Det viktigaste är att finna en "high end" TV som fungerar, det gör bevisligen inte Philips apparater. Samsung/LG känns nej, så då återstår Panasonic. ![]()
Philips 65PUS9109 - bra eller anus?
Philips 65PUS9109 65" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Smart TV
(TV)
|
4
|
(3)
|
Inga priser |
Plasma ---> OLED 55 // UHD 65? (19 inlägg)
|
10 år sedan |
Philips 65PFS7559 (4 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 02 June 2015 - 13:21
Postad 02 June 2015 - 13:38
Det är ju sant. Och det är ju ingen tvekan om att AX900 är en fin tv.
Kikat på Panna AX800 eller Sony X9005B annars?
Postad 02 June 2015 - 15:36
OK, vad kan det då vara? Läste nånstans att Sammy hade problem med att det inte var rätt kabel. Alla andra filmer jag provat hoppar igång på 3d varken tvn eller spelaren vill kännas vid att där är ett 3d spår att spela.?Kabeln och versionsnummer har inget med det att göra. Det finns inte ens något versionsummer på HDMI-kablar. Har du fått 3D att fungera tidigare men inte då är det något annat som ställer till det.
Sammy 1var skulle, där kunde man inte ens välja 3d spåret i början. Stoppade in en annan 3d film emellan så funkade det. Men med del 2 kan man välja spåret, men det spelas inte upp. Känns som att skivan är knas?
Postad 02 June 2015 - 20:18
En HDMI-kabel är en bit koppartråd inlindad i plast. Den har inte synpunkter på innehållet och kan inte välja 3D från en film men vägra en annan. ![]()
Det du upplever är buggar i BD-spelare och kanske även slarvigt programmerad skiva. Tyvärr är det ganska vanligt.
Postad 02 June 2015 - 20:29
En HDMI-kabel är en bit koppartråd inlindad i plast. Den har inte synpunkter på innehållet och kan inte välja 3D från en film men vägra en annan.
Det du upplever är buggar i BD-spelare och kanske även slarvigt programmerad skiva. Tyvärr är det ganska vanligt.
Trist, kanske därför den var så billig... får väl reklamera skivan....
Postad 02 June 2015 - 23:44
En HDMI-kabel är en bit koppartråd inlindad i plast. Den har inte synpunkter på innehållet och kan inte välja 3D från en film men vägra en annan.
Finns ju iofs nog två kategorier av HDMI-kablar: http://en.wikipedia....iki/HDMI#Cables
Så om han har en gammal lång (5+ m) kabel så kan det möjligtvis ställa till med problem. Men visst, kass programvara i endera änden av kabeln är väl nog mer sannolikt.
Postad 03 June 2015 - 05:26
Hade ju samma problem med Sammy 3D , fick spela den med Norska röster , då fungerade den.
Provade igår igen på Svenska , minsann den hoppade igång även på Svenska helt sådär bara.
Känns som en dålig "batch" av skivor eller?
Postad 03 June 2015 - 09:28
Finns ju iofs nog två kategorier av HDMI-kablar: http://en.wikipedia....iki/HDMI#Cables
Så om han har en gammal lång (5+ m) kabel så kan det möjligtvis ställa till med problem. Men visst, kass programvara i endera änden av kabeln är väl nog mer sannolikt.
En kabel kan fortfarande inte få för sig att välja en film men inte en annan.
Postad 03 June 2015 - 14:00
Hade ju samma problem med Sammy 3D , fick spela den med Norska röster , då fungerade den.
Provade igår igen på Svenska , minsann den hoppade igång även på Svenska helt sådär bara.
Känns som en dålig "batch" av skivor eller?
gissar på det.
Nån annan vars tv sätts på lite titt som tätt? Vissa morgnar står den igång. Misstänker fel på HDMI control på någon av enheterna.
Postad 04 June 2015 - 06:55
Hur många är det nu som har problem med 9109? Min har funkat hyfsat. Lite problem med ljud bara. Nya uppdatering har ej koll på det men annars inga bekymmer. Kan man inte göra en epost angående problem till Philips som vi alla "skriver" under? Har min gamla 42tum Philips full hd ambilight i sovrum och den har funkat som en klocka utan bekymmer. Philips är ingen dålig märke. Nånting konstigt är det. Kolla alla att ni har en jordad uttag för el och använd minst hdmi high speed 1.4 kablar. Det finns nu redan uhd kablar också.
Redigerat av Unregistered3fcaa679, 04 June 2015 - 07:04.
Postad 04 June 2015 - 09:05
Vi tar det igen. Finns flera trådar om det, det har skrivits en hoper artiklar om det genom åren, men men... ![]()
Det finns i grunden två (tre) typer av HDMI-kablar.
1. Standard. Certifierad tillverkning ska garantera motsvarande 720p/1080i/60. Men korta kablar klarar ofta mer vilket får exempelvis 1080p/60 att fungera.
2. High-Speed. Certifierad tillverkning ska garantera hela vägen upp till 600 MHz TMDS-pixelklocka och klara även det som specas version 2.0, det vill säga Ultra HD i 4:4:4 och 60 Hz. Med andra ord, köp en High Speed-kabel. Enklaste rådet någonsin kring HDMI-kablar. Köp High Speed.
3. Icke-certifierade kablar. Då kallas de för "HDMI 1.4-kabel" och liknande. Deras kapacitet är godtycklig. Du vet inte vad innan du testat. Kabeltillverkare som följer licensen för HDMI, vilket de måste för att kunna certifiera sin tillverkning, får inte kalla en kabel för "1.4-kabel". Det är mot licensreglerna.
Observera att 3D från Blu-ray motsvarar ungefär 1080p/48 i överföringskrav. Får du 1080p/50 och 1080p/60 att fungera problemfritt över samma kabel så är det alltså inte koppartråden som bestämmer sig för att "3D med norsk text: CHECK!" ska fungera men "3D med svensk text: STOP!". Utan det är något annat än just kabeln som är problem.
Postad 04 June 2015 - 18:39
Naturligtvis gissar jag på att det är skivan som knas för oss båda ,men det känns väldigt konstigt att 4 försök att få den att fungera med Svenskt tal inte fungerade ,men att ställa om till Norskt tal fick den att snurra igång direkt vid första användningen av skivan , blurayen och TV:n är förövrigt släkt med varann, Philips båda två....
Postad 04 June 2015 - 19:05
Funkar det att köra norska och få igång 3D för att sen byta språk medan filmen spelas och ha kvar 3D? Om inte ska jag reklamera skivan.
Nu kommer jag inte ihåg vad jag satte för kabel mellan receiver och Tv, men mellan blu ray och Marantzen sitter en Supra kabel.
Redigerat av Bulldog76, 04 June 2015 - 19:06.
Postad 05 June 2015 - 05:25
Ena dagen bara Norska, nästa dag ny start då med nytt försök på Svenska , då ville den behaga "ta" Svenska valet.
När den inte startade på Svenska första gången hoppade den ur skivan helt och hållet och visade DVD:ns startmeny efter 3D valet på Svenska......typ 4 ggr, sen tröttnade jag och chansade på Norskt tal......
Postad 05 June 2015 - 10:14
Vi tar det igen. Finns flera trådar om det, det har skrivits en hoper artiklar om det genom åren, men men...
Det finns i grunden två (tre) typer av HDMI-kablar.
1. Standard. Certifierad tillverkning ska garantera motsvarande 720p/1080i/60. Men korta kablar klarar ofta mer vilket får exempelvis 1080p/60 att fungera.
2. High-Speed. Certifierad tillverkning ska garantera hela vägen upp till 600 MHz TMDS-pixelklocka och klara även det som specas version 2.0, det vill säga Ultra HD i 4:4:4 och 60 Hz. Med andra ord, köp en High Speed-kabel. Enklaste rådet någonsin kring HDMI-kablar. Köp High Speed.
3. Icke-certifierade kablar. Då kallas de för "HDMI 1.4-kabel" och liknande. Deras kapacitet är godtycklig. Du vet inte vad innan du testat. Kabeltillverkare som följer licensen för HDMI, vilket de måste för att kunna certifiera sin tillverkning, får inte kalla en kabel för "1.4-kabel". Det är mot licensreglerna.
Observera att 3D från Blu-ray motsvarar ungefär 1080p/48 i överföringskrav. Får du 1080p/50 och 1080p/60 att fungera problemfritt över samma kabel så är det alltså inte koppartråden som bestämmer sig för att "3D med norsk text: CHECK!" ska fungera men "3D med svensk text: STOP!". Utan det är något annat än just kabeln som är problem.
Tack ringblixt : )
Har spelat bilar 2 3d med xboxone utan bekymmer.
Postad 06 June 2015 - 16:44
Ena dagen bara Norska, nästa dag ny start då med nytt försök på Svenska , då ville den behaga "ta" Svenska valet.
När den inte startade på Svenska första gången hoppade den ur skivan helt och hållet och visade DVD:ns startmeny efter 3D valet på Svenska......typ 4 ggr, sen tröttnade jag och chansade på Norskt tal......
var det sammy 1 eller 2? ettan fick jag igång men inte tvåan. man kan välja 3d spåret, men det spelades inte. sen har jag inte provat mer.
Postad 06 June 2015 - 23:37
Om det vore generellt sett stora fel på den här TV:n , borde väl det vara fler av köparna som köpt för fullpris som hittat till detta forum.
Känns som om det är vi reaköpare som gnäller på våra TV , som ju alla köpt från Komplett , eller finns det nån missnöjd här som köpt från annan firma?
Postad 09 June 2015 - 11:46
Kan nog vara så.
Tråden startades enbart för rean skull.
Var nån som hade problem med sin kamera. Jag har testat att ha funktionen igång bara för att se. Vissa gånger jag sätter på tvn så låter det om kameran, men den dyker inte fram, nästan som den har fastnat.
Ena gången hjälpte det att gå in i menyn och avaktivera den och aktivera den igen. Igår hjälpte det inte, men jag petade på kameran och testade igen, då funkade den.
Inte för att jag använder kameran överhuvudtaget, men tänkte testa eftersom det fanns problem med den.
Jag är överlag nöjd med tvn, bilden är riktigt bra. Svor över skittvn i förra veckan då jag inte fick ingång Netflix, men det visade sig att jag inte fick igång det varken på iPad eller xbox 360, så det var inte tvns fel. ![]()
Postad 09 June 2015 - 11:55
Hur många är det nu som har problem med 9109? Min har funkat hyfsat. Lite problem med ljud bara. Nya uppdatering har ej koll på det men annars inga bekymmer. Kan man inte göra en epost angående problem till Philips som vi alla "skriver" under? Har min gamla 42tum Philips full hd ambilight i sovrum och den har funkat som en klocka utan bekymmer. Philips är ingen dålig märke. Nånting konstigt är det. Kolla alla att ni har en jordad uttag för el och använd minst hdmi high speed 1.4 kablar. Det finns nu redan uhd kablar också.
Philips är faktiskt ett riktigt skitmärke i dagsläget mest pga av att kinesiska TP vision tagit över ...
Fler och fler återförsäljare säger upp avtalen med Philips pga av alla klagomål de får.
Gå in och kolla på Philips egna forum det är ju tragik, fel som påtalas men ej åtgärdas och brukar sluta med kreditering...
Redigerat av jimjans, 09 June 2015 - 16:28.
Postad 09 June 2015 - 16:23
Redigerat av Unregistered3fcaa679, 09 June 2015 - 20:14.
Postad 17 June 2015 - 06:19
Köpte oxå en från komplett. och efter nåt dygn beka ljudet ur.
Kan inte på nåt sätt se på bl.a dator, testat att återställa och installera om den.
Jag har ringt Phillips 2 ggr och de sagt att de ska skicka en tekniker.
Vad ska man tolerera ? vad har jag för alternativ?
Vill gärna kunna använda min dator
Postad 17 June 2015 - 12:10
Köpte oxå en från komplett. och efter nåt dygn beka ljudet ur.
Kan inte på nåt sätt se på bl.a dator, testat att återställa och installera om den.
Jag har ringt Phillips 2 ggr och de sagt att de ska skicka en tekniker.
Vad ska man tolerera ? vad har jag för alternativ?
Vill gärna kunna använda min dator
Be en bön och hoppas de krediterar den och byt till något annat märke philips är inget bra märke i dagsläget...
Jag fick min krediterad av philps efter lite strul....
Redigerat av jimjans, 17 June 2015 - 12:13.
Postad 21 June 2015 - 17:47
Var precis på mediamarkt och där tar de 24555kr om en 55tum 9109. Samsung 8505 65tum rekommenderar jag men jag har ej haft nå problem med min 9109 Philips. Bara med ljud som kan bero på saker som ojordad eluttag. De billigare Philips modeller har ej nå dålig bild heller när man jämnför med 9109 så det finns alternativ.
Be en bön och hoppas de krediterar den och byt till något annat märke philips är inget bra märke i dagsläget...
Jag fick min krediterad av philps efter lite strul....
Kan du berätta mer vad Philips sa och hur fick du pengar från de?
Postad 21 June 2015 - 21:54
Var precis på mediamarkt och där tar de 24555kr om en 55tum 9109. Samsung 8505 65tum rekommenderar jag men jag har ej haft nå problem med min 9109 Philips. Bara med ljud som kan bero på saker som ojordad eluttag. De billigare Philips modeller har ej nå dålig bild heller när man jämnför med 9109 så det finns alternativ.
Kan du berätta mer vad Philips sa och hur fick du pengar från de?
Berättade bara om de fel jag hade på tvn och de sa att de inte kommer att åtgärdas och den blev krediterad. Fick välja en ny tv via netonnet som var de jag köpt den från snackat med flera återförsäljare såsom LG och Telehå m.m. och de kommer inte sälja mer philips pga av alla problem synd på ett märke som var bra...
Redigerat av jimjans, 21 June 2015 - 22:00.
Postad 19 July 2015 - 22:27
Fixade in firmwaren nyss , nu startade iallafall alla grejjer samtidigt med Logitech multifjärren , äntligen!
Testar vidare imorgon
Postad 22 July 2015 - 10:55
Hur gick det för dig Synthmicke? Är det någon som kan uppskatta vad oddsen är att man får en schyst tv om man beställer en Philips 65pus9109? De har ju ett erbjudande nu på elgiganten där de säljer den för 20 000 kr. Känns dock som ungefär hälften av er är nöjda? Min tanke är i varje fall att beställa hem en tv och om den skulle strula lämnar jag tillbaka den på den elgiganten megastore som finns i stan. Inget jättejobb om det skulle bli krångel så jag tycker det är värt att testa! Håller ni med? Jag har ju semester så de kör ju gratis hemkörning och allt.
Postad 22 July 2015 - 22:08
Slog till i eftermiddags och väntar nu på tvn som ska komma om 5 dagar. Min tanke var att köra med en extra mediaspelare eftersom tvn inte har hevc stöd. Dock kom jag på nu att det kanske inte alls är säkert att mediaspelarn kan spela tex netflix 4k för att den inte är godkänd av netflix? Vad måste man då har för mediaspelare? Måste man köpa den som Philips tidigare gratis skickade med? Jag hade tänkt köpa en MiniX Neo X8-H Plus. Men nu vart jag osäker på om det fungerar??
https://www.netonnet...a2/216696.9085/
Postad 23 July 2015 - 22:02
Såg Elgigantens erbjudande , jag är nöjd med bilden och har varit hela tiden , men tyvärr verkar mjukvaran och dess funktioner lämna en del övrigt att önska (ytterligare ett gäng uppdateringar som verkligen rättar till alla uppenbara fel).
Har inte hunnit hårdtesta nåt på TV:n , men tyvärr ropade jag hej lite tidigt.......harmony fjärren och TV:n är inte polare än!
Postad 24 July 2015 - 18:53
Postad 25 July 2015 - 10:27
Postad 26 July 2015 - 12:56
Philips tv:n är prisvärd och bra. Grymt med ambilight. Det enda jag har haft problem är ljud. Annars funkar bra.
Postad 28 July 2015 - 14:37
Har ej fått mediaspelaren än. Hur vet ni att nya uppdatering har kommit? Uppdateras tv:n automatiskt?
Postad 28 July 2015 - 15:40
Postad 29 July 2015 - 08:55
Philips supportform är ett bra ställe att besöka då och då, de lägger ut där när ny F/W är på G och då kan man även se vad som uppdateras i changelog osv, http://www.supportfo...are-2014-models
Har själv beställt en 55PUS9109 då min 55PFL7108 från 2013 krediterades förra veckan efter en j*vla massa strul med buggig mjukvara.
Hoppas denna funkar bättre.....vill ju ha Ambilight ![]()
Postad 30 July 2015 - 09:52
Har nu använt min tv i några dagar och är väldigt nöjd! Ambilighten är grym! Det jag stör mig på är smart-tvn, muspekaren på kontrollen är absolut det bästa sättet att navigera med men den går knappt att använda, när man drar pilen följer inte skärmen med vilket gör det jättejobbigt. Pilen tappar också connection och den är svår att få fram vilket gör att man mest sitter och vinkar med dosan framför tvn.. Eftersom man inte har hevc stöd så har man heller inte kunnat testa 4k vilket är synd. Jag testade att registrera mig vid : http://www.philips.c...-so/UHD880.html , så även fast det är senare än 30/6 verkar det som att de ska skicka en mediaspelare!! =)
Är det någon som kalibrerat tvn med bra inställningar? Jag är totalt värdelös, skulle vara grymt tacksam om någon postade sina inställningar här i forumet!! Är första steget att stänga av alla de förbättringsinställningar som Philips har på? Har inte testat det än...
Postad 04 August 2015 - 10:14
Vi har haft denna ett par dagar nu och är glatt överraskade! Vi var helt inne på 2015 års 65PUS7600 då den stöder HEVC, har Lollipop etc. Men då Elgiganten hade den på "rea" och deras förnäma 30 dagars öppna och testa så tog vi hem ett ex. Var helt klart skeptisk då jag läst om en hel del strul med Philips tv/android.
Vi har monterat vår på vägg med ett tunt fäste (27mm) + 10mm distanser vilket gör att Ethernet kabeln (idioti att ha en utgång rakt bakåt...) får utrymme. Men även Ambilight:en blir bättre av att komma ut lite från väggen.
Att gå från en 46" Samsung med Clouding till denna är ett jättelyft!! Även vanlig analog signal blir riktigt bra.
Ljudet, som en del klagat på, kör vi via Sonos Playbar ink Sub & Play 1:or vilket blir sjukt bra!! Så den medföljande Philips Sub har vi inte provat.
Det enda strul vi upplevt än så länge är att tv:n hängde sig en gång när jag försökte starta Ps4 & tv:n med Logitech Harmony...allt löste sig med att dra ut sladden så blev allt i sin ordning igen.
Sen har tv:n problem med att hitta vår Philips Hue Hub...kanske mycket begärt att de ska stödja sina egna produkter...jaja vi har inga Hue i direkt anslutning till tv:n ändå.
3D effekten är cool och funkar bra. Men är tveksam att se en hel film med glasögon.
Så i stort är vi mycket nöjda!
Frågor?
Vi använder som sagt Ethernet och kunde uppgradera tv:n till senaste mjukvaran via den (slapp strul med USB).
Postad 04 August 2015 - 11:54
Tack adamkarlsson för tips! Vi registrerade via din länk och har nu fått bekräftelse på att en UHD 880 kommer Q3
Om det sen stämmer blev nog detta ett bra köp!
Postad 04 August 2015 - 13:25
Priset har stigit med 2000:- under natten så plötsligt kändes denna TV inte lika prisvärd längre ![]()
Postad 06 August 2015 - 06:06
Har haft min i över en vecka nu. Det ända problem med mjukvaran jag kan säga att jag haft har väl varit att den varit lite konstig att sätta på , tagit tid på sig, men det kan vart jag som för ivrigt klickat på knappen.. Annars har jag inga problem med tvn! Det jag är bekymrad över är ju just bilden? Vad ställer ni in för inställningar?? Går inte att hitta någonstans.... När jag ställer av alla typer av bildförbättringar så upplever jag bilden lite grynig och precis som bilden av kalibreringen tidigare i forumet så har den ojämna övergångar i gråskalan?
Här är en bild från youtube som är igång på ps4an, det ojämna som syns är alltså inte från min mobilkamera utan syns på tvn när man sitter i soffan. Vet inte om det bara är menyn men det är inte bra. Är väl också kräsen men tycker en tv för 20 kex ska hålla en hög standard. Jag har dock inga problem med clouding eller vertical banding!
Kan någon snäll själ posta sina inställningar eller om någon duktig läser kanske vet några tips? Som sagt, att ställa av alla bildförbättringar blir sådär, måste nästan köra maximal brusreducering och medel på .. ja , det alternativet under i avancerade skärpamenyn..
Lite inne på att testa lgs oled då jag förväntar mig en perfekt bild på den, men vill inte byta ner till 55".. Tips?

Redigerat av Unregistered63610d02, 06 August 2015 - 06:08.
Postad 06 August 2015 - 11:12
Generellt när det handlar om Philips metoder för att "förbättra" bilden är att det är väldigt mycket kantskärpning och detaljframhävande filter. Detta förstärker bruset och kompressionsartefakter i bilden. "Lösningen" mot all grynighet är att slå på brusfiltren på höga inställningar. Effekten blir att exempelvis ansikten blir släta och smetiga i rörelser men när skådespelaren är still syns varenda rynka och pormask stenhårt och tydligt.
En del gillar detta och då är det därför man ska köpa en Philips-TV. Vill man ha en naturlig bild som följer källmaterialet måste man stänga av det mesta av de skärpeinställningar, extra "förbättrare" och brusfilter som är igång.
Postad 06 August 2015 - 11:23
Jag ställde ju av all bildförbättring men upplevde då att bilden bler grynig/brusig. Slog på brusreducering på max och det vart bättre men fortfarande inte klockrent enligt mig. Gillar ju dock själv när det blir knivskarp bild, men det har låtit överallt som att man nästintill alltid ställer av alla typer av förbättringar. Det jag varit orolig över är att om man ska slå på bildförbättringar medför det mycket annat som hackiga rörelser om som sagt utsmetade ansikten i rörelser mm.. Därför vill man ju undvika det och just därför börjar jag tvivla på denna modell. Men ska köra med brusreducering högt inställd och försöka få till det andra med. Höjde kontrasten igår och tyckte själv jag fick mycket bättre svärta än tidigare. Bara att labborera vidare, ska förbi och hämta en kalibreringsskiva på hifiklubben idag. Har dock inte en aning om vad de gör men jag hoppas den kan vara användbar för inställning av tvn.
Det jobbiga med den här tvn är att alla olika hdmi-uttag har olika inställningar. Så om du hoppar från tex Ps4 till boxern så har man olika tvinställningar och man får ställa om allt. Man kan inte få samma bildinställning generellt på alla portar? Vill mer hitta en Allmän inställing som jag är nöjd med och kanske mer använda mig av gamemode eller liknande max? När jag vill göra något åt bilden för spel eller film.
Postad 06 August 2015 - 21:30
Färg: 60
Kontrast: 60
Skärpa: 7
Färgförbättring: Av
Färgtemperatur: Normal
Kontrastläge: Bästa bild
Dynamisk kontrast: Av
Ljusstyrka: 60
Videokontrast: 85
Ljussensor: På
Gamma: 0
Ultra resolution: Av
Brusreducering: Av
MPEG-artefaktreducering: Av
Perfect Natural Motion: Av
Clear LCD: Av
Postad 07 August 2015 - 06:09
Vad avände du för bildläge? personlig?
Okej! Jag ska testa dina inställningar ikväll men jag får verkligen inte någon bra bild på min. Den blir brusig/grynig och småhackig när jag stänger av alla extrafunktioner...Jag måste nästan använda någon typ av clear lcd för att bilden ska uppfattas hackig. Funderar på om jag har fått något dåligt exemplar men har inte alls mycket clouding eller någon vertical banding så tycker det låter konstigt om man bara får en dålig panel??? Men jag blir inte nöjd med bilden. Ägnade hela gårdagen åt att försöka kalibrera, nu är jag rätt nybörjare, men hade ändå en hjälpdisk från hifiklubben.
Blir nog att ta hem en 55ec970v oled lg från netonnet också och jämföra.. Någon som annars har tips på liknande apparater som 9109? Kollat på Samsungs UE65JU7005 som jag får för 20 000 kr med studentrabatt men gillar inte riktigt designen.. Tycker själv den ska se bra ut i rummet också, speciellt för den pengen.
Redigerat av Unregistered63610d02, 07 August 2015 - 06:59.
Postad 07 August 2015 - 10:15
Vår bild är det klart skillnad om man är 1m eller 3m ifrån på vanlig kanal via ViaSat.
Den bild du visar bör gå att förbättras via konfiguration/bild/avancerat/skärpa/MPEG-artefa...
Postad 07 August 2015 - 12:54
Känns som jag testat allt nu, Ibland blir bilden jävligt bra men då hackar det när det blir för hastiga rörelser istället. Sen är det ganska kantig bild, likt den jag länkade förut, när det är gråa övergångar mm. Det ska ju gå att kalibrera för att få bättre men suttit bra länge och försökt. Avståndet har jag kört med kameran några gånger men brukar ha den infälld då jag tycker det ser snyggare ut så. Alla bildförbättringar kräver prestanda och den klarar ju inte allt när det är för snabba panoreringar. Känns konstigt om man ska behöva ha extra bildförbättringar för att få bra bil också när alla säger att det är de första de stänger av när de kalibrerar en tv. Men kul att ni är nöjda, vet inte om jag fick ett sämre exemplar bara eller om jag förväntade mig mer, gick ju från en plasma-tv. Jag ska kolla någon film ikväll och pilla lite till men lutar mot LG Oled för tillfället. Har ju 10 % studentrabatt där med.. =)
Postad 09 August 2015 - 17:20
Någon som har provat Viaplay? Testade att ladda ner den från Google Play-butiken, och när jag öppnar appen så är menyn åt fel håll, dvs lodrät, som att man har öppnar appen stående på en iPad eller Android-liknande. Det är när man startar igång en match/film där bilden vänds åt rätt håll.
Redigerat av Unregistered731b1cef, 09 August 2015 - 23:05.
Postad 10 August 2015 - 10:03
Jag har haft tvn ett bra tag nu. Om jag säger så här. Jag är jättenöjd sett till priset jag betalade för tvn, bildkvalitén är skitbra, speciellt på Netflix och då kör jag inte deras 4k stream eftersom jag inte fått externa boxen ännu.Så vad säger folket som använt TVn ett tag nu? Fortfarande bra/dålig?
Har sett en hel del 3d filmer, och det är också skitbra bild på dem. Ambilight skulle jag inte vilja vara utan faktiskt.
Jag tycker den inte är värd 36 k som den egentligen kostade, inte med tanke på mjukvaruproblem som många har/har haft, och att vissa appar fungerar dåligt i tvn. Detta visste jag vid köp att smart tv funktionaliteten är sådär, men då jag både har Chromecast, Apple tv, xbox kopplat så kan jag välja bästa plattform för att titta på vissa appar.
Viaplay till exempel är "mobilversionen" i tvn, på sportsändingar hackar det för mycket på stor skärm. Efter kontakter med Viaplay beror det på deras utsändning till olika plattformar. De har för låg FPS i den versionen. Tittar jag via Xbox så hackar det inte alls.
Hade jag varit tokberoende av smart funktionerna hade jag varit mindre nöjd, Netflix funkar klockrent, sen när man får den externa boxen borde smartfunktionen vara bättre i boxen än i tvn, så därför bryr jag mig inte så mycket om det heller.
Bilden är suverän. all in all är jag nöjd. Jag tycker inte att smartfunktioner är värda flera tusenlappar till om man skulle haft en 4k 65 tums från någon annan leverantör. Sen att den externa boxen fås på köpet ger en extra bonus.
Kolla länken https://www.youtube....h?v=cp8Mc9OQSAkNågon som har provat Viaplay? Testade att ladda ner den från Google Play-butiken, och när jag öppnar appen så är menyn åt fel håll, dvs lodrät, som att man har öppnar appen stående på en iPad eller Android-liknande. Det är när man startar igång en match/film där bilden vänds åt rätt håll.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Plasma ---> OLED 55 // UHD 65?
3 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?