Avbrutet köp av Jungson från ArtSound
284 svar till detta ämne
Postad 11 oktober 2004 - 18:59
boniac
-
boniac
-
Amatör
-
-
60 inlägg
herr norman från coemaudio skrev nyss till mig (angående sacd-spelare):
it seems that the common problem with most chinese sacdplayer: they use same chips which is made in shenzhen and the skidding problem is a headache
satsa på jungsons hdcd som fått utmärkta betyg i engelskpress (hifichoice augusti 2004). snart kommer en matchande int.förstärkare vid namn talon.
Postad 11 oktober 2004 - 20:20
Xmetal
-
Xmetal
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag skulle villja veta lite mer om AV-899C. Har sökt på google men inte fått upp nåt matnyttigt. Det finns en tråd på förstärkarforumet, men efter ha tittat på bilderna blir jag lite fundersam då stärkaren på bilderna har 6 högtalarterminaler, medan AV-899c bara borde ha 5.
Någon som har hört något om hur den låter (förutom Normans kommentar om att den låter nästan lika bra som Classic 6.6)?
EDIT: Stavfel...
Redigerat av Xmetal, 11 oktober 2004 - 20:28.
Postad 11 oktober 2004 - 20:35
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Artsound ! Hur många har beställt ?
Postad 11 oktober 2004 - 20:38
Artsound
-
Artsound
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Det har 7 eller 8 personer
Jeg regner med at have priserne på de enkelte forstærkere i morgen, jeg ringer til Kina
Jeg poster her hvis der er en ny prisliste
Postad 11 oktober 2004 - 20:41
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Jeg regner med at have priserne på de enkelte forstærkere i morgen, jeg ringer til Kina
 Va inte fler ? Borträknat från mig och polaren e de ju bara 5 eller 6 ?? Nä för f-n kom igen o beställ lite prylar nu då
Redigerat av biofreak, 11 oktober 2004 - 20:42.
Postad 11 oktober 2004 - 20:42
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Artsound....kan du snarast möjligast maila ut listan till mig med de separata stegen, jag har en del spekulanter...
Postad 11 oktober 2004 - 20:43
Artsound
-
Artsound
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
ja jeg har sendt prislisten til i mellem 50 og 60 personer, svaret på over 125 mails, så mon ikke det rykker til sidst?
Postad 11 oktober 2004 - 20:45
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
ja jeg har sendt prislisten til i mellem 50 og 60 personer, svaret på over 125 mails, så mon ikke det rykker til sidst?
Ja, ja vet inte hur många listor jag skickat ut.....mellan 25-35
Postad 11 oktober 2004 - 20:59
Xmetal
-
Xmetal
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Va inte fler ? Borträknat från mig och polaren e de ju bara 5 eller 6 ?? Nä för f-n kom igen o beställ lite prylar nu då
Man måste ju reda ut hur mycket man kan beställa först
Postad 11 oktober 2004 - 21:59
Unregisteredfce03283
-
Unregisteredfce03283
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
det är ju ett tag kvar till den 25:e... listan kommer säkert att växa =)
Postad 12 oktober 2004 - 09:57
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
är det någon kvalitet på deras högtalare? Dom är ju så billiga.
kollar på BD-1 och BD-2 även BD-5 och BD-6. ingår stativ på BD-1 och 2
Vad kostar det per kilo så man kan börja räkna lite.
Postad 12 oktober 2004 - 11:39
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
är det någon kvalitet på deras högtalare? Dom är ju så billiga. kollar på BD-1 och BD-2 även BD-5 och BD-6. ingår stativ på BD-1 och 2
Vad kostar det per kilo så man kan börja räkna lite.
De ser allt bra ut - men jag har inte hört ngn som lyssnat på ngn av dessa... Stativ får du betala extra för - tror det är runt 500:- för stativen. 4$/kg är fraktkostnaden.... Edit: jag kunde ju varit dryg å sagt att den informationen fanns i tråden men jag är snäll ibland...
Redigerat av Matsen, 12 oktober 2004 - 12:15.
Postad 12 oktober 2004 - 14:16
Unregistered18b740a3
-
Unregistered18b740a3
-
Användare
-
-
128 inlägg
lyckman:
Just nu har jag en vanlig tv... men går man inte över på platt eller proje vid nästa byte så funkar ju itne komponent speciellt bra då heller...
hmm, men ag är mycket intresserad av den där dvdspelaren
Postad 12 oktober 2004 - 19:24
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Kolla med Jungson om inte komponent utgången går
att ställa om till att skicka RGB ist för Pr/Pb/Y.
Vet att jag kan göra så på min Primare V20. Funkar det så
borde det väl funka med en Komponent-> Scart-adapter.
// Lyckman
Postad 12 oktober 2004 - 19:54
Artsound
-
Artsound
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Min kontakt i firmaet er ude at rejse, derfor går det lidt langsomt med svarene. De havde lovet han var tilbage idag, men det var han ikke. Han skal så være det i morgen, så håber vi det stemmer
Postad 13 oktober 2004 - 09:35
Unregistered18b740a3
-
Unregistered18b740a3
-
Användare
-
-
128 inlägg
Artsound:
Skulle du kunna kolla om det går att få ut RGB signal ur DVDn?
Skulle vara jättesnällt!
MVH/
Patrik
Postad 13 oktober 2004 - 11:58
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Så här är fallet:
En person presenterade sitt företag, eb skandinavisk importör av Jungsons produkter, vid namn "Duet-Audio". Enligt honom hade ArtSounds Jungsonbeställning (gruppköpet) stoppats och skulle inte bli genomfört, pga att "Duet-Audio" inte godkände en sådan konkurrens där vi som privatpersoner köper Jungsons produkter nästan till inköpspriser.
Heta känslor poppande upp bland de som var med i gruppköpet och det blev en väldigt otrevlig ton i diskussionen. Tillsvidare hålls tråden stängd, jag kommer vänta på en kommentar från ArtSound.
Håll ut vänner..
(Då det blev en enda gröt av allt efter att "RUNSOL" hade skrivit, så flyttade vi inläggen dit ingen kan läsa dem. Alla har fått del av den info som de behöver få, resten var bara inlägg av typen; arg och okontrollerad, alltså sådant som inte tillför något speciellt, mer än att hetta upp en het diskussion yterliggare.)
Redigerat av Joakim, 13 oktober 2004 - 18:25.
Postad 13 oktober 2004 - 15:31
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Jag skrev ett PM till ArtSound där jag klistrade in de inlägg "RUNSOL" hade skrivt och bad ArtSound tala om hurvida "RUNSOL" hade rätt eller fel. Jag tar mig friheten att kopiera in ArtSound's svar: Ja jeg har også fået en email fra det norske firma i dag
De hævder at være nordisk importør og distributør. Jeg er af den opfattelse at de har det norske marked, men ikke hverken det danske eller svenske.
I hvertfald har jeg gennem ca et halvt år haft kontakt til Jungson, og der har ikke været noget i vejen for at jeg kunne købe disse produkter og sælge dem.
Der har været en del telefonisk kontakt i mellem Jungson og mig gennem dagen, jeg forventer en afgørelse senere i dag ( men det er jo sent i Kina nu ) eller senest i morgen
Tag det venligst roligt, og send ikke 100-vis af mails
Senest i morgen har vi afgørelsen, jeg skriver her så hurtigt som muligt
Hans I Artsound Tråden öppnas igen, och diskussionen kan fortsätta. Men kom ihåg, håll en vänlig och mogen diskussion. Innan tråden låstes hade det spårat ur, det var spydiga kommenterar och direkta personangrepp vilket inte tilläts och kommer inte tillåtas i fortsättningen heller.Tack.
Redigerat av Joakim, 13 oktober 2004 - 15:37.
Postad 13 oktober 2004 - 16:44
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Tja vad jag kan se så är det ju för en Norsk marknad som RUNSOL är återförsäljare till. Det borde ju inte vara något problem.....men det är ju upp till Jungson, och det är isåfall det som kan bli problemet..
Skulle det bli problem nu blir jag RIKTIGT lack
Redigerat av biofreak, 13 oktober 2004 - 16:46.
Postad 13 oktober 2004 - 16:56
gainward_81
-
gainward_81
-
Amatör
-
-
99 inlägg
hoppas bara att det går bra hade verkligen sätt fram imot att få hem en AV-899C
Postad 13 oktober 2004 - 17:01
Artsound
-
Artsound
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ja jeg skal være den første til at beklage denne situation! Jeg har som sagt været i kontakt med Jungson i mindst et halvt år, en del af deres produkter ser spændende ud, og vil passe fint sammen med resten af mit program
Som I sikkert ved, importerer jeg flere mærker, som jeg distribuerer både i Danmark, Sverige og for nogles vedkommende også i Norge. Og det jeg har søgt er især AV produkter af bedre kvalitet
Tråden/tilbudet her, er tænkt som et forsøg på at lave et lille fremstød for Jungson i Danmark og Sverige. Selvom de er tilbudt billigt, så mener jeg faktisk at det på længere sigt kan være en god forretning for mig. At introducere et nyt mærke tager tid og koster penge i markedsføring. Denne form for markedsføring giver meget omtale, jeg kan bl.a se at jeg har haft utrolig mange besøgende på min hjemmeside den sidste måned.
Alt er lagt ærligt frem for Jungson idag, jeg tror ikke jeg hører fra dem i dag, men jeg skal være på plads i morgen og presse på for at få en afgørelse med det samme
I mens må I holde humøret højt  jeg er den fødte optimist og jeg tror at Jungson holder ord
Postad 13 oktober 2004 - 18:04
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Ja jeg skal være den første til at beklage denne situation! Jeg har som sagt været i kontakt med Jungson i mindst et halvt år, en del af deres produkter ser spændende ud, og vil passe fint sammen med resten af mit program
Som I sikkert ved, importerer jeg flere mærker, som jeg distribuerer både i Danmark, Sverige og for nogles vedkommende også i Norge. Og det jeg har søgt er især AV produkter af bedre kvalitet
Tråden/tilbudet her, er tænkt som et forsøg på at lave et lille fremstød for Jungson i Danmark og Sverige. Selvom de er tilbudt billigt, så mener jeg faktisk at det på længere sigt kan være en god forretning for mig. At introducere et nyt mærke tager tid og koster penge i markedsføring. Denne form for markedsføring giver meget omtale, jeg kan bl.a se at jeg har haft utrolig mange besøgende på min hjemmeside den sidste måned.
Alt er lagt ærligt frem for Jungson idag, jeg tror ikke jeg hører fra dem i dag, men jeg skal være på plads i morgen og presse på for at få en afgørelse med det samme
I mens må I holde humøret højt jeg er den fødte optimist og jeg tror at Jungson holder ord
Jag är mycket glad över dit resonemang ! Låter ju som en bra marknadsföring samt även en "goodwill" mot oss här på forumet.
Postad 13 oktober 2004 - 18:16
Christopher
-
Christopher
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Inte orkat läsa igenom hela tråden och hoppas kunna få svar så här istället :]
Vad får ni hem en Jungson Moon harbor dvd för?
Postad 13 oktober 2004 - 18:33
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Inte orkat läsa igenom hela tråden och hoppas kunna få svar så här istället :]
Vad får ni hem en Jungson Moon harbor dvd för?
2500:- + frakt .....
Postad 13 oktober 2004 - 21:43
Unregistered44e46df5
-
Unregistered44e46df5
-
Beroende
-
-
1 253 inlägg
Det jag funderar på att köpa är Jungson JA-3/JA-99B allternativt JUNGSON JA-99B bara då jag behöver ett slutsteg, Jungson JA-66A, Jungson Moon Harbour I DVDP. Vad kostar dessa varor ungefär med frakt tror ni, bor ju i Gbg så detta borde kunna lösas....Undrar som andra inte sett svar är det samma strömkontakter som i Sverige?? Går det att få JUNGSON JA-99B. Vad är en XLR kontakt??
Postad 14 oktober 2004 - 05:33
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
Artsound: Inga priser på separata slutsteg än?? DjKool: Sökfunktion är en rätt bra fnktion... Jag kan även tipsa om google som kan ge rätt många svar.... XLR är beteckningen på en så kallad balanserad kontakt. Dessa är mindre störningskänsliga (främst över längre avstånd). Det bästa är ju om man har XLR på både försteg och slutsteg men det går att ha en RCA-XLR om man inte har ett balanserat försteg. Marcus Cables Black Knight
Postad 14 oktober 2004 - 08:03
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är det någon som vet något om garanti.
T.ex om sakerna är trasiga eller repiga när man öppnar lådorna, hur gör man du?
Liljen
Postad 14 oktober 2004 - 08:12
Bolle1
-
Bolle1
-
Användare
-
-
138 inlägg
garanti har tagits upp tusen och åter tusen gånger i ALLA import trådarna.
Snälla läs på innan ni postar frågor som redan står.
NEJ!!!!! det finns inga garantier!!!!!!
och är det några fel så får ni själva sköta allt som har med detta att göra.
Allså, det finna inga garantier.Det är därför butiker finns, om man importerar blir det billigt men man har ingen garanti eller övrig säkerhet.
Postad 14 oktober 2004 - 08:15
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Jag vill gärna ha besked innan dagen e slut hur de blir, hoppas artsound får besked idag.
Postad 14 oktober 2004 - 08:21
Unregistered4c0be2b2
-
Unregistered4c0be2b2
-
Amatör
-
-
52 inlägg
hej jag är lite sugen på dvdn
men jag undrar vilka upplösningar man kan få ut via vga-kontackten?
det är synd att avendsjuka har blandat sig i eran affär
Postad 14 oktober 2004 - 08:21
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Undrade bara om artsound kan hjälpa en om det skulle va smulor i lådorna när man får dem, menade inte flera år. ska ju ändå lägga 20000:- på detta
men det är väl värt att chansa
Postad 14 oktober 2004 - 08:23
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Undrade bara om artsound kan hjälpa en om det skulle va smulor i lådorna när man får dem, menade inte flera år. ska ju ändå lägga 20000:- på detta men det är väl värt att chansa
Du kan nog vara lugn.....det har mig veterligen inte varit någon som haft några större problem...De e ju klart värt att satsa lite pengar mht vad man får (jag har/kommer definitivt satsa flertalet laxar)
Redigerat av biofreak, 14 oktober 2004 - 08:26.
Postad 14 oktober 2004 - 08:29
Unregisteredabb40bc2
-
Unregisteredabb40bc2
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Liljen, varför läser du inte tråden, trots uppmaningarna? Bara det att Artsound tar på sig det stora jobbet att samordna oss på prisjakt och ge oss kanonpriser på Jungsonprylar ska han ha hyllningar för, ska han sedan behöva sitta och ringa dina/våra ärenden om något gå sönder? Vill man ha garantier, så har Artsound erbjudit sig att sälja genom sin butik, men då till mer normala priser (läs mkt dyrare) som följd.
Postad 14 oktober 2004 - 08:34
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Bara vill känna mig lite säkrare. men det känns bra att du med fler är det. Har inte importerat innan. det är lite nervöst.
Men alla säger att det bra grejor till riktigt bra priser så kan det vara värt att chansa.
Ska vara tyst om det saken nu Hemrik (Lovar)
Postad 14 oktober 2004 - 08:46
Unregistered5d5e1d61
-
Unregistered5d5e1d61
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
En fråga angående av-1000c. På Jungson hemsida säger dom att av-1000c kan hantera dvd-audio. Är detta genom den digitala förbindelsen eller genom 5.1 rca ingångarna, varför jag tror det är digitalt är eftersom om det vore genom 5.1 igången skulle de väl säga att den klarar SACD också? Min fr¨ga är kan den hantera DVD-audio genom sin DAC?
Tack för svar
Daniel
Postad 14 oktober 2004 - 08:48
Unregisteredabb40bc2
-
Unregisteredabb40bc2
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Hehe, fint. Inlägget riktar sig även till nästa som tänkte fråga.
Dom kinaprylar jag har testat (dock inga från Jungson än), Korsun V8i, Classic 8.0 B, Cayin 15 nånting och nått mer har varit av mycket bra kvalitet och priserna är verkligen bra. Vill man vara på den säkra sidan så kanske man ska köpa 2 och ha en i reserv...
Postad 14 oktober 2004 - 08:52
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Det är kanske en ide.
Jag tar dubbelt av allt. Har inte så stor koll på hifi ännu.
Vad tror du om DB-5 och BD-6 som jag hade tänkt beställa om vi nu får
Postad 14 oktober 2004 - 09:18
Unregistered5d5e1d61
-
Unregistered5d5e1d61
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
En till fråga (som jag vet inte finns besvarad någon annanstans  ). Vad ska man med fyra högtalarterminaler till, biamping? Ja-88d
Postad 14 oktober 2004 - 09:20
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
En fråga angående av-1000c. På Jungson hemsida säger dom att av-1000c kan hantera dvd-audio. Är detta genom den digitala förbindelsen eller genom 5.1 rca ingångarna, varför jag tror det är digitalt är eftersom om det vore genom 5.1 igången skulle de väl säga att den klarar SACD också? Min fr¨ga är kan den hantera DVD-audio genom sin DAC?
Tack för svar
Daniel
Du behöver väl typ firewire eller liknande för att överföra den datamängden som DVD-audio ger digitalt?? Så jag antar kallt att det är via de analoga 5.1 ingångarna som den tar DVD-Audio - det är ju så på de flesta receivers. Bara de senaste och dyraste har en digital lösning - och det kräver i regel en ny DVD oxo.
Postad 14 oktober 2004 - 09:33
Bunkolle
-
Bunkolle
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon som vet hur AV-1000C låter som surroundförstärkare?
Är det någon som beställt den?
Postad 14 oktober 2004 - 09:56
Unregistered3ecb30f4
-
Unregistered3ecb30f4
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tack för svar
Daniel Du behöver väl typ firewire eller liknande för att överföra den datamängden som DVD-audio ger digitalt??
Så jag antar kallt att det är via de analoga 5.1 ingångarna som den tar DVD-Audio - det är ju så på de flesta receivers. Bara de senaste och dyraste har en digital lösning - och det kräver i regel en ny DVD oxo.
Ja det är sant. Koax kabeln eller toslink har ej tillräcklig bandbredd för att överföra DVD-audio eller SACD digitalt (det är åtminstone vad jag har hört) Det kan iofs kanske ha något att göra att de är rädda för piratkopiering.. jag är inte säker. /henrik
Postad 14 oktober 2004 - 09:59
Unregistered3ecb30f4
-
Unregistered3ecb30f4
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Är det någon som vet hur AV-1000C låter som surroundförstärkare?
Är det någon som beställt den?
De som lyssnat på AV-1000 säger att det är en riktigt bra Klass-A förstärkare (OBS! förstärkare den slåss alltså mot de riktiga dyra märkenas Stereoförstärkare trots att den är en surroundförstärkare) Om ni kan beställa en sådan från ArtSound så är min rekommendation Köp!  alla jag pratat med som lyssnat på denna säger att den låter himmelskt bra (några spanjorer, några kinerser, en amerikan) Se bara till att du har en stabil stereobänk samt gott om plats då den väger bortåt 50 kilo och är mycket stor. Mvh Henrik
Postad 14 oktober 2004 - 10:01
Unregistered3ecb30f4
-
Unregistered3ecb30f4
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
En till fråga (som jag vet inte finns besvarad någon annanstans ). Vad ska man med fyra högtalarterminaler till, biamping? Ja-88d
Hej Ja-88D har fyra högtalarterminaler för att man ska kunna använda Bi-Wire. Mvh Henrik
Postad 14 oktober 2004 - 10:05
Unregistered5d5e1d61
-
Unregistered5d5e1d61
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tack för dom snabba svaren!
Daniel
Postad 14 oktober 2004 - 10:14
Unregistered5d5e1d61
-
Unregistered5d5e1d61
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag hittade detta angående bandwidth med toslink och möjligheterna för dvd-audio och sacd. http://forum.ecousti...ges/1/9169.html
Postad 14 oktober 2004 - 12:39
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Observera att detta är ett gruppköp för Jungsonprodukter (Om inte ArtSound kommer med någon annan info). Vill man ha något annat märke så kan man gå med i Henrikn's gruppköp från Coem Audio.
Postad 14 oktober 2004 - 12:51
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Till Artsound.
Hur blir det.
Är sugen på att beställa snart.
Liljen
Postad 14 oktober 2004 - 13:04
Unregistered1c5b3749
-
Unregistered1c5b3749
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Jag vill fortfarande ha pris för endast JA-50 monoblocken (alltså utan förförstärkare)
Går detta att få fram?
Postad 14 oktober 2004 - 13:07
biofreak
-
biofreak
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Jag vill fortfarande ha pris för endast JA-50 monoblocken (alltså utan förförstärkare)
Går detta att få fram?
Japp, Artsoud skall kolla detta.....hans kontakt har varit på resande men skulle väl få svar idag (om jag inte har helt fel för mig)...
Postad 14 oktober 2004 - 13:26
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Någon som vet.
ska beställa jspc-01 högalarkablar från Jungson.
Får man till båda högtalarna då?
Dum fråga kanske men vill bara vara säker.
Liljen
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
→
Kinaimport
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|