SST-LC10 Snett framifrån
SST-LC10 Rakt framifrån
SST-LC10B öppen bakifrån
SST-LC11 Snett framifrån
Lite info
Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 29 September 2004 - 10:34.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 29 September 2004 - 10:29
De nya Silverstonelådorna verkar klart intressanta. Här är ett par större bilder...
SST-LC10 Snett framifrån SST-LC10 Rakt framifrån SST-LC10B öppen bakifrån SST-LC11 Snett framifrån Lite info Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 29 September 2004 - 10:34. Postad 10 October 2004 - 12:52
Här kommer en intressant test av Silverstones LC03V (den med VFD):
http://www.systemcoo...t_lc03v-01.html Postad 10 October 2004 - 13:08
Här kommer förresten lite mer bilder av de skönheter som Silverstone snart ska get ut. Det är tydligen iMON som skall följa med lådan!
![]() ![]() ![]() ![]() Bilder på LC-07an: ![]()
Postad 12 October 2004 - 22:07
Inte utan att men blir lite sugen på att byta upp sej till LC-07, skulle vara snyggt om dom kunde ha nån list att sätta i diket mitt på lådan o vid portarna på fronten.
Postad 12 October 2004 - 22:25
Orkade inte vänta längre! Köpte en Silverstone LC03S-V idag!
Det är den silverfärgade med VFD-display... Postad 13 October 2004 - 08:35
Hoppas att detta kan höra hemma på denna tråd - rätta mig annars. Om man nu har ett Dign 5 chassi och vill tysta ned detta ngt. Jag har ett Radeon 9200 kort utan fläkt och en Zalman processorfläkt så det mesta ljudet kommer från orginal PS till lådan. Vilket är det bästa och tystaste PS till denna låda? Funderar även på att klistra på ljudämpande matta på insidan av chassit. Ljust nu susar/brusar HTPC lång mer och högre än min Z2 projje vilket inte är kul.
Postad 14 October 2004 - 12:22
Tja, nu har min HTPC legat på golvet i flera veckor och är fan dags att köpa ett chassi men hittar inget bra i Sverige, kanske får leta utomlands, behöver eran hjälp.
Letar efter ett Mini ITX chassi. Har ett VIA EPIA MII12000 kort med en alldeles för livlig 40mm fläkt så vill helst inte ha mer fläktar, gärna ett 80W PSU. Vill helst inte behöva nån chassifläkt heller, då datorn står typ 1m från min säng och vill gärna kunna sova. Ångrar mig lite att jag inte köpte fullstorlek ATX men done is done, så letar efter så små och snygga(silver) chassin som möjligt, som passar in bland förstärkaren och DVD:n. Travla C134(http://www.itvmedia.de/webshop/) verkar het, hur är sidan? Lite tråkigt med dålig support när det är i Tyskland, kanske går att hitta i Sverige? Silverstone LC-05 är också nice som fan, dock får man inget nätagg med från MyCom och vettifan om ja vågar köpa ett 55W till. Köpte ett 55W PSU på PC Action, fav ström till datorn men startade inte skiten, vet inte om det var sönder eller bara för klent, PC Actions support suger bajs, så skiter i dom nu.. Redigerat av Unregistered832ce377, 14 October 2004 - 12:23. Postad 14 October 2004 - 12:48 Lade in en skumplastmatta, ca 1 cm tjock med en vågig sida (innåt) på insidan av ytterchassiet. Det blev aningens bättre. Har ju lutfintagen på nedre delan av ytterchassiet och dessa kan man ju inte täcka för så det slinker väl ut lite buller den vägen. Skumplasten fick jag tag på från en kretskorts-"pizza" kartong. Jag har en Accent HT400 Redigerat av Unregistereddc3da2df, 14 October 2004 - 13:23. Postad 14 October 2004 - 12:58
Vanilla: du har ju pysslat lite med ditt chassi nu de senaste dagarna...Kan du inte lägga upp lite bilder eller förklaringar på hur du gjort...Det skulle vara kul med lite förklaringar och tips...
Det jag tänkte modda min låda med är följande: 60 mm fläkten baktill ska bytas till en 80 mm fläkt som ska suga ut luften! Det blir en ADDA-fläkt (15 dB(A). I botten på lådan finns det plats för en 80 mm fläkt. Dit ska en 92 mm fläkt dit!!! Den ska blåsa in luft i lådan. Då ska man väl få lite flöde i lådan utan för mycket oväsen. Silverstone-lådan är väldigt moddvänlig! Postad 14 October 2004 - 13:22 Finns väldigt få (om några) tysta mATX PSUs i Sverige. Det du kan göra är att sätta ett motstånd på fläkten som sitter i, för att få den att gå på lägre varv. https://www.minhembi...showtopic=55110 Redigerat av frollic, 14 October 2004 - 13:23. Postad 31 October 2004 - 11:33 Vanilla: Har du lite tid över så skriv gärna lite om vad du gjort med din låda... Postad 31 October 2004 - 20:55
Nima01 : Maskinen är klar nu...så nu mycket en sån någonsin kan betraktas som klar..
Som du ser hade jag otur med mitt grafikkort...gick inte att softmodda OT: Nu har jag oxå investerat i en ny "frontend" spelare, TheaterTek, som jag fick tips om från havosci. Denna plus p-strip pixelmappat till BenQ8700:an över en 10 meters lindy DVI kabel, nu är man väldigt nöjd Åter till topic.. Redigerat av Unregistereddc3da2df, 31 October 2004 - 21:01. Postad 02 November 2004 - 21:55 Silverstone har nu lagt upp LC10 och LC10M officiellt på sin hemsida... Då borde det inte dröja förrän den kommer till Sverige. Skall bli intressant att se vad den kostar. Eftersom den har iMon så kommer den säkert hamna på cirkus 3000 kr. Postad 15 November 2004 - 17:48 En bild vore ju inte helt fel. (Har ett HV5 låda som ligger här. Fick köpa den billigt som kompensation för diverse strul.) Vart har du köpt ditt nätagg? Själv hittar jag inga 300w matx PSU'er att köpa.. Postad 16 November 2004 - 11:07 Du kan se att jag kör två 60mms fläktar via motstånd, även på fläkten (80mm) i PSUt sitter det ett motstånd. Sladdarna som går ut ur lådan är en USB för fjärren, och en parallell till VFDn. Annars är det ett Abit VI7 moderbord med en Cel 2.2, 512 MB minne, ett ATI 9200 64MB, samt en Sony DDU-1612 DVD-läsare. PSUt är givetvis moddat för att VFDn skall ha ström även om datorn är avstängd. Nätagget köptes i Hong Kong för 100 spänn. Bifogad fil(er)Redigerat av frollic, 16 November 2004 - 11:08. Postad 16 November 2004 - 14:36
(tack för bilden)
Det ser ju verkligen tomt ut i lådan, tycker att man borde kunna få in ett full stort ATX psu, i ett av hörnen längst fram(vid fronten, tänkte på ett fläktlöst.. Vad tror ni, får det plats? (hmm måste väl beställa ett moderkort mm snart.. ) Postad 16 November 2004 - 15:00 plats får det nog, men frågan är om du vill ha ett passivt kylt PSU inne i lådan ? Då är det väl bättre att sätta i ett med en tyst 12 cms fläkt och kanalisera ut luften via öppningen för mATX PSUt ? Postad 16 November 2004 - 16:37
Jo, sätter man ett passivt nätagg inne i en låda får man
nog ringa brandkåren förr eller senare hehe Postad 02 December 2004 - 22:00
Nu har Silverstone LC11 släppts: http://www.silversto...oducts-lc11.htm
1 AGP + 2 PCI, rätt nice för att vara 9,6cm hög. Postad 03 December 2004 - 09:01
En intressant och definitivt snygg låda. Lite annorlunda att det faktiskt ser ut som om man monterar moderkortet "i taket" på lådan.
Postad 05 December 2004 - 22:42
Vad finns det för alternativ om man vill ha ett lågt och stilrent chassi som rymmer atx-moderkort och är tyst?
Eller måste man välja ett mini-atxchassi för att få ner storleken på lådan? Det blir väl ganska ordentligt mycket dyrare med sådana moderkort/processorer? Redigerat av djungel-Jim, 05 December 2004 - 22:43. Postad 06 December 2004 - 09:10 mATX-moderkort kostar i regel lika mycket som motsvarande ATX-moderkort, processorn är fortfarande densamma .... Däremot kan mindre lådor kräva mindre PSUs (tex mATX) eller i värsta fall custombyggda, vilket gör att du får svårt att hitta en bra tyst PSU (som i Dign HV5 fall). Redigerat av frollic, 06 December 2004 - 09:19. Postad 06 December 2004 - 13:33
Jo, det brukar ju dessvärre vara ett motsatsförhållande mellan lådstorlek och ventilation och valfrihet när det gäller kylning och PSU. Enda sättet att få till något litet och tyst är nog att satsa på en lösning där mindre värme genereras och kanske en extern PSU. Detta kan man få till genom att använda VIAs mini-ITX-format. Tyvärr får man då inte prestanda som klarar av mer avancerade funktioner som HD-material eller häftiga 3D-spel och priset på paketet blir ändå inte billigare än en ATX-baserad maskin (med Intel- eller AMD-processor). Det är väl tyvärr som med allting annat. Man kan inte få allting. Man måste kompromissa på något sätt (eller spendera hutlösa summor).
Postad 06 December 2004 - 14:03
Silverstone LC11 är ju grymt läcker, dessutom med bra utbyggnadsmöjligheter och (verkar det) hyfsad ventilation för en så pass slimmad låda. Bra att dom har tagit bort den fula ellipsen runt USB-portarna som syntes på prototypen. Fattas bara en VFD, känns som att det borde gå att klämma in en ovanför USB-portarna.
[Edit] stavning Redigerat av Weiman, 06 December 2004 - 23:07. Postad 06 December 2004 - 22:52
Nån som har en prisuppgift på Silverstone LC11?
Mailade Green Computer som har den i sitt sortiment men har inte fått svar än. Komplett stod angiven som återförsäljare på Silverstones hemsida men den fanns inte listad där än. MvH Jonas Postad 06 December 2004 - 23:47
Den har precis släppts, kan tänka mig att den kommer börja säljas efter nyår med ett pris under 2000kr ink PSU.
Postad 07 December 2004 - 09:27 Jag håller med - LC11 ser riktigt fin ut!.... om man tar bort de fyra USB-portarna på fronten och lägger in någon fin VFD... Jag förstår bara inte varför de gjort så att man skruvar in moderkortet upp o ned!? Det borde bli jäkligt varmt på morderkortet.... Det som suktar mest just nu är Ahanix Dvine5.. Den ser ju faktiskt hyffsat låg ut om man tittar på den här bilden: ![]() Att den stödjer ATXmoderkort gör den ju inte sämre.. Någon som har den? Postad 07 December 2004 - 15:54
En av dom större anledningarna att man bygger en HTPC är ju att den skall vara tyst. Att då stirra sig blind på slimmade lådor för att det ser häftigt ut är det samma som att i framtiden börja vantrivas med sin störande HTPC mitt i den känsliga scenen.
Enda sättet att bygga en tyst HTPC är att från början köpa en låda som tar full ATX standard. Mitt bygge sen 4 månader tillbaka är väl i det närmaste klart. Väntar bara med att få råd med Sweetspot capturekortet någon gång efter nyår. När jag startade mitt lilla projekt gick jag systematiskt igenom vad som fanns på marknaden, då jag dels ville ha en högpresterande maskin, dels en mycket tyst sådan. En svår kombination skulle det visa sig. Men vad jag nu har är en HTPC som är ohörbar på tre meters håll, mitt i natten, i ett lugnt villaområde. Jag startade med att köpa en Accent HT200G som jag klädde med Be-Quiet ljuddämpningsmatta. Fortsatte sen med Silverstones fläktlösa PSU. Den är så tyst något kan bli, 0 dB! Därefter köpte jag in följande: Moderkort: Soltek SL-865Pro2 FGR. Processor: Intel P4 Northwood 3.0 GHz 800 MHz. Minnen: 2 st Samsung 256 MB PC3200 400 MHz. Hårddisk: Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA 200 Gb DVD brännare: Nec ND3500-A. Grafikkort: ASUS Radeon 9600XT. Ljudkort: TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 Jag bytte ut den medföljande chassifläkten mot en temperaturstyrd Papst 8412NGMLV. Kylflänsen för processorn blev en Swiftech MCX478V. Troligtvis den bästa kylflänsen på marknaden och avsedd främst för överklockning. På den satte jag en 92 mm fläkt ADDA AD0912DB-A76GL som jag drog ner varvtalet till 66% med hjälp av en potentiometer. Till processorn-kylflänsen använde jag marknadens bästa kylpasta: Arctic Silver 5. Grafikkortets fläkt visade sig föra en hel del oväsen, så den byttes ut till AC ATI Silencer 2 VGA kylare. Monterades med Arctic Silver 5. Varvtalet på fläkten ställdes till 36%. Processorns temperatur ligger mellan 37-42 grader och grafikkortet 39-42. Lådans temperatur är stadigt 30 grader. M.a.o. ett ganska lyckat bygge där slutsumman kommer efter inköp av ytterligare en hårddisk samt capturekort att ligga på c:a 19.000:- Redigerat av perri, 07 December 2004 - 17:35. Postad 07 December 2004 - 18:54
Gaaahhhhh!!!!!!!
Vill ha!!!! http://www.hushtechn....net/start.html Någon som har någon erfarenhet av dessa??? Postad 07 December 2004 - 21:20
Jag skulle vilja efterlysa lite fler bilder på hur lådorna ser ut innuti med alla grejer. Kanske lite egna nyttiga moddar också? Borde väl finnas en hel del användare på forumet som har eller kan skaffa bilder. Tyckte det var svårt att hitta nåt i galleriet.
Postad 07 December 2004 - 21:25 ahanix är samma som Dign (här Dign 5, tror jag)Jag håller med - LC11 ser riktigt fin ut!.... om man tar bort de fyra USB-portarna på fronten och lägger in någon fin VFD... Jag förstår bara inte varför de gjort så att man skruvar in moderkortet upp o ned!? Det borde bli jäkligt varmt på morderkortet.... sök på dign på forumet, så kommer du få en del träffar. dign5/ahanix har plats för atx-moderkort, men inte atx-nätdel (dvs en "vanlig" datorpsu) Jag köpte dign3e pga det. Postad 07 December 2004 - 21:54 ahanix är samma som Dign (här Dign 5, tror jag) precis, det där är vanliga HV5an .... Redigerat av frollic, 07 December 2004 - 21:56. Postad 07 December 2004 - 22:02 innanmätet på en Dign HV5a finns lite högre upp .... moddad med "bättre" och tystare PSU, nervarvade dubbla 60x60 fläktar, samt VFD omlödd till parallellportsanslutning. Postad 10 December 2004 - 15:43
Varför måste de ha träpaneler?!?! Huga!
EDIT: Ah! Fanns i silver oxo utan trä... puh Redigerat av Unregistered56b04b1d, 10 December 2004 - 15:45. Postad 10 December 2004 - 18:11
Men för oss stackare som vill ha svart men inte ens vill tänka tanken på att ha träimitation mitt i alltihop känns det ju inte så kul.
Postad 27 December 2004 - 16:36
Vart i den vida världen kan man hitta en dign 5 låda billigast? Jag har kikat lite på ebay i usa - där ligger priset på dryga $300 utan frakt (inklusive psu och vfd).. kan man komma åt något billigare?
Postad 27 December 2004 - 18:14 Om du köper från staterna, se till att PSUn är ställbar för både är 220/110V. Postad 28 December 2004 - 10:22 Upptäckte idag att Mycom krängde 320Ws mATX PSUs (skall passa i en Dign HV5a) för 470:-, kan ju vara intressant för de utav er som tycker att 200Warna är lite klena. Datorbutiken har också en, för 499:-, samt JME Data för 495:-. Redigerat av frollic, 28 December 2004 - 10:26. Postad 06 January 2005 - 16:59
Hej!
Är det någon som har hunnit testat Silverstone's LC10? Börjar bli lite nyfiken på den och skulle gärna se lite fler bilder eller höra om någon har några åsikter. Helst vill jag ha den i silver men jag har inte sett några bilder på silvervarianten någonstans!?! Jag undrar även om någon vet något om hur det går för Arisetec att få fram sina 400 chassin. Det verkar som ankomstdatumet i alla butiker bara flyttas framåt hela tiden! Kommer det att dyka upp några chassin igen överhuvudtaget? Mvh Christian Postad 11 January 2005 - 13:50
Hur ä ljudnivån på Silverstone LC02? Ingår ju en PSU med den. Är den tyst?
Klarar den driva AMD 64 3000+ ATI x700 grafik 1 HD 1 dvdbrännare 1 slimmad dvd slotin Mvh Andreas Postad 11 January 2005 - 15:22 Var hade du tänkt få plats med DVD-brännaren? Postad 11 January 2005 - 19:03
Tanken är den att jag ska ha dvdbrännaren i datorchassit....den slimmade dvdn ska jag bygga in i en annan enhet som ska sitta på väggen
...för det får väl plats en vanlig dvdbrännare i LC02an? EDIT:// Såg nu att det bara var slimmad optisk enhet som fick plats....hmm... Mvh Andreas Redigerat av Unregistereddae7cbc8, 11 January 2005 - 19:11. Postad 11 January 2005 - 20:14 finns slim DVD-brännare, dock är de ungefär dubbelt så dyra som vanliga 5.25". http://buggy.no-ip.c...Max=&q=dvd slim Redigerat av frollic, 11 January 2005 - 20:27. Postad 11 January 2005 - 22:00
jo de blir lite dyrare om man ska köra med slimmade...
Någon som kan rekomendera ngt annat chassi kanske? ska vara desktop-typ. Tyst PSU! Mvh Andreas Postad 12 January 2005 - 01:21 Om det är viktigt för dig att få en tyst HTPC är regeln ju större låda desto bättre. Min egen låda är en Accent HT200G som jag fått i det närmaste knäpptyst. (Se tidigare inlägg) Vill du ha en tyst PSU så är det samma sak där, fullstor ATX. Själv kör jag en Silverstone fläktlös PSU (0 db!) som jobbar med heatpipes och bara ökar lådtemperaturen med en grad mot Seasonic 300W PSU:n jag hade tidigare. Rekommenderas! Redigerat av perri, 12 January 2005 - 01:39. Postad 12 January 2005 - 09:28 Du fick ju tips på en drös lådor i en av dina andra trådar ? Hur som helst så är Compucase 6K28BS både snygg, billig och tyst, men kanske lite för stor för dina behov. Postad 12 January 2005 - 17:58
Mer förhandsbilder på lite nya HTPC-chassin från Silverstone...De är snygga!
LC-11M ![]() LC-12 ![]() LC-13 ![]() LC-14 ![]() LC-15
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |