* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *
1881 svar till detta ämne
Postad 25 September 2004 - 10:15
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Ahh... själv kör jag på som vanligt, klara man sig så är det bra, får man luft en eller två gånger är det bara att blåsa, och blir det mer så kanske man kan börja fundera på åtgärd.
Nu har jag aldrig blåst rent en projektor, men det verkar otroligt simpelt, man behöver ju inte gräva sig in, det är bara "skalet" som måste av.
Hur som helst, börjar längta efter min 700:a, undrar när man kan få den (troligen inte första leveransen. Man vill ju gärna ha den till Halo2
Postad 25 September 2004 - 14:54
Unregistered5c5650ed
-
Unregistered5c5650ed
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Datablad funnet på ett annat forum: Panasonic PT-AE700E ...najsigt.
Postad 25 September 2004 - 16:43
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
En annan sak angående skillnaderna mellan denna proje och Z3 är att Z3 har en motoriserad IRIS som jag inte kan läsa mig till att 700an har samt det här med rengörning av panelerna på Sanyon. Z3an är tystare på pappret. 700an har SmoothScreen som fattas på Z3an. PT-AE700 har inte dubbla uppsättningar med komponent som Z3an, men istället en komponentuppsättning och scartkontakt. 700an har en 12-voltstrigger och det har inte Z3an. Dock har Z3an en serviceport....om man nu som privatperson har någon användning av detta? Återstår att se hur det går för dessa projektorer. Skulle vara grymt kul att se den live bredvid varandra. Båda är nog riktigt bra för pengen. Upp till var och en vad man vill lägga pengarna på. En lokal firma i närheten av där jag bor sägs ha fått in 700an och fått upp den mot en duk. Ska dit så fort jag kan och kolla in den. Sorry för lite OT, men det börjar bli en del jämförelser med Z3an i denna tråd. Nu fortsätter vi snacka om PT-AE700. Edit: Tog bort text om kablarna som medföljer då jag inte fått det bekräftat än.
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 25 September 2004 - 20:34.
Postad 25 September 2004 - 17:06
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
En annan sak angående skillnaderna mellan denna proje och Z3 är att Z3 har en motoriserad IRIS som jag inte kan läsa mig till att 700an har samt det här med rengörning av panelerna på Sanyon. Z3an är tystare på pappret samt att det är med en del kablar till Z3an som inte finns med på 700an verkar det som(?). 700an har SmoothScreen som fattas på Z3an.
PT-AE700 har inte dubbla uppsättningar med komponent som Z3an, men istället en komponentuppsättning och scartkontakt. 700an har en 12-voltstrigger och det har inte Z3an. Dock har Z3an en serviceport....om man nu som privatperson har någon användning av detta?
Återstår att se hur det går för dessa projektorer. Skulle vara grymt kul att se den live bredvid varandra. Båda är nog riktigt bra för pengen. Upp till var och en vad man vill lägga pengarna på.
En lokal firma i närheten av där jag bor sägs ha fått in 700an och fått upp den mot en duk. Ska dit så fort jag kan och kolla in den.
Sorry för lite OT, men det börjar bli en del jämförelser med Z3an i denna tråd. Nu fortsätter vi snacka om PT-AE700. 
Hej Peter ang motoriserad IRIS så tror jag inte heller AE500 har det, men den har ju dynamisk IRIS, och det vore nästan lite underligt om man inte kunde ställa ner ljuet genom att ändra denna..? Har Z3 dynamisk IRIS förresten? Att Z3 är tystare är absolut ett plus, men hur är det med brinntiden på lampan, något som jag tror både Z1 och Z2 haft problem med, inte kul. Speciellt illa när den är så pass dyr som den är till Sanyon. Kabel, vad är det för något man får med, något användbart? Dubla ingångar för component känns riktigt fånigt, vem har lust att dra tre ytterligare kablar till sin projektor? (hade varit ok om man nu inte varit tvungen att takmontera pga zoomen) Vore intressant o veta vart du bor, jag är nämligen extremt nyfiken på att se en AE700 live, kan du bekräfta att de faktiskt har en maskin uppe? Visst är det kanske lite OT, men jag tror att många som läser här står o väger mellan just Z3, AE-700 och kanske TX-100. //Fredrik
Postad 25 September 2004 - 18:34
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Visst är det kanske lite OT, men jag tror att många som läser här står o väger mellan just Z3, AE-700 och kanske TX-100.
//Fredrik
Det tror jag med. Själv funderar jag på en AE700, mest för att den hursomhelst är i absoluta övre gränsen för min ekonomi. Har dock lagt TX-100 åt sidan, känns som om Hitachi hela tiden är lite efter, deras modeller verkar komma långt efter de båda andras (Panasonic, Sanyo) och dessutom alldeles innan de andra kommer med en ny modell, konstig strategi
Postad 25 September 2004 - 18:42
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Visst är det kanske lite OT, men jag tror att många som läser här står o väger mellan just Z3, AE-700 och kanske TX-100.
//Fredrik
Visst är det väl så...
Postad 25 September 2004 - 20:05
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Damm är jag inte rädd för, det är ju så enkelt att bara öppna o blåsa rent om det skulle behövas.
Men visst Sanyo har en trevlig lösning, men o andra sidan har de iaf på de tidigare Z2 maskinerna haft ett "pinsamt" dåligt luftfilter. Är du allvarlig när du säger att det är värt ett par tusingar extra, det blir rätt många burkar luft för de pengarna 
Jag är allvarlig. Jag bor i studentlya med mängder av prylar, kläder och stekos  Så egentligen vill jag ha helt inkapslad optik etc. dvs. DLP... Trots att jag dammsuger så går det inte att komma åt så bra så det blir garanterat dammigt i lägenheten vad jag än gör. Finns risk att det kommer mer damm om jag öppnar projjen och blåser rent plus att jag inte gillar att jiddra med sånt. Så om jag slipper ta ner projjen och öppna den så är det lätt värt ett par tusen. Jag skulle kunna betala 17 k istället för 15 k om den funktionen fungerade bra. 23 k är dock vansinne. Över 20 k vill jag inte betala för en LCD-proj...
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 25 September 2004 - 20:06.
Postad 25 September 2004 - 20:19
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Kabel, vad är det för något man får med, något användbart? Dubla ingångar för component känns riktigt fånigt, vem har lust att dra tre ytterligare kablar till sin projektor? (hade varit ok om man nu inte varit tvungen att takmontera pga zoomen)
Det är väl alltid bättre att köra direkt till ingången utan växel? Använde du själv en komponentväxel till ae500? Hur funkar det? Ingen kvalitetsförlust? Det lär ju bli två el tre apparater som man vill koppla in med komponent så det är väl bra med två ingånger men funkar växeln perfekt så är det ju klockrent.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 25 September 2004 - 20:21.
Postad 25 September 2004 - 20:33
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
zippiz: Z3an har motoriserad IRIS (och om man får citera Hembiobutiken.se): ".. automatisk optimering av ljusflödet..." Vad nu som menas med det?  Kanske "bara" IRIS-funktionen de menar, eller? Vilken butik som jag snackade om tidigare är Multimediacenter i Kumla. En kompis som varit över och kolla på 700an där. Finns inte med på deras hemsida så jag ska höra med dem på måndag. Angående medföljande kablar så kan ni glömma vad jag sa om det. Bara en polare som sa det, men det är inget jag fått bekräftat. Sorry! Skulle kanske ha "forskat" lite mer innan jag skrev det.  Kanske kan återkomma om det senare. Kanske inte så mycket kablar med till någon av dem, eller? Angående lamptiden så tycker jag personligen att det inte gör så mycket. Jag själv skulle säkert inte har kvar projektorn tills dess att lampan måste bytas, OM nu inte en olycka eller liknande skulle vara framme. Kan ju hända saker med båda modellerna. Hinner säkert hända så mycket så att tekniken blir gammal innan lampan ska bytas om jag säger så. Om ni förstår vad jag menar? Te.x. 3000 timmar är längre än min TV gått totalt. Beror ju på vad man ska ha projen till så detta är bara vad JAG tycker om lamptiderna. Återkommer på måndag om 700an om de har den uppe osv. Ska kolla in den så fort jag kan i så fall.
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 25 September 2004 - 20:44.
Postad 25 September 2004 - 21:35
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Anathema
Självklart vill man helst köra direkt, dvs utan växel. Men jag tänker mata min projektor med HDMI från DVD, component från Xbox, SVHS från PS2, RGB från GC samt ändå kunna köra in min PC på VGA. Jag är rätt nöjd med ingångarna på AE-700, o vill jag köra in mer så är det bara att använda en växel, (har tyvärr ingen component växel i min förstärkare dock)
Peter.M, låter ju som Z3 känner av hur ljust det är i rummet och anpasar IRIS efter det, om den har dynamisk IRIS vet jag inte. Har inte specen på Z3 i huvudet heller, men tack vare dynamisk IRIS har ju Panasonic lyckats få riktigt bra kontrast på AE700.
För min del spelar lamptiden/priset stor roll. Man vet aldrig hur länge en lampa håller, och vad jag vet så har betydligt fler Sanyo än Panasonic ägare haft problem med att lampan lägger av tidigt.
Det är mindre kul om man har en lampa som lägger av efter bara några hundra timmar.
Jag tänker/har använda min projektor till spel, då går det en del timmar. Som jag ser det är bara en projektor riktigt dyr om man inte använder den. Ju fler timmar man använder, ju billigare nöje per timma blir det i slutändan.
Bara HALO 2 kommer ju kräva rätt många timmar, känns som jag inte skulle kunna "slösa" ett så bra spel genom att spela det på TV
Har din kompis sett AE-700, vad hade han isf att säga om den? [/QUOTE]
Jo, visst vill man köra utan växel, men har du lust att köpa 10 meter extra komponent, o dra i taket för att dra till två ingångar?
Själv tar jag mycket hellre en extra ingång, scart i detta fallet. Vet inte om Z3 har VGA, Z2 har det ju inte iaf (bara på DVI). Ingångarna på AE-700 känns iaf för mig mer genomtänkta (även om jag saknar component växlare i min reciever)
Redigerat av zippiz, 25 September 2004 - 21:41.
Postad 25 September 2004 - 22:55
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
Kontakterna är ju ganska lika. 700an har scart. Inte Z3an. Z3an har dubbla komponent. Båda projarna har DVI, VGA och HDMI. Den motoriserade IRISen kommer med ganska stor säkerhet att vara "kopierad" från Hitachis PJ-TX100 skulle jag tro....? Kanske inte lika många steg dock (Hitachin hade ju en 10-gradig skala)?? Den som lever få se brukar man ju säga.
Postad 25 September 2004 - 23:32
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Ja, kollade lite på Z3 och den har ju lite mer än vad Z2 erbjöd.
Så här ser jag på det, valet faller på AE-700 pga följande.
1) zoom, gör att jag kan ha projektorn bak i hyllan i mitt rum, vilket gör placering oerhört mycket enklare.
2) Kontrasten, dynamisk IRIS låter trevligt, och projectorcentral verkar imponerade. (Har även Z3 dynamisk iris?)
3) brinntid, samt pris på lampan. (viktigt för mig som ska använda den mycket)
4) Priset (ännu så länge iaf.)
Men hur är det med...
VB, är det lika illa som på AE500? Varför skulle det vara det, men ändå... man är orolig.
Fördelar som Z3 har (i mitt tycke)
1) En egen inställningsmeny för att få bort VB, sån vill jag ha på 700:a också (se filmen från min post i Z3-tråden (13:e sidan) om du undrar mer över detta.
2) Regöring av panelen går enkelt att göra själv (även om jag som sagt inte tror det är några större prob på 700:a heller)
3) lensshift. ( 100% vs 13% i höjdled), grymt stor skillnad.
4) TYST, 23db, sjukt bra
Redigerat av zippiz, 26 September 2004 - 18:07.
Postad 26 September 2004 - 02:05
Unregisteredb38af287
-
Unregisteredb38af287
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
jag har beställt en hitatchi via webbhallen men fått leveransen uppskjuten rejält, är det då rimligt att betala 15200,- för hitatchin eller ska man betala drygt 16000,- någon annanstans för ae-700, dvs en bättre (?) projje?
någon som har synpunkter på detta, det vore fint med idéer...
jag funderar på att ge webbhallen till den sista på sig att sänka priset på hitatchin =) annars blir det kanske en panna... jag beställde även en draper duk på 92" och ett gäng filmer samtidigt. Frakten på duken var nästan 500,- spänn vilket jag tycker är dyrt + att jag valde att få alla varor levererade tillsammans, men dom har skickat filmer i två omgångar med separata fraktavgifter... unket... dessutom så vill dom inte riktigt svara på varför det blivit så och vad dom ska göra åt saken, så kanske ska man skippa WH direkt och gå på någon annan handlare... bra att veta för dom som gör framtida inköp kanske
Postad 26 September 2004 - 07:33
Unregistered0bc846ae
-
Unregistered0bc846ae
-
Användare
-
-
180 inlägg
jag har beställt en hitatchi via webbhallen men fått leveransen uppskjuten rejält, är det då rimligt att betala 15200,- för hitatchin eller ska man betala drygt 16000,- någon annanstans för ae-700, dvs en bättre (?) projje?
jag funderar på att ge webbhallen till den sista på sig att sänka priset på hitatchin =) annars blir det kanske en panna... jag beställde även en draper duk på 92" och ett gäng filmer samtidigt. Frakten på duken var nästan 500,- spänn vilket jag tycker är dyrt + att jag valde att få alla varor levererade tillsammans, men dom har skickat filmer i två omgångar med separata fraktavgifter... unket... dessutom så vill dom inte riktigt svara på varför det blivit så och vad dom ska göra åt saken, så kanske ska man skippa WH direkt och gå på någon annan handlare... bra att veta för dom som gör framtida inköp kanske
Jag är verkligen tveksam om Hitachin kan vara bättre än Ae 700 an.
Postad 26 September 2004 - 09:32
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Enligt vad jag har hört så är TX-100 en riktigt bra projektor, hur det är med AE700 vet vi inte ännu. Det som kanske blir lite jobbigt för dig är att det troligen blir svårt att få tag i en AE700 också, det finns risk att du får vänta tills andra leverensen från Japan. Jag är personligen rätt övertygad om att Panasonicen är minst lika bra, men självklart vet inte jag heller mer än det lilla man lyckats läsa på forum och projectorcentral.com
Postad 26 September 2004 - 10:35
Unregisteredb38af287
-
Unregisteredb38af287
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Nä hitatchin är (säkert) också riktigt bra, men det är priset jag tänker lite på när jag jämför de två projjarna. Hitatchin borde rasa nån tusing till med tanke på att dom har strulat så förbannat med leveranser osv, och varför då om man får fråga? är det massiva problem med kvalité osv, eller är det bara svårt att leverera hit till norden?
Samtidigt kommer ju pannan och sanyon och det borde också hjälpa till att sänka graden av hethet på hitatchin.
Att vänta på ae-700 gör mig inte så mycket om jag får en bättre projje, jag ska vänta till "tidigast" 10:e oktober ändå på hitatchin
Postad 26 September 2004 - 10:43
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Enligt projektorcentrals test är AE700 klart bättre än AE500
Visst de kanske är i glädjeyra under testet men de brukar ju ligga
rätt nära sanningen.
Postad 26 September 2004 - 12:13
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Enligt projektorcentrals test är AE700 klart bättre än AE500 Visst de kanske är i glädjeyra under testet men de brukar ju ligga rätt nära sanningen.
Klart den är bättre än 500:a, vi får ju bla dynamisk IRIS som verkar riktigt trevligt. Stora frågan är om den är bättre än Z3:an och är den VB-fri? hoppas de sneglat på Sanyo. I Z3 har man tom en ett menyval för att korrigera VB.
Postad 26 September 2004 - 16:00
Unregistered084c72af
-
Unregistered084c72af
-
Användare
-
-
111 inlägg
En kille på AVS Forum som snabbrecenserat AE700 skriver bl.a. "...They dont recommend going with the low brightness as it defeats the dynamic iris". Stor besvikelse för oss som vill ha en så tyst pj som möjligt. Undrar hur mycket högre fläktljudet är i normalt lampläge?
Postad 26 September 2004 - 18:13
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
En kille på AVS Forum som snabbrecenserat AE700 skriver bl.a. "...They dont recommend going with the low brightness as it defeats the dynamic iris".
Stor besvikelse för oss som vill ha en så tyst pj som möjligt. Undrar hur mycket högre fläktljudet är i normalt lampläge?
Tack för länken, mycket intressant läsning och han säger sig inte ha sett någon VB, lite synd att han inte nämner det i första texten dock, eftersom det är ett tecken på att han inte heller kollade efter det..? Annars verkar det ju bara bra, jag tolkar det som om det inte ens kommer gå att använda dynamisk iris i low, vilket är lite synd. Är det rätt "tolkat" eller kommer det bara att fungera sämre (pga mindre skillnad i kontrasten)
Postad 26 September 2004 - 19:04
Unregistered01212181
-
Unregistered01212181
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
3) lensshift. ( 100% vs 13% i höjdled), grymt stor skillnad.
Nja, 50% blir det väl allt på Z3:an, men det är inte så illa det heller. 13% som pannan har räcker egentligen inte till. Om man moonterar den så nära taket som möjligt (vilket jag vill) så kanske linsen hamnar 15 cm under taket, sen ger lens shiften ytterligare 2 dm, men jag vill inte ha överkant på duken 35 cm från taket, det blir för högt. alltså måste man montera pannan på en pinne som hänger ner från taket trors att den har lens shift. De måste haft otur när de tänkte... 50% som Z3:an har räcker däremot alldeles förträffligt till:) Den kan man montera så nära taket man vill. Fast den har den sämre zoom.... dessa val...
Postad 26 September 2004 - 19:08
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
3) lensshift. ( 100% vs 13% i höjdled), grymt stor skillnad. Nja, 50% blir det väl allt på Z3:an, men det är inte så illa det heller. 13% som pannan har räcker egentligen inte till. Om man moonterar den så nära taket som möjligt (vilket jag vill) så kanske linsen hamnar 15 cm under taket, sen ger lens shiften ytterligare 2 dm, men jag vill inte ha överkant på duken 35 cm från taket, det blir för högt. alltså måste man montera pannan på en pinne som hänger ner från taket trors att den har lens shift. De måste haft otur när de tänkte... 50% som Z3:an har räcker däremot alldeles förträffligt till:) Den kan man montera så nära taket man vill. Fast den har den sämre zoom.... dessa val...
Nope, tror du har fel. Z3 har 100%, du kan sammanlagt få fram tre bilder på höjden genom att vrida på lensshiften. Du har helt rätt om AE-700 dock, men med den fina zoomen så slipper jag ändå hänga i pinne, slipper att takmontera helt och hållet eftersom jag kan sätta den högt upp i hyllan bakom mig. Perfekt, egentligen. Tråkiga blir att dra fram ljudkabel, men rätt skönt att ha DVD, PS2, Xbox, och allt annat man vill använda bakom sig istället för framför. Man behöver dessutom ingen lång videokabel (även om jag redan har det kvar sedan min 500:a)
Postad 26 September 2004 - 19:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Den motoriserade IRISen kommer med ganska stor säkerhet att vara "kopierad" från Hitachis PJ-TX100 skulle jag tro....? Kanske inte lika många steg dock (Hitachin hade ju en 10-gradig skala)?? Den som lever få se brukar man ju säga.
Verkar som Z3 har 63 steg, snacka om overkill
Postad 26 September 2004 - 21:38
Unregistered01212181
-
Unregistered01212181
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
3) lensshift. ( 100% vs 13% i höjdled), grymt stor skillnad. Nja, 50% blir det väl allt på Z3:an, men det är inte så illa det heller. 13% som pannan har räcker egentligen inte till. Om man moonterar den så nära taket som möjligt (vilket jag vill) så kanske linsen hamnar 15 cm under taket, sen ger lens shiften ytterligare 2 dm, men jag vill inte ha överkant på duken 35 cm från taket, det blir för högt. alltså måste man montera pannan på en pinne som hänger ner från taket trors att den har lens shift. De måste haft otur när de tänkte... 50% som Z3:an har räcker däremot alldeles förträffligt till:) Den kan man montera så nära taket man vill. Fast den har den sämre zoom.... dessa val... Nope, tror du har fel. Z3 har 100%, du kan sammanlagt få fram tre bilder på höjden genom att vrida på lensshiften.
Du har helt rätt om AE-700 dock, men med den fina zoomen så slipper jag ändå hänga i pinne, slipper att takmontera helt och hållet eftersom jag kan sätta den högt upp i hyllan bakom mig. Perfekt, egentligen.
Tråkiga blir att dra fram ljudkabel, men rätt skönt att ha DVD, PS2, Xbox, och allt annat man vill använda bakom sig istället för framför. Man behöver dessutom ingen lång videokabel (även om jag redan har det kvar sedan min 500:a) 
Tja, beror på hur man räknar. De där 13% på pannan tog jag fram från att titta på hur mkt man kan få ner/upp överkanten/underkanten på bilden under/över linsen. På samma sätt blir det 50% för Z3:an, man får alltså bara ner bilden en halv bildhöjd under linsen. Men man kan oxå säga att det är 63% resp 100%, men jag tycker det är lite missvisande eftersom det beror på hur projektorn projicerar i "0-läge".
Postad 26 September 2004 - 22:57
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
En kille på AVS Forum som snabbrecenserat AE700 skriver bl.a. "...They dont recommend going with the low brightness as it defeats the dynamic iris".
Stor besvikelse för oss som vill ha en så tyst pj som möjligt. Undrar hur mycket högre fläktljudet är i normalt lampläge? Tack för länken, mycket intressant läsning och han säger sig inte ha sett någon VB, lite synd att han inte nämner det i första texten dock, eftersom det är ett tecken på att han inte heller kollade efter det..?
Annars verkar det ju bara bra, jag tolkar det som om det inte ens kommer gå att använda dynamisk iris i low, vilket är lite synd. Är det rätt "tolkat" eller kommer det bara att fungera sämre (pga mindre skillnad i kontrasten)
Tjurigt det där, det var ju samma sak med kontrastökningen på AE500 gentemot 300:an, siffran 1300:1 byggde ju på att man körde i high mode med lampregulering och då fick man leva med högre fläktljud som dessutom varierade i takt med lampstyrkan. Nu skryter AE700 med 2000:1 och bara 26 db, men 26 db är väl i low lamp mode och 2000:1 i high? Lite falsk marknadsföring det, om man antingen får bra kontrast ELLER lågt ljud. Och hur kalibrerar man när allting ställer in sig automatiskt, lampstyrka och iris och gamma ändrar sig själva under filmens gång? Nåja, vi får väl svaren så småningom när den börjar dyka upp i forumfolkets biosalonger  .
Redigerat av Eskapisten, 26 September 2004 - 23:01.
Postad 27 September 2004 - 10:39
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3439 inlägg
Har snackat med Multimediacenter i Kumla nu. De har INTE någon PT-AE700 för demo.  Ni kan sluta maila dem om detta nu. Måste snacka med min polare om detta. Han förstår nog inte vad han drog igång.  Han kanske misstog den för PJ-TX100?? Jaja, ska ta ett rejält snack med honom om detta.
Postad 27 September 2004 - 10:42
Unregistered01212181
-
Unregistered01212181
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
ähhhh, stooooooor besvikelse.
Postad 27 September 2004 - 11:05
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Postad 27 September 2004 - 13:32
Unregisteredf15f2547
-
Unregisteredf15f2547
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är det någon som vet hur mycket utrymme det måste vara framför projektorn i.o.m. att utblåset sitter på framsidan? Har beställt en AE-700 och hade tänkt att ha den i ett annat rum och borra hål genom väggen så att bara linsen kan "titta ut"linsen för att slippa ljudet men nu kom jag på att det måste kanske vara hål för utblåset också?
Postad 27 September 2004 - 14:05
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Är det någon som vet hur mycket utrymme det måste vara framför projektorn i.o.m. att utblåset sitter på framsidan? Har beställt en AE-700 och hade tänkt att ha den i ett annat rum och borra hål genom väggen så att bara linsen kan "titta ut"linsen för att slippa ljudet men nu kom jag på att det måste kanske vara hål för utblåset också?
Har du tittat på tex AE500? Tycker du de för så mycket väsen av sig att det är värt allt "besväret"? Jag tror du kan vara lugn, du kommer inte störa dig nämnvärt på ljudet från fläkten.
Postad 28 September 2004 - 08:35
Unregisteredb38af287
-
Unregisteredb38af287
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Det hade blivit något fel på ordrarna, och jag fick 69 kr i frakt på den senaste sändningen av filmer, men även 69 kr "rabatt" så jag betalade egentligen inte frakten. Dessutom så fick jag 200 kr ytterligare i "rabatt" på frakten på proj och duk... det var väl fint gjort av webhallen?
Postad 28 September 2004 - 09:14
v-g
-
v-g
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det hade blivit något fel på ordrarna, och jag fick 69 kr i frakt på den senaste sändningen av filmer, men även 69 kr "rabatt" så jag betalade egentligen inte frakten. Dessutom så fick jag 200 kr ytterligare i "rabatt" på frakten på proj och duk... det var väl fint gjort av webhallen?
Skönt med folk som tar ansvar för sina misstag. Vill bara tipsa om komplett.se där panna 500 går på 13 lök.
Postad 28 September 2004 - 11:42
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Enligt projektorcentrals test är AE700 klart bättre än AE500 Visst de kanske är i glädjeyra under testet men de brukar ju ligga rätt nära sanningen. Klart den är bättre än 500:a, vi får ju bla dynamisk IRIS som verkar riktigt trevligt.
Stora frågan är om den är bättre än Z3:an och är den VB-fri? hoppas de sneglat på Sanyo. I Z3 har man tom en ett menyval för att korrigera VB.
Jag tror fan inte det är sant, om det finns korrigering så har ju projektorn VB redan från början. Ialla fall kommer det att finnas exemplar som är bättre/sämre som med AE500.
Postad 28 September 2004 - 14:17
Marku_z
-
Marku_z
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tyvärr alla PT-AE700E fans....Ja ringde till Panasonic idag och fick prata med en tjej som verkade ha rätt så stor koll på deras produkter och ev. leveranser. Hon hade nära kontakt med snubben som köper in de till Sverige. Tyvärr det kommer ingen PT-AE700E till Sverige denna veckan... Hon sa att de vet inte när 700.an kommer.. Nångång i Oktober kanske... Så jag och alla andra som gått o väntat på den kan snällt vänta lite mer... Vet inte vart folk fått deras information om 1000st el 200st projektorer som skall lev. till Sverige på Tors 30.sept men det är förmodligen fel information. Den som väntar på något..........
Postad 28 September 2004 - 14:21
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Kan vara ett smart företag, tex som Komplett gjorde sist,
köpte en jäkla massa direkt för ett superpris. Vilken jag
blev en olycklig VB ägare till
Postad 28 September 2004 - 14:55
casv
-
casv
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Tyvärr alla PT-AE700E fans....
Ja ringde till Panasonic idag och fick prata med en tjej som verkade ha rätt så stor koll på deras produkter och ev. leveranser. Hon hade nära kontakt med snubben som köper in de till Sverige. Tyvärr det kommer ingen PT-AE700E till Sverige denna veckan...
Hon sa att de vet inte när 700.an kommer.. Nångång i Oktober kanske...
Så jag och alla andra som gått o väntat på den kan snällt vänta lite mer...
Vet inte vart folk fått deras information om 1000st el 200st projektorer som skall lev. till Sverige på Tors 30.sept men det är förmodligen fel information.
Den som väntar på något.......... 
Har inte Panasonic Sverige koll på det här med moderbolaget i Japan... Det borde ju finnas nån som har kontakt med Japan isåfall. Man undrar ju lite förstås...
Postad 28 September 2004 - 14:57
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nja du, Markuz, nu undrar jag vem du pratade med på Panasonic?
Enligt produktansvarig Dag Lundin, som jag pratade med för några timmar sedan, har den första leveransen redan anlänt via huvudsakliga distributören AVD, och börjat skeppas idag.
Enligt Panasonics PR-chef Camilla Skiöld, som jag pratade med för 5 minuter sedan, kommer den ANDRA stora leveransen av AE700-projar inom två veckor.
Enligt Hembiobutiken kommer de att leverera sina första AE700 denna vecka.
Hm...
Postad 28 September 2004 - 21:18
Marku_z
-
Marku_z
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Möjligt... Aså ja blir ju bara glad om ja får min imorn el fre. Ja har förbokat en på Loudness i Linköping.
Det var en tjej ja pratade med, kommer dock inte ihåg nåt namn. Hon sa att det inte skulle komma nåra förens oktober.. MEN hon sa oså att Dan el Dag var mer insatt då han e nån sorts säljare el inköpare el nåt. Men ja frågade om hon var säker på det, och det var hon så ja sket i att snacka me den andra snubben.
Jaja, fan va nice om den kommer imorn el på fredag  Det tackar man ju inte nej till ...
Äntligen får man användning för sin VGA kabel till Xbox som kostade dyra pengar  då kan man mata ut 720P utan probs..
Postad 29 September 2004 - 15:31
Marku_z
-
Marku_z
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Pratade precis me Loudness, med stor säkerhet så får ja min pt-ae700 på fredag, tillsammans med en kingpin 16:9 80" samt en dvi-hdmi kabel
Fyller år imorn me, kan de bli bättre present
Postad 29 September 2004 - 15:40
Unregisteredcfb1eaee
-
Unregisteredcfb1eaee
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Pratade precis me Loudness, med stor säkerhet så får ja min pt-ae700 på fredag, tillsammans med en kingpin 16:9 80" samt en dvi-hdmi kabel
Fyller år imorn me, kan de bli bättre present 
Grattis i förskott! Hoppas att även jag får min i födelsedagspresent, en tre månader tidig sådan, men ändå...  Någon annan som beställt från Fyndbörsen och hört något om leveranser?
Postad 29 September 2004 - 16:20
niclas.r
-
niclas.r
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Är det någon som vet hur man kan komma åt servicemenyerna på PT-AE500 eller 700 så att man kan ställa in fläktarna på att alltid gå fullt (även i eco mode) för att spara lampan. Det var tydligen nån i USE som lyckats med det... https://www.minhembi...ndpost&p=503712
Postad 29 September 2004 - 16:25
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Det är en text i menyn som man trycker enter på i tre sekunder.
Tror det var OSD. Det finns om du söker på flicker adjustment
som du definitvt skall ställa in. Så leta om du inte hittar skicka ett p´m
så letar jag åt dej.
Postad 29 September 2004 - 16:32
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Är det någon som vet hur man kan komma åt servicemenyerna på PT-AE500 eller 700 så att man kan ställa in fläktarna på att alltid gå fullt (även i eco mode) för att spara lampan. Det var tydligen nån i USE som lyckats med det...
https://www.minhembi...ndpost&p=503712
På 500:a behöver du inte gå in i servicemeny för att ställa att lampan alltid ska gå på high, finns väl i "vanliga" menyn? Men jag är lite tveksam om det ger mer livslängd till lampan, i instruktionen står det bara att man ska använda det om man bor högt ovan havet (tunn luft). Jag tror du kan vara lugn, om du kör i low mode så ska lampan hålla bra, och du har dessutom en någorlunda tyst projektor. Edit: Lite mer info, och manual finns att ladda ner här.Kudos till havocsi
Redigerat av zippiz, 29 September 2004 - 19:14.
Postad 30 September 2004 - 22:42
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
På det här engelska AV-forumet finns det nu en recension från en som har en AE700, plus lite screenshots.
Postad 01 October 2004 - 12:54
Unregistereda3cb9c9a
-
Unregistereda3cb9c9a
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Ingen som har hittat en Svensk eller Engelsk manual till AE700:an?
Postad 01 October 2004 - 13:23
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Med tanke på förstahandsintrycken från AVS-forum och mitt tidigare
inlägg om VB.
Är VB något vi måste acceptera om man vill ha smothscreen?
Varför kan Zanyo fixa det och inte Panasonic. Nu har jag inte sett
en moddad Z2 så jag tvivlar tills jag ser en
Postad 01 October 2004 - 13:54
Eskapisten
-
Eskapisten
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
...PQ was significantly better on the HS20. We may still have gone for the 700 were it not for the vertical bands that we noticed...Från länken ovan, asch då... Frågan är ju hur känslig man är. Jag har aldrig stört mig på VB på min AE100, men där kanske den är halvt gömd bakom all screendoor  .
Postad 01 October 2004 - 14:04
Unregistered94f939c2
-
Unregistered94f939c2
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag undrar om jag måste ha prog. scan i DVD:n för att 700:an ska må bra? Jag har en sony dvp-ns900v som är bra på flera sätt utom just att den saknar PS.
Sen undrar jag också ifall det är värt att satsa på en DVD med hdmi-ut. Är det så stor skillnad mot komponent?
Postad 01 October 2004 - 14:10
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Jag undrar om jag måste ha prog. scan i DVD:n för att 700:an ska må bra? Jag har en sony dvp-ns900v som är bra på flera sätt utom just att den saknar PS.
Sen undrar jag också ifall det är värt att satsa på en DVD med hdmi-ut. Är det så stor skillnad mot komponent?
Bra lär den väl må men en progressiv skapad signal i DVD är ju att föredra. Vi lär inte veta hur bra deinterlacern är förrän vi får biler här i forumet. Det är sällan DVI gör en bild sämre  Har du råd tveka inte. Om du läst trådar om DVI/HDMI och sett bilder är det stor skillnad. Men om filmen är dålig säger AAKEE i alla fall att komponent är att föredra. Jag har väntat på Denon 1910. Det lär på papperet bli en dräpare i prisklassen. En reservation är om inställningarna för HDMI inte räcker till så typ bilden blir fel.
Postad 01 October 2004 - 14:17
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
...PQ was significantly better on the HS20. We may still have gone for the 700 were it not for the vertical bands that we noticed...
Från länken ovan, asch då... Frågan är ju hur känslig man är. Jag har aldrig stört mig på VB på min AE100, men där kanske den är halvt gömd bakom all screendoor .
Man vänjer sig helt klart, men en del filmer är för tråkiga att se. Tex är The Leauge en film som min AE500 o DVD inte klarar. Arkiv X meny som rullar är det värsta jag sett :-( Det är vissa filmer som är mera känsliga. Jag lider av det på kanske 2 filmer av 10. Det viktiga är att tweeka projen annars blir det fler filmer ialla fall för mej. Sen kanske fördelarna överväger ändå. Sony týcker i alla fall jag är tråkig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|