Söker info om Kingpin ES200SQ fjärrstyrd duk
Postad 12 January 2005 - 07:29
Postad 12 January 2005 - 07:31
Postad 15 January 2005 - 11:57
Jo, jag har samma problem, höger ända verkar vara 2-3 cm längre. Det går an, men överväger att reklamera till Kingping...Är era mått helt rätt på duken?
Jag tycker att det blir ca 3cm av det vita uppe och nere som inte täcks av bilden när jag drar ut den så att den går kant i kant med maskningen på sidorna.
PT-AE700 och kingpin 240
Enligt andra är det inte ovanligt...
MVH/John
Postad 15 January 2005 - 12:31
Är bara lite nyfiken på valet av format på duken?har köpt en kingpinduk 180 4:3 för några veckor sen tack vare er här... både vägg och takfäste, inga vågor, inga bulor, inget snett eller felmaskerat...
jag är nybörjare på projektorer så jag kan inte uttala mig om kvalitén, men det funkar fint för mig med min pt700 ... hmmm. vad kan man säga mer...
(700.an är ju 16:9)
Postad 15 January 2005 - 13:38
Postad 15 January 2005 - 18:50
Den har gain 0,85 så den blir nog perfekt för dig. Själv har jag en MT200 som jag kör i ECO läge, har inte koll på hur många ansilumen den lämnar då men det ligger väll runt 500 kan jag tro. Vill ha en kingpinscreen men är orolig åt andra hållet; att bilden ska bli för mörk eftersom projektorn är ganska ljussvagHur pass vit är kingpindukarna? Jag är riktigt sugen på en sån här till min panasonic 700:a ,men jag är orolig att svärtan kommer bli riktigt usel i mitt ljusa rum...?
Postad 16 January 2005 - 13:00
Jag tänkte ha en plasma monterad på väggen och rulla duken framför.
Funkar det att rulla duken framför plasman om man även fäster duken på väggen??? Alltså maximalt utrymme mellan duk och vägg? Anyone??
Postad 16 January 2005 - 13:05
Nej, det funkar inte, då den går ner nästan ända till vägg. Det bästa är då att sätta den i taket och ta ut den en bit från väggen. Jag gjorde så då jag ville ha tavlor på väggen.Är inne på att köpa en Kingpin ES240 men innan....En fråga:
Jag tänkte ha en plasma monterad på väggen och rulla duken framför.
Funkar det att rulla duken framför plasman om man även fäster duken på väggen??? Alltså maximalt utrymme mellan duk och vägg? Anyone??
Postad 16 January 2005 - 13:25
Postad 16 January 2005 - 18:03
Klart det går, men jag misstänker att du har ett vit tak och då kommer duken smälta in lite bättre än om du hyllmonterar den. Om du inte har en vit hylla då.Hmmmmm....Kan man inte bygga in/fästa duken på någon sorts hylla och på så sätt få en lagom distans till väggen? Alltå man fäster inte den i taket eller väggen utan långt fram på hyllan....Någon som testat eller vad tror ni????
Postad 17 January 2005 - 13:24
Ett av alternativen jag funderar på är Kingpin ES200 och köper jag den så målar jag kassetten i svart för att den ska passa in med hyllan.
Nu ska jag åka och köpa ett beslag som jag ska dra ihop hyllorna med, dom sitter på exakt samma höjd men ändå så hänger den vänstra ner mer än den högra.. Det ska åtgärdas! Efter det ska jag sätta dit spotlights framför duken och eventuellt dra en ljusslang bakom duken för att få lite ambientlight.
Redigerat av MackeNo1, 17 January 2005 - 13:27.
Postad 17 January 2005 - 13:25
Bifogad fil(er)
Redigerat av MackeNo1, 17 January 2005 - 13:27.
Postad 17 January 2005 - 13:41
Om jag mins specarna rätt på Lack tål den 20kg i betong och 10kg i gips, men det är nog garanterat inte räknat utifrån att man belastar hyllan längst ut...
Postad 17 January 2005 - 13:50
Kingpin väger runt 10kg. Lackhyllan ska klara 15kg om dom är monterade i betong/trä och 5kg om den är monterad i gips. Men det är en jäkligt vek och bräcklig hylla egentligen så man ska passa sig för att överbelasta den.Hur mycket väger duken (inklusive allt) du funderar på? Vad är det för vägg Lack:en är monterad i? Anledningen till att jag frågar är att du bör fundera på den belastning du utsätter hyllan för då den inte har några regelrätta konsoller.
Om jag mins specarna rätt på Lack tål den 20kg i betong och 10kg i gips, men det är nog garanterat inte räknat utifrån att man belastar hyllan längst ut...
Postad 20 January 2005 - 18:31
Ett "problem" jag har dock är att jag vill kunna använda min Pronto Neo. Eftersom Kingpin kör RF går ju inte detta. Nån som har nåt förslag på hur/om man kan lösa detta? Nån sorts IR->RF-omvandling.
/Freddan
Postad 20 January 2005 - 21:55
Läs den officiella pronto tråden här, där finns det mycket information om IR -> RF - omvandlingSuttit och läst alla inlägg och man blir ju en aning tveksam till ett inköp med tanke på alla problem som folk haft. Klart att man blir sugen ändå med tanke på motor och pris!
Ett "problem" jag har dock är att jag vill kunna använda min Pronto Neo. Eftersom Kingpin kör RF går ju inte detta. Nån som har nåt förslag på hur/om man kan lösa detta? Nån sorts IR->RF-omvandling.
/Freddan
Postad 28 January 2005 - 20:50
Ha d..
Postad 28 January 2005 - 21:03
Läste att det var nån som har fått "nya generationens" kingpin screen? Kan det stämma att dom har uppdaterat materialet och fått bort vågor o bulor eller hade killen bara lite flyt med sin duk...? Många verkar ju ha lite småskavanker, visserligen är ju dukarna hyfsat billiga men man vill ju ändå ha en flat duk...
Ha d..
Var läste du detta?
Postad 28 January 2005 - 22:27
Läste att det var nån som har fått "nya generationens" kingpin screen? Kan det stämma att dom har uppdaterat materialet och fått bort vågor o bulor eller hade killen bara lite flyt med sin duk...? Många verkar ju ha lite småskavanker, visserligen är ju dukarna hyfsat billiga men man vill ju ändå ha en flat duk...
Ha d..
ja fick min duk utbytt förra veckan...o va ja kan se så är de samma kvalitet..
lite småvågig osv.... hoppas dock att denna acklimatiserar sig bättre än den förra..
Postad 29 January 2005 - 10:54
Postad 03 February 2005 - 14:29
EDIT: Fick ordning på det själv, thanks for nothing.
Redigerat av Dave R, 04 February 2005 - 08:23.
Postad 13 February 2005 - 12:29
Postad 07 March 2005 - 22:48
Låter som en otroligt lång tid.
Postad 08 March 2005 - 06:20
Postad 08 March 2005 - 17:04
När man kör duken upp resp ned med strömbrytaren räcker det då med en kort knapptryckning upp/ned för att få den att gå till de inställda lägena eller måste man hålla inne knappen hela tiden?
Postad 08 March 2005 - 17:10
Har en fråga som jag inte lyckats hitta nåt svar på i denna tråden.
När man kör duken upp resp ned med strömbrytaren räcker det då med en kort knapptryckning upp/ned för att få den att gå till de inställda lägena eller måste man hålla inne knappen hela tiden?
Ja. Det räcker med en kort tryckning på fjärrkontrollen
Postad 11 March 2005 - 10:38
Mvh
David
Postad 15 March 2005 - 10:49
Postad 31 March 2005 - 22:50
Postad 01 April 2005 - 06:41
Postad 01 April 2005 - 07:03
Hur är det förresten med fjärren går den styra med en Pronto ??
Redigerat av BerraJobb, 01 April 2005 - 08:21.
Postad 01 April 2005 - 08:38
Postad 01 April 2005 - 09:10
Postad 01 April 2005 - 11:24
Postad 29 April 2005 - 09:55
Har fått upp min duk efter mycket om och men och den är tyvärr ganska rejält vågig.. Det går tre markanta vågor över hela duken så vid varje panorering i filmerna blir man rätt snurrig! Eller tror ni sådant rätar ut sig med tiden? Märker också att min duk måste vara lite snett upprullad så när den är i toppläge sticker den ned en bit längre på högra sidan än på vänstra...
Postad 29 April 2005 - 10:43
Stämmer det att det tar 50 SEKUNDER att rulla ned resp. upp duken.
Nej det tar inga 50 sek mer 15 han eller hon måste veva ner den manuellt
Jag skulle faktiskt gissa på uppåt 50 sekunder. Kan ingen ta tid?
Min FH går ner (eller upp) på 13 sek och det är mycket snabbare än
den Kingpin ES200 som min svägerskas äldste son har. (Den jag har sett.)
MVh
Postad 29 April 2005 - 12:18
Hur har det fungerat för er som bytt ut era dukar? Har ni kunnat vända er direkt till leverantören eller måste ni gå igenom butiken ni köpte den av? Samt hur mycket blir fraktkostnaden på kartongen?
Jag bytte ut min duk två gånger. Båda gångerna direkt från leverantören och båda gångerna stod dom för alla fraktkostnader.
/W
Postad 03 May 2005 - 19:47
Är bara lite nyfiken på valet av format på duken?har köpt en kingpinduk 180 4:3 för några veckor sen tack vare er här... både vägg och takfäste, inga vågor, inga bulor, inget snett eller felmaskerat...
jag är nybörjare på projektorer så jag kan inte uttala mig om kvalitén, men det funkar fint för mig med min pt700 ... hmmm. vad kan man säga mer...
(700.an är ju 16:9)
jo jag vet
Postad 20 May 2005 - 23:28
Suttit och läst alla inlägg och man blir ju en aning tveksam till ett inköp med tanke på alla problem som folk haft. Klart att man blir sugen ändå med tanke på motor och pris!
/Freddan
det ska funka om du har den nyare pronon 980 heter den va? den ska visst kunna skicka rf-signaler... men om du sitter på en 950:a som jag precis har införskaffat så är lösningen som jag ska ge mig på, att byta ut kontakten mot en x10-kontakt... och sedan en x10 mottagarlåda.... har inte betäckningarna här... men det ska funka... fast du får juh lägga ut cirkus tusenlappen för det kalaset... fast det kan det vara värt... jag ska lägga på några hundralappar till på det för dimmerkontakter till belysningen... och dimma belysningen, sänka duken, starta projjen, dvd:n och recievern med en knapptryckning... grymt
förresten... det var nån som undrade... jag klockade min kingpin till 37sekunder till det ändläget som jag har ställt in... om man ska ha ut hela duken så kanske det tar cirkus 50sek...inte mer iaf... låter långt, men det tänker man knappt på...juste effekt när duken glider ner... speciellt sämtidigt som ljuset fade:ar ut
ha det bra...
Postad 28 May 2005 - 00:02
Postad 28 May 2005 - 15:34
MVh
Jag har en ES180 och den tar 28,41 sekunder att rulla ner. Jag tycker det är lite charmigt att det tar lite tid innan den är nere, blir mer biokänsla.
Postad 04 June 2005 - 18:35
MVh
Jag har en ES180 och den tar 28,41 sekunder att rulla ner. Jag tycker det är lite charmigt att det tar lite tid innan den är nere, blir mer biokänsla.
Håller helt med! Det blir lite biokänsla... sitta där med popcorn och vänta lite. Har inte ens tänkt på att det skulle vara störande...
Postad 13 June 2005 - 19:50
Postad 13 June 2005 - 21:22
få se nu....enda jag kan tänka mig är konsolen till själva "huvud dosan"..
för att kunna fästas på vägg etc...
chansar...minns faktiskt inte om de följde med nån sån...
men säkerligen..låter bekant iaf...
Kan någon här möjligtvis svara på vad den extra lilla "brickan" man får med duken är till för? Den ska fästas någonstans, men frågan är vart? Anyone?
Postad 13 June 2005 - 22:26
Dom skulle ju komma in på lager idag så får väl se när jag har min hemma. Kan fixa lite bilder om så önskas.
Postad 14 June 2005 - 06:27
få se nu....enda jag kan tänka mig är konsolen till själva "huvud dosan"..
Det lät riktigt rimligt. Inte för att jag skulle vilja använda den till det, men det skulle kunna funka.
Postad 30 June 2005 - 09:20
Är det någon som lyckats bli av med detta skumma beteende eller är det bara att "gilla läget" som gäller?
Postad 04 July 2005 - 10:41
Kika ut genom fönstret när duken börjar leva, så får du se!
Och Post & Telestyrelsen borde nog kika igenom sina frekvenstilldelningar, ja!
Postad 04 July 2005 - 11:31
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
17 bilder
32 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?