![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 01 februari 2006 - 18:02
Postad 01 februari 2006 - 18:10
Microstore 3 128:- med frakt.
Komplett 3094 med frakt.
Hoppas att den verkligen släpps i mitten på feb.
//Lorryquai
Postad 01 februari 2006 - 22:21
Någon som vet om det finns någon liknande Kiss DP-600, fast MED hårddiskinspelning. För det går väl inte att koppla in en extern HD genom USB:n å tro att man kan spela in TV-sändningar med DP-600...

Postad 02 februari 2006 - 16:47

Postad 02 februari 2006 - 23:35
lite synd.
det skulle vara klockrent om dom presenterade en ny modell tex med inspelning som alla kommer att sitta och vänta på i två år i stället för att köpa denna. och så vidare...
Jag vet inte om jag skulle våga köpa denna modell nu för om dom har dragit på det så länge så lär det ju vara kvar en del buggar i den. jag köper hellre en spelare med som upfyller min minimumkrav problemfritt.
ola
Postad 03 februari 2006 - 09:07
Lite komiskt är att det första inlägget var 15 maj 2004, dom tar verkligen god tid på sig att få ut produkterna,
lite synd.
det skulle vara klockrent om dom presenterade en ny modell tex med inspelning som alla kommer att sitta och vänta på i två år i stället för att köpa denna. och så vidare...
Jag vet inte om jag skulle våga köpa denna modell nu för om dom har dragit på det så länge så lär det ju vara kvar en del buggar i den. jag köper hellre en spelare med som upfyller min minimumkrav problemfritt.
ola
KISS kanske har hållt i dp-600 för att just kunna släppa en buggfri produkt... Det låter mer trovärdigt för mig.
//Lorryquai
Postad 03 februari 2006 - 09:49
KISS kanske har hållt i dp-600 för att just kunna släppa en buggfri produkt... Det låter mer trovärdigt för mig.
Det är möjligt men dom har inte haft så bra track record.
om två veckor vet vi jag sätter en dvd+r skiva på att den har buggar.
Ola
Postad 03 februari 2006 - 15:19
Det är möjligt men dom har inte haft så bra track record.
om två veckor vet vi jag sätter en dvd+r skiva på att den har buggar.
Ola
Hm, risken finns... men hur _vet_ du att det kommer att vara så?

//Lorryquai
Postad 03 februari 2006 - 17:41
dock så verkar dom vara relativt snabba på att göra uppdateringar.
jag har bara en känsla av att det brukar keffa ihop sig när det är för mycket funktioner i en spelare.
som sagt vi vet om ett par veckor exakt hur det ligger till.
ola
Postad 03 februari 2006 - 18:18
Postad 03 februari 2006 - 18:24
Ingen som har hört nått om nått reales datum för 678:an. (2006-2007??)
edit: fel användare.... ajjabajja malin!!!
//Lorry
Redigerat av Maliquai, 03 februari 2006 - 18:25.
Postad 03 februari 2006 - 18:27
Ingen som har hört nått om nått reales datum för 678:an. (2006-2007??)
2008 kanske

//Lorryquai
Postad 06 februari 2006 - 13:52
Hi-Jack`s DivX Hardware Portal
Länkarna som hänvisas till är på tyska så har svårt att bedöma trovärdigheten, ska om jag förstår det rätt ange nytt release datum till 2006-03-30.
Hoppas det är fel

Postad 06 februari 2006 - 22:15
Hej,
Gå till:
http://www.kiss-tech...iles/brochures/
där hittar ni en pdf-fil om DP 600.
Jo, den kall skunna spela både mpeg4 och WM9-filer. Mpeg4 även högupplösningsformat, men det står inget om att den kan spela högupplöst WM9. Den kan kopplas till en PC med Ethernet-förbindelse, för att man skall kunna titta på filmer direkt nedladdade från nätet.
Tyvärr verkar den bara ha komponent(Y/Pb/Pr)-utgång; det står inget om varken DVI
eller VGA-utgång.![]()
Den lär släppas ut på markanden i slutet av månaden, får väl hoppas på rescensioner
med mer detaljinfo då.
Thomas
Hehe snart två år sen

måste säga att dem marknasför denna maskin ganska bra i hemmabio och ljud och bild mfl.
Redigerat av Dan.k, 06 februari 2006 - 22:17.
Postad 06 februari 2006 - 22:18
Hej,
Gå till:
http://www.kiss-tech...iles/brochures/
där hittar ni en pdf-fil om DP 600.
Jo, den kall skunna spela både mpeg4 och WM9-filer. Mpeg4 även högupplösningsformat, men det står inget om att den kan spela högupplöst WM9. Den kan kopplas till en PC med Ethernet-förbindelse, för att man skall kunna titta på filmer direkt nedladdade från nätet.
Tyvärr verkar den bara ha komponent(Y/Pb/Pr)-utgång; det står inget om varken DVI
eller VGA-utgång.![]()
Den lär släppas ut på markanden i slutet av månaden, får väl hoppas på rescensioner
med mer detaljinfo då.
Thomas
Hehe snart två år sen
måste säga att dem marknasför denna maskin ganska bra i hemmabio och ljud och bild mfl.
Två år gångna snart...
Jepp, kiss har en hel sida i senaste numret av M3 iaf.
//Lorryquai
Postad 07 februari 2006 - 08:32
Verkar som webhallen tagit in spelaren i sitt sortiment. Nu har dom dessutom lagt på ca 800 spänn på priset. Undrar om dom drog tillbaka alla beställningar för att dom insåg att 2400:- var lite för billigt. Dom kanske ville tjäna mer pengar ?
Postad 08 februari 2006 - 01:34
Om detta nu var ett sätt för att slippa hålla det låga priset när Kiss har höjt priset, det vet jag inte, men visst blir man lite misstänksam
Postad 08 februari 2006 - 23:47
Lagerstatus: Ingen tillgänglighet idag. 52 st. 2006-02-11 (Preliminärt)
Microstore har även lagt till den, dom kommer att få den 10/2-06, enligt deras hemsida.
Hoppas...

//Lorryquai
Postad 09 februari 2006 - 12:58

Postad 09 februari 2006 - 13:09
/Niklas
Postad 09 februari 2006 - 13:21

//Lorryquai
Postad 09 februari 2006 - 16:53
Postad 10 februari 2006 - 09:13
mvh
Postad 10 februari 2006 - 09:20
Ja du... det var en bra frågaNu har tråden blitt så gammal att jag inte hänger med längre. Kan nån snäll person sammanfatta VARFÖR man skall köpa denna nu när konstruktionen är två år gammal (?), skulle gärna se tlite oberoende tester.
mvh

Jag tror anledningen till att folk fortfarande uttalat företaget KiSS är att de var först med MPEG4-spelare till den breda massan. Tillsammans med ganska juste design och det faktum att det är - eller rättare sagt var - ett nordiskt företag blev det ett koncept som folk trodde på.
Tyvärr så visade sig MPEG4-uppspelning långt mer komplex, då standarden har ett antal underversioner som inte alls stöds av chiptillverkarna och därmed inte heller av spelarna. Tillsammans med buggig mjukvara och frånvaro av uppdateringar från KiSS så har jag svårt att se varför man ska välja dem.
Redigerat av MatsB, 10 februari 2006 - 09:21.
Postad 10 februari 2006 - 09:30
Nu har tråden blitt så gammal att jag inte hänger med längre. Kan nån snäll person sammanfatta VARFÖR man skall köpa denna nu när konstruktionen är två år gammal (?), skulle gärna se tlite oberoende tester.
mvh
Det har jag också svårt att förstå när pixel magics HD Mediabox verkar bättre på allt.
Kanske ngt dyrare dock..
Postad 10 februari 2006 - 13:00
Nu har tråden blitt så gammal att jag inte hänger med längre. Kan nån snäll person sammanfatta VARFÖR man skall köpa denna nu när konstruktionen är två år gammal (?), skulle gärna se tlite oberoende tester.
mvh
Den frågan kan nog först besvaras när det finns några tester av DP-600 att tillgå. Eftersom den inte har släppts än och ingen av oss vet hur bra den fungerar så är det nog bara att vänta...
Postad 10 februari 2006 - 17:03
..men den som väntar på nått gott..
Måtte dom leverera den nu snart
Postad 10 februari 2006 - 17:12
Full sida i senaste nummret av M3 etc...
//Lorryquai
Postad 10 februari 2006 - 19:29
Jag längtar förbannat tills nästa vecka å se om man kommer få något paket på posten

Postad 10 februari 2006 - 19:45
Måtte den släppas nästa vecka annars blir ännu oroligare i danmark

Vem av oss på forumet får den först, ska vi tippa?

//Lorryquai
Postad 11 februari 2006 - 10:32
Sedan undrar jag varför Pixel Magics Media Box skulle vara bättre på allting? Båda spelarna är ju baserade på exakt samma chip (EM8620L). Det kommer ju bara att vara mjukvaran och firmwaren som kommer skilja funktionsmässigt, förrutom att MB:n stödjer en inbyggd HDD och att kiss:en har DVD läsare.
Postad 11 februari 2006 - 12:02
Jag mailade kiss och frågade vilket datum den skulle släppas i torsdags, svaret jag fick var att den skulle börja säljas den 15:e februari.
Sedan undrar jag varför Pixel Magics Media Box skulle vara bättre på allting? Båda spelarna är ju baserade på exakt samma chip (EM8620L). Det kommer ju bara att vara mjukvaran och firmwaren som kommer skilja funktionsmässigt, förrutom att MB:n stödjer en inbyggd HDD och att kiss:en har DVD läsare.
Nja, LITE fler prylar hårdvarumässigt än 8620-chipet sitter det allt i maskinerna som påverkar slutresultatet!

Det finns ju mängder med DVD-spelare med samma bildbehandlingschip som uppvisar VÄLDIGT olika bildegenskaper...
Men att Mediaboxen skulle vara bättre på allt är det ingen som vet ännu...
Postad 11 februari 2006 - 12:27
Jippppiiee !!!
När du beställer från oss görs först en kontroll av ditt kreditkort så att det är godkänt samt att det finns täckning för beloppet du beställt för. Sedan görs en reservation av beloppet på ditt kreditkort vilket innebär att pengarna fortfarande finns kvar på ditt kreditkort, men att beloppet inte kan användas av någon annan än Komplett.se så länge din beställning är aktiv hos oss.
Om du eventuellt behöver avbeställa ordern tas reservationen av beloppet bort från ditt kreditkort. Först när dina produkter packats färdigt överförs beloppet från ditt kreditkort till oss.
Redigerat av `rzr, 11 februari 2006 - 12:31.
Postad 11 februari 2006 - 13:50
Det står ju faktiskt att dom har 41 stycken i lager
Här på prisjakt ja, men inte på deras hemsida..
Postad 11 februari 2006 - 13:59
Sist jag beställde något från komplett så reserverade dom pengarna på kontot tills dom hade fått varan i lager och var klara att skicka den. Märkte nu att dom dragit pengarna för DP-600 från kontot, vilket betyder att dom har fått in dom i lager.
Jippppiiee !!!När du beställer från oss görs först en kontroll av ditt kreditkort så att det är godkänt samt att det finns täckning för beloppet du beställt för. Sedan görs en reservation av beloppet på ditt kreditkort vilket innebär att pengarna fortfarande finns kvar på ditt kreditkort, men att beloppet inte kan användas av någon annan än Komplett.se så länge din beställning är aktiv hos oss.
Om du eventuellt behöver avbeställa ordern tas reservationen av beloppet bort från ditt kreditkort. Först när dina produkter packats färdigt överförs beloppet från ditt kreditkort till oss.
Nice

//Lorryquai
Postad 11 februari 2006 - 19:57
Postad 11 februari 2006 - 21:36

Om....
//Lorryquai
Postad 11 februari 2006 - 22:28
Hur är ljudnivån på KISS-spelarna...? Funderar på en dp-1500 nu när de är så billiga.
Postad 12 februari 2006 - 09:58
Det kan bli lite problem på den biten... jag och tjejen firar 2år på alla hjärtans dag
så, det får bli thr first thing in the morning på onsdag
Om....
//Lorryquai
<ironi>
Fast en romantisk candle light diunner med lite romantisk film, kankse rentav lite ... erotisk.. vore ett UTMÄRKT test av spelaren kyss 600...

</ironi>
Postad 12 februari 2006 - 10:05
Det kan bli lite problem på den biten... jag och tjejen firar 2år på alla hjärtans dag
så, det får bli thr first thing in the morning på onsdag
Om....
//Lorryquai
<ironi>
Fast en romantisk candle light diunner med lite romantisk film, kankse rentav lite ... erotisk.. vore ett UTMÄRKT test av spelaren kyss 600...
![]()
![]()
</ironi>
Hehe... den var bra

Får se vad jag kan göra... går allt som det ska så har jag den hemma för test under onsdag. Allt är upp till komplett.
Sen är det inte ens säkert att jag får hem min hdmi-kabel från kjell tills dess... det blir komponent som gäller annars.
//Lorryquai
Postad 12 februari 2006 - 13:13

Postad 12 februari 2006 - 13:49
Hoppas att anledningen till att det har dröjt är att de har arbetat bort alla allvarliga bug:ar.
Det är nog det mest troliga... men man vet ju aldrig.
Edit:
Tjena!
Hur är ljudnivån på KISS-spelarna...? Funderar på en dp-1500 nu när de är så billiga.
Någon som vet/hört?
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 12 februari 2006 - 13:50.
Postad 12 februari 2006 - 17:44
Postad 12 februari 2006 - 17:49
hur kommer kvaliten på bilden och ljudet att vara om man gämnför med andra renodlade dvd spelare i samma prisklass typ denon 1920 mm
Ingen som vet det ännu, men om några dagar så får vi se(i morgon???).
//Lorryquai
Postad 13 februari 2006 - 13:05
"Förväntat sänddatum 2006-02-12"
Å andra sidan har de uppdaterat produktsidan med följande:
"Ingen tillgänglighet idag. 94 st. 2006-02-28 (Preliminärt)"
Så den stora frågan är... kommer jag att få den levererad?

Ponzi
Postad 13 februari 2006 - 13:22
Suck... `rzr: Hur går det för dig? Är din på gång?
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 13 februari 2006 - 13:55.
Postad 13 februari 2006 - 13:57
* En leverantör som aktivt valt att utestänga sig från all kommunikation med sina kunder
* En leverantör som har produktförseningar man kan räkna i ÅR istället för dagar, veckor eller t o m månader
* En leverantör som trots massiva buggar har mycket långa frekvenser mellan uppdateringarna
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar