Tackar för smickret. =)
Jo det kommer bli rätt nice att ha en egen salong helt klart.
För att inte tala om vilken schysst efterfestlokal det kan bli.
Angående tittvinkeln så är det något vi har kommit överens om tillsammans.
Personlingen är både ajg och The Hulk stordiggare av tennisdomarfenomenet. =)
Så det är helt avsiktligt. Jag kommer gladeligen sitta på första raden och se på filmen.
Avståndet dit fram är väl runt 4 meter har jag för mig.
Att vinkla in stolarna funderade vi på men kom fram til att det skulle blivit för krångligt att designa läktaren efter det så vi körde på raka rader istället. Vi har ju alla trots allt en nacke att vrida på. =)
Vi ville få plats med så många platser som möjligt och därför blev det raka rader.
Jo musik kommer att finnas inne i lobbyn. Kommer även ha en liten "lounge" avdelning också där man kan sitta och softa innan det är dags att bänka sig i bion. =)
Har vi nämnt förresten att vi har 10 Mbit via bredbandsbolaget där också? =)
Argumentera mot? Du menar att du invänder mot att 8500 klarar av den storleken?
Personligen tycker jag detta med vad en CRT klarar är bra överdrivet.
Vi har testat lite med oskalat på en vit vägg med en ytterst temporär rigg och det har funkat prima i mitt tycke.
Om man sen sätter dit lite maskning, målar allt mattsvart med vår glans 3 svartfärg som vi köpt så ska det inte vara några problem längre tror jag i alla fall.
Att köra stackat eller side by side skrämmer mig. =)
Det kommer INTE bli rätt att få bra men det är en utmaning i alla fall. =)
Vore trevligt om man kunde få tag på någon som har erfarenhet av detta som har lust att ge en hjälpande hand helt klart.
Angående duk så har vi inte riktigt budgeten för den duken vi egentligen vill köra utan kommer att köra med en 3½ meter bred 1 gains duk till att börja med som vi snickrat ihop själv. Visst det blir knappast optimalt men det är en process att bygga en sån här lokal. Man får ta saker pö om pö helt enkelt.
Blir väl att snacka med KBK på avsforum om lite goopaint längre fram dock.
Redigerat av Unregistered5a85459e, 07 May 2004 - 11:09.