Postad 14 november 2020 - 11:24
Det är en av som sista filmerna
Han kollar nog dom i tidsenlig kronologisk ordning...
Postad 14 november 2020 - 12:03
Han kollar nog dom i tidsenlig kronologisk ordning...
yes, det stämmer
Postad 11 december 2020 - 08:35
Framgångarna med ”The mandalorian” banar väg för massor av nya
Star wars-serier till Disney+. Bland annat återvänder Hayden Christensen
som Darth Vader. Men en ny film är också under utveckling, avslöjar bolaget.
Disney kommer att släppa 35 titlar till Disney+ med start nästa år, meddelar
bolaget enligt flera medier. Det rör sig om tio Star wars-serier, tio som
bygger på serietidningsuniversumet från Marvel och 15 från Disney och
Pixar.
https://www.dn.se/ku...ars-och-marvel/
Redigerat av frollic, 11 december 2020 - 08:44.
Postad 11 december 2020 - 09:17
https://whatsondisne...da-new-zealand/
DISNEY+ TO ADD STAR CONTENT IN EUROPE, AUSTRALIA, CANADA & NEW ZEALAND
At Disney’s Investor Day, Disney has announced a major shakeup to Disney+ with the introduction of Star and Star+ for international subscribers.
Star will be launching in two different ways, Latin America is getting its own stand-alone app due to it including sports in June 2021, while Star will be integrated with Disney+ in Europe, Canada, Australia, New Zealand and Singapore on February 23rd 2021.
Disney+ will be getting a price rise in these countries to €8.99 (local prices will apply) to reflect the big jump in content being available.
The current Disney+ price will be honoured for 6 months in Europe, Canada, New Zealand and Australia.
Star will become the sixth brand along with the top banner within the Disney+ app, including mature content from Disney’s brands such as FX, 20th Century Studios, ABC and more.
This will include movies like Logan, Alien, Die Hard, Deadpool, along with TV shows such as 24, Homeland, Grey’s Anatomy and much more.
Postad 11 december 2020 - 09:48
Känns som vi får köpa en lampa till, till projjen och ha redo att byta i farten 😄 🎥
Postad 13 december 2020 - 18:43
Postad 13 december 2020 - 19:09
Postad 14 december 2020 - 07:31
För dom hågade finns det D+ "2-årsabonnemang" på eBay för runt 50kr ,)
Redigerat av frollic, 14 december 2020 - 08:59.
Postad 18 december 2020 - 15:49
För den som missat det så är säsong 1 av Ducktales 1987 upplagd. Men det är en enda röra i avsnittsföljden, avsnitt fattas och vissa ska tydligen även vara omdubbade. Blev så besviken så jag har inte ens orkat ta i skiten
Postad 18 december 2020 - 16:52
Ska man ge det några veckor och hoppas på förbättring från Disney+ tro?För den som missat det så är säsong 1 av Ducktales 1987 upplagd. Men det är en enda röra i avsnittsföljden, avsnitt fattas och vissa ska tydligen även vara omdubbade. Blev så besviken så jag har inte ens orkat ta i skiten
Har en del Mandalorian kvar så jag har tid att vänta (har även Ducktales på DVD ✌️)
Postad 19 december 2020 - 12:55
Ska man ge det några veckor och hoppas på förbättring från Disney+ tro?
Har en del Mandalorian kvar så jag har tid att vänta (har även Ducktales på DVD ✌️)
Tog tag i det igår =)
Ducktales på DVD, utländska eller svenska med bara några få avsnitt?
Bifogad fil(er)
Redigerat av hugeman, 19 december 2020 - 13:35.
Postad 05 januari 2021 - 14:38
24
Arkiv X
Atlanta
Black-ish
Big Sky (ny serie)
Desperate Housewives
Die Hard-filmerna
Family Guy
Helstrom (ny serie)
How I Met Your Mother
Lost
Love, Victor (ny serie)
Prison Break
Postad 06 januari 2021 - 14:34
Helstrom har fått dålig kritik, och är, om jag minns rätt, redan nerlagd.Här är titlarna som är klara för Star:
Helstrom (ny serie)
Redigerat av frollic, 06 januari 2021 - 14:34.
Postad 06 januari 2021 - 15:44
Kritiken vet jag inget om (6,8 på IMDB) men jag kan bekräfta att du minns rätt om att det bara blev en säsong.Helstrom har fått dålig kritik, och är, om jag minns rätt, redan nerlagd.
https://tvseriesfina...or-hulu-series/
Postad 06 januari 2021 - 15:48
Postad 07 januari 2021 - 20:02
Den har under 30% på rotten tomatoes, av kritikerna.Kritiken vet jag inget om (6,8 på IMDB) men jag kan bekräfta att du minns rätt om att det bara blev en säsong.
Tittarna gillade den iofs bättre, 85%ish.
Redigerat av frollic, 07 januari 2021 - 20:04.
Postad 16 januari 2021 - 21:40
Här är titlarna som är klara för Star:
24
Arkiv X
Atlanta
Black-ish
Big Sky (ny serie)
Desperate Housewives
Die Hard-filmerna
Family Guy
Helstrom (ny serie)
How I Met Your Mother
Lost
Love, Victor (ny serie)
Prison Break
Det måste väl vara tio ggr mer än det lilla, som ska höja priset med runt 30% på Disney+? Känns som att mer än tre fjärdedelar av det du räknade upp har man redan tillgång till via dom svenska streamingtjänsterna, som dom allra flesta redan har tillgång till via släktens abonnemang.
Finns det nån info om hur mycket av Hulu-utbudet som ska med till Europa, eller om ens något? Jag är inte mycket för nyproducerade serier eller filmer, men kollade på vad som fanns på Hulu i USA, och det var en enorm guldgruva utan dess like i mina ögon. Dessa serier finns tydligen over there i Hulu, och skulle jag få tillgång till alla dom utan reklam i Disney-appen(eller ska det bli en separat app med samma inloggning/konto?) skulle jag plöja hela rasket, även om det så tog mig 5år, och om det så bara var i 480p-upplösning.
The Twilight Zone
Saturday Night Live
Cheers
M*A*S*H
I Love Lucy
The Wonder Years
The Golden Girls
Roseanne
Sesame Street
Battlestar Galactica
Alfred Hitchcock Presents
Taxi
The Pink Panther
ThunderCats
Remington Steele
The Incredible Hulk
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
The Brady Bunch
Kojak
Hill Street Blues
The Mary Tyler Moore Show
The Bob Newhart Show
The Rifleman
Robin of Sherwood
Perfect Strangers
Lupin the Third
Diff'rent Strokes
The Fall Guy
Ironside
Popeye the Sailor
St. Elsewhere
The White
Mister Ed
Wiseguy
Alias Smith and Jones
Voyage to the Bottom of the Sea
Lost in Space
Hunter
Dragnet
The Lucy Show
I Spy
McHale's Navy
Father Knows Best
Webster
My Favorite Martian
The Dick Van Dyke Show
The Gong Show
Swiss Family Robinson
Postad 18 januari 2021 - 10:18
Fast mycket av det där måste ju försvinna nu när NBC startar sin egna Peacock tjänst. Saturday Night Live är ju NBC tex.
Redigerat av Yocke, 18 januari 2021 - 10:18.
Postad 18 januari 2021 - 16:53
Beror ju på hur avtalen är skrivna.Fast mycket av det där måste ju försvinna nu när NBC startar sin egna Peacock tjänst. Saturday Night Live är ju NBC tex.
Kan dessutom vara olika villkor i olika regioner.
Redigerat av frollic, 18 januari 2021 - 16:54.
Postad 19 januari 2021 - 09:35
Beror ju på hur avtalen är skrivna.
Kan dessutom vara olika villkor i olika regioner.
Hoppas. Jag älskar SNL.
Postad 23 januari 2021 - 22:53
Som tidigast den 23 februari skulle jag gissa då avdelningen Star tillkommer.
Postad 24 januari 2021 - 11:27
Åh, många godbitar där! Hellre gammalt och bra än nytt och dåligt!
Utan tvekan är det så. En del av serierna i den listan jag räknade upp lär möjligtvis hamna i tjänsten Paramount+ istället, och bl a SNL som nämndes är från NBC, men ska Peackock komma till Europa?
Någon som vet när dom ska lägga till Fox biblioteket?
Som tidigast den 23 februari skulle jag gissa då avdelningen Star tillkommer.
Det där hade jag inte reflekterat över förut, har det funnit någon info om hur mycket av klassiska FOX-serier från starten vid '86 och framåt dom ska lägga till?
5st serier jag kom på på rak arm som hade gjort mig lycklig om dom lades till är 21 Jump Street, Alien Nation, Garry Shandling Show, TSCC och Parker Lewis. Dom fyra gamla är det nog 25-30år sedan man såg nu, dom skulle jag gärna vilja plöja om.
Sen undrar jag fortfarande om Star-utbudet ska in i Disney-appen, eller om det ska bli en separat app?
Postad 24 januari 2021 - 11:46
Star utbudet kommer integreras i Disney+ appen.
https://whatsondisne...da-new-zealand/
disney_starui_ctv_efbc87ab-e1607683920260.png 1,02MB
0 Antal nerladdningar
Postad 25 januari 2021 - 08:30
Klassiska filmer som ”Dumbo” och ”Peter Pan” går inte längre att se från barnanpassade
konton på Disney+. För vanliga profiler har filmerna tidigare försetts med en text som
varnar för att de innehåller ”negativa skildringar och/eller oacceptabel behandling av
människor eller kulturer”.
https://www.dn.se/ku...-fel-da-och-nu/
Åh vad jag älskar PK.
Redigerat av frollic, 25 januari 2021 - 08:31.
Postad 25 januari 2021 - 09:39
Klassiska filmer som ”Dumbo” och ”Peter Pan” går inte längre att se från barnanpassade
konton på Disney+. För vanliga profiler har filmerna tidigare försetts med en text som
varnar för att de innehåller ”negativa skildringar och/eller oacceptabel behandling av
människor eller kulturer”.
https://www.dn.se/ku...-fel-da-och-nu/
Åh vad jag älskar PK.
Baksidan på det myntet är väl att då kan man kanske hoppas att dom återställer Adventures In Babysitting till sitt originalskick, där filmens enskilt överlägset bästa replik inte totalförstörts, som i den historierevisionistiska
sunk-versionen som ligger uppe nu.
Sen skulle man även kunna argumentera att historierevisionism är en "oacceptabel behandling utav människor och kulturer". Det är att särbehandla minoriteter som om dom vore bräckliga svaga ömtåliga individer som inte kan hantera ocensurerade historiska kulturella återgivningar utan att bryta ihop, utöver då att det innebär förvanskning av konstverk som man inte måste ta del av.
Postad 25 januari 2021 - 15:35
Baksidan på det myntet är väl att då kan man kanske hoppas att dom återställer Adventures In Babysitting till sitt originalskick, där filmens enskilt överlägset bästa replik inte totalförstörts, som i den historierevisionistiska
sunk-versionen som ligger uppe nu.
Sen skulle man även kunna argumentera att historierevisionism är en "oacceptabel behandling utav människor och kulturer". Det är att särbehandla minoriteter som om dom vore bräckliga svaga ömtåliga individer som inte kan hantera ocensurerade historiska kulturella återgivningar utan att bryta ihop, utöver då att det innebär förvanskning av konstverk som man inte måste ta del av.
Ja det går att vrida och vända hur som helst med argument så länge det passar sin egna världsbild...
Postad 25 januari 2021 - 16:03
Tittar barn under sju år verkligen på så gamla Disney-filmer i dagens tider? Än roligare är att Peter Pan ursprungligen blev barnförbjuden i Sverige vid första granskning, varpå Disney självmant klippte bort ca 8 minuter för den svenska distributionen och fick ner åldersgränsen till barntillåten. Först på 80-talet visades filmen i dess kompletta skick i Sverige även för barn under 15 år.
Så länge man inte klipper bort innehåll ur äldre filmer så har jag inga problem med att distributören påvisar sig vara självmedveten, men samtidigt är ju deras nya filmer minst lika sexistiska så det är väl mest ett spel för galleriet.
Postad 25 januari 2021 - 21:03
Steamboat Willy är riktigt hemsk, Musse torterar djur för att de ska skrika. Den är inget man vill visa barnen.
Postad 29 januari 2021 - 17:33
FlatpanelsDK har listat vilka serier och filmer som släppas vid lanseringen av Star den 23 februari.
https://www.flatpane...l&id=1611824006
Postad 29 januari 2021 - 17:59
FlatpanelsDK har listat vilka serier och filmer som släppas vid lanseringen av Star den 23 februari.
https://www.flatpane...l&id=1611824006
Finns väldigt mycket jag vill se där faktiskt och även vissa serier som jag länge varit sugen på att se om men inte orkat för det inte har funnits någon stream eller så har det varit på Viaplay eller hbo som har kass kvalité. Disney+ har ju fantastisk kvalité på sina streams så detta ska bli kul.
Har faktiskt aldrig sett Die Hard så det ska bli det första jag kollar på när det kommer.

Postad 30 januari 2021 - 11:34
Har faktiskt aldrig sett Die Hard så det ska bli det första jag kollar på när det kommer.
Nu är det ett tag kvar, men Die Hard är en film man skall se på julafton. Ny tradition i familjen
Postad 30 januari 2021 - 19:34
Får ge den en chans ikväll, är ju inte så långa avsnitt iaf.
Tack.
Ska du hänga med i hela MCU så måste du nog ge serien en chans 😋 hört lite rykten om det är sant eller inte får vi se men kommer föra allt vidare till nästa fas
Postad 30 januari 2021 - 22:21
Finns väldigt mycket jag vill se där faktiskt och även vissa serier som jag länge varit sugen på att se om men inte orkat för det inte har funnits någon stream eller så har det varit på Viaplay eller hbo som har kass kvalité. Disney+ har ju fantastisk kvalité på sina streams så detta ska bli kul.
Blir lite avundsjuk av att du får se den för första gången.
Postad 02 februari 2021 - 12:16
Tydligen ska Disney släppa en Black Panther TV-serie.
är väl ingen Black Panther serie utan en wakanda serie
Postad 02 februari 2021 - 14:57
är väl ingen Black Panther serie utan en wakanda serie
Så är/var det.
Postad 23 februari 2021 - 09:50
Redigerat av 22mc, 23 februari 2021 - 09:50.
Postad 23 februari 2021 - 10:02
Hittar ingen inställning för att få se t.ex. Die Hard i Star , den klagar på rating TV14 är vald , men hittar inget alt att öka på den gränsen
Tor du behöver vara inne på huvudprofilen för att kunna ändra klassning på de andra profilerna.
Postad 23 februari 2021 - 10:23
Postad 23 februari 2021 - 10:26
Postad 23 februari 2021 - 10:27
Redigerat av p_son77, 23 februari 2021 - 10:27.
Även taggad med streaming, disney film serier
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar