Overwatch PC/XB1/PS4
459 svar till detta ämne
Postad 23 September 2016 - 20:13
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Du kör ju 10 inrankningsmatcher inför s2 precis som för s1, som sätter din nivå inför säsongen. Skilde väldigt mycket för mig slut s1 vs start s2 pga bättre inranking i s2.
Frågan är HUR mycket S1 påverkade för vi var 3 pers som körde våra 10 matcher ihop. Det skiljde närmare 400SR mellan oss och då till fördel de som hade mycket högre rank i S1.
Postad 24 September 2016 - 16:35
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
kämpar på för att komma upp till level 25 så att jag får börja spela rankat. ibland blir det verkligen rotmos när man spelar med randoms utan hjärna. folk springer in en och en, lolar runt, rushar rakt in i dubbla bastian osv.
å andra sidan... det är rätt kul att möta såna fiender också. med ex soldier så går det ju att plocka folk på midrange tämligen enkelt.
har inte bestämt mig för vem jag gillar mest, men det känns som att dom flesta har sina egna riktigt bra styrkor =)
Postad 24 September 2016 - 22:16
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
kämpar på för att komma upp till level 25 så att jag får börja spela rankat. ibland blir det verkligen rotmos när man spelar med randoms utan hjärna. folk springer in en och en, lolar runt, rushar rakt in i dubbla bastian osv.
å andra sidan... det är rätt kul att möta såna fiender också. med ex soldier så går det ju att plocka folk på midrange tämligen enkelt.
har inte bestämt mig för vem jag gillar mest, men det känns som att dom flesta har sina egna riktigt bra styrkor =)
Ett tips är att försöka lära dig iaf en hjälte i varje grupp ganska bra innan competative. Blir ganska svårt att vinna om folk vägrar tank/support tyvärr vilket är hyfsat vanligt eftersom tydligen alla vill ha många kills jämt. Plus att man bör ha hyfsad koll på vilka som kontrar vilka.
Reinhardt, Lucio, Soldier 76 och Junkrat tycker jag är värda att ha hyfsad koll med. Då klarar man sig rätt bra.
Lucio är extra bra på koth-mapsen.
Reinhardt är svår att vara bra med men grymt användbar om man blir duktig med honom, man behöver backup så solo är inte att rekommendera.
Sen är McCree rätt viktig även om han kräver lite mer aim-skill. Att plocka Pharah, Tracer och Genji gör han grymt effektiv på distans och i närspel.
Även Zenyatta är grym om man har rätt folk framför, typ en Reinhardt.
Zarya är också värd att lägga lite tid på, galet bra när man får in sköldar rätt osv.
Postad 24 September 2016 - 23:30
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tack för tipsen
Verkligen, det är aldrig någon som spelar heal när jag lirar. Blizzard borde göra det mer belönade på något sätt. Har spelat mercy ett par gånger, men det är dödligt tråkigt. Om jag kör heal så är det med Zenyatta. Han känns iofs som dps, brukar få många kills med honom.
Soldier 76 och Pharah är dom offensiva jag helst spelar. Med Pharah så går det inte att misslyckas för egen del. Man kan supporta väldigt bra längre ifrån och bomba target areas som fan. Soldier har skitbra dps och är väldigt bra att skjuta.
Defence har jag lite svårt för, men bastian är nog den jag spelar mest med. Får man en bra setup med honom så kan ju kills hagla in, väldigt bra vid chokepoints.
Tanks kan jag spela dom flesta, men ingen är jättekul. Reinhardt är nog den mest intressanta, men utan support är han död. Winston gillar jag iofs också, pga mobiliteten. Och D.va pga att hon har en fet super
Har faktiskt inte spelat med alla ännu
Postad 25 September 2016 - 09:21
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Testat Lucio för första gången, fy fan vad han är op när man spelar med en grupp som håller ihop.
Postad 25 September 2016 - 10:22
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Zenyatta är som du säger nästan mer en dps då hans heal är halvkass. Hans ulti är dessutom grym till att neutralisera andra ultis, speciellt Genji sen dom nerfade hans ulti ett par sekunder.
Tänk på att Bastion kan vara totalt sämst om andra laget har en bra Genji, han kan deflecta sönder dig på typ 1 sekund. Tracers brukar också kunna vara problem. Nu är det väl kanske inte svinvanligt med grymma Genji och Tracer på lägre lvl men senare kan dom totalt våldta ett sämre lag.
Winston är skitkul att plocka svaga heroes med. Widowmaker, Genji, Hanzo, Zenyatta osv. Reaper däremot äger Winston stenhårt så han är ett dåligt val om dom har en Reaper.
Många lag kör ju dubbelhealers nästan i varje match, Lucio + random annan healer är grymt effektivt.
Postad 25 September 2016 - 12:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, lyckligtvis så finns det sällan någon som kan kontra Bastian, speciellt när man kör defend. Spelade på den japanska banan, defend på B blev löjligt. Jag stod bara placerad längst bak och flyttade då och då från höger till vänster. Jag vet, så j*vla vidrigt, men ingen kom in i rummet, det var bara spamma ut genom huvudingången. En hanzo försökte ta mig i sidan, men jag hade någon som skyddade mig. Övriga fyra sprang t runt utanför b och kontrollerade gångarna uppifrån. Oroligt vad bara lite teamwork gör i vissa situationer.
Postad 25 September 2016 - 12:20
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Ja, lyckligtvis så finns det sällan någon som kan kontra Bastian, speciellt när man kör defend. Spelade på den japanska banan, defend på B blev löjligt. Jag stod bara placerad längst bak och flyttade då och då från höger till vänster. Jag vet, så j*vla vidrigt, men ingen kom in i rummet, det var bara spamma ut genom huvudingången. En hanzo försökte ta mig i sidan, men jag hade någon som skyddade mig. Övriga fyra sprang t runt utanför b och kontrollerade gångarna uppifrån. Oroligt vad bara lite teamwork gör i vissa situationer.
Haha ja men det är exakt så man ska spela med Bastion
Postad 25 September 2016 - 14:56
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är ju så j*vla vidrigt  han har ju dessutom en självsvets så att han helar sina 300HP på två sekunder typ
Tycker det är så j*vla vidrigt att möta honom, så testade man själv att spela så och lolade lika mycket själv. Skäms på mig.
Lucio var helt klart en överraskning, helade 11.000 damage, eller 48% av totala skadan laget tog en match, överlägset mest jag helat. Kör aldrig speed, bara heal och spamma skott.
Postad 25 September 2016 - 15:20
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Det är ju så j*vla vidrigt han har ju dessutom en självsvets så att han helar sina 300HP på två sekunder typ
Tycker det är så j*vla vidrigt att möta honom, så testade man själv att spela så och lolade lika mycket själv. Skäms på mig.
Lucio var helt klart en överraskning, helade 11.000 damage, eller 48% av totala skadan laget tog en match, överlägset mest jag helat. Kör aldrig speed, bara heal och spamma skott.
Ja man måste ju vara lite koordinerade för att ta ut en Bastion som står jobbigt placerad just med tanke på att man kan gå ur synfältet och laga sig själv hela tiden.
Klart bäst att köra heal med Lucio, enda gången jag kör speed plus boostar den är på koth-banor när hela laget spawnae för att snabbt komma till punkten.
Postad 25 September 2016 - 15:47
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Proffsen kör Lucios speedboost vid koordinerade attacker och för att ta sig ur motståndarnas ultis. Tror faktiskt de ser speedboosten som viktigare än healingen där. Tror dock inte det blir lika effektivt bland randoms.
Sen tycker jag inte Zenyattas healing är dålig. Det hänger mycket på laguppsättningen och att spelarna är hyfsat grupperade. Man får inte glömma bort att kasta healingbollen hela tiden samt använda ultin för att kontra motståndarnas ultis eller vid pushes. Sen ser jag allt för ofta Zen-spelare som är på tok för offensiva, håller man sig i bakgrunden blir det lättare.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 25 September 2016 - 15:51.
Postad 25 September 2016 - 17:42
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
ja, jag kör också boost när vi startar samt respawnar =) att köra prorusher lär aldrig fungera med folk man inte kan kommunicera med. har för mig att jag såg en video där det stod att man kan göra såna rusher med reinhardt också, han är bra på att bryta fiendelinjer med sin rushattack. allt mjukt som blir träffat dör ju också, tror den tar 300 eller något sånt. men men, det är riktigt kul att lira iaf, även fast man är ensam. winraten har gått upp extremt mycket sedan jag började spela lucio, det enbart pga att även fast man inte är koordinerade så healar han i en så stor radie och folk tenderar ändå att samla sig runt honom. nu vet jag inte om jag spelar honom rätt, men jag brukar satsa på att vara nästan vid frontlinjen, på så sätt healar man dom som behöver healing.
Postad 26 September 2016 - 07:50
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Det är alltid sjukt uppskattat när någon väljer Lucio. Jag har själv spelat honom ett gäng timmar så det är numera lite skönt om ngn annan tar på sig den rollen.
Hade ett trist loosing streak igår på competative, blir så trött när ett tremanna-premade helt skiter i tanks och support utan väljer heroes så det tvingar resten av laget att egentligen köra utefter deras val.
Mängder med usla Symmetra, Thorbjörn och Bastion som inte byter om dom inte gör nytta.
Postad 26 September 2016 - 08:24
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag körde en competitive där mina "medspelare" valde just Symmetra, Thorbjörn och Bastion... på attack. Tror övriga valde typ Genji och Tracer eller nått. Sen hade de mage att gnälla på mig när jag valde "fel" healer. Minns dock inte vilken jag valde, får ibland sånt gnäll oavsett om jag väljer Lucio, Mercy eller Zen. Vi tog oss knappt ur spawn 
Postad 26 September 2016 - 08:32
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Jag körde en competitive där mina "medspelare" valde just Symmetra, Thorbjörn och Bastion... på attack. Tror övriga valde typ Genji och Tracer eller nått. Sen hade de mage att gnälla på mig när jag valde "fel" healer. Minns dock inte vilken jag valde, får ibland sånt gnäll oavsett om jag väljer Lucio, Mercy eller Zen. Vi tog oss knappt ur spawn 
Hahahaha! Fy fan, det måste ju nästan vara sämsta uppsättningen öht att ha på attack. Man känner ju sig uppgiven direkt. Ibland förstår jag inte hur folk lyckats kvala in sig på platinum? Blivit carryade alla 10 matcher?
Redigerat av La Cucaracha, 26 September 2016 - 09:40.
Postad 26 September 2016 - 17:16
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag spelar inte i platinum, jag spelar i guld. Jag har dock spelat i motsvarigheten till Platinum i s1. Jag tappade sjukt mycket på att spela tank/healer. Ärligt talat blir det oftare bättre matcher i quick play än det blir i comp på min rank.
En annan grej som stör mig är att jag ser förvånansvärt många som springer in i spawn för att hela upp sig, detta trots att de har en Mercy flygandes i arslet och att de har full hälsa när de kommer fram.
Postad 27 September 2016 - 20:53
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Har just upptäckt hur kul roadhog är att spela med. Han kan ju sänka väldigt många om man får in kroken. Mitt enda problem med honom är att kroken är lite för kort  däremot så är den ju inte svår att kasta och träffa, fick nyss nio hooks i en kort match på fem minuter. Dessutom är det rätt få fiender som man direkt bör undvika. Typ... Roadhog och några få till (reaper, reinhardt).
Hade fö en roadhogduell också. Hade tur att själv bli hookad först, vilket innebar att jag hann göra nog damage för att sen hooka tillbaka och vinna striden. Med 70 HP tillgodo
Postad 28 September 2016 - 14:09
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Så du är inne och härjar i Overwatch nu med Zartok, gött! Synd bara att du kör på PS4 väl? Annars kunde vi lirat ihop.
Postad 28 September 2016 - 14:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ja, fast det har ju öppnats idéer för att spela mellan konsoler hos tillverkarna
Postad 28 September 2016 - 14:23
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Ja, fast det har ju öppnats idéer för att spela mellan konsoler hos tillverkarna 
Man kan ju hoppas 
Postad 08 October 2016 - 19:16
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Blir så j*vla less på folk som drar mitt i competitive, helt otroligt. En kille sticker runda ett, hela teamet spelar med fem man resten av matchen. Skitkul, verkligen.
Blizzard borde köra stenhårda straff på sånt skit och göra så att resten av dom som spelar matchen inte förlorar poäng pga att laget är i underläge.
Postad 08 October 2016 - 19:25
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Dock straffas även de som kanske måste sticka på riktigt då. Det bästa är väl att ge ett tidsstraff på en kvart typ om man drar med vilje. I Smash Bros är det 10 minuter och det räcker för att vara avskräckande, men tar förstås inte bort allt.
Borde finnas standarder för detta sedan länge, men som Street Fighter visade är de flesta utvecklare helt clueless. Det är samma i Gears of War 4 nu där jag läser om många lag som spelar 4 mot 5 länge eftersom folk drar snabbt, ett vanligt problem i tidigare spel också. De kan till och med börja matcherna med ojämna lag 3 mot 5 eller 4 mot 5, inte alls ovanligt.
Postad 08 October 2016 - 20:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är tio minuter här också, men det hjälper ju inte. Att hela teamet straffas vid förlust är skitdåligt. Det dom iaf borde göra är att teamets medlemmar som inte sticker, utan mer eller mindre är dömda att få stryk, inte tappar poäng :/
Postad 08 October 2016 - 22:04
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Blir så j*vla less på folk som drar mitt i competitive, helt otroligt. En kille sticker runda ett, hela teamet spelar med fem man resten av matchen. Skitkul, verkligen.
Blizzard borde köra stenhårda straff på sånt skit och göra så att resten av dom som spelar matchen inte förlorar poäng pga att laget är i underläge.
Problemet är att folk skiter i skill rating osv. Däremot så kan faktiskt folk tappa kontakten med servern. Genstruktur här blev utslängd under själva delen där man väljer karaktär, matchen blir avslutad och han blir bannad 10 min osv. Det är lite märkligt att man inte ens fick 10-15 sek på sig att joina igen?
Postad 08 October 2016 - 22:35
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Har inte spelat på över en månad, men in game har man väl 60sek på att rejoina?
Postad 08 October 2016 - 22:46
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jo men jag blev utslängd någon gång och kunde inte rejoina, sen var jag bannad en stund och förlorade rätt mycket SR.
Postad 14 October 2016 - 09:03
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Lite synd det här med att man måste vara inom 1000 SR för att kunna spela competitive ihop, även om jag förstår tanken. Igår vill en kompis till mig vara med, men de två andra jag spelar med ligger så högt så han kunde inte vara med tyvärr. Jag själv ligger inte långt inom 1000-gränsen med det fungerar fortfarande. Kvalade in på 2350 SR och låg länge vid vid cirka 2150-2200 men har på senare tid tappat till att ligga mellan 2050-2100 SR .
Redigerat av genstruktur, 15 October 2016 - 08:57.
Postad 14 October 2016 - 09:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Vi är lika bäst genis!
Postad 15 October 2016 - 08:54
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Vi är lika bäst genis! 
Vi borde spelat ihop!
Postad 15 October 2016 - 13:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tar tillbaka, igår hade jag den värsta torskstreaken någonsin, 8 förluster och ner till 1900
Postad 16 October 2016 - 09:17
Unregistered055e1f21
-
Unregistered055e1f21
-
Lärjunge
-
-
451 inlägg
sålde mitt ps4 så nu har man byggt sig en ny speldator istället och då fått börja om med Overwatch så behöver lite vänner där att lira med så lägg till en där battlenet tagg: Xnet#21372
Postad 16 October 2016 - 10:09
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Lite synd att så få folk här verkar spela spelet. Skulle behövas lite folk till Xbox också.
Postad 16 October 2016 - 11:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Håller med. Skulle hemskt gärna få några till ps4 med.
Postad 17 October 2016 - 09:10
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Tar tillbaka, igår hade jag den värsta torskstreaken någonsin, 8 förluster och ner till 1900 
Usch då, det var inget kul. Hoppas det går bättre snart!
Ja tråkigt att det är så få som verkar spela, ingen på min friendslist heller. Förstår inte varför riktigt, för det är ett fantastiskt välgjort spel. Och kul!
Redigerat av genstruktur, 17 October 2016 - 09:10.
Postad 17 October 2016 - 10:10
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Blev en hel del Overwatch i helgen. Nya eventet var ju riktigt kul, iallafall för en stund. Har dock inte gett mig på hard som solo, skulle behöva spela med tre polare i sånt fall. Medium var dock inga större problem.
Var dock ett tag sen jag spelade comp, får så fruktansvärt dåliga matcher där att jag tappat sugen. Inte särskilt kul att spela 1 tank 5 dps eller 1 healer 5 dps. Är ju bara tur om man vinner och man håller tummarna att motståndarna valt en lika dålig setup.
Postad 18 October 2016 - 06:19
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
competitive tactic är att låsa in sin favohjälte svinsnabbt och sen aldrig byta oavsett motstånd/egna laget och förlora. Sen klaga på att ingen tar healer/tank eller någon annan hjälte. Verkar vara favorit-taktiken bland randomspelare iaf 
Småkul i omgångar, blir alldeles för fort repetitivt och tråkigt, tycker jag iaf.
Postad 18 October 2016 - 18:59
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Drog av en runda comp igår. Jag fick förstås spela Reinhardt då alla andra valde dps samt en healer. Men det gick ruskigt bra. Jag stoppade nästan varje push själv då jag tog ner deras mercy och rein nästan på egen hand. De två stod hela tiden så pass nära att jag kunde rusha den ena och banka på båda två om det behövdes. Motståndarna var inte ens nära att ta första punkten. Sen krossade vi dem på attack och tog den på första försöket. Jag hade hög block dmg och guld i eliminations och dmg done. Tänkte att nu går jag nog upp en del i rank..... +20 blev resultatet. Jag kommer aldrig förstå mig på det här rankingsystemet 
Postad 19 October 2016 - 06:22
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
De måste ha haft så låg score med tanke på spelsättet att det inte blev mer poäng? Eller något?
Postad 19 October 2016 - 07:37
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
De måste ha haft så låg score med tanke på spelsättet att det inte blev mer poäng? Eller något?
Nä vi hade ju samma genomsnittsrank. Eller menar du att motståndarlagets poäng skulle påverka utfallet? Det jag inte förstår är att om jag spelat Rein i motståndarlaget och fått smisk så hade jag garanterat tappat -50 poäng oavsett om jag haft samma utfall.
Postad 19 October 2016 - 07:52
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Det är helt omöjligt att förutsäga hur mycket man rankar upp eller ner efter matcherna. I regel så känns det iaf som man brukar tappa något mer än man vinner men det är säkert också olika. Tror jag fick 12 eller 14 SR efter en vinst igår och då ligger min SR alltid under vad snittet är då jag spelar ihop med en som har ca 400 mer än mig.
Rimligtvis borde ju systemet var så att du tjänar mer och förlorar mindre om din SR är lägre än snittet och tvärtom. Tydligen fungerar inte det så.
Bara jag som tycker Mei har blivit den nya Genjin i spelet? Orimligt snabb ulti charge och är otroligt irriterande på alla sätt. Nästan helt omöjligt att vinna 1 vs 1 mot.
Postad 19 October 2016 - 08:09
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Precis, att det är omöjligt att förutsäga utfallet är ett tecken på att det inte känns logiskt. Jag har också spelat med betydligt mer högt rankade spelare och gjort bra ifrån mig (iallafall ett par guld och silver) men ändå fått ytterst lite vid en vinst. Jag upplever det också som att man får mycket mindre för en vinst kontra en förlust.
Mei är jävligt vass, har börjat spela henne i quick play när tillfälle ges. Dock får jag ofta Mei mitt lag som vill j*vlas. Typ sätter upp isväggar när man ska springa tillbaka in i striden. Sen verkar det vara ytterst få spelare som förstår hur isväggen ska användas (dela på laget). Att bara sätta upp en vägg som en block mellan lagen ger ju ingenting.Igår fick jag t.ex. två Ana ultis som Reinhardt och båda gångerna blockade våran Mei mig i samma match. Några matcher senare var det samma visa igen men denna gång med en helt annat Mei. Känns som att det händer i de flesta matcher där jag har en Mei i laget. Har även sett det från andra sidan också då jag flera gånger blivit räddad av en motståndar-Mei.
Postad 19 October 2016 - 08:26
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Jag ligger på ca 50% win ratio med kanske plus på 3-4 matcher och totalt sett ligger jag kanske 50SR högre än vad jag började säsongen på. I slutändan verkar det på ett ungefär jämna ut sig iaf.
Mei är svår att bli bra på, har testat henne lite då och då. Det är just isväggarna jag tycker är det svåraste att få till rätt. Allt som oftast råkar man blocka sitt egna lag eller nåt annat osmart så jag använder enbart henne i quick play.
Vet inte hur ofta man fått nån halvkass Mei även i comp som sätter upp väggar totalt fel och skyddar motståndarna istället....
En bra Mei är iaf hemskt att möta, mötte en på Route 66 som hade 3 ultis i slutkorridoren på under 2 minuter. Det var helt omöjligt att komma fram sista biten.
Postad 19 October 2016 - 12:01
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag har 50% win ratio och har tappat ca 150 SR i s2. Det är dock ingenting mot hur det var i s1 där jag tappade 10 ranker med en liknande win ratio.
Nu när jag kollar statistiken ser jag dock att jag har betydligt högre win ratio som tank än som healer, 60% mot 40%. Antar att det är svårare att påverka matchen som healer. Kanske skulle satsa på att spela tank, att få spela dps ser jag som en bonus. Jag har bara spelat en match som dps hittills i säsong 2.
Ja en bra Mei är jävligt farlig, förstår att den är populär bland proffsen.
Postad 21 October 2016 - 20:14
UprightCitizen
-
UprightCitizen
-
Forumräv
-
-
955 inlägg
Nu när jag kollar statistiken ser jag dock att jag har betydligt högre win ratio som tank än som healer, 60% mot 40%. Antar att det är svårare att påverka matchen som healer.
Ödmjuk tolkning av statistiken 
Håller med er om Mei. Störigaste nu, borde nerfas.
Postad 03 November 2016 - 08:25
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Äh det är väll allmänt accepterat att det är svårare att påverka matchen som healer än som de andra rollerna.
Hade en ruskigt bra match här i veckan, kanske den bästa jag spelat hittills. Båda lagen valde bra och vettiga sammansättningar, 2-2-2. Alla verkade veta vad de höll på med. Matchen blev tajt som sjutton och avgjordes av väl avvägda ulti-combos. Så där önskar jag att competitive såg ut, det här var i quick play. Varför tycker folk det är kul att spela 4-5 dps och sen hoppas att motståndarna väljer en lika kass uppställning?
Postad 04 November 2016 - 19:28
philippp
-
philippp
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Ny kortfilm! skitbra som vanligt!
https://www.youtube.com/watch?v=Og5-Pm4HNlI
Redigerat av philippp, 04 November 2016 - 19:29.
Postad 04 November 2016 - 19:37
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
det går fortfarande att köpa philip. passa på ffs! 
Postad 13 November 2016 - 18:57
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Eftersom det är gratis att testa Overwatch nästa helg så uppmanar jag lite folk att testa 
Skulle vara trevligt med lite Xbox-folk som har lust att teama upp
Postad 14 November 2016 - 07:39
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Såg ni att Sverige tog brons i World Cup för någon vecka sen? Matcherna ligger på Youtube om ni vill kolla. Vinnaren var jäkligt bra.
Postad 14 November 2016 - 11:28
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Såg ni att Sverige tog brons i World Cup för någon vecka sen? Matcherna ligger på Youtube om ni vill kolla. Vinnaren var jäkligt bra.
Kollade några matcher live och det var klart imponerande att se hur man "ska" spela OW. Enda som jag tyckte var lite tråkigt är att det nästan bara används samma heroes i båda lagen. Reinhardt, Ana, Lucio och Zarya var väl med i samtliga uppsättningar hela tiden. Sen lite mixade dps-heroes på det.
Bronsmatchen mot Finland var riktigt underhållande
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|