro. Men ja, det är galet låg dist
Ser oftast film på -10 till -15dB vilket borde innebära peak på 90-95dB och 100-105dB i LFE-spåret.
Redigerat av Jonas__W, 21 December 2013 - 18:19.
Postad 21 December 2013 - 18:18
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Det som är intressant är hur en bas distar och det får man fram genom mätning jag är inte intresserad av hur många dB en bas kan spy ur sig . Utan hur rent den kan spela och då finns det bara ett alternativ så som det ser ut i dag.
Det finns väldigt många alternativ som spelar rent idag? eller tänker du rent och samtidigt inte kosta som en Procella P18?
Postad 21 December 2013 - 18:22
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Har inte kalibrerat REW mot en kalibrerad SPL-mätare, så tyvärr. Men på de volymer jag lyssnar på, så mäter jag under 1% dist ned till ~10Hz. Nu skulle jag iof troligen boosta ännu lite mer närmare 10Hz om jag hade en MiniDSP så disten hade nog varit högre just i infraområdet skulle jag tro. Men ja, det är galet låg dist 
Okej hur högt lyssnar du då?  under 1% dist hela vägen ner dit låter som ett kanontrevligt system.
Postad 21 December 2013 - 18:24
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Okej hur högt lyssnar du då? under 1% dist hela vägen ner dit låter som ett kanontrevligt system.
Redigerade inlägget ovanför, oftast runt -15 på receivern som är kaliberad via Audessy. Har jag räknat rätt blir det peak som sagt på 90-95dB om jag ligger på -10 till -15 och i LFE-spåret som är det intressanta innebär det ~100-105dB peak.
Postad 21 December 2013 - 18:26
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
3x12an kan omöjligen tävla mot diy-varianter även om dom håller så låga priser. Tar vi jonas ws subbar som exempel, om han hade byggt dom själv, skulle väl ha kostat runt.., 9000 för fyra 15"element?
Det vet vi ju faktiskt inte, då mätningar på 3x12 inte finns än. 9000kr för elementen enbart?, isf tillkommer ju låda och slutsteg och ev miniDSP.
Redigerat av xtraljud, 21 December 2013 - 18:32.
Postad 21 December 2013 - 18:30
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Redigerade inlägget ovanför, oftast runt -15 på receivern som är kaliberad via Audessy. Har jag räknat rätt blir det peak som sagt på 90-95dB om jag ligger på -10 till -15 och i LFE-spåret som är det intressanta innebär det ~100-105dB peak.
Ok inte så jättehögt då
Postad 21 December 2013 - 18:35
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Ok inte så jättehögt då 
Näe, 95dB peak brukar vara tillräckligt. Mina frontar & center var en svag länk som nu är sålda. Distade tidigt och var rent fysiskt begränsande. Blir 3st aktiva toppar nu med AE TD12M och Beyma TPL150H istället. Men men, nog med OT! Kontentan tycker jag är att XTZ släpper något som verkar bli ytterst prisvärt och kompetent för pengarna. Det kan knappast mäta sig med DIY-bygge för samma pengar men så kommer det ju alltid att vara. Majoriteten av hemmabiofolket går ju inte DIY-spåret heller så det spelar inte så stor roll enligt mig. Vill man ha infrabas så finns det nästan inga färdiga subbar dock som klarar av att spela det med lite tryck. Inte ens min förra SVS PB13-Ultra fixade det tyvärr. Föll som en sten runt 15Hz.
Postad 21 December 2013 - 18:47
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Näe, 95dB peak brukar vara tillräckligt. Mina frontar & center var en svag länk som nu är sålda. Distade tidigt och var rent fysiskt begränsande. Blir 3st aktiva toppar nu med AE TD12M och Beyma TPL150H istället.
Men men, nog med OT!
Kontentan tycker jag är att XTZ släpper något som verkar bli ytterst prisvärt och kompetent för pengarna. Det kan knappast mäta sig med DIY-bygge för samma pengar men så kommer det ju alltid att vara. Majoriteten av hemmabiofolket går ju inte DIY-spåret heller så det spelar inte så stor roll enligt mig.
Vill man ha infrabas så finns det nästan inga färdiga subbar dock som klarar av att spela det med lite tryck. Inte ens min förra SVS PB13-Ultra fixade det tyvärr. Föll som en sten runt 15Hz.
Ok vet inte vad det är för element? ska kolla upp dom. Själv tror jag att dessa 3x12 kommer att kunna mäta sig mot slumpmässiga DIY system, men självklart inte mot allt  Ja sorry för all OT det blir lätt så när det diskuteras så trevliga saker som bas
Postad 21 December 2013 - 19:05
magnusson_85
-
magnusson_85
-
Beroende
-
-
1219 inlägg
Jonas__W Velodyne DD går att justera ner till 15 hz
Redigerat av magnusson_85, 21 December 2013 - 19:07.
Postad 21 December 2013 - 19:08
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Velodyne DD går att justera ner till 15 hz
15Hz är fortfarande lite väl högt som sista ingreppspunkt plus att du vill nog inte stressa den mer än nödvändigt vid 15Hz. De distar en del som det är vid dom frekvenserna och lite volym. En enkel 15 eller 18" i en kompromiss till låda blir inte optimalt. Du kommer att få slut på slaglängd ganska snabbt.
Redigerat av Jonas__W, 21 December 2013 - 19:08.
Postad 21 December 2013 - 19:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det vet vi ju faktiskt inte, då mätningar på 3x12 inte finns än.
9000kr för elementen enbart?, isf tillkommer ju låda och slutsteg och ev miniDSP.
Nej, inkl lådor och yta, uttag ect. Jag har räknat att mina åtta gick på 22.000, då är mina element dyrare än jonas varianter.
Postad 21 December 2013 - 19:26
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Yta och uttag?
Men vi ska nog inte ta mer OT här nu.
Postad 21 December 2013 - 19:30
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Finish, kontakter, inre fluff och såna saker. I mitt pris ingick dessutom verktyg 
Men ja, vi är nog eniga om att xtz nog har en produkt som är väldigt konkurrenskraftig inom sitt segment, dvs prisvärda köpessubbar ^^
Redigerat av Zartok, 21 December 2013 - 19:32.
Postad 21 December 2013 - 19:38
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Finish, kontakter, inre fluff och såna saker. I mitt pris ingick dessutom verktyg  Men ja, vi är nog eniga om att xtz nog har en produkt som är väldigt konkurrenskraftig inom sitt segment, dvs prisvärda köpessubbar ^^
Ja så lådor, slutsteg etc ingick inte då mao. Ja verkligen, ser bra ut för XTZ.
Postad 21 December 2013 - 19:40
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Ja givetvis är oberoende mätningar det som är intressant.
Vad har du för subbar? hur har dessa mätts?
Frågan är kommer XTZ att lämna några uppgifter på elementens T/S parametrar .Kommer XTZ att lämna några uppgifter på lådan vid sluten kavitet och vad den lämnar för Q värde för vid högre Q värde så måste man EQa ännu mera än vid kritiskt dämpad låda Q 0.5 . Själv kör jag med 2 18 tummare med dubbla slavar
Postad 21 December 2013 - 19:56
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jo, lådor också
Postad 21 December 2013 - 20:01
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Jo, lådor också 
Ok, låter verkligen superbilligt med 4st 15" inkl allt för 9000kr  Frågan är kommer XTZ att lämna några uppgifter på elementens T/S parametrar .Kommer XTZ att lämna några uppgifter på lådan vid sluten kavitet och vad den lämnar för Q värde för vid högre Q värde så måste man EQa ännu mera än vid kritiskt dämpad låda Q 0.5 . Själv kör jag med 2 18 tummare med dubbla slavar
Ja det är frågan, du får väl maila dom om du är så sugen på ett par 3x12, men du får nog vänta en månad eller så. XTZ brukar ha en jättebra support. I deras 12.18ice så används ju ett xxls och det är ju inte direkt ett element utan specar, och har ju använts i mängder av olika lådor och system, men som jag skrivit tidigare det är det nya elementet man är mest nyfiken på så det ska bli intressant när samtlig info kommer ut helt klart.
Redigerat av xtraljud, 21 December 2013 - 20:05.
Postad 21 December 2013 - 20:37
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Ja det är frågan, du får väl maila dom om du är så sugen på ett par 3x12, men du får nog vänta en månad eller så. XTZ brukar ha en jättebra support. I deras 12.18ice så används ju ett xxls och det är ju inte direkt ett element utan specar, och har ju använts i mängder av olika lådor och system, men som jag skrivit tidigare det är det nya elementet man är mest nyfiken på så det ska bli intressant när samtlig info kommer ut helt klart.
12.18ice historien bas i för liten låda har jag för mig= hög dist.
Postad 21 December 2013 - 22:35
Plingen
-
Plingen
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Vi vet vid det här laget kalle12dussin att du inte tycker om XTZ's produkter, låt då oss som uppskattar dem, diskutera det vidare utan dumma kommentarer...Vi vet vid detta laget att du tycker att befintliga subbarna är skit - och kommande produkter tydligen också.
För min egen del - eftersom jag inte har kunskapen att bygga eget ELLER tiden - så köper jag hellre deras produkter, mycket pga det utmärkta bemötandet jag fått av Fyndbörsen, jämfört med de flesta andra butikerna, både på nätet och fysiska. Det i kombination med i mitt tycke prisvärda produkter gör att jag knappast kommer att byta märke på ett bra tag.
Redigerat av Unregistereda59fed6d, 21 December 2013 - 22:36.
Postad 21 December 2013 - 22:41
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Vi vet vid det här laget kalle12dussin att du inte tycker om XTZ's produkter, låt då oss som uppskattar dem, diskutera det vidare utan dumma kommentarer...Vi vet vid detta laget att du tycker att befintliga subbarna är skit - och kommande produkter tydligen också. För min egen del - eftersom jag inte har kunskapen att bygga eget ELLER tiden - så köper jag hellre deras produkter, mycket pga det utmärkta bemötandet jag fått av Fyndbörsen, jämfört med de flesta andra butikerna, både på nätet och fysiska. Det i kombination med i mitt tycke prisvärda produkter gör att jag knappast kommer att byta märke på ett bra tag. 
+1 på den!
Postad 21 December 2013 - 23:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
+2. Jag förväntar mig en fet konkurrent till svs ultraserie i 3x12an, kommer definitivt åka och lyssna när den kommer ut på marknaden. Xtz nämns ju trots allt aöltid i subklasser från icemodellen och net i prislistan, det betyder bra bajs för pengarna.
Postad 21 December 2013 - 23:32
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
+3 (x3)  Den som inte gillar XTZ kan skippa kritiken tack. Precis som Plingen skriver, låt oss som gillar märket diskutera kring deras produkter. +2. Jag förväntar mig en fet konkurrent till svs ultraserie i 3x12an, kommer definitivt åka och lyssna när den kommer ut på marknaden. Xtz nämns ju trots allt aöltid i subklasser från icemodellen och net i prislistan, det betyder bra bajs för pengarna.
Kom förbi till mig sen  blir dubbla 3x12 som du kan lyssna på
Postad 21 December 2013 - 23:34
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Vi vet vid det här laget kalle12dussin att du inte tycker om XTZ's produkter, låt då oss som uppskattar dem, diskutera det vidare utan dumma kommentarer...Vi vet vid detta laget att du tycker att befintliga subbarna är skit - och kommande produkter tydligen också. För min egen del - eftersom jag inte har kunskapen att bygga eget ELLER tiden - så köper jag hellre deras produkter, mycket pga det utmärkta bemötandet jag fått av Fyndbörsen, jämfört med de flesta andra butikerna, både på nätet och fysiska. Det i kombination med i mitt tycke prisvärda produkter gör att jag knappast kommer att byta märke på ett bra tag. 
Det är väl helt klar att man försvarar det man har köpt och att man inte vill ha något negativt om det . och jag tycker man skall vara kritiskt till en produkt som ännu inte ens finns att köpa bevisar dom mot satsen så är det en annan femma.
Postad 21 December 2013 - 23:41
Plingen
-
Plingen
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Vilket resonemang...finns fel och brister med alla saker, klart man kan erkänna det. Om inte, då är man en liten människa...
Jag kommer inte att ha ditt hemkok av subbar i min Biosalong, så det är helt oväsentligt både för mig och tråden huruvida dina subbar spelar skjortan av allt! Det är mina fulla övertygelse att XTZ kommer att leverera bra grejer denna gång också, inte bäst men fullt tillräckligt för mitt intresse...allt annat är av ointresse.
Vill du sitta bakom tangentbordet och skriva bajs, är det din sak och de som följer dig - men här har du hamnat i fel sällskap för det...
Postad 21 December 2013 - 23:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Postad 21 December 2013 - 23:48
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Vilket resonemang...finns fel och brister med alla saker, klart man kan erkänna det. Om inte, då är man en liten människa...
Jag kommer inte att ha ditt hemkok av subbar i min Biosalong, så det är helt oväsentligt både för mig och tråden huruvida dina subbar spelar skjortan av allt! Det är mina fulla övertygelse att XTZ kommer att leverera bra grejer denna gång också, inte bäst men fullt tillräckligt för mitt intresse...allt annat är av ointresse.
Vill du sitta bakom tangentbordet och skriva bajs, är det din sak och de som följer dig - men här har du hamnat i fel sällskap för det...
Vi kan väl vänta tills dom kommer så kan vi fortsätta diskussionen då i stället och när det finns mätningar för drömma det kan man alltid göra .
Postad 21 December 2013 - 23:49
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Dice! Vart i landet bor du? 
Småland "Burseryd" liten bit utanför Gislaved.
Postad 21 December 2013 - 23:50
Plingen
-
Plingen
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Vilken diskussion ska vi fortsätta? Huruvida dina subbar kommer att stå i min Biosalong eller huruvida du beter dig respektlöst gentemot oss som försöker diskutera några för oss intressanta produkter?
Postad 21 December 2013 - 23:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Småland "Burseryd" liten bit utanför Gislaved.
Bara en dag i bilen! Umeå här... suck Utlovar att du kommer få en feeet setup. Klår säkert ett och annat diy-projekt här inne
Postad 22 December 2013 - 00:01
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Bara en dag i bilen! Umeå här... suck Utlovar att du kommer få en feeet setup. Klår säkert ett och annat diy-projekt här inne 
De va en bit ja  men men. Tror de blir bra med 3x12. Särskilt när akustikern kommer förbi och börjar trolla
Postad 22 December 2013 - 00:07
Plingen
-
Plingen
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Jag bor i Östersund Zartok, men jag börjar nog bara med en
Postad 22 December 2013 - 00:10
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är betydligt närmare. Jag kan nog låtsas att du har sex db högre så en ensam fungerar utmärkt det med. Och så mycket närmare det var också
Postad 22 December 2013 - 00:13
Plingen
-
Plingen
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Haha
Ska du inte köpa grisen i säcken som oss andra?
Postad 22 December 2013 - 00:22
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Vilken diskussion ska vi fortsätta? Huruvida dina subbar kommer att stå i min Biosalong eller huruvida du beter dig respektlöst gentemot oss som försöker diskutera några för oss intressanta produkter?
Vad har mina basmoduler med dig att göra?dom kommer inte att stå i ditt biorum Sen är jag mest kritsikt till en produkt som bara finns på ett papper med några vaga uppgifter som Anechoic vilket betyder eko fri ljukammare. sen om man ser på effekten den ligger på 500 watt/RMS men dom hojtar på med 3x900 watt peak det börjar att lukta MDS dom kör med samma tricks i sin reklam. Jag tycker det är att lura folk men dom flesta tycker tydligen om det.
Postad 22 December 2013 - 00:25
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Haha Ska du inte köpa grisen i säcken som oss andra? 
Nej, tyvärr. Jag har just blivit klar med mitt högst amatörmässiga diy-projekt, så jag får hoppa xtz's basar. Igen. Innan det så funderade jag på xtz, men valde svs pc13 ultra. Fin pjäs det
Postad 22 December 2013 - 00:42
Plingen
-
Plingen
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Jo, SVS har man hört mycket gott om. Aldrig lyssnat dock...finns inte mycket utbud häromkring och det mesta låter inte som prislappen 
M&K tolva i 750-paketet tyckte jag lät schysst i bion, Cinema ska väl vara lite vassare, den som lever får se!
Postad 22 December 2013 - 00:48
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Sva ultraserie är det hittills värsta jag hört under 30 papp, dom kostar dessutom under 20  men drawbacken är ju storlekwn. Men dom låter imo faktiskt som prislappen säger, fantastiskt bra köpessub för under 20.000. Det är nu xtz ska komma med en produkt som levererar bättre än den, då svs ultraserie brukar räknas som den billigaste subben i kategorin supersubbar
Postad 22 December 2013 - 01:04
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Vad är "supersubbar"?
Postad 22 December 2013 - 07:01
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Skiiitbra subbar
Postad 22 December 2013 - 09:20
Unregistered95265801
-
Unregistered95265801
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Postad 22 December 2013 - 09:20
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Jag måste bara inflika att det börjar bli som i hrt stage tråden.
Alla kanske inte tycker lika och bara för att dom inte är lika säker på att detta är en bra produkt som vi andra tror.
Så måste dom ändå få säga och tycka vad dom vill.
Postad 22 December 2013 - 09:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är ju en sak att uttrycka kritik, men som jag förstått det så har det bara flängts bajs från en användare. Det är bara barnsligt att prata i termer att alla subbar utom ens egna supermuskedunder-diy är värdelösa. Agreed?
Postad 22 December 2013 - 09:32
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Kommer alltid finnas dom som är för och emot. Men ibland så förstår jag inte varför emot människor ska göra allt i sin makt för att övertala en annan att tänka likadant. Vist är det så med den som gillar sin sak oxå. Men för att slippa tvinga på varandra saker kan vi prata om det på en trevlig nivå. Men den som VERKLIGEN är emot XTZ och bara vill framföra negativa saker kan förhoppningsvis hoppa det. Blir tråkigt stämning ju.
Postad 22 December 2013 - 09:34
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Även vi andra DIY-anhängare säger ju att det troligen blir mycket bang for the back för att vara en köpessub. Som Zartok säger så är det endast en person som har lite svårt att vara ödmjuk. Bäst är att försöka låta den personen hålla på utan att jaga upp sig, samma sak pågick under flera år på faktiskt med samma individ...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|