Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ris och ros om Hi-Fi Klubben

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 juli 2005 - 15:03

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
tillägger då att sjklart ska dom inte vara för påstridiga och för "säljtokiga" så man kännar sig påhoppad. Men man ska ju bli sed och iaktagen på ett sätt så man känner sig vällkommen. detta gäller ju Alla butiker. Vet att hifi klubben förlorar kunder på just detta.

Postad 29 juli 2005 - 15:08

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
En butik kring gävleborg/dalarna skulle vara trevligt.. "anmäler mig som personal" =)

Postad 29 juli 2005 - 21:14

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0
va inne på hifiklubben i linköping o kollade runt en dag, var nyfiken på golvare kring 10-13k ett par säljare satt o prata om nåt så efter en stund fråga jag om de hade b&w dm604s3 hemma, näe det har vi inte sa tjejen, ok... sa jag, du får åka till jönköping sa hon efter en stund. jaha sa jag o gick därifrån, jag menar dom kunde erbjudit sig o spela nåt annat likvärdigt eller nåt men inte, fick samma känsla som man får på typ onoff när man måste slita tag i en säljare, o tala om vad man ska ha.
näe ja tjatar faen inte på några slöa säljare, gick sen till lefflers, där vad dom skittrevliga o bar runt på högtalare o grejade till o med en stund efter stängning.

Postad 01 augusti 2005 - 07:12

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Mina erfarenheter av Hifiklubben:
Den i Lund är skräp, de flesta säljarna är otrevliga, utom en, som istället är övertrevlig och troligen är en före detta begagnat-bil-handlare som vill sälja på en allt och alla deras proukter gör citat "åttor kring de andra grejerna". Intressant när en kund ville kolla på en Denon 1910 i början när den kom, kunden frågade om den hade digital bildutgång och säljaren svarade ja samt pratade upp produkten. Jag ställde dock frågan om de hade fått digitalutgången på den att fungera än, jag hade för mig att den hade en mjukvara som gjorde att digitalutgången inte funkade än, varpå den skamsne försäljaren svarade nej, så ###### dåligt.

Hifiklubben i Malmö (Vid mobilia):

Var inne där för ett tag sen och skulle provlyssna ett par stativhögtalare, B&W 705, sa till en säljare att jag ville provlyssna dessa. "De har vi inte inne" sa han, jag sa att det har ni visst , och fick släpa honom till demorummet för att övertyga honom om att de fanns där. jag provlyssnade lite, ville spela dem med en sub till (som dessutom kablaget redan var draget till), varpå säljaren säger: "Jag får ta hit en kollega, jag vet inte hur man kopplar på den". tack för en kunnig personal, det är alltså därför ni tar ut så höga priser på era produkter. Efter en lång väntan på en annan kille som kunde koppla in subben fick jag gå istället, utan att hinna lyssna på subben på grund av att jag hade bråttom.

Hifiklubben i göteborg däremot har bra service, köpte min första surroundanläggning där och tyckte personalen var kanon, trots att det var ett budgetpaket. det är ett antal år sen, men varje gång jag vart där efteråt har personalen varit tillmötesgående och kunnig.

Jag har ett par B&W 604 s3 som jag lyckades bränna diskanterna på i våras, och jag trodde i min enfald att eftersom hifiklubben säljer dom så kan de lätt fixa fram ett par diskanter, men icke. Jag ringde runt till par olika hifiklubben-butiker, men ingen hade diskanter på lager. Ville beställa ett par i lund, de svarade att de helst jag skulle lämna in högtalarna på service för att byta ut dom, vilket skämt, de sitter med bajonettfattning, tar 2 minuter att byta, tänk bara arbetet att släpa ner de stora högtalarna dit, men det klart, allt för att de ska kunna klämma en på några hundralappar extra. Dessutom var jag tvungen att lämna in de gamla diskanterna om jag köpte ett par nya, vad är det för en idiot-policy? De kostade 1000kr styck så det är knappast pga att de säljer dom billigt. Det intressanta var att jag beställde till slut ett par på hifiklubben i malmö via telefon, eftersom de sa att jag inte skulle behöva lämna in de gamla utan skulle skicka dom till mig, de kunde dock inte ge mig ett leveransdatum, eller ens en aning om när de kunde levereras, "det kan vi inte kolla", fick jag till svar. Efter en månads ihärdigt mail-tjatande tröttnade jag och kontaktade B&W via deras hemsida o berättade om den usla service jag fått och frågade om jag inte kunde beställa via dom istället. De beklagade detta och skickade mig vidare till en kille i danmark som hade hand om hifiklubbens reservdelslager, tror jag. Han var mycket tillmötesgående och kunde inte fatta varför hifiklubben krånglade, han hade dessa diskanter på lager sa han. Till slut så fick jag hem mina diskanter, men med alldeles för lång väntetid. Varför har inte hifiklubben sverige iallafall ETT LITET PAR diskanter liggande som reservdelar? Var inne i en butik igår för att leta reservdelar till en termos för 500kr jag förstört en del på, de hade delarna på lager. Nåt att ta efter, hifiklubben!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Jag kan inte heller förstå varför det skulle vara några problem att beställa ett par diskanter. Eftersom det är rätt många modeller som använder diskanten till DM604 så borde inte det tagit lång tid att få hem. Taskig service och det får vi be om ursäkt för.

Vårt reservdelssystem fungerar så att vi har ett centrallager i Danmark för hela Hi-Fi Klubben, detta för att det finns väldigt många reservdelar och vi inte kan ha allt hemma i alla butiker. Vårt system ger inte i butikerna något leveransbesked om en reservdel skulle vara restnoterad, men det är ju inte svårare än att vi i butik tar reda på det (man kan också själv skriva till [email protected] och beställa reservdelar via postförskott).

Mvh Mathias

Postad 01 augusti 2005 - 07:23

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Ris: som många andra redan sagt - att man måste betala varan för att få låna hem den. Med tanke på att andra butiker har system för att låna hem utan betalning så måste det väl gå att lösa...om man nu vill det vill säga.

Egentligen har jag väl inget problem som så med att ligga ute med pengarna, problemet är kanske att pengarna är "låsta" i t.ex. fonder. Då vill jag ju inte sälja av dessa bara för att få provlyssna...tänk om börsen tokstiger under tiden ;-)

Tips till Mathias, slå en pling till din "granne" Lefflers och hör hur de resonerar. Har själv lånat hem en del från dem (utan att någonsin tidigare köpt något). Behövde bara legitimera mig och skriva under ett papper. Visserligen inga astronomiskt dyra saker men det har rört sig ca 20-30000:-

Visst finns det säkert några bluffmakare där ute men de flesta av oss är ju ärligt folk. Och skulle det röra sig om väldigt stora summor så kan man ju kräva deposition på 0-100% av värdet.

Ros: (gäller Linköping) Lever väl upp till det som jag förväntar mig av en butik, vare sig mer eller mindre. Vet att jag var inne en sväng precis när du tagit över butiken och då var det omöjligt att få till provlyssningar (om det innebar flyttande av högtalare). Men du var ärlig och sa som det var - att du precis tagit över, var ensam i butiken och hade häcken full (ok, du sa det säkert med andra ord) och det tyckte jag var bra. Hellre säga att man inte har tid än att göra ett taffligt försök. Kanske var detta lite ros trots allt...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Jag pratar relativt ofta med Lefflers, så jag kan ju flika in frågan vid tillfälle... De har ju iofs bara två butiker och jag är del av en kedja vilket gör att de kan bestämma själva hur de ska göra medans jag måste prata ihop mig med mina kollegor (vi vill att en Hi-Fi Klubben-butik i Linköping och en i Göteborg ska ha samma regler). Sen är det ju som så att det inte finns en regel utan undantag :P

Ja, det var en rätt körig period i början där och jag såg inte några möjligheter att fixa med demonstrationer... Jag försöker alltid vara ärlig och säga som det är och det hoppas jag är rätt väg att gå i längden ;)

Mvh Mathias

Postad 01 augusti 2005 - 07:33

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

va inne på hifiklubben i linköping o kollade runt en dag, var nyfiken på golvare kring 10-13k ett par säljare satt o prata om nåt så efter en stund fråga jag om de hade b&w dm604s3 hemma, näe det har vi inte sa tjejen, ok... sa jag, du får åka till jönköping sa hon efter en stund. jaha sa jag o gick därifrån, jag menar dom kunde erbjudit sig o spela nåt annat likvärdigt eller nåt men inte, fick samma känsla som man får på typ onoff när man måste slita tag i en säljare, o tala om vad man ska ha.
näe ja tjatar faen inte på några slöa säljare, gick sen till lefflers, där vad dom skittrevliga o bar runt på högtalare o grejade till o med en stund efter stängning.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Det är ju alltid så med personliga möten att man har olika förväntningar och kanske min kollega trodde att du endast var intresserad av ett par DM604 och sedan, av en eller annan anledning, inte tänkte på att fråga om det var några andra modeller du var intresserad av eller om du kunde tänka dig att lyssna på DM603 istället för att få en uppfattning om hur DM604 låter osv.

Det är nog det som är svårast att veta, vad en kund förväntar sig för bemötande. Vi är alla olika, och mitt sätt att hantera kunder funkar för det mesta - men inte alltid. Ibland försöker man sig på skämt som inte fungerar osv. Jag hoppas att du kikar in igen någon gång, kanske det går bättre då?

Mvh Mathias

Postad 01 augusti 2005 - 13:06

Unregisteredba14ec31
  • Unregisteredba14ec31
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Min erfarenhet av Hi-Fi-klubben?

INGET!

Varför?

PRISER!

Så enkelt är det........

Postad 01 augusti 2005 - 20:46

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 0
Har väldigt positiva omdömen om Hifi-klubben i växjö. Kilar in där lite då & då, lyssnar lite på högtalare & småpratar lite. Hur trevliga som helst! Direkt när man kommer in genom dörren känns det verkligen som man kommer hem.
Man blir väldigt väl mottagen.

Värt att nämna är att jag ännu inte köpt ngt där (tyvärr) men det kommer.
Har inte så stora $$ att röra mig med, då jag lever på barnbidrag, men sånt här kommer man ihåg & när det ska handlas när man har fetare plånbok (läs jobbar) så vet man ju var man ska handla ;)

Postad 02 augusti 2005 - 09:55

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

INGET!

Varför?

PRISER!

Så enkelt är det........

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du utveckla ditt resonemang? ;)

Mvh Mathias

Postad 02 augusti 2005 - 10:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Kan du utveckla ditt resonemang? ;)

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

Ett exempel här på en populär produkt: Denon 3805

Visst kan man betala extra pengar för bra service etc, men många har väldigt långt till något hifiklubbenbutik så när det ändå blir postorder så tar man ofta någon billigare.

Postad 02 augusti 2005 - 13:58

Unregisteredba14ec31
  • Unregisteredba14ec31
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

INGET!

Varför?

PRISER!

Så enkelt är det........

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du utveckla ditt resonemang? :)

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft möjlighet besöka Hi-Fi-Klubbens butiker rent fysisk men det har aldrig varig aktuellt pga deras prissättning, problematiken gäller även deras online-shop. Har tom gått förbi deras butik i malmö (vid elgiganten) men vände bokstavligen i dörren, ville ej uppehålla personalen då jag visste att nåt köp var ej aktuellt i denna butik. Tyvärr så är jag väldig priskännslig individ och teknisk information som man annars skulle fått i butiken får man genom nätet efter mer eller mindre forskande. Med andra ord de har tappat eventuell kund (mig) endast genom deras priser. Jag anser att jag får inget mervärde för de xtra kostnad jämfört mot import från tyskland.

Men när det kommer sig så kanske vänder sig Hi-Fi-klubben till annan kundkrets än mig.

(ville bara poängtera med mitt inlägg att det finns vissa kunder som väljer bort hifi-klubben pga ekonomiska skäl, se det som ett slags ris)

Postad 02 augusti 2005 - 14:19

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
jag har bara erfarenhet av butiken i lund, vilken jag vill ge en fet blombukett :) alltid trevliga och hjälpsamma.... sitter även inne med de kunskaper som behövs för att få kvalificerade svar!

förstår iten det här med priserna? de är ju ganska billiga... det enda problemet som jag ser det är utbudet, vilket är väldigt begränsat!!

Postad 04 augusti 2005 - 04:52

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nej, jag förstår inte prissättningen helt enkelt, vem om helst som är kund där vet innerstinne att samma köp kunde ha varit bra billigare någon annanstans.

I mitt tycke är Hifi-Klubben som Expert, fast med bättre produkter och kunnigare personal, dock så är överpriset nämnda butikers fall.

Det är nästan pinigt när butiker tar för mycket för en vara och skyller på rek. pris från levernatören. Vem som helst vet att man måste "offra" för att tjäna.

Jag kommer personligen inte att köpa något över 10000:- klassen i er butik, då jag kan få samma sak för mindre, nä, jag är en prisjägare, det är därför jag hänger på prisjakt.se

Postad 04 augusti 2005 - 18:46

Unregistered40f5d30e
  • Unregistered40f5d30e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Jag tycker inte HIFI-klubben kan ses som genomgående dyra, även om de är dyra på vissa prylar. Prissättningen på NAD är bra även när man gämför med övriga Europa. Denon ligger också bra i pris, 2105:an är ju billigast i Sverige nu med 4295 :-
Cambridge ligger också på samma priser (om inte billigare) än i Storbritannien.

Postad 08 augusti 2005 - 10:09

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Jag tycker inte HIFI-klubben kan ses som genomgående dyra, även om de är dyra på vissa prylar. Prissättningen på NAD är bra även när man gämför med övriga Europa. Denon ligger också bra i pris, 2105:an är ju billigast i Sverige nu med 4295 :-
Cambridge ligger också på samma priser (om inte billigare) än i Storbritannien.

<{POST_SNAPBACK}>

Just precis. En eloge för att de har vettiga priser på de produkter de har "ensamrätten" på.

Tänker då på Dali, NAD, B&W, Cambridge m.m. Kollar man runt (även i tyskland m.m.) ser i varje fall inte jag någon anledning att inte handla över disk i denna trevliga butik när det gäller dessa produkter :)

OT: Någon som vet vad HI-FI Klubben avser med "öppningserbjudanden" i butiken i Karlstad som slår upp nu den 19:e :P

Postad 08 augusti 2005 - 11:16

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1 088 inlägg
  • 0
Tyvärr inte så konstruktiv kritik, men till skillnad från de butiker jag har besökt i Göteborg och Malmö, så har jag alltid fått en känsla av obehag när jag besöker butiken i Lund. Det är något med personalen som inte känns rätt, förutom känslan av nonchalans som strömmar emot en.

Postad 09 augusti 2005 - 00:03

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
ha jag var i hifikluben i helsingör.. dem säljer ju cayin.. vart helt paff. 13000 dkr för en cdt15 .helt andra märken än sverige.

Postad 09 augusti 2005 - 19:58

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Har varit ett antal gånger på Hifiklubben på Sveavägen och har nästan altid fått ett vänligt bemötande. Har provlyssnat ett antal gånger och tom förhandlat lite priser men aldrig köpt nåt.
Därför har det heller inte varit aktuellt att låna hem saker än men det vore ju ett stort minus ifall det inte går som alla här säger.
Tyvär är jag inte speciellt intresserad av utbudet i hifi klubben förutom Denon, mycket synd att Marantz inte finns kvar. Även bland högtalarmärken finns de märken jag gillar mest (Focal, Canton, Dynaudio) inte med.

Postad 10 augusti 2005 - 07:02

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0

ha jag var i hifikluben i helsingör.. dem säljer ju cayin.. vart helt paff. 13000 dkr för en cdt15 .helt andra märken än sverige.

<{POST_SNAPBACK}>

Udda, de skall ju ha exakt samma prylar enligt deras hemsida...

Postad 10 augusti 2005 - 12:28

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har för mig att de butiker som inte "styrs direkt" av Hi-FI klubben som kedja får ta in andra märken på eget initiativ. Finns t.ex. någon HI-FI Klubben butik som för Primare har jag för mig?

Postad 10 augusti 2005 - 13:17

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Stämmer bra det count. Hifklubben i växjö säljer Primare.

Postad 10 augusti 2005 - 13:44

Unregistered26281
  • Unregistered26281
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Tyvärr inte så konstruktiv kritik, men till skillnad från de butiker jag har besökt i Göteborg och Malmö, så har jag alltid fått en känsla av obehag när jag besöker butiken i Lund. Det är något med personalen som inte känns rätt, förutom känslan av nonchalans som strömmar emot en.

<{POST_SNAPBACK}>

Lundabutiken är den jag tycker bäst om.. Personalen har alltid varit mycket trevlig och någon känsla av nonchalans har jag aldrig möts av... Att de dessutom kommer ihåg vad mina första inköp var och verkligen går in för att skapa en sund och positiv kund-säljare relation höjer betyget ytterligare! Tyvärr är butiken för liten!

Däremot deras butik vid IKEA i Malmö.. Utan att namnge eller peka; finns det en stirrigare människa?

Butiken på Mobilia i Malmö är dock bra,.. men får känslan att en av säljarna bara vill hjälpa kunder som ser ut att kunna handla för flera hundratusentals kronor! Trist

I det stora hela så har ja tröttnat väldigt på Hifi-klubben och går hellre till andra butiker.. Förutom butiken i Lund :wub:

Postad 10 augusti 2005 - 13:52

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig! Lundabutiken har utan tvivel den mest otrevliga personal i någon av de Hifiklubbar jag varit inne i (Malmö, Lund, Göteborg och Stockholm iaf). Deras nonchalans kostade dem minst en kund när min polare försökte köpa högtalare där en gång och bara möttes av en överlägsen och dryg attityd. Råkat ut för det själv med ett antal gånger när jag velat kika på saker. Drar mig numera för att överhuvudtaget gå in där.

Postad 10 augusti 2005 - 15:15

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att HIFI-klubben har en tendens att anställa "schitzo" presonal?

Det onekligen intressant hur HIFI-Klubbens kundbemötande är på vissa butiker. Med tanke på att försäljning är butikens ända service gentemot kunden, solklart att ni har fel inställning mot dessa kunder då de känner sig illa till behags när de träder in i en HIFI-klubbenbutik.

Det som är mest underligt är att det inte bara är en butik i kedjan utan flera, nämnt ovan.

Postad 16 augusti 2005 - 09:53

Javise
  • Javise
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Klubbens prissättning på NAD är enligt mig ganska absurd...

Är ute efter en C320BEE.
Den kostar 3700:- på Klubben
Efter en snabbare rundsurfning på webben kom jag fra mtill 4-5 butiker i England som säljer den för 180-200£ (2400-2700SEK)
Detta är ~37 - 51 % dyrare vilket är ganska extremt.

Suget efter köp av förstärkare på klubben sjönk ganska rejält när man inser hur lurad man blir på priserna..

Synd...

Postad 16 augusti 2005 - 14:16

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Är ute efter en C320BEE.
Efter en snabbare rundsurfning på webben kom jag fra mtill 4-5 butiker i England som säljer den för 180-200£ (2400-2700SEK)

Suget efter köp av förstärkare på klubben sjönk ganska rejält när man inser hur lurad man blir på priserna..

Synd...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Hi-Fi Klubben och NAD har ett väldigt nära samarbete, eftersom NAD tidigare ägdes av Hi-Fi Klubben. Jag skulle bli väldigt överraskad om det gick att köpa NAD-förstärkare till dessa priser.

Naturligtvis så vill vi undersöka detta vidare och det skulle vara hjälpsamt om du kunde upplysa om vilka butiker det rör sig om (med URL). Vi är nämligen rätt säkra på att dessa butiker inte klarar av att leverera utan använder NAD för att skapa uppmärksamhet, vilket tidigare förekommit med Hi-Fi Klubben och våra produkter. Vi vill naturligtvis inte helt utesluta att det går köpa NAD-förstärkare till dessa priser, men sannolikheten är väldigt liten.

Sedan tidigare vet vi att det är någon butik i England som slumpat priserna på NAD C320BEE för att kunna sälja upp till Cambridge. Detta är vad jag vet den enda förstärkare från NAD som är möjlig att köpa billigare än hos Hi-Fi Klubben. Jag vill gärna veta om jag har fel!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

Postad 16 augusti 2005 - 14:25

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2 015 inlägg
  • 0

Butiken i Lund är under all kritik. Varenda gång jag är inne där får jag ett minst sagt otrevligt bemötande. Ställer man frågor blir de väldigt besvärade och svarar kort. Det har nämnts tidigare att de som jobbar på Hifi-klubbens butiker är lite av snobbar som endast är hjälpsamma om de tror att man kommer att köpa varor i hundratusen kronors klassen. bland tror jag faktiskt att det stämmer.

Och det är inte bara mot kunderna de är otrevliga. Senast jag var inne i butiken började personalen nästan slåss med varandra. De skrek högljutt åt varandra och var riktigt otrevliga, detta trots att det fanns kunder i butiken. Till slut så gick den ena in på lagret varefter den andre killen följde efter och skrek åt honom, varvid bägge lämnade alla kunder utan assistans. Helt otroligt, har faktiskt aldrig varit med om något liknande i någon annan butik.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som hifiklubben i afghanistan :D

Känner igen det där med att dom bara hjälper till när det handlar om stora summor.

<{POST_SNAPBACK}>

??? Finns det en HIFI klubb i Afganistan, skämtar bara förståss

Mina erfarenheter och framförallt min syn har varit hög på Hifi-klubben tills jag för en månad sedan skulle lämna in min nad t533 på service. det har nu gått en mer än en månad men dvdn har ja fortfarande inte fått tillbaka.

Det som känns mest tråkigt är att varje gång jag ringt och frågat om den kommit så svarade de (uppsala-butiken) att den skulle komma veckan efter och att de skulle ringa mig, men de tog aldrig ens mitt telefonnummer

tillslut bad jag min pappa ringa för att se om han kunde prata med dem, då de kändes som de inte ville lyssna på mig ( är 18 år) och visst fick han ett bättre bemötande, killen i butiken lovade att kolla upp det och återkomma samma dag, nu tog han även telefonnumret. men han ringde aldrig upp (vilket jag kan ha förståelse för, vi ringde på en lördag...) det här var för en vecka sen så i måndags åkte min pappa in till hifi-klubben i Uppsala och de kollade då upp vart dvd:n var och min pappa blev lovad att vi skulle få den i onsdags.

lättad över att ja skulle få tillbaka dvd:n åkte vi så in i torsdags för att hämta upp den, och tyvärr kan ja säga att det var längesedan jag blev så besviken som när de sa att det blivit något fel med leveransen och min dvd:n inte kommit med från service stället.  så än en gång fick vi lämna utan dvd-spelaren

så nu går jag bara och hoppas på att den kommer den här veckan, är inne på min 6:e vecka utan dvd nu och ni kan säkert föreställa er hur det kan vara :huh:

slutligen så det ja mest är besviken på efter denna lilla "affären" är hur jag blivit bemött, känns som att ja många gånger inte blivit tagen på allvar. och det har känts lika tungt varenda gång de lovat att den ska komma, och man sedan bara fått höra nån ny bort förklaring.

puh.. nu tror ja iaf att ja fått ner historien, känns skönt att få skriva av sej lite :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, oj mycket text och här kommer lite till…

Jag har aldrig hört nått liknande genom mina bekanta... som dock faktiskt köpt en hel de olika produkter genom åren. t ex Nad, Wega, Dali, B&W, Denon, Boston... mm
Jag har dock själv inte köpt speciellt mycket produkter genom Hifi-klubben, men har fått en godkänd service när jag/vi besökt butikerna i Göteborg, Stockholm, Uppsala och Västerås innan den butiken lades ned.

Men alla kan ju göra fel och leveranser kan ju alltid komma bort, även om det inte är så trevligt när det händer. Skulle själv nämligen bli upprörd om jag var utan dvd:n i 6 veckor utan en vettig förklaring…
När jag besöker butiker försöker alltid att ha gott om tid, vare sig det är själv eller tillsammans med mina bekanta. (Blir faktiskt bra mycket trevligare om man inte måste fara runt och tok-stressa…)
Se besöket som en utflykt i ljudkulturens tecken…
För det är väl inte så konstigt att det kan vara kö, (försäljaren kan t ex ha fått ett telefonsamtal innan man kom in i butiken, något som man kanske inte märker som kund)
Ska då försäljaren släppa allt, för att kunna serva mig från första stund... nej jag tycker inte det, för om det hade varit jag som hade ringt innan, skulle jag velat att han gjorde det klart först...

Jag tycker för övrigt att man får räkna med att man inte alltid kan ha möjligheten att pruta eller låna hem... kan man pruta i alla andra affärer i Sverige, har ni försökt att pruta på 1 liter mjölk ? Kanske lite dumt skrivet, men det är inte skrivet med syfte att förarga utan för att fråga.
Nåväl det är som sagt min åsikt iallafall.

Och hur tillvida personalen uppträtt snorkigt, så har inte jag märkt av det.

Så som så många andra skriver i denna tråd tycker jag, också att det är lite synd att ex B&W inte finns att få tag på, lättare än på Hifi-klubben. Men det är ju inget som jag kan göra nått åt, så bara att släppa det med andra ord !

Mvh
Passerati

Postad 17 augusti 2005 - 08:38

Javise
  • Javise
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Är ute efter en C320BEE.

Synd...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Hi-Fi Klubben och NAD har ett väldigt nära samarbete, eftersom NAD tidigare ägdes av Hi-Fi Klubben. Jag skulle bli väldigt överraskad om det gick att köpa NAD-förstärkare till dessa priser.

Naturligtvis så vill vi undersöka detta vidare och det skulle vara hjälpsamt om du kunde upplysa om vilka butiker det rör sig om (med URL). Vi är nämligen rätt säkra på att dessa butiker inte klarar av att leverera utan använder NAD för att skapa uppmärksamhet, vilket tidigare förekommit med Hi-Fi Klubben och våra produkter. Vi vill naturligtvis inte helt utesluta att det går köpa NAD-förstärkare till dessa priser, men sannolikheten är väldigt liten.

Sedan tidigare vet vi att det är någon butik i England som slumpat priserna på NAD C320BEE för att kunna sälja upp till Cambridge. Detta är vad jag vet den enda förstärkare från NAD som är möjlig att köpa billigare än hos Hi-Fi Klubben. Jag vill gärna veta om jag har fel!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

<{POST_SNAPBACK}>

homecinematv.co.uk C320BEE direktlänk
superfi.co.uk C320BEE direktlänk
hifibitz.co.uk C320BEE Direktlänk
prcdirect.co.uk C320BEE Direktlänk

Pricerunner England sökresultat C320BEE Ti
Pricerunner England sökresultat C320BEE grey

Skickar lite länkar så du kan kolla upp. Hoppas det ger oss mer information i NAD-prisförvirringen... :huh:

Postad 17 augusti 2005 - 09:21

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

homecinematv.co.uk C320BEE direktlänk
superfi.co.uk C320BEE direktlänk
hifibitz.co.uk C320BEE Direktlänk
prcdirect.co.uk C320BEE Direktlänk

Pricerunner England sökresultat C320BEE Ti
Pricerunner England sökresultat C320BEE grey

Skickar lite länkar så du kan kolla upp. Hoppas det ger oss mer information i NAD-prisförvirringen...  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har skickat dessa länkar till den person som är ansvarig för NAD inom Hi-Fi Klubben och lovar återkomma när han har undersökt detta närmare.

Mvh Mathias

Postad 17 augusti 2005 - 09:24

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har för mig att de butiker som inte "styrs direkt" av Hi-FI klubben som kedja får ta in andra märken på eget initiativ. Finns t.ex. någon HI-FI Klubben butik som för Primare har jag för mig?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

För att förtydliga så är alla butiker som är ägda av Hi-Fi Klubben styrda till det sortiment som är gemensamt (och som presenteras på bla hemsidan). De butiker som är franchisetagare (i dagsläget Helsingborg, Kristianstad och Växjö) har rätt att ta in andra produkter i sortimentet.

Mvh Mathias

Postad 23 augusti 2005 - 19:48

idkfa
  • idkfa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Att det inte finns i Norrland, ett stort minus för mig:/

Postad 24 augusti 2005 - 19:39

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Kan iaf ge ett stort plus till butiken på fleminggatan i Stockholm, bokjottade den butiken för några år sen p.g.a allt för dryga säljare.

Men de senaste åren har iaf jag blivit jättenöjd med den butiken personalmässigt.

Postad 24 augusti 2005 - 22:26

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Jag har handlat på butikerna i Stockholm, både Sveavägen (flyttad) och Flemingatan. Mitt intryck är att de är seriösa, effektiva och mycket trevliga.

Varken för pushiga eller nonchalanta, trots att jag klev in i typiska arbetarkläder m snickarbrallor osv.

Lade ett köp på en Toshiba-tv, B&W 309 samt massa kablage o annat. Fick prutat en hel del och var ytterligt nöjd när jag gick därifrån!

Peter hette han på Sveavägen, handlar gärna av honom igen, även om det nu blir Karlstad då jag fick loss en BenQ 7800 för 9990:-

Postad 26 augusti 2005 - 05:54

Javise
  • Javise
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej Mathias.B!

Ngt nytt om NAD 320BEE's prissättning? Har du hört från klubbens NAD-ansvarig än?

Mvh
// Erik

Postad 30 augusti 2005 - 00:04

Unregisteredeaf8cbce
  • Unregisteredeaf8cbce
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Skall bli kul att höra, jag fick detta svar förra året:

" Hej!

Vad kul att någon hittat det ända stället i världen där NADC320BEE är billigare än i Hi-Fi Klubben!

Anledningen är att de använder NADC320BEE för att sälja upp till Cambridgemodeller då de har agenturen på Cambridge också. De har alltså dumpat priset på NAD-modellen för att skapa spring i butikerna!

Återkom gärna om någon hittar en NAD-produkt som är billigare än genom Hi-Fi Klubben, vi känner själva bara till NADC320BEE i England.

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping "

Postad 06 september 2005 - 09:05

nordmark
  • nordmark
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej.

För en 8 veckor sedan beställde jag centern B&W LCR60 från butiken i Gbg. Det var på lagerrensningen så den var 1000kr billigare. Sen väntade jag i ungefär 2 veckor och inget hände. Då skickade jag några mail men fick inga svar så jag började ringa... efter sammanlagt över 100 signaler kom jag tillslut fram. Fattade det som att de inte hade rört i den än och han tyckte nog att det var lite pinsamt, så han sa att de skulle bjuda på frakten. Han sa också att diskanten var trasig och att det var tvugna att beställa ny, framgick inte när jag beställde. Han avslutade med att jag skulle få högtalaren om ca 2-3 veckor.
2-3 veckor gick men någon högtalare kom inte, så jag skickade ett mail. Fick direkt svaret att diskanten hade kommit och de skulle skicka högtalaren på måndag ev. någon dag senare eftersom att det skulle på kurs. Äntligen tänkte jag, men där hade jag fel, igen!
Nu har det gått 3 veckor men ingen högtalare har kommit. Skrivit mail men får inga svar. Ska det ta över 8 veckor att skicka en högtalare 9mil? Känner mig lurad av Hifi-klubben. Trodde att de skulle ha bättre service än såhär!

Postad 12 september 2005 - 10:54

Javise
  • Javise
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Inga svar från Hifiklubben angående NAD 320 BEE ....?

Kanske var en känslig fråga detta. Enligt prisjakt så har de dessutom höjt priset med drygt 700:- för ett år sedan om jag inte missminner mig.

Postad 12 september 2005 - 11:42

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara skriva ett par rader om hur jag har upplevt Hifi-klubben.

Butiken i Göteborg är ofta välbesökt vilket innebär att man måste ta en nummerlapp och vänta på sin tur. Försäljerna gör sitt bästa för att hjälpa till, men det märks att de är stressade när det är många kunder i butiken.

Den nya butiken i Karlstad är mycket bra. Personalen är väldigt hjälpsam och det märks att de har ett stort intresse för Hifi. Till skillnad från butiken i Göteborg tycks det inte vara några som helst problem att låna hem grejer för att testa.

Postad 13 september 2005 - 17:45

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Nedanstående visade sig vara en svåravslöjad optisk illusion...

Jag har skapat en tråd under Förstärkare angående nyansskillnader i färgen på NAD-apparater.

Jag äger såväl förstärkare som CD-spelare av märket NAD i klassisk grå färg; C320BEE inköpt i januari och C542 i augusti. Vid en närmare titt idag noterade jag dock att de inte riktigt har samma färgnyans, utan CD-spelaren är lite mörkare. Nyansskillnaden gäller både plastfront och lackad låda, så solblekning kan uteslutas.

Jag antar att NAD anlitar olika legotillverkare för de olika apparaterna. I alla fall undrar jag om andra här på forumet med komponenter från NAD också har färgskillnader? Vilka modeller och färger i så fall?

https://www.minhembi...howtopic=104199

Jag kanske kan få svar från Hi-fiklubben i den här tråden istället?

Redigerat av guldfisk, 27 september 2005 - 15:41.

Postad 17 september 2005 - 12:55

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0

Jag tänkte bara skriva ett par rader om hur jag har upplevt Hifi-klubben.

Butiken i Göteborg är ofta välbesökt vilket innebär att man måste ta en nummerlapp och vänta på sin tur. Försäljerna gör sitt bästa för att hjälpa till, men det märks att de är stressade när det är många kunder i butiken.

Den nya butiken i Karlstad är mycket bra. Personalen är väldigt hjälpsam och det märks att de har ett stort intresse för Hifi. Till skillnad från butiken i Göteborg tycks det inte vara några som helst problem att låna hem grejer för att testa.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, precis! Göteborgsbutiken borde satsa på en snabbkassa tycker jag. Annars är det en trevlig butik. <_<

Postad 17 september 2005 - 19:35

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1 868 inlägg
  • 0
Tycker butiken i Göteborg har en dryg och mycket otrevlig säljare. Som är rent ut sagt otrevlig. Vet inte vad han heter men han är skallig.

En charm kurs hade inte skadat, service finns inte hos Hi Fi klubben.

Postad 18 september 2005 - 11:16

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Okej, fast dom har fler som är riktigt trevliga också. När jag köpte mina högtalare där så fick jag kanonhjälp. Mycket proffsigt!

Postad 18 september 2005 - 12:26

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg
  • 0
Jag har bara en positiv erfarenhet där... Fast de är ifs Hifi-klubben i sthlm då. Där tar de verkligen hand om en och inte försöker slänga på en massa onödigt krams som man egentlgien inte behöver eller vill ha. Tummen upp!

Postad 18 september 2005 - 22:10

El_Maco
  • El_Maco
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Var i Linköpingsbutiken häromdagen för att få lyssna på Dali Ikon6. Personalen verkade lite stressad och uppjagad, men trots det så fick jag det sedvanliga trevliga bemötandet. Butikschefen (Jag antar att det var han) Kom med det suveräna initiativet att koppla på högtalarna till en Dennon PMA-SA1 vilket inte gjorde provlyssningen sämre!!! Så jag vet iallafall var jag kommer att handla hifi prylar i framtiden. Och Ikon6:orna kommer nog stå i mitt vardagsrum snart.

P.s Jag lyssnade även på ett par B&W 802D det var tamejfaan erotiskt =)

Postad 26 september 2005 - 17:27

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hej Mathias.B!

Ngt nytt om NAD 320BEE's prissättning? Har du hört från klubbens NAD-ansvarig än?

Mvh
// Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Ursäkta det sena svaret, jag har haft mycket att göra med vårt 4-årsjubileum här i Linköping...

Vår NAD-ansvarige har pratat med NAD om priserna som du hänvisar till.

Som du kan se är det primärt C320BEE som är med på dessa hemsidor som "indragningsprodukt", stora delar av NADs övriga sortiment finns inte med. Även om de skulle vara med på hemsidan så kan inte butikerna leverera produkterna eftersom NAD inte levererar några produkter till dem.

Det här är den vanliga historian om att en produkt blivit annonserad till ett väldigt attraktivt pris, som butiken inte klarar av att leverera. Det drar kunder till deras sida, skapar uppmärksamhet och debatt. Vår NAD-ansvarige tror att det handlar om att dessa sidor använder NAD som indragare och sedan försöker sälja något annat till dem, då de inte har några NAD-produkter att sälja.

Mvh Mathias

Postad 26 september 2005 - 17:35

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Var i Linköpingsbutiken häromdagen för att få lyssna på Dali Ikon6. Personalen verkade lite stressad och uppjagad, men trots det så fick jag det sedvanliga trevliga bemötandet. Butikschefen (Jag antar att det var han) Kom med det suveräna initiativet att koppla på högtalarna till en Dennon PMA-SA1 vilket inte gjorde provlyssningen sämre!!! Så jag vet iallafall var jag kommer att handla hifi prylar i framtiden. Och Ikon6:orna kommer nog stå i mitt vardagsrum snart.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare!

Jo, det var visst lite stressigt den dagen du var inne - vi skulle senare på kvällen ha ett arrangemang för Cybertainmentkunder om jag inte minns helt fel, så det var mycket att fixa med. Hoppas att det gick bra ändå :wub:

Mvh Mathias

PS. Jag är väldigt sugen på 802D själv nu... Jag får sälja bilen :D

Postad 26 september 2005 - 17:41

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Tycker butiken i Göteborg har en dryg och mycket otrevlig säljare. Som är rent ut sagt otrevlig. Vet inte vad han heter men han är skallig.

En charm kurs hade inte skadat, service finns inte hos Hi Fi klubben.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Det måste vara Johan du menar (eftersom han är den ende som är skallig :wub:)

Själv så tycker jag han är supertrevlig och i de sammanhang som jag sett honom med kunder så har jag inte upptäckt någonting otrevligt.

Om det är någon specifik situation som du tänker på så skulle jag skicka ett brev till [email protected] så att Hi-Fi Klubbens försäljningschef får ta del av din kritik.

Mvh Mathias

Postad 27 september 2005 - 06:55

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Kan nu rapportera att även HiFi-klubben i Karlstad får betyget mycket väl godkännt av mig :)

De hade dock inte produkten som jag var intresserad av inne för tillfället (NAD C542) som jag ville jämföra med Denon 3910 när det gäller CD-kvaliteér.

Han sa att de "kanske" skulle ta hem en för demo eftersom en person till var intresserad, men att det skulle ta ca: två veckor :rolleyes: , å så länge orkar man ju inte vänta när man har pengar som brinner i fickan! ;)

Denon 3910 provlyssnades dock grundligt (tyvärr utan jämförelse med NAD C542, men trevligt ändå) och servicen var på topp!

Postad 30 september 2005 - 21:41

El_Maco
  • El_Maco
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tjenare!

Jo, det var visst lite stressigt den dagen du var inne - vi skulle senare på kvällen ha ett arrangemang för Cybertainmentkunder om jag inte minns helt fel, så det var mycket att fixa med. Hoppas att det gick bra ändå :)

Mvh Mathias

PS. Jag är väldigt sugen på 802D själv nu... Jag får sälja bilen :D

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Vad ska man med bil till!!!??? :D

Postad 17 oktober 2005 - 22:13

Unregistered98926882
  • Unregistered98926882
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hej

Ville bara inlägga att Karlstads affär är mycket bra och hjälpsamma. Har varit inne många ggr nu och provlyssnat på det jag tänkt inhandla och stackarn har nog aldrig bytt så många olika kombinationer till nån annan kund, men han har varit extremt hjälpsam varje gång!

MVG till honom.

//Perra

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.