Acer AT3201W
263 svar till detta ämne
Postad 02 oktober 2005 - 21:22
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
Kör jag digitalboxen genom scart 2 så blir bilden mycket mycket ljusare än om man har den i scart 1. Tycker också det verkar som om bilden är lite lite bättre i scart 2. Men men, jag kanske inbillar mig om bildförbättringen
Använder också scart 1 just nu för att i scart 2 så är bilden riktigt ljus som sagt.
Postad 03 oktober 2005 - 21:00
Unregistered40599
-
Unregistered40599
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Funderar på å köpa denna TV. Har dock några frågor:
1) Analog com hem (eller motsvarande), nån som testat hur de ser ut?
2) Någon som hängt den på väggen? om Ja, med vilket väggfäste?
mvh
//Johan
Postad 04 oktober 2005 - 15:40
SilverRaeven
-
SilverRaeven
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
fästet tål 25 kg och TV väger ca 20kg så det är inga problem. men Tv har en klack på botten som gör att detta slimfäste blir för slimat och då satte jag en distans mellan vägg och fäste på ca 7 mm inget konstigt alls.
<{POST_SNAPBACK}>
Bjornus... nu har jag fått fästet... några frågor: - Behöver man någon speciell typ av vägg för att kunna sätta upp den? Jag tror att jag har en klassisk gipsvägg... enligt instruktionerna ser det ut som om man bara ska använda pluggarna om det är stenvägg och att man annars (ser ut som en bjälke på bilden) sätter upp fästet med två av skruvarna. - Den ramlar inte när för att min vägg inte har någon bjälke va? - Och återigen det här med distans.. vad menar du med det? Vilket material, hur stor yta och hur sätter du fast "distansen" ? Uppskattar verkligen om du svarar! Tack! / Oscar
Postad 06 oktober 2005 - 19:01
larsthur
-
larsthur
-
Rookie
-
6 inlägg
Är alla fortfarande lika nöjda!?
Postad 06 oktober 2005 - 20:02
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kan bare svare for meg selv og jeg er meget nøyd
Postad 06 oktober 2005 - 20:22
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är mycket nöjd med min Acer.
Postad 06 oktober 2005 - 21:03
BJorNus
-
BJorNus
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Nöjd! men svärtan kunde va bättre men det lider ju alla LCD'er av. Mycket trevligt att ha som datorskärm!
Postad 07 oktober 2005 - 07:07
larsthur
-
larsthur
-
Rookie
-
6 inlägg
Postad 07 oktober 2005 - 08:06
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Kan bare svare for meg selv og jeg er meget nøyd 
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, efter veckor (månader?:-) av läsning här & där köpte jag denna. Fick hem den i onsdags och är nöjd med det mesta för den prislappen. Tyvärr fungerade inte vissa knappar på min fjärr men det kommer en ny snart. Det enda som är knasigt är att det utvecklar enorm värme. Dom flesta plasma/LCD gör det men fördelen här är ju att man inte behöver ha på elementet i vinter :-) Tyvärr har jag bara UPC som digital leverantör vilket inte är det bästa. Skall fundera på hur mitt TV-tittande iframtiden skall se ut. Alt Parabol med Canaldigital. När det gäller PC kör jag det via VGA och är mycket bra. Vilka var valen då för mig? Samsung var jag länge intresserad av med eftersom jag måste ha en digitalbox från UPC och det är scart som gäller där föll Samsungen bort. Klart sämre bild genom Scart. Här påstår Hemabio i sin test att det måste vara fabriksfel. Sharp G6:an Intressant med leveranstid i november Hugosson: Intressant men leverans i november Pana LX500 Intressant men för dyr
Postad 07 oktober 2005 - 09:30
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
... Samsung var jag länge intresserad av med eftersom jag måste ha en digitalbox från UPC och det är scart som gäller där föll Samsungen bort. Klart sämre bild genom Scart. Här påstår Hemabio i sin test att det måste vara fabriksfel.
Sharp G6:an Intressant med leveranstid i november
Hugosson: Intressant men leverans i november
Pana LX500 Intressant men för dyr
<{POST_SNAPBACK}> Min Samsung LE-32R51har inte dålig bild via Scart. Har testat digitalbox och dvd och jämfört både s-video och scart (dock ej komponent). Jag förstår inte vad de menar. Men de kan ju givetvis ha fått ett måndagsexemplar. Alternativt förstår mina "lekmannaögon" inte vad de menar. Har du sett Samsungen live någon gång?
Postad 07 oktober 2005 - 10:59
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
... Samsung var jag länge intresserad av med eftersom jag måste ha en digitalbox från UPC och det är scart som gäller där föll Samsungen bort. Klart sämre bild genom Scart. Här påstår Hemabio i sin test att det måste vara fabriksfel.
<{POST_SNAPBACK}>
Min Samsung LE-32R51har inte dålig bild via Scart. Har testat digitalbox och dvd och jämfört både s-video och scart (dock ej komponent). Jag förstår inte vad de menar. Men de kan ju givetvis ha fått ett måndagsexemplar. Alternativt förstår mina "lekmannaögon" inte vad de menar. Har du sett Samsungen live någon gång?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej. Faktiskt är att jag testat den på scarten. Precis som du säger kan det varit måndags exemplar men det var sämre bild. På en del t.o.m. någon 'hinna' framför i vissa lägen. Men du skall veta att jag gillade Samisen också men efter egen dålig erfarenhet + det dom skrev i tidningen kändes det osäkert. Verkar vara lotteri att få en bra burk när det gäller Samsung. Sneglar man seda på Plasma där det finns rätt mycket skrivet här på siten kan man konstater samma sak. En del har 'tur' att få ett fredags-exemplar, andra har haft ett rent h*vete.
Postad 07 oktober 2005 - 14:01
larsthur
-
larsthur
-
Rookie
-
6 inlägg
Ledsen att plåga er med frågor
Jag har bara analog TV, blir bilden sämre än min nuvarande 28"?
Går det att titta på överhuvud taget?
Postad 07 oktober 2005 - 17:31
BJorNus
-
BJorNus
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag tycker den analoga bilden är välldigt bra för att va LCD! mycket bättre än tex Sony's KLV-S-serie så du lär inte bli besviken.
Postad 07 oktober 2005 - 18:39
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Intressant TV!
Kan någon som har denna TV mäta bredden utan högtalare? Kan inte hitta denna uppgift någonstans.
Är det vanliga högtalarkablar till högtalarna, dvs. kan jag koppla in ett par andra högtalare?
Postad 07 oktober 2005 - 19:19
larsthur
-
larsthur
-
Rookie
-
6 inlägg
Bjornus, tack för ett snabbt svar, det är uppskattat!
Postad 08 oktober 2005 - 15:31
BJorNus
-
BJorNus
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
81,5 cm utan hötalare och phono kontakt till högtalaren. Intressant TV!
Kan någon som har denna TV mäta bredden utan högtalare? Kan inte hitta denna uppgift någonstans. Är det vanliga högtalarkablar till högtalarna, dvs. kan jag koppla in ett par andra högtalare?
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 09 oktober 2005 - 08:15
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Tackar BJorNus! Då har jag 1cm marginal i min hylla.
En sak som oroar mig är fläkten, hur surrig är den?
Jag har en HTPC som tyvärr surrar lite, ytterligare en pryl som surrar skulle inte göra saken bättre.
Om ni som har denna TV stänger av ljudet, kan ni då höra fläkten från TV-soffan?
Postad 09 oktober 2005 - 08:48
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tackar BJorNus! Då har jag 1cm marginal i min hylla. En sak som oroar mig är fläkten, hur surrig är den? Jag har en HTPC som tyvärr surrar lite, ytterligare en pryl som surrar skulle inte göra saken bättre. Om ni som har denna TV stänger av ljudet, kan ni då höra fläkten från TV-soffan?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej. Fick min TV i Onsdags och hör inget från någon fläkt. För 10.995 är den en bara TV inte den bästa men vad spelar det för roll när TV-utsändningar fortfarande är kassa. Jag kan konstartera att t.o.m. film via VGA är betydligt bättre än DigitalTV :-)
Postad 09 oktober 2005 - 19:00
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
"Fick min TV i Onsdags och hör inget från någon fläkt" Finns kanske en förklaring till detta, det verkar som att senare modeller saknar fläkt. Verkar finnas en hel del information på denna tråd, konstig svenska dock: http://www.hifi-foru...ad-96-3837.htmlDär står också en del om 50/60Hz problemet och olika firmwareversioner.
Postad 10 oktober 2005 - 16:58
Epson
-
Epson
-
Användare
-
-
126 inlägg
,Oct 7 2005, 09:30 ] ... Samsung var jag länge intresserad av med eftersom jag måste ha en digitalbox från UPC och det är scart som gäller där föll Samsungen bort. Klart sämre bild genom Scart. Här påstår Hemabio i sin test att det måste vara fabriksfel.
<{POST_SNAPBACK}>
Min Samsung LE-32R51har inte dålig bild via Scart. Har testat digitalbox och dvd och jämfört både s-video och scart (dock ej komponent). Jag förstår inte vad de menar. Men de kan ju givetvis ha fått ett måndagsexemplar. Alternativt förstår mina "lekmannaögon" inte vad de menar. Har du sett Samsungen live någon gång?
<{POST_SNAPBACK}>
Kan vara dina ögon ifos men jag tror inte det. Eftersom du inte ser någon skillnad mellan S-video och Scart på din TV så har den antagligen ovanligt dålig bild på Scarten eftersom Scart (RGB) borde ha gett klart synbar förbättring gentemot S-video. Detta eftersom S-video är en klart sämre typ av signalöverföring.
Redigerat av Epson, 11 oktober 2005 - 15:23.
Postad 11 oktober 2005 - 18:56
[Esc]
-
[Esc]
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
... Kan vara dina ögon ifos men jag tror inte det. Eftersom du inte ser någon skillnad mellan S-video och Scart på din TV så har den antagligen ovanligt dålig bild på Scarten eftersom Scart (RGB) borde ha gett klart synbar förbättring gentemot S-video. Detta eftersom S-video är en klart sämre typ av signalöverföring.
<{POST_SNAPBACK}>
Å andra sidan har Samsungen fått bra betyg för sin "bra" s-videobild. På sikt ska den matas med hdmi/komponent dock. Behöver bara lite ny hårdvara
Postad 12 oktober 2005 - 09:06
Mackej
-
Mackej
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Pojkar som kan:
Har varit inne på att köpa viewpia men hopplös lev tid. BTW bakar 250 st och det verkar omöjligt att få ngn inom snar framtid. Tycker dessutom att denna är snyggare + avtagbara högtalare.
Fråga: Jag har parabol med Viasat och undrar om ngn har kört med detta? HUr blir bilden? Jag har bara läst om ComHem och UPC men det hade varit intressant om ngn hade kört detta eller liknande.
Vidare har jag förstått att med viewpia var det problem med bildindtällningar vid byte av kanal som sände i olika format.  Är detta ngt som finns på acern oxå?
Postad 12 oktober 2005 - 09:07
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
har nog även jag gått över mer mot acern nu, från viewpia
Postad 13 oktober 2005 - 09:28
Unregistered40599
-
Unregistered40599
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Så då har man haft sin Acer i 2 dagar och kan lungt säga att jag så här långt är klart nöjd. Analog TV (com hem) är klart bättre än vad jag trodde även om vissa sändingar/kanaler som tex Eurosport ser så där ut, kan inte testa digital TV. DVD ser mkt bra ut även med min billiga philps DVD spelare (koplad med komponent). Dator via VGA nu är jag fått datorn att skicka ut 1360*768 ser otroligt fint ut, och enligt vad jag kan se pixelmappar den 1:1. Detta är mina högst personliga åsikter även om folk som varit på besök oxå tyckt att bilden var bra vid en snabb koll. Hoppas detta är till nytta för någon.
mvh
//Johan
ps. 5:e Elementet i 720p från datorn ser ju helt fantasktist ut  ds
Postad 13 oktober 2005 - 11:05
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Så då har man haft sin Acer i 2 dagar och kan lungt säga att jag så här långt är klart nöjd. Analog TV (com hem) är klart bättre än vad jag trodde även om vissa sändingar/kanaler som tex Eurosport ser så där ut, kan inte testa digital TV. DVD ser mkt bra ut även med min billiga philps DVD spelare (koplad med komponent). Dator via VGA nu är jag fått datorn att skicka ut 1360*768 ser otroligt fint ut, och enligt vad jag kan se pixelmappar den 1:1. Detta är mina högst personliga åsikter även om folk som varit på besök oxå tyckt att bilden var bra vid en snabb koll. Hoppas detta är till nytta för någon.
mvh
//Johan
ps. 5:e Elementet i 720p från datorn ser ju helt fantasktist ut ds
<{POST_SNAPBACK}>
kanske lite off topic men... Om man vill just ha bästa bilden från eländiga UPC som bara har scart Är detta då att föredra ni som kan detta med sladdar :-) http://www.ljudmakar...a...D634&menu=1
Postad 13 oktober 2005 - 12:10
Epson
-
Epson
-
Användare
-
-
126 inlägg
mvh
//Johan
ps. 5:e Elementet i 720p från datorn ser ju helt fantasktist ut ds
<{POST_SNAPBACK}>
kanske lite off topic men... Om man vill just ha bästa bilden från eländiga UPC som bara har scart Är detta då att föredra ni som kan detta med sladdar :-) http://www.ljudmakar...a...D634&menu=1
<{POST_SNAPBACK}>
Nope, det blir i sådana fall sämre bild. Du kan inte höja kvaliteten på signalen med en sådan box utan den är till för de som inte har ingångarna på respektive maskin. Dvs om du har en box med scartutgång men endast komponent in på TVn så är det en bra lösning.
Postad 13 oktober 2005 - 17:34
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Hittade ett litet test på franska som jag översatt via Altavista. Redigerat: Länken funkade inte så HÄR kommer direktlänken.
Redigerat av Forsyth, 13 oktober 2005 - 17:35.
Postad 14 oktober 2005 - 12:26
Mackej
-
Mackej
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Forsyth
Du verkar ju hå en ordentlig koll på detta. Har följt dig även på Viewpia forumet och är impad. Vad tror du om denna Tv nu när det är ordentliga problem med Viewpia? Vilka är alternativen och vilka är de stora väsentliga skillnaderna?
Jag ska använda tvn till vardagstittande och ngn film då och då. Har en gammal skonk idag (philips 28 tum).
Mycket tacksam för ditt utlåtande - jag vet att beslutet är mitt men alltid tacksam för hjälp på vägen
/Markus
Postad 14 oktober 2005 - 13:13
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Forsyth
Du verkar ju hå en ordentlig koll på detta. Har följt dig även på Viewpia forumet och är impad. Vad tror du om denna Tv nu när det är ordentliga problem med Viewpia? Vilka är alternativen och vilka är de stora väsentliga skillnaderna?
Jag ska använda tvn till vardagstittande och ngn film då och då. Har en gammal skonk idag (philips 28 tum).
Mycket tacksam för ditt utlåtande - jag vet att beslutet är mitt men alltid tacksam för hjälp på vägen /Markus
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar för komplimangen! Jag har ju startat denna tråd i våras så jag gillar denna TV. Tror att den på många områden är likvärdig med med Viewpia 32". Dock så har jag inte sett denna tv live så jag får förlita mig på de tester jag läst. Tvn är nog i princip lika prisvärd som Viewpia, men verkar vara sämre med digitala medier än analoga (läs VGA resp DVI-ingång) så det är nog hugget som stucket vilken man väljer av Viewpia eller Acer just nu. Viewpia ligger före på små poäng tror jag magkänslan säger, men de två har få konkurrenter iaf. Mvh Micke
Postad 14 oktober 2005 - 13:23
Mackej
-
Mackej
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tack för att du tog dig tid. Jag får helt enkelt väga levtider mot varandra. Allting är indraget och klart och nu vill jag ju ha tvn!!
Trevlig helg!
Postad 14 oktober 2005 - 17:48
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Efter det att min gamla CRT-tv gick sönder för några veckor sedan har jag intresserat följt trådarna i detta forum. Viewpia-tråden är rena såpoperan, nästa spännande avsnitt börjar med att Forsyth avslöjar de hemligheter han ruvar på.
Jag har en HTPC, och det känns dumt att ta emot digitala utsändningar, titta på en digital TV, och sedan knyta ihop dessa analogt. Mina krav är alltså:
- ett rimligt pris (<12000kr?)
- klara full upplösning korrekt via DVI/HDMI
- klara både 50 och 60Hz synk
Kommer jag att hitta en sådan TV i år? Acer'n uppfyller inte dessa krav.
Postad 14 oktober 2005 - 18:31
Mackej
-
Mackej
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
måsen (eller vem som helst!):
du kanske skulle ha vänligheten att reda ut några saker för mig:
HTPC? vad är detta?
Digitala medier? Innebär detta digitalsändningar från Tex Viasat via parabol eller?
VGA?
DVI?
Jag har noll koll men hade varit tacksam för lite info. Se min info i tråd ovan ang vad ajg ska använda den till.
Tack på förhand,
MArkus
Postad 14 oktober 2005 - 19:12
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Efter det att min gamla CRT-tv gick sönder för några veckor sedan har jag intresserat följt trådarna i detta forum. Viewpia-tråden är rena såpoperan, nästa spännande avsnitt börjar med att Forsyth avslöjar de hemligheter han ruvar på. Jag har en HTPC, och det känns dumt att ta emot digitala utsändningar, titta på en digital TV, och sedan knyta ihop dessa analogt. Mina krav är alltså: - ett rimligt pris (<12000kr?) - klara full upplösning korrekt via DVI/HDMI - klara både 50 och 60Hz synk
Kommer jag att hitta en sådan TV i år? Acer'n uppfyller inte dessa krav.
<{POST_SNAPBACK}>
Måsen, jag kommer att bli mkt förvånad om du hittar en sådan tv de närmsta sex månaderna. Jag hoppas dock att jag har massa fel!
Postad 14 oktober 2005 - 19:14
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag är själv rätt så ny inom detta område, men vad det gäller HTPC så finns det ett helt forum om detta här på Minhembio, det är alltså då man använder en PC som TV-mottagare/DVD-spelare mm.
Digitala utsändningar görs via sattelit, kabel, eller som i mitt fall marksänd digital-TV (boxer).
Digitala överföringar är exakta, man förlorar ingen kvalitet i överföringen, däremot så tappar man information då man digitaliserar bilden med filmkameran.
VGA är ett analogt gränssnitt mellan dator och skärm/TV, detta medför alltså att signalen har försämrats när den når skärmen. DVI är en digital överföring mellan PC och skärm/TV.
Hoppas detta var rätt.
Postad 16 oktober 2005 - 09:26
Unregistered54f27ac7
-
Unregistered54f27ac7
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Det verkar ha släppts en ny firmware-version för Acer'n, våra grannar i söder har tydligen grävt djupare än oss i denna soppa. Kanske nån som läser tyska bättre än mig kan förstå vad som förbättrats. http://www.hifi-foru...ack=&sort=&z=30
Postad 16 oktober 2005 - 09:32
Unregisteredc4acd135
-
Unregisteredc4acd135
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Det verkar ha släppts en ny firmware-version för Acer'n, våra grannar i söder har tydligen grävt djupare än oss i denna soppa. Kanske nån som läser tyska bättre än mig kan förstå vad som förbättrats.
http://www.hifi-foru...ack=&sort=&z=30
<{POST_SNAPBACK}>
Hur uppgraderar man, kan man göra det själv via datorn eller måste TV:n skickas iväg? Är på G att inhandla en Acer som sovrumsTV, verkar mest prisvärda alternativet enligt mig.
Postad 16 oktober 2005 - 11:27
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Dere som bruker acer som datormonitor och dvi inngang,hva slags oppløsning får dere,jeg har 1360*768 och har ett ati radeon x800xl kort,lurer på om man får den samme oppløsningen med et GeForce kort ,lik 6600-6800-7800 kort,vurderer å oppgradere men mener å lest et sted at gefors ikke støtter 1360*768
Postad 19 oktober 2005 - 17:09
Unregisteredbdd665db
-
Unregisteredbdd665db
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det någon mer ägare till den här TV:n än jag som har upplevt att vissa riktigt starka röda färger (tex den röda färgen som dom har på fotbollströjorna i FZC) på bilden blir totalt förstörda?
Typ ser ut som myrornas krig i rött och lysande gult.
Vet inte vad som kan vara fel, har varit så sen jag fick den.
Väldigt frustrerande att jag nu antagligen måste skicka tillbaks den här TV:n
Redigerat av Unregisteredbdd665db, 19 oktober 2005 - 17:09.
Postad 19 oktober 2005 - 20:11
Unregistered40599
-
Unregistered40599
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det någon mer ägare till den här TV:n än jag som har upplevt att vissa riktigt starka röda färger (tex den röda färgen som dom har på fotbollströjorna i FZC) på bilden blir totalt förstörda? Typ ser ut som myrornas krig i rött och lysande gult.
Vet inte vad som kan vara fel, har varit så sen jag fick den.
Väldigt frustrerande att jag nu antagligen måste skicka tillbaks den här TV:n 
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Har delvis upplevt samma sak, dvs jag tycker inte alltid att det är så, jar dock sett samma fenomen i tex Carin 21.30 där de uppträdder där lamporna lyser på det röda på väggen. Har dock inte upplevt det på annat än analogt TV tittande, dvs inte på digital TV/DVD/Dator användning. Kan dock hålla med om att de kan vara störande. Skulle vara intressant att veta vad de beror på? mvh //Johan
Redigerat av Unregistered40599, 20 oktober 2005 - 08:53.
Postad 20 oktober 2005 - 09:09
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tycker generellt att alla LCD med analogt suger.
Jag kör UPC digital på min och det är bra på dom flesta kanaler.
Dock vet vi alla att skillnaden är stor kanalerna även i digitalt utskick.
LCD/plasma rent generellt kräver bättre signal (min åsikt)
Jag skulle aldrig köpa en LCD för att titta på analogt. Där är fortfarande
CRT bättre. Ja, ja, visst kan du köpa en rackar LCD för över 20.000 kr
och få en hyffsad bild på analogt men det är fel prisklass för mig.
Postad 20 oktober 2005 - 11:26
Unregistered40599
-
Unregistered40599
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
cmapa: Håller helt med dig och de känns som ett litet problem iom att de e lätt att åtgärda med en digital box.
mvh
//Johan
Postad 21 oktober 2005 - 13:48
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Skall testa den med Boxer om någon vecka då jag får låna en box av en kompis.
Tror nämligen att Boxer där jag bor (Stockholm) kan vara bättre än UPC´s sändningar.
Will be back about that
Postad 21 oktober 2005 - 15:55
BJorNus
-
BJorNus
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
För också det "röda felet" men endast på fyran av 25 andra analoga kanaler jag har skumt kan ju va nått med en speciell frekvens i turnen eller nått? kollade för övrigt på lost i 720P jösses vad bra blid det är !
Postad 21 oktober 2005 - 16:08
Unregistered40599
-
Unregistered40599
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
BJorNus: Visst blir de bra med riktiga 720p klipp, och använder man som jag datorn till det mesta av tittandet kan man inte vara annat än nöjd
Och efter att ha letat efter det "röda felet" så håller jag med om att de bara uppträdder ibland, skulle vara intressant att veta vad de kan bero på, olika kvalitet på sändingarna? dvs den e känslig för dåliga anaolga sändningar? iof inget jätte problem, testade med en digital box (com hem) och då försvann problemet dvs fanns på den analoga sändingen men inte på den digitala.
mvh
//Johan
Postad 23 oktober 2005 - 12:29
Unregisteredc4acd135
-
Unregisteredc4acd135
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hur får man dit väggfästet på Acern, ser inte riktigt var det skall fästats? Är det standardmått på den? Infästningen alltså?
Någon som har sin på väggen? Vilket fästa använder ni då för att inte få den att sticka ut från väggen så mycket?
Postad 24 oktober 2005 - 09:12
cmapa
-
cmapa
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tjaba :-) Jag köpte detta: http://www.dustinhom...odID=5010072134Fungerar för mig men finns säkert fler. Dock är detta ett 'Tilt' fäste men passar bra. Jag har satt upp min på en vanlig gipsvägg. Dock stärkte jag upp på sidorma på fästet med trälistor som också är skruvade i väggen. Kanske onödigt men det är min minsta son som har denna TV och man vet ju aldrig vad han hittar på :-)
Postad 25 oktober 2005 - 06:21
Unregisteredc4acd135
-
Unregisteredc4acd135
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Tackar för infon, blir nog samma fäste för min del, så vet man att det fungerar.
Postad 25 oktober 2005 - 11:36
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Finns nu för 9 995:- på http://www.itbutiken.com/Enjoy! /Barbrady
Postad 25 oktober 2005 - 13:19
EB#1
-
EB#1
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Jo, fast det förutsätter ju att man får köpa den svart  Lägger man på momsen så blir det lite dyrare...
Postad 26 oktober 2005 - 09:24
Unregisteredc4acd135
-
Unregisteredc4acd135
-
Amatör
-
-
86 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|