Tack för den, satt uppe til 04:00 och såg på:
Teens:
* Play NES
* Play Genesis
* Know songs from 80. 90, 2000 ?
* Play Mario maker
* Play Unfair Mario, unfair Sonic
* Play P.T (lol)
* Play flappy bird
osv....osv...osv
Dark Souls III (PC)
(PC-spel)
|
6
|
(4)
|
Inga priser | |
Dark Souls III (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
6
|
(10)
|
199:- | |
Dark Souls III (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
6
|
(2)
|
599:- |
Postad 19 June 2016 - 10:25
Postad 17 August 2016 - 21:03

Nytt DLC på gång ![]()
Jag ser snö i Ariandels aska i vår framtid.
Obs, finns inga rykten om det namnet om ni googlar nu utan helt vild gissning, få se om det stämmer.
Redigerat av Zoiler, 18 August 2016 - 00:08.
Postad 17 August 2016 - 22:38
Se de avsnitten,sjukt kul.
Sen har de gjort samma fast med Dark Souls 3
Redigerat av moparman, 17 August 2016 - 22:40.
Postad 23 August 2016 - 20:01
Nytt DLC på gång
Jag ser snö i Ariandels aska i vår framtid.
Borde börja spela på lotto ![]()
new weapons/armors
new magic
new area including snow area
pvp map

Postad 23 August 2016 - 20:18
Började om med en dex build :-)
Utan internet verkar de dock inte ens gå att ta bossar med hjälp av datasnubbar,har så inte sett till nån än.
Kanske dags att betala igen.
Hade en hel del problem med abyss whatcher själv
Postad 29 October 2016 - 00:55
Av första DLC:t alltså. Eller "recension" är väl mer riktigt, blev jättekort för att det inte finns så mycket att säga =P. Vill ju heller inte spoila nya fiender och sånt och spelet är i sig rätt kort.
Postad 01 November 2016 - 11:51
Diggar att spela som swords-pyro. Kul som fan. Kan ju dessutom bara svitcha til stav och magi om jag vill då det är samma stats nästan. Bra på eld-fiender.
Postad 03 November 2016 - 22:58
Möter en snubbe som kallar sig pontiff nu. Han ger mig spö ordentligt. Några råd? Kör med svärd och Sköld.
Bara att lära sig honom, många som tycker han är bland de svåraste. Tycker inte han var så farlig dock, en handfull försök.
10 försök är dock inte sååå mycket, varje gång borde du bli lite bättre? När de är tre stycken så kan du ju få hjälp av den ene om du springer runt lite, då kan det vara läge att attackera.
Något annat som kan hjälpa att spela defensivt och inte försöka slå honom för mycket varje gång. Inte bli girig när du får en öppning utan deffa och slå så mycket du tror du hinner innan han kan attackera igen. Då hinner du studera hans moves också.
Du kan vara lite avvaktande tills den tredje snubben spawnar, han hjälper dig så länge du inte slår honom. När han anfaller gör du också det och backar undan när han dör. Sen är det bara vänta tills han spawnar igen. Annars funkade det bra för mig att nita hans medhjälpare direkt och sen anfalla, rulla, anfalla, rulla osv
Vad är det för tredje snubbe som spawnar och hjälper en mot Pontiff??? ![]()
Pratar ni om Abyss Watcher?
Postad 06 November 2016 - 00:17
Vad är det för tredje snubbe som spawnar och hjälper en mot Pontiff???
Pratar ni om Abyss Watcher?
Jo, hade tydligen blandat ihop dem. Mot pontiff funkade det bäst att anfalla hela tiden och bara dra sig undan för att använda estus ibland. Jag körde med wolf knights greatsword i tvåhandsfattning
Postad 07 November 2016 - 11:18
Minns ni Demon's Souls? En "bonfire" per värld och boss. Tror inte att jag skulle palla det idag.
Postad 07 November 2016 - 16:22
Håller med Zoiler, det är segt med transportsträckorna innan bossar.
Minns ni Demon's Souls? En "bonfire" per värld och boss. Tror inte att jag skulle palla det idag.
Jag gick tillbaka och spelade Demon's för ett par år sedan, men jag orkade inte med att behöva springa SÅ långt om man dog. Man var ju dessutom mycket mer orörlig. Fanns det ens estusflaskor som fylldes på vid bonfire?
Men alla spel utvecklas ju, det är som om du skulle spela Super Mario Bros idag, jobbigt att inte kunna gå tillbaka.
Postad 07 November 2016 - 17:38
Inte estus, man fick farma plantor mellan varven.Jag gick tillbaka och spelade Demon's för ett par år sedan, men jag orkade inte med att behöva springa SÅ långt om man dog. Man var ju dessutom mycket mer orörlig. Fanns det ens estusflaskor som fylldes på vid bonfire?
Jag skulle ta en bonfire i början av världen och en innan bossen hellre än det stokastiska strösslande det är nu.
Postad 07 November 2016 - 18:03
Jag skulle ta en bonfire i början av världen och en innan bossen hellre än det stokastiska strösslande det är nu.
Jag tycker det är bra som det är. Men du kan ju höja svårighetsgraden artificiellt om du vill och spela igenom hela DLC:t utan att använda någon bonfire förrän före bossen. Det är bara en 3-4 timmar du förlorar om du dör strax innan.
Postad 07 November 2016 - 19:58
Jag tycker det är bra som det är. Men du kan ju höja svårighetsgraden artificiellt om du vill och spela igenom hela DLC:t utan att använda någon bonfire förrän före bossen. Det är bara en 3-4 timmar du förlorar om du dör strax innan.
Men jag vill inte ha transportsträckan fram till bossen. När jag kommer till bossen vill jag att belöningen ska vara att jag får börja där. Ditt förslag är jättedåligt.
Postad 07 November 2016 - 20:05
Ditt förslag är jättedåligt.
Varför, med det förslaget får du ju börja vid bossen om du klarar dig till bossens bonfire. Vad har jag missat?
Detta var förvirrande, du vill ha en i början av världen och en vid bossen och när jag påstår att man förlorar rätt mycket tid om man dör på vägen så är "mitt" förslag jättedåligt? Förstår inte riktigt, jag belyser ju bara hur det skulle bli om vi bara hade en i början och en vid bossen ![]()
En i början och en vid bossen blir med andra ord ungefär som Demon's Souls eftersom de skulle vara så nära varandra att det blir irrelevant med två på den korta sträckan. Enda skillnaden är att de sätter bonfire före bossen och inte efter. I Demon's var det åtminstone genomförbart eftersom banorna inte var SÅ långa som de kan vara idag. Tänk dig att gå igenom dagens "världar" som är gjorda för många bonfires med bara en bonfire. Det skulle vara frustrerande. I så fall får de bygga om spelen och göra kortare världar och inte lika mycket grejer som kan döda en med trial and error.
Redigerat av Zoiler, 07 November 2016 - 20:17.
Postad 07 November 2016 - 20:55
Det var ju sjukt bra gjenvägar i DS, första bossen är ju bara upp för trappen. Var inte så längesen jag spelade det och det var många andra saker jag reatde mig på mer, f.eks hela kontrollen kändes bara sirap och obruklig, plus hitbox var ju som att slåss i fyllan ibland på en del bossar.
Jag är lite kluven angående saves i dom andra då en av motivasjonerna til spelserien var just att slippa "save - boss - save" så om man helt plötsligt innför det så strider det emot sitt syfte att skapa spel som TMNT på nes f.ek (börja om från början, förlora allt, inga saves osv). Sammtidigt menar jag också att när man väl kommit til bossen så har man ju fått upplevelsen redan och ja det blir en transportsträcka där man springer slalom för att komma fram fort + ha estus kvar. Många bossar och bonfires var dock designade riktigt bra så att sträckan funkade som f.eks hon spindeln i DS2, Fume knight, dom där 3-bossarna vad dom nu hette där man kunde Matrix hoppa över til en annan byggning och inn gjenom dörren hehe. Jag tror jag spelade FumeKnight ett par timmar varje dag i ett antal dagar innan jag klarade honnom så när man kommer i dom situasjonerna är det såklart helt knäckande att ha transportsträckan i tillägg och på några bossar lyckades jag dö på vägen flea gånger haha snacka om att man kände sig patetisk.....men....det är väl lite av poängen återigen. Kluven. Kansje man kunde få 1 egen save att placera ut? Då när man kommit til bossen och dött säg 5 ggr ja då får man placera ut en save (om man vill) då känner man sig fortfarande patetisk men det finns hopp?
Redigerat av Demon Slayer, 07 November 2016 - 20:57.
Postad 07 November 2016 - 21:15
dom där 3-bossarna vad dom nu hette där man kunde Matrix hoppa över til en annan byggning och inn gjenom dörren hehe
Det var inte de tre guldbossarna med sköldar och spjut eller? Deras transportsträcka var iaf värdelös imo. Jag dog mycket på den bossen och det gick inte direkt att springa till dem eftersom det var massa fiender i vägen, så var tvungen att döda fienderna varje gång tills de till slut försvann (gick ju i det spelet). Sånt är helt poänglöst.
Eller om man har en boss utan några fiender på vägen nästan och bara en lång transportsträcka att springa, nån hiss att åka uppför som man måste ta ner innan man går av osv. Också löjligt.
Tror alla nästan är överens om att såna sträckor till bossar inte tillför något när man redan har fått upplevelsen. Då vill man kunna nöta bossen. Och det är lite samma sak för övrigt när de delar upp bossen i tre faser typ. Om den sista fasen är jättesvår, men inte de andra två, så måste man ändå spela igenom de två varje gång.
Att göra som Mdag föreslår och sätta brasa strax framför bossen är ju optimalt, det gör de redan i många fall. Men man måste ha brasor längs vägen också annars blir det ännu värre då nivåerna är designade för flera brasor.
De kan ju köra svårighetsgrader annars... många brasor, normalt med brasor, få brasor, en brasa, inga brasor ![]()
Postad 07 November 2016 - 21:25
Varför, med det förslaget får du ju börja vid bossen om du klarar dig till bossens bonfire. Vad har jag missat?
Detta var förvirrande, du vill ha en i början av världen och en vid bossen och när jag påstår att man förlorar rätt mycket tid om man dör på vägen så är "mitt" förslag jättedåligt? Förstår inte riktigt, jag belyser ju bara hur det skulle bli om vi bara hade en i början och en vid bossen
En i början och en vid bossen blir med andra ord ungefär som Demon's Souls eftersom de skulle vara så nära varandra att det blir irrelevant med två på den korta sträckan. Enda skillnaden är att de sätter bonfire före bossen och inte efter. I Demon's var det åtminstone genomförbart eftersom banorna inte var SÅ långa som de kan vara idag. Tänk dig att gå igenom dagens "världar" som är gjorda för många bonfires med bara en bonfire. Det skulle vara frustrerande. I så fall får de bygga om spelen och göra kortare världar och inte lika mycket grejer som kan döda en med trial and error.
Jag minns inte att det var så långa transportsträckor innan bossen, men i så fall ha som idag + en brasa innan bossen.
Postad 08 November 2016 - 08:21
Jo det var dom 3 guldbossarna med runda sköldar o spjut. Där man gick til höger och det var en kort återvändsgränd just efter man kommet upp stora trappan som han sparkar ner som gör ett hål in til blacksmith, i den blindgatan där det stod en hund, där kunde man hoppa över och genom en dörr menar jag, och så hitta en stege som tog en ganska nära til bossen.
Jag har aldrig haft så mycket problem med bossar som jag hade i DS2, tror det beror på att jag brukar spela magiker och nästan alla hade resistant så i ett tillfälle var jag faktisk tvungen att respecca för att ta bossen som barbarian och sen respecca tillbaka. Hursomhelst så var det många bossar jag spelade femtielva gånger och som du säger om ingenting händer på vägen så blir det helt meningslöst.
Redigerat av Demon Slayer, 08 November 2016 - 08:23.
Postad 08 November 2016 - 17:29
där kunde man hoppa över och genom en dörr menar jag, och så hitta en stege som tog en ganska nära til bosse
Varför sa du inte det när jag spelade!???? ![]()
Postad 31 January 2017 - 06:40
Jag har bara sett en kille på Youtube kötta med detta svärd. Då såg det bra ut. Om än långsamt. Har själv Farron greatsword men tyçker att det är lite klent...
Började farma lite igår. Gick fantastiskt dåligt. Sen var det väldigt tråkigt också.
Valde istället att fortsätta uppgradera min Butcher's knife. Plus 7 nu.
Samtidigt började jag leva upp min stamina också då jag känner att det behövs i strid. Varje slag/rullning tar ju mycket av det.
Och det är inte roligt att vara nere på noll när man har ett bra läge att slå.
Tog mig istället vidare i spelet. Är ca 2/3 delar in nu tror jag.
Postad 31 January 2017 - 23:04
Ja Ringed City nästa månad blir intressant. Har du/ni inte spelat första DLC:t än?
Postad 31 January 2017 - 23:11
Ja Ringed City nästa månad blir intressant. Har du/ni inte spelat första DLC:t än?
Nej, inte ännu. Sista bossen jag plockade var Oceiros. Fick så mycket stryk mot Dragonslayer Armour och Champion of Gundyr att jag behövde en paus. Kan lika gärna vänta in sista DLC nu innan jag börjar igen.
Postad 01 February 2017 - 06:10
Har inte heller spelat nåt DLC. Ska försöka klara spelet först.
Är DLC:et helt fristående från spelet eller vävs det in i historien?
Postad 01 February 2017 - 07:55
De brukar vävas in i loren iaf.Har inte heller spelat nåt DLC. Ska försöka klara spelet först.
Postad 01 February 2017 - 08:39
Har inte heller spelat nåt DLC. Ska försöka klara spelet först.
Vävs in. Du kan inte ens spela det utan att ha kommit till ett visst ställe i spelet.
Postad 05 February 2017 - 10:33
Inte jag heller också. Men jag smuttar på detta spel som om det vore en god konjak. Spelar blind men antar att jag kommit över hälften iallafall. Så vid dragonslayer nånting så kan man ladda ned DLC då?
Redigerat av Demon Slayer, 05 February 2017 - 10:33.
Postad 07 February 2017 - 06:34
Längesen man stod på jobbet och längtade efter att komma hem och fortsätta spela.
Även om jag nu är vid en bro och två drakar, som ser ut som om dom inte kan dö.
En sak jag undrar dock är det här med vikten.
Jag har ju skaffat mig ett Fume ultra greatsword. Men har bara level 43 och behöver ju 50 i strength. Annars fungerar inte svärdet på nåt sätt.
Om jag ändå väljer svärdet så blir min totala load över 100% och jag rör mig som en 700 år gammal artrosgumma.
Kommer det automatiskt bli så att min totala vikt minskar när jag blir starkare?
Eller måste jag levla upp nåt annat också?
Har ju viss rustningar också som jag inte heller kan bära.
Postad 07 February 2017 - 07:58
Kravet i STR är för att orka svinga svärdet med en hand.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 February 2017 - 07:59.
Postad 07 February 2017 - 08:31
Tack!Vikten är densamma; du måste ha tillräckliga stats för att bära allt. Någon stat ökar equipment load capacity. Minns inte vilken.
Kravet i STR är för att orka svinga svärdet med en hand.
Så om jag bara fixar vikten så kan jag svinga svärdet med två händer? Fastän jag inte är tillräckligt stark?
Testade det igår mot en svag fiende, men det gav knappt nån skada.
Edit: vitality var det
Redigerat av karlnr9, 07 February 2017 - 11:24.
Postad 07 February 2017 - 13:21
Postad 07 February 2017 - 13:27
Om ett svärd har 40 str req så behöver man väl 40? Alltid vart så vad jag vet. Sen behöver man vikt också utöver det under en viss procent. Testa att ta av dig rustning, kolla procenten och rulla och se hur det blir.
Brukar alltid ha på mig en ring som hjälper lite med vikten.
Postad 07 February 2017 - 13:58
Men när han gick in i sin equipment så såg jag att han inte heller hade 50 i styrka.
Så jag tänkte att om jag svingar svärdet med bägge händerna så borde det funka. Men svärdet gav alltså knappt nån skada alls.
Testade då med min allra lättaste rustning och var medelsnabb när detta utfördes.
Postad 07 February 2017 - 17:01
Jag kunde svurit på att man alltid kunnat tvåhända om man inte haft statsen.Om ett svärd har 40 str req så behöver man väl 40? Alltid vart så vad jag vet. Sen behöver man vikt också utöver det under en viss procent. Testa att ta av dig rustning, kolla procenten och rulla och se hur det blir.
Brukar alltid ha på mig en ring som hjälper lite med vikten.
Postad 07 February 2017 - 17:33
Det är möjligt, jag är inte säker. Men vad jag minns så har det alltid varit så ineffektivt att använda svärd som man inte har stats till, även om man kan hålla dem i två händer så gör de ingen skada när man klumpigt svingar dem?
Postad 07 February 2017 - 18:05
Jo alltså. Den killen som jag ibland följer på Youtube slaktar ju allt med sin Fume.
Men när han gick in i sin equipment så såg jag att han inte heller hade 50 i styrka.
Så jag tänkte att om jag svingar svärdet med bägge händerna så borde det funka. Men svärdet gav alltså knappt nån skada alls.
Testade då med min allra lättaste rustning och var medelsnabb när detta utfördes.
Beror på hur man vill spela,men så här ligger det till med procenten,personligen håller jag mig under 30%.
0-30% Quick roll
30.1-70% Medium roll
70.1-up Fat roll
Postad 07 February 2017 - 18:41
Beror på hur man vill spela,men så här ligger det till med procenten,personligen håller jag mig under 30%.
0-30% Quick roll
30.1-70% Medium roll
70.1-up Fat roll
Gäller det verkligen DS3 också? Jag märker ingen skillnad förutom vid 70%
Postad 07 February 2017 - 19:35
Finns fume-svärdet i DS3 också?
Jag spelar aldrig ren svärd gubbe och det är bara att glömma merparten av svärd för mig.
Men poängen i spelet är att laga en gubbe som passar din spelstil, så om du ska kopiera hans build så bör du få til så lika stats som möjligt och inte avvika för mycket då det kommer ta lång tid att klara det han klarar. Börja med att se på kravena på svärd och om det är någon klädesbit eller ring som han menar man måste ha och så får du til dom statsen först och spelar naken eller med dom kläder du maks kan ha på med maks 69.9% equip-load. Då kan du spela den stilen och rolla och så får du jobba upp equip-load alteftersom för att kunna ha fetare rustning och sköld.
Postad 07 February 2017 - 19:48
Tack för alla svar.
Hela spelet är ju en hel vetenskap.
Känner att jag fattar typ hälften av allt, och då framförallt alla ringar och tillbehör.
Men så jäkla roligt oavsett.
Och jag har lyckats få min Butcher knife till +8 nu.
Det blir Dark souls 2 och/eller Bloodborne så fort jag spelat klart detta.
Då kanske jag hänger med bättre från start också och kan fokusera på att bygga en gubbe som passar mig.
Postad 07 February 2017 - 20:00
Postad 07 February 2017 - 21:03
Haha! Låter bra.Stop o belägg,först kör du Demon souls sedan Dark souls sedan Dark souls 2 och sedan Bloodborne,du har o göra hela året ut : )
Har dock hört att Demon souls ska vara i princip omöjligt att klara... 😱
Edit: nog för att jag tydligen har spel att beta igenom men kan man börja om i DS3 utan att förlora det man byggt upp?
Jag vet ju att man bara kan gå tillbaka från början och så men då finns ju inga bossar kvar tex.
Jag hade velat köra om från början med mina nuvarande stats för att lättare kunna utforska mer.
Utgår från att jag har missat väldigt mycket.
Redigerat av karlnr9, 08 February 2017 - 07:05.
Postad 08 February 2017 - 22:23
Demon's Souls är bara svårare i och med att det bara finns en "bonfire" mellan varje boss. Annars i stort sett samma sak tycker jag. Jag har spelat igenom det två gånger.Haha! Låter bra.
Har dock hört att Demon souls ska vara i princip omöjligt att klara...
Edit: nog för att jag tydligen har spel att beta igenom men kan man börja om i DS3 utan att förlora det man byggt upp?
Jag vet ju att man bara kan gå tillbaka från början och så men då finns ju inga bossar kvar tex.
Jag hade velat köra om från början med mina nuvarande stats för att lättare kunna utforska mer.
Utgår från att jag har missat väldigt mycket.
Du kan inte börja om DS3 utan att börja om med ny karaktär om du inte spelar igenom det först. Men varv två (aka NG+) är samtidigt svårare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?