Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS SB13-Ultra.. Tips råd och intryck mottages mer än Gärna

327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2014 - 18:16

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

För mig som redan har PEQ för alla kanaler i förstärkaren + 2-bands PEQ i subben så känns den inte som nåt större lyft. Men har man inga inställningsmöjligheter för subwoofern i sin förstärkare så kan den ju vara något.

Så du menar att din Yamma klarar av det samma som nanoAVR + REW gör? Intresant! Måste kolla upp Yamaha igen :)

Postad 19 March 2014 - 22:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Yamman kan inte ställa in jätteprecist direkt. Kan iaf inte min, och den var rätt dyr när den kom för ett par år sen bara ^^

Postad 20 March 2014 - 07:18

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Yamman kan inte ställa in jätteprecist direkt. Kan iaf inte min, och den var rätt dyr när den kom för ett par år sen bara ^^

Verkar vara helt rätt... Vad jag har kunnat läsa mig till så verkar nanoAVR + REW kunna mycket mer än vad Yamaha och andra förstärkare klarar av!! Inget nytt under solen alltså :)

Redigerat av mikee, 20 March 2014 - 07:18.

Postad 20 March 2014 - 09:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Absolut. Där kan du ställa in på hertzen vart du vill höja eller sänka, och med hur mycket samt branthet. Yamman kan typ ställa in per oktav, inte speciellt brant (typ baspeakar) och lite sånt där rent generella saker.

Postad 20 March 2014 - 09:55

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Absolut. Där kan du ställa in på hertzen vart du vill höja eller sänka, och med hur mycket samt branthet. Yamman kan typ ställa in per oktav, inte speciellt brant (typ baspeakar) och lite sånt där rent generella saker.

:) Det var därför jag blev lite förvånad över inlägget som Frux skrev.. Lite nyfiken att höra varför han tycker som han gör!

Postad 20 March 2014 - 11:49

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 0

Verkar vara helt rätt... Vad jag har kunnat läsa mig till så verkar nanoAVR + REW kunna mycket mer än vad Yamaha och andra förstärkare klarar av!! Inget nytt under solen alltså :)

Kan villigt erkänna att jag inte har full koll på denna produkten så det är fullt möjligt att jag missar något. :)

Men jag kikade lite snabbt på nanoAVR och bland de första funktionerna som lyfts fram är volymjustering per högtalare, tidsfördröjning och crossover. Alltså... de grejerna klarar varenda surroundförstärkare. Det var väl ungefär där jag började bli lite mindre imponerad av själva boxen för 3000 spänn helt enkelt.

Men visst, vill man vara väldigt noggrann med EQ-inställningarna så ger nanoAVR större precision och valmöjligheter. Problemet är ju att det bara går att superoptimera EQ för en enda lyssningspunkt. Ska man ställa in för schysst ljud över flera platser i biosoffan så får det ändå bli EQ-justeringar på en grövre nivå. Generellt så kommer man då ganska långt även med de inbyggda funktionerna hos de mer påkostade förstärkarna (så länge man har utrustning för att mäta upp ljudet och vet vad som behöver göras såklart).

Här är exempel på screenshot från Yamahas inbyggda PEQ.

Postad bild

Redigerat av Frux, 20 March 2014 - 11:52.

Postad 20 March 2014 - 11:59

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 1
För att jämföra vidare med AntiMode så verkar ju den göra en betydligt mer avancerad analys och justering av ljudet än "bara" EQ som det blir med nanoAVR.

Men som sagt, kanske är jag som missar något.

Postad 20 March 2014 - 12:36

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0
Ja, AntiMode, XT32 etc. har mer avancerad DSP än vad miniDSP/nanoAVR har. Dom är mer jämförbara med OpenDRC-produkten. Sen kommer man ändå väldigt långt med miniDSP för t ex subkalibrering.

Sen är det inte så enkelt att bara sätta några filter manuellt och tro att man får en rak frekvenskurva. Man bör använda t ex REW med en bra mätmic för att räkna ut optimala filtervärden. Sen kan man enkelt föra över filterkonfigurationen till miniDSP/nanoAVR.

Redigerat av megagurka, 20 March 2014 - 12:36.

Postad 27 March 2014 - 13:36

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag har nu beställt en sb13-ultra och en antimode. Planen var att köpa en velodyne för 13t men efter att ha läst på forum i dagar så chansar jag med en sb13. Den skickas idag och transporten tar 6-7 dagar enl LSound. Jag har konsumerat en del i mina dagar och har aldrig varit med om en sådan långsam frakt. Jag tar gärna emot tips på installation då jag det verkar kryddigt att få till det bra! Jag ska ha subben vänster bak. Har canton chrono 509.2 som frontar med tillhörande 5.1 uppsättning. Förstärkare yamaha 2020. Som sagt jag kan inte mycket om hur jag ska få till det bra! Tacksam för svar.

Postad 27 March 2014 - 14:09

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Testa den på de ställen du kan ha den och utvärdera vart du tycker den spelar bäst :) du kan ju testa 1 placering i veckan för att hinna lyssna in dig lite :)

För mig var den tredje placeringen som ville sig bäst :)

Postad 31 March 2014 - 18:07

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Testa den på de ställen du kan ha den och utvärdera vart du tycker den spelar bäst :) du kan ju testa 1 placering i veckan för att hinna lyssna in dig lite :)

Tack för tipset. Jag har dock endast en lämplig position till subben (tror jag), jag kommer att lägga upp lite bilder på rummet sedan. Subben kommer den 8/4, alltså 14 dagars frakt från Norge till Sverige. Helt otroligt. Lsound tittar över sina alternativ för att kunna erbjuda en annan lösning framöver. Jag har fått antimode-cinema från HBB så nu är det bara att vänta in subben. :)

Postad 03 April 2014 - 06:57

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Hmmm .. nu har jag nog sorgligt kommit fram till att jag måste sälja min SB13-Ultra.. :(

Både pga jag inte riktigt får till det med en bas.. och kan inte ha en till SB13 ... mina grannar gillar inte en... två då hade de kastat ut mig ;)

Kommer nog satsa på 2 st SVS SB-2000 istället. Med 2 st kommer nog det blir lättare att ställa in och kanske störa mina grannar mindre :)

Postad 03 April 2014 - 07:17

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Haha.. tog ca 10min så hade jag redan 3 som pmat om subban :)

Har bud på 12500 men tycker det är lite lite. Betalade ca 16000 för tre månader sedan.

Ni får gärna komma med bud. Men jag kommer INTE sälja den med för mycket förlust. Då kommer jag hellre behålla den.

Mvh

Ledsna Mike som kanske kommer säga adjö till sin älskade SB13

Redigerat av mikee, 03 April 2014 - 07:19.

Postad 03 April 2014 - 09:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag fick 12 för min pc13u som jag hade ägt i över ett år minns jag. Dom har ett rätt bra andrahandsvärde. Dock så är dom första månaderna även för dessa produkter hemska för värdet. Däremot förstår jag inte varför du inte kan ha den hemma. Jag har ju ex ett rätt stort bassystem i en studentlya, man väljer ju hur hög volym man spelar. Man kan sänka sig på kvällarna och man kan använda högpass om man vill undvika djupbas.

Kortfattat så vete tusan om du borde sälja den.

Postad 03 April 2014 - 09:41

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Största anledningen till att jag säljer är att jag inte får till det i mitt rum. Och vill testa på 2 st subbor i mitt rum. Och se om jag kommer runt mina problem med på det sättet.
Att köpa en till SB13 blir lite för dyrt nu.
Sen kan jag ärligt i min lägenhet inte utnyttja kraften som finns i denna best utan att mina grannar klagar... Hur kan ni som har monstersystem bo i lägenhet ? Era grannar måste vara mycket snälla/HÄRDADE :)

Postad 03 April 2014 - 10:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
jag tror att så gott som alla som har en sub för 6-7000 kan störa sina grannar ordentligt, det beror ju lite på hur man använder sig av subbarna så att säga. ser vi över till komorok och börjar prata rikiga extremer så handlar det troligtvis om det jag är inne på, man kan visa lite hänsyn med volymen. hans system hade ju kunnat sättas ut på en mindre utomhuskoncert :D

så det här med att utnyttja kraften förstår jag inte. du spelar ju distfritt, vilket är ett stort plus.
det här med två basar mot en... ja, alla säger att det är så vansinnigt bra osv, men... jag vet att de tär antikrist att säga, men jag vete tusan om jag upplever skillnad från det. möjligen att jag har endel bättre spridning och utslagning av basvågor, men jag är en av dom som nog inte vågar skriva under att två är så fantastiskt mycket bättre än en. jag har ju iofs möjlighet att testa nu, så man kanske skulle göra det i helgen bara för att =)

Postad 03 April 2014 - 11:00

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

jag tror att så gott som alla som har en sub för 6-7000 kan störa sina grannar ordentligt, det beror ju lite på hur man använder sig av subbarna så att säga. ser vi över till komorok och börjar prata rikiga extremer så handlar det troligtvis om det jag är inne på, man kan visa lite hänsyn med volymen. hans system hade ju kunnat sättas ut på en mindre utomhuskoncert :D

så det här med att utnyttja kraften förstår jag inte. du spelar ju distfritt, vilket är ett stort plus.
det här med två basar mot en... ja, alla säger att det är så vansinnigt bra osv, men... jag vet att de tär antikrist att säga, men jag vete tusan om jag upplever skillnad från det. möjligen att jag har endel bättre spridning och utslagning av basvågor, men jag är en av dom som nog inte vågar skriva under att två är så fantastiskt mycket bättre än en. jag har ju iofs möjlighet att testa nu, så man kanske skulle göra det i helgen bara för att =)

Jag tror det beror extremt mycket på rummets förutsättningar och basarnas placeringen. Har man problem med att placeringen av en sub ger utsläckning på vissa lyssningsplatser, men man kan placera den 2:a subben så att dess utsläckningsmönster inte hamnar på samma ställen så har man antaligen mycket vunnet.

Postad 03 April 2014 - 11:12

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

I hear you... :) Detta med "Distfritt" är nåt jag har vant mig vid och nåt jag är rädd att jag inte kommer uppleva med mindre/billigare subbar.

Men man vet ju inte innan man testat!

Jag tror som jn82 att jag kan vinna mycket med 2, men även där är det ju testa som gäller innan jag vet.. Kanske blir så att jag säljer 2 st SB2000 inom kort ;) . Jag personligen kan tänka mig att spela lägre så länge jag inte är i ett utsläckt område.. det är det som stör mig MEST :) Några områden i rummet som jag har bra mycket bättre bas än i MLP :(

Redigerat av mikee, 03 April 2014 - 11:12.

Postad 04 April 2014 - 07:08

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Alla är välkommna att buda på min sub genom pm!! Men snälla snälla... SÄG INTE att ni skall komma och köpa den ... bestämma summa, tid och plats om ni INTE är 100%. Nu hade jag en köpare och allt var bestämt... jag t.o.m sa NEJ till 3 andra som ville ha den ... och sen säger människan att de inte får plats med den... Tack för den!!

Redigerat av mikee, 04 April 2014 - 07:27.

Postad 04 April 2014 - 07:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Välkommen till trollens förlovade land :D

Postad 04 April 2014 - 08:34

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Segt med sådant där, när folk inte håller vad de lovar och man säger nej till andra!

Du bor i Göteborg ser jag mikee, gött! :)

Postad 04 April 2014 - 08:39

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Välkommen till trollens förlovade land :D

Segt med sådant där, när folk inte håller vad de lovar och man säger nej till andra!

Du bor i Göteborg ser jag mikee, gött! :)

Japp.. Troll ar inte alls Roliga... jag är ju sådan också att jag litar på folk och börjar planera framåt för egen del när nån sagt nåt... då blir man bara sur när de inte håller sitt ord. Men men det blir nog bra!!

JAPP... GBG är det som gäller :)

Postad 04 April 2014 - 08:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Lite synd att jag fick reda på det nu, annars hade jag nog frågat om man hade fått komma och lyssna på besten! :)
Inte hört någon SVS än....

Den är nog lättsåld, så det ordnar sig nog!

Redigerat av genstruktur, 04 April 2014 - 08:49.

Postad 04 April 2014 - 09:07

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Synd att du måste sälja den! Men varför inte beställa hem 2 subbar och lämna tillbaka dem ifall du inte blir nöjd? :)

Postad 04 April 2014 - 09:13

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Synd att du måste sälja den! Men varför inte beställa hem 2 subbar och lämna tillbaka dem ifall du inte blir nöjd? :)

Japp.. vill inte men tänkte testa .. Har tyvärr lite förändrade saker i mitt liv som just nu gör att jag inte kan ligga ut med de pengarna. Så måste tyvärr sälja för att testa nytt :)

Postad 04 April 2014 - 09:14

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Riktigt synd :(

Postad 04 April 2014 - 09:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
genis, var du inte intresserad av att köpa en sub? ;)

Postad 04 April 2014 - 13:04

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 1

Hmmm .. nu har jag nog sorgligt kommit fram till att jag måste sälja min SB13-Ultra.. :(

Både pga jag inte riktigt får till det med en bas.. och kan inte ha en till SB13 ... mina grannar gillar inte en... två då hade de kastat ut mig ;)

Kommer nog satsa på 2 st SVS SB-2000 istället. Med 2 st kommer nog det blir lättare att ställa in och kanske störa mina grannar mindre :)

Hmm tycker nog du förhastar dig lite här om jag ska vara ärlig.

Hur mycket basljud som hörs till grannarna beror i första hand på hur hög volym du har, inte kvaliteten på subwoofern. Stör du dina grannar med en SB13 så kommer du att störa dem med SB-2000 också.

Själv bytte jag från 2 st PB1000 till 1 st PC13-Ultra. (I mitt fall så uppgraderade jag till en dyrare modell eftersom jag inte tyckte att PB1000 räckte till för mina krav.) Testade en hel del med de dubbla subbarna och jämförde med att bara köra en av dem i taget. Så jag har lite erfarenhet från det.

Om du inte riktigt lyckas få till det bra med 1 st subwoofer så kommer det inte vara någon magi i att lägga till en till. Det kan rentav vara krångligare att få till fas och placering med 2 st. Du får ungefär samma karaktär på ljudet men jämnare och fylligare ljud i rummet. Men det kräver fortfarande att båda subbarna står på bra ställen och är bra inställda. "Dålig" bas även om det bara är från ena subben kommer att dra ner slutresultatet.

SB13 är en bra subwoofer och jag tror ditt problem ligger i placering och inställningar.

Postad 04 April 2014 - 13:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
dubbla word. skulle själv inte sålt den ska jag ärligt säga.

Postad 05 April 2014 - 14:29

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nu har jag installerat den tillsammans med en antimode Cinema. Jag tror att jag fått till det rätt så bra, men det går säkert att få ljudet mer synkat med resten av systemet.

Jag har en yamaha 2020 och canton 509.2 frontar med tillhörande center och surround. Jag har ställt in suben på sub2 (rear) utgång på recivern. Ska jag ändra fas på subben eller korrigerar antimode det automatiskt?. Ska jag ändra så att subben är i porten fram och sedan sätta fasen på 180 grader? subben står nästan mitt i mot vänster fronthögtalare. Jag har delat högtalarna på 80hz ska jag aktivera subbens delningsfilter trots att antimode är inkopplad. Ja det var många frågor, hoppas att någon med erfarenhet har tid att besvara. Om subben måste jag säga att den är helt fantastisk och låter mer och mer ju fler timmar som den används. I början tänkte jag "jaha, var det här allt" men nu får jag sänka den hela tiden. MKT nöjd :)

Redigerat av lukashund, 05 April 2014 - 14:30.

Postad 05 April 2014 - 15:43

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Har precis moddat min BD spelare så den klarar av SACD och DVD-Audio ISOs.. Låt 19 på Linkin Parks Reanimation DVD-A är grymmm .. riktigt GOA bassvep i början av den låten :)

Postad 05 April 2014 - 15:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

genis, var du inte intresserad av att köpa en sub? ;)

Mjea, njea, jo ja :).

Är lite rädd för att hamna i " ja här är enda stället den kan stå, men här låter den ju inte bra". Kan bara ha suben, innanför höger eller vänster front, eller bakom soffan.
Tror jag avvaktar tills jag kan placera flera bra subar, exakt där de låter bäst.

Redigerat av genstruktur, 05 April 2014 - 15:59.

Postad 06 April 2014 - 09:02

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag har min sb13 till vänster om soffan och undrar hur jag ska ställa in fas och delning i subben, jag kör med en antimode cinema.

Postad 06 April 2014 - 09:58

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Har du kalibrering i din reciever? :) Isåfall kalibrerar du antimoden först, sedan med den i recievern! Och låt fasen stå på noll!

Postad 06 April 2014 - 13:18

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Har du kalibrering i din reciever? :) Isåfall kalibrerar du antimoden först, sedan med den i recievern! Och låt fasen stå på noll!

. Jag har kalibrerat den en gång innan jag kopplade in antimoden. Då kalibrerar jag en gång till i kväll. Hur är det med fas och delningsfilter sköter antimod det? Eller ska det regleras i subben efter kalibreringen?

Postad 06 April 2014 - 13:20

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Det sköter din reciever! :)

Fast delningsfiltret får du själv välja vart du vill att subben ska gå in :)

Postad 06 April 2014 - 13:25

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det sköter din reciever! :)

Fast delningsfiltret får du själv välja vart du vill att subben ska gå in :)

Jag har lyckats lägga till lite bilder i albumet. Tack för hjälpen :)

Postad 06 April 2014 - 17:09

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Hmm tycker nog du förhastar dig lite här om jag ska vara ärlig.

Hur mycket basljud som hörs till grannarna beror i första hand på hur hög volym du har, inte kvaliteten på subwoofern. Stör du dina grannar med en SB13 så kommer du att störa dem med SB-2000 också.

Själv bytte jag från 2 st PB1000 till 1 st PC13-Ultra. (I mitt fall så uppgraderade jag till en dyrare modell eftersom jag inte tyckte att PB1000 räckte till för mina krav.) Testade en hel del med de dubbla subbarna och jämförde med att bara köra en av dem i taget. Så jag har lite erfarenhet från det.

Om du inte riktigt lyckas få till det bra med 1 st subwoofer så kommer det inte vara någon magi i att lägga till en till. Det kan rentav vara krångligare att få till fas och placering med 2 st. Du får ungefär samma karaktär på ljudet men jämnare och fylligare ljud i rummet. Men det kräver fortfarande att båda subbarna står på bra ställen och är bra inställda. "Dålig" bas även om det bara är från ena subben kommer att dra ner slutresultatet.

SB13 är en bra subwoofer och jag tror ditt problem ligger i placering och inställningar.

Oj .. missat detta inlägg. Och tackar för din input. Mycket uppskattat.
Jag säljer inte subben i första hand för att den stör grannarna utan för att jag inte får til det med den i mitt rum. Och tanken med att köpa 2st SB2000 är som jag sade att jag har hört att det kan bli lättare att integrera 2 i et rum. Plus de är inte lika dyra som SB13 så senare när jag har 2 och de inte skulle lösa mina problem kan jag ku köpa två st till för mindre pengar än en Sb13... Och med 4 så är alla problem lösta ..;)

Postad 11 April 2014 - 17:18

lukashund
  • lukashund
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har nu spelat min några dagar och jag måste säga att den blir bättre och bättre :) Jag har fått sänka subben vid ett flertal tillfällen efterhand som den blir inspelad. Jag behöver nog se över akustiken i rummet men samtidigt bor jag på gård så det är inte helt enkelt att åtgärda eventuella fel. Jag har min kopplad till en antimode. Ska jag vara lite nyanserad så förstår jag mig inte riktigt på volymkontrollen och upplever det som märkligt att man måste skruva upp volymen så pass mycket för att det ska "braka loss". Men men det regleras relativt enkelt med hjälp av recievern. Jag tror inte att man får en bättre subbas under 30000! Det som kommer närmst måste vara en Procella? Mig veterligen finns det ingen som är lika bra för ungefär samma peng- :) .

Postad 18 April 2014 - 09:33

Unregistered7259ca07
  • Unregistered7259ca07
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Äntligen har man fått " tummen ur" och lagt en beställning på en svs sb-13. Blir antagligen en antimode också men jag vill prova utan först.

Postad 18 April 2014 - 12:43

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Grattis till ditt köp :)

Postad 18 April 2014 - 15:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tummen ur och tummen upp från oss alla :D

Postad 19 April 2014 - 09:20

Unregistered7259ca07
  • Unregistered7259ca07
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack Babben och Zartock. Det som är lite härligt med såna här intressen är att det skapar ett härligt engagemang.
Gör ganska stora affärer i jobbet dagligen utan att tveka men att välja ut en ny sub tog ett halvår.
Beklämmande men härligt på något sätt. Återkommer med en feedback på hur det låter då den kommer om någon vecka..

Postad 30 April 2014 - 11:19

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Låt eran best testa denna låten! :) Riktigt fin go botten!

Soul Coughing – Maybe I'll Come Down

Postad 30 April 2014 - 11:41

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Låt eran best testa denna låten! :) Riktigt fin go botten!

Soul Coughing – Maybe I'll Come Down

NIce :)

Men detta är lite roligare tycker jag .Inte som musik, men att testa sin sub. http://www.bassmekanik.com/ ... plus att det har test toner med på sina släpp :)

Sen har du ju även Bassotronics olika.. https://www.youtube....h?v=3hfUs2cqJv4

Redigerat av mikee, 30 April 2014 - 11:49.

Postad 30 April 2014 - 12:07

babben33
  • babben33
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Haha ja precis ;)

Dock så kanske jag inte föredrar sådana låtar i regel :P Men kul att få lite vivivivibration :D

Tove Lo – Stay High - Habits Remix

Trevlig sugande bas i den också :)

Redigerat av babben33, 30 April 2014 - 12:09.

Postad 12 May 2014 - 12:15

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Säkert inte rätt ... men kopplade ur Dspeakern i helgen för jag har sålt den och igår kollade jag på 3 Days to kill med Kevin Costner ... och måste säga att länge sedan det lät så bra hemma .. ?? Som sagt säkert inte korrekt ljud enligt konstens alla regler but ME like my SB13-ultra .. :)

Postad 12 May 2014 - 20:20

Unregistered7259ca07
  • Unregistered7259ca07
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kan inte annat än att ansluta mig till skaran som gillar SVS SB 13 ultra. Låter härligt med djup och tight bas. Tänkt från början köpa en DSPeaker men är inte lika säker nu på att den behövs.

Postad 15 May 2014 - 11:04

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Var beställer ni era SVS ifrån?

Postad 15 May 2014 - 12:06

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1760 inlägg
  • 0

Var beställer ni era SVS ifrån?

lsound.eu

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.