FS-1 är halva priset, även om man betalar moms, jämfört med
vad Vole hittade i Holland.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Intresse av beställning från Catty/Coem - Skåne ?
Startad av
Unregistered74764db1
, May 21 2004 16:17
649 svar till detta ämne
Postad 21 July 2004 - 09:54
Ja, det var ju en viss skillnad på priser vad det gäller kablar,
FS-1 är halva priset, även om man betalar moms, jämfört med vad Vole hittade i Holland. Postad 21 July 2004 - 15:04
Är det någon som har lust att hjälpa mig lite.
Jag har lite svårt att välja på dessa förstärkare och cd-spelare. Förstärkare: Korsun KS99 - 247$ Xindak 6800 - 315$ Shanling 40MKIII - 400$ Cd-spelare: Jolida JD-100 - 387$ Original A8 - 307$ Shanling S100 - 200$ Någon som har några bra tips? Postad 21 July 2004 - 21:59
Hej traveller.
Jag står lite i samma val vad gäller cd-spelare. Har försökt få ur norman vad han tycker om Shanling men han verkar inte vilja kommentera den. Ahn rekomenderar Orginal A8 och om man inte behöver HDCD så är A6 ett väldigt bra köp säger han. HDCD är det enda som skiljer 6 och 8... Edit: Visst vore det väl bra om vi kunde enas om samma spelare. Då kanske vi kan pressa priset... Ha det bra Redigerat av Unregisteredbae051a1, 21 July 2004 - 22:14. Postad 21 July 2004 - 22:23
Ja, det vore ju smidigt om man kunde köpa samma.
Nu blev jag lite sugen på Original A6, känns som det kvittar med HDCD. Dessutom är ju priset inte mycket att snacka om. Postad 22 July 2004 - 07:02
Exakt...det är den som jag är mest sugen på också.'
Finns inte många skivor med HDCD ändå känns det som Postad 22 July 2004 - 07:15
Står också själv och väljer cd-spelare.. men det e inte det lättaste
mina val står mellan orginal da vinci och Esound cd5.. mitt försteg och slutsteg är balanserat så jag tror att den skulle uppskatta en Esound men o andra sidan så är da vinci väldigt läcker och ska vara grym enligt norman.. *suck* dessa val.. Postad 22 July 2004 - 13:50
Ledsen grabbar, jag har hittat en V8i i Sverige nu. Hoppar således
av detta gruppköp, hoppas ni kommer upp i minst fyra i alla fall. Postad 22 July 2004 - 15:02
Stef o traveller....som sagt det är inte mycket som skiljer A6 mot A8 mer än dessa grejer : (vad jag förstått)
- A8 har HDCD - A8 har BurrBrown 24 bit DA omvandlare (A6 har Crystal) - A8 har metallfjärr (A6 plast , tror jag) Jolidan är bannad och kan inte levereras, har själv beställt och betalt för en sån, men har nu efter många om och men bytt till en A8s, skulle få nån värsting rosevoix speakercable för mellanskillnaden... // Thomas Postad 22 July 2004 - 16:37
stef
finns det någon bild på Original A8-A6 ? Ska beställa en Shanling s-100+ en Xindak A-200 b stärkare. Jag var själv inne på en Ks-99a men den saknar tyvärr fjärr kanske inte hela världen men ska jag köpa nytt så vill jag gärna ha fjärr i.a.f... Postad 22 July 2004 - 16:49
bild på Original A8s och A6s:
![]() // Thomas Redigerat av Unregistered4fe51e59, 22 July 2004 - 16:54. Postad 22 July 2004 - 18:06
Jeg sendte Norman hos Coem mail om å sammenligne disse spillerene.
Original A8 Esound 3 Vincent s10 A8 is the best of the three. if you can pay USD 50 we can further modify the op-amp and m-cap reservoir for it. Postad 22 July 2004 - 18:57
Då var jag tillbaka i Malmö ! jag har uppdaterat listan på http://hem.bredband.net/vole/
Kika gärna in och se så allt stämmer ang. era produkter. När det gäller rabatter så vet jag inte vad vi får. Detta pga. att alla inte har laggt sin beställning. När det gäller frakt, tull och moms så gäller detta: Frakt : 4,3 $ per kg, får man kanske räkna lite högra när det gäller kg pga. embalage. Tull: 9,5 % på Cd spelare 2% på förstärkare 2% på allt annat som inte är förstärkare och cd Momsen: 25% Den 13/8 är listan helt klar och då kan man ju med säkerhet säga vad frakt/rabatt blir. /Tony Postad 22 July 2004 - 19:03
Vad tror ni om Vincent/Shengya CD-S3? Kostar endast en 3:e del av priset i Sverige..
Eller har ni nån annan prisvärd cd-spelare att rekommendera runt $300-500? Redigerat av Unregistereddfb730f7, 22 July 2004 - 19:06. Postad 22 July 2004 - 21:58
Thomas, enligt norman så har orginal 2008, A8 och A6 samma fjärrkontroll och den är i metall.
Norman nämde inget om DACen men där har du väl förmodligen rätt. kondensatorn, om du vill ha så har jag fler bilder på A8, på fjärren också... Ha det Postad 22 July 2004 - 23:09
Aha..ok...jag var inte säker på det där med fjärren....men det stämmer säkert som du säger....är inte riktigt 100:a på det med DAC:en heller om jag ska vara ärlig...läste det nånstans...men fråga Norman annars...har som sagt förhoppningsvis en A8s på G hem te svedala snart....
// Thomas Postad 23 July 2004 - 06:27
Hur blir det med korsunen då? Vi är ju enligt listan bara 3 st som har beställt den o i så fall får vi ju inte det priset vi har pratat om.
Postad 23 July 2004 - 09:42
Är det någon som har funderat på huruvida en modifierad Original A8 motsvarar en Original 2008 (med modifierad syftar jag på citatet nedan). Har nämligen läst i lite olika trådar där svar lagts in från Norman, att den sistnämnde skulle vara en "A9".
En fråga till vad är m-cap reservoir enl nedanstående citat? "A8 is the best of the three. if you can pay USD 50 we can further modify the op-amp and m-cap reservoir for it." Ni som har ytterligare info kan väl delge oss andra... Mvh Roger Postad 23 July 2004 - 10:50
Peter Å, jag ska höra med Norman om priset är det samma även om det inte blir minst 4 st som beställer Korsun V8. Jag tycker nog att vi ska ha det priset med tanke på vad kalaset kommer att bli.
Postad 23 July 2004 - 10:56
Ok, funderar fortfrande på om jag skall köpa korsunen eller satsa på ett rent slutsteg, blir det ett annat pris kanske jag gör så istället
Men men, har dom förresten några schysta renodlade slutsteg på coem som kan rekomenderas? Postad 23 July 2004 - 12:30
jungsons monobloc sak vara riktikt bra
Krell killer sa en Australjensk hifi tidning Postad 23 July 2004 - 13:53
Peter Å, de finns ju Shengya SP-T300 som är ett rent slutsteg. Detta ligger på 672$
Postad 23 July 2004 - 16:38
Kom att tänka på en sak, följer det med nätkablar till apparaterna?
Om inte, får det väl bli ett gäng sådana också........ Postad 23 July 2004 - 16:44
pqmj, det är standard kablar med till.. Fast får jag säga ,så är beställning på nätkablar som gäller för min del, kostar ju inget.
Postad 23 July 2004 - 18:29
pgmj:
Såg att du skulle beställa ett Jungson JA-99C deluxe. Har själv tänkt beställa ett slutsteg och detta verkar ju ganska intressant. Dock är det lite svårt att hitta info om det på nätet. Har du möjligtvis någon länk där man kan läsa lite mer om det. edit: kollade tillbaka lite i tråden och hittade en hel del länkar. Verkar inte så tokigt detta steget. Finns det någon möjlighet att pressa priset ytterligare tro?? Redigerat av Mullansson, 23 July 2004 - 18:44. Postad 23 July 2004 - 20:00
Mullansson, ang. priset så kan vi inte spekulera i det redan nu. Jag tar det efter den 30/7 när vi har en någerlunda klar beställning att tillgå (tilläg/ändring är ju fram till den 13/8)
Det vi med säkerhet kan utgå ifrån är att vi kommer att få rabatt, med tanke på att vi nästan beställer för 100 000 jag kommer även att försöka få honom att skriva ner totalvärdet på hela leveransen så att vi slipper att betala mer än nödvändigt. Sen kommer jag be honom om en ytterligare sak och det är att han skriver att det är han som står för frakten så slipper vi betala moms på den. Vi får tänka lite på detta när det gäller rabatt och dyl. Att detta också har ett värde för oss när det gäller beställning. Låt oss ta ett ex. Norman skriver ner våra produkters kostnad till ex. 60-70% av utgångsvärdet. Detta leder till att vi endast behöver betala moms för det 60-70% värdet. Skriker vi dock för högt ang. rabatt så kanske inte han är villig till att just skriva ner det och då sitter vi där med "flabben i hjulet" (som vi säger i skåne. Det som är viktigt är att dessa två funkar och väger lika när väl beställningen fastslås. Hoppas jag fick till detta inlägg rätt så ni alla förstår vad jag menar. Postad 23 July 2004 - 20:23
Det där med att skriva ner värdet för att kunden ska slippa alltför hög moms verkar nästan ingå i deras policy
Norman har väl inget att förlora på att skriva ner värdet, det är ju vi som får ta smällen om det skulle hända något under transporten. Ta det här med rabattförhandlingen först. Nedskrivning av värdet är väl en senare fråga, då det slutligen ska levereras. Vid första Cattylink-gruppköpet tror jag att de fick ca 10 % rabatt + att de fick sin "year end bonus" på 7,5 % avdragen direkt, alltså totalt 17,5 % rabatt. Så mycket kanske är för bra att hoppas på då Coem generellt redan ligger en del under Cattys priser. Men om beloppet närmar sig 100k bör vi ju ha en ganska bra förhandlingsits iaf. Redigerat av Mullansson, 23 July 2004 - 20:24. Postad 23 July 2004 - 20:32
Mullansson: Anledningen att jag ska ha en J99C är att jag inte har råd med ett
par JA-100 monoblock, inredningen i J99C skall ha samma kvalitet på komponenterna som JA-100, så det får duga så länge. Därimot satsar jag på JA-2 försteget, det verkar ju väldigt förtroendeingivande ska verkligen bli intressant att se vad det går för, och sacd spelaren Magic Boat II verkar att vara en stridsvagn, hade egentligen tänkt mig en Xindak SCD2, men läste på ett forum någonstans att de haft problem med brum och lite annat, men det ska vara löst nu. Har tänkt att köra på en enhetlig linje vad det gäller märke, sist men inte minst, det verkar inte ha beställts några Jungsonprylar till Sverige innan, rätta mig om jag har fel. Hur som helst, det ska bli spännande.................... Postad 23 July 2004 - 20:39
Kollade på listan, Vole, vad är Longyu och Tsinghua, är det några nya
hundraser eller? Postad 23 July 2004 - 20:42
Mullanson, det är klart att rabatten ska ligga främst. Det jag menar på är att vi inte ska köra på i full fart när det gäller att skaffa oss så bra rabatt som möjligt till vilket pris som helst.
Ja, jag vet att Catty skrev ner priset i vårens gruppköp, dock har inte Norman nämt något om detta när det gäller oss (vilket kanske kommer). Jag hade kontakt med både catty och coem i våras ang. bäst pris ink . frakt hit och då var det som du hävisade till tidigare, catty skrev ner utan problem och gav en lite rabatt. Dock så kom inte priset under coems utgångs pris. Ang. att Norman inte förlorar något på att skriva ner priset så får jag använda min erfarenhet när det gäller just detta. Jag arbetade ett tag som butiks chef och många gånger så kom man i kontakt med kunder som gärna ville ha ett "bättre" pris än det man redan hade gett dem (kunden hade redan fått rabatt). I många av de fallen så ska jag vara ärlig och säga, att det inte, överhuvud taget blev någon "bra" affär för kunden. - att ta en bit av lillfingert är en sak, men att ta hela handen är en annan. Jag hoppas givetvis att vi ska få så bra rabatt som möjligt och ska försöka göra så gott jag kan när det gäller detta. Postad 24 July 2004 - 10:11
Har Shengya SP-T300 någon europeisk motsvarighet i vincent och i så fall vilken?
Funderade på vincent sp 331 förut innan jag hade tänkt beställa från kina. Men det borde ju gå att hitta någon bättre shengya för ännu bättre pris i kina än sp 331 i sverige EDIT: Hittar inte sp-t300 på coems prislista, har ni någon bra sida att läsa om den förresten? Redigerat av Unregisteredb39db7e1, 24 July 2004 - 10:21. Postad 24 July 2004 - 12:12
Tjena,
När är sista dag att haka på det här gruppköpet? Blir ju minst sagt sugen då jag bor i Skåne. Eller det är redan för sent? Och hur ligger det till med ShengYa's prylar? Är intresserad av slutsteg nämligen men som det stod här ovan att dom inte sålde ShengYa's cd-splelare, har dom helt slutat med ShengYa? Har dom höjt priserna? eller hur ligger det till? Har slängt iväg ett mail till Coem men inget svar än. Jag snokade reda på en prislista från Coem har i forumet (eller om det var hififorum) men jag har ingen aning om hur "up-to-date" den är eftersom ShengYa's cd-spelare är med. (om dom nu inte säljer dom längre) Väldigt tacksam för info, om nån kan reda ut det hela lite, kanske skicka mig en uppdaterad prislista också Mvh / Peter Postad 24 July 2004 - 14:38
inga priser angående jungson förutom de som står på listan eller?
börjar bli ont om tid nu /roger Postad 24 July 2004 - 16:20
Att posta ett inlägg där man enbart skriver "Du har PM" och liknande är bara onödigt. Personen som får PM:et märker det iallafall, så vi undviker att posta sådana inlägg.
Tack på förhand. Postad 24 July 2004 - 19:01
hehe, det kanske är onödigt. Fast jag måste nog säga att jag inte alltid loggar in när jag ska ta en snabb titt, då är det rätt bra när någon skriver att jag ex. har PM
Postad 24 July 2004 - 21:32
Vole - Praktisk för dig, men meningslöst för alla andra att veta. Det tar inte många sekunder att logga in, man kan till och med välja att loggas in automatisk. Precis som Nurfen säger så kan man via kontrollpanelen välja att få ett mail skickat till sin mailadress då man fått ett nytt PM.
I fortsättningen så raderar jag inläggen som inte berättar mer än att någon fått/skickat ett PM. Åter till ämnet nu vänner. Postad 25 July 2004 - 17:19
vole:
Såg i inköpslistan att du tänkt köpa ett tsinghua power filter. Har du nån mer info om detta? Har du nån info från Norman om eventuella skillnader på Xindaks, Bada's och Tsinghuas filter? Funderade också på hur detta filter ansluts. Kör man med en separat apparatsladd eller sitter det en fast sådan i filtret (isf, har den EU kontakt, eller?). Postad 25 July 2004 - 18:15
Såg att mojje skulle köpa en Shengya SDV2 .
Hade inte coem slutat att sälja shengya. Postad 25 July 2004 - 18:44
Mullansson, jag har gjort av med länken där det stod att läsa om det. Efter vad jag såg på bild och inläggen så skulle det vara en separat nätkabels anslutning.
palla, dessa Shengya produkter finns hos Coem: Shengya CD-S10 HDCD player Shengya CD-S6= CD10CX HDCD player Shengya SA10 tube&trans Shengya SAVC1 Shengya SAV-P200 Shengya SDV1 why not buy the jungson DVD player? Shengya SDV2 prog.scan DVD player Shengya SDV-3 Shengya SP-T3 new and available preamp Shengya SP-T300 new and available Postad 25 July 2004 - 19:03
Hur i hela friden lägger jag in en bild här på forumet ? Vill visa lite av de bilder jag fått av Norman
Postad 25 July 2004 - 19:12
Vole: kan du sätta ut pris på shengya producterna
Jag tror att man kan få en bild om man går in på img knappen som är bredvid den knappen som man gör en länk med det sker där man skriver in ett nytt inlägg. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |